Centric Professionals AB jobb

Lediga jobb hos Centric Professionals AB

Säljare till spännande IT-konsultbolag

Är du en driven säljare med passion för IT och förmåga att övertyga även den mest skeptiska kunden? Då kan du vara precis den vi letar efter!   Vi på Centric i Linköping är ett framåtlutat gäng som har hittat vår position i en mogen konsultbransch. Vi gillar affären och är på sätt och vis säljare allihop. Vårt fokus är att leverera konsult-/rekryteringslösningar samt andra färdigpaketerade IT-lösningar som vi har. Vi tror på att kombinera teknisk expertis med personlig service för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Centric jobbar ständigt med vårt erbjudande till kund och de närmsta åren tror vi att det kommer hända mycket med vårt erbjudande. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att vara ansiktet utåt för vårt företag. Du kommer att vara ansvarig för att identifiera nya affärsmöjligheter, skapa starka relationer med kunder och driva försäljningen framåt. Du förväntas kunna paketera och sälja de tjänster vi har idag men också kunna se nya affärsmöjligheter för Centric.   I Linköping är det viktigt att kunna navigera på en förhållandevis liten marknad där relationer många gånger går först. Du ansvarar för att identifiera och följa upp nya affärsmöjligheter inom IT-sektorn. Det handlar till stor del om att skapa och upprätthålla kundrelationer och driva försäljningsprocessen från start till mål.  Din profil och kvalifikationen - Driven: Du har en stark vilja att nå uppsatta mål och tar initiativ för att göra det möjligt. - Kommunikativ: Du är en övertygande kommunikatör som trivs i kundmöten och presentationsituationer. - Tekniskt intresserad: Du behöver inte vara en expert, men du har ett genuint intresse för teknik och kan förstå våra produkter och tjänster. Du förstår och kan kommunicera tekniska lösningar.  - Relationsbyggare: Att skapa långsiktiga relationer är en av dina styrkor, och du ser värdet i att vårda kundrelationer över tid.   Så, är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag och låt oss tillsammans skapa framgång både för dig och för Centric. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Vad vi erbjuder - En stimulerande arbetsmiljö där din insats verkligen gör skillnad. - Möjlighet att arbeta med spännande teknik och innovativa lösningar. - Konkurrenskraftig lön och förmåner. - Ett tight och stöttande team där vi hjälper varandra att växa och utvecklas.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.   Förutom att du kommer bli en del av vårt team i Linköping så kommer du också att ha kollegor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och i Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4200 anställda i Europa. Martin Fredriksson +46 734159355 [email protected]

21 mars 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Systemingenjör i Access Management

Vår kund inom försvarssektorn expanderar sitt team och söker nu en System Engineer med passion för Access Management. Ditt arbete kommer att spela en avgörande roll i att effektivisera och säkra kundens IT-infrastruktur genom innovativa lösningar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll hos vår kund i Linköping kommer du att vara en nyckelspelare i att bygga och implementera automationer för uppsättning och konfiguration av accessrelaterade komponenter, inklusive Boundary, Entra ID, CyberArk och Active Directory. Du kommer att arbeta nära kundens IT- och säkerhetsteam för att säkerställa en smidig och säker hantering av tillgångar i hela organisationen. Att kunna navigera i komplexa miljöer och ha en djup förståelse för nätverk och systemadministration är avgörande för att lyckas i denna roll. Dessutom är en bred förståelse för hur modern gitops IT fungerar viktigt. Din profil och kvalifikationen Den ideala kandidaten för denna position är en person med: - Grundläggande kunskaper inom nätverk och systemadministration - En allmän förståelse av modern gitops IT - Starka tekniska färdigheter och erfarenhet inom Ansible, Terraform, Python och/eller PowerShell, samt Active Directory - Erfarenhet av att arbeta med CyberArk och Entra ID är önskvärt - Djupgående kunskap i Ansible, Terraform, Python och/eller PowerShell - Erfarenhet av Active Directory - Erfarenhet av CyberArk och Entra ID - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Meriterande kunskaper: - FastAPI, Hashicorp Vault, Kubernetes, Keycloak, Helm, och CI/CD (GitLab) kunskaper är starkt meriterande. - Erfarenhet av Hashicorp Boundary, Openstack, Saltstack är också fördelaktigt. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

