Ps Partner AB jobb

Lediga jobb hos Ps Partner AB

HR-administratör & Lönekoordinator till Swisslog
Ps Partner AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en noggrann och serviceinriktad administratör som trivs med att ha koll på detaljer, system och människor? Vi söker nu en HR-administratör & Lönekoordinator till Swisslog.  I denna roll blir du en viktig länk mellan chefer, medarbetare och externa samarbetspartners för lön. Du hanterar allt från anställningsadministration till pensionsfrågor, försäkringar och uppdatering av personaldata. Du blir även den naturliga kontakten i frågor kring lön, förmåner och system. Rollen kommer utvecklas till en nordisk roll som koordinerar lön för 6 legala enheter i 4 nordiska länder Om uppdraget: Säkerställa korrekt och uppdaterad personal- och löneinformation i bl.a. SAP, Flex HRM och SuccessFactors. Samverka med extern lönepartner för att säkerställa att löneutbetalningar och ersättningar sker enligt tidplan och lagstiftning. Ge stöd till chefer och medarbetare i frågor kring lön, pension, anställning och förmåner. Stötta ekonomi och HR i rapportering, avstämningar och fakturahantering. Bidra i årliga HR-processer kopplade till hela anställningscykeln. Säkerställa att interna dokument, policys och personalhandböcker är aktuella och i linje med lag och kollektivavtal. Delta i förbättringsarbete kopplat till löne- och HR-processer. Vara en del av kundens arbetsmiljökommitté och dialog med fackliga parter. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom HR eller administration. Har minst 5 års erfarenhet av lönehantering och HR-administration, inklusive skatter och pensioner. Är van vid att arbeta i system som SAP, SuccessFactors och Flex HRM. Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig.

Igår
Sista ansökan:
12 december 2025
Projektledare till Nordic Mechanical Solutions AB
Ps Partner AB
Arbetsledare inom tillverkning

Nordic Mechanical Solutions AB ingår i Granitor koncernen och utför kvalificerade installations- och underhållshållstjänster inom rörledning och mekaniska projekt. Bolaget utför underhållsstopp och revisioner i process- och energiintensiv industri samt underhållstjänster inom mekanik, rör och stål. Tjänsterna omfattar även förtillverkning och installation av industriella rörsystem med montage av pumpar, ventiler och annan processutrustning. Bolaget är främst verksamt i Sverige och på den nordiska marknaden. Kunder återfinns bland annat inom sektorerna VA, biogas, energi, förnybar energi, återvinning, stålindustri, olja/gas, petrokemi, infrastruktur och cementindustri. Omsättning ca 450 miljoner. https://www.granitor.se/mechanical Nordic Mechanical Solutions erbjuder stora företagets trygghet och långsiktighet men har mindre företags fördelar med korta beslutsvägar och familjär stämning. Som projektledare kommer du att driva och leda installationsprojekt genom att starta, genomföra och avsluta rätt. Du ansvarar för att leverera dina projekt inom fastställd budget, tidplan och kvalitet. Du för kontinuerlig uppföljning samt återrapportering av projektstatus till Projekt- eller Affärsområdeschef samt beställare/styrgrupp. Vi söker dig med en relevant utbildning eller minst 2 års erfarenhet som projektledare. Du är driven, strukturerad och har förmågan att driva och leda komplexa anläggningsprojekt inom process och petrokemi. Du är positiv, driven och lyhörd och har förmågan att samarbeta och etablera goda relationer och nätverk, internt såväl som externt. Du är motiverad och har en god förståelse för teknik samt förmågan att uttrycka dig väl på både engelska och svenska i såväl tal som skrift. Resor kan förekomma både för längre och kortare perioder i tjänsten, varför B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Spännande och utvecklande uppdrag där du får möjligheten att arbeta med branschledande kunder såväl på nationell som nordisk nivå med hållbara projekt i fokus Trevliga och kompetenta kollegor; vi arbetar professionellt med att lösa projektfrågor via samarbete och nätverkande inom koncernen. Vi tar jobbet på allvar men har det också mycket trevligt tillsammans Goda villkor; eftersom vi sätter medarbetarna i centrum är vi stolta över att ge våra anställda goda villkor och förmåner. Together to get there Låter det intressant? Perfekt! Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så tveka inte på att höra av dig eller skicka in din ansökan snarast, senast 1 juli 2025. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson [email protected]

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Teamledare Back Office till vår kund i Stockholm Norra
Ps Partner AB
Backofficepersonal m.fl.

