ESS Hotel Group AB jobb

Lediga jobb hos ESS Hotel Group AB

Teamleader & Frukostvärd till Steam Hotel

Teamleader & Frukostvärd till vår fantastiska frukost påSteam Hotel Ångan stiger inne på Steam Hotel, om vägarna kunde tala finns det historier från 100 år tillbaka. Att kliva in under den enorma kristallkronan, ta sig upp till översta våningen för asiatiska smaker och blicka ut över Mälaren, det är verkligen en helt magisk känsla.På Steam är det inte en tråkig sekund, stora banketter, nykära par, underhållning och så mycket mer! Upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över.Vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Just nu söker vi två superduper roller!! Om rollen som Teamleader:I rollen som Teamledare för vår frukostverksamhet spelar du en nyckelroll i vårt köksteam. Du är den som leder och motiverar frukostlaget att leverera en frukostupplevelse i världsklass. Vi söker dig som kan balansera mellan att vara ledare och arbeta praktiskt i teamet, för att säkerställa att allt från förberedelser till exekvering flyter på felfritt. Med din kreativitet och öga för detaljer, ser du till att frukosten inte bara smakar utmärkt utan även är en fröjd för ögat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Dina huvudsakliga uppdrag är att hålla en hög närvaro med teamet för att leda mot en högre gästnöjdhet och medarbetarnöjdhet. Vi söker en lagkapten som är skicklig att planera och strukturera driften i frukosten på ett opretentiöst tillvägagångssätt under ett högt tempo där kvaliteten alltid är på topp.Just nu söker vi dig som vill vara en del av vårat starka team som dagligen levererar service i världsklass till alla våra gäster.Vem är du? En servicemänniska ut i fingerspetsarna som älskar att skapa unika gästupplevelser. Du är en positiv och initiativrik person som trivs med att jobba i en händelserikmiljö och ha många bollar i luften samtidigt. Med din lekfullhet skapar du en härlig stämning och med din professionalism ser du varje enskild gäst och tar hand om dem på ett sådant sätt att de alltid vill komma tillbaka. Du har spring i benen, men stannar också upp och ser detaljer och möjlighet till förbättring. Rollen är 10% administrativ och90 % driftfokuserad där du jobbar nära medarbetarna och coachar dem i det dagliga arbetet. Som ledare tröttnar du aldrig på att utveckla andra och inspirerar ditt team till en passionerad, proffsig och lekfull hospitality-upplevelse i en fantastisk miljö. Vi kommer anställa dig som sticker ut, vågar vara personlig och som gör det lilla extra. Om rollen som Frukostvärd: Som person är du positiv, lyhörd och engagerad för gästernas behov och önskemål. Du har glimten i ögat, en ödmjuk framtoning och din vilja att vara med och utveckla är stor. Vidare är du ordningsam, ansvarsfull och har detaljfokus. Du är prestigelös och rycker in där det behövs. Om tjänstenSom Frukostvärd hos oss startar du dagen i vår frukostrestaurang. Arbetsuppgifterna är varierande, du kommer att få göra allt från att fylla på kaffe/juice på våra dryckesstationer till att servera och plocka disk. Den viktigaste delen av jobbet är att prata med våra gäster och få dem att känna sig som hemma. Precis lika viktigt är samspelet med dina medarbetare, din sociala kompetens kommer vara A och O! Vi kommer att anställa dig som sticker ut och vågar vara personlig. Dig som gästerna kommer ihåg och vill träffa igen. En servicemänniska ut i fingerspetsarna som älskar att skapa unika gästupplevelser. Du är en positiv och initiativrik person som trivs med att jobba i en händelserikmiljö och ha många bollar i luften samtidigt. Med din lekfullhet skapar du en härlig stämning och med din professionalism ser du varje enskild gäst och tar hand om dem på ett sådant sätt att de alltid vill komma tillbaka. Du har spring i benen, men stannar också upp och ser detaljer och möjlighet till förbättring.För att passa hos oss så är det viktigt att du inte är blyg, du ska vilja lära känna gäster och ge dem det lilla extra som man inte räknar med. Utöver det tror vi att du behöver: Ett härligt morgonhumör. Intresse för människor och merförsäljning Tidigare erfarenhet från att jobba i service Om tjänsterna: Teamledare: Tillsvidare, 100%Frukostvärd: Tillsvidare, 75% Arbetstider: Varierande, inklusive tidiga morgnar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal Om processen:Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 10 aprilHos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet! Är du redo att ta ansvaret för att skapa oförglömliga morgonupplevelser för våra gäster? Välkommen med din ansökan till Steam Hotel – ett steg närmare ditt nya drömjobb