20 mars 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Projektledare till försvarssektorn

Är du den drivna och resultatorienterade projektledare vi söker till vår kund inom försvarssektorn? Huvudfokus kommer ligga mot Privileged Access Management (PAM),men det är dock inget krav på tidigare erfarenhet inom just PAM.    Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som projektledare hos denna kund i Linköping kommer du att ha ansvaret för att leda projekt med fokus på att säkerställa och förbättra hanteringen av privilegierad åtkomst inom kundens organisation. Ditt uppdrag inkluderar att sätta upp och implementera en on-boarding process för PAM, i nära samarbete med kundens IAM-team.   Du kommer att: - Koordinera PAM on-boarding av applikationer och lösningar över kundens breda IT-landskap - Ha det övergripande ansvaret för att implementera införandet och höja medvetenheten kring säkerhet och riskhantering för privilegierad åtkomst - Arbeta i komplexa miljöer och marknadsföra PAM internt, förmedla dess risker och bidra till utvecklingen av on-boarding processer Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är en engagerad och driven individ med förmågan att ta tag i saker och få saker gjorda. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av PAM, men ett intresse och grundläggande förståelse för området är viktigt.   Du bör även ha: - Förmågan att effektivt kommunicera och marknadsföra PAM inom organisationen - Kompetens att förmedla vikten av riskhantering och säkerhetsåtgärder kopplade till privilegierad åtkomst - Erfarenhet av att arbeta i komplexa miljöer och leda projekt till framgång - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Uppdraget omfattas av försvarssekretess (RK3), vilket kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet.   Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

20 mars 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Systemutvecklare ServiceNow

Vi söker konsulter som kan ta rollen som Systemutvecklare ServiceNow till enheten IT Serviceapplikationer hos Göteborgs Stad Intraservice. Denna roll innebär att arbeta tillsammans med personal från ett förvaltnings- och utvecklingsteam. Ditt uppdrag är att säkerställa produktionsmiljöerna genom att utveckla, dokumentera och förvalta tjänsteleveranserna inom området ServiceNow.   Rollen innebär en omfattning på cirka 100% av en heltid.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.  Arbetsuppgifter Som ServiceNow-utvecklare förväntas dina huvudsakliga ansvarsområden inkludera utveckling och implementation av funktioner på ServiceNow-plattformen, skapande av automatiserade testfunktioner samt utförande av tester. Du förväntas också delta i årliga uppgraderingar av ServiceNow och dokumentera de utvecklade funktionerna, samtidigt som du uppskattar tiden för nyutveckling och deltar i veckovisa releaser. Det är avgörande att du följer etablerade rutiner och riktlinjer samt håller dig uppdaterad om nyheter och vägkartor från leverantören, samtidigt som du samarbetar med kunder och andra teammedlemmar. När det kommer till leveranser förväntas du inte bara leverera utveckling och implementation av funktioner i ServiceNow, utan även dokumentera dessa leveranser och bistå vid överlämning till teknisk systemförvaltning. Vidare förväntas du vara en del av tekniska systemförvaltningsteamet och följa gällande regler, rutiner och riktlinjer för utveckling och förvaltning.   Kunden strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats och välkomnar sökande från alla bakgrunder och identiteter. Din profil och kvalifikationen - Erfarenhet från tidigare uppdrag inom IT i verksamhet om minst 10 000 användare - Erfarenhet av uppdrag som innefattar utveckling, anpassning och implementation i ServiceNow - Erfarenhet av JavaScript  - Erfarenhet av utveckling och förvaltning av integrationer mellan ServiceNow och andra system. - Erfarenhet av att ha arbetat med minst ett uppdrag inom svensk offentlig sektor eller svensk statlig myndighet de senaste 10 åren eller motsvarande - Erfarenhet av minst 1 uppdrag gällande implementation av Discovery   Certifieringskrav - Inneha ITIL Foundation certifiering, minst version 3 - Inneha minst en certifiering för ServiceNow sviter, exempelvis ITSM/CSM/HR Professional - Inneha ServiceNow certifiering för application developer - Inneha minst en certifiering för ServiceNow Implementation specialist - Inneha ServiceNow certifiering för System administrator Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Senior tekniker till familjärt IT-bolag

