Fastighetschef till Hjortviken Country Club

Fastighetschef till Hjortviken Country Club Välkommen till Hjortviken Country Club - där lyx möter natur i perfekt harmoni. Hos oss är varje detalj noggrant utvald för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Vår anläggning erbjuder 150 hotellrum,en pool club på över 1 700 kvadratmeter, två restauranger och ett flertal barer, en lite hemlig festnattklubbslokal, sports club, padelbanor och 10 mötesrum.Vi strävar efter att göra vartenda besök speciellt och minnesvärt, stöttade av våra kärnvärden: passion, professionalism, lekfullhet och personlighet. Är du vår nya fastighetschef?Som Fastighetschef spelar du en essentiell roll i vårt team. Du ansvarar för att förvalta och utveckla vår fastighet till att fortsätta vara en plats där lyx och natur möts. Med ett öga för både detaljer och den stora bilden säkerställer du att Hjortviken Country Club alltid representerar vår höga standard, både visuellt och strukturellt. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Övergripande ansvar för drift, underhåll och utveckling av fastigheten och dess omgivningar. Projektledning för renoveringar och förbättringsprojekt. Ansvarig för upprättande och uppföljning av budget för fastighetsdriften. Samarbeta med externa leverantörer och entreprenörer. Arbeta proaktivt med hållbarhetsfrågor och miljövänliga lösningar. Vem söker vi? Du som söker denna position har tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna inom hotellbranschen. Du är en person med goda ledaregenskaper, ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att se lösningar där andra ser problem. Du delar våra värderingar och brinner för att skapa extraordinära miljöer. Om tjänsten Anställningsform: Heltid, tillsvidare. Tillträde och lön: Tillträde 1 November och lön enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 24 maj. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Front Office Manager till Hjortviken Country Club

Front Office Managertill Hjortviken Country Club Är du redo för nästa steg i din karriär? Har du en passion för service, ledarskap och vill jobba på en av Sveriges mest natursköna country clubs? Då kan du vara den Front Office Managervi söker till Hjortviken Country Club. Om Hjortviken Country ClubVälkommen till Hjortviken Country Club - där lyx möter natur i perfekt harmoni. Hos oss är varje detalj noggrant utvald för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Vår anläggning erbjuder 150 hotellrum, en pool club på över 1 700 kvadratmeter, två restauranger och ett flertal barer, en lite hemlig festnattklubbslokal, sports club, padelbanor och 10 mötesrum. Vi strävar efter att göra vartenda besök speciellt och minnesvärt, stöttade av våra kärnvärden: passion, professionalism, lekfullhet och personlighet. Ditt nya jobbSom Front Office Managerpå Hjortviken Country Club kommer du att leda vårt receptionsteam för att säkerställa en sömlös gästupplevelse från incheckning till utcheckning. Din roll innebär att vara en strategisk planerare och samtidigt en operativ kraft med ett ansvaratt leda och utveckla receptionsteamet för att säkerställa en förstklassig gästservice. Vem är du? Har tidigare erfarenhet från ledande roll inom hotellreception eller liknande. Är en naturlig ledare som motiverar, utvecklar och stöttar ditt team. Har ett genuint intresse för hospitality, service och gästnöjdhet. Är organiserad, lösningsorienterad och van vid att jobba i ett högt tempo. Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både tal och skrift. Huvuduppgifter Ledning och utveckling av receptionsteamet. Aktivt arbete med gästnöjdhet och kvalitetsuppföljning. Schemaläggning och personalplanering. Ansvar för kassa- och betalningssystem. Kommunikation och samarbete med andra avdelningar inom klubben. Om tjänsten: Anställningsform: Heltid 100 %, tillsvidare Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde 1 Oktober Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 24 maj 2024. Låt ditt nästa karriärsteg börja hos oss på Hjortviken Country Club, där vi tillsammans skapar oförglömliga upplevelser för våra gäster. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Projektledare till Marknadsavdelningen

