Performiq AB jobb

Lediga jobb hos Performiq AB

Kalkylator till SPENTAB
Performiq AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du spela en viktig roll i att skapa hållbara, funktionella miljöer där människor lever, leker och rör sig? Som kalkylator hos Spentab får du inte bara räkna på projekt – du är med och formar dem. Här får du arbeta nära besluten, i en platt organisation där din erfarenhet och din röst gör skillnad. Vi bygger anläggningar för bredd- och elitidrotter men också traditionella mark- och anläggningsprojekt som till exempel offentliga utemiljöer, parklekar och gångstråk mm –. Alltid med kvalitet, hållbarhet och folkhälsa i fokus. I rollen som kalkylator hos oss har du ett helhetsansvar för kalkyleringen – från uppstart och offertförfrågningar till färdigt anbud och överlämning till produktion. Du jobbar tätt ihop med VD, projektchefer och övriga i kalkyl-teamet. Rollen är bred, självständig och affärsnära. Hos oss får du arbeta i enlighet med vår etablerade BKMA-rutin för kalkyl och anbud – en strukturerad process där analys, mängdberäkning, prissättning och riskbedömning vägs samman till professionella och träffsäkra anbud. Vi erbjuder: • En fri roll med stort ansvar och tydliga processer • Ett familjärt bolag med stark ekonomi, låg personalomsättning och höga ambitioner • Kollektivavtal, friskvårdsbidrag, hälsoundersökningar och privat sjukförsäkring • En platt organisation med korta beslutsvägar och stor delaktighet Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Ta in och sammanställa offertförfrågningar • Utföra eller beställa mängdberäkningar • Upprätta och analysera kalkyler (BidCon, Excel) • Genomföra risk- och marknadsbedömningar • Presentera och diskutera kalkyler med Ledningsgruppen • Delta vid anbudsgenomgångar och – vid kontrakt – överlämning till produktion • Vara aktiv i utvecklingen av kalkylrutiner och verktyg Vi ser gärna att du även är med och stöttar i inköp eller tidiga projektskeden. Personprofil Vi söker dig som är självgående, affärsmässig och trygg i hela kalkylkedjan – gärna med erfarenhet från både total- och utförandeentreprenader inom mark/anläggning. Du är noggrann, strukturerad och ser värdet i väl underbyggda kalkyler och tydlig kommunikation. För att lyckas i rollen har du: • Minst fem års erfarenhet av kalkylarbete inom mark- och anläggning • Vana av kalkylverktyg som BidCon, Excel och ritningsgranskning (CAD, Bluebeam) • Körkort B och god svenska i tal och skrift (gärna även engelska) • Affärsmässighet och förståelse för projektekonomi • Gärna erfarenhet av att arbeta i BKMA-certifierade verksamheter eller liknande (ISO) Meriterande: • Arbetsledande bakgrund eller produktionserfarenhet • Erfarenhet av inköp, projektekonomi eller anbudsarbete mot offentlig sektor Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetstid: 7:30–16:15 med möjlighet till flextid. Plats: Länna/Stockholm. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på [email protected]. Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti. Välkommen in med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Fältservicetekniker till kund i Örebro
Performiq AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Tjänstebeskrivning & erbjudande Gillar du att jobba självständigt och vill ha ett rörligt arbete där du får använda din tekniska kunskap? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu en fältservicetekniker som vill vara med och ge våra kunder bästa möjliga service. Du kommer att arbeta med installation, reparation och underhåll av tekniska system ute hos kund. Arbetet sker mestadels ute i fält, vilket innebär resor inom Sverige och ibland övernattningar. Du utgår hemifrån och har din tillhörighet i Örebroregionen, där du också har nära kontakt med kollegor och support. I rollen ingår bland annat: - Installation av teknisk utrustning i maskiner. - Utföra service, felsökning och reparationer. - Ge teknisk support till kunder och kollegor. - Hjälpa till med utbildning kring produkterna. - Skapa och vårda goda kundrelationer. - Bidra till reservdelsförsäljning och enklare kostnadsförslag. - Planera och strukturera arbetsveckan tillsammans med teamet. Personprofil Vi söker dig som har ett stort teknikintresse, gillar att lösa problem och tycker om att jobba med frihet under ansvar. