Fasticon Kompetens AB jobb

Lediga jobb hos Fasticon Kompetens AB

Workplace Manager för konsultuppdrag

Workplace Manager sökes till ett långt konsultuppdrag För kunds räkning söker vi en Workplace Manager som kan gå in i ett uppdrag omgående på heltid. Uppdraget sträcker sig över 12 månader med chans för förlängning.  Du kommer att ansvara för alla arbetsplatsrelaterade aktiviteter som inkluderar Facility Management och Real Estate Management, fastigheter och bygg- och anläggningssäkerhet.  Du ansvarar även för samtliga hyresavtal, utvecklingen av den fysiska arbetsplatsen samt Facility Services. Arbetsuppgifterna är varierande och händelserika där mer rutinbetonade sysslor blandas med "ad-hoc"-uppgifter, du blir allt-i-allo och spindeln i nätet. Rollen som Workplace Manager innebär många kontaktytor och samarbeten såväl internt i verksamheten, med leverantörer samt med fastighetsägare. Real Estate Facility Workplace arbetar i partnerskap med sina leverantörer och i rollen ingår att utveckla partnerskapet. Som Workplace Manager har du personal- och arbetsmiljöansvar för dina direkt underställda medarbetare samt kontraktsförvaltning mot våra outsourcingpartners och andra leverantörer. Det är du som ansvarar för budgeten, kostnader och projektpipeline samt att utveckla dessa.  Arbetsuppgifter: Utveckla, implementera, bibehålla och utvärdera tjänster för att säkerställa en hög servicenivå Arbeta med verksamheten för att sätta prioriteringar, mål och tidsplaner Involvera leverantörer och verksamheten i att identifiera samt förändra delar som behöver förbättras Utveckla arbetsplatsupplevelsen, service samt tjänster  Sätta budget samt löpande följa upp budgeten Din bakgrund: Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll. För rollen som Workplace Manager så söker vi dig som kombinerar ledarskap, en exceptionell fingertoppskänsla för service och en god förståelse för avtal och upphandling.  Du är proaktiv och ligger steget före med förmågan att snabbt växla från helhet och konceptuella frågeställningar till handfasta detaljer. Du ser vad som behöver göras eller åtgärdas redan innan det skett och du förstår att det lilla extra och oväntade kan bidra till stordåd för vårt varumärke och arbetsplats. Du kan utrycka dig obehindrat i svenska och engelska i både i tal och skrift samt har goda kunskapar i Office 365 paketet. För att lyckas med ditt uppdrag ser vi även att du tidigare har erfarenhet av att leda team och individer genom ett nära ledarskap och strukturerat målarbete. Välj själv - vara anställd konsult eller egenföretagare Att arbeta som konsult genom oss innebär att du får en bredare blick hos olika företag inom den växande samhällsbyggnadssektorn. Du får också möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, såväl som stärka ditt cv med unika erfarenheter. Du kan välja att ta uppdrag antingen som konsult direkt anställd av Fasticon, eller vara underkonsult med eget bolag. En anställning hos Fasticon innebär självklart att din tjänst lyder under samma regler som för andra på arbetsmarknaden. Under din anställningsperiod har du en personlig kontakt med din konsultchef som är ytterst ansvarig över uppdraget. Våra konsultchefer är angelägna om att bygga personliga relationer och arbetar för att vara så lättillgängliga som möjligt om du har några funderingar. Din anställning är hos oss men ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget. Självklart erbjuds du kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag! Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Imran Waheed på [email protected] eller 073-559 50 86. Om Fasticon Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Läs mer på www.fasticon.se.

