Flygspeditör till företag i Göteborg

Har du tidigare arbetslivserfarenhet av flygspedition? Trivs du med att arbeta nära dina kollegor? Vi söker dig som är engagerad, gillar variation och vill arbeta i en internationell miljö i rollen som flygspeditör! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget erbjuder ett brett utbud av tjänster, allt ifrån landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter till konsulttjänster inom lager- och logistiklösningar. Medarbetarna är verksamma på många orter runt om i landet. Företaget arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar alla anställda att utvecklas och ta större ansvar. Mer information kring vilket kundföretag det gäller kommer du få ta del av längre fram i rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifter I rollen som flygspeditör arbetar du med administration i företagets interna system och har daglig kontakt med både kunder och flygbolag. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för hela processen, från bokning till fakturering, och säkerställer att varje flygsändning hanteras smidigt och levereras i tid. Arbetet innefattar bokning, registrering och uppföljning av flygfrakter, samt omfattande mejlhantering och kontakt med olika aktörer. Du blir en del av ett team på 6–8 personer i ett öppet kontorslandskap, där ni samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Rollen är flexibel och inte bunden till en specifik person per sändning, men du driver vanligtvis dina uppgifter hela vägen till avslut. • Kontakt med kunder och leverantörer • Säkerställa effektiva transporter enligt kundens och produktens krav • Främja kundnöjdhet genom uppföljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom spedition eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom flygspedition, gärna export • God dator och systemvana, grundläggande kunskaper i Excel • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du en engagerad och driven person som tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du har en stark lagkänsla och värdesätter ett öppet klimat där det är högt i tak. Du uppskattar en trevlig arbetsmiljö och kollegor, och din sociala kompetens gör att du enkelt kan samarbeta och bidra till en positiv stämning på jobbet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-21 #Nextgen

114 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025
First line support till Telia
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Älskar du att ge förstklassig service och drivs av försäljning? Gillar du att arbeta mot uppsatta mål? Då kan detta vara rollen för dig! På Telia får du möjlighet att utvecklas inom kundbemötande, försäljning och teknisk support. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Arbetsuppgifter Som supportmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med Telias privatkunder. Via inkommande samtal hjälper du kunder med frågor av teknisk karaktär, inom främst bredband och telefoni. Du lyssnar till kundens behov och informerar om Telias tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet, där målet är att uppnå en god service och hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Vid start erbjuds du en gedigen utbildning tillsammans med ditt team där du får alla verktyg för att bli trygg i din roll. Du har en kontinuerlig dialog med din närmsta chef för att få stöttning i ditt dagliga arbete och ta nästa steg i din utveckling. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Merförsäljning genom att se över tjänsteutbud och hitta lösningar som passar kundernas behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Mycket god känsla för service • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Erfarenhet inom kundservice är meriterande För att trivas i rollen som supportmedarbetare på Telia bör du ha en god känsla för service och motiveras av att leverera lösningar efter kunders behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du bör även trivas med ett varierat arbetstempo samt att arbeta mot uppsatta mål. Har du dessutom ett tekniskt intresse är du rätt för den här rollen! Övrig information Start: 5 maj Plats: Luleå Lön: Grundlön + möjlighet till bonus I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-30. #Nextgen

