Lediga jobb hos Bravura Sverige AB
Är du en serviceinriktad stjärna med ett intresse för försäljning? I den här rollen tar du emot samtal från kunder som redan visat intresse – du slipper kalla samtal och får istället fokusera på att skapa fler affärsmöjligheter direkt från start. Vi söker dig som drivs av resultat och som vill jobba mot tydliga mål – med möjligheten att påverka din egen lön genom attraktiv provisionsmodell. Här kombineras glädje, utveckling och karriärmöjligheter i ett stort och stabilt företag där din insats verkligen gör skillnad! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia: https://www.bravura.se/karriar/telia/ Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som säljare hanterar du inkommande samtal och frågor från Telias privatkunder via telefon. I början på anställningen kommer du hantera service-samtal från privatkunder för att utveckla dina kunskaper kring Telias produkter och tjänster. När du kan detta är målet att du istället tar emot Telias beställa-samtal som berör frågor gällande en beställning eller leverans av en produkt. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och erbjuda bästa möjliga service. Därtill är försäljning en naturlig del av varje samtal där du förväntas informera om Telias tjänsteutbud och erbjuda kunden tilläggstjänster. Vid start får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning, som ger dig alla verktyg du behöver för att känna dig trygg i din roll som säljare. Under hela uppdraget har du en nära dialog med din närmaste chef, vilket ger dig kontinuerligt stöd och möjligheter att utvecklas inom både service och försäljning. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 10.000kr i månaden. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo. Övrig information Start: 8 September Plats: Göteborg Lön: Fast lön + provision Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Telia börjar träffa kandidater från vecka 32 på fysiska rundvandringar på kontoret i Gårda. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Tycker du om att grotta ner dig i siffror och är intresserad av ett arbete med mycket eget ansvar? Här får du möjlighet att arbeta i ett spännande bolag där du ges utrymme att växa i rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget grundades 2000 och är en koncern beståendes av en familj av varumärken och är unik i sitt slag på den svenska marknaden. Företagets Shared Service Center skall verka utifrån gemensamma processer och system och administrera tjänster för hela koncernens helägda bolag. Företaget har ett 100-tal medarbetare och finns i moderna, fina lokaler i Jönköping. Verksamheten präglas av ett högt tempo och en varm och inbjudande arbetsmiljö. Vi berättar mer om företaget vid en intervju! Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent arbetar du med ditt team inom kundreskontra. Du arbetar med fakturering, felhantering av fakturor, avstämningar av betalningar, bevakningar, kontoavstämningar m.m i koncernens alla bolag. Du är också delaktig i den löpande bokföringen och löpande förbättringsarbete i processen. Då det är en stor koncern kommer arbetet att innebära mycket kontakt externt och internt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Arbeta i affärssystemet SAP Ekonomi och Excel Vara delaktig i att utveckla och effektivisera rutiner Hantera reskontran för funktionens bolag Arbeta med hantering av inkommande bankfiler Ha löpande kontakt med kunder och butiker Arbeta med fakturering och avstämningar Arbeta med kreditbevakning samt hantera inkassoärenden Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet God erfarenhet av att arbeta i Excel Du talar och skriver obehindrat på svenska Det är meriterande med kunskaper inom SAP Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har ett stort intresse för ekonomi och en vilja att utvecklas inom området. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra och du ser inga problem med att stödja kollegor i deras arbete. Vidare är du mycket noggrann med detaljer i ditt dagliga arbete och du har en väl utvecklad förmåga gällande att hantera en arbetsbelastning som periodvis är högre. Övrig information Start: Omgående Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du kommunikativ, målmedveten och trivs med att arbeta i en kundnära roll? Trivs du dessutom med telefonen som arbetsredskap och att ta stort eget ansvar över ditt arbete? Då kan rollen som Sales Leads Qualifier på DHL Freights kundservice vara något för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar till årskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. I denna roll kommer du vara en del av teamet som kallas Sales Lead Qualification (SLQ) och består av tre medarbetare som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar SLQ-teamet lokaler med DHL Freights Customer Service. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter Som medarbetare på SLQ-avdelningen (Sales Lead Qualification) hos DHL Freight blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team. Tillsammans ansvarar ni för att hantera och kvalificera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som visat intresse för DHL Freights tjänster. Din huvudsakliga uppgift är att bedöma om DHL Freight kan erbjuda en lösning som matchar kundens behov – och att säkerställa att varje kontakt får ett professionellt, serviceinriktat och rådgivande bemötande redan från första samtalet. I rollen ingår att: Gå igenom inkommande förfrågningar och analysera vad kunden vill skicka, hur mycket och vart Göra kreditbedömningar och säkerställa att DHL Freight kan erbjuda kunden rätt typ av lösning Kontakta potentiella kunder via telefon eller mail för att ge besked – oavsett om det är ett erbjudande eller ett avslag Presentera DHL:s tjänster och erbjudande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen. Övrig information Start: 1 september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 8 september och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 8/9 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du gedigen erfarenhet inom flygspedition och söker nästa utmaning i karriären? Trivs du i en roll där din kompetens gör skillnad och där du är en nyckelperson i ett sammansvetsat och framgångsrikt team? Hos DHL i Göteborg erbjuds du en central roll i en global organisation med högt tempo, där din erfarenhet och ditt affärsmannaskap värdesätts och gör skillnad varje dag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DHL har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och DHL en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget DHL är världsledande inom logistik och en pålitlig partner för företag över hela världen. Företaget erbjuder omfattande tjänster inom internationell expressfrakt, flyg- och sjötransport, väg- och tåglogistik samt brevtjänster. Med verksamhet i över 220 länder och 550 000 engagerade medarbetare kombinerar DHL global expertis med lokal kännedom för att leverera lösningar som verkligen gör skillnad. I Sverige har DHL en stark närvaro med cirka 4 000 medarbetare och 60 strategiskt placerade kontor, terminaler och stationer. Företaget är också engagerat i hållbar utveckling, med konkreta insatser för att minska klimatpåverkan och bidra till samhället genom katastrofhantering och utbildningsinitiativ. DHL Global Forwarding är en viktig del av DHL Group och fortsätter att utveckla effektiva och hållbara logistiklösningar som stödjer företag i en snabbt föränderlig värld. Arbetsuppgifter I rollen som erfaren flygspeditör är din främsta arbetsuppgift att säkerställa att kundernas transportbehov uppfylls effektivt. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder och leverantörer, hantera bokningar och se till att transporter utförs i tid och enligt kundens krav. Du ansvarar för att uppdatera system med korrekt information, boka kostnadseffektiva transporter och arbeta proaktivt med att informera kunder om leveransstatus, hantera avvikelser och föreslå lösningar. Dessutom besvarar du prisförfrågningar, hanterar merförsäljning och hjälper kunder med klimatkompensation och försäkringar. Rollen innebär också att följa upp och analysera rapporter som kommuniceras vidare till kunder. Med fokus på kundnöjdhet arbetar du med regelbundna uppföljningar och bidrar aktivt till ständiga förbättringar i en dynamisk och lösningsorienterad miljö. • Daglig kontakt med kunder och leverantörer • Säkerställa effektiva transporter enligt kundens och produktens krav • Främja kundnöjdhet genom uppföljning och förbättringar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom transport, logistik eller spedition • Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom flygspedition, inriktning flygimport • Mycket goda kunskaper i Excel, erfarenhet av CargoWise är meriterande • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift För att vara framgångsrik i den här rollen har du en gedigen bakgrund inom flygspedition och ett naturligt ansvarstagande. Du är van att arbeta självständigt, leverera utifrån uppsatta mål och ta fullt ägarskap för dina uppgifter. Din erfarenhet gör att du snabbt sätter dig in i nya arbetsflöden och bidrar med både stabilitet och kvalitet från dag ett. Du har en stark professionell integritet, ett affärsdrivet fokus och ett lösningsorienterat arbetssätt som gör att du hanterar utmaningar med struktur och effektivitet. Samarbete är en självklarhet för dig – du bidrar aktivt till teamets gemensamma resultat samtidigt som du driver dina egna processer framåt. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs utdrag ur belastningsregistret. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Har du ett naturligt driv för service och är nyfiken på försäljning? I den här rollen hanterar du inkommande samtal från kunder som redan visat intresse – inget kallt säljarbete. Motiveras du även av att arbeta mot uppsatta mål i en roll där du får chans att påverka din egen lön genom provision? Tjänsten passar dig som vill ha roligt på jobbet och samtidigt utvecklas i ett stort, väletablerat företag med goda möjligheter att växa – både professionellt och ekonomiskt. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia: https://www.bravura.se/karriar/telia/ Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare hanterar du enbart inkommande samtal och frågor från Telias befintliga privatkunder via telefon. Vanliga ärenden som kunder ringer in om kan vara att de vill byta leverantör eller vill avsluta sin tjänst eller sitt abonnemang. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och att ta reda på vad den faktiska anledningen är till att kunden vill säga upp avtalet. Utifrån behovet informerar du om Telias tjänsteutbud som kan ge dem en bättre lösning för att kunna behålla dem som nöjda kunder. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet och den service som du förväntas ge. Vid start får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning, som ger dig alla verktyg du behöver för att känna dig trygg i din roll som säljande kundtjänstmedarbetare. Under hela uppdraget har du en nära dialog med din närmaste chef, vilket ger dig kontinuerligt stöd och möjligheter att utvecklas inom både service och försäljning. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 10.000kr i månaden. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo. Övrig information Start: 29 September Plats: Göteborg Lön: Fast lön + provision Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Telia börjar träffa kandidater från vecka 35 på fysiska rundvandringar på kontoret i Gårda. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Vill du ta första steget i din karriär och samtidigt bli en del av ett engagerat team? Som kundtjänstmedarbetare hos Telia i Norrköping får du en utvecklande roll inom service och försäljning – där du växer varje dag och får med dig erfarenheter för livet. Du jobbar tillsammans med drivna kollegor som stöttar och peppar varandra, och får rätt förutsättningar för att utvecklas i din yrkesroll. Låter det som din nästa utmaning? Välkommen att söka jobbet! Om tjänsten Det här är ett heltidsuppdrag på 12 månader där du blir anställd av Bravura och jobbar som konsult hos Telia. Det finns goda chanser till förlängning efter uppdragets slut. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med företagets privatkunder. Du tar emot inkommande samtal och hjälper kunder över telefon inom områdena kundreskontra, fakturafrågor och betalningsalternativ. Frågorna varierar i omfattning och komplexitet och du arbetar för att hitta bra lösningar som bidrar till nöjda kunder. Som en del av din service ansvarar du vidare för att göra behovsanalyser och arbetar aktivt med merförsäljning utifrån kundens behov i varje samtal. • Ta emot inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Utföra behovsanalys och merförsäljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du har med dig • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning • Arbetslivserfarenhet inom service, försäljning eller fakturahantering är meriterande • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska För att trivas i rollen som säljande kundtjänstmedarbetare på Telia har du en god känsla för service samt motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och leverera lösningar efter kundens behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo. Övrig information Start: 21 Juli Plats: Norrköping Lön: Enligt överenskommelse Kontroll i belastningsregister och UC genomförs i denna process Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du kommunikativ, målmedveten och trivs med att arbeta i en kundnära roll? Trivs du dessutom med telefonen som arbetsredskap och att ta stort eget ansvar över ditt arbete? Då kan rollen som Sales Leads Qualifier på DHL Freights kundservice vara något för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar till årskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. I denna roll kommer du vara en del av teamet som kallas Sales Lead Qualification (SLQ) och består av tre medarbetare som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar SLQ-teamet lokaler med DHL Freights Customer Service. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter Som medarbetare på SLQ-avdelningen (Sales Lead Qualification) hos DHL Freight blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team. Tillsammans ansvarar ni för att hantera och kvalificera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som visat intresse för DHL Freights tjänster. Din huvudsakliga uppgift är att bedöma om DHL Freight kan erbjuda en lösning som matchar kundens behov – och att säkerställa att varje kontakt får ett professionellt, serviceinriktat och rådgivande bemötande redan från första samtalet. I rollen ingår att: Gå igenom inkommande förfrågningar och analysera vad kunden vill skicka, hur mycket och vart Göra kreditbedömningar och säkerställa att DHL Freight kan erbjuda kunden rätt typ av lösning Kontakta potentiella kunder via telefon eller mail för att ge besked – oavsett om det är ett erbjudande eller ett avslag Presentera DHL:s tjänster och erbjudande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen. Övrig information Start: 1 september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Vill du ta nästa steg som arbetsledare och arbeta med stålbyggnadsprojekt som skriver industrihistoria? Hos oss får du leda arbetet på plats i några av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt – tillsammans med erfarna platschefer och starka team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en viktig roll i projekt på byggarbetsplatser i norra Sverige, främst Piteå och Boden. Du arbetar nära platschefen och leder det dagliga arbetet på plats. Projekten är ofta kopplade till den gröna omställningen och är både stora och komplexa – med höga krav på samordning, ansvar och teknisk förståelse. Teamens sammansättning varierar beroende på projektens art. Du kommer att arbeta i olika teamkonstellationer, vilket kräver att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya samarbeten. Du arbetar enligt digital modellering (BIM) som har till syfte att förbättra samordning, minska fel och öka effektiviteten i byggprojekt genom att samla all byggnadsinformation. Idag använder man plattformen Dalux samt Tekla Structures för att tillgängliggöra rätt information till både interna samt externa parter. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och leda det dagliga arbetet på montageplatsen Samordna underentreprenörer och säkerställa rätt resurser på plats Bidra till att projektet följer uppsatta mål för tid, kvalitet och arbetsmiljö Hantera intern logistik och rapportering i digitala system Samarbeta med platschef, projektledning och tjänstemän Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av byggprojekt, gärna inom stål, betong och prefab Erfarenhet i roll som arbetsledare, projektingenjör eller i annan produktionsnära roll God vana av digitala verktyg och vet hur information hanteras i fält Svenska och engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort I rollen som arbetsledare söker vi dig som är lösningsorienterad och har ett praktiskt sinne – någon som snabbt kan identifiera behov och agera för att hitta effektiva lösningar, både för kollegor och kunder. Du har en positiv grundinställning, behåller lugnet även i pressade situationer och bidrar med ett stödjande förhållningssätt i teamet. Du är öppen med din kunskap och ser värdet i att dela erfarenheter med andra, samtidigt som du själv är nyfiken och ständigt vill utvecklas. Att utmana gamla arbetssätt och söka efter mer effektiva och hållbara lösningar är naturligt för dig. Du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där teknik, kommunikation och ansvar går hand i hand. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist
Nordec söker en platschef – med ansvar för några av Europas mest betydande stombyggnadsprojekt inom stål- och prefab! Här erbjuds du en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter I rollen som platschef ansvarar du för några av landets mest betydande byggprojekt inom stål- och prefabbyggnation. Du har totalansvar för montageplatsen, leder det dagliga arbetet och säkerställer att genomförandet håller rätt kvalitet samt följer tidplan, budget och säkerhetskrav. Du har personalansvar på plats och samarbetar med erfarna arbetsledare. Som platschef är du en nyckelperson i våra projekt inom samtliga Nordecs affärsområden. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva byggprojekt inom stål, betong och prefab Leda montageplatsen och säkerställa kvalitet, tidplan, budget och säkerhet Samordna arbetet med arbetsledare och ha indirekt personalansvar Arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar och stort inflytande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Dokumenterad erfarenhet av att leda montage- eller byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålbyggnation Erfarenhet av helhetsansvar inklusive budget- och resultatansvar Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Mellansverige, Västkusten Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 713 jobb