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men vi lägger stor vikt vid din inställning och vilja att lära. Du är en positiv person som trivs med att ha kontakt med människor. Det är viktigt att du kan skapa förtroende både hos kunder och kollegor. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet av mätteknik, GPS, vågar eller lasersystem. - God förmåga att prata och skriva på både svenska och engelska. - Förmåga att arbeta självständigt men också fungera bra i ett team. - Vana att hålla tekniska genomgångar eller utbildningar. - Bra ordning och struktur i ditt arbete. - B-körkort. - Maskinvana och erfarenhet av maskinstyrning (meriterande men inget krav). Om säkerhet och miljö: Säkerhet är mycket viktigt för oss. Vi vill att du har erfarenhet av att jobba enligt säkerhetsrutiner och att du kan tänka förebyggande, t.ex. genom att göra riskbedömningar. Du använder rätt skyddsutrustning och säger till om du ser något som kan vara farligt. För att passa i rollen tror vi att du har: - Minst 2 års erfarenhet av servicearbete och kundkontakt. - Teknisk utbildning inom exempelvis elektronik eller mekanik. - Erfarenhet av felsökning på elektroniska eller mekaniska system. - Kunskap inom hydraulik, elektronik eller svetsning är ett plus. - Goda kunskaper i engelska. Du kommer få en ordentlig introduktion och arbeta tillsammans med erfarna kollegor som hjälper dig att komma in i jobbet. Övrigt Start: Omgående Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid Plats: Region Örebro/Mälardalen Låter detta som en tjänst för dig? Ansök idag! Om PerformIQ PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Helena Bergström på 073-353 75 29. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Lagermedarbetare till kund i Kumla
Performiq AB
Lager- och terminalpersonal

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du noggrann, strukturerad och har en positiv inställning? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi söker dig som vill arbeta med varuplock och utleveranser på vår kunds lager. I rollen kommer du att följa plocklistor och ansvara för att plocka och packa varor med hög noggrannhet. Arbetet sker i en stor lagerverksamhet där det är avgörande att du har god förmåga att identifiera rätt artikelnummer och säkerställa korrekta kvantiteter. Du kommer att arbeta dagligen i affärs- och lagersystem BC samt köra truck i samband med momenten i arbetsflödet. Vi söker dig som trivs i en strukturerad miljö, gillar att ta ansvar och bidrar med en positiv attityd i teamet. Personprofil Vi söker dig med tidigare erfarenhet från lagerarbete, gärna med fokus på plock och pack. För att lyckas i rollen ser vi att du har god dator- och systemvana, något du har med dig från tidigare arbete i lager- eller logistikmiljöer. Truckkort är ett krav, och du ska inneha behörigheterna A1–A4 samt B1–B4. Som person är du noggrann, ansvarstagande och har en stark vilja att leverera med hög kvalitet. Eftersom vår kund levererar produkter globalt är det avgörande att varje detalj blir rätt från början. Du arbetar lika gärna självständigt som i team, och drivs av att nå uppsatta mål. Vi värdesätter personliga egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrott eller föreningsliv. Berätta gärna vilken aktivitet du varit engagerad i, hur den erfarenheten har format dig som person, och på vilket sätt den kan bidra till din framgång i rollen som lagerarbetare. Övrigt Start: Omgående Arbetstider: Varierande tider mellan 07-18, vardagar Arbetsort: Kumla Omfattning: Heltid, sommarjobb med chans till förlängning Om PerformIQ PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv. Eventuella frågor om tjänsten hänvisas till Rekryteringskonsult Helena Bergström på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Inside Sales/Business Support hos Bioteria!