Vill du vara en del av ett familjärt IT-bolag med högt i tak? Vill du arbeta med intressanta kunder och få möjlighet att arbeta brett med olika typer av IT-lösningar? Då kan detta vara något för dig! Vi söker en senior tekniker som är redo att ta sig an en bredd av olika tekniska utmaningar. Här kommer du att spela en central roll i vår kunds kärnverksamhet och samarbeta med både kollegor och kunder för att säkerställa smidiga, effektiva och driftssäkra IT-system. Du kommer att vara en del av ett växande företag med kontor i Mölndal och med kunder i Göteborgsområdet.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.  Arbetsuppgifter Ingen dag är den andra lik och här blir din förmåga att hantera komplexa tekniska utmaningar avgörande för kundens fortsatta framgång.    Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kan exempelvis bestå av att:  - Lösa generella IT-supportfrågor, serverdrift, nätverk, brandväggar, hantera Office 365-tjänster och bidra till utvecklingen av kundens supporthantering - Leda och strukturera upp arbetsflödet internt, delegera ansvar och se till att uppgifter blir lösta - Agera teknisk konsult ute hos kund och hjälpa kunden med IT-lösningar, drift och underhåll - Säkerställa säkra och högpresterande IT-miljöer med hjälp av företagets smarta molnlösningar   Till din hjälp har du dina kompetenta och erfarna kollegor som tillsammans arbetar för att lösa kundens problem. Din profil och kvalifikationen - Tidigare erfarenhet av en teknisk konsultroll eller motsvarande - Kunskap i Office 365, användarstöd, nätverk, brandväggar och support - God kommunikativ förmåga och vana att jobba självständigt - Körkort - Svenska och engelska   Som person är du prestigelös, ansvarstagande och har en egen motor. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.    Vi går igenom ansökningar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!   Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Linda Åkesson +46 734 159 351 [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
IT-supporttekniker till lärosäte i Göteborg

Vill du vara en nyckelspelare inom IT-support på ett väletablerat lärosäte i Göteborg? Vi söker dig som är passionerad och kunnig IT-supporttekniker för att förstärka Servicedesk-teamet. Ta chansen att bli en del av denna  dynamiska arbetsmiljö och bidra till en smidig IT-support för hela lärosätet!   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du ingå i IT-supportteamet hos kunden, bestående av fyra personer som tillsammans ser till att assistera användare med ärenden relaterade till Windows 10 och 11 samt erbjuda support inom Office365. Att lösa användares IT-problem och hantera ärenden ingår i dina dagliga uppgifter. Det förväntas att du dokumenterar lösningar och upprätthåller teknisk dokumentation för att säkerställa smidig informationsöverföring inom teamet. Felsökning av både hård- och mjukvara kommer att vara en del av din roll, och du förväntas också hantera användarkonton och behörigheter. Genom att erbjuda hjälp via telefon, remote och mail blir du den primära kontaktpunkten för företagets användare vid IT-relaterade frågor och problem. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har: - Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift - God datorvana och erfarenhet av Office365 - Minst gymnasieutbildning med inriktning mot IT - Förmåga att lösa användarärenden relaterade till Windows 10 och 11   Meriterande: - Högskoleutbildning   Personliga egenskaper Vi letar efter dig som trivs i en social och samarbetsinriktad miljö. Din utåtriktade personlighet och förmåga att samarbeta med kollegor är avgörande. Du är ansvarstagande, analytisk och älskar att lösa problem. Ditt engagemang och proaktiva inställning kommer att vara nyckeln till framgång i denna roll.   Kunden söker tekniker på flera olika nivåer, så välkommen att söka även om du har en seniorare profil. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

14 mars 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Service Manager inom Identity Secure Infrastructure till försvarssektorn