ESS Group verkar i den snabbfotade upplevelseindustrin där våra 13 destinationer - samtliga med egna, unika, starka varumärken - är sina egna avsändare. I en bransch av sällanköp gäller det för våra varumärken att vara top of mind och stay relevant. Genom kreativa och strategiska marknadsföringskampanjer skapar vi långvarigarelationer ochsträvar vi efter att nå rätt gäst i rätt tid, i rätt kanal och med rätt budskap.Vi har fyra värdeord som vi lever varje dag, i varje handling och i varje möte: personlig, professionell, lekfull och passionerad. Vi söker nu dig, en strukturerad, kreativ ochdigital projektledaretill vårt centralamarknadsteam i Göteborg. Du leder, är drivande och följer uppvåra go to market-planer samt kommunicerar löpande effektivt både internt och externt. Rollens ansvarsområden Som projektledare på vår marknadsavdelning kommer du ha en central roll i vårt team. Du är marknadsansvarig, nästan så man kan säga marknadschef,för ett antal destinationer och ditt ansvar kommer att bland annatinkludera: Planering och styrning av marknadsprojekt från start till mål. Uppföljning, analys och rapportering av projektens framsteg och resultat. Projektledning av marknadsteamets resurser där du initierar ochstyr arbetet Samordning och nära samarbetemedbeställare på våra destinationer, interna resurser och externa partners Beställare av creatives till bland annatpaid, web ochnyhetsbrev. Budgetering av marknadsbearbetningen för ”dina” destinationer Kampanjplanering på kort- och lång sikt i såväl egna som köpta kanaler samt löpande optimering av kampanjer Kreativt bidrag till utveckling av marknadsföringsstrategier och kampanjer. Vi vinner tillsammans och arbetar som ett team, vid behov producerar du kreativt content vid tangenterna eller gör enklare uppdateringar av site. Vi söker dig som Är kreativ, strukturerad och har en förmåga att se projekt i både ett stort och litet perspektiv. Du är initiativrik i kombination med att du har ett lösningsfokus.Du är också social och ödmjuk men samtidigt driven och orädd. Som vår ideala kandidat har du: Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring eller projektledning. Några års erfarenhet av projektledning, gärna inom marknadsföring. Grundläggande kunskaper i Google Analytics, Wordpress &Adobe Creative Suite Erfarenhet av att arbeta i ett marketing automation-system Erfarenhet av digital marknadsföring & e-commerce samt content production i form av text, är meriterande. Vi tror dessutom att du haren förmåga att arbeta självständigt men också i team där din styrka är att motivera andra.Självklart har du även starkkommunikationsförmåga i både svenska och engelska. Om anställningenAnställningsform: Ett vikariat på heltid i minst ett år, med chans på att gå över somtillsvidareTillträde den 15 augustioch lön enligt överenskommelse. Att jobba hos oss innebär att du blir en del av ett engagerat och framåtsträvande team. Vi går mer än gärna på de oupptrampade stigarna, för i vår värld finns inte begreppet ”det går inte”. Om du är en kommunikativ, prestigelös och flexibel person med en ”doer”-mentalitet så lovar vi att du kommer känna att du har hittat hem.Om du skriver under på detta så kommer vi att älska dig från första stund. Tror du att du kommer älska oss också? Well, bring your a-game och bli en del av ett riktigt vasst, dynamiskt marknadsteam i ett universum där allt är möjligt på vägen till att nå vår yttersta målsättning - att skapa stamgäster.Skicka in din ansökan senast den 28 april.

