Kalkylator till Sofia Rör

Gillar du att arbeta i ett högt tempo och vill vara en viktig tillgång i Sofia Rörs fortsatta tillväxt- och utvecklingsarbete. Har du tidigare erfarenhet inom VVS-branschen som kalkylator och är trygg i att arbeta självständigt? Då kan du vara den vi söker! Din framtida arbetsgivare Din framtida arbetsgivare Sofia Rör är ett etablerat VVS-bolag med rötter från 1989 och är i dagsläget 45 anställda. Genom kontinuerlig utbildning av deras personal säkrar det deras möjligheter att hänga med i den tekniska utvecklingen. Sofia Rör vill kunna hålla en fullgod service genom att hitta flexibla lösningar på olika problem. Deras tillhörighet i en stor installationskoncern innebär ett omfattande kontaktnät över hela Sverige, vilket möjliggör samarbete och kunskapsutbyte på en nationell nivå. Vad erbjuder rollen? Som kalkylator på Sofia Rör får du möjlighet att delta i en mängd olika spännande byggprojekt, vilket gör din roll varierad där ingen dag är den andra lik. Sofia Rör erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får ett betydande eget ansvar i ett företag som strävar efter fortsatt tillväxt där du spelar en central roll i deras fortsatta framgångsresa. Exempel på arbetsuppgifter: • Beräkna och fastställa materiel- och arbetskostnader från förfrågningsunderlag • Ansvara för hela anbudsprocessen från förfrågan till anbud • Kalkyler • Medverka vid anbudsgenomgångar och avtalsförhandlingar vid behov • Bevaka prisläge samt olika kanaler och säljforum inom branschen • Åka ut på platsbesök • Kundkontakt Vem är du? För att lyckas i rollen som kalkylator har du goda kunskaper inom upphandling, inköp, kalkylering och installationsprocesser. Dessutom har du en gedigen förståelse för entreprenadjuridiken. Vidare har du arbetat några år i en liknande roll inom VVS-branschen samt har en relevant examen för tjänsten. Du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift samt har B-körkort. Som person är du strukturerad, noggrann samt tävlingsinriktad där du trivs att arbeta i ett högt tempo. Det är även viktigt att du trivs i en social roll då du har mycket kontakt med kunder, både via telefon och genom fysiska platsbesök. Är detta din perfekta match? Sofia Rör erbjuder en utvecklande roll i ett stabilt och växande företag med engagerade kollegor. De erbjuder även tjänstebil, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Sofia Rör är kollektivanslutna. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget Varmt välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 19/5. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Elin på [email protected]. Sökord Kalkylator, VVS, Kalkyl

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
B2B Sales Manager till Scandinavian Photo

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och driva framgång inom B2B-försäljning på nordisk nivå? Scandinavian Photo söker en driven B2B Sales Manager som brinner för att utveckla affärer och leda sitt team mot nya höjder. Om du är en strategisk tänkare med en passion för teknik och ledarskap, fortsätt läsa för att upptäcka hur du kan bli en del av vår resa. Din framtida arbetsgivare SP genomsyras av deras värdegrund med stark laganda, hög kvalitet, tydligt kundfokus och mycket passion. Det som började med ett huvudfokus på kameror och fotografering har under deras 40 år i branschen breddats till ett stort utbud av teknikprodukter för produktion och konsumtion av foto, video och ljud. Bland kunderna finns allt från nya kreatörer, entusiaster och influencers till erfarna utövare, företag och produktionsbolag. Det SP har gemensamt med sina kunder är ett brinnande intresse för kreativt skapande och teknik. SP har webbförsäljning i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt butiker i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Malmö och Borås. Huvudkontor och centrallager ligger i Borås. Vi är 140 anställda och omsätter 900 miljoner kronor. Vad erbjuder rollen? Som B2B Sales Manager på Scandinavian Photo spelar du en central roll i att driva och utveckla vår nordiska B2B-försäljning och leda ett team av Key Account Managers och Success Specialists. Ditt uppdrag är att förstärka relationer med nya och befintliga kunder över olika branscher, identifiera strategiska kundsegment och styra teamet mot våra gemensamma mål. Du förväntas utveckla försäljningsstrategier och driva verksamhetens tillväxt. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat; - Strategisk utveckling och ledning av B2B-försäljningen över de nordiska marknaderna, inklusive nyckelkundsstrategier och försäljningskanaler - Identifiera och kartlägga nya kundsegment för att möta och överstiga försäljnings- och vinstmål - Leda och utveckla ditt team bestående av Key Account Managers och Success Specialists - Samarbeta nära med andra avdelningar för att säkerställa en enhetlig och effektiv försäljningsstrategi över hela företaget - Analysera och rapportera försäljningsresultat till ledningsgruppen, inklusive försäljningsutveckling, KPI:er och vinstutveckling över olika kanaler och kundkonton Du utgår från Borås och rapporterar till COO. Vem är du? Som vår framtida B2B Sales Manager bör du ha en gedigen bakgrund inom B2B-försäljning, med flera års erfarenhet av Senior Account Management samt erfarenhet av att leda ett säljteam. Din tekniska kunskap och förståelse för försäljningsprocesser i en B2B-miljö kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Du är flytande i både svenska och engelska och innehar B-körkort. Vi ser gärna att du har en stark affärsförståelse samt erfarenhet av att arbeta i en dynamisk och målinriktad miljö. Du är en naturlig ledare; nyfiken, hungrig och driven, med en passion för försäljning, affärsutveckling och ledarskap. Din förmåga att analysera, sätta mål och motivera ditt team är avgörande. Som ledare strävar du efter att ge frihet under ansvar samtidigt som du uppmuntrar till samarbete och vill utveckla en stark teamanda. Är detta din perfekta match? Att arbeta hos Scandinavian Photo innebär att bli en del av ett företag i ständig rörelse, som präglas av en stark vilja till utveckling och en kultur fylld av entreprenörsanda. Här värdesätts din förmåga att omfamna nya projekt och förändringar. Vi är stolta över att vara en ledande specialist inom vår bransch, med en bred och varierad kundbas som sträcker sig från enskilda bolag till några av Sveriges största företag. Hos oss får du friheten att styra din avdelning med stöd från ett nära och tillgängligt ledningsteam, vilket skapar en arbetsplats där kvalitet, kunskap och medarbetarnas utveckling står i centrum. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Jens på [email protected] Sökord salesforce, microsoft sales, leads, KAM, prospect, sales management, B2B, Sales processes, nykundsbearbetning, CRM