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du arbeta med produkter som ligger i absolut framkant som gör konkret skillnad för både miljön och samhället? Trivs du i en sälj- och supportroll med mycket kundkontakt och samverkan internt? Då kan tjänsten som Inside Sales / Business Support på Bioteria vara något för dig! I rollen blir du en viktig spelare i vårt säljteam där du samverkar nära våra regionansvariga säljare och övrig organisation. Du kommer att ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar – både från nya och befintliga kunder – och ge teknisk rådgivning kopplat till våra biotekniska lösningar inom främst avloppsteknik. Du hanterar mindre affärer självständigt från behov till avslut, och vid större affärer gör du en initial behovsanalys och lämnar därefter över till regionansvarig säljare. På Bioteria arbetar vi nära varandra och sätter laget före jaget. Rollen kräver att du trivs i en mix av kundservice, försäljning, teknik och administration – alltid med målet att leverera en lösning som skapar nytta för både kund och miljö. Vidare kommer du: · Att ta emot och vägleda kunder via telefon och e-post. · Att skapa, skicka och följa upp offerter. · Merförsäljning mot befintliga kunder. · Att ge teknisk rådgivning och föreslå rätt lösningar av våra biotekniska produkter inom avloppsteknik. · Att arbeta löpande i vårt CRM-system för att hantera kunddialoger, offerter och uppföljning. Personprofil Vi söker dig som är en lagspelare med erfarenhet av kundkontakt och gärna försäljning/support i en tekniskt orienterad verksamhet. Du är en kommunikativ person som trivs med att hjälpa andra och samtidigt driva affärer framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där det är viktigt att du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i tekniska produkter. Har du erfarenhet från VVS-, fastighets- eller byggbranschen är det ett stort plus – likaså om du har ett intresse eller en bakgrund inom idrott eller föreningsliv, eftersom vi vet att det ofta innebär både lagkänsla och målfokus. Och – du bör inte ha något emot att dela kontor med ett par fyrbenta kollegor, då hundar är en naturlig del av vår vardag. Övrigt Ort: Arninge, Stockholm. Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstider: Vardagar, 07.00-16.00. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv – är vår samarbetspartner. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Oscar Backman på [email protected] Välkommen att söka redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Företagspresentation Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Inside Sales/Business Support hos Bioteria!
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du arbeta med produkter som ligger i absolut framkant som gör konkret skillnad för både miljön och samhället? Trivs du i en sälj- och supportroll med mycket kundkontakt och samverkan internt? Då kan tjänsten som Inside Sales / Business Support på Bioteria vara något för dig! I rollen blir du en viktig spelare i vårt säljteam där du samverkar nära våra regionansvariga säljare och övrig organisation. Du kommer att ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar – både från nya och befintliga kunder – och ge teknisk rådgivning kopplat till våra biotekniska lösningar inom främst avloppsteknik. Du hanterar mindre affärer självständigt från behov till avslut, och vid större affärer gör du en initial behovsanalys och lämnar därefter över till regionansvarig säljare. På Bioteria arbetar vi nära varandra och sätter laget före jaget. Rollen kräver att du trivs i en mix av kundservice, försäljning, teknik och administration – alltid med målet att leverera en lösning som skapar nytta för både kund och miljö. Vidare kommer du: · Att ta emot och vägleda kunder via telefon och e-post. · Att skapa, skicka och följa upp offerter. · Merförsäljning mot befintliga kunder. · Att ge teknisk rådgivning och föreslå rätt lösningar av våra biotekniska produkter inom avloppsteknik. · Att arbeta löpande i vårt CRM-system för att hantera kunddialoger, offerter och uppföljning. Personprofil Vi söker dig som är en lagspelare med erfarenhet av kundkontakt och gärna försäljning/support i en tekniskt orienterad verksamhet. Du är en kommunikativ person som trivs med att hjälpa andra och samtidigt driva affärer framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där det är viktigt att du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i tekniska produkter. Har du erfarenhet från VVS-, fastighets- eller byggbranschen är det ett stort plus – likaså om du har ett intresse eller en bakgrund inom idrott eller föreningsliv, eftersom vi vet att det ofta innebär både lagkänsla och målfokus. Och – du bör inte ha något emot att dela kontor med ett par fyrbenta kollegor, då hundar är en naturlig del av vår vardag. Övrigt Ort: Arninge, Stockholm. Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstider: Vardagar, 07.00-16.00. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv – är vår samarbetspartner. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Oscar Backman på [email protected] Välkommen att söka redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Företagspresentation Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Inside Sales/Business Support hos Bioteria!