10 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Restaurangchefer (2 tjänster) - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Restaurangchefer till Hjortviken Country Club I det natursköna Hindås, endast en kort resa från Göteborg, håller Hjortviken Country Club på att förvandlas till en destination fylld av avkoppling, äventyr och utsökta mat och dryckesupplevelser. Med på vår resasöker vi inte bara en utan två passionerade Restaurangchefer med visionen att leda, inspirera och skapastamgäster genom personlig service och upplevelser som överträffar gästens förväntan. Är detta nästa steg i din karriär? Hjortviken Country ClubÖppning är planerad i januari 2025 och dåhar Hjortviken Country Club två unika restaurangkoncept att erbjuda. I en av restaurangerna kommer det bli mycket äkta råvaror och älskade svenska klassiker, men också med spännande moderna och internationella inslag. Menyn kommer att gå utefter årstiderna där det blir en blandning av olika smaker och rika traditioner. Den andra restaurangen är belägen precis vid och (nästan) i Pool Cluben, där blir det något helt annat. Här kommer du hitta smaker som definierar det spanska sättet att leva på, med influenser ifrån det soliga Kalifornien. Hjortviken blir socialt och just i den här miljön delar man måltider med varandra, det blir roligare så tror vi. Utöver det 150fantastiska hotellrum, 6 barer, en Pool Club samt en mötes och eventavdelning där vi kan ha allt från den klassiska konferensen till bröllopsfesten. Detta och mycketmer, allt integrerat i en och samma ombonade miljö. Med ambitionen att skapa en helhetsupplevelse utöver det vanliga är vårt målatt för varje besök skapa stamgäster som längtar tillbaka. Din roll som RestaurangchefSom en av våra Restaurangchefer spelar du en avgörande roll i att forma gästernas upplevelse. Från den dagliga driften till att förädla och utveckla våra restaurangkoncept arbetar du tätt tillsammans med ditt team för att säkerställa att varje gästbesök överträffar förväntningarna. Genom ditt inspirerande ledarskap skapar du ett team där kreativitet, glädje och professionalism står i centrum. Du rapporterar till Malin, vår F&B Manager och du ingår i destinationens avdelningschefsgrupp. Dina huvuduppgifter Leda och utveckla arbetet i restaurangen. Skapa och upprätthålla höga standarder av gästservice och mat och dryckeskvalitet. Ansvara för rekrytering, utbildning och utveckling av personalen. Vara med iatt utveckla och implementera nya rutiner ochkoncept för säsonger och event. Ansvara för ekonomisk uppföljning, schemaplanering, inventering, inköp och resultat av ditt team. Vem söker vi? Med en passion för mat, dryck och enastående service, har du redan flera års erfarenhet som Restaurangchef eller liknande. Du är en motivator med ett genuint ledarskap som drivs av att utveckla ditt team. Med ett affärsmässigt sinne har du enkelt för att balansera kreativitet med kostnadseffektivitet. Som person är du social, organiserad och alltid ett steg före i planeringen. Vi erbjuder dig En unik position att vara med och forma Hjortviken Country Club från starten. En dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ansökningsprocess Om du känner att du är den vi söker och vill vara en del av vårt team på Hjortviken Country Club, skicka då din ansökan med CV och ett personligt brev via länkarna nedan. Vi behandlar ansökningar löpande och ser fram emot att läsa om varför just du vill bli en del av vårt team. Sista ansökningsdag är 6 Maj 2024. Tillträde under oktober 2024 och lön enligt överenskommelse. Länk till Hjortviken Country ClubLänk till ESS Group

2 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Kökschefer (2 tjänster) - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Välkommen till Hjortviken Country Club – en del av ESS Group I Hindås vackranatur, endast 25 min från Göteborg,växer för tillfället vår Country Club fram.Hjortviken är platsen för avkoppling, äventyr och unika upplevelser. Inte minst smakupplevelser.I januari 2025 skall vi stolterbjuda våra gäster en värld av utsökt mat och enastående service. Att skapa stamgäster är vårt yttersta mål.För att lyckas med dettasöker vi nu inte baraen utan tvånyckelpersoner till våra köksteam. Två passioneradeKökschefer som är redo att leda och inspirera. Är du en av dem? Vår destinationPå Hjortviken Country Club bygger vi två olika restauranger, med två olika koncept. I en av restaurangerna kommer det bli mycket äkta råvaror och älskade svenska klassiker, men också med spännande moderna och internationellainslag. Menyn