Sommarvikarier till Åhléns Göteborg Kungsgatan
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Drivs du av försäljning, service, människor? Då kanske du är den Säljare vi söker till sommaren. Vi erbjuder dig Som Säljare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att: - genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna - säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen - arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter Du jobbar i team och övriga roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö, Makeupartister och Hudterapeuter. Du kommer att rapportera till Avdelningschef. Vem är du Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig: - arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln - en stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd - ett stort intresse för mode, trender och våra produkter För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns. Tjänsterna varierar i omfattning och längd. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss enligt överenskommelse. Skicka din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

77 dagar sedan
Sista ansökan:
6 oktober 2025
Inköpare för externa varumärken till Åhléns
Åhléns AB
Inköpare och upphandlare

Är du intresserad av att bli en del av ett folkkärt varumärke och ett passionerat team, då har du hamnat rätt! Åhléns är den naturliga mötesplatsen som erbjuder våra kunder ett brett sortiment och den bästa tänkbara upplevelsen. Att jobba hos oss innebär att du får ta del av vår spännande resa framåt och utvecklas tillsammans med oss! Har du ett passionerat intresse för mode och starkt kommersiellt driv? Vill du vara med och forma ett inspirerande, kurerat och lönsamt sortiment inom externa varumärken för både butik och e-handel? Då kan du vara vår nästa Inköpare för externa varumärken! Om din roll Som Inköpare för externa varumärken blir du en nyckelspelare i vårt mode-team där du ansvarar för att utveckla och optimera sortimentet och vårt kunderbjudande. Du arbetar med hela inköpsprocessen – från sortimentsstrategi till orderläggning och uppföljning – med fokus på att skapa ett relevant, inspirerande och lönsamt erbjudande för våra kunder. Tillsammans med våra leverantörer och interna samarbetspartner bidrar du till en stark kundupplevelse i såväl butik som online. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter · Bygga det bästa kunderbjudandet inom din kategori · Ansvara för inköp, sortimentsplanering och leverantörskontakter · Identifiera nya varumärken och utveckla befintliga samarbeten · Följa upp försäljning, trender och nyckeltal för att driva sortiment och lönsamhet · Säkerställa ett attraktivt kampanjutbud i samarbete med marknad och butik · Arbeta datadrivet för att optimera erbjudandet i båda försäljningskanalerna · Bidra till budgetarbete och affärsplaner inom modekategorin Vi erbjuder dig Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Hos oss får du: ✔ Generösa personalförmåner – 25 % rabatt i alla våra varuhus. ✔ Möjlighet att utvecklas – genom en dynamisk arbetsmiljö uppmuntrar vi nya idéer och testar innovativa lösningar och arbetar tillsammans för att forma framtidens Åhléns. ✔ Kollektivavtal – trygga anställningsvillkor som skapar en bra balans mellan arbete och vardag. ✔ En entreprenöriell och familjär kultur – där vi testar nytt, hittar smartare lösningar och jobbar tillsammans för att Åhléns ska vara top of mind för våra kunder. Vi söker dig som har · Minst 3–5 års erfarenhet som inköpare inom mode, gärna med fokus på externa varumärken · Erfarenhet från retail och e-handel i en snabbrörlig miljö · Stark kommersiell förståelse och god förmåga att analysera olika datapunkter · Vana att arbeta med leverantörer både i Sverige och internationellt · God systemvana och kunskaper i Excel · Mycket god svenska och engelska i tal och skrift Som person är du resultatorienterad och affärsdriven. Du är strukturerad och driver ditt arbete självständigt genom att ta ägandeskap. Vidare är du nyfiken och trendmedveten och har ett skarpt öga för vad som attraherar våra kunder. Du är van vid att fatta egna beslut samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett högt tempo i en förändringsdriven organisation. Med dig i laget blir vi ännu effektivare och ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt och du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm, en promenad från Odenplan. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som inköpare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Sommarvikarier till Åhléns Sundsvall
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Drivs du av försäljning, service, människor? Då kanske du är den Säljare vi söker till sommaren. Vi erbjuder dig Som Säljare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att: - genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna - säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen - arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter Du jobbar i team och övriga roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö, Makeupartister och Hudterapeuter. Du kommer att rapportera till Avdelningschef. Vem söker vi? Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig: - arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln - en stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd - ett stort intresse för mode, trender och våra produkter För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns. Tjänsterna varierar i omfattning och längd. Arbetstiderna kan variera mellan kl 07:00-21:00. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss enligt övernskommelse. Skicka din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Säljare helgextra till Åhléns Täby
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Drivs du av försäljning, service, människor och mode? Då kanske du är den Säljare vi söker till Åhléns i Täby. Vi erbjuder dig Som Säljare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att: - Genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna - Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen - Arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter Du jobbar i team och övriga roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö, Makeupartister och Hudterapeuter. Du kommer att rapportera till Varuhuschef. Vi letar efter Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig: - Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln - En stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd - Ett stort intresse för mode, trender och våra produkter För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 5h/v och arbetstiderna kan variera mellan kl 08-20. Du jobbar på schema som framförallt sträcker sig över helger. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag! Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Inköpare för externa varumärken till Åhléns
Åhléns AB
Inköpare och upphandlare