15 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare till Industribyggnader i Borås AB  Har du tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning och vill bli en del av ett teamorienterat bolag? Är du en driven person som trivs med frihet under ansvar? Uppskattar du att arbeta brett med alla delar inom fastighetsförvaltning? Då kan du vara den vi söker för rollen som fastighetsförvaltare till IBAB.  Om tjänsten  I rollen som fastighetsförvaltare har du helhetsansvar för förvaltningen av bolagets fastighetsbestånd bestående av olika typer av kommersiella fastigheter i Borås.   Du arbetar dagligen med att hantera, prioritera och fördela ärenden för att driva förvaltningen av fastigheterna framåt och för att möta kundernas behov på bästa sätt. Vidare kommer du att spendera en del tid ute i fastighetsbeståndet för att identifiera olika behov och planera vidare åtgärder.  Rollen som fastighetsförvaltare hos IBAB är en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du planerar till större delen din egen tid samtidigt som du arbetar i ett nära samarbete med övriga kollegor och kunder.  Dina huvudsakliga ansvarsområden är:  Strategiskt och operativt förvalta samtliga IBAB:s fastigheter. Projektledning av Underhållsarbeten och hyresgästanpassningar. Ansvar för att myndighetskrav uppfylls. Ansvar för uthyrning och avtalsskrivning. Budgetansvar, prognos,- intäkts- och resultatuppföljning för dina fastigheter. Framtagande av förvaltningsrapporter, kalkyl och beslutsunderlag för investeringar. Analys av drift- och underhållsstatistik samt fatta beslut om erforderliga åtgärder. Arbetsledning av egen driftpersonal. Agera som uppdragsansvarig för anlitade tjänster inom teknisk förvaltning. Driva fram digitalisering för fastigheterna.  Tjänsten utgår från kontoret i Borås och du rapporterar till närmaste chef, VD.  Din profil  Vi söker i första hand dig som har cirka fem års erfarenhet från en liknande roll inom fastighetsförvaltning. Du känner dig trygg i att självständigt ansvara för förvaltningen av kommersiella fastigheter och vi ser även att du har erfarenhet avseende uthyrning och hyresavtal.  I grunden ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsområdet och/eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Körkort för personbil är ett krav.  Utöver vad som nämns ovan är följande kompetenser meriterade:  Goda kunskaper inom hyresjuridik. Erfarenhet av LOU. Erfarenhet av projektledning. Vem är du?  I din roll som förvaltare arbetar du självständigt och i team med ansvar för att driva fastighetsförvaltning framåt. Vi ser därmed att du är strukturerad och noggrann med en god förmåga att hantera utmaningar på ett effektivt sätt. Dessutom ser vi dig som en person med en positiv inställning, som trivs med att arbeta mot gemensamma mål och finna kreativa lösningar tillsammans med dina kollegor.  Rollen som förvaltare innebär flera olika arbetsuppgifter och ansvarsområden. Det är därför av betydelse att du trivs i en flexibel roll och har en prestigelös inställning till den variation av arbetsuppgifter du kommer att utföra.  Då arbetet innefattar många kontaktytor är det också viktigt att du är en kommunikativ person med god förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Vad IBAB erbjuder dig  IBAB är ett kommunägt bolag som erbjuder dig en bred och omväxlande roll med stort eget ansvar. Här finns det möjlighet att få en stor delaktighet i verksamheten. Med dina tidigare erfarenheter inom området har du möjlighet att vara med i utvecklingsarbetet av förvaltningen och bidra med tankar och idéer för att fortsätta jobba utifrån bolagets mål.  Välkommen med din ansökan!   I denna rekrytering samarbetar IBAB med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess.  Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov.  Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jenny Tell på [email protected].  Om Fasticon  Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Läs mer www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

