Centric Professionals AB jobb

Lediga jobb hos Centric Professionals AB

Jamf och G Suite tekniker

Centric vill nu utöka vår IT-konsultgrupp i Stockholm med en erfaren IT-supporttekniker som främst arbetat i en MacOS, jamf och G-suite miljö. Centric arbetar med ett flertal kunder där just denna kompetens har en hög efterfrågan. På Centric kommer du ständigt att utvecklas i din roll som IT-tekniker och testa på en mängd olika IT-miljöer hos våra spännande kunder.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker arbetar du med att ta emot ärenden via telefon, chatt och ärendehanteringssystem. Du supporterar användarna gällande både mjuk-och hårdvara. I just denna roll kommer du att fokusera främst på macOS, Jamf och G-suite, men du kommer även att hantera ärenden kopplat till Windows, Active Directory och interna system. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och att ge support. Du är ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande; du tycker om att vara behjälplig och vill alltid ge kunden en bra kundupplevelse.   Vidare ser vi även att du på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda användare, du ska ha förmågan att kunna ta fram en beskrivning av ”helheten” i ett problem genom att ställa relevanta frågor för att på så sätt underlätta felsökningen för teknikerna som ärendet eskaleras vidare till.   Krav: - 2-4 års erfarenhet av att arbete som IT-supporttekniker - Mycket goda kunskaper i MacOS, Jamf och G Suite - Goda felsökningskunskper i MacOS och Windows via fjärrstyring - Goda kunskaper i Active Directory - Talar flytande svenska och engelska - Kan arbeta på plats 5 dagar i veckan   Meriterande: - Relevanta Certifieringar inom MacOS, Jamf och G Suite - Körkort Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]

29 februari 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vill du arbeta extra inom IT-support?

För en av våra kunder i Uppsala söker vi nu efter en IT-kunnig person som vill agera en hjälpande hand i IT-supporten två förmiddagar i veckan. Du kommer hjälpa användarna på plats med tekniska IT problem relaterat till datorer, mobila enheter och skrivare.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer ta emot ärenden från användarna och agera professionellt vid det fysiska mötet. De tekniska problemen som användarna har är varierande, men du kommer främst arbeta med felsökning vid inloggningsproblematik relaterat till PC, Mac och mobila enheter, Iphone och Android. Du kommer att arbeta med kontohantering i Active Directory med behörigheter, licenser och återställning av lösenord. Mycket support och felsökning kommer du ge användarna i O365 där du även hjälper till med att tilldela åtkomst. I rollen arbetar du brett med felsökning och tilldelning av åtkomst till verksamhetssystem via SCCM och Intune. Du kommer också hänvisa användarna till användarguider relaterat till deras tekniska problem. Din profil och kvalifikationen För att lyckas i rollen ser vi att du är en serviceinriktad person som besitter ett stort användarfokus. Du drivs och motiveras att att leverera kvalitativ support för medarbetarna och finns behjälplig att lösa användarnas tekniska problem. Du är en person som alltid har ett leende på läpparna!   Krav - 2 års relevant erfarenhet av IT-support - Kunskap inom O365 och Office-paketet - Erfarenhet av kontohantering i Active Directory - Kunskap inom Windows och Mac - Hantering av mobila enheter Iphone och Andriod - Erfarenhet av felsökning för VPN-anslutning   Meriterande - Relevant eftergymnasial utbildning eller pågående utbildning - Körkort   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Emelie Flood +46734159378 [email protected]

29 februari 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Systemförvaltare inom SCCM till försvarssektorn

