Sommarjobba som agent på Responda Group!
Responda Group AB
Telefonister

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb! För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice,som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 2 veckor.Start: Enligt överenskommelseOmfattning: Behovsanställning sommarvikariat.Öppettider: 07:00 - 23:00 alla dagar. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

146 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
HR Business Partner till Linköping
Responda Group AB
Personal- och HR-specialister

Responda Group befinner sig nu i en spännande utvecklingsfas där flera bolag inom koncernen ska slås samman till en enhetlig och effektiv organisation. HR-funktionen spelar en central roll i denna transformation, och vi letar efter en HR Business Partner som vill vara med och forma denna resa. Om du är en person som älskar att vara med och skapa något nytt, driva förändring och utveckla både människor och organisationer, då kan det här vara rollen för dig! Som enda HR-person på vår site i Linköpingfår du friheten att ta ansvar för HR-arbetet lokalt, samtidigt som du är en del av ett dedikerat HR-team som finns där för att stötta dig på vägen. Vad kommer du att göra?Som HR Business Partner kommer du att ha en väldigt central roll. Du kommer att jobba tätt tillsammans med chefer för att bygga en stark kultur och ett bra samarbete. Vi ser att du gillar både operativt och strategiskt HR-arbete – att hjälpa chefer med rekrytering, personalfrågor, arbetsrätt och fackliga förhandlingar är en stor del av din vardag. Du kommer också vara med och utveckla och implementera HR-processer, som t.ex. performance management och talanghantering, så att vi kan skapa en arbetsmiljö där alla trivs och presterar på topp. Vi behöver någon som kan ta ansvar för att bygga ett starkt ledarskap, stötta chefer i deras utveckling, och hjälpa oss att forma en effektiv organisation där alla har rätt kompetens på rätt plats. Du kommer att vara med och säkerställa att vi följer alla lagar och interna policies för att skapa en trygg arbetsmiljö för alla. Vem är du?Vi tror att du har minst fem års erfarenhet av brett operativt HR-arbete och gärna har jobbat i en organisation som är i förändring. Du har koll på kollektivavtal och fackliga förhandlingar och har en relevant högskoleutbildning inom HR eller något liknande. Du älskar att arbeta med både små och stora HR-processer och har goda kunskaper i HR-system och Office-paketet. Du har flytande svenska och engelska i tal och skrift, och är van vid att arbeta meddigitala HR-plattformar. Dina egenskaper: Självgående: Du gillar att ta ansvar och jobba självständigt men är också en teamspelare. Kommunikativ: Du har lätt för att skapa relationer och kan förmedla information på ett tydligt sätt. Strukturerad: Du är bra på att hålla koll på flera uppgifter samtidigt och kan hålla deadlines. Flexibel: Du anpassar dig lätt efter nya förutsättningar och kan snabbt växla fokus när det behövs. Problemlösare: Du gillar att hitta lösningar och tar gärna initiativ för att lösa utmaningar. Och lite mer om oss...Tjänsten är baserad på vår site i Linköping och du kommer att jobba nära vår CHRO som är baserad i Stockholm. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där det finns möjlighet att jobba hemifrån vid behov. Vi ser även att resor mellan våra siter kan förekomma. Provanställning tillämpas. Det här är en roll för dig som vill vara med och forma något nytt och spännande. Du får chansen att arbeta i en organisation som är på väg att växa och förändras – och du kommer att ha en viktig roll i den utvecklingen. Tillsammans med ett fantastiskt HR-team kommer du kunna göra verklig skillnad. Anställningsform och kontaktVarmt välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du välkommen att kontakta Andrea Brönnegård, CHRO, [email protected]

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kundsupport med fordonsinriktning
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som är en god kommunikatör och som alltid levererar bra service. Gå in på H1: En del av Responda Group och läs mer om oss. Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del av ett team som brinner för god kundservice. Vi erbjuder ett serviceinriktat jobb på en arbetsplats i stark tillväxt. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärstege. Vi värdesätter en arbetsmiljö och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande och organisatoriskt utvecklande. Om tjänsten Arbetstid 06:00 till 23:00 Arbetsplats: Östersund Utbildning i 2 veckor Dina arbetsuppgifter Besvara kundförfrågningar via telefon, chatt och e-post. I detta uppdrag kommer dessa frågor handla specifikt om fordon samt verkstäder runt om i Sverige.Du kommer att ha en dedikerad teamledare på plats som coachar sina medarbetare i vardagen tillsammans med en Senior Agent. Krav för tjänsten: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Din profil: Lösningsorienterad Flexibel och anpassningsbar Serviceminded Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar i hektiska arbetssituationer Förmåga att arbeta tillsammans med andra Anställningsvillkor Behovsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt, vi går igenom ansökningarna löpande. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

