Köksbiträden & kockar till Volvo Car Scandinavian Mixed 2024 i Helsingborg

Om tjänsten Vi söker driven och utåtriktad personal med tidigare erfarenhet inom kök som vill arbeta på årets upplaga av Volvo Car Scandinavian Mixed -Golftävlingen där 40 000 besökare väntas närvara för att se några av världens främsta golfare. Självklart även avnjuta Carotte's fantastiska mat, dryck och service.Årets värdstad är 2024 Helsingborg och går av stapeln på Vasatorps Golfklubb.Volvo Car Scandinavian Mixed är världens första helt jämställda golftävling. På eventet kommer vi på Carotte leverera all mat, dryck & service. Vårtfokus är alltid service, gästbemötande och professionalism. Vi kommer ha flera olika matstationer, barer & även mobil servering i golfbil. Som köksbiträde eller kock på vårt uppdrag förväntas du ha tidigare kunskap av hantering av mat, en fördel är om du gillar och behärskar att grilla. Var med och bidra med god & trevlig mat på ett roligt fartfyllt uppdrag. Scandinavian Mixed genomförs 6-9 juni 2024, du behöver vara tillgänglig för arbete hela v.23.Tjänsten passar dig som studerar, har en annan huvudsaklig sysselsättning eller vill & har möjlighet att vara en del av ett spännande uppdrag. För dig som är intresserad av fler roliga uppdrag och är öppen för möjligheter i andra städer så har vi löpande uppdrag i främst Göteborg, Stockholm & Jönköping. Bland annat gör Göteborg nu ett stort intåg på live-event scenen där vi levererar helheten i mat, dryck & service bland annat under sommarn 2024 påGöteborgsvarvet, Gothia & Partille cup, Veteran VM i Friidrott, med flera roliga uppdrag och härliga samarbetspartners.Om Carotte Academy Vi gillar att satsa på vår personal, därför erbjuder viallasom blir anställda hos oss möjligheten att delta iCarotte Academy, vår egna serviceutbildning.I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff. Din profil Har ett intresse för service och att leverera kvalitet Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel ochprestigelös, en förebild helt enkelt Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.) Talar obehindrat på svenska och engelska För att uppskatta uppdragettror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra, är prestigelös och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.Exempel på arbetsuppgifter Grilla till hungriga golftävlande Mise en place inför dagens servering Bemöta våra gäster med service i våra öppna köksmiljöer Färdigställa maträtter som te x pizza Arbete i provisoriska kök Om oss Carotte Staff är Sveriges snabbast växande bemannings- och rekryteringsföretag inom besöksnäringen. Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra. Vi består idag av 3 dotterbolag Food & Event, Staff & Housekeeping. ÖVRIG INFORMATION Uppdrag: Volvo Car Scandinavian Mixed Golftävling Omfattning: Under vecka 23, främst 6-9 juni. Lön: Timlön Placering: Helsingborg Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Serveringspersonal till vårens tillställningar

Om Jobbet Vi söker nu engagerad personal till allaspännande uppdrag på cateringar, populära restauranger och storslagna arrangemang. Arbetet är variationsrikt och du får möjligheten att arbeta på platser sompassar dina behov och önskemål. Exempel på olika uppdrag Restaurang; Runner, A la carte & bar Lanseringar & festivaler Bankettmiddagar; Galor, företagsmiddagar &bröllop Catering; Mingelevent, privata middagar &studentfirande Vi söker dig som Har ett intresse för att leverera högkvalitativ service Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel och prestigelös Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.) I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att vara där det händer och förstår vikten av att alltid leverera service i världsklass. Om Carotte Academy I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff. Om oss Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra. ÖVRIG INFORMATION Start: Omgående Omfattning: Extra vid behov Lön: Timlön Placering: Stockholm Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Värd/Värdinna till Alecta Fastigheters coworkingsatsning Flexiwork

OM ARBETSGIVARENAlecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina. Kvarteret ReginaPå Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och verksamheter nå framgång genom den fulla frihet som Drottning Kristina eftersträvade redan för 400 år sedan.I Alecta Fastigheters nya kontorsvaruhus Regina i centrala Göteborg vid Hvitfeldtsplatsen öppnar deras första Flexiwork Hovet som slår upp portarna 15:e maj. Flexiwork, som är namnet på Alecta Fastigheters coworking, är ett nytt affärsområde inom företaget. Fastigheten byggs i två etapper och rymmer totalt 31 000 kvadratmeter. Första etappen omfattar en flexiyta på 1 100 kvm och andra etappen en yta på 1 900 kvm. Kvarteret Regina ligger centralt placerat och attraherar innovationsdrivna och kreativa företag. Fastigheten omfamnar allt från flexibla kontraktslösningar, musikinspirerade inredningskoncept, coworking /flexiwork, färdiginredda lokaler samt restauranger och butiker. I fastigheten är det fokus på återbruk och fastigheten certifieras enligt Breeam SE. Läs mer om Hovet här: https://kvarteretregina.se/kontor/ OM TJÄNSTEN Är du redo att vara ansiktet utåt för Hovet och skapa magiska ögonblick för våra gäster? Då kan rollen som värd vara perfekt för dig! Som värd är din viktigaste uppgift att ge våra gäster en förstklassig upplevelse från det att de kliver in genom dörrarna. Din dagliga rutin kommer att inkludera att välkomna besökare med ett leende, svara på deras frågor samt se till att våra konferensgäster och medlemmar har allt de behöver för en smidig vistelse.Det innebär att ordna frukostar, luncher och fikapauser, samt se till att all konferensteknik är i toppskick när det behövsoch hantera allehanda administrativa uppgifter. Ditt öga för detaljer kommer att vara ovärderligt när du ser till att våra utrymmen alltid är prydliga och presentabla för våra gäster. Du behöver ha väl kännedom av lokalerna som du är ansvarig för att visa till nya potentiella medlemmar till coworking arenan.Dessutom kommer du att vara ansvarig för att bemanna receptionen och säkerställa att varje gäst får det förstklassiga bemötande de förtjänar. Som en del av teamet kommer du också att vara med från början och vara en del av uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för både receptionen och konferensavdelningen.Tjänsten innebär att du är anställd av Carotte Staff och arbetar som konsult hos vår kund. Omfattningen är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar 8.00-17.00. Under vissa event kan enstaka kvällar samt helgarbete förekomma. Tillträde Slutet på april, början på maj 2024 DIN PROFIL Erfarenhet av service och administration är en förutsättning för att lyckas i rollen och vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är en självgående och strukturerad person som driver ditt eget arbete framåt, är serviceinriktad och alltid sätter kunden främst. Du är positiv och prestigelös då arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, kan ofta förutse vad som kommer behövas härnäst och älskar känslan när du kan säga att jag anade det så jag har redan kollat upp det. Din känsla för hur du formulerar dig och informerar gör att många uppskattar just ditt sätt att kommunicera. Vidare har du ett säljande förhållningssätt, gillar att nätverka och utveckla nya kontakter. Att jobba i olika system är inget nytt och office- paketet är något du känner dig bekväm med. Vi ser gärna att du har arbetat i någon form avaffärssystem samt bokningssystemtidigare och har du erfarenhet av Nexudus är det meriterande. Genom din tidigare erfarenhet av liknande roller är du även bekant med modern konferensteknik och har lätt för att lösa vanligt förekommande tekniskt strul som kan uppstå. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och givetvis delar du våra värderingar; kvalitet, förebild, service och nyskapande. I denna roll lägger vi stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Vill du öka dina chanser att gå vidare i rekryteringsprocessen, rekommenderar vi att du bifogar ett personligt brev i din ansökan. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, men har inga problem med att jobba självständigt.OM OSS Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper vårakunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Viskräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifikabehov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen ochbesöksnäringen. ÖVRIG INFORMATION I denna process samarbetar Alecta Fastigheter med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direktav Natalie Fjellström via mail [email protected] våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt.

