Erfaren drifttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en erfaren drifttekniker med passion för IT-drift och problemlösning? Vill du vara en del av ett kompetent IT-team? Då kan denna tjänst i Stockholm vara perfekt för dig! Vi söker nu en drifttekniker till ett uppdrag hos vår kunds driftteam. Du kommer att fokusera på den gemensamma server- och nätverksmiljön, samt hantering av applikations- och systemdrift. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att fokusera på den gemensamma server- och nätverksmiljön, samt hantering av applikations- och systemdrift. Du kommer att arbeta med Microsoftlösningar och nätverksinfrastruktur, inklusive system som SQL, Exchange, Hyper-V och SAN. Kundens arbetsmiljö är varierad med både onPrem-servrar i egna lokaler och hos tredjepartsleverantörer, där miljön i huvudsak är Microsoftbaserad. Din profil och kvalifikationer För att trivas i rollen som erfaren drifttekniker tror vi att du är social, engagerad och hjälpsam, både i kundmöten, i kontakt med andra intressenter och i samarbetet med kollegor. Det är också viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft samt förmågan att förklara komplex teknik på ett enkelt sätt. Du har: - Relevant eftergymnasial utbildning - Minst fem års erfarenhet som drifttekniker eller i en likvärdig roll - Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer - Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup - Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar - Erfarenhet av Microsoft 365s olika tjänster och produkter Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Är du IT-konsulten som gör skillnad?
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Hos oss på Centric handlar konsultrollen om mer än bara teknik – det handlar om att skapa värde, bygga starka relationer och driva förändring. Vi söker dig som ser konsultyrket som en möjlighet att inte bara leverera lösningar utan också utmana och inspirera våra kunder att tänka nytt och nå nya höjder. Vi vill ge dig det bästa av två världar – tryggheten i en stabil anställning och friheten att utvecklas i en dynamisk och inspirerande miljö. Arbetsuppgifter Som konsult hos Centric förväntas du göra ditt bästa för våra kunder, våga ifrågasätta gamla arbetssätt och bidra med idéer som gör verklig skillnad. Du är en nyckelspelare som sätter ribban högt – både för dig själv och för våra kunder. Din profil och kvalifikationer - Du är en problemlösare som vågar tänka utanför boxen och har en vilja att skapa förändring. - Du är trygg i din roll och vågar utmana kunder på ett professionellt och konstruktivt sätt. - Du är driven, engagerad och har en passion för att alltid hitta de bästa lösningarna. - Du har erfarenhet inom IT, exempelvis som drifttekniker, systemutvecklare, DevOps Engineer, Cloud Engineer – eller något annat specialistområde där du gör skillnad. Vad vi erbjuder - Kompetensutveckling: Vi satsar på dig. Genom skräddarsydda utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken ser vi till att du håller dig i framkant. - Spännande uppdrag: Vi matchar dig med projekt som utmanar och utvecklar dig, samtidigt som de ger möjlighet att göra verklig skillnad. - En kultur av gemenskap: Hos oss är du aldrig ensam. Genom regelbundna aktiviteter och tillfällen att träffa kollegor bygger vi starka relationer och skapar minnesvärda stunder tillsammans. Varför Centric? Vi tror på att satsa på våra medarbetare – när du växer, växer vi tillsammans! Hos oss får du tryggheten i en stabil anställning och friheten att växa i en dynamisk miljö. Vi stöttar dig i varje steg på din resa, vare sig det handlar om att utvecklas tekniskt, ta på dig ledande roller eller driva förändring hos våra kunder. Ansök idag och bli en del av Centric – där vi tillsammans höjer ribban för vad en konsult kan åstadkomma! Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
First line IT-supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en problemlösare som älskar att hjälpa andra och har ett stort intresse för teknik? Nu har du chansen att bli en del av Centric och arbeta som first line IT-supporttekniker hos en av våra kunder i Göteborg! Här får du möjligheten att kombinera din tekniska kompetens med ditt driv för service i en roll där du är den första kontakten för användare i behov av support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker inom first line hos vår kund blir du användarnas första kontaktpunkt för IT-relaterade frågor. Du kommer att erbjuda support via telefon, e-post och chatt, hantera ärenden i ett ärendehanteringssystem och säkerställa att användarna får snabb och effektiv hjälp. Detta är en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens och skapa värdefulla erfarenheter i en professionell miljö. I rollen som konsult blir du en viktig del av kundens verksamhet. Du arbetar nära deras team för att förstå deras specifika behov och leverera lösningar som verkligen gör skillnad. Genom att hantera tekniska utmaningar bidrar du till att förbättra deras arbetsflöden och skapa en mer effektiv och användarvänlig IT-miljö. Din profil och kvalifikationer - Minst 6–12 månaders erfarenhet av arbete i en strukturerad servicedesk. - Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem som ServiceNow och Jira. - God kännedom om vanliga operativsystem (Windows och/eller macOS). - Ett stort tekniskt intresse och förmåga att lösa IT-relaterade problem. