Åhléns AB jobb

Lediga jobb hos Åhléns AB

Lageransvarig till Åhléns Västerås
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara en upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Lageransvarig på Åhléns har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Du bidrar med förutsättningar för välfyllda säljmiljöer och god varuvård, genom att optimera varuflödet och dess processer i varuhuset från lager till säljyta.  Exempel på arbetsuppgifter: Arbeta med varubeståndet och bidra till bättre bestånd på varuhusets samtliga affärsområden. Förmedla kunskap om ansvarsområdets rutiner och processer samt aktivt arbeta för att dessa efterlevs i det dagliga arbetet. Operativt driva och utveckla varuhuset i samråd med ledningsgruppen. Arbeta med lagermottagningen och hantering av varor. Tillsammans med varuhuschef driva löpande inventeringar och bokslutsinventering. Vara kontaktperson för varuhuset mot interna och externa partners rörande logistiska delar. Säkerställer en god och säker arbetsmiljö i varuhuset och i alla bakutrymmen Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Säljare, Visual Merchandiser, Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig:  Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Erfarenhet av arbete med lager och logistik Erfarenhet av detaljhandel God kommunikativ förmåga samt ett relationsskapande och strukturerat förhållningssätt Ett intresse för fysiskt arbete och logistikfrågor För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns ser vi att du har en god servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. På ett naturligt sätt tar du egna initiativ och får saker gjorda. Du är strukturerad, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar. Arbetstiderna kan variera men du jobbar framförallt morgnar/förmiddagar. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.  Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Lageransvarig på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
28 december 2025
Säljledare till Åhléns Östersund
Åhléns AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Även om vi funnits i över 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns. Hos oss blir du en del av ett passionerat team som jobbar för att kunna erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Om din roll Som Säljledare hos oss på Åhléns är du ansvarig för att sälja och leverera en kundupplevelse utöver det vanliga. Genom att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag säkerställer du att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass. Tillsammans med Varuhuschefen är ditt uppdrag att öka försäljningen genom att leda och utveckla Säljarna i kundmötet. Som Säljledare är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset. I rollen som Säljledare kommer du: Arbeta med försäljning genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept Aktivt arbeta med merförsäljning och kampanjer Bidra till en inspirerande och välfylld säljmiljö Operativt driva och utveckla varuhuset i samråd med ledningsgruppen Leda och fördela arbetsuppgifter i det dagliga arbetet Coacha kollegor i kundmötet och försäljning i enlighet med Åhléns Servicekoncept Förmedla samt ta del av relevant information inom ansvarsområdet Vara en förebild och föregå med gott exempel i det dagliga arbetet. Ditt team Du blir en del av ett passionerat team och samarbetar med Varuhuschef, Säljare och Visual Merchandiser. Du är en del av varuhusets ledningsgrupp och då Varuhuschefen inte är på plats är du ytterst ansvarig i varuhuset. Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning i försäljning, gärna inom detaljhandeln Erfarenhet av att leda och utveckla team Erfarenhet av förbättringsarbete och vana av att arbeta målstyrt med fokus på nyckeltal Rollen som Säljledare innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Du är handlingskraftig och strukturerad, med en stark förmåga att prioritera i en händelserik vardag. Du är en närvarande ledare som får med dig andra genom tydlig kommunikation och inspirerande energi. Du brinner för att utveckla både människor och affären samt motiveras av att se konkreta resultat av ditt arbete. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Flerårig erfarenhet av försäljning och kundservice, gärna inom detaljhandeln Erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet Erfarenhet av att arbeta målstyrt med fokus på nyckeltal För att lyckas i rollen hos oss krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och brinner för människor, service och försäljning - något som smittar av sig på teamet omkring dig. Du har ett stort resultatfokus och är en stjärna på försäljning. Du leder med engagemang och är duktig på att coacha dina kollegor till att växa och prestera tillsammans. Du är kommunikativ och har lätt för att ge tydlig och konstruktiv feedback. Att nå mål tillsammans med teamet motiverar dig, och du tar gärna egna initiativ för att skapa förbättringar och driva resultat. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 30,5 h/v och arbetstiderna kan komma att variera mellan kl 08-19 Vi ser gärna att du kan börja hos oss 1/9-25 Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Säljledare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