154 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Dansk- og svensktalende kundeservicemedarbejde
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service ivärldsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudandeHos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställdafriskvårdsbidrag. Hos oss gör duskillnad på riktigtför både privatpersoner och företagskunder i och med vår fokus på en kundupplevelse i världsklass! Om tjänstenDu kommer erbjudas en behovsanställning på ett av våra kontor i Sverige.I teamet ingår det 9 andra kollegor som leds av en Team Manager. Din anställning startar med en introduktion där du får den utbildningen som krävs för att förstå dina kommande arbetsuppgifter samt kundernas olika rutiner- och riktlinjer. Arbetstiderna är förlagda 07:00-20:00 måndag-fredag samt 09:00-18:00 på lördagar. Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge god kundservice både på danska och svenska språket via telefon, mail och chatt. Kunderna är inriktade inom olika områden såsom teknik, webshoppar, livsstil med mera. Med hög kvalitét hanterar du kundfrågor och guidar de rätt för att lösa olika frågeställningar. Tillsammans med ditt team utgör ni kundservicen för olika kunder och produkter som ingår i ert uppdrag. Du kommer att arbeta i flera olika system och hantera stundvis ett högt inflöde av kundfrågor främst via telefon. I rollen så kommer du bli resultatuppföljd av din Team Manager för att utvecklas i din roll samt följa olika KPI’er. Din profilSom person gillar du att hjälpa människor att komma fram i deras frågeställningar och lösa olika problem. Du hjälper gärna dina kollegor vid behov och har en positiv inställning. Vidare vill du lära dig mer om kundservice och utvecklas inom området. För att ge högsta möjliga service så har du lätt för att hantera olika uppgifter samtidigt samt är inlyssnande inför kundens behov. Krav för tjänsten är: Har en gymnasial utbildning Talar och skriver danska då språket används dagligen i ditt arbete Talar och skriver svenska då språket används dagligen i ditt arbete Kan jobba varierande arbetstider, både dagtid, kvällar och helger Har goda kunskaper inom IT eftersom du kommer arbeta i flera olika system samtidigt Anställningsform och kontaktVälkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda GroupResponda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice!Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

155 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
WFM Specialist sökes till Responda Group!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet aven WFM-roll! Gå in påResponda Groupoch läs mer om oss. Vårt erbjudandeResponda Group är i en expansionsfas och därmed behöver även vårt fantastiska WFM-team utökas!Vi erbjuder en roll som du kan växa i, både personligt men också växa tillsammans med teamet. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställdafriskvårdsbidrag. Om tjänsten - Arbetstider: Kontorstider, kan förekomma obekväma tider vid behov.-Utgår från något av våra kontor men vid rätt kandidat kan remote-anställning erbjudas. Dina arbetsuppgifter Prognostisering Utarbeta och underhålla kort- och långsiktiga prognoser för arbetsbelastning och personalbehov. Analysera historisk data och identifiera trender för att förbättra prognosnoggrannhet. Schemaläggning Skapa och optimera scheman för att säkerställa rätt bemanning vid rätt tidpunkt. Anpassa scheman baserat på ändringar i efterfrågan, tillgänglighet och personalbehov. Realtidsstyrning Övervaka dagliga verksamheter och hantera realtidsjusteringar för att säkerställa SLA-uppfyllelse. Identifiera och rapportera avvikelser i produktivitet och bemanning. Rapportering och analys Skapa regelbundna rapporter om bemanningsnivåer, KPI:er och SLA-uppfyllelse. Presentera insikter och förbättringsförslag för ledning och operativa team. Kommunikation Samarbeta med teamledare, chefer för att säkerställa smidiga processer och kontinuerliga förbättringar. Hantera frågor och förfrågningar från personal gällande scheman och bemanning. Din profilErfarenhet: Erfarenhet inom WFM, helst inom svarsservice eller kundtjänst. Tekniska färdigheter: Erfarenhet av WFM-system som exempelvis Calabrio, Genesys eller liknande. Starka kunskaper i Excel och dataanalysverktyg. Personliga egenskaper: Analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Förmåga att arbeta under press och hantera flera uppgifter samtidigt. Starka kommunikations- och samarbetsförmågor. Krav för tjänsten är:-Erfarenhet av WFM-arbete Gymnasieutbildning-Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska- Har en god datorvanaMeriter:Tidigare erfarenhet av Calabrio. Anställningsform och kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Sista ansökningsdatum: 2025-02-09. Om Responda GroupResponda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

157 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Teknisk Agent Östersund
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som är intresserad av datorer,duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Arbetstider: 07:00-23:00 alla dagar på året. Introduktion: 2 veckor. Start: I början av 2025. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtalför olika företag där du inhämtar information av inringaaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Du kommer även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar och att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt system, kunduppdrag och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med dator som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från datorer, felsökning, nätverkskunskap, el-kunskap och/eller fordonär det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Anställningsform och kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