27 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Redovisningsansvarig till ESS Group

Har du bred kunskap inom redovisning och ett brinnande intresse för siffror och analyser, samtidigt som du är en kommunikativ lagspelare? Då ska du söka tjänsten som Redovisningsansvarig hos oss på ESS Group AB med placering på vårt huvudkontor på Jacyz i Gårda. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga kollegor på ekonomiavdelningen där du kommer bli en viktig del i teamet som idag består av ca 25 personer. Om ESS Group ESS Group har etablerat sig som en ledande aktör inom hotell- och upplevelseindustrin. Med flera unika destinationer såsom Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad och Hjortviken Country Club, är ESS Group dedikerad till att överträffa gästernas förväntningar och skapa minnesvärda upplevelser. Som redovisningsansvarig spelar du en nyckelroll i att säkerställa den finansiella stabiliteten och tillväxten för våra destinationer. Din roll som RedovisningsansvarigVi erbjuder ett omväxlande, roligt och ansvarsfullt arbete där du har nära kontakt med våra duktiga hotell och restauranger. Tempot kan ibland vara högt, varför vi tror du är bra på att prioritera din tid på bästa sätt. ESS kultur bygger mycket på att göra sitt allra bästa, att vara engagerad, vilja mer men att samtidigt aldrig glömma bort att ha roligt. Huvuduppgifter Som Redovisningsansvarig ansvarar du för ett eller flera bolag beroende på bolagens storlek, där du bland annat kommer arbeta med: Årsbokslut & månadsbokslut Rapportering & uppföljning Analys av resultat, deklarationer, budgetering & likviditetsplanering Löpande redovisning samt andra vanligt förekommande ekonomiuppgifter. Till din hjälp kommer du ha ekonomiassistenter som du har ett tätt samarbete med. Vem söker vi? Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande och har flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning och gärna förståelse för koncernredovisning.Du brinner för redovisning och du har lätt att förstå ”verkligheten” bakom siffrorna. Du kommer hantera redovisningsspecifika frågor och du har en bra analytisk förmåga och trivs med hög arbetstakt. Det är därför viktigt att du är en duktig redovisare och har god förståelse för redovisningsprocesser samt är en van användare av excel. Vi tror att ett bra samarbete och en bra laganda är det som bygger ett starkt team. Du bör därför vara en positiv, framåt person som drivs av att skapa goda relationer och som tycker om att samarbeta med kollegor samtidigt som du tar ansvar hela vägen. Har du även erfarenhet av redovisning i en internationell miljö så är det ett plus. Vi värdesätter att du är en prestigelös och kommunikativ lagspelare som alltid gör ditt bästa. Vi erbjuder dig En spännande roll med stora utvecklingsmöjligheter. Arbete i en dynamisk och kreativ miljö. En central roll i ett företag som är ledande inom sin bransch. Ansökningsprocess Är du den vi söker för rollen som Redovisningsansvarig till ESS Group? Ansök med CV och svara på några enkla via länken nedan. Vi intervjuar löpande och positionen kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 13 April. Länk till ESS Group

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 april 2024
Frukostkock till Bellora