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Service Manager - Elements

Carotte Staff is currently recruiting Service Managers on behalf of Epicenter for their latest venture, brand new Elements, in the MOOD district in Stockholm.About Elements Elements is a new and dynamic hub for businesses in the heart of Stockholm, a collaboration between AMF and founders of Epicenter. Opening in March, Elements aims to provide a modern and sustainable office environment, placing innovation and collaboration at the forefront of its mission. It is not just a physical space but an inclusive community fostering positive social change. The vision is to break silos by promoting close cooperation among various disciplines and industries, thereby accelerating progress in critical areas such as digitization and sustainable social development. This collaborative ethos extends to businesses, entrepreneurs, and other stakeholders who share a commitment to making a difference in addressing contemporary challenges. Members and guests have exclusive access to flexible workspaces, meeting rooms, event spaces, gyms, and restaurants. Moreover, the building itself, is undergoing a transformation with a focus on sustainability, with a reduced climate footprint in both the construction phase and future management. This commitment aligns with high ambitions for environmental responsibility, ensuring that the interior of the building will serve as a modern workplace for many generations to come. Elements Stockholm is poised to be a professional environment, bridging the gap between businesses, industry experts, and entrepreneurs while actively contributing to a more sustainable and connected future.The role of a Service Manager As a Service Manager at Elements, you will have a key role in delivering outstanding service and creating magical moments for members and guests, as well as spreading the vision and mission of Elements and Epicenter. The Service desk provides services for the entire office building and is the heart of the community at Elements. Your main responsibility will be to ensure the smooth operation of both the service and range of services to facilitate great workdays.Along with your team you will work closely to provide that extra magic for members and guests. By interacting with members and ensuring that their wishes and needs are provided for, no matter how big or small the request, you make sure their stay is always a positive one. A warm and heartful welcome is always to be expected.As a Service Manager your day will be diverse and fulfilling. Every day will look different, but some of your main tasks will include: Ensuring a world-class service desk and concierge service for both members and guests, for the entire property on behalf of AMF Fastigheter. Support members with any issues that may arise during their stay and develop strong relationships with them. Handle daily operational tasks and maintain regular contact with vendors and partners. Assisting with conference services, events, and technical inquiries. Conduct tours of the premises to potential customers and introducing new members. Actively participate in the planning and execution of various events and activities organized at Elements. Fluent in swedish and/or english About youBeing the best Service Manager you can be, means loving people and building strong relationships with members, guests, partners, vendors, and colleagues. You see a problem as an opportunity to make a difference, and no challenge is too difficult to handle. You strive to make each day special, and you know it all begins with a big smile and a warm welcome. Having worked in the service industry is a must, but whether that is in a restaurant, a hotel, or a reception desk we would love to meet you. To fit into the Elements culture, you need to be humble, driven, open-minded, and have a positive attitude with that little extra sparkle. Having an interest in digitalization, sustainability and how people can come together to make change is a must for being a part of the innovative environment of Elements. Does this sound like you? Welcome to apply for the position as Service Manager at Elements!Start date: February or as agreed upon. The work is primarily scheduled on weekdays during office hours.About usCarotte Staff is the recruiting and staffing company within Carotte Group. We assists our clients with everything from key roles and other full-time positions, to short part-time assignments. We tailor the assignments according to our clients' wishes and are motivated by understanding each client's specific needs. Carotte Staff specializes in roles within the service- and hospitality industry. Other information In this process, Elements is collaborating with Carotte Staff. Any questions will be handled directly by the consultant manager Linda Österberg, at [email protected]. We process our applications continuously and recommend that you submit your application as soon as possible. Keywords: Service Manager, reception, Epicenter, Elements, Carotte

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Värd/Värdinna till Alecta Fastigheters coworkingsatsning Flexiwork

OM ARBETSGIVARENAlecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina. Kvarteret ReginaPå Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och verksamheter nå framgång genom den fulla frihet som Drottning Kristina eftersträvade redan för 400 år sedan.I Alecta Fastigheters nya kontorsvaruhus Regina i centrala Göteborg vid Hvitfeldtsplatsen öppnar deras första Flexiwork Hovet som slår upp portarna 15:e maj. Flexiwork, som är namnet på Alecta Fastigheters coworking, är ett nytt affärsområde inom företaget. Fastigheten byggs i två etapper och rymmer totalt 31 000 kvadratmeter. Första etappen omfattar en flexiyta på 1 100 kvm och andra etappen en yta på 1 900 kvm. Kvarteret Regina ligger centralt placerat och attraherar innovationsdrivna och kreativa företag. Fastigheten omfamnar allt från flexibla kontraktslösningar, musikinspirerade inredningskoncept, coworking /flexiwork, färdiginredda lokaler samt restauranger och butiker. I fastigheten är det fokus på återbruk och fastigheten certifieras enligt Breeam SE. Läs mer om Hovet här: https://kvarteretregina.se/kontor/ OM TJÄNSTEN Är du redo att vara ansiktet utåt för Hovet och skapa magiska ögonblick för våra gäster? Då kan rollen som värd vara perfekt för dig! Som värd är din viktigaste uppgift att ge våra gäster en förstklassig upplevelse från det att de kliver in genom dörrarna. Din dagliga rutin kommer att inkludera att välkomna besökare med ett leende, svara på deras frågor samt se till att våra konferensgäster och medlemmar har allt de behöver för en smidig vistelse.Det innebär att ordna frukostar, luncher och fikapauser, samt se till att all konferensteknik är i toppskick när det behövsoch hantera allehanda administrativa uppgifter. Ditt öga för detaljer kommer att vara ovärderligt när du ser till att våra utrymmen alltid är prydliga och presentabla för våra gäster. Du behöver ha väl kännedom av lokalerna som du är ansvarig för att visa till nya potentiella medlemmar till coworking arenan.Dessutom kommer du att vara ansvarig för att bemanna receptionen och säkerställa att varje gäst får det förstklassiga bemötande de förtjänar. Som en del av teamet kommer du också att vara med från början och vara en del av uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för både receptionen och konferensavdelningen.Tjänsten innebär att du är anställd av Carotte Staff och arbetar som konsult hos vår kund. Omfattningen är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar 8.00-17.00. Under vissa event kan enstaka kvällar samt helgarbete förekomma. Tillträde Slutet på april, början på maj 2024 DIN PROFIL Erfarenhet av service och administration är en förutsättning för att lyckas i rollen och vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är en självgående och strukturerad person som driver ditt eget arbete framåt, är serviceinriktad och alltid sätter kunden främst. Du är positiv och prestigelös då arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, kan ofta förutse vad som kommer behövas härnäst och älskar känslan när du kan säga att jag anade det så jag har redan kollat upp det. Din känsla för hur du formulerar dig och informerar gör att många uppskattar just ditt sätt att kommunicera. Vidare har du ett säljande förhållningssätt, gillar att nätverka och utveckla nya kontakter. Att jobba i olika system är inget nytt och office- paketet är något du känner dig bekväm med. Vi ser gärna att du har arbetat i någon form avaffärssystem samt bokningssystemtidigare och har du erfarenhet av Nexudus är det meriterande. Genom din tidigare erfarenhet av liknande roller är du även bekant med modern konferensteknik och har lätt för att lösa vanligt förekommande tekniskt strul som kan uppstå. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och givetvis delar du våra värderingar; kvalitet, förebild, service och nyskapande. I denna roll lägger vi stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Vill du öka dina chanser att gå vidare i rekryteringsprocessen, rekommenderar vi att du bifogar ett personligt brev i din ansökan. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, men har inga problem med att jobba självständigt.OM OSS Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper vårakunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Viskräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifikabehov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen ochbesöksnäringen. ÖVRIG INFORMATION I denna process samarbetar Alecta Fastigheter med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direktav Natalie Fjellström via mail [email protected] våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt.

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Finsktalande receptionist till Henkel

Haemme suomenkielisiä vastaanottovirkailijoita! OM FÖRETAGET Henkel är en global koncern som erbjuder varumärken och teknologi inom tre olika affärsområden: skönhet, tvätt- och hushållsrengöring samt lim, tätning och ytbehandling. Företaget fokuserar på att tillgodose både konsumenters och industriella behov. OM ROLLEN: Som receptionist kommer du att ansvara för att vara den första kontakten för besökare och kunder. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att hantera inkommande samtal i växeln och e-post på ett effektivt och professionellt sätt. Du kommer också att ha varierande administrativa uppgifter, inklusive posthantering, dokumenthantering och fakturahantering. Då du tillsammans med dina kollegor kommer ha hand om den nordiska växeln och en del av de inkommande samtalen sker på finska så ser vi att du är finsktalande. För att trivas i rollen hos Henkel behöver du ha ett öga för detaljer. Det är viktigt att du är noggrann för att säkerställa att all information är korrekt så inga viktiga detaljer går förlorade. Dessutom kommer du att spela en viktig roll i att hålla receptionen organiserad och välkomnande, vilket inkluderar att säkerställa att allmänna utrymmen är i ordning och inbjudande. Du kommer att vara ansvarig för att ge information, svara på frågor och lösa eventuella problem eller bekymmer som kan uppstå. Du är en person levererar service i världsklass till besökare och kunder. Att ha en positiv, vänlig och professionell attityd är något du identifierar dig väl med. Kvalifikationer: - Flytande finska och svenska, både i tal och skrift - Goda kunskaper i engelska - Erfarenhet av liknande administrativa eller serviceorienterade roller är meriterande - God kommunikationsförmåga och en positiv attityd - Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta under press - Flexibel Plats: Centralt belägna kontorslokaler i Sundbyberg Om du är en engagerad och serviceinriktad person som brinner för att ge en förstklassig upplevelse, så är du precis den vi letar efter! OM OSS Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. ÖVRIG INFORMATION I denna process samarbetar Henkel med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av konsultchef Linda Österberg, på [email protected] Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Finsktalande receptionist till Henkel