160 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Kundservicemedarbetare
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker nya kollegor som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service ivärldsklass. Gå in på H1 :En del avResponda Groupoch läs mer om oss. Vårt erbjudandeHos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärstrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag. Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen meden avdelning hos oss på H1:En del av Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. Om tjänstenVi söker nya kollegor till vårat fina och moderna kontor på Frösön, Östersund. Våra avdelningar har olika inriktningar så som kundservice, teknisk support och kundservice med inriktning försäljning. Beroende på ditt intresse så försöker vi matcha dig till rätt avdelning så att vi på så sätt skapar ett fint samarbete mellan varandra. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken avdelning du arbetar inom. Vi erbjuder både arbete dagtid måndag-fredag för vissa av våra avdelningar, men även kvällar, helger och nätter hos andra avdelningar. Du kommer utgå från vårt kontor på Frösön och tillhöra ett team med kollegor som arbetar med lika arbetsuppgifter som dig. Varje team består av en engagerad Team Manager. För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas in till oss. Dina arbetsuppgifter Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar Mail och chattkontakt på vissa avdelningar Administrativt arbete Arbetsuppgifterna varierar efter vilketområde du jobbar inom. Mer information kommer ges vid kontakt med ansvarig rekryterare. Din profilFör att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen.Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska Har en god datorvana Anställningsform och kontaktVälkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst. Om Responda GroupResponda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice!Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

160 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Svensk och Finsktalande Kundservicemedarbetare hos H1 En del av Responda...
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Svensk och finsktalande serviceinriktad medarbetare sökes! Älskar du att hjälpa människor och kan du tala både svenska och finska flytande? Då kan du vara den vi söker! Gå in på H1:En del av Responda Group för att upptäcka mer om oss och vår företagskultur. Vårt erbjudande till dig Hos Responda Group kommer du bli en del av ett härligt team som sätter kunden i första hand. Vi är stolta över vår företagskultur som uppmuntrar glädje och utveckling. Bli en del av vårt team och bidra till att leverera godkundservice på både svenska och finska.Vi erbjuder: En inspirerande arbetsmiljö med trevliga kollegor och luftiga lokaler Kontinuerlig utbildning och personlig utveckling En stöttande chef som värderar ditt arbete och utveckling Teamaktiviteter och möjligheten att vara en del av en stark gemenskap Om tjänsten Du blir en del av vårt kundserviceteam och utgår från vårt fina kontor i Haparanda. Tjänsten erbjuder möjligheten att använda dina språkkunskaper genom att hjälpa svenska och finsktalande kunder att lösa olika problem. Arbetstiderna är varierande måndag - söndag både dagtid, kväll och helg.Vi ser fram emot din start hos oss under hösten 2024. Dina arbetsuppgifter: Du kommer hantera inkommande samtal och förfrågningar på både svenska och finska, erbjuda stöd och lösningar till våra kunder samt representera företaget med professionalism och engagemang. Att arbeta mot uppsatta mål samt med effektivitet bemöta kunder blir en del av din vardag. Öppettider: 06:00-23:00 alla dagar på året. Din profilFör att passa i rollen ser vi att du: Har passion för kundservice och att lösa problem. Är en lagspelare med stark samarbetsförmåga. Är punktlig, pålitlig och kan hantera ditt arbete effektivt. Är noggrann i ditt arbete med fokus på kvalitet. Talar och skriver flytande på både svenska, finska och engelska. Har erfarenhet av kundservice eller annan typ av service. Har en gymnasieexamen. Vi erbjuder en flexibel anställningsform med ambitionen om en långsiktig utveckling hos oss. Skicka in din ansökan snarast via vår karriärsida. Vi ser fram emot att välkomna dig till Responda Group – där vi tillsammans strävar efter att erbjuda bästa möjliga service. Om Responda GroupResponda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

163 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Kundservice med försäljning mot elbolag!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service ivärldsklass! Gå in påResponda Groupoch läs mer om oss. Vad erbjuder vi? Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds: Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling. En engagerad och erfaren Team Manager Roliga aktiviteter så som tävlingar, fika, after works med mer Om tjänsten I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor på Frösön. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Januari. Dina arbetsuppgifter:Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice. Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du: Har ett stort intresse för kundservice Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga förkvalitet. Har erfarenhet av kundservice eller försäljning Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska Anställningsform och kontaktStartdatum för tjänsterna är i Januarioch du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss.Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda GroupResponda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice!Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

163 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Jobba med svarsservice hos Responda Group!
Responda Group AB
Telefonister

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat jobb redan i höst För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice,som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka.Start: i början av 2025.Omfattning: Timanställning.Öppettider: 07:00 - 23:00. Alla dagar på året. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

170 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025