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du arbeta med produkter som ligger i absolut framkant som gör konkret skillnad för både miljön och samhället? Trivs du i en sälj- och supportroll med mycket kundkontakt och samverkan internt? Då kan tjänsten som Inside Sales / Business Support på Bioteria vara något för dig! I rollen blir du en viktig spelare i vårt säljteam där du samverkar nära våra regionansvariga säljare och övrig organisation. Du kommer att ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar – både från nya och befintliga kunder – och ge teknisk rådgivning kopplat till våra biotekniska lösningar inom främst avloppsteknik. Du hanterar mindre affärer självständigt från behov till avslut, och vid större affärer gör du en initial behovsanalys och lämnar därefter över till regionansvarig säljare. På Bioteria arbetar vi nära varandra och sätter laget före jaget. Rollen kräver att du trivs i en mix av kundservice, försäljning, teknik och administration – alltid med målet att leverera en lösning som skapar nytta för både kund och miljö. Vidare kommer du: · Att ta emot och vägleda kunder via telefon och e-post. · Att skapa, skicka och följa upp offerter. · Merförsäljning mot befintliga kunder. · Att ge teknisk rådgivning och föreslå rätt lösningar av våra biotekniska produkter inom avloppsteknik. · Att arbeta löpande i vårt CRM-system för att hantera kunddialoger, offerter och uppföljning. Personprofil Vi söker dig som är en lagspelare med erfarenhet av kundkontakt och gärna försäljning/support i en tekniskt orienterad verksamhet. Du är en kommunikativ person som trivs med att hjälpa andra och samtidigt driva affärer framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där det är viktigt att du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i tekniska produkter. Har du erfarenhet från VVS-, fastighets- eller byggbranschen är det ett stort plus – likaså om du har ett intresse eller en bakgrund inom idrott eller föreningsliv, eftersom vi vet att det ofta innebär både lagkänsla och målfokus. Och – du bör inte ha något emot att dela kontor med ett par fyrbenta kollegor, då hundar är en naturlig del av vår vardag. Övrigt Ort: Arninge, Stockholm. Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstider: Vardagar, 07.00-16.00. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv – är vår samarbetspartner. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Oscar Backman på [email protected] Välkommen att söka redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Företagspresentation Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Dansktalande kundtjänstmedarbetare till Nordic Infucare!
Performiq AB
Kundtjänstpersonal

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du dansktalande pedagogisk & serviceinriktad samt på jakt efter ett varierande och givande arbete inom teknisk support? Vill du vara en del av ett företag som ständigt strävar efter att göra vardagen enklare för människor som lider av kroniska sjukdomar? Då ska du söka tjänsten som Tech Support Agent hos Nordic Infucare! I rollen som Tech Support Agent hos Nordic Infucare kommer du möta flertalet användarunika ärenden och du kommer vara experten på Nordic Infucares produkter. Du blir användarens första support när de har frågor kring deras tekniska utrustning och telefon, mail och digitala webbformulär kommer vara dina främsta arbetsredskap. Under perioder med mindre aktivitet får du använda din lösningsorienterade sida för att utvärdera, optimera och kontinuerligt förbättra processer för att skapa ett effektivare arbetssätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara: - Hantera användarspecifika ärenden över telefon, mail och webbformulär. - Vara Nordic Infucares spjutspets när det kommer till teknisk support. - Ansvara för hela reklamationsflödet. - Ständigt se över och optimera/effektivisera arbetsprocesser. I rollen kommer du hantera supportärenden via telefon och mail vilket ställer höga krav på att du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska, danska & engelska. Personprofil Tjänsten passar dig som har stor ansvarskänsla och trivs med att arbeta på ett strukturerat och självständigt sätt. Du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter och ibland flera åtaganden samtidigt men alltid med en hög kvalitetsnivå. Det är av stor vikt att du som ansöker tycker om att arbeta i team då du och dina kollegor hjälps åt för att lösa dagens uppgifter. Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och som tidigare har arbetat i en liknande roll inom teknisk support. Vi tror att du är inkännande, servicemedveten och kommunikativ med både kollegor och användare. Du är lösningsorienterad och kan prioritera när akuta situationer uppstår samtidigt som du är noggrann och uppskattar vikten av detaljer. För att lyckas i rollen som Tech Support Agent krävs att du har en god teknisk förståelse, besitter goda kunskaper inom Office-paketet samt är nyfiken på att lära dig allt om Nordic Infucares produkter. Du måste även tala flytande svenska, danska och engelska. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som orderadministratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: Augusti 2025. Omfattning: Deltid, ca 2 dagar i veckan. Arbetstid: Enligt överenskommelse måndag till söndag, mellan 7-22, majoriteten av arbetspassen är mellan 8-17 vardagar. Hemarbete möjligt enligt överenskommelse. Plats: Stockholm, Alvik. Sök redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med möjlighet till vidare anställning direkt hos Nordic Infucare. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta Oscar Backman på [email protected] PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se Företagspresentation Nordic Infucare är en ledande leverantör av behandling av patienter som lider av kroniska sjukdomar i hemmiljö och bedriver verksamhet i hela Norden. De levererar innovativ medicinteknisk utrustning som tillhandahåller de mest avancerade behandlingsmetoderna, i syfte att förbättra patienternas livskvalitet. De väljer produkter och skapar lösningar som är anpassade till patienternas behov och de nordiska marknadsnormerna.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Teknisk fastighetsförvaltare till välkänt bolag!