Är du en teknikentusiast med expertis inom Windows-området? Vill du ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett team som ligger i framkant av teknikutvecklingen? Vår kund inom försvarssektorn här i Linköping erbjuder nu en spännande möjlighet för en systemförvaltare att ansluta till deras DevOps-team. Om du har erfarenhet av applikationspaketering, SCCM, och Horizon, så är det här positionen för dig. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som systemförvaltare hos vår kund kommer du att spela en central roll i utvecklingen och förvaltningen av deras serverplattformar. Du blir en del av kundens Windowsteam och arbetar tätt tillsammans med dina kollegor för att förvalta och utveckla kundens olika applikationer.    Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Applikationspaketering (MSI, App Volume, SCCM) - Hantering av MECM/SCCM - Arbete inom Horizon VDI-miljö - Förvaltning av Windowsservermiljöer och VDI-plattformar Din profil och kvalifikationen För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är socialt kompetent och kan hantera arbete under varierande grad av belastning. Du är självgående och initiativrik med en stark vilja att ständigt förbättra arbetsmetoder, processer och rutiner. Dokumentation spelar en viktig roll i kundens arbete, varför flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.   Kompetenskrav: - Windows server och klient - Erfarenhet av Horizon, SCCM, AD, AppVolume, MSI - Goda kunskaper i scriptspråk, t.ex. PowerShell - Ett genuint teknikintresse och följsamhet till branschutvecklingen - Mycket goda egenskaper i svenska och engelska – i båda tal och skrift   Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess . Därför krävs svenskt medborgareskap samt att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning (RK2) gjord av myndighet. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
ServiceNow CMDB-utvecklare till försvarssektorn

Är du passionerad för IT och har specialistkunskaper inom ServiceNow, särskilt inom CMDB-utveckling? Vill du vara en del av ett dedikerat ServiceNow CMDB-team som fokuserar på projekt relaterade till CMDB-datakvalitet och införandet av CSDM, samt utveckling av CMDB Governance-modellen? Om så är fallet, kan du vara precis den vi letar efter till vår kund inom försvarssektorn. De är i en expansionsfas och söker nu konsulter till ett nytt ServiceNow CMDB-team. Teamet kommer att arbeta med att säkerställa långsiktiga värden från projekten och vara en aktiv del i utvecklingen av CMDB Governance-modellen. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som en del av vårt ServiceNow CMDB-team kommer dina primära uppgifter att innefatta arbete med CMDB-datakvalitet, implementering av Common Service Data Model (CSDM), samt bidra till utvecklingen av CMDB Governance-modellen.   Placeringsorter är Linköping, Alvik eller Järfälla. Distansarbete är tillåtet enligt överenskommelse.    Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: - Implementera CSDM för ServiceNow - Hantera och förbättra CMDB i ServiceNow, inklusive identifiering och undvikande av vanliga fallgropar - Bidra till andra ServiceNow-projekt med målet att minska anpassningar/teknisk skuld och arbeta mer "out of the box" - Koppla samman affärsvärde med CMDB-processer - Arbeta enligt agila metoder och vara en lagspelare Din profil och kvalifikationen Vi söker passionerade och drivna ServiceNow CMDB-specialister som är ivriga att bidra till och utveckla vår kunds CMDB-kapaciteter.     Kraven ser olika ut beroende på vilka roll i teamet man söker. Nedan visas hur upplägget är tänkt. Senior tekniker – mer än 8 års arbetslivserfarenhet Mid tekniker – 4-8 års arbetslivserfarenhet Junior tekniker – 1-3 års arbetslivserenhet   Kompetenskrav: - Dokumenterad erfarenhet av ServiceNow - Fördjupad förståelse och erfarenhet av CMDB i ServiceNow - Erfarenhet som ServiceNow-utvecklare - Erfarenhet från andra ServiceNow-projekt - Förståelse för sambandet mellan affärsvärde och CMDB-processer - Agilt tankesätt och god samarbetsförmåga   Meriterande: - Agila arbetssätt, ex scrum eller DevOps - Arbete med kravanalys Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Supporttekniker till Saabs servicedesk i Linköping