Är du intresserad av att bli en del av ett folkkärt varumärke och ett passionerat team, då har du hamnat rätt! Åhléns är den naturliga mötesplatsen som erbjuder våra kunder ett brett sortiment och den bästa tänkbara upplevelsen. Att jobba hos oss innebär att du får ta del av vår spännande resa framåt och utvecklas tillsammans med oss! Har du ett passionerat intresse för mode och starkt kommersiellt driv? Vill du vara med och forma ett inspirerande, kurerat och lönsamt sortiment inom externa varumärken för både butik och e-handel? Då kan du vara vår nästa Inköpare för externa varumärken! Om din roll Som Inköpare för externa varumärken blir du en nyckelspelare i vårt mode-team där du ansvarar för att utveckla och optimera sortimentet och vårt kunderbjudande. Du arbetar med hela inköpsprocessen – från sortimentsstrategi till orderläggning och uppföljning – med fokus på att skapa ett relevant, inspirerande och lönsamt erbjudande för våra kunder. Tillsammans med våra leverantörer och interna samarbetspartner bidrar du till en stark kundupplevelse i såväl butik som online. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter · Bygga det bästa kunderbjudandet inom din kategori · Ansvara för inköp, sortimentsplanering och leverantörskontakter · Identifiera nya varumärken och utveckla befintliga samarbeten · Följa upp försäljning, trender och nyckeltal för att driva sortiment och lönsamhet · Säkerställa ett attraktivt kampanjutbud i samarbete med marknad och butik · Arbeta datadrivet för att optimera erbjudandet i båda försäljningskanalerna · Bidra till budgetarbete och affärsplaner inom modekategorin Vi erbjuder dig Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Hos oss får du: ✔ Generösa personalförmåner – 25 % rabatt i alla våra varuhus. ✔ Möjlighet att utvecklas – genom en dynamisk arbetsmiljö uppmuntrar vi nya idéer och testar innovativa lösningar och arbetar tillsammans för att forma framtidens Åhléns. ✔ Kollektivavtal – trygga anställningsvillkor som skapar en bra balans mellan arbete och vardag. ✔ En entreprenöriell och familjär kultur – där vi testar nytt, hittar smartare lösningar och jobbar tillsammans för att Åhléns ska vara top of mind för våra kunder. Vi söker dig som har · Minst 3–5 års erfarenhet som inköpare inom mode, gärna med fokus på externa varumärken · Erfarenhet från retail och e-handel i en snabbrörlig miljö · Stark kommersiell förståelse och god förmåga att analysera olika datapunkter · Vana att arbeta med leverantörer både i Sverige och internationellt · God systemvana och kunskaper i Excel · Mycket god svenska och engelska i tal och skrift Som person är du resultatorienterad och affärsdriven. Du är strukturerad och driver ditt arbete självständigt genom att ta ägandeskap. Vidare är du nyfiken och trendmedveten och har ett skarpt öga för vad som attraherar våra kunder. Du är van vid att fatta egna beslut samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett högt tempo i en förändringsdriven organisation. Med dig i laget blir vi ännu effektivare och ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är ett vikariat på heltid med start så snart som möjligt till och med april 2026. Placering är på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm, en promenad från Odenplan. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som inköpare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