kommer att gå utefter årstiderna där det blir en blandning av olika smaker och rika traditioner. Den andra restaurangen är belägen precis vid och (nästan) i Pool Cluben, där blir det något helt annat. Här kommer du hitta smaker som definierar det spanska sättet att leva på, med influenser ifrån det soliga Kalifornien. Hjortviken blir socialt och just i den här miljön delar man måltider med varandra, det blir roligare så tror vi. Förutom restaurangerna kommer vi bygga 150 hotellrum,6 barer, en pool-club, gym, playgroundoch 10 mötes- och festlokaler upp till 150 personer där vi erbjuder allt från fikor, luncher och festmiddagar. Om rollen som Kökschef vid Hjortviken Country ClubSom Kökschef får du möjligheten att vara kreativ i ledarskapet av vårt köksteam och i utvecklingen av våra menyer. Vi strävar alltid efter att överträffa våra gästers förväntningar och för att lyckas med det, behövs en Kökschef som inte bara är tekniskt skicklig utan även en inspirerande ledare. I det dagliga arbetet är givetvis var och en i vårt team på den plats de trivs bäst på och där de har allra störst kompetens. Men samtidigt jobbar vi alla tillsammans, vi hjälper varandra när det behövs och firar gemensamt våra segrar när tillfälle ges. Vi menar att service är som allra bäst när den är professionell men samtidigt avslappnad, lite lekfull och framförallt när den kommer genuint ifrån hjärtat. Delar du intresset för människor och upplevelser,då är du helt rätt för oss Hos oss får du vara med från början i allt från rekrytering till premiäröppning.Vi letar efter dig som hartidigare gedigen erfarenhet inom ledarskap och att bygga starka team. Har en bred gastronomisk bakgrund och även har ett öga för det visuella och detaljer. Med din ledarerfarenhet bygger ochleder du ditt team tillsammans framåt. Genom ditt nära ledarskap ser du och tar tillvara på allas olika styrkor. Med din goda samarbetsförmåga skapar du bra förutsättningar att bygga starka band med alla avdelningar. Du rapporterar direkt till Malin, vår F&B Manager. Duansvarar fullt utför ditt team med allt från nyckeltal på gästnöjdhet, medarbetarnöjdhet samt deras utvecklingoch arbetsmiljö. Du ansvarar även förframtagning och uppföljning avkalkyler, inköp, hållbarhet och matsvinnssamt råvarukostnader.Du är med och utvecklar upplevelsen och strategierna för att nå våra mål. Du ingår i hotellets avdelningschefsgrupp. Anställningsform: 100% Tillsvidare, arbetstider innefattar kvällar, helger och vardagar Tillträde och lön: Tillträdde under hösten 2024och lön enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter: Vara ansvarig för hela kökets dagliga drift och personal. Skapa, planera och implementera menyer i samråd med ledningen. Säkerställa att alla rätter möter de högsta standarderna av kvalitet och presentation. Genomföra kostnadseffektiv köksdrift. Rekrytera, handleda och vidareutbilda kökspersonal. Vem är du? Du är en passionerad och erfaren kökschef som älskar utmaningen att överträffa gästernas förväntningar med innovativa smakupplevelser. Du har erfarenhet av att leda köksteam och har god förståelse för både kostnader och utveckling. Flexibilitet, kreativitet och ett starkt ledarskap är nyckeln till framgång i denna roll. Vi erbjuder: En unik position att vara med och forma Hjortviken Country Club från starten. En dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Så ansöker du Om du är redo att ta dig an utmaningen och leda ett avvåra köksteam på Hjortviken Country Club, skicka din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar varför du är den rätta för denna roll. Vi går igenom ansökningarna löpande. Sista ansökningsdatum är 6 Maj 2024. Startdatum, Under oktober-24. Länk till: Hemsida Hjortviken Country Club Hemsida ESS Group

2 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Total Revenue Manager - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Total Revenue Manager till Hjortviken Country Club I den underbara omgivningen i Hindås, endast en kort resa från Göteborg, är Hjortviken Country Club i färd med att bli det ultimata resmålet för de som söker avkoppling, äventyr och oförglömliga upplevelser. Nu bygger vi vårt team och söker efter en Total Revenue Manager som med insikt, precision och strategisk skicklighet kan maximera vår totala intäkt över alla avdelningar. Är du redo att ta an dig den här utmaningen? Om Hjortviken Country Club Öppning är i januari 2025 och då erbjuder Hjortviken Country Club inte bara en utan flera unika upplevelser. Med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, och