9 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Projektchef

Operativ projektchef till AstraZeneca i Göteborg Har du en gedigen bakgrund inom byggsektorn och god förståelse för byggprocessens olika faser? Har du god vana av att leda byggprojekt och tidigare erfarenhet som chef? Då kan rollen som projektchef hos AstraZeneca vara nästa utmaning för dig! Bakgrund Avdelningen Property Development ligger inom Facilities Management och ansvarar för anläggningens strategiska utveckling gällande fastigheter. Detta inkluderar arbetsuppgifter på strategisk, taktisk och operationell nivå. Ansvarsområdet för Property Development har växt de senaste åren, och för att säkerställa utveckling och kvalitet inom utförandefasen (Design Built) ska nu en projektchef tillsättas på AstraZenecas site i Göteborg, Mölndal. Fastighetsbeståndet omfattar ca 230 000 kvm och består av ett 40-tal byggnader, inklusive bland annat forskningsverksamhet, kontor, och konferensanläggningar. Om tjänsten Som projektchef leder och ansvarar du för utförandedelen av Property Developments åtaganden. Sektionen består av byggprojektledare, BAS P/U, bygg- och installationskontrollanter som har huvudansvar för att leda bygg- och installationsprojekt med avseende på anpassningar samt ny- och ombyggnationer i våra befintliga lokaler, laboratorier och kontor. Dina medarbetare ingår till stor del i olika projektgrupper och ansvarar för byggprojektledningen inklusive upphandling, uppföljning och koordinering av entreprenörer. Goda ledaregenskaper är en förutsättning för att nå resultat. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlig struktur och ansvar för att leverera med kvalitet enligt plan. Vi tror att du har en passion för att engagera och motivera ditt team, fungera som ett stöd och verka för en enhetlig struktur och arbetssätt. Rollen innefattar även: Säkra förbättring och utveckling av medarbetare och stärka kompetensen inom företaget. Säkra standardiserade, effektiva och kvalitativa arbetssätt. Ansvara för att verksamheten drivs enligt gällande byggnormer, bygglagstiftning och förordningar. Kontinuerligt förbättringsarbete mot uppsatta mål inom SHE, Kvalitet, Leverans och Ekonomi. Resurssäkring i investeringsprojekt. Samordning med fastighetsdrift/underhåll. Vem du är Du är van vid att arbeta i tekniskt avancerade organisationer och har dokumenterad erfarenhet från byggprojektledning. Vi ser att du är van med att ta ett fullt ägarskap och helhetsansvar för byggprojektens alla faser gällande tid, funktion och ekonomi. Erfarenhet från entreprenadjuridik och BAS P/U är meriterande. Lämplig utbildningsbakgrund är högskoleingenjör, civilingenjör eller likvärdig utbildning inom bygg, fastighet eller projektledning. Minst 5 års erfarenhet inom projektledning och projektledningsmetodik eller motsvarande. Då vi är ett internationellt företag förutsätts du obehindrat kunna uttrycka dig på engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av projektarbete och investeringar samt erfarenhet av att leda en organisation genom större förbättringsarbeten. Som person är du utåtriktad och har god vana av att tydligt och trovärdigt kommunicera med interna och externa intressenter genom att du bygger och upprätthåller ett brett nätverk på alla nivåer. Arbetet är mycket dynamiskt och varierande, och det ställs höga krav på såväl strategisk som operativ förmåga. Att ha struktur i arbetet och att kommunicera för att skapa engagemang är mycket värdefulla egenskaper. Vidare förväntas du känna ett stort ansvar för ditt arbete, kunna ta egna initiativ och ha viljan och förmågan att samarbeta. Har du erfarenhet av mer teknikintensiva byggnader såsom sjukhus, laboratorium, industrier är meriterande. Har du arbetat med förbättringsstruktur och målstyrning är det också meriterande. Vad AstraZeneca erbjuder dig På AstraZeneca möts du av en arbetsmiljö där kreativa idéer och innovativ teknik möter världsledande forskning. Dessutom kommer allt du gör tjäna ett syfte, att skapa framtidens läkemedel. AstraZeneca är verksamt i mer än 100 länder världen över, och alla våra arbetsplatser har en internationell prägel. Vi har högt satta mål, och för att nå dem behöver vi motivera och utveckla våra medarbetare. På AstraZeneca vill vi bygga en öppen, inkluderande verksamhet som tar tillvara all den kompetens, erfarenhet och unika kunskap som våra medarbetare besitter. Ambitionen är att våra medarbetare alltid ska känna sig trygga och må bra på jobbet. Välkommen med din ansökan!    I denna rekrytering samarbetar AstraZeneca med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov.   Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annie Knipplén på [email protected].        Om Fasticon     Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Läs mer www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

5 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024