Larmoperatör
Jobbusters AB
SOS-operatörer m.fl.

Din nya roll Uppdraget som Larmoperatör innebär att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Bevakningscentralen ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn. I rollen som Larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå: Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning Övervakning och rondering via kamerasystem Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering Administrera viss del av tillträdesansökningarna. Hantera utställande av passerkort Konsulten kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du En Gymnasieexamen, gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap, Räddning eller säkerhet. Minst 2 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral. Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning. Kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt är meriterande. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting är meriterande.   Vem är du? Du är en person med god samarbets- och initiativförmåga som trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du är flexibel och anpassningsbar, och har lätt för att hantera skiftande arbetsbelastning. Med din utåtriktade personlighet och tydliga kommunikation skapar du förtroende och bygger relationer på ett naturligt och ödmjukt sätt. Du arbetar målinriktat, har en god administrativ förmåga och bidrar positivt till gruppens gemensamma resultat. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Arbetstider: mån-fre 08.00-17.00 Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-08-03 Slut: 2027-08-02 Sista ansökningsdag: 2025-05-01 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

73 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Controller - 75%
Jobbusters AB
Controller

Din nya roll Till vår kund i Lund söker vi en Controller. Som controller har du som huvuduppdrag att säkerställa ekonomistyrning och uppföljning inom avdelningen. I samverkan med övriga stödfunktioner inom staben och tillsammans medverksamhetsansvariga arbetar du för att bidra till att verksamheten når uppsatta mål. Du är ett bollplank och stöd till verksamheten du arbetar gentemot. Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara: Kvalificerat arbete med budget, uppföljning, nyckeltal och analys gentemot verksamheten och i nära samarbete med övriga controllers. Delaktig i utveckling och effektivisering av våra arbetssätt, system och processer. Ekonomienheten tillhör serviceförvaltningens stabsavdelning och har det övergripande ansvaret för ekonomistöd till verksamheten. Enheten utgörs av controllers, ekonomihandläggare och ekonomiadministratörer. De arbetar tillsammans med redovisning, budget, uppföljning och prognos för hela förvaltningen. I enhetens uppdrag ingår även att säkerställa och utveckla ekonomistyrning samt skapa förutsättningar för god ekonomisk hushållning i förvaltningen. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Några års erfarenhet av självständigt och kvalificerat ekonomiarbete, och då gärna inom fastighetsekonomi. Erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och verksamhetssystem och har mycket goda kunskaper i Excel. Meriterande: Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation. Vem är du? Du har god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och ett serviceinriktat förhållningssätt där du drivs av en vilja att hjälpa och leverera lösningar. Du motiveras av att fördjupa dig i detaljer, samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Vidare är du kommunikativ, lyhörd för behov och har lätt för att skapa relationer. Du har god förmåga att presentera ekonomisk information på ett lättbegripligt och pedagogiskt sätt, både i tal och skrift. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 30 timmar per vecka (75%) Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Plats: Lund, Sverige (upp till 25% remote) Start: Omgående Slut: 2025-09-30 med option på förlängning om 2+2 månader. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

73 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Kommunikatör inom förändringsledning
Jobbusters AB
Personal- och HR-specialister

Din nya roll Vår kund genomgår just nu en omfattande transformation och söker dig som vill ta en nyckelroll i deras förändringsresa som påverkar hela verksamheten och kulminerar i ett legalt "go-live" sommaren 2025. Som Kommunikatör blir du en viktig del av programteamet och arbetar nära Program Manager samt andra projektområden. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp kommunikations- och förändringsinsatser för att säkerställa att chefer och medarbetare är väl förberedda inför integrationen. Arbetsuppgifter: - Planera och genomföra kommunikationsinsatser kopplade till förändringsprogrammet - Skapa tydlig och engagerande kommunikation genom olika kanaler och event - Utforma kommunikationsplaner kopplade till eventuell omplaceringsprocess - Implementera förändringsaktiviteter i linje med befintliga strategier - Planera och hålla workshops, town halls och andra interna event - Koordinera utbildningsinsatser kopplade till förändringen - Samverka med intressenter från HR, Kommunikation, Arbetsrätt och fler - Säkerställa att kommunikationen är transparent och konsekvent För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Kandidatexamen inom kommunikation, HR, företagsekonomi eller motsvarande Dokumenterad erfarenhet av organisationskommunikation och förändringsledning Mycket god förmåga att skriva tydligt och engagerande för olika målgrupper Erfarenhet av internkommunikation via intranät, nyhetsbrev, PowerPoint m.m. Vana av digitala verktyg som Microsoft Teams, SharePoint m.m. Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av omplaceringsprocesser Vem är du? Du är en kommunikativ och engagerad person med förmåga att förenkla komplex information. Du trivs i en dynamisk miljö med många intressenter och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Du arbetar strukturerat, är självgående och har en god känsla för vad som krävs i både strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Du är en sann lagspelare som brinner för att göra skillnad i stora förändringsprocesser. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning via JobBusters Lön: Enligt överenskommelse Start: Omgående Slut: 2025-08-31, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.  Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ledande inom fordonsindustrin och finns i 100 länder. I Sverige är huvudkontoret strax utanför Stockholm och här arbetar man med omställningen för ett hållbart transportsystem och skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön.