Har du ett tekniskt intresse och erfarenhet av att leda administrativa team? Vill du arbeta i en roll där du är navet mellan tekniker, sälj och kund? Då kan detta vara rätt utmaning för dig! Anställningsform: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Om rollen Som Teamledare Back Office kommer du att ha en nyckelroll i att koordinera det administrativa stödet för våra tekniker. Du ansvarar för att teamet hanterar serviceärenden, planering, orderläggning och dokumentation på ett effektivt och kvalitetssäkrat sätt. Du fungerar som en länk mellan tekniker ute på fältet och interna funktioner såsom logistik, sälj och kundservice. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och stötta ett team som hanterar teknikeradministration och servicekoordinering Säkerställa att tekniker har rätt underlag, reservdelar och information inför uppdrag Följa upp ärenden och säkerställa leverans i rätt tid och enligt överenskomna villkor Identifiera och driva förbättringar i processer och rutiner Fungera som kontaktperson vid komplexa kund- eller serviceärenden Rapportera KPI:er och teamets leveransresultat till avdelningsledning Vi söker dig som: Har erfarenhet av teamledning inom service, teknik eller administration Trivs i en roll med mycket koordinering, problemlösning och kommunikation Har förståelse för tekniska produkter eller tekniskt arbete Är van vid att arbeta i affärssystem (gärna ERP/CRM) och har god datavana Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat i en verksamhet med fälttekniker eller i serviceorganisation kopplad till tekniska lösningar. Vi erbjuder: En ansvarsfull och varierad roll i ett stabilt och teknikdrivet företag Ett engagerat team och nära samarbete med teknik och kundservice Möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt och processer Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra attraktiva förmåner Ansökan Skicka in din ansökan/intresseanmälan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Sandra Syrén Eriksson på [email protected]

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Projektledare till Nordic Mechanical Solutions AB
Ps Partner AB
Arbetsledare inom tillverkning

Nordic Mechanical Solutions AB ingår i Granitor koncernen och utför kvalificerade installations- och underhållshållstjänster inom rörledning och mekaniska projekt. Bolaget utför underhållsstopp och revisioner i process- och energiintensiv industri samt underhållstjänster inom mekanik, rör och stål. Tjänsterna omfattar även förtillverkning och installation av industriella rörsystem med montage av pumpar, ventiler och annan processutrustning. Bolaget är främst verksamt i Sverige och på den nordiska marknaden. Kunder återfinns bland annat inom sektorerna VA, biogas, energi, förnybar energi, återvinning, stålindustri, olja/gas, petrokemi, infrastruktur och cementindustri. Omsättning ca 450 miljoner. https://www.granitor.se/mechanical Nordic Mechanical Solutions erbjuder stora företagets trygghet och långsiktighet men har mindre företags fördelar med korta beslutsvägar och familjär stämning. Som projektledare kommer du att driva och leda installationsprojekt genom att starta, genomföra och avsluta rätt. Du ansvarar för att leverera dina projekt inom fastställd budget, tidplan och kvalitet. Du för kontinuerlig uppföljning samt återrapportering av projektstatus till Projekt- eller Affärsområdeschef samt beställare/styrgrupp. Vi söker dig med en relevant utbildning eller minst 2 års erfarenhet som projektledare. Du är driven, strukturerad och har förmågan att driva och leda komplexa anläggningsprojekt inom process och petrokemi. Du är positiv, driven och lyhörd och har förmågan att samarbeta och etablera goda relationer och nätverk, internt såväl som externt. Du är motiverad och har en god förståelse för teknik samt förmågan att uttrycka dig väl på både engelska och svenska i såväl tal som skrift. Resor kan förekomma både för längre och kortare perioder i tjänsten, varför B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Spännande och utvecklande uppdrag där du får möjligheten att arbeta med branschledande kunder såväl på nationell som nordisk nivå med hållbara projekt i fokus Trevliga och kompetenta kollegor; vi arbetar professionellt med att lösa projektfrågor via samarbete och nätverkande inom koncernen. Vi tar jobbet på allvar men har det också mycket trevligt tillsammans Goda villkor; eftersom vi sätter medarbetarna i centrum är vi stolta över att ge våra anställda goda villkor och förmåner. Together to get there Låter det intressant? Perfekt! Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så tveka inte på att höra av dig eller skicka in din ansökan snarast, senast 1 juli 2025. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson [email protected]