Är du i startgroparna eller precis börjat ditt arbetsliv inom IT? Vi har nu kanske marknadens mest attraktiva supporttjänst. Det här kommer vara en flygande start i din karriär där du får en väl paketerad och genomtänkt tjänst. Du kommer såklart vara fokuserad inom support och hjälpa till att lösa ärenden men det här är ingen vanlig 1st line support. Du blir anställd på Centric och uppdraget är hos SAAB, där du kommer ingå i ett team inom IT-operations. Tjänsten är skräddarsydd efter SAAB som satsar mycket på just denna funktion. Det gör att dina arbetsuppgifter varierar och du kommer lära dig mycket på kort tid, då tjänsten är uppdelad enligt följande: - Support - Backoffice - Request fulfillment Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som Supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området som de kallar för ”fronten” kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten men ärenden som du ej lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow.   Inom området ”Backoffice” jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten. Inom området ”Request fulfillment” kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar men vissa moment måste göras av en person helt enkelt. Dessa ärenden hanteras primärt under nattpassen, där du ungefär var 15e vecka kommer bli tilldelad ett nattpass. Din profil och kvalifikationen Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service samt med en positiv attityd antar du, och löser, de problemen och utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus. Vi ser gärna att du har: - Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT/Teknik - En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem - Goda kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift - Goda kunskaper om Windows 10 Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad vi erbjuder Centric erbjuder i samarbete med SAAB en intern utbildning under uppdraget som kommer gå löpande med två tillfällen per år där du kommer få lära dig det mesta inom självledarskap till hur man hanterar en förstklassig service mot kund. Centric erbjuder även alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom IT. Vi vill erbjuda möjligheten för våra medarbetare att hela tiden utvecklas i sin profession. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan för att nå dina mål, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som anställd får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Vill du bli stjärnan i vårt team som lönespecialist?

Vill du bli vår nästa stjärna i vårt team och utveckla dina färdigheter som lönespecialist? Är du en lagspelare som trivs i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö och gillar att ha kul på jobbet? Då hoppas vi att du vill skicka in din ansökan till rollen som lönespecialist hos oss! Om oss: Det finns en god chans att du redan har stött på Centric. Om du betalar i affären,om du saknar konsulter på din IT-avdelning eller om du stöter på komplexa IT-problem. Otaliga organisationer och deras kunder förlitar sig på våra tekniska lösningar, högkvalitativa IT-tjänster och kvalificerade proffs varje dag. Vi hjälper våra kunder att göra det de gör bäst. Tillsammans ser vi till att viktiga processer i ditt företag alltid fortsätter att köras. I Sverige har Centric kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi jobbar tätt tillsammans med vår norska verksamhet med huvudkontor i Oslo. Hos Centric står människan alltid i centrum, och vi investerar kontinuerligt i vår personal genom utbildning och certifieringar för att stödja deras karriärutveckling. Din Roll: Som lönespecialist hos Centric blir du en viktig del av vårt Finance Nordic team på 11 personer och kommer varje dag att göra skillnad för våra medarbetare. Hos oss får du vara med och utveckla våra processer för ett effektivare och mer kvalitativt arbete. Har du ett intresse för system ser vi gärna att du tar systemansvar i ett av våra lönesystem. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för att hantera hela löneprocessen för både Norge och Sverige. Du kommer självständigt hantera löneadministrationen för 3-5 av våra bolag, samtidigt som du får stöd av ditt team. En stor del av din roll innebär att stödja och vägleda chefer och medarbetare i lön- och tidsrapporteringsärenden via mejl, teamsmöten, och telefon. Dina ansvarsområden inkluderar även rapportering till myndigheter, administration av pensioner, samt deltagande i utvecklingen av våra processer i nära samarbete med ekonomi och HR. Dina Kvalifikationer: För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad och bra på administrativa arbetsuppgifter. Du är noggrann och har ett öga för detaljer. Att kunna se helheten och tänka utanför boxen är viktigt. Vi söker dig som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och som har en serviceinriktad inställning. Du har: Eftergymnasial utbildning inom lön, gärna som auktoriserad lönespecialist 2 eller flera års relevant arbetslivserfarenhet inom lön God datavana och förmåga att arbeta i olika system God kommunikationsförmåga på svenska och/eller norska, samt grundläggande kunskaper i engelska Meriterande: Erfarenhet av Hogia Lön eller SD Works (Aditro) Erfarenhet av lönehantering i Norge Vi Erbjuder: Du blir en del av ett engagerat team i fina och ljusa lokaler i centrala Sundbyberg med närhet till trevliga restauranger och bra kommunikationer. Löneteamet arbetar tätt tillsammans och erbjuder även möjlighet till distansarbete för ökad flexibilitet. Vi investerar i din utveckling och erbjuder ett program med utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kring processen kontakta HR, Sofia Greijer, på [email protected] Vid frågor om tjänsten kontakta Lön, Jeanette Tapper, på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!