Vårt alldeles egna lilla Italien, mitt på Avenyn i Göteborg, Bellora! Doften av nygräddad pizza är det första som når dig, Tu vuo’fa l’americano knastrar i högtalarna och Aperol står på bordet. På Bellora är de familjen, gemenskapen och värmen det som står i fokus. Bordet fylls med italiska delikatesser, rummen är storblommiga och murgrönan kryper i varje vrå. Vi älskar livet och det ska vi visa med hela vår själ! Upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Så, vem är du? Du är en kreativ, nyfiken och flexibel kock som har tidigare erfarenhet av yrket. Vi vill att du både ska kunna utveckla frukosten liksom att hitta ett stabilt arbetssätt som ger en jämn upplevelse för våra gäster. Hos oss jobbar vi med klassiska frukostalternativ med en Italiensk känsla och val. Vi vill att gästen ska känna den röda tråden genom hela sin vistelse och att frukosten sitter är extrem viktigt. Du gillar variation i dina arbetsuppgifter och ser huset som ett team! Utöver det tror vi att du behöver: - Vilja jobba som ett team, både med frukostlaget liksom resterande medarbetare - Har tidigare erfarenhet - Kan planera väl - Hålla en jämn nivå - Kan leda men också bli ledd - Ha förståelse för hela produkten - Leva våra värderingar Hur kan en dag se ut? Du kommer att sköta allt från förberedelser, redning, påfyllda till att plocka undan. Att ta emot varor och få allt på rätt plats är också en del av arbetet. Du kommer också vara en del av lunchköket och deras grepp, helheten är viktigt. Du kommer att rapportera till vår kökschef Viktor samt jobba tajt med frukostchefen Sathina för att få bästa möjliga utfall på fruosten. Att vara en del av hela teamet är viktigt för oss och vi jobbar tillsammans med golvet för en fin harmoni. Du förväntas också att kunna hantera gästerna med våra värderingar i grunden. Om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, 100%. MÅN-FRE 05.00-14.00 (med undantag) Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 7 april Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!

25 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Total Revenue Manager - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Total Revenue Manager till Hjortviken Country Club I den underbara omgivningen i Hindås, endast en kort resa från Göteborg, är Hjortviken Country Club i färd med att bli det ultimata resmålet för de som söker avkoppling, äventyr och oförglömliga upplevelser. Nu bygger vi vårt team och söker efter en Total Revenue Manager som med insikt, precision och strategisk skicklighet kan maximera vår totala intäkt över alla avdelningar. Är du redo att ta an dig den här utmaningen? Om Hjortviken Country Club Öppning är i januari 2025 och då erbjuder Hjortviken Country Club inte bara en utan flera unika upplevelser. Med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, och omfattande mötes- och eventfaciliteter, strävar vi efter att överträffa våra gästers förväntningar och skapa minnen för livet. Din roll som Total Revenue Manager Som vår Total Revenue Manager blir du en nyckelspelare i vår organisation, med huvuduppdraget att utveckla och implementera intäktsstrategier över hela vår verksamhet. Du blir ansvarig för att förutsäga marknadstrender, analysera data och optimera prisstrategier för att balansera efterfrågan och utbud, allt för att optimera beläggning, flöden i anläggningen och totalintäkten och samtidigt se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse och känner hög prisvärdhet. Vårt mål är att skapa stamgäster och "value for money" är en viktig parameter för oss som vi mäter varje dag. Våra restauranger upplevs bäst när dem är fullsatta med glada gäster och härligt sorl. Vi säljer inte rum, vi säljer upplevelser. Därav arbetar vi med paketeringar. Vi tycker också att våra fina rum ska inte stå tomma i onödan. Så vi söker dig som gillar högt uppsatta mål, och som inte ger sig förrän resorten är fullbokad och sista rummet är sålt och incheckat för dagen. Dina huvuduppgifter - Utveckla och implementera omfattande intäkts och beläggningsstrategier för hotell, restaurang och pool club. - Analysera marknadstrender och efterfrågan för att optimera prissättning. - Arbeta nära försäljnings- och marknadsavdelningarna för att maximera intäkter. - Skapa och genomföra dynamiska prissättningsmodeller och paketeringar. - Utveckla och övervaka KPI:er för att förbättra och justera strategier. - Ansvara för våra distributionskanaler. - Ansvara för rätt kvalitativa gästflöden på anläggningen. Du rapporterar till Marcus, vår Commercial manager. Och du tillhör det lokala kommersiella teamet med Business Opportunity Manager (KAM), Inhouse Sales och Social Media & Content Producer. Ni arbetar tight tillsammans med experterna på ESS Groups Sales & Marketing. Vem söker vi? För att lyckas i rollen som Total Revenue Manager har du redan erfarenhet från en liknande position, förslagsvis Revenue Manager inom hotell-, resort- eller restaurangbranschen. Du är analytisk, strategisk och har en stark kompetens inom datadrivet beslutsfattande. Du är också en lagspelare som trivs med att arbeta tvärfunktionellt för att uppnå gemensamma mål. Vi erbjuder dig - En central roll i att forma och växa med Hjortviken Country Club från start. - En dynamisk och kreativ arbetsmiljö. - Möjligheter att personligen och professionellt växa i din roll. Ansökningsprocess Om du känner att du är den rätta för rollen som Total Revenue Manager och vill vara del av vårt team på Hjortviken Country Club, vänligen skicka din ansökan med CV och personligt brev via nedanstående länkar. Vi behandlar ansökningarna löpande och ser fram emot att höra varför du vill bli en del av vårt framgångsrika team. Sista ansökningsdag är 7/5 2024. Tillträde i november 2024 med lön enligt överenskommelse. Länk till Hjortviken Country Club (http://www.hjortviken.se/) Länk till ESS Group (https://www.essgroup.se)