Haemme suomenkielisiä vastaanottovirkailijoita! OM FÖRETAGET Henkel är en global koncern som erbjuder varumärken och teknologi inom tre olika affärsområden: skönhet, tvätt- och hushållsrengöring samt lim, tätning och ytbehandling. Företaget fokuserar på att tillgodose både konsumenters och industriella behov. OM ROLLEN: Som receptionist kommer du att ansvara för att vara den första kontakten för besökare och kunder. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att hantera inkommande samtal i växeln och e-post på ett effektivt och professionellt sätt. Du kommer också att ha varierande administrativa uppgifter, inklusive posthantering, dokumenthantering och fakturahantering. Då du tillsammans med dina kollegor kommer ha hand om den nordiska växeln och en del av de inkommande samtalen sker på finska så ser vi att du är finsktalande. För att trivas i rollen hos Henkel behöver du ha ett öga för detaljer. Det är viktigt att du är noggrann för att säkerställa att all information är korrekt så inga viktiga detaljer går förlorade. Dessutom kommer du att spela en viktig roll i att hålla receptionen organiserad och välkomnande, vilket inkluderar att säkerställa att allmänna utrymmen är i ordning och inbjudande. Du kommer att vara ansvarig för att ge information, svara på frågor och lösa eventuella problem eller bekymmer som kan uppstå. Du är en person levererar service i världsklass till besökare och kunder. Att ha en positiv, vänlig och professionell attityd är något du identifierar dig väl med. Kvalifikationer: - Flytande finska och svenska, både i tal och skrift - Goda kunskaper i engelska - Erfarenhet av liknande administrativa eller serviceorienterade roller är meriterande - God kommunikationsförmåga och en positiv attityd - Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta under press - Flexibel Plats: Centralt belägna kontorslokaler i Sundbyberg Om du är en engagerad och serviceinriktad person som brinner för att ge en förstklassig upplevelse, så är du precis den vi letar efter! OM OSS Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. ÖVRIG INFORMATION I denna process samarbetar Henkel med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av konsultchef Linda Österberg, på [email protected] Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Arenavärd/receptionist till Vasakronan -Platinan