114 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Ekonomiassistent till Global ledare inom molnbaserad kommunikation
Bravura Sverige AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du intresserad av att arbeta på ett företag som nyligen utnämndes som ett av de 10 främsta tillväxtföretagen av Financial Times? Vill du vara en del av en dynamisk miljö inom en stor organisation med tusentals anställda? Vi söker en motiverad och talangfull person! Den här rollen ger dig möjligheten att vara en del av en spännande tillväxtresa med utmärkta utvecklingsmöjligheter! Om tjänsten Detta är ett heltidsuppdrag som konsult i 9 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos kundföretaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en ledande aktör inom global affärskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör det möjligt för kunder att integrera meddelandetjänster (SMS), röstapplikationer och mobildatatjänster i sina verksamheter. Deras tjänster används för att hantera kritisk information inom bland annat banksektorn, flygindustrin, vården och teknikföretag. Företaget grundades 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Det har rankats som ett av de 10 främsta tillväxtföretagen av Financial Times och som nummer 1 av Bloomberg. Arbetsuppgifter Som Ekonomiassistent inom kundreskontra har du huvudansvar för att förbereda faktureringsunderlag för olika kunder och hantera ekonomiska avstämningar. Du kommer att arbeta med att sammanställa och granska månatliga fakturor, säkerställa att de följer företagets riktlinjer och att alla deadlines hålls med hjälp av finansiella rapporter. Utöver detta kommer du att analysera, undersöka och lösa olika faktureringsrelaterade frågor från både interna och externa kunder. En viktig del av arbetet är att kommunicera effektivt med intressenter för att hantera eventuella avvikelser i faktureringen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Ansvara för kommunikationen av faktureringsförfrågningar genom Salesforce och e-post mellan kund, säljteam och interna intressenter • Underhålla och förbättra finansiella dokument • Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt fakturering • Hantera kund- och säljförfrågningar snabbt och noggrant • Stödja månatliga och kvartalsvisa revisioner och avstämningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Kandidatexamen inom redovisning eller liknande område är meriterande • Erfarenhet av att arbeta som Billing Assistant eller analytiker, gärna inom telekombranschen • Internationell erfarenhet är en stor fördel • Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet av databaser och SQL är ett plus För att lyckas i rollen är du kundfokuserad och har utmärkta kommunikationsförmågor. Du är noggrann, organiserad och har ett öga för detaljer. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt och ta ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du trivs i team. Förmågan att planera och arbeta mot deadlines är också avgörande. Övrig information Start: 7 april 2025 Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för att säkerställa en rättvis och objektiv urvalsprocess. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att annonsen kan tas ner när tillräckligt många kandidater har gått vidare i processen. Om du blir aktuell för tjänsten kontaktar vi dig för en inledande intervju. Oavsett om du går vidare eller inte får du alltid återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller din ansökan? Kontakta oss på [email protected] eller ring 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange gärna vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

114 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Supportagent
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du den som gärna hjälper till när det uppstår ett problem? Är du dessutom serviceinriktad och drivs av att arbeta efter mål? Då har vi uppdraget för dig! Hos FDT System får du möjligheten att utvecklas inom kundbemötande och support! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att FDT System har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och FDT System en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget FDT är en helhetsleverantör av affärs- och butiksdatasystem till företag, butikskedjor och fristående butiker. De utvecklar programvaran själv och har idag ca 1500 kunder i Sverige, Norge och Finland. Sedan april 2019 är FDT en oberoende affärsenhet inom TSS, Total Specific Solutions, med huvudkontor i Nederländerna. De finns i Luleå och Kalmar och har idag 33 anställda. Deras kunder är allt från enskilda butiker till större kedjor med hundratals anslutna butiker. Arbetsuppgifter I rollen som supportagent arbetar du huvudsakligen med att ge support kring företagets produkter samt felsöka programvaror och dess tillbehör. Du tar emot inkommande samtal från företagskunder och hjälper dem med frågor kring produkterna. Du lyssnar till kundens behov och informerar om FDTs tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Målet är alltid att uppnå en god service och en hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och för en kontinuerlig dialog med din chef för att få den stöttning och utmaning du behöver. Anställningen inleds med en gedigen introduktion som innefattar både praktisk och teoretisk utbildning som låter dig successivt växa in i rollen. Beredskapsarbete och helgarbete förekommer. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Hjälpa kunder och uppnå hög kundnöjdhet • Lösa tekniska problem kopplat till FDT systems produkter Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom IT eller teknik • Mycket god känsla för service • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Erfarenhet av first line support är meriterande • Erfarenhet av butiksarbete och användning av kassasystem är meriterande För att trivas i den här rollen bör du ha en fallenhet för service och uppskatta att få hjälpa människor. Vidare tror vi att du har en positiv inställning och kan bemöta kunderna empatiskt och lösningsorienterad. Du är lugn och pedagogisk för att systematiskt kunna lösa ett problem och uppnå god kundnöjdhet. Vidare trivs du i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du gillar utmaningen i att arbeta i en föränderlig miljö och uppskattar att samarbeta med dina kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-31. #Nextgen

114 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Inkassohandläggare på deltid till Intrum
Bravura Sverige AB
Inkasserare och pantlånare m.fl.