25 december 2025
Lager- & driftledare till Åhléns Visby
Åhléns AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara en upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som lager- & driftledare på Åhléns är du ansvarig för att operativt arbeta med olika förekommande arbetsuppgifter inom varuhusets lager, logistik och varuflöde. Du arbetar proaktivt med att säkerställa en god arbetsmiljö inom ansvarsområdet och tillhörande processer i varuhuset. Exempel på arbetsuppgifter: Att proaktivt optimera och arbeta med att säkerställa ett säljdrivet varuflöde i varuhuset från lager till varuhusets samtliga affärsområden. Att förmedla kunskap om ansvarsområdets rutiner och processer samt aktivt arbeta för att dessa efterlevs i det dagliga arbetet. Att leda och vara drivande tillsammans med varuhuschef i löpande inventeringar och bokslutsinventering. Att vara kontaktperson för varuhuset mot interna och externa partners rörande logistiska delar. Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Varuplockare, Avdelningschef eller Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig:  Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Några års arbetslivserfarenhet av lager och logistik gärna inom detaljhandeln Du gillar att skapa rutiner och strukturer Erfarenhet av att inventera Det är meriterande om du har truckkort med A-behörighet För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns ser vi att du är strukturerad och lösningsorienterad då din vardag kan bestå av oväntade utmaningar. Du skapar förtroende genom din affärsmässighet och kommunikativa förmåga. Vidare har du en förmåga att leda andra människor genom att inspirera till samarbete och framgång vilket är avgörande för att vi ska nå våra gemensamma mål. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning, på 38,25 h/v … Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 0630-1900. Vi ser gärna att du kan börja hos oss under augusti. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Lager- & driftledare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18år.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Varuhuschef till Åhléns Outlet Sundsvall
Åhléns AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Om din roll  Som Varuhuschef på Åhléns Outlet är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus. Du ansvarar för att leverera ett välfyllt varuhus där du inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du leder, coachar och utvecklar ditt team till att skapa en besöksupplevelse som överträffar kundens förväntningar. Att vara Varuhuschef hos oss är en dynamisk tjänst som kräver att du är lika bekväm i butik med kund som med ekonomi och schemaläggning. Om du engageras av ett varierande arbete där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Exempel på arbetsuppgifter: På ett engagerat och ansvarsfullt sätt, genom strategiskt och operativt arbete, bidra till Åhléns Outlets framgång och utveckling Kostnadsmedvetet driva och utveckla varuhuset med fokus på effektivitet och försäljning Leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Genom ett coachande och närvarande ledarskap uppmuntra ditt team till utveckling och försäljning Leverera ett kundmöte som överensstämmer med vårt kundlöfte Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln, gärna inom en verksamhet som hanterar stora volymer Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är sälj- och resultatfokuserad med ett starkt driv att skapa tydliga resultat. Du är handlingskraftig och van vid att fatta beslut i ett högt tempo – samtidigt som du inspirerar och kommunicerar tydligt med din omgivning. Du trivs i förändring, är initiativrik och vågar utmana både dig själv och andra när det krävs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv inställning skapar du förutsättningar för god stämning och starkt samarbete i teamet. Du är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att bidra till helheten och till att vi som företag fortsätter att utvecklas och lyckas tillsammans. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
24 december 2025
Varuhuschef till Åhléns Outlet Örebro