23 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Fransktalande supporttekniker

Vi söker en fransktalande supportekniker med goda kunskaper i franska språket till ett uppdrag hos en ledande aktör inom bilbranschen i Västra Frölunda. En perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas inom IT, vill underhålla din franska och engelska och samtidigt hjälpa svensktalande användare. Du kommer att vara en del av en dynamisk IT-miljö och arbeta tillsammans med mycket trevliga och hjälpsamma kollegor.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som 1st line supporttekniker kommer du att ha den första viktiga kontakten med användaren via telefon eller ärendehanteringssystem. Du kommer att vara en del av ett glatt IT-gäng som förutom 1st line består av Backoffice/2nd line, onsite, projekledning, utveckling, drift, projektledning och IT-säkerhet.   Dina arbetsuppgifter består exempelvis av: - Hantera inkommande supportärenden via telefon och ärendehanteringssystem från användare i Sverige, Norge, Belgien och Luxemburg - Eskalera ärenden till rätt IT-gruppering - Samarbeta med andra avdelningar, inklusive Backoffice/2nd line och driftavdelningen För att lyckas i rollen kommer du att få en gedigen introduktion, ges möjlighet till vidareutbildning internt och löpande få stöttning från din närmaste chef och dina kollegor.  Du kommer arbeta enligt ett rullande schema, mellan kl. 6.30-18.00. Din profil och kvalifikationen   - Talar flytande franska, svenska och engelska - Erfarenhet av kundservice och är därmed serviceinriktad som person - Ett IT-intresse och en vilja att lära och utvecklas IT, alternativt utbildning/arbetslivserfarenhet inom IT - En god kommunikationsförmåga, kan situationanpassa kommunikation efter mottagarens kunskapsnivå - En mycket god problemlösningsförmåga           Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.   Urval görs löpande så välkommen att registrera din ansökan redan idag! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

21 februari 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
PHP-arkitekt för uppbyggnad av framtidens system

Är du en erfaren PHP-arkitekt som älskar att ta tekniska utmaningar till nästa nivå? Vår kund i centrala Stockholm letar efter en passionerad individ med en gedigen bakgrund inom systemdesign, databasoptimering och fullstack-utveckling för att ta deras organisation till nya höjder.   Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos kunden. Arbetsuppgifter Din roll kommer att omfatta att leda och driva projekt från koncept till implementering, med fokus på systemdesign, databasoptimering och fullstack-utveckling. Du kommer att ansvara för att utveckla och implementera robusta, skalbara och kostnadseffektiva arkitekturer baserat på kundernas behov och krav.   Dina dagliga uppgifter kommer att inkludera att arbeta både självständigt och i team för att lösa komplexa tekniska utmaningar, kommunicera med olika intressenter för att förstå krav och behov samt hålla dig uppdaterad med den senaste tekniken och trenderna inom branschen. Din profil och kvalifikationen Vi letar efter en självgående problemlösare med en stark kommunikationsförmåga och ledarskapsförmåga. Du bör vara redo att ta dig an utmaningar både självständigt och i team, och vara motiverad att hålla dig uppdaterad med den senaste tekniken och trenderna inom branschen.   Kravprofil: - Minst 10 års omfattande erfarenhet av PHP-utveckling med fokus på systemdesign och databasoptimering - Minst 10 års praktisk erfarenhet av MySQL - Minst 10 års erfarenhet som fullstack-utvecklare med kompetens inom både frontend- och backend-utveckling - Expertis inom MS-SQL, PostgreSQL, MongoDB och Elasticsearch - Starka kunskaper inom DevOps och erfarenhet av både Windows- och Linuxmiljöer - Erfarenhet med Cloudtjänster som AWS, Azure och Google Cloud - Kunskaper inom virtuella servrar, proxy-tjänster, Apache, Nginx, PostgreSQL och meddelandehanteringssystem som RabbitMQ - Förståelse för Cassandra och tidsseriedatabaser - Gedigen kunskap inom JavaScript och förståelse för HTML, CSS och TypeScript - Erfarenhet av C#, Java och grundläggande kunskap om C++ - Erfarenhet med PHP-ramverk som Laravel, Yii2 och Symfony samt ORM som Entity Framework, Hibernate och liknande verktyg - Erfarenhet med design av skalbara och kostnadseffektiva arkitekturer baserat på kundens behov och kapacitet - Erfarenhet och förståelse för projektledning, med förmågan att leda projekt från koncept till implementering - Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vad vi erbjuder Vår kund är ett företag som har lång erfarenhet av att leverera omfattande IT-lösningar till organisationer av alla storlekar. Deras team består av tekniskt kunniga experter med bred kompetens inom flera områden, inklusive utveckling av mobilapplikationer över olika plattformar, skräddarsydda affärssystem samt grafisk design och UI/UX. De arbetar även med systemanpassning, felsökning, dataanalys och IT-drift. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