20 mars 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Meeting & Event Manager - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Meeting & Event Manager till Hjortviken Country Club (ESS Group) Ett stenkast från Göteborg, där bygger vi Hjortviken Country Club. En plats där avkoppling och upplevelser går hand i hand. Konferenser, möten och event är ett av våra största affärsben. Vi söker nu en passionerad Mötes- & Eventmanager som med kreativitet och noggrannhet kan skapa oförglömliga evenemang för våra gäster och vara en trygg ledare för teamet. Är det här nästa kapitel i din karriär? Hjortviken Country Club Öppning sker i januari 2025 och då kommer Hjortviken Country Club erbjuda en ett brett spektra av upplevelser med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, samt inte minst vår ambitiösa mötes- och eventavdelning. Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster, genom att erbjuda upplevelser som överträffar förväntningarna. Här sker allt från det mindre men superviktiga ledningsgruppsmötet, den stora kick-offen för företaget, födelsedagsfesten eller den stora jubileumsmiddagen. Din roll som Mötes- & Eventmanager Som Mötes- & Eventmanager hos oss blir du spindeln i nätet för allt som rör konferens och evenemang och på anläggningen. Du ansvarar för att själv planera, koordinera och genomföra event från start till slut. Detta inkluderar allt från första kundkontakt till fakturering, med målet att varje evenemang ska bli en framgång som stärker vårt varumärke och gästernas upplevelse. Din förmåga att nyskapande och lösningsorienterat hantera projekt kommer vara avgörande. Du är också ledaren och närmsta chef för koordinatorerna och värdarna på avdelningen. Du rapporterar till Jens, vår Hotel Manager, och du är en del av avdelningschefsgruppen på vår destination. Kvälls och helgarbete förekommer då våra kunder och medarbetare besöker oss alla dagar i veckan. Huvuduppgifter - Ansvara för den dagliga driften på konferensavdelningen och dess medarbetare. - Rekrytering, schemaläggning och personalansvar. - Ansvara för hela kedjan i planeringen och genomförandet av möten och event. - Samarbeta internt med alla avdelningar och externt med kunder och gäster för att säkerställa högsta möjliga kvalitet och service. - Utveckla och implementera kreativa och unika eventkoncept. - Ekonomisk uppföljning och budgetering av event. - Proaktivt arbeta med försäljning och marknadsföring av mötes- och event - Säkerställa att rutiner utvecklas och efterföljs. Vem söker vi? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med möten och event, gärna inom hotell-, konferens-, eller eventbranschen. Du är en driven person med stark projektledningsförmåga och en kreativ ådra som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Med ett öga för detaljer och förmåga att hantera flera projekt samtidigt, är du redo att ta vår eventavdelning till nya höjder. Som ledare är du trygg, tydlig och coachande. Kunden och arbetsglädje är viktigt för dig samt samarbetet mellan alla avdelningar som skall fungera med många stafettpinnar att lämna över. Du är en duktig kommunikatör och tar stort ansvar. Vad erbjuder vi? - En central roll i att utveckla och forma mötes- och eventavdelningen från grunden. - Arbete i en inspirerande miljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. - Att bli del av ett passionerat team med höga ambitioner. Ansökningsprocess Är du personen vi söker för att bli vår Mötes- & Eventmanager på Hjortviken Country Club? Skicka din ansökan med CV och ett personligt brev via länkarna nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och ser fram emot att höra varför just du är rätt person för oss. Sista ansökningsdag är 7/5 2024. Tillträde sker efter överenskommelse med lön enligt överenskommelse. Länk till Hjortviken Country Club (http://www.hjortviken.se/) Länk till ESS Group (https://www.essgroup.se)