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. - Praktisk erfarenhet av IT-support. Meriterande - Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå. - Erfarenhet av att arbeta i en snabb och dynamisk miljö. Vem är du? Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med att lösa problem. Du motiveras av att hjälpa andra och tycker om att hitta lösningar som förenklar användarnas vardag. Om du dessutom är strukturerad och tycker om att utvecklas i din yrkesroll, är detta en perfekt möjlighet för dig. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Är du en driven och serviceinriktad onsite-tekniker?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

För vår kunds räkning söker vi nu en engagerad onsite-tekniker i Göteborg som trivs med att arbeta nära användare och tekniska lösningar. Är du en problemlösare med känsla för service och vill vara en nyckelperson i en organisation? Då är detta rätt uppdrag för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som onsite-tekniker hos vår kund kommer du att ha en spännande och varierad arbetsdag där du ansvarar för att leverera IT-support och säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt. Du arbetar med allt från felsökning, installation och underhåll av arbetsplatsutrustning som datorer, skrivare och kringutrustning till support och administration av både hård- och mjukvara, inklusive operativsystem som Windows och macOS. En del av ditt arbete innebär också att hantera och administrera Office 365 samt andra affärsapplikationer, samtidigt som du tar emot och hanterar ärenden i kundens system, dokumenterar lösningar och säkerställer snabba och effektiva resultat. Du kommer att ha direktkontakt med användare, där du ger professionell och pedagogisk support på plats, och samtidigt samarbeta med andra IT-funktioner för att lösa mer komplexa tekniska utmaningar. I denna roll blir du en viktig del av kundens IT-team, där du bidrar till att skapa en positiv och stabil IT-miljö som underlättar vardagen för alla användare. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap för att snabbt komma in i rollen och leverera högklassig support. För att passa för uppdraget ser vi gärna att du har: - Minst 1 års erfarenhet av arbete inom IT-support eller som Onsite-tekniker. - Goda kunskaper i felsökning och support av operativsystem som Windows och macOS. - Erfarenhet av Office 365 och arbete i ärendehanteringssystem. - Grundläggande förståelse för nätverk och skrivarkonfigurationer. - Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande - Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå. - Certifieringar inom ITIL, Microsoft eller liknande. Vem är du?  Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs i en roll med mycket användarkontakt. Du har ett genuint intresse för teknik och problemlösning, och du är både kommunikativ och pedagogisk, med en förmåga att anpassa din support efter användarnas behov. Du arbetar lika bra självständigt som i team, och du är ansvarsfull och strukturerad, vilket gör att du kan hantera flera ärenden samtidigt på ett effektivt sätt. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Second Line - Supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Centric söker nu en erfaren Second line supporttekniker för uppdrag hos ett säkerhetsklassat bolag i Göteborg. I denna roll blir du en viktig länk mellan andra linjen och tredje linjens support, där du hanterar mer komplexa ärenden och beställningar. Uppdraget är på heltid, med start snarast möjligt och löper till 2025-12-31. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I rollen som supporttekniker på second line kommer du att hantera och lösa djupare och mer komplexa ärenden med hjälp av en omfattande kunskapsdatabas, samtidigt som du dokumenterar lösningar och bidrar till att förbättra arbetsprocesser. Du ansvarar för systematisk felsökning i både Microsoft- och Linuxmiljöer och arbetar med hantering i olika ärendehanteringssystem. Rollen innebär också arbete med teknologier som Active Directory, Azure och Entra ID, samt hantering av grundläggande frågor inom infrastruktur, nätverk, servrar, SCCM och databaser. Förutom detta kommer du att bidra med tekniskt stöd i försvarshemliga miljöer, där SK2-klassning kommer att krävas. Du kommer att ingå i ett team på cirka 30 personer som arbetar nära varandra för att säkerställa högkvalitativ support. Arbetet utförs på plats i Göteborg under vanliga kontorstider, med möjlighet till resor till Linköping och Stockholm för samarbete med kollegor på andra orter. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen har du: - Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport, gärna i en Second Line Extended-funktion. - Kompetens inom systematisk felsökning, ITIL-metodik och dokumentation. - Erfarenhet av att arbeta i Microsoft- och/eller Linuxmiljöer samt hantera ärenden via verktyg som Active Directory, Azure, Entra ID och SCCM. - Grundläggande kunskaper inom infrastruktur, servrar, nätverk och databaser. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi söker dig som:   - Är serviceinriktad och brinner för att hjälpa andra. - Är en teamspelare med en positiv och proaktiv attityd. - Har ett analytiskt tankesätt och trivs med att arbeta i en strukturerad miljö. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att registrera din ansökan. Ta chansen att utvecklas i en tekniskt avancerad miljö och bli en del av ett kompetent team där din insats gör skillnad! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Senior IM/IA-tekniker
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Är du en erfaren IM/IA-tekniker med fler än 8 års erfarenhet inom klientdrift och säkerhet i stora enterprise-miljöer? Har du kompetens inom SCCM, Intune och patchhantering? Då kan vi ha uppdraget för dig! I detta uppdrag hos vår kund i Linköping så får du chansen att arbeta med avancerade lösningar och teknik i framkant. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som senior IM/IA-tekniker kommer du att ansvara för avancerad klientdrift där SCCM, Windows och Active Directory är centrala delar. Du hanterar GPO och arbetar med utrullningsprojekt samt livscykelhantering för system och applikationer. Du implementerar och optimerar Intune samt säkerhetslösningar som Defender for Endpoint och XDR. Patchhantering är en viktig del av arbetet, där du säkerställer att stora enterprise-miljöer håller hög standard och säkerhet. Dessutom ansvarar du för applikationshantering och paketering, inklusive livscykelhantering, och använder verktyg som PowerShell App Deploy Toolkit (PSADT) för att effektivisera processer. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i denna roll så har du minst 8 års erfarenhet av arbete inom relevant område och erfarenhet av att arbeta i komplexa IT-miljöer med fokus på säkerhet och stabilitet. Du har gedigen kunskap och praktisk erfarenhet av: - SCCM, Windows och Active Directory. - GPO-hantering och stora enterprise-miljöer. - Intune, Defender for Endpoint och Security Dashboards. - XDR-implementation och säkerhetslösningar. - Patchhantering och applikationspaketering. - PowerShell och PSADT. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Mer om oss Centric är ett IT-företag med ca 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Senior nätverkstekniker
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Söker du ett jobb där du får vara med och driva företaget framåt? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du får ansvar för förvaltning och utveckling? En stor statlig kund i Norrköping behöver stärka upp med tekniker till deras nätverksavdelning. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik och är strukturerad? Då är detta en tjänst för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I den här rollen blir du en del av kundens nätverksavdelning. Tillsammans med dina kollegor i teamet kommer du att ansvara för support, felsökning och incidenthantering av kundens nät, kommunikations- och säkerhetstjänster. Som nätverkstekniker arbetar du huvudsakligen med förändringar och felavhjälpning. Rollen erbjuder dig en teknisk bredd och du kommer att få arbeta med mjukvara samt nätverkshårdvara så som access-switchar, routrar och access-punkter. Du kommer bland annat arbeta med: - Drift, support och förvaltning av nätverk - Livscykelhantering av nätverkshårdvara - Felsökning/regelhantering i brandväggar Din profil och kvalifikationer Du har studerat IT på högskolenivå eller har minst några års relevant arbetslivserfarenhet. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att lära dig och har god förmåga att hantera både tekniska lösningar och kundrelationer. Du uppskattar struktur, ordning och reda och förstår hur detta är kopplat till en leverans av hög kvalitet.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper samt certifikat inom nätverk, t ex Cisco, Aruba, Fortigate. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Supporttekniker med fokus på Linux
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