omfattande mötes- och eventfaciliteter, strävar vi efter att överträffa våra gästers förväntningar och skapa minnen för livet. Din roll som Total Revenue Manager Som vår Total Revenue Manager blir du en nyckelspelare i vår organisation, med huvuduppdraget att utveckla och implementera intäktsstrategier över hela vår verksamhet. Du blir ansvarig för att förutsäga marknadstrender, analysera data och optimera prisstrategier för att balansera efterfrågan och utbud, allt för att optimera beläggning, flöden i anläggningen och totalintäkten och samtidigt se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse och känner hög prisvärdhet. Vårt mål är att skapa stamgäster och "value for money" är en viktig parameter för oss som vi mäter varje dag. Våra restauranger upplevs bäst när dem är fullsatta med glada gäster och härligt sorl. Vi säljer inte rum, vi säljer upplevelser. Därav arbetar vi med paketeringar. Vi tycker också att våra fina rum ska inte stå tomma i onödan. Så vi söker dig som gillar högt uppsatta mål, och som inte ger sig förrän resorten är fullbokad och sista rummet är sålt och incheckat för dagen. Dina huvuduppgifter - Utveckla och implementera omfattande intäkts och beläggningsstrategier för hotell, restaurang och pool club. - Analysera marknadstrender och efterfrågan för att optimera prissättning. - Arbeta nära försäljnings- och marknadsavdelningarna för att maximera intäkter. - Skapa och genomföra dynamiska prissättningsmodeller och paketeringar. - Utveckla och övervaka KPI:er för att förbättra och justera strategier. - Ansvara för våra distributionskanaler. - Ansvara för rätt kvalitativa gästflöden på anläggningen. Du rapporterar till Marcus, vår Commercial manager. Och du tillhör det lokala kommersiella teamet med Business Opportunity Manager (KAM), Inhouse Sales och Social Media & Content Producer. Ni arbetar tight tillsammans med experterna på ESS Groups Sales & Marketing. Vem söker vi? För att lyckas i rollen som Total Revenue Manager har du redan erfarenhet från en liknande position, förslagsvis Revenue Manager inom hotell-, resort- eller restaurangbranschen. Du är analytisk, strategisk och har en stark kompetens inom datadrivet beslutsfattande. Du är också en lagspelare som trivs med att arbeta tvärfunktionellt för att uppnå gemensamma mål. Vi erbjuder dig - En central roll i att forma och växa med Hjortviken Country Club från start. - En dynamisk och kreativ arbetsmiljö. - Möjligheter att personligen och professionellt växa i din roll. Ansökningsprocess Om du känner att du är den rätta för rollen som Total Revenue Manager och vill vara del av vårt team på Hjortviken Country Club, vänligen skicka din ansökan med CV och personligt brev via nedanstående länkar. Vi behandlar ansökningarna löpande och ser fram emot att höra varför du vill bli en del av vårt framgångsrika team. Sista ansökningsdag är 7/5 2024. Tillträde i november 2024 med lön enligt överenskommelse. Länk till Hjortviken Country Club (http://www.hjortviken.se/) Länk till ESS Group (https://www.essgroup.se)

20 mars 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Meeting & Event Manager - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Meeting & Event Manager till Hjortviken Country Club (ESS Group) Ett stenkast från Göteborg, där bygger vi Hjortviken Country Club. En plats där avkoppling och upplevelser går hand i hand. Konferenser, möten och event är ett av våra största affärsben. Vi söker nu en passionerad Mötes- & Eventmanager som med kreativitet och noggrannhet kan skapa oförglömliga evenemang för våra gäster och vara en trygg ledare för teamet. Är det här nästa kapitel i din karriär? Hjortviken Country Club Öppning sker i januari 2025 och då kommer Hjortviken Country Club erbjuda en ett brett spektra av upplevelser med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, samt inte minst vår ambitiösa mötes- och eventavdelning. Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster, genom att erbjuda upplevelser som överträffar förväntningarna. Här sker allt från det mindre men superviktiga ledningsgruppsmötet, den stora kick-offen för företaget, födelsedagsfesten eller den stora jubileumsmiddagen. Din roll som Mötes- & Eventmanager Som Mötes- & Eventmanager hos oss blir du spindeln i nätet för allt som rör konferens och evenemang och på anläggningen. Du ansvarar för att själv planera, koordinera och genomföra event från start till slut. Detta inkluderar allt från första kundkontakt till fakturering, med målet att varje evenemang ska bli en framgång som stärker vårt varumärke och gästernas upplevelse. Din förmåga att nyskapande och lösningsorienterat hantera projekt kommer vara avgörande. Du är också ledaren och närmsta chef för koordinatorerna och värdarna på avdelningen. Du rapporterar till Jens, vår Hotel Manager, och du är en del av avdelningschefsgruppen på vår destination. Kvälls och helgarbete förekommer då våra kunder och medarbetare besöker oss alla dagar i veckan. Huvuduppgifter - Ansvara för den dagliga driften på konferensavdelningen och dess medarbetare. - Rekrytering, schemaläggning och personalansvar. - Ansvara för hela kedjan i planeringen och genomförandet av möten och event. - Samarbeta internt med alla avdelningar och externt med kunder och gäster för att säkerställa högsta möjliga kvalitet och service. - Utveckla och implementera kreativa och unika eventkoncept. - Ekonomisk uppföljning och budgetering av event. - Proaktivt arbeta med försäljning och marknadsföring av mötes- och event - Säkerställa att rutiner utvecklas och efterföljs. Vem söker vi? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med möten och event, gärna inom hotell-, konferens-, eller eventbranschen. Du är en driven person med stark projektledningsförmåga och en kreativ ådra som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Med ett öga för detaljer och förmåga att hantera flera projekt samtidigt, är du redo att ta vår eventavdelning till nya höjder. Som ledare är du trygg, tydlig och coachande. Kunden och arbetsglädje är viktigt för dig samt samarbetet mellan alla avdelningar som skall fungera med många stafettpinnar att lämna över. Du är en duktig kommunikatör och tar stort ansvar. Vad erbjuder vi? - En central roll i att utveckla och forma mötes- och eventavdelningen från grunden. - Arbete i en inspirerande miljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. - Att bli del av ett passionerat team med höga ambitioner. Ansökningsprocess Är du personen vi söker för att bli vår Mötes- & Eventmanager på Hjortviken Country Club? Skicka din ansökan med CV och ett personligt brev via länkarna nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och ser fram emot att höra varför just du är rätt person för oss. Sista ansökningsdag är 7/5 2024. Tillträde sker efter överenskommelse med lön enligt överenskommelse. Länk till Hjortviken Country Club (http://www.hjortviken.se/) Länk till ESS Group (https://www.essgroup.se)

20 mars 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Food & Beverage Manager till Jacy'z Hotel & Resort

Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor? Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS. Food & Beverage Manager Jacy’z. Vårt absolut främsta mål är att skapa stamgäster! Vi vill alltså att man ska vilja komma tillbaka igen, igen och igen. Och igen. Vi älskar också mat och dryck, och ser oss hellre som ett hus fullproppat med goda mat och dryckesupplevelser, som också råkar ha rum att sova över i Jacy’z, än att se oss som ett hotell som också har restauranger och barer. På Jacy’z är F&B utbudet så tilltaget och brett att vi valt att jobba med två F&B Managers. Vi letar nu efter en Food & Beverage Manager vars primära fokus kommer vara att skapa minnesvärde upplevelser där passionen kring mat- och dryckesupplevelser har strålkastarljuset i våra outlets JQ, Gogogaga och Pachanga. Så, vad får du göra som Food & Beverage Manager Top Floors? I rollen som F&B Manager Top Floors leder du våra F&B outlets JQ Bar, Gogogaga Dinner Club och Pachanga Pool Club mot nya höjder. Tre unika ställen på tre unika platser inom Jacy’z, som alla bidrar till helheten med sina uttryck och avtryck på gästupplevelsen. Uppdraget kommer handla mycket om att driva processer för vidare framgång, ibland fine-tunings och ibland större omtag baserat på verksamhetens, teamets och omvärldens efterfrågan och behov. Något vi förväntar oss av dig, är att du har ett driv i processerna och tillsammans med teamet runtom dig skapar actions för att ständigt vara aktuell och intressant för både lokalmarknaden samt den internationella efterfrågan i vår produkt och leverans. Det förväntas att du kontinuerligt arbetar mot lönsamma affärer och tar beslut baserat på vad som är bäst ur både gäst-, medarbetare-, och ekonomiskt perspektiv. I rollen som F&B Manager Top Floors har du avdelningschefer som rapporterar direkt till dig i form av Bar Manager, Restaurant Manager, Head Chef och Pool Club Manager. Vi tror att det är med team och gäster vi gör störst skillnad, och ser därför att våra F&B Managers på Jacy’z