74 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Lönespecialist / Payroll specialist
Jobbusters AB
Löne- och personaladministratörer

Din nya roll Vi söker just nu en Payroll Specialist / Lönespecialist till vår kund – ett välrenommerat företag i Västerås där du får möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö tillsammans med engagerade kollegor. Som Payroll Specialist blir du en viktig del av ett team som hanterar hela löneprocessen. Du kommer att arbeta med allt från registrering av löneuppgifter till bearbetning av lönefiler – en central del av ditt uppdrag. Det innebär ansvar för löneberäkningar och att säkerställa att all information hanteras korrekt och enligt gällande regelverk. Du kommer att tillhöra Group Payroll-avdelningen där du har löpande kontakt med chefer och medarbetare, främst via deras ärendehanteringssystem ServiceNow – huvudsakligen genom e-post men även per telefon. Rollen innebär även att ge stöd och rådgivning i tolkning av lagar och avtal inom löneområdet. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Kunskap i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som trivs med att ge god service och har en naturlig vilja att hjälpa andra. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt, vilket gör att du levererar med hög kvalitet även under tidspress. Du har lätt för att kommunicera, bygger snabbt förtroende i dina kontakter, och motiveras av att jobba mot uppsatta deadlines. Din förmåga att skapa ordning och reda, samtidigt som du är lösningsorienterad, gör dig till en uppskattad kollega i teamet. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: I april. Slut: 2025-08-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

74 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Business Analyst / Affärsanalytiker
Jobbusters AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Din nya roll  Vi söker en Business analyst till vår kund inom apoteks-/detaljhandelsbranschen. Ett jobb för dig som brinner för data och dess affärsvärde! I rollen som Business analyst kommer du: Löpande följa upp KPI'er och nyckeltal på kategori Ansvara för löpande uppföljning, proaktiva analyser och ge rekommendationer till affärsborden inkl EMV Stötta i analys vid förhandlingar Vara super user i deras analysverktyg Bidra till AT/LTP, samt sprida AT per kategori Driva analysprojekt, samt delta i utvecklingsprojekt med analyser och rekommendationer Bidra med omvärldsbevakning för S&I Sälja / dela data med leverantörer För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du har 3-5 års arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenhet från apoteks-/detaljhandelsbranschen samt sortiments- och inköpsarbete. Du har en universitetsexamen. Goda kunskaper i analysverktyg t.ex. Tableau, Cognos, Power BI samt i MS Office. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vem är du? Du har lätt för att inspirera andra i det du brinner för allra mest – data och dess affärsvärde. Du har en stark passion för problemlösning och arbetar på ett datadrivet sätt. Med din förmåga att snabbt sätta dig in i och analysera affärsproblem kan du effektivt bryta ner komplexa utmaningar. Du är en engagerad och drivande person som gärna tar egna initiativ och tar ansvar för att driva arbetet framåt. I en snabb och dynamisk miljö har du lätt för att prioritera och leverera med hög kvalitet. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga gör att du når fram till olika målgrupper på ett tydligt sätt. Du är en relationsskapande person som trivs med att samarbeta och kommunicera med kollegor från olika bakgrunder och expertisområden. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Vårt kund önskar start i april. Slut: 2025-09-30 med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Controller
Jobbusters AB
Controller