Åhléns AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Om din roll  Som Varuhuschef på Åhléns Outlet är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus. Du ansvarar för att leverera ett välfyllt varuhus där du inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du leder, coachar och utvecklar ditt team till att skapa en besöksupplevelse som överträffar kundens förväntningar. Att vara Varuhuschef hos oss är en dynamisk tjänst som kräver att du är lika bekväm i butik med kund som med ekonomi och schemaläggning. Om du engageras av ett varierande arbete där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Exempel på arbetsuppgifter: På ett engagerat och ansvarsfullt sätt, genom strategiskt och operativt arbete, bidra till Åhléns Outlets framgång och utveckling Kostnadsmedvetet driva och utveckla varuhuset med fokus på effektivitet och försäljning Leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Genom ett coachande och närvarande ledarskap uppmuntra ditt team till utveckling och försäljning Leverera ett kundmöte som överensstämmer med vårt kundlöfte Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln, gärna inom en verksamhet som hanterar stora volymer Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är sälj- och resultatfokuserad med ett starkt driv att skapa tydliga resultat. Du är handlingskraftig och van vid att fatta beslut i ett högt tempo – samtidigt som du inspirerar och kommunicerar tydligt med din omgivning. Du trivs i förändring, är initiativrik och vågar utmana både dig själv och andra när det krävs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv inställning skapar du förutsättningar för god stämning och starkt samarbete i teamet. Du är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att bidra till helheten och till att vi som företag fortsätter att utvecklas och lyckas tillsammans. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
24 december 2025
HR Business Partner till Åhléns (vikariat)
Åhléns AB
Personal- och HR-specialister

Om din roll Åhléns löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Även om vi funnits i snart 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns! I takt med att vi navigerar genom en spännande förändringsfas, söker vi nu en HR Business Partner som är avgörande för att stödja vår transformation för en mer proaktiv organisation. Välkommen med din ansökan! Detaljhandeln genomgår en stor förändring och Åhléns befinner sig mitt i denna transformation. Om du är redo för en utmaning är detta ett jobb för dig. HR arbetet på Åhléns är dynamiskt där du behöver jobba proaktivt och samtidigt kunna hantera ständig förändring och snabba beslut.  Din roll innebär att agera som ett proaktivt och affärsorienterat stöd till Åhléns chefer i samtliga HR-frågor, där du ansvarar för att säkerställa att alla HR-processer genomförs med högsta kvalitet. Detta inkluderar att följa arbetsrätt, kollektivavtal samt att upprätthålla företagets mål och prioriteringar. Exempel på arbetsuppgifter:  Stödja Åhléns chefer i att utöva ett hållbart och kvalitativt ledarskap genom hela HR-processen, från beslutsfattande till genomförande. Coacha chefer i teamutveckling, konflikthantering, och individärenden för att bygga starka och sammanhängande team. Säkerställa att Åhléns värderingar och ledarprofil är integrerade i genomförandet av alla HR-relaterade processer och aktiviteter. Bistå chefer med fackliga relationer och förhandlingar, stärka arbetsrelationer och underlätta överenskommelser. Se till att chefer har nödvändiga förutsättningar och information för att effektivt genomföra aktiviteter relaterade till frisknärvaro och rehabilitering. Implementera och genomföra beslutade HR-processer och utbildningar, för att kontinuerligt förbättra och utveckla HR-praxis inom Åhléns. Som HR Business Partner ingår du i ett glatt och prestigelöst HR-team om ca 10 personer där vi samarbetar inom och utom funktionen. Som HR Business Partner ingår du i ett glatt och prestigelöst HR-team om ca 10 personer där vi samarbetar inom och utom funktionen. Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Flera års erfarenhet av en liknande tjänst där du jobbat brett med att stötta chefer i HR-relaterade frågor God erfarenhet av arbetsrätt, förhandlingar och fackligt arbete. Erfarenhet av HR-relaterat arbete från retailbranschen med kollektivavtal inom LO Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska. Erfarenhet av arbete och ansvar över outsourcad lön är meriterande.  För att bli framgångsrik i den här tjänsten behöver du vara en skicklig relationsbyggare på flera nivåer och kunna balansera konsultativt med operativt arbete. Du är strukturerad med förmågan att prioritera och drivs av att bidra till bolagets framgång. Du trivs med att vara en del av ett företag i förändring och kan arbeta självständigt och i team. Kommunikativ styrka, självledarskap och uthållighet är nyckeln, särskilt i en tid av kulturell förändring till en proaktiv HR på Åhléns Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är ett vikariat på 5 månader med start 18 augusti, med möjlighet till förlängning.  Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som HRBP på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