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
HR-administratör & Lönekoordinator för kunds räkning
Ps Partner AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en noggrann och serviceinriktad administratör som trivs med att ha koll på detaljer, system och människor? Vi söker nu en HR-administratör & Lönekoordinator för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. I denna roll blir du en viktig länk mellan chefer, medarbetare och externa samarbetspartners för lön. Du hanterar allt från anställningsadministration till pensionsfrågor, försäkringar och uppdatering av personaldata. Du blir även den naturliga kontakten i frågor kring lön, förmåner och system. Om uppdraget: Säkerställa korrekt och uppdaterad personal- och löneinformation i bl.a. SAP, Flex HRM och SuccessFactors. Samverka med extern lönepartner för att säkerställa att löneutbetalningar och ersättningar sker enligt tidplan och lagstiftning. Ge stöd till chefer och medarbetare i frågor kring lön, pension, anställning och förmåner. Stötta ekonomi och HR i rapportering, avstämningar och fakturahantering. Bidra i årliga HR-processer kopplade till hela anställningscykeln. Säkerställa att interna dokument, policys och personalhandböcker är aktuella och i linje med lag och kollektivavtal. Delta i förbättringsarbete kopplat till löne- och HR-processer. Vara en del av kundens arbetsmiljökommitté och dialog med fackliga parter. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom HR eller administration. Har minst 5 års erfarenhet av lönehantering och HR-administration, inklusive skatter och pensioner. Är van vid att arbeta i system som SAP, SuccessFactors och Flex HRM. Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Prototype Technician to Catator
Ps Partner AB
Installations- och serviceelektriker

We're Hiring: Prototype Technician Are you a hands-on problem solver with and like building, testing, and improving innovative systems? do you thrive in an environment where no two days are the same—where your skills in mechanics, electronics, and automation can truly make a difference? We’re looking for a Prototype Technician to join our team. In this role, you’ll be at the heart of developing and maintaining our test rigs and lab infrastructure. Working closely with cross-functional teams, you’ll help turn complex engineering concepts into reality—translating specifications into working prototypes and systems that drive progress. From building test rigs and installing utilities, to performing preventive maintenance and solving technical challenges on the spot, your role is essential in ensuring everything runs safely, efficiently, and reliably. You'll also contribute to improving our lab processes, tools, and equipment, while promoting a culture of safety and precision. Experience: Minimum 5 years of hands-on experience in building, maintaining, or operating test rigs, prototypes, or industrial systems Proven ability to work with mechanical assemblies, electrical installations, and basic automation/control systems Experience with on-site troubleshooting, preventive maintenance. Familiarity with safety consideration Comfortable working in cross-functional teams and adapting to evolving technical requirements Electrical certification is desirable but not required. Welding skills are desirable but not required. Certified for working at heights and forklift operation is desirable but not required. Strong English proficiency, both written and oral. Why join us? Here, your work has purpose. You’ll be part of a skilled, down-to-earth team that values collaboration and ingenuity. You'll have the opportunity to work on cutting-edge technology, grow your skills, and play a crucial role in shaping what’s next. If you’re someone who enjoys solving real-world challenges, and contributing to a bigger mission, we want to hear from you. Apply today and become part of a forward-thinking team driving the future of sustainable energy! This recruitment process is managed by PS Partner. You can apply by following the link and sending in the required forms. For questions regarding the process, please contact Louise Harrysson at 072 311 98 39 or [email protected] The Company Catator delivers cutting-edge catalyst solutions to the hydrogen industry. The world is rapidly transitioning to renewable energy sources like wind and solar. However, to store energy when the sun is not shining or the wind is not blowing, large amounts of hydrogen are needed: according to the International Energy Agency about 650 megatons of hydrogen per year by 2050. That’s a lot of hydrogen! To accelerate this green transition, Catator offers its patented and world-leading catalyst solutions to the hydrogen industry. Catator’s solutions are used by manufacturers of fuel cell systems and hydrogen producers. We work exclusively with OEM customers, several of which are leading multinational companies. Catator was founded in 1990 by a group of researchers at Lund University. Over the years we have developed deep IP and know-how in catalysis and catalytic process design. Our headquarters are located in Lund. Our premises are well adapted to our business and include in-house production of catalysts and advanced research and test facilities

23 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vitvaruinstallatör till Stenlunds Service
Ps Partner AB
Installations- och serviceelektriker

