Åhléns AB jobb

Lediga jobb hos Åhléns AB

Säljare till Åhléns Outlet Uppsala
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll  Som säljare på Åhléns Outlet är kundmöte, varuhantering och varuvård en stor del av ditt uppdrag. Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Exempel på arbetsuppgifter: Aktivt arbeta med kundkontakt och försäljning  Arbeta med varupåfyllnad Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandel som hanterar stora volymer Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, positiv och tar eget ansvar. Du får energi av och brinner för försäljning samtidigt som du är kostnadsmedveten. Du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor vill uppnå goda försäljningsresultat. Du är van vid att jobba i ett högt tempo. Du delar med dig av dina erfarenheter och visar respekt för alla – alltid. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 5 h/v. Med inledande provanställning på sex månader. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19:10. Vi ser gärna att du kan börja hos oss Augusti/September 2025. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 16 år. Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 december 2025
Varuhuschef till Åhléns Outlet Kristianstad
Åhléns AB
Chefer inom handel

Om din roll  Som Varuhuschef på Åhléns Outlet är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus. Du ansvarar för att leverera ett välfyllt varuhus där du inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du leder, coachar och utvecklar ditt team till att skapa en besöksupplevelse som överträffar kundens förväntningar. Att vara Varuhuschef hos oss är en dynamisk tjänst som kräver att du är lika bekväm i butik med kund som med ekonomi och schemaläggning. Om du engageras av ett varierande arbete där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Exempel på arbetsuppgifter: På ett engagerat och ansvarsfullt sätt, genom strategiskt och operativt arbete, bidra till Åhléns Outlets framgång och utveckling Kostnadsmedvetet driva och utveckla varuhuset med fokus på effektivitet och försäljning Leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Genom ett coachande och närvarande ledarskap uppmuntra ditt team till utveckling och försäljning Leverera ett kundmöte som överensstämmer med vårt kundlöfte Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln, gärna inom en verksamhet som hanterar stora volymer Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är sälj- och resultatfokuserad med ett starkt driv att skapa tydliga resultat. Du är handlingskraftig och van vid att fatta beslut i ett högt tempo – samtidigt som du inspirerar och kommunicerar tydligt med din omgivning. Du trivs i förändring, är initiativrik och vågar utmana både dig själv och andra när det krävs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv inställning skapar du förutsättningar för god stämning och starkt samarbete i teamet. Du är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att bidra till helheten och till att vi som företag fortsätter att utvecklas och lyckas tillsammans. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 38,25h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025
Azure Infrastructure Engineer till Åhléns
Åhléns AB
Övriga IT-specialister