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelspelare inom säker IT-infrastruktur? Vår kund inom försvarssektorn söker en engagerad Service Manager till sektionen Identity Secure Infrastructure.   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter I denna roll blir du ansvarig för att säkerställa att våra tjänster inom PKI, MFA och Comsec lever upp till och överträffar kundens förväntningar och behov. Ditt arbete kommer att omfatta leverans, förvaltning och vidareutveckling av dessa tjänster.   Du kommer att ha ett nära samarbete med Service Owner och spela en kritisk roll i teamet genom att: - Säkerställa att dagliga aktiviteter utförs effektivt - Koordinera och driva förvaltning, drift och utveckling av tjänsterna - Initiera och hantera förvaltningsaktiviteter enligt plan - Implementera nya funktioner, krav och förbättringar - Proaktivt identifiera och genomföra förbättringar - Dokumentera och hålla ansvar för tjänsteleveransen - Hantera budget, fakturering och rapportering till Service Owner   Du spelar även en avgörande roll i att säkerställa att alla externa leverantörer uppfyller sina avtal och SLA. Förbättringsförslag och god kommunikation med interna och externa parter är också en viktig del av rollen. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är utåtriktad, serviceinriktad och trivs i sociala sammanhang. Du bör vara självgående och våga ta egna initiativ samtidigt som du är en lagspelare.   För att lyckas i rollen bör du ha: - Minst fyra års relevant arbetslivserfarenhet inom liknande management-roller - Erfarenhet av PKI och/eller MFA samt Cosmec - Starkt säkerhetstänk - Ledarskapserfarenhet med förmåga att utveckla både team och leverans - Stor passion och kunskap om IT-området - Erfarenhet och kunskap inom ITIL-processer och ITSM (incident, change, problem), IT Service design och IT Service transition - Flytande kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift   Meriterande: - Erfarenhet av agilt arbete   Uppdraget omfattas av försvarssekretess (RK2), vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet. Utöver detta krävs godkänd bakgrundskontroll. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

13 mars 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Erfaren Onsitetekniker till lärosäte i Göteborg

Vill du bli en nyckelspelare på IT-avdelningen på ett väletablerat lärosäte i Göteborg? Vi söker dig som är en driven och kunnig Onsitetekniker för att förstärka det nära stödet gentemot deras interna användare. Ta chansen att bli en del av denna  dynamiska arbetsmiljö och bidra till en smidig IT-support för hela lärosätet! Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Vi söker en engagerad Onsitetekniker för att stärka upp IT-avdelningen hos kunden. I denna roll kommer du att spela en central roll i att tillhandahålla effektiv och professionell teknisk support onsite, vilket inkluderar att hantera användarfrågor och problem kopplade till Microsoft Windows 10, 11 och Office 365. Ditt arbete kommer att präglas av nära samarbete med övriga team på IT-avdelningen för att lösa komplexa tekniska utmaningar och säkerställa en smidig fungerande IT-miljö för organisationen.   En viktig aspekt av rollen är att delta i utbildningsaktiviteter för att öka användarnas tekniska kompetens och själv fortsätta utvecklas inom området, bland annat genom att vara pedagogisk och arbeta förebyggande med återkommande ärenden.   Denna roll erbjuder en spännande möjlighet att kombinera teknisk expertis med kommunikativa färdigheter. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har:  - 2-4 års erfarenhet av att arbeta inom IT-support, särskilt som Onsitetekniker - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - God datorvana samt kompetens inom Office 365 - Gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot IT eller motsvarande - Förmåga att assistera användare med operativsystemet Microsoft Windows 10 och senare versioner - Analytisk förmåga och starkt intresse för problemlösning - Mycket god samarbetsförmåga och vilja att arbeta i grupp   Meriterande: - Högskoleutbildning    Personliga egenskaper: Vi letar efter dig som trivs i en social och samarbetsinriktad miljö. Din utåtriktade personlighet och förmåga att samarbeta med kollegor är avgörande. Du är ansvarstagande, analytisk och älskar att lösa problem. Ditt engagemang och proaktiva inställning kommer att vara nyckeln till framgång i denna roll. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

12 mars 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Erfaren IT-supporttekniker till lärosäte i Göteborg