10 dagar sedan
Sista ansökan:
21 december 2025
Säljare till Åhléns Outlet Uppsala
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll  Som säljare på Åhléns Outlet är kundmöte, varuhantering och varuvård en stor del av ditt uppdrag. Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Exempel på arbetsuppgifter: Aktivt arbeta med kundkontakt och försäljning  Arbeta med varupåfyllnad Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandel som hanterar stora volymer Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, positiv och tar eget ansvar. Du får energi av och brinner för försäljning samtidigt som du är kostnadsmedveten. Du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor vill uppnå goda försäljningsresultat. Du är van vid att jobba i ett högt tempo. Du delar med dig av dina erfarenheter och visar respekt för alla – alltid. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 5 h/v. Med inledande provanställning på sex månader. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19:10. Vi ser gärna att du kan börja hos oss Augusti/September 2025. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 16 år. Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
18 december 2025
Varuhuschef till Åhléns Outlet Kristianstad
Åhléns AB
Chefer inom handel

Om din roll  Som Varuhuschef på Åhléns Outlet är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus. Du ansvarar för att leverera ett välfyllt varuhus där du inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du leder, coachar och utvecklar ditt team till att skapa en besöksupplevelse som överträffar kundens förväntningar. Att vara Varuhuschef hos oss är en dynamisk tjänst som kräver att du är lika bekväm i butik med kund som med ekonomi och schemaläggning. Om du engageras av ett varierande arbete där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Exempel på arbetsuppgifter: På ett engagerat och ansvarsfullt sätt, genom strategiskt och operativt arbete, bidra till Åhléns Outlets framgång och utveckling Kostnadsmedvetet driva och utveckla varuhuset med fokus på effektivitet och försäljning Leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Genom ett coachande och närvarande ledarskap uppmuntra ditt team till utveckling och försäljning Leverera ett kundmöte som överensstämmer med vårt kundlöfte Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln, gärna inom en verksamhet som hanterar stora volymer Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är sälj- och resultatfokuserad med ett starkt driv att skapa tydliga resultat. Du är handlingskraftig och van vid att fatta beslut i ett högt tempo – samtidigt som du inspirerar och kommunicerar tydligt med din omgivning. Du trivs i förändring, är initiativrik och vågar utmana både dig själv och andra när det krävs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv inställning skapar du förutsättningar för god stämning och starkt samarbete i teamet. Du är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att bidra till helheten och till att vi som företag fortsätter att utvecklas och lyckas tillsammans. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 38,25h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025
Azure Infrastructure Engineer till Åhléns
Åhléns AB
Övriga IT-specialister

Om din roll Som Azure Infrastructure Engineer blir du en del av ett team med ansvar för design, implementation och underhåll av infrastruktur i Microsoft Azure-miljöer. Tillsammans formar vi framtidens shoppingupplevelse och levererar värde till våra kunder varje dag! Exempel på arbetsuppgifter: Design och implementering av infrastrukturkomponenter i Microsoft Azure (IaaS, PaaS) i enlighet med arkitekturprinciper och säkerhetsstandarder. Etablering och konfiguration av nätverk, säkerhetskontroller, identitetshantering (Azure AD) och accessstyrning. Automatisering av infrastrukturleveranser med Infrastructure-as-Code (IaC) via Bicep, Terraform, eller Azure CLI. Övervakning, logghantering och incidentrespons med hjälp av verktyg som Azure Monitor, Log Analytics, Sentinel och DataDog. Samarbete med utvecklings-, säkerhets- och DevOps-team för att integrera infrastruktur i CI/CD-pipelines och DevSecOps-flöden. Delta i planering och genomförande av migreringar från on-premise till molnmiljöer samt hybridlösningar. Dokumentation av lösningar, arkitekturdiagram och konfigurationsmanualer enligt etablerade processer. Bevaka teknikutvecklingen inom Azure och bidra till förbättringsarbete, arkitekturforum och kompetensspridning