skapar förutsättningar för våra avdelningschefer att hålla sitt primära fokus kring just våra gäster och medarbetare, något som F&B Manager också har sitt primära fokus kring, men som också tycker om att avlasta våra avdelningschefer med delar av de administrativa arbetsuppgifter som erhålls i deras roller i perioder för att ge dem dessa förutsättningar kontinuerligt. Oavsett om det gäller gästresan eller ledarskap är ditt engagemang i våra värderord - personlig, professionell, passionerad och lekfull - avgörande. Som kulturbärare förväntas du engagera och visa vägen, vilket gör varje interation och beslut i linje med våra gemensamma värderingar. Vi lutar oss tillbaka på våra servicelöften - att allt börjar med att säga hej till alla. Det är det varma välkomnande som sätter tonen och möjliggör skapandet av unika och minnesvärda upplevelser för varje gäst. Vem hoppas vi att du som söker är? Vi letar efter en passionerad individ med en imponerande och lång bakgrund inom hotell och restaurang, med liknande eller annan ledande position, med en exceptionell fingertoppskänsla för koncept och upplevelser. Du älskar att skapa rätt förutsättningar runt dina direktrapporterande och Jacy’z medarbetare för att de ska vidareutvecklas och utmanas både som individ och tillsammans med team, och är duktig att fira delmål såväl som stora vinster. Att du har ett långt tidsperspektiv i din planering ser vi som en självklarhet och nödvändighet för att du ska lyckas i din roll, parallellt med att du kontinuerligt säkerställer nu- och närtiden. Då de outlets du ansvarar över i huvudsak lever på kvällar och helger behöver du vara en ledare som gillar att vara med verksamheten när den lever som bäst. Vi söker efter en person som bryr sig på riktigt, och tar ansvar för att Jacy’z gäster och medarbetare rekommenderar Jacy’z vidare, samtidigt som vi ser att den finansiella lönsamheten är en viktig förutsättning för att vi ska lyckas långsiktigt. Hur går vi vidare, för visst gör vi det? Skicka in din ansökan! Alla ansökningar och intervjuer kommer hanteras löpande och tjänsten kommer att anställas under våren. Sista ansökningsdag för tjänsten är 21/3. Ett nästa steg är att svara på några urvalsfrågor som gör det enklare för oss att matcha och genomföra en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Därefter väntas intervjuer med HOO, HR Partner samt CEO. Tester och arbetsprov kan vara en del i processen. Formalia Anställningen är en tillsvidareanställning och vi tänker att vi startar med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja under maj. Som Food & Beverage Manager Top Floors rapporterar du till Head of Operations. Let’s Go! Niklas Jansson, Head Of Operations Jacy’z Hotel & Resort

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Service Host Breakfast på MJ'S Hotel

Håller du med om att frukosten är dagens bästa och viktigaste måltid? Bra, då kan du vara rätt match för oss! Vill du vara en stjärna i vår härliga och oerhört populära frukost? Vi serverar inte bara till våra hotellgäster, vi har en stor skara externa frukostälskare som varje morgon fyller upp vår matsal. Vi bemöter även alla våra konferens- och mötesgäster som är förväntansfulla inför deras dag hos oss. Sedan vi öppnade upp dörrarna för MJ’S har vi charmat både Malmöiten, affärsgästen, globetrottern som hotellnördarna och nu vill vi utöka teamet för att kunna fortsätta överraska och utveckla vår frukost! Vem är du? Det viktigaste är att du är en morgonpigg person snarare än en nattuggla! Att du kan charma våra stammisar och brinner för kvalitet och detaljer och så lär vi dig att slänga ihop världens smarrigaste äggröra. Arbetstimmarna är fördelade på vardagar och helger, där vi nu söker både extra personal som kan jobba varannan helg och under kommande sommarperiod (v. 26-32), men vi söker även dig som vill jobba fler dagar utöver helger. Vi är ett härligt gäng som drivs av omtanke, hög kvalitet och att alltid göra det lilla extra som våra gäster kommer att komma ihåg, prata om och återvända till! MJ’S och Ess Group är expansiva företag och vi älskar personer som vill göra skillnad, både för sig själva, sina arbetskamrater och våra gäster. Är du en sådan person kommer vi att stortrivas ihop och utvecklingsmöjligheter tillsammans är stora. Om du tror att du skulle passa in, hör av dig nu! Om tjänsten Anställningsform: Söker både extra/timanställda samt fast anställd. Avser vardag, helg och morgonarbete. Lön: Enligt avtal Tillträde: Enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningdag 15 mars.

