Har du mångårig erfarenhet inom byggbranschen? Vill du vara med och forma framtidens hållbara byggprojekt? Hos Sh bygg får du en nyckelroll som entreprenadingenjör, där du tillsammans med ett engagerat team driver spännande byggprojekt framåt i en inkluderande och flexibel arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sh bygg. Om företaget Sh bygg är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadföretag inom bygg- och anläggningsbranschen, med över 100 års erfarenhet. Med cirka 400 medarbetare och kontor i Uppsala, Stockholm, Enköping, Västerås och Gävle verkar Sh bygg huvudsakligen i Uppland och Mälardalen, men följer sina kunder även till andra delar av Sverige. Företaget utför både små och stora projekt och tar sig an uppdrag som totalentreprenör. Sh bygg erbjuder tjänster inom byggnation, anläggning, mark- och stenarbeten, samt asfalt, betong och trädgård. Genom åren har Sh bygg varit involverat i en rad betydelsefulla projekt – från historiska kulturbyggnader till kritisk infrastruktur och nyetablerade industriområden – alltid med målet att bygga framtidens hållbara samhälle. På Sh bygg är de mer än ett företag – de är en familj. De arbetar tillsammans, tar ansvar för det de gör och skapar en inkluderande arbetsmiljö där alla får utvecklas. Sh bygg tror på glädje och sammanhållning som en nyckel till hög kvalitet, välmående och framgång. I denna roll utgår du från deras kontor i Upplands Väsby, Stockholm. Arbetsuppgifter Som entreprenadingenjör hos Sh bygg ingår du i team tillsammans med platschef och arbetsledare för att driva och utveckla byggprojekt från start till avslut. Som entreprenadingenjör spelar du en nyckelroll i projektets genomförande och bidrar till att skapa en väl fungerande och samarbetsinriktad arbetsmiljö. Du är involverad i flera parallella projekt som du planerar och samarbetar med olika aktörer i byggprocessen. Din vardag består av administrativa och samordnande uppgifter för att säkerställa att projektens olika delar flyter på smidigt. Exempel på detta är anbudsarbete samt uppföljning av underentreprenörers skatte- och arbetsgivaravgifter. Du hanterar även arbetsmiljöplaner, fakturering samt hantering och dokumentation av ÄTA för att säkerställa att samtliga kostnader registreras korrekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Anbudsarbete: Hantering av förfrågningsunderlag och anbudsinhämtning. Planering: Upprättande av produktionsbudget, inköpsplan, kontoplan och tidplan. Inköp: Utvärdering av anbud och planering av leveranser. Produktion: Fakturering, hantering av avvikelser samt avstämning av betalningsplaner. Prognosarbete: Löpande kostnadsavstämning och ekonomisk uppföljning. Projektavslut: Dokumentation och slutreglering. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Mångårig arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom byggsektorn, med vana att hantera komplicerade entreprenader med många inblandade aktörer Erfarenhet av avtals- och entreprenadjuridik Dokumenterad erfarenhet av arbetsmiljö, kvalitet och miljö Obehindrade kunskaper i svenska, i tal och skrift B-körkort Vi söker dig som prioriterar struktur i ditt arbetssätt och som har ett öga för såväl detaljer som helhet i projekt. För att trivas i rollen ska du vara en självgående person med ett affärsmässigt, noggrant och strukturerat sätt att arbeta och verka. Du kommer att ha många kontaktytor internt inom koncernen och externt med kunder och andra intressenter och därför behöver du ha god kommunikationsförmåga och hög social kompetens. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Upplands Väsby Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för att säkerställa en rättvis och objektiv urvalsprocess. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att annonsen kan tas ner när tillräckligt många kandidater har gått vidare i processen. Om du blir aktuell för tjänsten kontaktar vi dig för en inledande intervju. Oavsett om du går vidare eller inte får du alltid återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller din ansökan? Kontakta oss på [email protected] eller ring 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange gärna vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet som platschef inom byggsektorn? Vill du ha en nyckelroll i ett företag med stark sammanhållning och över 100 års erfarenhet i branschen? Hos Sh bygg får du möjlighet att ta eget ansvar, utvecklas i din yrkesroll och vara en viktig del i att forma framtidens hållbara byggprojekt. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sh bygg. Om företaget Sh bygg är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadföretag inom bygg- och anläggningsbranschen, med över 100 års erfarenhet. Med cirka 400 medarbetare och kontor i Uppsala, Stockholm, Enköping, Västerås och Gävle verkar Sh bygg huvudsakligen i Uppland och Mälardalen, men följer sina kunder även till andra delar av Sverige. Företaget utför både små och stora projekt och tar sig an uppdrag som totalentreprenör. Sh bygg erbjuder tjänster inom byggnation, anläggning, mark- och stenarbeten, samt asfalt, betong och trädgård. Genom åren har Sh bygg varit involverat i en rad betydelsefulla projekt – från historiska kulturbyggnader till kritisk infrastruktur och nyetablerade industriområden – alltid med målet att bygga framtidens hållbara samhälle. På Sh bygg är de mer än ett företag – de är en familj. De arbetar tillsammans, tar ansvar för det de gör och skapar en inkluderande arbetsmiljö där alla får utvecklas. Sh bygg tror på glädje och sammanhållning som en nyckel till hög kvalitet, välmående och framgång. I denna roll utgår du från deras kontor i Upplands Väsby, Stockholm. Arbetsuppgifter Som platschef på Sh bygg får du möjlighet att arbeta med en stor variation av projekt, från både mindre byggentreprenader till större totalentreprenader. Oavsett projektets storlek förväntas du leda hela processen, från planering till genomförande, och säkerställa att projekten genomförs effektivt, enligt tidsplan och budget. I rollen som platschef arbetar du med att säkerställa högsta kvalitet i byggprocessen, och är ytterst ansvarig för projektets ekonomi och genomförande. Du leder och koordinerar arbetet för ditt team, där du bland annat samarbetar med arbetsledare, entreprenadingenjör och entreprenadchef. Du arbetar med både styrning och uppföljning av projekten för att uppnå uppsatta mål och säkerställa lönsamhet i projekten. Du deltar i planerings- och projekteringsmöten, samt gör regelbundna tids- och kostnadsuppföljningar, och rapporterar till entreprenadchef. Kundnöjdhet är en prioritet och du ansvarar för att kalkylen hålls samt att kvalitets- och miljömål uppfylls enligt gällande lagar och regler. Övergripande arbetsuppgifter: Planering och beredning av byggprojekten Leda och coacha medarbetarna för att säkerställa en bra arbetsmiljö och trivsel på arbetsplatsen Kontakt med kund och andra samarbetspartners Säkerställa att projektteamet har rätt information och kunskap i enlighet med gällande lagar och regler Inköp av material och underentreprenörer Kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöansvar i projekten Upprättande och avrapportering av projektprognoser Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Mångårig arbetslivserfarenhet från en liknande ledande roll inom byggsektorn, med vana att hantera större komplicerade entreprenader Erfarenhet av avtals- och entreprenadjuridik God ekonomisk förståelse och kunskap Obehindrade kunskaper i svenska, i tal och skrift B-körkort Vi söker dig som prioriterar struktur i ditt arbetssätt och som har ett öga för såväl detaljer som helhet i projekt. För att trivas i rollen ska du vara en självgående person med ett affärsmässigt, noggrant och strukturerat sätt att arbeta och verka. Du trivs i en ledande roll och ser det som en viktig uppgift att coacha, stötta och utveckla dina medarbetare. Du delegerar ansvar i projekten och följer upp att aktiviteter genomförs. Du kommer att ha många kontaktytor internt inom koncernen och externt med kunder och andra intressenter och därför behöver du ha god kommunikationsförmåga och hög social kompetens. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Upplands Väsby Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet inom 1stline och drivs av att ge användare bästa möjliga service? Vill du bli en del av Sveriges största fackförbund som varje dag förbättrar människors arbetsliv? I rollen som 1stline agent hos Unionen erbjuds du stora utvecklingsmöjligheter och en chans att förändra samhället. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är ett vikariat som varar till minst 2026-12-31. Rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Unionen för vikariatet. Om företaget Unionen är Sveriges största fackförbund och som finns för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Deras vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Unionen har inflytande och ansvar för mer än bara dem själva, och en ambition att driva frågor som påverkar hela samhället. De bidrar med att varje dag hjälpa människor i det privata arbetslivet att få det bättre på arbetsmarknaden. Nationellt har Unionen kontor i över 18 regioner med över 900 medarbetare och på kontoret i centrala Stockholm sitter idag 600 medarbetare För Unionen är företagskultur otroligt viktigt och präglas av gemenskap, trygghet och öppenhet. De