20 mars 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Kökschefer (2 tjänster) - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Välkommen till Hjortviken Country Club - en del av ESS Group I Hindås vackra natur, endast 25 min från Göteborg, växer för tillfället vår Country Club fram. Hjortviken är platsen för avkoppling, äventyr och unika upplevelser. Inte minst smakupplevelser. I januari 2025 skall vi stolt erbjuda våra gäster en värld av utsökt mat och enastående service. Att skapa stamgäster är vårt yttersta mål. För att lyckas med detta söker vi nu inte bara en utan två nyckelpersoner till våra köksteam. Två passionerade Kökschefer som är redo att leda och inspirera. Är du en av dem? Vår destination På Hjortviken Country Club bygger vi två olika restauranger, med två olika koncept. I en av restaurangerna kommer det bli mycket äkta råvaror och älskade svenska klassiker, men också med spännande moderna och internationella inslag. Menyn kommer att gå utefter årstiderna där det blir en blandning av olika smaker och rika traditioner. Den andra restaurangen är belägen precis vid och (nästan) i Pool Cluben, där blir det något helt annat. Här kommer du hitta smaker som definierar det spanska sättet att leva på, med influenser ifrån det soliga Kalifornien. Hjortviken blir socialt och just i den här miljön delar man måltider med varandra, det blir roligare så tror vi. Förutom restaurangerna kommer vi bygga 150 hotellrum, 6 barer, en pool-club, gym, playground och 10 mötes- och festlokaler upp till 150 personer där vi erbjuder allt från fikor, luncher och festmiddagar. Om rollen som Kökschef vid Hjortviken Country Club Som Kökschef får du möjligheten att vara kreativ i ledarskapet av vårt köksteam och i utvecklingen av våra menyer. Vi strävar alltid efter att överträffa våra gästers förväntningar och för att lyckas med det, behövs en Kökschef som inte bara är tekniskt skicklig utan även en inspirerande ledare. I det dagliga arbetet är givetvis var och en i vårt team på den plats de trivs bäst på och där de har allra störst kompetens. Men samtidigt jobbar vi alla tillsammans, vi hjälper varandra när det behövs och firar gemensamt våra segrar när tillfälle ges. Vi menar att service är som allra bäst när den är professionell men samtidigt avslappnad, lite lekfull och framförallt när den kommer genuint ifrån hjärtat. Delar du intresset för människor och upplevelser, då är du helt rätt för oss Hos oss får du vara med från början i allt från rekrytering till premiäröppning. Vi letar efter dig som har tidigare gedigen erfarenhet inom ledarskap och att bygga starka team. Har en bred gastronomisk bakgrund och även har ett öga för det visuella och detaljer. Med din ledarerfarenhet bygger och leder du ditt team tillsammans framåt. Genom ditt nära ledarskap ser du och tar tillvara på allas olika styrkor. Med din goda samarbetsförmåga skapar du bra förutsättningar att bygga starka band med alla avdelningar. Du rapporterar direkt till Malin, vår F&B Manager. Du ansvarar fullt ut för ditt team med allt från nyckeltal på gästnöjdhet, medarbetarnöjdhet samt deras utveckling och arbetsmiljö. Du ansvarar även för framtagning och uppföljning av kalkyler, inköp, hållbarhet och matsvinns samt råvarukostnader. Du är med och utvecklar upplevelsen och strategierna för att nå våra mål. Du ingår i hotellets avdelningschefsgrupp. Anställningsform: 100% Tillsvidare, arbetstider innefattar kvällar, helger och vardagar Tillträde och lön: Tillträdde under hösten 2024 och lön enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter: - Vara ansvarig för hela kökets dagliga drift och personal. - Skapa, planera och implementera menyer i samråd med ledningen. - Säkerställa att alla rätter möter de högsta standarderna av kvalitet och presentation. - Genomföra kostnadseffektiv köksdrift. - Rekrytera, handleda och vidareutbilda kökspersonal. Vem är du? Du är en passionerad och erfaren kökschef som älskar utmaningen att överträffa gästernas förväntningar med innovativa smakupplevelser. Du har erfarenhet av att leda köksteam och har god förståelse för både kostnader och utveckling. Flexibilitet, kreativitet och ett starkt ledarskap är nyckeln till framgång i denna roll. Vi erbjuder: - En unik position att vara med och forma Hjortviken Country Club från starten. - En dynamisk och kreativ arbetsmiljö. - Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Så ansöker du Om du är redo att ta dig an utmaningen och leda ett av våra köksteam på Hjortviken Country Club, skicka din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar varför du är den rätta för denna roll. Vi går igenom ansökningarna löpande. Sista ansökningsdatum är 15/4 2024. Startdatum, Under oktober-24. Länk till: - Hemsida Hjortviken Country Club (http://www.hjortviken.se/) - Hemsida ESS Group (https://www.essgroup.se)