Din nya rollÄr du en analytisk och affärsorienterad person med stark ekonomisk kompetens? Har du erfarenhet av controlling och vill arbeta i en långsiktig och samhällsviktig verksamhet? Vi söker nu både Financial Controllers och Business Controllers till framtida uppdrag hos vår kund inom försvarsindustrin i Linköping. Uppdragen kan variera i karaktär och omfattning, men oavsett inriktning kommer du att ha en viktig roll i att stödja verksamheten med kvalificerade ekonomiska analyser och beslutsunderlag. Arbetsuppgifter Som controller arbetar du i gränslandet mellan ekonomi och verksamhet, och du kommer att bidra till att säkerställa finansiell kontroll, uppföljning och strategiskt beslutsstöd. Beroende på uppdragets inriktning (financial eller business control) kan dina arbetsuppgifter inkludera: Budgetering, prognosarbete och uppföljning Löpande analys av intäkter, kostnader och nyckeltal Resultatuppföljning och rapportering till ledning Ekonomisk rådgivning till chefer och projektledare Identifiering av avvikelser och förbättringsförslag Deltagande i affärsplanering, kalkyler och investeringsanalyser Månads- och årsbokslut (framför allt för Financial Controllers) Stöd i strategiskt beslutsfattande och affärsutveckling (framför allt för Business Controllers) För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande Flera års erfarenhet av arbete som controller – antingen inom financial eller business control Erfarenhet av budget, prognos och uppföljning i större organisationer Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem (t.ex. Agresso, IFS, Hyperion) Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en analytisk och strukturerad person med god helhetssyn. Du har lätt för att identifiera mönster och trender i siffror och omsätta dessa i tydliga slutsatser och affärsmässiga rekommendationer. Du arbetar proaktivt och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med hög kvalitet. I din kommunikation är du tydlig och pedagogisk, och du bygger förtroende i samarbete med olika delar av organisationen. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: Minst 6 månader med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till! Detta är en proaktiv annons för kommande behov hos vår kund. Här får du chans att bli först på uppdrag när skarpt behov uppstår! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Redovisningsekonom
Jobbusters AB
Redovisningsekonomer

Din nya roll Är du analytisk, noggrann och trygg i din redovisningskompetens? Trivs du i en miljö där struktur, kvalitet och långsiktighet är centrala värden? Vi söker nu redovisningsekonomer till framtida uppdrag hos vår kund inom försvarsindustrin i Linköping. Som redovisningsekonom kommer du att spela en nyckelroll i arbetet med att säkerställa korrekt och effektiv ekonomisk rapportering. Här kommer du att ansvara för löpande redovisning och vara delaktig i hela bokslutsprocessen. Dina arbetsuppgifter kan bland annat omfatta: Löpande redovisning och periodiseringar Avstämningar av balans- och resultatkonton Månads-, kvartals- och årsbokslut Moms- och skattedeklarationer Rapportering enligt gällande regelverk (K3, IFRS eller liknande) Samarbete med revisorer inför årsbokslut och revision Analyser och uppföljning av ekonomiska nyckeltal Utveckling och förbättring av ekonomiska rutiner och processer För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, finans eller liknande ämnesområde. Flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning God kunskap om bokslut, redovisningsprinciper och skattefrågor God systemvana, gärna från Hyperion, Agresso, SAP eller liknande ekonomisystem Stark analytisk förmåga och goda kunskaper i Excel Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad, självgående och har ett genuint engagemang för att leverera korrekt och tillförlitlig redovisning. Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att se både detaljer och helhet i ekonomiflödet. I en miljö där kvalitet och säkerhet är avgörande, är du trygg i att ta ansvar och arbeta metodiskt även under press. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar tydligt, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt med stort eget ansvar. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: Minst 6 månader med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Detta är en proaktiv annons för kommande behov hos vår kund. Här får du chans att bli först på uppdrag när skarpt behov uppstår! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Ekonomiassistent
Jobbusters AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Din nya rollÄr du noggrann, ansvarstagande och gillar att arbeta med siffror och struktur? Vi söker dig som vill vara en del av en samhällsviktig verksamhet och bidra till stabilitet och utveckling inom försvarsindustrin. Nu letar vi efter ekonomiassistenter till framtida uppdrag hos vår kund i Linköping. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer du att stötta ekonomiavdelningen i det dagliga arbetet och bidra till en effektiv och korrekt ekonomihantering. Vanliga arbetsuppgifter inkluderar: Löpande bokföring och kontering Hantering av leverantörs- och kundfakturor Avstämningar av konton och reskontra Betalningshantering och fakturering Administrering av reseräkningar och utlägg Förberedelser inför bokslut och rapportering Övriga administrativa uppgifter kopplade till ekonomiflödet För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, finans eller liknande ämnesområde. Tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent/redovisningsassistent. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem. Unit4/Agresso är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? För att lyckas i rollen är du en noggrann och strukturerad person som har öga för detaljer och tycker om att arbeta med ordning och reda. Du är självgående och ansvarstagande, med förmåga att ta egna initiativ och driva dina uppgifter framåt på ett effektivt sätt. Samtidigt har du lätt för att samarbeta med andra och är lyhörd för verksamhetens behov. Du bidrar med en positiv och lösningsorienterad inställning, och har förmågan att hålla fokus även under perioder med högt tempo. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: 6 månader med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Detta är en proaktiv annons för kommande behov hos vår kund. Här får du chans att bli först på uppdrag när skarpt behov uppstår! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Ekonomiassistent
Jobbusters AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Din nya roll Till vår kund söker vi nu en Ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra till koncernens ekonomiteam. Du kommer att arbeta med reskontrahantering för koncernens fem bolag och bidra till en effektiv och korrekt hantering av leverantörsfakturor. Arbetsuppgifter - Hantera leverantörsfakturor i Unit4/Agresso och följa upp att ej attesterade fakturor hanteras. - Matcha leverantörsfakturor mot inköpsordrar. - Säkerställa korrekt momshantering. - Kommunicera med interna beställare och externa leverantörer för att lösa fakturafrågor. - Hålla leverantörsreskontran uppdaterad och korrekt i systemet. - Delta i månadsbokslut, inklusive avstämning av balans- och resultatkonton. - Bidra till ekonomisk rapportering och analyser. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Tidigare arbetslivserfarenhet som Ekonomiassisent inom leverantörsreskontra. Erfarenhet av att arbeta i Unit4/Agresso. Erfarenhet från större organisationer (200+ medarbetare och fakturaflöde på över 30 000 fakturor per år). Vara flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs med att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-05-05 Slut: 2025-10-31, med möjlighet till förlängning Hybridarbete: Ca 60 % på plats, övrig tid på distans om det finns önskemål om det. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund är ett kommunägt energibolag i södra Sverige. Värderingarna som genomsyrar allt de gör är mod, ansvar och engagemang.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Commercial Advisor
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