Om din roll Som Azure Infrastructure Engineer blir du en del av ett team med ansvar för design, implementation och underhåll av infrastruktur i Microsoft Azure-miljöer. Tillsammans formar vi framtidens shoppingupplevelse och levererar värde till våra kunder varje dag! Exempel på arbetsuppgifter: Design och implementering av infrastrukturkomponenter i Microsoft Azure (IaaS, PaaS) i enlighet med arkitekturprinciper och säkerhetsstandarder. Etablering och konfiguration av nätverk, säkerhetskontroller, identitetshantering (Azure AD) och accessstyrning. Automatisering av infrastrukturleveranser med Infrastructure-as-Code (IaC) via Bicep, Terraform, eller Azure CLI. Övervakning, logghantering och incidentrespons med hjälp av verktyg som Azure Monitor, Log Analytics, Sentinel och DataDog. Samarbete med utvecklings-, säkerhets- och DevOps-team för att integrera infrastruktur i CI/CD-pipelines och DevSecOps-flöden. Delta i planering och genomförande av migreringar från on-premise till molnmiljöer samt hybridlösningar. Dokumentation av lösningar, arkitekturdiagram och konfigurationsmanualer enligt etablerade processer. Bevaka teknikutvecklingen inom Azure och bidra till förbättringsarbete, arkitekturforum och kompetensspridning inom organisationen. Du blir en del av vår IT-organisation och Security & Infra-teamet om ca 10 personer. Du kommer samarbeta med Cyber Security, Cloud Engineers och On-site Technicians för att säkerställa en skalbar, säker och effektiv molnmiljö. Vi erbjuder dig: Åhléns erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att utveckla Åhléns IT-miljöer samtidigt som du får vässa på dina färdigheter inom cloud engineering och IT-infrastruktur. Du får jobba nära engagerade kollegor i ett företag som ligger i framkant vad gäller detaljhandel. Hos oss är varje dag en chans att bidra till något större – en engagerande och innovativ shoppingupplevelse. Till oss tar du med dig: Flera års erfarenhet av arbete inom Microsoft Azure-plattformen, inklusive Compute, Networking, Storage, Security och Governance. Erfarenhet av Infrastructure-as-Code (Bicep, Terraform, ARM Templates). God kännedom om Azure AD, RBAC, nätverkstopologier (VNet, NSG, Application Gateway) och säkerhetsprinciper. Kunskap om molnarkitektur och drift enligt Microsoft Cloud Adoption Framework och Well-Architected Framework. Erfarenhet av hybridmiljöer, VPN/ExpressRoute och Azure Arc är meriterande Vi på Åhléns vet att ingen kan göra allt men alla kan göra något.  För att trivas hos oss i rollen som Azure Infrastructure Engineer ser vi att du har ett stort intresse och förmåga att lösa tekniska problem. Du är proaktiv i ditt arbete har god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Vidare tar du med dig: Om rekryteringen Tjänsten som Azure Infrastructure Engineer är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. På huvudkontoret sitter vi på Dalagatan, en promenad från Odenplan i Stockholm. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Azure Infrastructure Engineer på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025
Hållbarhetsspecialist till Åhléns
Åhléns AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om din roll Nu utökar vi på Åhléns vårt Hållbarhetsteam med en Hållbarhetsspecialist. I rollen ingår att säkerställa att Åhléns som företag och våra produkter uppfyller höga krav på hållbarhet. Detta med särskilt fokus på social och miljömässig due diligence i värdekedjan i linje med internationella ramverk och gällande och kommande EU-lagstiftning. Rollen innebär att utveckla och implementera processer, rutiner och verktyg för linjering av Åhléns verksamhet och produkter med EU:s due diligence-lagstiftning. Du är även en nyckelperson i att bidra till Åhléns hållbarhetsrapportering.  Exempel på arbetsuppgifter:  Utveckla och implementera processer, rutiner och verktyg för att säkerställa att vår verksamhet och produkter möter relevanta lagkrav, branschstandarder, interna hållbarhetsstrategier och -krav och kundförväntningar. Bidra till utveckling och implementering av policyer och strategier Leda och koordinera utvecklingsinsatser i samarbete med inköp, design, leverantörer och andra relevanta funktioner. Samarbeta med leverantörer, produktionskontor och interna team för att säkerställa att hållbarhetskrav uppfylls och att förbättringar genomförs. Ansvara för uppföljning och analys av efterlevnad och kontinuerlig utveckling Hålla sig uppdaterad om lagstiftning, standarder och marknadstrender inom hållbarhet samt implementera relevanta förändringar i organisationen. Utbilda och stötta interna team i hållbarhetsfrågor Du blir en del av ett litet och passionerat team om 3 personer. Du kommer även jobba nära bland annat inköpare, vårt produktionskontor och leverantörer. Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Flera års erfarenhet av att utveckla och implementera hållbarhets-due diligence, gärna inom en verksamhet som säljer liknande produkter som vi. God förståelse för internationell lagstiftning och ramverk samt erfarenhet av att översätta dessa till affärskrav. Erfarenhet av att arbeta med internationella leverantörer och att implementera hållbarhetskrav i globala leverantörskedjor.  För att lyckas i rollen ser vi att du har ett passionerat intresse för hållbarhet för att driva ditt arbete framåt i en bransch i ständig förändring. Du är lösningsorienterad och trivs med att ta fram konkreta förslag på hur vi kan förbättra arbetssätt, hantera avvikelser eller lösa situationer som uppstår.  Eftersom vi arbetar i en komplex miljö där lagstiftning och regelverk ständigt utvecklas, är det avgörande att du har ett strukturerat arbetssätt. Vidare ser vi att du har god kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa relationer och samarbeta med både interna och externa kontaktytor.  Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm och ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Hållbarhetsspecialist på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
14 december 2025
Säljare till Åhléns Piteå
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad!  Exempel på arbetsuppgifter: Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept  Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer  Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig:  Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln En brinnande passion för god kundservice Ett intresse för trender och vårt sortiment För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är ett vikariat på 19-23 h/v Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08:00-18:00. Vi ser gärna att du kan börja hos oss den 1/9-25 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Säljare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Varuhuschef till Åhléns Lidköping
Åhléns AB
Chefer inom handel