20 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Restaurangchefer (2 tjänster) - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Restaurangchefer till Hjortviken Country Club I det natursköna Hindås, endast en kort resa från Göteborg, håller Hjortviken Country Club på att förvandlas till en destination fylld av avkoppling, äventyr och utsökta mat och dryckesupplevelser. Med på vår resa söker vi inte bara en utan två passionerade Restaurangchefer med visionen att leda, inspirera och skapa stamgäster genom personlig service och upplevelser som överträffar gästens förväntan. Är detta nästa steg i din karriär? Hjortviken Country Club Öppning är planerad i januari 2025 och då har Hjortviken Country Club två unika restaurangkoncept att erbjuda. I en av restaurangerna kommer det bli mycket äkta råvaror och älskade svenska klassiker, men också med spännande moderna och internationella inslag. Menyn kommer att gå utefter årstiderna där det blir en blandning av olika smaker och rika traditioner. Den andra restaurangen är belägen precis vid och (nästan) i Pool Cluben, där blir det något helt annat. Här kommer du hitta smaker som definierar det spanska sättet att leva på, med influenser ifrån det soliga Kalifornien. Hjortviken blir socialt och just i den här miljön delar man måltider med varandra, det blir roligare så tror vi. Utöver det 150 fantastiska hotellrum, 6 barer, en Pool Club samt en mötes och eventavdelning där vi kan ha allt från den klassiska konferensen till bröllopsfesten. Detta och mycket mer, allt integrerat i en och samma ombonade miljö. Med ambitionen att skapa en helhetsupplevelse utöver det vanliga är vår mission att för varje besök skapa stamgäster som längtar tillbaka. Din roll som Restaurangchef Som en av våra Restaurangchefer spelar du en avgörande roll i att forma gästernas upplevelse. Från den dagliga driften till att förädla och utveckla våra restaurangkoncept arbetar du tätt tillsammans med ditt team för att säkerställa att varje gästbesök överträffar förväntningarna. Genom ditt inspirerande ledarskap skapar du ett team där kreativitet, glädje och professionalism står i centrum. Du rapporterar till Malin, vår F&B Manager och du ingår i destinationens avdelningschefsgrupp. Dina huvuduppgifter - Leda och utveckla arbetet i restaurangen. - Skapa och upprätthålla höga standarder av gästservice och mat och dryckeskvalitet. - Ansvara för rekrytering, utbildning och utveckling av personalen. - Vara med i att utveckla och implementera nya rutiner och koncept för säsonger och event. - Ansvara för ekonomisk uppföljning, schemaplanering, inventering, inköp och resultat av ditt team. Vem söker vi? Med en passion för mat, dryck och enastående service, har du redan flera års erfarenhet som Restaurangchef eller liknande. Du är en motivator med ett genuint ledarskap som drivs av att utveckla ditt team. Med ett affärsmässigt sinne har du enkelt för att balansera kreativitet med kostnadseffektivitet. Som person är du social, organiserad och alltid ett steg före i planeringen. Vi erbjuder dig - En unik position att vara med och forma Hjortviken Country Club från starten. - En dynamisk och kreativ arbetsmiljö. - Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ansökningsprocess Om du känner att du är den vi söker och vill vara en del av vårt team på Hjortviken Country Club, skicka då din ansökan med CV och ett personligt brev via länkarna nedan. Vi behandlar ansökningar löpande och ser fram emot att läsa om varför just du vill bli en del av vårt team. Sista ansökningsdag är 15/4 2024. Tillträde under oktober 2024 och lön enligt överenskommelse. Länk till Hjortviken Country Club (http://www.hjortviken.se/) Länk till ESS Group (https://www.essgroup.se)