Vill du vara en nyckelspelare inom IT-support på ett väletablerat lärosäte i Göteborg? Vi söker dig som är en driven och kunnig IT-supporttekniker för att förstärka Servicedesk-teamet. Ta chansen att bli en del av denna  dynamiska arbetsmiljö och bidra till en smidig IT-support för hela lärosätet!   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT Arbetsuppgifter I denna roll kommer du ingå i IT-supportteamet hos kunden, där teamet innehar olika tekniska kompetensnivåer och blandade erfarenheter. Du däremot förväntas ha 2-4 års erfarenhet av att arbeta i en strukturerad servicedesk och tillsammans med teamet se till att assistera användare med ärenden relaterade till Windows 10 och 11 samt erbjuda support inom Office365.   Du kommer dagligen att lösa användares IT-problem och hantera ärenden. Det förväntas att du dokumenterar lösningar och upprätthåller teknisk dokumentation för att säkerställa smidig informationsöverföring inom teamet. Felsökning av både hård- och mjukvara kommer att vara en del av din roll, och du förväntas också hantera användarkonton och behörigheter, samt ta dig an mer komplexa ärenden. Genom att erbjuda hjälp via telefon, remote och mail blir du den primära kontaktpunkten för företagets användare vid IT-relaterade frågor och problem. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har: - 2-4 års tidigare erfarenhet av att arbeta i en strukturerad Servicedesk, alternativt ITIL-baserad supportmiljö - Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Mycket god datorvana och erfarenhet av Office365 - Gymnasieutbildning med inriktning mot IT - God förmåga att lösa användarärenden relaterade till Windows 10 och 11   Meriterande - Högskoleutbildning   Personliga egenskaper: Vi letar efter dig som trivs i en social och samarbetsinriktad miljö. Din utåtriktade personlighet och förmåga att samarbeta med kollegor är avgörande. Du är ansvarstagande, analytisk och älskar att lösa problem. Ditt engagemang och proaktiva inställning kommer att vara nyckeln till framgång i denna roll. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

12 mars 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Linuxfantaster till Saab

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga genom avancerad teknik och innovation? Vår kund Saab söker nu en senior och tre juniora engagerade LINUX-tekniker som vill vara nyckelspelare i deras team för att utveckla och förvalta tekniska tjänster som är kritiska för företagets verksamhet. Din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa tillgängligheten, säkerheten och stabiliteten i Saabs system och digitala tjänster. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär Arbetsuppgifter Du kommer att spela en central roll i leverans- och supportflöden av IT-tjänster och bidra till att skapa en säker och effektiv IT-miljö för Saabs omfattande verksamhetsområden.    Exempel på arbetsuppgifter: - Standardisera, effektivisera och automatisera arbetssätt och system - Delta i teknikplattformens utvecklingsprojekt - Ingå i drift- och supportteamet för att utföra felsökningar och installationer - Hantera patchning och uppgraderingar av servermiljön - Säkerställa efterlevnad av gällande säkerhetskrav - Delta aktivt i teknikförbättringsarbeten Din profil och kvalifikationen Du är noggrann, serviceinriktad och trivs med att arbeta i team. Du drivs av att automatisera och effektivisera arbetssätt och har en ambition att ständigt förbättra. Du är kommunikativ och har en förmåga att samarbeta väl med olika typer av människor, både internt som externt.    Kraven ser olika ut beroende på vilka roll i teamet du söker. Nedan visas hur upplägget är tänkt: Senior tekniker – mer än 8 års arbetslivserfarenhet Junior tekniker – 1-3 års arbetslivserenhet   Vi söker dig som: - Har en god teknisk bakgrund och kompetens samt Linuxerfarenhet - Besitter kunskaper i scriptspråk såsom Bash eller Python - Har ett säkerhetstänk kring automatiserad konfigurationsstyrning - Har ett stort teknikintresse och är uppdaterad med den senaste tekniken och branschutvecklingen - Har mycket goda egenskaper i svenska och engelska – i båda tal och skrift - Innehar B-körkort (placeringsort är Linköping men resor i tjänsten kan förekomma)   Önskvärd/meriterande kompetens: - Red Hat - USE Manager eller liknande verktyg - Kunskap i Ansible, Docker och Kubernetes - Härdning av system   Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan innebära krav på svenskt medborgarskap för vissa säkerhetsklassificerade roller. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024