erbjuder en stimulerande och utmanande arbetsmiljö som ger möjlighet att arbeta med den senaste tekniken. Unionen har under de senaste åren haft en omfattande digital utveckling och till följd av detta satsar de nu på ett nytt internt 1stline team som tidigare varit externt. I rollen som 1stline agent hos Unionen kommer du därför få möjligheten att vara med och bygga upp samt utveckla 1stline teamet och erbjuds framledes många utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter I rollen som 1stline agent på Unionen kommer du att tillhöra deras IT-avdelning som idag består av 26 personer och i ett 1stline team bestående av 6 personer. Du kommer i denna roll ansvara för att ge teknisk support och rådgivning till användare i Unionens organisation och ge instruktioner om hur man löser problem eller använder programvara. Du kommer att ta emot ärenden och registrera dessa från användare via ärendehanteringssystemet Servicenow. Du kommer bland annat diagnostisera och lösa problem relaterade till programvara, nätverk och hårdvara för olika enheter inklusive datorer, skrivare och mobila enheter. Dessutom kommer du att skapa och underhålla KB-artiklar i ServiceNow samt arbeta med installation och underhåll av klienter. Vid behov kommer du också assistera vid olika onsite-ärenden, exempelvis felavhjälpning i konferensrum. Då du kommer ha många kontaktytor hos Unionen är du ansvarig för att ge utmärkt kundservice och att samarbeta väl med dina kollegor. Övergripande arbetsuppgifter: • Ansvara för teknisk support och rådgivning till användare i Unionens organisation • Ta emot och registrera ärenden • Hjälpa användare onsite på kontoret samt telefon och mail • Diagnostisera och lösa problem • Ge utmärkt kundservice och samarbeta med dina kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Tidigare arbetserfarenhet av 1stline • God teknisk kunskap och förståelse för IT-området • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Goda kunskaper om olika tekniska plattformar, enheter såsom operativsystem, programvara och nätverk • Meriterande med erfarenhet av ärendehantering i ServiceNow För att passa i rollen som 1stline agent hos Unionen ser vi att du är en serviceinriktad person som har förmågan att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt. Du trivs med att stötta och hjälpa kollegor och användare samt känner sig trygg i att be om hjälp när du behöver. Vidare ser vi att du är en strukturerad person som har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt och som kan prioritera arbetsuppgifter. Slutligen ser vi att du är en tålmodig person som kan hantera stressiga situationer utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Övrig information Start: Omgående Plats: Hötorget, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse #Nextgen
About the company HÜBNER Photonics designs, manufactures, and sells innovative high-performance lasers and laser systems used in life sciences, quality control, and metrology applications. Their products are trusted by leading manufacturers of analytical instruments and renowned research institutions worldwide. Customers operate at the forefront of medical research, from cancer detection and diagnostics to DNA sequencing and drug discovery. HÜBNER Photonics is an international organization with offices in Stockholm, Kassel, Hannover, and San Jose. It is a corporate division of the HÜBNER Group, a privately held company headquartered in Kassel, Germany. The Stockholm office, Cobolt AB, has been part of the HÜBNER Group since 2015 and is responsible for the development, product management, and manufacturing of the Cobolt, AMPHEIA, and C-FLEX product lines. It also hosts HÜBNER Photonics’ sales office for the Nordics and UK. Located in Solna Strand, Stockholm, the Cobolt AB facility serves as a hub for manufacturing, R&D, product management, marketing, and administration. The company is in a strong growth phase, is financially stable, and holds ISO 9001 certification for quality management, with an AAA credit ranking. As part of the HÜBNER Photonics marketing team, you will work closely with two colleagues in a dynamic and collaborative environment. About the role As an Event Coordinator, you will take full ownership of planning and executing trade shows and events, ensuring HÜBNER Photonics maintains a strong presence in the global market. You will collaborate with product managers to identify the most relevant trade shows, select suitable products to showcase, and create engaging promotional materials. Under the strategic guidance of the Head of Marketing, you will contribute to positioning the company as a leader in the laser industry. Responsibilities • Plan and manage approximately 20 trade shows and events per year, ranging from 9m² to 36m² booths. • Coordinate logistics, including booth bookings, shipment of demonstration materials, and promotional graphics in collaboration with the digital marketing specialist. • Analyze the effectiveness of each event to optimize future participation. Who we are looking for • Proven experience in event coordination, preferably within B2B and high-tech industries. • Interest in and ability to develop a strong understanding of high-tech products. • Proficiency in graphic design tools such as InDesign, Photoshop, and 3D Builder is advantageous. • Experience with WordPress and automated marketing platforms (e.g., ClickDimensions) is advantageous. • Excellent written and verbal English skills, German & Swedish is a plus. We are looking for a structured, communicative, and results-oriented professional who thrives in a fast-paced and international environment. You take ownership of your work, enjoy collaborating with colleagues, and have a proactive and solution-oriented mindset. You are passionate about creating well-organized and impactful events that contribute to business success. With a keen eye for detail and strong organizational skills, you ensure that every event runs smoothly and leaves a lasting impression. Other information Start: Upon agreement. Location: Solna Strand, Stockholm. Employment type: Full-time, part-time positions could be considered. This recruitment is conducted by Bravura, and you will be directly employed by HÜBNER Photonics/Cobolt AB. We apply ongoing selection, so submit your application today! For questions, contact the responsible recruiter Elice Öhman at [email protected] or 076-721 49 82. #Brillante
Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första eller nästa steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra kollegor? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Essity är ett globalt ledande bolag inom hygien och hälsa som gör vardagen bättre för miljontals människor världen över. Med innovativa och hållbara produkter sätter de standarden för framtidens hygien- och hälsolösningar. Essity finns i cirka 150 länder och har omkring 36 000 medarbetare som tillsammans driver utvecklingen framåt. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal, där forskning, utveckling och hållbarhet står i fokus. Arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på framtidens produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och analyserar data. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära andra laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt. Planera och utföra labbtester Statistiska beräkningar och analys av data Rapportskrivning och presentation av resultat Tätt samarbete med kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitet- eller högskoleexamen inom teknik såsom produktutveckling, maskinteknik, kemi, materialkemi, biokemi eller textil Erfarenhet av laboratoriearbete och statistisk analys Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det teoretiska och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du är framåt, nyfiken och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se lösningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du ett sinne för siffror, vill lära dig mer om priser samt har ett intresse för dagligvarubranschen? I denna roll erbjuds du en stimulerande tjänst i en föränderlig miljö där du får möjlighet att utvecklas! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar tills minst 2025-12-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns viss möjlighet till förlängning eller överrekrytering. Om företaget Företaget är en aktör inom dagligvaruhandel. Du får veta vilket företag det är som senast på en intervju. Arbetsuppgifter Som prisanalytiker kommer du att arbeta tillsammans med ett analysteam och fokusera på att följa de finansiella marknaderna, med särskilt fokus på råvaror och valuta. Du kommer att analysera, förhandla och följa upp prisaviseringar samt ansvara för registrering i företagets affärssystem. Arbetet sker i nära samarbete med kategoriorganisationen, och du kommer att vara en del av ett team som hanterar prisförhandlingar med leverantörer och administrativ uppföljning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning från högskola eller universitet, gärna inom ekonomi Tidigare arbetslivserfarenhet av en kundnära och analytisk roll Goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska Meriterande med erfarenhet av förhandlingar För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för siffror och en noggrann och strukturerad arbetsstil. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera. Du trivs med samarbete och arbetar tätt med ditt team. Under stressiga perioder har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta effektivt. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten på ditt arbete. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du en nyfiken geofysiker som vill vara med och utveckla framtidens borrteknik? Hos LKAB Wassara får du chansen att arbeta med vårt banbrytande Orefinder-koncept – en innovativ lösning som kombinerar borrning och mätning för att effektivisera geologiska analyser. Vi söker dig som drivs av utveckling, vill göra skillnad i gruvindustrin och vill vara med på en spännande resa i en expansiv och teknikorienterad miljö. Är du den vi letar efter? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos LKAB Wassara. Om företaget Vi utvecklar, tillverkar och säljer energieffektiva, högpresterande borrprodukter och system för både ovan- och underjordsborrning samt mätning. Hjärtat i vårt borrsystem är den vattendrivna sänkborrhammaren men vi tillhandahåller även bland annat inmätning av borrhål med Wassara explorer. LKAB Wassara grundades 1988 och är ett helägt dotterbolag till LKAB. Vi finns i Stockholm, Malmberget och Kiruna. Försäljningen av våra produkter sker genom våra distributörer över hela världen. Om rollen Uppdraget innebär att i nära samarbete med Ingenjörer inom FoU, Tekniker, Borrare, Geologer och beställare utveckla och etablera LKAB Wassaras Orefinder-koncept som en utförd tjänst. Orefinder-konceptet är ett snabbare och mer kostnadseffektivt komplement till konventionell kärnborrning där man genom en kombination av borrning och mätning kan erbjuda ett helhetskoncept för att besvara frågor kopplat till geologin. I rollen utgår du från Borrtekniskt Center i Malmfälten (Kiruna/Malmberget) och rapporterar direkt till Sektionschef Wassara DTC. Arbetet som Geofysiker innefattar bland annat: Utveckla och etablera LKAB Wassaras Orefinder-koncept som tjänst. Bidra till marknadsföring och etablering av LKAB Wassaras mätningar (främst inom LKAB) Upprätthålla och utveckla kontaktnätverket såväl internt som externt bland beställare och andra intressenter. Tillse att alla tester är korrekt utförda och standardiserade. Utföra inmätningar samt sammanställa och återkoppla resultat. Utföra geofysiska mätningar (Orefinder) inkluderat magnetisk susceptibilitet, elektrisk resistivitet, naturlig gamma, magnetometer för magnetit definition, optisk/akustisk loggning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att en framgångsrik kandidat i grunden har en relevant högskoleutbildning inom geoteknik, geofysik, geologi alternativt bergmekanik med inriktning mot geofysik eller annan geovetenskaplig utbildning innehållande geofysiska kurser. I övrigt söker vi dig med erfarenhet av: Geofysiska mätningar Mätsystem såsom inmätningsverktyg baserat på gyroteknologi. Kunskaper inom trigonometri, navigeringskoncept som sann magnetisk norr, latitud, azimut, lutning och verktyg som GPS och totalstation. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från gruvbranschen, mineralprospektering samt tidigare erfarenhet av fält- och/eller underjordsarbete. Övriga programmerings- och elektronikkunskaper och/eller projektledning är ett plus. Flexibilitet, kreativitet och en hög grad av problemlösningsförmåga är avgörande egenskaper samt att du tar ansvar för ditt angreppssätt. I övrigt har du lätt för att samarbeta med olika typer av människor och professioner samt kommunicerar dels genom att lyssna till motparten, dels genom att uttrycka dig tydligt och engagerat på såväl svenska som engelska. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmfälten (Kiruna/Malmberget) Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och forma framtidens ortopediska rehabilitering tillsammans med ett dedikerat team av professionella kollegor? Furuhöjden söker nu en leg Fysioterapeut med specialistexamen inom ortopedi. Här får du möjlighet att arbeta med en varierad patientgrupp och utvecklas i en dynamisk och lärande miljö! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du blir anställd direkt hos Furuhöjden. Om företaget Furuhöjden är ett privat vårdföretag som består av fyra verksamheter; rehabilitering, rehabcenter, husläkarmottagning och företagshälsa. Deras vision är att vara ett personligt och sömlöst val för hälsa, vård och rehabilitering. Furuhöjdens filosofi är att tillhandahålla personcentrerad vård och rehabilitering, alltid med individen i centrum. På Furuhöjden Rehabcenter erbjuds poliklinisk rehab med inriktning neurologi och ortopedi. Hit kommer gäster dagligen och tränar med professionell personal i en lugn miljö. De har flera specialiserade fysioterapeuter samt ett team inom dagrehabilitering. Alla yrkesgrupper arbetar nära tillsammans för att nå varje patients mål. Personalen är uppdaterad med aktuell kunskap och får regelbundet kompetensutveckling i form av utbildningar. Detta sker bland annat i samband med exempelvis utvecklingsdagar och planeringstillfällen. Då Furuhöjden har ett flertal diagnosgrupper och många erfarna medarbetare sker ett stort lärande på plats i verksamheten. Genom de olika enheterna finns en stor möjlighet till kunskapsutbyte från både primärvård, inneliggande vård och specialistvård. Du kommer i denna roll verka inom avtalet för Specialist Fysioterapeut Ortopedi (Vårdval Specialiserad Fysioterapi) och arbeta i verksamheten med patienter både individuellt och i grupp. I denna roll ingår även att samarbeta med andra enheter. Arbetsuppgifter I rollen som legitimerad fysioterapeut inom ortopedi arbetar du inom öppenvården med både individuell och gruppbaserad rehabilitering för patienter i behov av träning. Du får möjlighet att bidra till rehabilitering av patienter från hela Stockholmsområdet genom Furuhöjdens avtal med Region Stockholm för Specialiserad Fysioterapi. Som fysioterapeut arbetar du med patienter som genomgår ortopedisk rehabilitering, och du får möjlighet att jobba med en bred variation av fall, från nyopererade till de som haft besvär en längre tid. Du erbjuds en stimulerande arbetsmiljö där du arbetar nära ett erfaret team av fysioterapeuter och andra professioner inom rehabilitering. Ditt ansvar innebär bland annat att skapa och genomföra individuella behandlingsplaner, följa upp patienternas utveckling samt samarbeta med kollegor för att säkerställa en helhetslösning för varje patient. Du arbetar både på kliniken och i samarbete med Furuhöjdens andra enheter. Förutom patientarbete ingår även att hålla utbildningar och bidra till utveckling av behandlingsmetoder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Krav: • Legitimerad fysioterapeut • Specialistkompetens inom antingen ortopedi, OMT eller idrottsmedicin Meriterande: • OMT (Ortopedisk Manuell Terapi) • MDT (McKenzie-metoden) • Idrottsmedicin • Akupunktur • Laser och/eller ultraljud I denna roll kommer du att vara en viktig del av ett sammansvetsat team där samarbete och en gemensam målsättning står i fokus. För att trivas i rollen ser vi att du uppskattar att arbeta nära andra och bidrar till ett positivt och professionellt arbetsklimat. Samtidigt är du en självgående och driven person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att ingenting lämnas åt slumpen. Du säkerställer att de uppgifter du åtar dig genomförs noggrant och med hög kvalitet. Med en strukturerad och metodisk arbetsstil planerar du dina arbetsmoment väl och har en god känsla för detaljer, samtidigt som du har förmågan att fatta beslut även när alla svar inte finns till hands. Vi söker en engagerad och prestigelös fysioterapeut som har ett genuint intresse för både att utvecklas själv och bidra till gruppens framgång genom ett starkt och samarbetsorienterat arbetssätt. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Täby Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Är du flexibel, samarbetsvillig och trivs att jobba i team? Tycker du att det är kul med tekniskt arbete och har en positiv inställning till jobbet? Nu söker Murrelektronik en driven och engagerade produktionsmedarbetare! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Murrelektronik. Det finns efter 6 månader goda möjligheter till förlängning eller direkt anställning hos Murrelektronik. Om företaget Murrelektronik förser marknaden med optimerade lösningar för samtliga områden inom industriell automation. Deras framgångar grundas på innovativa produkter, välutvecklad marknads- och kundkännedom, effektiv logistik och stor kvalitetsmedvetenhet. Murrelektronik grundades i Oppenweiler år 1975 och har idag en ledande position på både inhemska och internationella marknader. Deras strävan efter att bevara goda relationer har vuxit fram ur filosofin att kund alltid står i främsta fokus när det gäller hur företaget tänker och agerar. De håller sig alltid uppdaterade gällande deras kunders och marknadens behov när det gäller produkter, prestanda, pris, kvalitet, logistik och service. Murrelektronik är uppbyggt på innovation och flexibilitet, som stödjs av en samarbetsvillig ledningskultur med korta beslutsfattningsvägar. De är verksamma i 50 länder och har globalt mer än 4500 medarbetare – vilket ger dem ett snabbt och brett kommunikationsflöde. Arbetsuppgifter I rollen som produktionsmedarbetare arbetar du primärt med att utföra monteringar av enklare anordningar efter instruktioner. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att medverka i den dagliga driften av den effektiva produktionsavdelningen. Du blir en del av ett sammansvetsat team i produktionen där du även får möjlighet att bygga montrar inför exempelvis mässor och evenemang som planeras in. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasialutbildning (meriterande inom IT/Teknik) • Tekniskt intresse • B körkort • Truckkort B • Meriterande med erfarenhet från likande arbetsroll Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är positiv, flexibel, driven och lösningsorienterad. Har du därtill ett tekniskt intresse och erfarenhet av att arbeta inom el eller industri är det meriterande. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du under uppfattningen av att man skapar bättre kundrelationer och affärer om man ses i person? Är du en person som hellre jobbar ute på fält och får möta nya platser och människor varje dag än att sitta på ett kontor? Om du drivs av dessa faktorer och vill skapa en bättre husupplevelse för villaägare ska du söka tjänsten som Fältsäljare hos Sjömarkens Isolering där du får jobba med frihet under ansvar tillsammans med ett nytt team! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sjömarkens Isolering. Om företaget Sjömarkens Isolering är en marknadsledande lösullsinstallatör på sina marknader sedan 40 år tillbaka. Bolaget arbetar med ständig kompetensutveckling och installatörerna har stort hantverkskunnande. Från de största projekten för byggföretag till garagetillbyggnader hos villaägare – Sjömarkens hanterar alla situationer. De erbjuder alltifrån tilläggsisolering för att sänka energiförbrukningen, isolering av nybyggnad eller tillbyggnad av villor, samt storskalig nyproduktion som sparar på både tid och miljö. En unik framgångsfaktor för Sjömarkens är att de tillverkar sin egen isolering i Borås och har egna installatörer, något som möjliggör en snabb leverans. Lösull, som isoleringen bygger på, är det effektivaste sättet att isolera alla husets konstruktioner - väggar, golv och tak. Det sparar tid och snickarna slipper dammig hantering. Samtidigt behövs ingen plats för förvaring av isolering på bygget. Dessutom blir det inget spill, för det tar Sjömarkens installatörer hand om. Sjömarkens är ett familjärt bolag och består idag av cirka 40 medarbetare på 15 orter i Sverige, varav 9 distriktsäljare. Nu gör bolaget en satsning för att utöka försäljningen mot privatpersoner som är en resa du får vara med och bygga upp med ett helt nytt team i södra Sverige! Arbetsuppgifter I rollen som Fältsäljare arbetar du tillsammans med ett team där ni bearbetar och informerar villaägare om Sjömarkens isoleringslösningar inom ett givet geografiskt område. Detta innebär att du fysiskt uppsöker villaägarna och presenterar hur de kan förbättra sin isolering och vilka möjligheter som finns. Som ett nästa steg bokar du in ett uppföljande möte där du genomför en besiktning som mynnar ut i en kundanpassad lösning och presenterar ett prisförslag, följt av en inbokning för installation. I rollen har du stor påverkan på din egen lön, där det endast är du själv som sätter gränserna för vad du kan uppnå. Arbetstiderna är flexibla med ett riktmärke runt 8:00-17:00 på vardagar. Kontoret ligger i Kävlinge och ditt försäljningsdistrikt kommer vara inom 3-4 mils radie från kontoret. Fysiskt uppsökande av villaägare för att informera om Sjömarkens isoleringslösningar Boka in uppföljningsmöten för besiktning och offertskrivning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper För denna tjänst är dina personliga egenskaper det viktigaste. Det vill säga att du anstränger dig för att inge ett gott första intryck som är förtroendeingivande mot villaägarna, samt att du ser detta som en spännande utmaning och motiveras av vilka resultat det kan ge dig. Vi tror att du trivs i sociala sammanhang och inte räds för att ta första steget till ett samtal, samt att du har ett inre driv och trivs med att jobba mot uppsatta mål. Vi ser även att du är intresserad av bygg och tycker att det är en spännande produkt att erbjuda som skapar värde för villaägare. Förutom dina personliga egenskaper tänker vi även att du: Har någon typ av erfarenhet från kundkontakt, alternativt försäljning Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Har B-körkort och tillgång till egen bil (på sikt finns möjlighet till tjänstebil) Meriterande med någon typ av bygg-/snickarerfarenhet Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Kävlinge, rimligtvis är du bosatt i Lund, Helsingborg eller Malmö Lön: Fast lön och rörlig modell Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Välj ett jobb för att visa detaljer