20 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Sommarpersonal till Steam Hotel

Upplev sommaren på Steam Hotel, en destination där historisk industri möter modern lyx. Med ett unikt läge vid Mälarens strandkant, erbjuder vi våra gäster en oförglömlig upplevelse, där varje detalj andas kvalitet och omsorg. Just nu söker vi passionerad sommarpersonal som vill bli en del av vårt fantastiska team. Är du redo att skapa minnesvärda sommarmoment för våra gäster? Vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Om rollen som sommarpersonal Som en del av vårt team kommer du att ha en avgörande roll i att leverera service i världsklass. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med våra avdelningar; från reception och restaurang till vårt unika pool-club. Du blir ambassadör för Steam Hotel, och ditt mål är att säkerställa att varje gäst lämnar oss med ett leende och längtan tillbaka. Vi erbjuder dig en härlig sommar på vackra Steam Hotel fylld med puls, energi & massa nya erfarenheter. Vill du vara med? I sommar behöver vi stjärnor till följande avdelningar: - Runners: Gå ut med beställningar, duka upp/av bord, se till att gästerna får en fin upplevelse - Diskare: Plocka disk, diska, ställa ut ren disk - Serveringspersonal: servera, ta emot och gå ut med beställningar, se till att gästen får en fin helhetsupplevelse - Köksbiträde: hjälpa till i köket, assistera kock och kökschef - Bartenders: Cirkus jonglör, kreativ drinkblandare, se till att gästerna får en fin upplevelse i baren - Pool-club värdar/innor: Gästens första kontakt i vår pool club, reception och guidning, servera, ta emot och gå ut med beställningar och se till att gästen får en fin upplevelse. - Frukostvärdar/värdinnor: Ansvara för frukosten, se till att gästen får en fin start på sin dag. - Receptionister: Gästens första kontakt med destinationen, informera, checka in/ut, se till gästen får en fin upplevelse. - Steam Stars/Värdar & värdinnor: Ofta gästens första kontakt med destinationen, se till att alla gäster får en fin upplevelse. - Actionguider: till vårt fartfyllda actionbad, stort fokus på säkerhet och gästbemötande) Vem är du? Du är en person som brinner för att leverera exceptionell service och skapa oförglömliga upplevelser. Du är flexibel, ansvarstagande och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Erfarenhet från hotell, restaurang eller annat serviceyrke är meriterande men inget krav. Viktigast är din positiva attityd och din förmåga att sprida glädje omkring dig. Vi erbjuder: - En spännande möjlighet att arbeta i en unik miljö med historisk karaktär. - En dynamisk och varierande arbetsuppgift där ingen dag är den andra lik. - Möjligheter till personlig och professionell utveckling inom hotell och hospitality. - En chans att bli en del av ett fantastiskt team som värdesätter gemenskap och glädje. Så ansöker du Om du vill bli en del av vårt team och skapa magiska ögonblick på Steam Hotel i sommar, skicka då din ansökan med CV och svara på några enkla frågor. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till möjligheten att göra sommaren 2024 oförglömlig! Anställningsform: Sommarjobb/ Visstidsarbete Tillträde: Lön enligt avtal och tillträde efter överenskommelse Sista ansökningsdag 1 April