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Grafisk Designer till Silvent

Är du en kreativ och driven grafisk designer? Silvent söker nu en talangfull individ till marknadsteamet där din roll blir att framställa grafiskt material som förstärker vår varumärkesidentitet. Vi är ett globalt företag som strävar efter att ständigt förbättra och innovera i allt vi gör. Ta chansen att starta din karriär hos oss! Din framtida arbetsgivare Silvent hjälper tillverkningsföretag med energioptimering och förbättrad arbetsmiljö. Huvudkontoret finns i Borås, där all forskning och utveckling sker. I företaget finns en unik kompetens inom området tryckluftsdynamik. Silvents blåspistoler, luftknivar, blåsmunstycken, ljuddämpare och kundanpassade lösningar för blåsning med tryckluft används av ledande tillverkare i mer än 95 länder. Silvent ingår i Lifco-koncernen som är noterade på Nasdaq Stockholm. Vad erbjuder rollen? I rollen som Grafisk Designer hos Silvent kan du förvänta dig en bred roll inom en marknadsavdelning där ditt huvudfokus är den grafiska delen mot B2B och vanligt förekommande arbetsmoment är att; • Designa och utveckla grafiskt material för tryckt media, digitala plattformar och marknadsföringskampanjer. • Skapa visuella koncept som kommunicerar effektivt och förstärker Silvents varumärkesidentitet. • Utveckla kreativa lösningar för B2B-marknadsföring tillsammans med marknadsföringsteamet. • Hantera och prioritera flera projekt samtidigt, från koncept till slutproduktion där mässhantering är en del. Du ingår i ett team som ansvarar för Silvents globala marknadsföring. Teamet består av tre personer samt VD. Du rapporterar till marknadsansvarig. Vem är du? Vi tror att du nyligen avslutat din eftergymnasiala utbildning inom grafisk design, gärna med inslag av tryckt media och att du är skicklig i InDesign och Photoshop samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Har du samlat på dig arbetslivserfarenhet inom B2B-marknadsföring är det ett plus, men det som värderas högst är din personliga lämplighet där vi väger in din driftighet, lösningsorientering och starka visuella förmåga. Hos Silvent får du en unik chans att växa professionellt och samarbeta med ett engagerat team. Är detta din perfekta match? Som Grafisk Designer hos oss får du inte bara chansen att arbeta med världsunika produkter och bidra till ett unikt erbjudande, men också att utvecklas i ett familjärt företag där gemenskap står i centrum. Vi har gemensam frukost, hälsofrämjande aktiviteter och diverse tävlingar som stärker teamkänslan på kontoret. Hos oss är balansen mellan arbete och privatliv viktig – så att du kan ägna dig åt det du brinner för, både på jobbet och utanför. Anslut dig till vårt team där alla delar en passion för företaget och dess vision. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Vehniäinen på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sälj- och marknadschef till Östra Kinds Elkraft