Har du erfarenhet av vitvaruinstallation och letar efter nya utmaningar? Vi söker nu en Vitvaruinstallatör till Stenlunds Service i Kista. Stenlunds Service jobbar med att installera och reparera alla slags vitvaror i hushållet samt i den gemensamma tvättstugan. Vi jobbar även med storkök och övrig professionell utrustning. Våra kunder finns inom fastighetssektorn, kommunala bolag, byggbolag och skolor med mera. Vi erbjuder ett spännande jobb med mycket frihet under stort ansvar på ett familjärt bolag med högt tempo i en entreprenörsanda. Som en del av ServlyGroup finns det mycket goda chanser att växa inom koncernen som kandidat. Vi söker dig som Har erfarenhet av vitvaror och installationer av olika varumärken och produktgrupper Positiv utstrålning Uppskattar kundmötet Teknisk kunnig och händig Drivs av att göra ett bra kundmöte och uppdrag varje dag Har lätt för att hitta lösningar Självgående i ditt arbete men samtidigt en mycket stark lagspelare Innehar B-körkort Behärskar det svenska språket till fullo i både tal och skrift Extra meriterande om du Har jobbat som vitvaruinstallatör tidigare Har erfarenhet av professionell utrustning från till exempel Electrolux Professional eller likvärdigt Ditt primära arbete kommer bestå av att installera vitvaror hos våra kunders hyresgäster och även privatkunder. Vi söker även dig som klarar av att installera större industrimaskiner så som gemensamma tvättstugor – detta är högt meriterande då vi är en av Sveriges största återförsäljare av professionell utrustning. Du kommer ha ett tätt samarbete med kontoret och lagret som ligger centralt beläget i Kista där du också kommer utgå ifrån. Därför är dina kommunikationsförutsättningar och samarbetskunskaper otroligt viktiga för denna tjänst. Våra montörer och tekniker är alltid ansiktet utåt för oss och vi värdesätter därför denna tjänst otroligt högt! Ansökan I denna rekrytering samarbetar Stenlunds Service med PS Xpress. Har du frågor så kontakta gärna Alva Lindqvist på 072 311 98 39 eller [email protected]. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
19 november 2025
Sales Engineer to Catator
Ps Partner AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Are you a results-driven engineer for sales? We’re looking for a structured and proactive Sales Engineer to join our team. This is an exciting opportunity to shape the future by identifying business opportunities, developing strategic partnerships, and leading key projects that drive growth. Your Role Support business development from concept to execution. Collaborate with internal teams and external consultants to ensure project success. Manage budgets, timelines, and project deliverables. Present solutions to potential clients, stakeholders, and partners. Represent the company at industry events, trade shows, and networking opportunities. Provide expert technical guidance to clients. Develop business cases, including financial and technical analysis. Assess public incentives, financing options, and regulatory frameworks. Identify and cultivate relationships with key stakeholders, including technology providers and energy producers. Establish strategic partnerships to drive project success. Requirement Minimum Bachelor’s degree in chemical engineering. At least 5 years of experience in a sales-related role. Ability to work independently in a fast-paced environment. Strong communication and relationship-building skills. Fluency in English, both written and spoken Who are you? Strong understanding of technical concepts enables effective problem-solving and the ability to find cost-effective, high-quality solutions. Thriving in diverse, global environments come naturally, with adaptability to new challenges being a key strength. Leadership skills drive motivation and inspire others while facilitating strong decision-making and long-term goal achievement. Initiative and self-motivation play a central role in driving success. A natural talent for attracting, developing, and closing business opportunities contributes to sustained growth. Problems are approached with a hands-on, practical mindset, ensuring attention to detail and precision in every aspect of the work. Apply today and become part of a forward-thinking team driving the future of sustainable energy! This recruitment process is managed by PS Partner. You can apply by following the link and sending in the required forms. For questions regarding the process, please contact Louise Harrysson at 072 311 98 39 or [email protected] The Company Catator delivers cutting-edge catalyst solutions to the hydrogen industry. The world is rapidly transitioning to renewable energy sources like wind and solar. However, to store energy when the sun is not shining or the wind is not blowing, large amounts of hydrogen are needed: according to the International Energy Agency about 650 megatons of hydrogen per year by 2050. That’s a lot of hydrogen! To accelerate this green transition, Catator offers its patented and world-leading catalyst solutions to the hydrogen industry. Catator’s solutions are used by manufacturers of fuel cell systems and hydrogen producers. We work exclusively with OEM customers, several of which are leading multinational companies. Catator was founded in 1990 by a group of researchers at Lund University. Over the years we have developed deep IP and know-how in catalysis and catalytic process design. Our headquarters are located in Lund. Our premises are well adapted to our business and include in-house production of catalysts and advanced research and test facilities

29 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Redovisningsansvarig för kunds räkning
Ps Partner AB
Ekonomi- och finanschefer