inom organisationen. Du blir en del av vår IT-organisation och Security & Infra-teamet om ca 10 personer. Du kommer samarbeta med Cyber Security, Cloud Engineers och On-site Technicians för att säkerställa en skalbar, säker och effektiv molnmiljö. Vi erbjuder dig: Åhléns erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att utveckla Åhléns IT-miljöer samtidigt som du får vässa på dina färdigheter inom cloud engineering och IT-infrastruktur. Du får jobba nära engagerade kollegor i ett företag som ligger i framkant vad gäller detaljhandel. Hos oss är varje dag en chans att bidra till något större – en engagerande och innovativ shoppingupplevelse. Till oss tar du med dig: Flera års erfarenhet av arbete inom Microsoft Azure-plattformen, inklusive Compute, Networking, Storage, Security och Governance. Erfarenhet av Infrastructure-as-Code (Bicep, Terraform, ARM Templates). God kännedom om Azure AD, RBAC, nätverkstopologier (VNet, NSG, Application Gateway) och säkerhetsprinciper. Kunskap om molnarkitektur och drift enligt Microsoft Cloud Adoption Framework och Well-Architected Framework. Erfarenhet av hybridmiljöer, VPN/ExpressRoute och Azure Arc är meriterande Vi på Åhléns vet att ingen kan göra allt men alla kan göra något.  För att trivas hos oss i rollen som Azure Infrastructure Engineer ser vi att du har ett stort intresse och förmåga att lösa tekniska problem. Du är proaktiv i ditt arbete har god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Vidare tar du med dig: Om rekryteringen Tjänsten som Azure Infrastructure Engineer är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. På huvudkontoret sitter vi på Dalagatan, en promenad från Odenplan i Stockholm. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Azure Infrastructure Engineer på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025
Hållbarhetsspecialist till Åhléns
Åhléns AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om din roll Nu utökar vi på Åhléns vårt Hållbarhetsteam med en Hållbarhetsspecialist. I rollen ingår att säkerställa att Åhléns som företag och våra produkter uppfyller höga krav på hållbarhet. Detta med särskilt fokus på social och miljömässig due diligence i värdekedjan i linje med internationella ramverk och gällande och kommande EU-lagstiftning. Rollen innebär att utveckla och implementera processer, rutiner och verktyg för linjering av Åhléns verksamhet och produkter med EU:s due diligence-lagstiftning. Du är även en nyckelperson i att bidra till Åhléns hållbarhetsrapportering.  Exempel på arbetsuppgifter:  Utveckla och implementera processer, rutiner och verktyg för att säkerställa att vår verksamhet och produkter möter relevanta lagkrav, branschstandarder, interna hållbarhetsstrategier och -krav och kundförväntningar. Bidra till utveckling och implementering av policyer och strategier Leda och koordinera utvecklingsinsatser i samarbete med inköp, design, leverantörer och andra relevanta funktioner. Samarbeta med leverantörer, produktionskontor och interna team för att säkerställa att hållbarhetskrav uppfylls och att förbättringar genomförs. Ansvara för uppföljning och analys av efterlevnad och kontinuerlig utveckling Hålla sig uppdaterad om lagstiftning, standarder och marknadstrender inom hållbarhet samt implementera relevanta förändringar i organisationen. Utbilda och stötta interna team i hållbarhetsfrågor Du blir en del av ett litet och passionerat team om 3 personer. Du kommer även jobba nära bland annat inköpare, vårt produktionskontor och leverantörer. Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Flera års erfarenhet av att utveckla och implementera hållbarhets-due diligence, gärna inom en verksamhet som säljer liknande produkter som vi. God förståelse för internationell lagstiftning och ramverk samt erfarenhet av att översätta dessa till affärskrav. Erfarenhet av att arbeta med internationella leverantörer och att implementera hållbarhetskrav i globala leverantörskedjor.  För att lyckas i rollen ser vi att du har ett passionerat intresse för hållbarhet för att driva ditt arbete framåt i en bransch i ständig förändring. Du är lösningsorienterad och trivs med att ta fram konkreta förslag på hur vi kan förbättra arbetssätt, hantera avvikelser eller lösa situationer som uppstår.  Eftersom vi arbetar i en komplex miljö där lagstiftning och regelverk ständigt utvecklas, är det avgörande att du har ett strukturerat arbetssätt. Vidare ser vi att du har god kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa relationer och samarbeta med både interna och externa kontaktytor.  Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm och ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Hållbarhetsspecialist på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
14 december 2025