Om vår kund Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. På Vasakronan drivs hållbarhetsarbetet som en integrerad del av verksamheten och i 2019 års upplaga av Global Real Estate Sustainability Benchmark, GRESB, placerade sig Vasakronan återigen som ett av de mest hållbara fastighetsbolagen i världen. Den fantastiska fastigheten Platinen, som är Vasakronans första bidrag till Göteborgs vision om nya Älvstranden står nu stadigt vid nya Hisingsbrons södra fäste och utgör ett nytt och urbant inslag i Göteborgs stadsmiljö. Känslan är mäktig. I glasfasaden reflekteras både det stolta Läppstiftet och Göteborgshimlens blågrå skiftningar. Fastigheten erbjuder förutom hotell även kontor, coworking, restauranger, takterrass och en skybar med utsikt över både älven och hamninloppet. Välkommen till Platinan - en samlingsplats för nya, spännande och annorlunda möten. Om Arena Platinan På våning 12 högt beläget i Platinans spegelblanka byggnad ligger Arena Platinan. Arena platinan är en coworking arena som erbjuder 190 flexarbetsplatser och 14 konferens- och mötesrum, allt i en miljö där både ljud, ljus och doft är noga uttänkt för att spegla kreativiteten. På plats finns även 9 Arenakontor, lounger samt två takterasser för att lätt kunna byta arbetsmiljö och inspireras. I vår välkommande lounge behöver vi nu en stjärna som kan ta emot våra nya hyresgäster. Om Fastighetsreceptionen Fastighetsreceptionen hittar vi i entréplan på Platinan. Här huserar flertalet företag på olika våningsplan. Receptionen är välkomnande och här kan både hyresgäster och deras besökare slappna av i de sköna soffgrupperna med en god kopp kaffe innan de tar sig vidare till sina kontor. Om tjänsten Då Vasakronan växer, med nya satsningar i sikte, stärker vi nu upp teamet med ytterligare en stjärna. Tjänsten innebär att du kommer att arbeta både i Fastighetsreceptionen och på Arenan där du kommer att få vara med på en utvecklingsresa av Vasakronans koncept. Du arbetar självständigt som arenavärd och i receptionen, för att skapa ett förstklassigt bemötande för gästerna. I rollen som receptionist arbetar du brett med service och administration. Du kommer att vara Vasakronans och Platinans ansiktet utåt och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att ta emot, hänvisa och avisera besökare, hantera och besvara inkommande frågor och kundärenden via telefon, webb och mail, koordinering och hänvisning av post och bud samt hantering av accesser. I din roll ingår även koordinering och bokning av catering. Du ansvarar för tillsyn och skötsel av allmänna ytor och arbetar proaktivt för att det ska vara en inbjudande kontorsmiljö. Tjänsten innebär att du är anställd av Carotte Staff och arbetar som konsult hos vår kund. Omfattningen är heltid med tillträde april 2024 och arbetstiderna är förlagda vardagar 8.00-17.00. Under vissa event kan enstaka kvällar samt helgarbete förekomma. Din profil Erfarenhet av service och administration är en förutsättning för att lyckas i rollen och vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är en självgående och strukturerad person som driver ditt eget arbete framåt, är serviceinriktad och alltid sätter kunden främst. Du är positiv och prestigelös då arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, kan ofta förutse vad som kommer behövas härnäst och älskar känslan när du kan säga att jag anade det så jag har redan kollat upp det. Din känsla för hur du formulerar dig och informerar gör att många uppskattar just ditt sätt att kommunicera. Vidare har du ett säljande förhållningssätt, gillar att nätverka och utveckla nya kontakter. Att jobba i olika system är inget nytt och office- paketet är något du känner dig bekväm med. Genom din tidigare erfarenhet av liknande roller är du även bekant med modern konferensteknik och har lätt för att lösa vanligt förekommande tekniskt strul som kan uppstå. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och givetvis delar du våra värderingar; kvalitet, förebild, service och nyskapande. I denna roll lägger vi stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Vill du öka dina chanser att gå vidare i rekryteringsprocessen, rekommenderar vi att du bifogar ett personligt brev i din ansökan. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, men har inga problem med att jobba självständigt. Om Carotte Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. ÖVRIG INFORMATION Start: April 2024 Placering: Platinan, Göteborg Sista ansökningsdag: 2023-04-05 Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar ej emot ansökningar via mail, men vid eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare. reception, göteborg, hotellreception, coworking, värd, värdinna, vasakronan. Välkommen med din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in en komplett ansökan med CV samt personligt brev så snart som möjligt.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Vikarierande receptionist/konferensvärd till Uppsala Business Park