Redovisningsansvarig för kunds räkning Vi söker en redovisningsansvarig till kund som omsätter ca 800 mkr i Norden. Placering Göteborg. Redovisningsansvarig har det övergripande ansvaret för att säkerställa att företagets redovisning och finansiella rapportering sker korrekt och i enlighet med lagar, regelverk och interna riktlinjer. Rollen omfattar budgetarbete, bokslut, rapportering och intern kontroll för att säkerställa en transparent och effektiv ekonomistyrning. Redovisningsansvarig är också en kulturbärare och förebild, vilket innebär att skapa en kultur präglad av noggrannhet, ansvarstagande och proaktivt ekonomiskt tänkande inom organisationen. Huvuduppgifter och Ansvarsområden Redovisning och finansiell rapportering Säkerställa korrekt och tidsenlig redovisning enligt gällande lagstiftning och företagets interna riktlinjer. Ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering till ledning och externa parter. Upprätta och analysera finansiella rapporter och nyckeltal. Säkerställa att finansiell rapportering är korrekt och ger rätt beslutsunderlag för företagsledningen. Budget och intern kontroll Koordinera och säkerställa att budget- och prognosprocesser genomförs effektivt. Ansvara för intern kontroll och riskhantering kopplat till redovisningsprocesser. Implementera och förbättra finansiella processer och rutiner för att öka effektivitet och transparens. Säkerställa efterlevnad av ekonomiska regelverk och revisorers rekommendationer. Löpande redovisning och skatt Överse och förbättra företagets löpande redovisning och hantering av leverantörs- och kundreskontra. Säkerställa att momshantering, skatteredovisning och deklarationer sker korrekt och enligt gällande lagstiftning. Stödja verksamheten i frågor rörande redovisning, skatt och finansiell rapportering. Kulturbärare och förebild Skapa en redovisningskultur präglad av noggrannhet, effektivitet och kvalitet. Utveckla redovisningsarbetet genom utbildning och mentorskap inom finansiella processer och rapportering. Bidra till att företaget har en transparent och tillförlitlig ekonomistyrning. Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en helhetssyn på ekonomiska flöden. Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll. Det är viktigt att du har erfarenhet av IFRS och K3 Accounting Manager rapporterar till CFO. Låter det intressant? Perfekt, svara på några frågor och sänd med ditt CV. Sista ansökningsdag är den 30 maj. För frågor kontakta Anna Petersson [email protected]

35 dagar sedan
Sista ansökan:
8 november 2025
Interim utvecklingsansvarig för kunds räkning
Ps Partner AB
IT-chefer

Som Utvecklingsansvarig har du ett helhetsansvar för utvecklingsorganisationen – medarbetare, kompetensförsörjning, teknisk riktning och operativ effektivitet. Du leder flera utvecklingsteam och arbetar nära produktledning, OPS-team och andra delar av verksamheten för att säkerställa att vi levererar högkvalitativa mjukvarulösningar i linje med våra mål. Rollen kombinerar personalansvar, operativt ledarskap och teknisk förståelse. Ansvar: Leda och utveckla flera team inom mjukvaruutveckling, inklusive personalansvar för utvecklare och tekniska ledare. Säkerställa att teamen har rätt teknisk kompetens, struktur och förutsättningar för att leverera effektivt och med hög kvalitet. Arbeta taktiskt med kapacitetsplanering, kompetensutveckling och rekrytering utifrån verksamhetens behov. Driva förbättringsarbete inom utvecklingsmetodik, kvalitet, automatisering och samarbete. Samarbeta tätt med produktledning, OPS-team och övriga delar av organisationen för att balansera affärsmål, teknik och leveransförmåga. Följa upp och analysera nyckeltal relaterade till leveranskapacitet, kvalitet och teamhälsa. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet av ledarskap inom mjukvaruutveckling, gärna i en roll som utvecklingschef, teamchef eller liknande. Erfarenhet av personalansvar för större grupper/team, inklusive rekrytering, coachning och kompetensutveckling. God teknisk förståelse inom mjukvaruutveckling (plattformar, arkitektur, verktyg och moderna utvecklingsmetoder). Erfarenhet av att driva operativa förbättringar inom agil utveckling, CI/CD, DevOps eller liknande. Van att arbeta tvärfunktionellt och att översätta strategiska mål till taktiska initiativ. Start i juni och ca 6 månaders uppdrag. För frågor kontakta konsultchef Alva Lindqvist, [email protected].

35 dagar sedan
Sista ansökan:
8 november 2025