För vår kunds räkning söker vi nu efter en engagerad person som vill ta sig an en roll som supporttekniker med fokus på Linux. Företaget fokuserar på att stödja bolag i deras tillväxtresa genom att erbjuda skräddarsydda partnerskap som är anpassade efter specifika behov. Med lång erfarenhet av att arbeta med nordiska tillväxtbolag har man utvecklat en intäktsdelningsmodell som maximerar värdet av en börsnotering. Företaget strävar efter att vara en stabil och långsiktig partner som förstår entreprenörers utmaningar och möjligheter och erbjuder dessutom tillgång till den europeiska kapitalmarknaden genom sitt moderbolag. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta med den löpande hanteringen av extern support för företagets handelssystem samt de kringliggande systemen, med särskilt fokus på Linux Debian-miljöer. En del av ditt arbete innefattar mjukvaruhantering, såsom installation, uppgradering och uppdatering av programvara. Du kommer också att ge stöd vid felsökning av handelssystemet och dess kringliggande system. Vid behov kan interna arbetsuppgifter introduceras i rollen. En viktig del av ditt ansvar blir att koordinera och leda första linjens support, där teamet ansvarar för extern support, systemanalys och administration av kundnära systemlösningar. Din profil och kvalifikationer Vi söker efter dig som är lösningsorienterad, samarbetsvillig, ansvarstagande och nyfiken, samt har ett stort intresse för fintech och börsrelaterade system. Du trivs i team och förstår vikten av att samarbeta för att nå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de genomförs noggrant och effektivt, även under press. Din nyfikenhet och intresse för fintech driver dig att ständigt utvecklas och hålla dig uppdaterad inom branschens senaste trender och teknologier. Krav: - Revelant kandidatexamen inom IT  - 1-2 års erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk - Erfarenhet av Linux (Debian) - Erfarenhet av Windows, Microsoft 365 och nätverksenheter - Erfarenhet av ITIL - Flytande svenska och engelska – både i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av SQL - Erfarenhet av Python, PHP eller Bash Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Är du Skånes grymmaste supporttekniker?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du vår nästa stjärna inom IT-support? Då vill vi gärna få kontakt med dig. Vi har flera kunder i södra Skåne som just nu söker fler duktiga supporttekniker som vet hur man ger bästa möjliga support mot företagets slutanvändare. Många av dem finns i Malmö, Lund och Trelleborg. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I din roll som supporttekniker kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem över telefon, remote eller mail. Du kommer att arbeta en hel del i Active Directory genom att bland annat skapa konton och hantera behörigheter. Du kommer även hjälpa användare med mailproblem, skrivarproblem kundspecifika applikationer och andra IT-problem som dyker upp för den du supporterar. Din profil och kvalifikationer För att passa för rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Har du dessutom tidigare jobbat inom telefonsupport och/eller onsite-support från en LIA eller dylikt är det ett stort plus. Vi ser gärna att du har kunskaper inom AD, Exchange, Citrix och något ärendehanteringsprogram.  Självklart är du en serviceinriktad person som alltid vill ge bästa möjliga support. Du trivs med kundkontakt och ser dig som en problemlösare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.  Körkort är meriterande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
IT-tekniker med fokus på hårdvara
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du tekniskt lagd och har ett intresse för IT-hårdvara? Vill du arbeta med certifiering, inköp och klientdrift i en tekniskt spännande miljö? Vi söker nu en engagerad IT-tekniker med god kunskap inom hårdvara till ett uppdrag i Linköping där du får ta ansvar för certifiering och hantering av klientutrustning. Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta brett med hantering och kvalitetssäkring av IT-hårdvara i en modern IT-miljö. Du kommer att arbeta nära både teknik- och supportteam för att säkerställa en hög driftsäkerhet och kvalitet i organisationens IT-infrastruktur. - Certifiera arbetsplatsens hårdvara och säkerställa funktion och prestanda - Säkerställa kompatibilitet med IT-miljön och organisationens lösningar - Samarbeta med IT-teamen kring rutiner och hårdvara - Felsöka och åtgärda hårdvarurelaterade problem - Testa och utvärdera nya lösningar - Säkerställa efterlevnad av säkerhetspolicyer och branschstandarder - Utbilda och dokumentera för IT-personal och slutanvändare Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 4 års erfarenhet som IT-konsult (nivå 3 enligt kompetensnivå) - Dokumenterad erfarenhet av certifiering och val av IT-hårdvara - Kunskap inom inköp och hantering av klientutrustning - Gedigen kompetens inom klientdrift och arbetsplatsnära hårdvara - Ett stort tekniskt intresse och god problemlösningsförmåga - Förmåga att arbeta självständigt och bidra till utveckling av rutiner Vad vi erbjuder Vi på Centric hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

80 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025