Performiq AB
Fastighetsförvaltare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du redo att ta nästa steg i din karriär och kliva in i en strategisk roll med stor påverkan i en samhällsviktig verksamhet? Här finns en möjlighet för dig med gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning – och som nu vill utvecklas vidare, ta personalansvar och bli en nyckelperson i ett ledningsteam. Vi söker dig som vill bli en del av framtidens hållbara kollektivtrafik. Rollen är placerad i ett nyetablerat trafikområde i Nacka/Värmdö – en expansiv och viktig del av regionen. Här får du inte bara möjlighet att driva och utveckla anläggningar med höga tekniska krav – du blir också en viktig kugge i ett större sammanhang hos en av Sveriges mest välkända aktörer inom kollektivtrafik. Om rollen Vi letar efter en teknisk förvaltare med starkt tekniskt kunnande som vill vara med och säkerställa en hållbar och driftsäker förvaltning. Du kommer att spela en nyckelroll med ansvar för både avancerade tekniska frågor och ledning av projekt, med målet att skapa effektiva och välfungerande anläggningar. Fastigheterna består av bussdepåer med verkstäder, tvätthallar, kontor och tekniska installationer. Du har det övergripande ansvaret för både daglig drift och långsiktiga investeringar. Rollen innebär personalansvar för ett team av fastighetstekniker och du ingår i områdets ledningsgrupp. Ditt uppdrag: • Leda och följa upp tekniskt underhåll, investeringar och utvecklingsprojekt • Driva förbättringsarbete inom energi, drift och teknik – inklusive digitalisering • Planera, upphandla och projektleda renoveringar och nyinvesteringar • Budget- och resultatansvar samt identifiering av affärsmöjligheter • Fungera som central kontaktpunkt mellan teknik, ekonomi, huvudman och leverantörer • Bidra till strategisk fastighetsutveckling i nära samarbete med fastighetschef på huvudkontoret Personprofil Vi söker dig som: • Är prestigelös, lösningsorienterad och har affärsmässigt driv • Har minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning och projektledning • Har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller teknik – gärna med inriktning el eller installation • Har erfarenhet av upphandling och arbete enligt AFF • Är van vid att driva projekt från start till mål • Har god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som samordnare • Har B-körkort Meriterande är flerårig erfarenhet som arbetsledare inom drift och underhåll av komplexa fastigheter samt erfarenhet av energieffektivisering. Övrigt Omfattning: Heltid, 100 % Placering: Nacka/Värmdö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Lön: Individuell lönesättning Varför ska du söka? Det här är en roll för dig som vill ha ett tydligt mandat, ett verksamhetsnära ansvar och arbeta i en bransch där ditt arbete spelar roll – på riktigt. Du kliver in i ett växande område inom ett stort, välkänt och värderingsstyrt bolag som varje dag bidrar till att samhället fungerar. Här finns gott om utvecklingsmöjligheter, ett starkt ledarskap och ett långsiktigt hållbarhetstänk som genomsyrar hela verksamheten. Sök redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
OVK-kontrollant till Attunda Sot & Vent!
Performiq AB
VVS-montörer m.fl.