Är du student, pensionär eller har eget företag och söker efter ett deltidsjobb? Drivs du av att hjälpa och vägleda andra människor? Är du dessutom van vid att arbeta med telefonen som främsta verktyg och trivs i en målinriktad miljö? Då kan rollen som Inkassohandläggare hos Intrum vara din nästa utmaning! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid. Du blir anställd hos Bravura och arbetar som konsult hos Intrum. En förutsättning för tjänsten är att du kan arbeta minst 10h i veckan och vara tillgänglig för att arbeta heltid under sommaren. Du behöver även vara tillgänglig för utbildning på heltid under de första tre veckorna from startdatum i april. Om företaget Intrum är ett välkänt kredithanteringsföretag. Deras uppdrag är att skapa en sund ekonomi i samhället. De är verksamma runt om i Europa med omkring 8000 anställda i 27 länder. Företaget finns på flertalet orter i Norden och Sverige. I Sverige arbetar det omkring 450 medarbetare, och runt 200 på kontoret i Göteborg. Intrums arbetsplats består av en familjär och målinriktad stämning. Nu letar vi efter en person som vill vara en del av deras avdelning på Front Office. I Göteborg sitter de i nyrenoverade stilrena lokaler, centralt beläget med bra förbindelser. Arbetsuppgifter Som Inkassorhandläggare sitter du i hjärtat av verksamheten och har den viktiga uppgiften att hjälpa människor till en sund ekonomi med syfte att bli skuldfria. Fokus för denna roll ligger på att ta emot inkommande och utgående samtal från slutkunder, främst via telefon men även via mejl. Det kan stundvis vara en utmanande uppgift och ställer höga krav på din förmåga att bemöta personer på ett respektfullt och empatiskt sätt. Du erbjuds en grundutbildning inom inkasso för att lära dig hur ärenden ska hanteras och du får även lära dig företagets arbetssätt och system. Du arbetar tillsammans med andra i samma roll som dig, som värdesätter samarbete, att ha roligt och utvecklas tillsammans. • Hantera inkommande och utgående samtal till kunder. • Hjälpa kunder till en sund ekonomi genom hög service och ödmjukhet. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, samt minst 1 år kvar av studier • Meriterande med tidigare erfarenhet inom service, försäljning eller vård- och omsorg • God system- och datorvana • Obehindrad i svenska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska • Meriterande med övriga språkkunskaper Vi söker dig som är en social kameleont och som drivs av att hjälpa människor. Du älskar utmaningar och är serviceorienterad, samtidigt som du har skinn på näsan och kan hålla dig lugn i situationer med upprörda kunder. Har du jobbat med service och vet precis hur du får kunder att känna sig trygga och våga öppna sig så är det helt klart ett plus. Du tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet och värdesätter härlig sammanhållning med en stark tävlingsanda. Övrig information Start: Början av april Plats: Johan Willins gata 6, Göteborg Lön: Marknadsmässig timlön Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