Om din roll Som Varuhuschef på Åhléns Lidköping är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du ansvarar för att våra gäster ska få en god kundupplevelse och mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap. I rollen som Varuhuschef ingår att:  Vara en ambassadör och skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan.  I varuhuset blir du en del av ett passionerat team om Säljare, Säljledare samt Visual Merchandiser. Till din hjälp har du förutom medarbetarna i varuhuset även HR Partner och Regionchef som din närmsta chef.  Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning i försäljning, gärna inom detaljhandeln  Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda andra medarbetare och utveckla team Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Rollen som Varuhuschef innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. För att lyckas i rollen krävs att du är kundorienterad och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Varuhuschef på Åhléns Lidköping blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Varuhuschef till Åhléns Piteå
Åhléns AB
Chefer inom handel

Om din roll Som Varuhuschef på Åhléns är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du ansvarar för att våra gäster ska få en god kundupplevelse och mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap. I rollen som Varuhuschef ingår att: Vara en ambassadör och skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan.  I varuhuset blir du en del av ett passionerat team om Säljare, Säljledare/Avdelningschef/er samt Visual Merchandiser/s. Till din hjälp har du förutom medarbetarna i varuhuset även HR Partner och Regionchef som din närmsta chef.  Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning i försäljning, gärna inom detaljhandeln  Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda andra medarbetare och utveckla team Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Rollen som Varuhuschef innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Varuhuschef på Åhléns Piteå blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Säljare till Åhléns Umeå
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare till Hem hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad!  Exempel på arbetsuppgifter: Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept  Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer  Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Varuplockare, Avdelningschef eller Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig:  Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln En brinnande passion för god kundservice Ett intresse för trender och vårt sortiment För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20 h/v på våran Hemavdelning. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 8-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 11 Augusti Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Säljare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025
Säljare till Hem Åhléns Umeå
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad!  Exempel på arbetsuppgifter: Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept  Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer  Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Varuplockare, Avdelningschef eller Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig:  Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln En brinnande passion för god kundservice Ett intresse för trender och vårt sortiment För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 28,69 h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 8-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 2025-08-11. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Säljare på Hemavdelningen Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025
Inköpsassistent till Åhléns Skönhet
Åhléns AB
Inköps- och orderassistenter

Om din roll Som Inköpsassistent jobbar du nära Produktchefen i det dagliga inköpsarbetet med fokus på en effektiv och kvalitativ inköpsadministration. Det är en bred roll där du hanterar många kontaktytor och ingen dag är den andra lik. Du ansvarar för att säkerställa att vårt sortiment håller högsta kvalitet genom att arbeta med produktdata, kampanjer och interna processer. Dina arbetsuppgifter kommer bestå (men inte begränsas) av: Arbeta med hantering och uppdatering av produkt-, pris- och sortimentsdata i våra system. Ansvara för att säkerställa korrekt prissättning, kampanjkodning och säsongsanpassningar av vårt sortiment. Koordinera och hantera kommunikation både internt och med leverantörer kring sortiment, kampanjer och administrativa frågor. Korrekturläsa och kvalitetssäkra produkt- och kampanjinformation. Vara specialist och support inom våra system för ERP och PIM samt stötta olika avdelningar som Inköp, IT, E-commerce och Marknad. Delta aktivt i att utveckla och förbättra arbetsprocesser i samarbete med din närmsta chef. Få stort eget ansvar där din noggrannhet och ditt engagemang bidrar till att vi når våra mål. Du blir en del av ett engagerat team med hög laganda om 5 personer i Åhléns Inköps-och Sortimentsorganisation. Du kommer jobba nära Produktchefer, andra Inköpsassistenter och Masterdataadministratörer. Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Relevant utbildning inom exempelvis inköp eller ekonomi Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent där du har arbetat med fakturering i någon utsträckning Meriterande med erfarenhet av detaljhandeln och specifikt inom skönhet Goda kunskaper i Excel Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift Rollen som inköpsassistent hos oss innebär koordinerande samt tvärfunktionellt arbete. Därav lägger vi stor vikt vid din förmåga att samarbeta och kommunicera med nya kontakter och upprätthålla relationer. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är lösningsorienterad och motiveras av att ta egna initiativ. Med anledning av att du som Inköpsassistent på Åhléns kommer ha en händelserik vardag, är du flexibel och nyfiken. Vidare har du förmågan att hantera stora mängder data och är organiserad i ditt arbete. Om rekryteringen Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till och med december med chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 1a augusti och du kommer bli en del av vårt team på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm.  Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Hos oss blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025