80 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Sommarvikarie till Supply Planning på Åhléns
Åhléns AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Vi söker just nu sommarvikarie till vårt Supply Planning-team på Åhléns! Supply Planning ansvarar för hela varuförsörjningskedjan från leverantör till butik. Vi är inne i en spännande fas där vi arbetar med ständiga förbättringar för att stödja Åhléns affär- och förändringsresa framåt, såväl inom våra interna processer som utveckling av vårt varuförsörjningssystem (Relex). Din roll Som vikarie på Supply Planning kommer du stötta avdelningen med orderläggning till DC, varuförsörjning till varuhusen, leveransbevakning, prognosarbete för kampanj och nyheter och uppföljning av leverantör. Vi arbetar datadrivet och prognosstyrt vilket ställer krav på analys, prognosarbete och förståelse för uppsatta regelverk och metodik i systemet. Vi utmanar och utvecklar dessa kontinuerligt för att nå våra mål inom lager, tillgänglighet och effektivitet. I rollen ingår även att supporta våra butiker, leverantörer och centrallager i frågor som rör varuförsörjningen. Ditt team I rollen blir du en del av ett ambitiöst och energifyllt team om 10 personer som består av andra Supply Planners och verksamhetsutvecklare. Vem är du? För att lyckas i rollen är du ansvarstagande, har god analytisk förmåga och är strukturerad. Vidare är du självgående och gillar att jobba i högt tempo. Vi ser gärna att du har med dig: - Fallenhet för analys och datahantering - Goda kunskaper i officepaketet - Relevant slutförd eller pågående utbildning inom Supply Chain och/eller Ekonomi är meriterande - Yrkeserfarenhet av att ha arbetat med supply planning inom ett retail eller omni-retail bolag är meriterande - Erfarenhet av att ha arbetat i ett prognosbaserat varuförsörjningssystem, Relex är meriterande Om rekryteringen Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start i juni 2025 till augusti 2025. Tjänsten är på heltid och du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan snarast. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

84 dagar sedan
Sista ansökan:
29 september 2025
Säljledare till Åhléns Trollhättan
Åhléns AB
Företagssäljare

Vill du bli en del av ett vinnande team? Älskar du försäljning och brinner för att coacha andra? Då är kanske rollen som Säljledare hos oss rätt för dig! Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Om din roll Som Säljledare hos oss på Åhléns är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass varje dag. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som Säljledare är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset. Du samarbetar med Varuhuschef, Säljare och Visual Merchandiser. Du är en del av varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschefen. Då Varuhuschefen inte är på plats är du ytterst ansvarig i varuhuset. Vi letar efter Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig: - Flerårig erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln - Flerårig erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet - Dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat För att lyckas i rollen hos oss krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och brinner för människor, service och försäljning! Du har ett stort sälj- och resultatfokus och är en stjärna på försäljning. Att arbeta i ett högt tempo är du van vid och det kräver att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och känner dig trygg i en ledande roll. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett sätt som inspirerar och engagerar andra. Om rekryteringen Tjänsten är en en tillsvidareanställning på 32 h/v och arbetstiderna kan komma att variera mellan kl 08-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i slutet på juli. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som säljledare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