114 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Administratör till Regionala Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten
Bravura Sverige AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en strukturerad och serviceinriktad person som trivs med att ge både intern och extern service? Då har du nu chansen att vara en del av den Regionala Kollektivtrafikmyndigheten och deras viktiga arbete i Norrbotten. Vi söker dig som är en positiv och ansvarsfull administratör som vill vara en betydelsefull kontaktperson för invånarna och som stöttar teamet av färdtjänsthandläggare i deras myndighetsutövning. Här får du möjlighet att bidra till utveckling tillsammans med ett engagerat och professionellt team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Regionala Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten. Om företaget Regionala Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten är ett kommunalförbund som har som uppdrag att samordna, effektivisera och utveckla kollektivtrafiken i länet. Myndigheten ansvarar för tillstånds hantering av färdtjänst och riksfärdtjänst i 13 av Norrbottens 14 kommuner och arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för en hållbar kollektivtrafik. Arbetsuppgifter I rollen som administratör kommer du att vara en viktig kontaktpunkt för invånarna och spela en nyckelroll i att säkerställa att verksamheten håller en hög service. Arbetet är både självständigt och samarbetsorienterat, och du är en del av ett engagerat team som driver utvecklingen framåt. Du har en varierad arbetsdag där du stödjer färdtjänsthandläggarna, besvarar invånare och hjälper till att driva verksamheten framåt. Du kommer bland annat att: Hantera fakturering och registrering av ansökningar Ansvara för dokument- och posthantering Statistikrapportering och uppföljning Ta emot samtal, svara på mejl och ge råd till kommuninvånare Stötta färdtjänsthandläggarna i deras administrativa rutiner Vara med och utveckla arbetsrutiner och arbetssätt för att effektivisera verksamheten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Minst en avslutad och godkänd gymnasieexamen, meriterande med eftergymnasial utbildning Tidigare erfarenhet av administrativt arbete där kundkontakt ingår som ett krav God system- och datorvana, arbetat i Office-paketet tidigare Mycket goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift Goda kunskaper i engelska Meriterande med ytterligare språkkunskaper exempelvis finska, meänkieli Meriterande om du arbetat i en offentlig verksamhet eller myndighet tidigare För att trivas och lyckas i rollen som administratör på Regionala Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten är det viktigt att du är en utåtriktad och serviceinriktad person med en naturlig förmåga att skapa kontakt och bygga förtroende med kunder. Du uppskattar att möta människor och ser varje interaktion som en möjlighet att ge ett positivt bemötande. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar aktivt till en positiv teamanda, samtidigt som du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Rollen kräver att du är en strukturerad person med öga för detaljer, då många små delar i arbetet behöver falla på plats. Vidare har du en god IT-vana, är bekväm med Officepaketet och ser möjligheter att utveckla processer för att göra arbetet mer effektivt. Du tar initiativ och säkerställer att planerade uppgifter genomförs på ett noggrant och smidigt sätt. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-20.

114 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025
IT-ansvarig med intresse för ideell sektor till Studieförbundet Vuxenskolan

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Studieförbundet Vuxenskolan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Studieförbundet Vuxenskolas värdegrund Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen organisation med bred folkbildningsverksamhet över hela landet. Vår värdegrund hävdar principen om människors lika värde baserat på de grundläggande mänskliga rättigheterna. Vår syn på bildning bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor. Den utgår från individens rättigheter och skyldigheter att som aktiv medborgare ta ansvar för en samhällsutveckling som stärker den liberala demokratin. Du erbjuds Du erbjuds en viktig roll där du får ett ansvar för att ta fram och driva deras IT-strategi, vara med och driva IT-projekt och vara en central del i deras digitala utveckling. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med att förvalta, utveckla och säkerställa att deras IT-lösningar möter verksamhetens behov. Vi ser helst att du är stationerad i Stockholm, men det finns möjlighet att arbeta på distans med två fasta dagar varje månad på kontoret i Stockholm. Arbetsuppgifter I rollen som IT-ansvarig har du en nyckelroll i Studieförbundet Vuxenskolans digitala transformation. Du ansvarar för att leda och koordinera IT-projekt från start till mål, säkerställa att IT-system integreras och fungerar optimalt i nära samarbete med systemägare internt. En viktig del av arbetet är att identifiera, implementera och driva utvecklingen av IT-säkerhetskrav samt efterlevnad av GDPR. Du arbetar också proaktivt med att utveckla IT-lösningar och ser till att administrationen av Microsoft 365 sker effektivt. Du fungerar som en länk mellan IT-enheten och övriga enheter som stödjer organisationen med lösningsorienterad kunskap. Tjänsten ingår i enheten Ekonomi, Lön och IT. • Ansvara för IT-strategi och utvecklingsplaner i linje med organisationens behov • Implementera, övervaka och följa upp IT-säkerhetsåtgärder samt säkerställa efterlevnad av GDPR • Leda och samordna IT-projekt från initiering till genomförande • Tekniskt och operativt ansvar för utveckling och förvaltning av webbplattformen • Hantera licenser och avtal med IT-leverantörer samt säkerställa kostnadseffektivitet • Ansvara för IT-support och genomföra användarutbildningar • Utveckla och optimera användningen av Microsoft 365 inom organisationen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Erfarenhet av administration inom Microsoft 365 • Erfarenhet av systemadministration och IT-drift • Meriterande med kunskap inom säkerhetsfrågor och GDPR-efterlevnad • Meriterande med erfarenhet av kravställning och utvärdering av leverantörer vid systemupphandling • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Vi söker dig som drivs av att göra skillnad och vill bidra till en organisation med ett viktigt samhällsuppdrag. Du har ett genuint intresse för ideell sektor samt folkbildning och ser värdet i att arbeta i ett förbund där kunskap och samarbete står i centrum. För att lyckas i rollen är du en lösningsorienterad och serviceinriktad person som trivs i en varierad roll där du får arbeta både strategiskt och operativt. Du har en pedagogisk förmåga och kan förklara tekniska frågor på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Vidare är du strukturerad och analytisk, med förmåga att driva IT-projekt och utvecklingsinitiativ framåt i en organisation där kommunikation och relationsskapande är nyckeln till framgång. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa på [email protected] eller 070 – 434 17 71. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante

114 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Servicechef till 3ButtonGroup
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du en resultatinriktad ledare med erfarenhet inom eftermarknad och service samt en stark känsla för affärsutveckling? Som Servicechef hos 3Button Group får du möjlighet att leda och utveckla en service- och eftermarknadsavdelning och ett team av servicetekniker i en miljö präglad av entreprenörsanda, korta beslutsvägar och stort inflytande. Välkommen att vara med och forma framtidens kundfokuserade automationslösningar, som Servicechef på 3ButtonGroup! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos 3ButtonGroup. Om företaget 3Button Group är en entreprenörsdriven automationsgrupp bestående av Front Automation (Jönköping), Fröjd Automation (Lidköping), IML Technologies (Jönköping) och Front AGV (Mölndal). Med cirka 50 medarbetare arbetar dessa bolag i nära samarbete under gemensam ledning för att leverera användarvänliga och intelligenta automationslösningar. Front Automation, specialiserar sig på robotautomation inom plock, pack och palletering, främst för konsument- och livsmedelsindustrin. Fröjd Automation fokuserar på kompletta automationslinjer för tillverkningsindustrin, medan IML Technologies betjänar plastindustrin och förpackningstillverkare. Front AGV utvecklar och implementerar automatiska truckar (AGV) för att optimera materialhantering. 3Button Group präglas av bra sammanhållning, korta beslutsvägar och en öppen kultur där alla har möjlighet att påverka. Som en del av ett mindre, entreprenörsdrivet företag finns det inga toppstyrda strukturer utan de arbetar nära varandra och erbjuder möjlighet att påverka och bidra. Arbetsuppgifter Som Servicechef får du en nyckelroll där du kombinerar strategiskt affärs- och försäljningsansvar med operativ processutveckling. Redan i ett tidigt skede av försäljningsprocessen säkerställer du en lyckad maskinresa och lägger grunden för långsiktiga serviceavtal. Du driver initiativet att integrera serviceavtal i försäljningen och är delaktig i utvecklingen av användarvänliga IT-system som effektiviserar arbetsflöden. Du leder ett team på upp mot åtta servicetekniker med personal-, resultat- och budgetansvar. Genom att delegera, coacha och inspirera ditt team säkerställer du hög servicekvalitet och en engagerad arbetsmiljö. Som första kontaktpunkt för kunder bygger du starka relationer och samarbetar med både interna och externa parter för en smidig och effektiv serviceleverans. Reservdelsförsäljning och ombyggnationer Ansvar serviceavtal Budget, personal- och resultatansvar för serviceavdelningen Kundkontakt och ansvar för serviceleveransen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Ett par års erfarenhet av en ledande befattning med resultat och personalansvar Erfarenhet av att driva och utveckla en eftermarknads- eller serviceavdelning Teknisk eftergymnasial utbildning inom ex. el eller maskinteknik är meriterande IT-systemutveckling kopplat till service och eftermarknad är meriterande Goda kunskaper i affärssystem, t ex. CRM-system Mycket god svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Vi söker en serviceinriktad och självgående ledare med en stark affärsmässig känsla som trivs i en miljö med högt tempo. Du har ett naturligt initiativtagande, är stresstålig och har förmågan att fatta egna beslut samtidigt som du utvecklar och driver utveckling och förbättringsinitiativ. Som ledare utmärker du dig genom tydlig och empatisk kommunikation, strategisk inriktning samt en mycket god förmåga att motivera och engagera personal – allt för att skapa långsiktiga kundrelationer och en dynamisk affärsutveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-30