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Kock till Bellora

Vårt alldeles egna lilla Italien, mitt på Avenyn i Göteborg, Bellora! Doften av nygräddad pizza är det första som når dig, Tu vuo’fa l’americano knastrar i högtalarna och Aperol står på bordet. På Bellora är de familjen, gemenskapen och värmen det som står i fokus. Bordet fylls med italiska delikatesser, rummen är storblommiga och murgrönan kryper i varje vrå. Vi älskar livet och det ska vi visa med hela vår själ! Är du kreativ i köket och brinner för att leverera matupplevelser utöver det vanliga? Då kan du vara den vi söker till vårt köksteam på Bellora! Vi på Bellora strävar efter att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster genom passion, kreativitet och kvalitet. Nu utökar vi vårt köksteam och söker en dedikerad och inspirerad kock. Vad innebär rollen som kock på Bellora? Som kock på Bellora har du en central roll i att förbereda och tillaga mat från vårt noggrant utvalda menysortiment. Du kommer att arbeta i ett dynamiskt köksteam där samarbete och kreativitet står i fokus. Vi ser att du är passionerad om att arbeta med högkvalitativa råvaror och ständigt strävar efter att överträffa gästernas förväntningar. Dina ansvarsområden inkluderar: - Förberedelse och tillagning av rätter enligt våra recept och standarder. - Delta i utvecklingen av nya rätter och menyer tillsammans med köksmästare och teamet. - Säkerställa att köket och arbetsytor alltid är rena och uppfyller hygienkrav. - Optimera arbetsflöden och bidra till en positiv arbetsmiljö. Vem är du? Du har en passion för matlagning och en vilja att utvecklas både personligt och professionellt inom köksyrket. Du är en lagspelare som trivs i ett högt tempo och är van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du har minst 3 års tidigare erfarenhet från arbete i kök och en relevant utbildning inom matlagning är meriterande. Framförallt värderar vi din inställning och ditt engagemang för att skapa fantastiska matupplevelser. Vi erbjuder: - En inspirerande arbetsplats i hjärtat av staden. - Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom ESS Group. - Ett spännande och varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Så ansöker du Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team på Bellora? Skicka in din ansökan med CV ochsvara på några frågor där du berättar om varför just du skulle passa för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen med din ansökan till Livets Bästa Arbetsplats! Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde 2 Maj Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Pool Club värd/värdinna- Extra

Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor? Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS. Voltage Lounge Pool Club är allt och lite till, men det vi absolut inte är, är ett spa! Tänk dig vibbarna av en beach club utomlands blandat med rooftop bar i New York! Iskalla drinkar, varma pooler, en mysig relaxavdelning och feststämning 365 dagar om året. Vill du vara en del av ett serviceteam som inte bara strävar efter utan också levererar service i världsklass? Då har du hittat rätt! Till Voltage Lounge söker vi en energisk och positiv individ som sätter gästerna före allt och älskar att jobba i team. Ditt mål ska vara att alla gäster som du träffar får uppleva service i världsklass varje gång de kommer till oss. Du skiner extra starkt när det är högt tryck, med mycket folk och mycket att göra. Du är en social person som alltid vill göra det lilla extra för gästen, och förvånar även våra stammisar över hur grym just du är. Vi älskar att jobba i grupp där man lyfter, peppar och hjälper varandra samt bidrar med en positiv energi. Du är nyfiken på din personliga utveckling och vill lära dig nya saker. På Voltage Lounge läger vi fokus på allt från de små detaljerna till all att planera Västerås största sommarfest. Vi söker dig som har glimten i ögat och gillar att vara lekfull, personlig, professionell och passionerad mot både gäster och kollegor. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom serviceyrken, men tar även emot nya inom branschen som vill lära sig och utvecklas snabbt. Arbetstiderna varierar och innefattar dagtid, kvällstid samt helger. Vår främsta arbetsuppgift är att se till att gästernas upplevelse är i världsklass. Mer specifikt innefattar våra uppgifter följande: checka in gäster när dem kommer till oss och ta hand om dem under sin tid, ta dryckes- samt matbeställningar inne och utomhus, städa och plocka på våningen så att den ser välkomnande ut, samt se över dagliga uppgifter som att byta lakan och svara på mail. Vill du bli en del av oss och vår underbara avdelning, Välkommen med din ansökan!

13 mars 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024