86 dagar sedan
Sista ansökan:
27 september 2025
Lager- & driftledare till Åhléns Trollhättan
Åhléns AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Även om vi har funnits i 125 år händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns just nu! Vårt löfte är att bjuda våra kunder på den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Hos oss blir du en del av ett folkkärt varumärke och ett passionerat team. Utvecklas tillsammans med oss - sök tjänsten som Lager- & driftledare! Vi erbjuder dig Som Lager- & driftledare är du ansvarig för att optimera våra logistiska varuflöden till, från och i varuhuset. Du har ett ansvar att tillsammans med Varuhuschefen förenkla arbetsprocesser och skapa ordning och reda på lagret och i varuhusets varuflöde för att effektivisera arbetet och öka försäljning Exempel på arbetsuppgifter: - Proaktivt arbeta för och säkerställa en god arbetsmiljö - Optimera och säkerställa ett säljdrivet varuflöde i varuhusen från lager till samtliga affärsområden i varuhuset - Förmedla hur lager och varuflöde ska driftas - Leda och driva löpande inventeringar och bokslutsinventering tillsammans med varuhuschef - Vara kontaktperson mot interna och externa samarbetspartner, gällande logistik och lager Du kommer att arbeta nära och tillsammans med andra Lagermedarbetare, Visual Merchandisers, Säljare och Varuhuschef för att ge den bästa upplevelsen till alla våra kunder. Vi letar efter Vi ger dig förtroende och ansvar över ditt arbete med möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Till oss tar du med dig: - Några års erfarenhet av lager och logistik inom detaljhandeln där du haft ansvar för att skapa rutiner och struktur - Erfarenhet av att inventering - Det är meriterande om du har truckkort med A-behörighet För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och lösningsorienterad då din vardag kan bestå av oväntade utmaningar. Du skapar förtroende genom din affärsmässighet och kommunikativa förmåga. Du är serviceinriktad och uppskattar att jobba i team. Vidare har du en förmåga att leda andra människor genom att inspirera till samarbete och framgång vilket är avgörande för att vi ska nå våra gemensamma mål. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 28 h/v och arbetstiderna kan variera mellan kl 7-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i slutet på juli. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Lager- & driftledare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

89 dagar sedan
Sista ansökan:
23 september 2025
Säljledare till Åhléns Trollhättan
Åhléns AB
Företagssäljare

Vill du bli en del av ett vinnande team? Älskar du försäljning och brinner för att coacha andra? Då är kanske rollen som Säljledare hos oss rätt för dig! Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Om din roll Som Säljledare hos oss på Åhléns är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass varje dag. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som Säljledare är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset. Du samarbetar med Varuhuschef, Säljare och Visual Merchandiser. Du är en del av varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschefen. Då Varuhuschefen inte är på plats är du ytterst ansvarig i varuhuset. Vi letar efter Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig: - Flerårig erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln - Flerårig erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet - Dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat För att lyckas i rollen hos oss krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och brinner för människor, service och försäljning! Du har ett stort sälj- och resultatfokus och är en stjärna på försäljning. Att arbeta i ett högt tempo är du van vid och det kräver att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och känner dig trygg i en ledande roll. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett sätt som inspirerar och engagerar andra. Om rekryteringen Tjänsten är en en tillsvidareanställning på 32 h/v och arbetstiderna kan komma att variera mellan kl 08-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i slutet på juli. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som säljledare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

89 dagar sedan
Sista ansökan:
23 september 2025
Visual Merchandiser till Åhléns nyetablering i Trollhättan
Åhléns AB
Inredare, dekoratörer och scenografer m.fl.

Har du känsla för färg och form, stort intresse och kunskap om mode och trender samt älskar försäljning och service? Då kanske du är den Visual Merchandiser vi söker till vår nyetablering av Åhléns i Trollhättan. Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Vi erbjuder dig Som Visual Merchandiser på Åhléns ansvarar du för varuhusets visuella säljmiljö och arbetar utifrån ett givet butikskoncept. Du skapar en atmosfär som är säljande, varierande och inspirerande för kunden. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att; - Planera, genomföra och följa upp kampanj- och aktivitetsexponeringar i samverkan med varuhusets Säljare - Medverka aktivt och påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden - Genom din kunskap om produkter, material och trender vara en nyckelperson för varje besökare Du jobbar i team med Säljarna, vilka du utbildar och stöttar i det dagliga arbetet av varuexponering. Du rapporterar till Varuhuschef. Vi letar efter Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig: - Några års erfarenhet från försäljning och service, gärna inom detaljhandeln - Arbetslivserfarenhet av en liknande roll - En utbildning som Visual Merchandiser eller har genomfört likvärdiga studier - Ett stort intresse och känsla för mode, trender, färg och form För att lyckas i rollen brinner du för mode och trender och ser säljmöjligheter i allt du gör. Vidare är du kreativ och analytisk samt van att ta egna initiativ inom givna ramar. Du är duktig på att kommunicera och engagera andra. Du är positiv, målinriktad och flexibel. Du bör även trivas med att arbeta i högt tempo och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 38,25h och arbetstiderna kan komma att variera mellan kl 08-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i slutet på juli. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag! Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

89 dagar sedan
Sista ansökan:
23 september 2025