21 februari 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
IT-projektledare för införandeprojekt

Vill du vara med på en viktig förändringsresa framåt på ett bolag som vurmar för innovation och utveckling? Då kan denna möjlighet vara något för dig! Vi söker en IT projektledare till vår kund i centrala Göteborg.   Tjänsten är ett konsultuppdrag via Centric. Projektet löper 9-12 månader med möjlighet till förlängning. En perfekt öppning för dig som har flerårig erfarenhet av rollen som IT-projektledare och vill ta dig an en ny utmaning.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Arbeta med införande av standardsystem inom projekt-/fastighetsområdet - Använda projektmetodiker som PM3 och ITIL - Vara en del av ett projekt som är planerat för 9-12 månader med möjlighet till förlängning - Vara en del av en etablerad IT-avdelning med kollegor inom exempelvis support, systemförvaltning, systemutveckling, IT-infrastruktur och digital arbetsplats Din profil och kvalifikationen - Har flerårig erfarenhet av rollen som IT-projektledare inom IT-infrastruktur - Har erfarenhet av införande av standardsystem, gärna inom projekt- och/eller fastighets-/byggområdet - Har erfarenhet av metodiker så som PM3 och ITIL - Trivs i rollen som konsult - Är professionell, noggrann och bra på att leda dig själv och andra - Har en förmåga att se helheten och att driva arbetsuppgifter och projekt ända in i mål med goda resultat - Har en mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska - både i tal och skrift Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

21 februari 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
IT-tekniker med placering i Olofström

Vill du utvecklas i ett omväxlande uppdrag som IT-tekniker? Vi söker en IT-tekniker till till en av våra kunder med placering i Olofström. Du kommer att vara en del av ett kundteam hos ett företag inom tillverkande industri. Teamet har nära till skratt och hjälper och stöttar varandra i alla lägen. Ett stort fokus finns på din personliga utveckling och kunskapsdelning inom teamet. Företaget har fått höga poäng i medarbetarundersökningar och arbetar aktivt för ökad trivsel, en god sammanhållning och ett gott ledarskap inom bolaget. Låter det intressant? Läs vidare.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med drift, support, förändringsarbete och incidentkoordinering i kundens industriella och kritiska IT-miljö. Där blir du en del av ett större team av supporttekniker. I uppdraget ingår beredskap och skifttjänst i ett rullande schema.   I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - Incidenthantering när komponenterna (infrastruktur/applikation) som kunden ansvarar för blir påverkade - Förbättringsarbeten, både internt och mot kund- för process/dokumentation/övervalning i de tekniska miljöerna - Problemhantering för att förebygga eller hitta grundorsaken till allvarliga eller återkommande problem - Förändringsarbeten i de system och tjänster som kunden ansvarar för Din profil och kvalifikationen För att trivas och lyckas i rollen är du/har du: - Flexibel och serviceminded och trivs i mötet med människor - En god samarbetsförmåga och kan även självständigt ansvara för arbetsuppgifter - Ett stort tekniskt intresse, ett intresse för problemlösning och en vilja att lära och utvecklas inom IT - Tidigare erfarenhet av rollen som IT-tekniker/IT-supporttekniker och har därmed en god kunskap om applikation och IT-infrastruktur i företagsmiljö - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet av drift, incidentkoordinering och support - Erfarenhet av IT inom tillverkande industri - Erfarenhet av att bygga och designa datorimages, klienthanteringssystem så som Microsoft SCCM/MEM, Intune eller SOTI - Erfarenhet av att skriva dokumentation och instruktioner - Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem så som ServiceNow - Erfarenhet av Windows Server-plattform (2012 eller nyare) - Erfarenhet av arbete inom ITIL-ramverket - Certifiering inom något av ovanstående områden Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

17 februari 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024