OM ARBETSPLATSEN Uppsala Business Park (UBP) huserar nära ett hundratal företag som till stor del är verksamma inom Life science, men även företag med kompetens och produkter inom flertalet andra områden. Tanken bakom Uppsala Business Park är att skapa de bästa förutsättningarna för samarbete och utveckling mellan individer, förtag och organisationer. Förutsättningarna för att skapa en sådan miljö är optimala tack vare det geografiska läget - goda kommunikationsförbindelser till bland annat Arlanda, Stockholm och samtliga institutioner som på ett eller annat sätt är verksamma inom Life science i Uppsala. Området står inför en spännande resa under de närmsta åren då en omfattande expandering har inletts. OM TJÄNSTEN Vi letar efter en vikarie till rollen som receptionist och konferensvärd. Du kommer att arbeta heltid under den första månaden, därefter vid behov. I rollen som vikarierande receptionist och konferensvärd står du inför en varierande vardag där du dels kommer att bemanna receptionen och sköta konferensavdelningen, dels bistå med varierande service både till alla som arbetar i Uppsala Business Park och till externa gäster. Som receptionist är du ansiktet utåt vilket innebär att du möter samtliga besökare på ett trevligt, professionellt och serviceinriktat sätt. Du arbetar självständigt i din roll samtidigt som du kommer ha ett nära samarbete med det interna UBP-teamet. Exempel på arbetsuppgifter: - Välkomna både besökare, hyresgäster samt kollegor i receptionen - Bemanna receptionen och leverera hög service till besökare och konferensgäster - Hjälpa till med varierande administrativa uppgifter. Omfattning: Heltid 1 månad, måndag - fredag, ca 08:00 - 17:00. Sen vikarie vid behov. Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse. VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare arbetat inom service och vet vad det innebär att ge service i världsklass - Har god datorvana och är tekniskt nyfiken - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Har en fullständig gymnasieutbildning - Tidigare arbetat i reception eller med konferens (meriterande) Vi söker dig som har god förmåga att bygga och vårda goda relationer, är lyhörd och lösningsorienterad inför kundens behov. I denna roll är det viktigt att du är självgående och både vill och vågar ta egna initiativ. För att trivas i denna roll behöver du vara noggrann, ha ett strukturerat arbetssätt samt ett lösningsorienterat förhållningssätt. OM CAROTTE Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid eller kortare deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Välkommen med din ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på Linda @carotte.se (mailto:[email protected]). Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Köksbiträden & kockar till Volvo Car Scandinavian Mixed 2024 i Helsingborg

Om oss Carotte Staff är Sveriges snabbast växande bemannings- och rekryteringsföretag inom besöksnäringen. Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra. Vi består idag av 3 dotterbolag Food & Event, Staff & Housekeeping. Om tjänsten Vi söker driven och utåtriktad personal med tidigare erfarenhet inom kök som vill arbeta på årets upplaga av Volvo Car Scandinavian Mixed - Golftävlingen där 40 000 besökare väntas närvara för att se några av världens främsta golfare. Självklart även avnjuta Carotte's fantastiska mat, dryck och service. Årets värdstad är 2024 Helsingborg och går av stapeln på Vasatorps Golfklubb. Volvo Car Scandinavian Mixed är världens första helt jämställda golftävling. På eventet kommer vi på Carotte leverera all mat, dryck & service. Vårt fokus är alltid service, gästbemötande och professionalism. Vi kommer ha flera olika matstationer, barer & även mobil servering i golfbil. Som köksbiträde eller kock på vårt uppdrag förväntas du ha tidigare kunskap av hantering av mat, en fördel är om du gillar och behärskar att grilla. Var med och bidra med god & trevlig mat på ett roligt fartfyllt uppdrag. Scandinavian Mixed genomförs 6-9 juni 2024, du behöver vara tillgänglig för arbete hela v.23. Tjänsten passar dig som studerar, har en annan huvudsaklig sysselsättning eller vill & har möjlighet att vara en del av ett spännande uppdrag. För dig som är intresserad av fler roliga uppdrag och är öppen för möjligheter i andra städer så har vi löpande uppdrag i främst Göteborg, Stockholm & Jönköping. Bland annat gör Göteborg nu ett stort intåg på live-event scenen där vi levererar helheten i mat, dryck & service bland annat under sommarn 2024 på Göteborgsvarvet, Gothia & Partille cup, Veteran VM i Friidrott, med flera roliga uppdrag och härliga samarbetspartners. Om Carotte Academy Vi gillar att satsa på vår personal, därför erbjuder vi alla som blir anställda hos oss möjligheten att delta i Carotte Academy, vår egna serviceutbildning. I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff. Din profil - Har ett intresse för service och att leverera kvalitet - Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor - Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel och prestigelös, en förebild helt enkelt - Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas - Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.) - Talar obehindrat på svenska och engelska För att uppskatta uppdraget tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra, är prestigelös och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder. Exempel på arbetsuppgifter - Grilla till hungriga golftävlande - Mise en place inför dagens servering - Bemöta våra gäster med service i våra öppna köksmiljöer - Färdigställa maträtter som te x pizza - Arbete i provisoriska kök ÖVRIG INFORMATION Uppdrag: Volvo Car Scandinavian Mixed Golftävling Omfattning: Under vecka 23, främst 6-9 juni. Lön: Timlön Placering: Helsingborg Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024