Tjänstebeskrivning & erbjudande Attunda Sot & Vent söker nu en certifierad OVK-kontrollant – en roll för dig som gillar teknik, vill ta ansvar och samtidigt värnar om hälsa, inomhusluft och ventilation. Här får du ett varierat jobb där du rör dig ute hos kund, jobbar med modern mätutrustning som spårgas och blir en viktig del av ett mindre, erfaret team. Vi arbetar i Stockholmsområdet med utgångspunkt i Arlandastad, nära Märsta. I rollen som kontrollant för obligatorisk ventilationskontroll (OVK) säkerställer du att ventilationssystem i exempelvis skolor, kontor, kommersiella fastigheter och flerbostadshus fungerar enligt gällande regelverk. Du utför OVK-besiktningar i både nybyggda och befintliga fastigheter, sammanställer OVK-protokoll och ger rekommendationer för att förbättra inomhusmiljö och energieffektivitet. Arbetsuppgifter i korthet: • Genomföra både återkommande OVK och nybesiktningar i olika typer av fastigheter. • Använda teknisk utrustning för mätningar, inklusive spårgas (utbildning ges vid behov). • Upprätta OVK-protokoll och kommunicera tydliga åtgärdsförslag. • Samverka med fastighetsägare, förvaltare och tekniska kontaktpersoner. • Arbeta självständigt i fält, med nära stöd från erfarna kollegor inom ventilation och fastighetsteknik. Personprofil Vi söker dig som är tekniskt lagd, strukturerad och självgående. Du är van att ta ansvar och trivs med att arbeta nära både teknik och kund. Du är en person som gillar att hitta lösningar, anpassar dig snabbt och kommunicerar professionellt i olika sammanhang. Vi ser gärna att du: • Har giltig OVK-behörighet N (krav) – gärna även behörighet K (meriterande). • Är van vid digitala verktyg och har tidigare erfarenhet av ventilationsteknik eller fastighetsbesiktning. • Har B-körkort (krav). • Det är meriterande om du kan åtgärda vissa brister direkt efter besiktning, exempelvis inom ventilationsrengöring eller teknisk fastighetsservice. Övrigt • Start: Enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00–16.00 • Placering: Arlandastad, ca 15 min promenad från Märsta pendeltågsstation Låter det här som något för dig? Sök redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Företagspresentation Vi på Attunda Sot & Vent arbetar med sotning, ventilationsrengöring, OVK-besiktning och brandskydd i Stockholmsområdet – med målet att skapa tryggare och mer energieffektiva fastigheter. Våra kunder är både privatpersoner, företag och fastighetsägare. Vi värdesätter hög kvalitet, snabb service och ett trevligt bemötande. Med ett engagerat team och tydliga värderingar fortsätter vi att växa – och söker nu fler kunniga medarbetare som vill vara med på vår resa.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
OVK-kontrollant till Attunda Sot & Vent!
Performiq AB
VVS-montörer m.fl.

Tjänstebeskrivning & erbjudande Attunda Sot & Vent söker nu en certifierad OVK-kontrollant – en roll för dig som gillar teknik, vill ta ansvar och samtidigt värnar om hälsa, inomhusluft och ventilation. Här får du ett varierat jobb där du rör dig ute hos kund, jobbar med modern mätutrustning som spårgas och blir en viktig del av ett mindre, erfaret team. Vi arbetar i Stockholmsområdet med utgångspunkt i Arlandastad, nära Märsta. I rollen som kontrollant för obligatorisk ventilationskontroll (OVK) säkerställer du att ventilationssystem i exempelvis skolor, kontor, kommersiella fastigheter och flerbostadshus fungerar enligt gällande regelverk. Du utför OVK-besiktningar i både nybyggda och befintliga fastigheter, sammanställer OVK-protokoll och ger rekommendationer för att förbättra inomhusmiljö och energieffektivitet. Arbetsuppgifter i korthet: • Genomföra både återkommande OVK och nybesiktningar i olika typer av fastigheter. • Använda teknisk utrustning för mätningar, inklusive spårgas (utbildning ges vid behov). • Upprätta OVK-protokoll och kommunicera tydliga åtgärdsförslag. • Samverka med fastighetsägare, förvaltare och tekniska kontaktpersoner. • Arbeta självständigt i fält, med nära stöd från erfarna kollegor inom ventilation och fastighetsteknik. Personprofil Vi söker dig som är tekniskt lagd, strukturerad och självgående. Du är van att ta ansvar och trivs med att arbeta nära både teknik och kund. Du är en person som gillar att hitta lösningar, anpassar dig snabbt och kommunicerar professionellt i olika sammanhang. Vi ser gärna att du: • Har giltig OVK-behörighet N (krav) – gärna även behörighet K (meriterande). • Är van vid digitala verktyg och har tidigare erfarenhet av ventilationsteknik eller fastighetsbesiktning. • Har B-körkort (krav). • Det är meriterande om du kan åtgärda vissa brister direkt efter besiktning, exempelvis inom ventilationsrengöring eller teknisk fastighetsservice. Övrigt • Start: Enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00–16.00 • Placering: Arlandastad, ca 15 min promenad från Märsta pendeltågsstation Låter det här som något för dig? Sök gärna redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Företagspresentation Vi på Attunda Sot & Vent arbetar med sotning, ventilationsrengöring, OVK-besiktning och brandskydd i Stockholmsområdet – med målet att skapa tryggare och mer energieffektiva fastigheter. Våra kunder är både privatpersoner, företag och fastighetsägare. Vi värdesätter hög kvalitet, snabb service och ett trevligt bemötande. Med ett engagerat team och tydliga värderingar fortsätter vi att växa – och söker nu fler kunniga medarbetare som vill vara med på vår resa.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025