115 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Supportagent
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Har du god erfarenhet av service och drivs av att arbeta efter mål? Är du dessutom tekniskt intresserad? Hos FDT System får du möjligheten! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos FDT System. Om företaget FDT är en helhetsleverantör av affärs- och butiksdatasystem till företag, butikskedjor och fristående butiker. De utvecklar programvaran själv och har idag ca 1500 kunder i Sverige, Norge och Finland. Sedan april 2019 är FDT en oberoende affärsenhet inom TSS, Total Specific Solutions, med huvudkontor i Nederländerna. De finns i Luleå och Kalmar och har idag 33 anställda. Deras kunder är allt från enskilda butiker till större kedjor med hundratals anslutna butiker. Arbetsuppgifter Som supportmedarbetare har du en central roll i att ge programsupport för företagets produkter samt att felsöka programvara och kringutrustning. Du hanterar inkommande samtal från företagskunder, besvarar deras frågor och guidar dem till rätt lösningar. Genom att lyssna på kundens behov och informera om företagets tjänster strävar du efter att erbjuda den bästa möjliga supporten. Utöver supportarbetet har du även vissa uppgifter inom företagsekonomi. Ditt fokus ligger alltid på att leverera hög service och uppnå god kundnöjdhet. Du arbetar målinriktat och har en kontinuerlig dialog med din chef för att få det stöd och de utmaningar som hjälper dig att utvecklas. För att du ska känna dig trygg i din roll inleds anställningen med en omfattande introduktionsutbildning, där både praktiska och teoretiska moment ger dig en stabil grund och möjligheten att successivt ta mer ansvar. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Hjälpa kunder och uppnå hög kundnöjdhet • Lösa tekniska problem kopplat till FDT systems produkter Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom IT, teknik eller ekonomi • God erfarenhet av serviceyrket, gärna från butik och användning av kassasystem • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Goda ledaregenskaper • Erfarenhet av företagssupport är meriterande För att trivas i den här rollen bör du ha en fallenhet för service och uppskatta att få hjälpa människor. Vidare tror vi att du har en positiv inställning och kan bemöta kunderna empatiskt och lösningsorienterad. Du är lugn och pedagogisk för att systematiskt kunna lösa ett problem och uppnå god kundnöjdhet. Vidare trivs du i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du gillar utmaningen i att arbeta i en föränderlig miljö och uppskattar att samarbeta med dina kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-21. #Nextgen

115 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Sommarjobb inom lager till USNR
Bravura Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Är du strukturerad och bekväm med fysiskt arbete? Lockas du dessutom av att arbeta på ett företag inom sågverksindustrin som värderar sin personals trivsel? Vi söker nu två engagerade lagermedarbetare till USNR! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i dryft 3 månader från maj till augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos USNR AB. Om företaget USNR är världens största leverantör- och är den leverantör som har det mest omfattande produktprogrammet- för sågverksindustrin. Deras system producerar konstruktions- och snickerivirke, panel, plywood och fingerskarvat virke och förädlade träprodukter. USNR levererar system, service och support för anläggningar runt hela världen. Du som lagermedarbetare kommer här stötta upp kontoret i Söderhamn, som är Europas huvudkontor med 130 medarbetare inom olika områden. USNR strävar efter att utveckla värdefokuserade lösningar med hög prestanda genom att kombinera den senaste tekniken med innovativ design med den erfarenhet de skaffat sig genom långvariga kundrelationer. Arbetsuppgifter I rollen som lagermedarbetare består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av allmänt lagerarbete i form av truckkörning, plockning, packning, ta emot inkommande leveranser, registrering i datasystem. Du har nära samarbete med övriga kollegor på arbetsplatsen som teamledare och andra lagermedarbetare. Ni har alla ett ansvar för att upprätthålla en god ordning på lagret. • Plockning, packning • Ta emot leveranser, registrera i system • Hålla ordning på lager • Truckkörning om truckkort Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasieexamen • God datorvana • Meriterande med arbete inom lager/logistik • Meriterande med truckkort • Goda kunskaper i svenska och engelska Rollen innebär att du har flera kontaktytor och kan ta direktiv, därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du kan se till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat och en god stämning, där du gärna ställer upp och stöttar dina kollegor vid behov. Under stressiga perioder har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta noggrant och strukturerat. Du håller ordning kring dig och i ditt arbete. Övrig information Start: Början av av maj Plats: Söderhamn Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

115 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025