Your New Role As aCommercial Advisor, you will support the Business Tech product organization by bringing commercial expertise that drives business value throughout the product lifecycle. You will play a key role in shaping partner strategies, structuring deals, and managing ongoing relationships with external vendors. Key responsibilities include: - Supporting product leaders with commercial and partner strategy - Negotiating contracts and securing favorable terms with external partners - Evaluating new partnership opportunities relevant to the product area - Defining and supporting business cases and selecting optimal commercial models - Managing partner portfolios and ensuring strategic alignment - Leading collaboration and performance reviews, identifying risks and opportunities - Managing procurement processes such as RFPs and tendering - Ensuring compliance with internal purchasing and consultant policies - Overseeing contract lifecycles including extensions, renegotiations, and terminations - Conducting supplier and market analysis to inform strategic decisions To succeed in this role, you will need:  5-7 years experience from a similar role. Strong analytical skills and business case development experience. Proven negotiation and conflict resolution skills. Experience with international deal-making and vendor management. Familiarity with various deal structures, including cloud agreements (e.g. SAP, Google, Microsoft). Effective communication and influencing skills in English. Who You Are You are a commercially minded team player who thrives in a collaborative and fast-paced environment. With a strong sense of ownership and accountability, you are motivated by delivering tangible business results. You’re comfortable challenging the status quo, take initiative, and enjoy working across teams to create value. Your communication style is clear and constructive, and you build trust by being transparent and dependable. You bring both strategic thinking and hands-on execution, making you a valuable partner in complex negotiations and long-term relationship building. We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Salary: According to agreement  Start date: 2025-06-02 End date: 2025-12-31, with the possibility of extension Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client.  Good to Know We review applications continuously. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline—so don’t wait to submit your application!  You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application.  Company Presentation  Our client who operates in retail is a Swedish listed company. They have clear values regarding respect for the individual, strong faith in employees and teamwork. They have stores all over the world and a number of offices in Stockholm where you will be located.

77 dagar sedan
Sista ansökan:
27 september 2025