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Passionerad Restaurant Manager till Maryhill Estate

Under flera år har vi åkt förbi Örenäs Slott och drömt om att en gång få möjligheten att bygga en plats som ännu fler vill besöka. Vår resa startade med Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad, Hotel Pigalle, Ellery Beach House, & senast nu med Jacy´z. Nu är det äntligen dags för denna vackra plats att låta oss ta nästa steg. Vi brinner för att bygga resortupplevelser som du vill återkomma till och här på nya Maryhill Estate lovar vi att skapa något nytt, historiskt, festligt och unikt. Är du Skånes bästa Restaurant manager med passion för service i världsklass? Är du en lika passionerad team player som du är professionell serviceproffs? Är du lika bra på att själv leverera service och värdskap i världsklass som att inspirera andra att göra det? Drivs du av att överträffa gästers förväntningar? Då kan du vara den vi söker! Var med från början i skapandet av ESS Groups nya unika destination, Maryhill Estate! Det är inte ofta möjligheten dyker upp, och inte på ett sådant här ställe. ESS Group är nya ägare till Örenäs Slott, som idag är stängt för totalrenovering och ombyggnation. Vi planerar att slå upp portarna till en helt ny destination sommaren 2024, en destination Sverige aldrig tidigare skådat. Hur tänker vi på ESS Group? Allt vi gör, gör vi med värdeorden: personlig, professionell, lekfull och passionerad. Vi brinner för att skapa världens bästa upplevelser. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS. Håller du med? Fortsätt läs... Vem är du? Som person är du resultatinriktad och tar ett självständigt ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Du tar även ansvar för det gemensamma resultatet och gör vad som krävs för att verksamheten ska uppnå sina mål. Din roll är bred så du har en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, prioritera bland dessa och anpassa dig med lätthet till ändrade förutsättningar och omständigheter. Vi söker en team player, en utvecklande och drivande person - och samtidigt en modern ledare som får en massa energi av att se andra utvecklas på vår nya drömmiga destination Maryhill Estate. Därför tycker vi att din kompetens att inspirera och motivera teamen tillsammans med drivet att genomföra förändringar är jätteviktig. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Att genom avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för restaurangernas gäster. - Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen. - Du har resultat, kvalitet, personal & ekonomiskt ansvar för din avdelning. - Du har tillsammans med din chef ansvar för rekrytering av hovmästare/supervisors, servis, bar, och extra personal. - Du förväntas vara i driften och skall vara villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal. - Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet (NPS) - På en regelbunden basis analysera och utvärdera nuvarande produkt med nya idéer och förbättringsmöjligheter - Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom avdelningarna. Vidare kommer Du att ingå i vår AC-grupp där alla våra ledare och nyckelpersoner ingår. Vi erbjuder dig Anställningsform: Heltid tills vidare. Vardagar, kvällar och helger. Tillträde och lön: Lön enligt överenskommelse och tillträde juni 2024 Sista ansökningsdag är den 15 mars. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024