Är du redo att leda vägen och vara med och forma framtiden för Östra Kinds Elkraft? Vi söker en driven person med passion för försäljning och kundrelationer, redo att ta sig an en dynamisk roll med ansvar för vårt kundtjänstteam, marknadsstrategier och att föra vårt varumärke framåt. Välkommen med din ansökan! Din framtida arbetsgivare Gör ditt nästa karriärsteg med oss på Östra Kinds Elkraft! Vi är inte bara en ekonomisk förening ägd av våra fantastiska kunder - vi är en kraft att räkna med inom energibranschen! Med stolthet driver vi Sveriges elektrifiering och klimatomställning framåt. Vi förser nästan 3 000 hushåll och företag i Ulricehamn, Tranemo och Jönköping med den pålitliga energi de behöver för att blomstra. Energibranschen är möjliggöraren för klimatomställningen och vi växer med den. Vi behöver förstärka vårt team av 12 passionerade och skickliga medarbetare i Dalstorp med ytterligare två personer för att fortsätta utvecklas. Ta chansen att göra verklig skillnad varje dag – bli en del av vårt vinnande team på Östra Kinds Elkraft idag! Vad erbjuder rollen? Som en central del av Östra Kinds Elkraft erbjuder denna nyckelposition dig möjligheten att spela en avgörande roll i utformningen av vår framtid. Ditt arbete med försäljningsstrategier och kundrelationer kommer att vara direkt bidragande till att utveckla både vårt varumärke och vårt team. I denna dynamiska och nyskapande roll inkluderar dina arbetsuppgifter bland annat: - Personalansvar för ett kundtjänstteam på två personer. - Aktiv försäljning till företag för att förstärka vår marknadsposition. - Utarbetande och implementering av marknadsplaner i nära samarbete med externa partners och ditt team. - Bevakning av marknadstrender för att kontinuerligt anpassa och förbättra vår affärsstrategi. I denna nya roll hos Östra Kinds Elkraft erbjuds du en unik möjlighet att, tillsammans med VD, forma och definiera rollens innehåll och riktning. Vem är du? Du har redan erfarenhet från liknande roller, där ditt arbete med B2B och B2C-försäljning har visat på framgångar. Du är tekniskt kunnig och anpassar dig snabbt till nya system och processer, en förmåga som kommer väl till pass hos oss. Har du tidigare erfarenhet från elbranschen och utbildning inom försäljning och marknadsföring är det en stor fördel. Du behärskar svenska och engelska flytande både i tal och skrift. I denna roll är det viktigt att du är en relationsskapare som brinner för att motivera och leda ditt team. Du värdesätter samarbete och har förmågan att anpassa dig och ditt arbete efter organisationens behov. Din proaktivitet och ditt engagemang för att följa och bidra till branschens utveckling kommer att vara nyckelfaktorer för att lyckas och göra skillnad. Är detta din perfekta match? Hos Östra Kinds Elkraft är vi stolta över vår lokala närvaro och gemenskap. Som ett av Sveriges minsta energibolag erbjuder vi en unik arbetsplats där snabba beslut och agil verksamhetsstyrning är vardag, och där vi tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål – att göra skillnad för samhället. Vi är en ekonomisk förening som återinvesterar varje krona i bolaget, vilket ger oss möjlighet att inte bara växa tillsammans utan också att bidra med viktiga tjänster till alla. Om du längtar efter en plats där alla hjälps åt, där ditt arbete har en verklig samhällsnytta och där du kan vara en del av något större - då kan detta vara starten på en spännande resa tillsammans med oss. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected] Sökord försäljning, B2B, B2C, sälj och marknadsföring, marknadsplan, affärsutveckling, online marketing, SEO, strategisk marknadsföring

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Ekonomiansvarig till Östra Kinds Elkraft

Står du inför nästa steg i din karriär och söker en roll där du kan göra verklig skillnad? Som vår nya ekonomiansvarig blir du en central del av vår omstrukturering och utveckling där du får chansen att forma ekonomifunktionen. I en bransch av ständig förändring erbjuder vi en möjlighet att utveckla innovativa ekonomiska strukturer och leda vägen mot en ljusare ekonomisk framtid för vår organisation. Välkommen med din ansökan! Din framtida arbetsgivare Gör ditt nästa karriärsteg med oss på Östra Kinds Elkraft! Vi är inte bara en ekonomisk förening ägd av våra fantastiska kunder - vi är en kraft att räkna med inom energibranschen! Med stolthet driver vi Sveriges elektrifiering och klimatomställning framåt. Vi förser nästan 3 000 hushåll och företag i Ulricehamn, Tranemo och Jönköping med den pålitliga energi de behöver för att blomstra. Energibranschen är möjliggöraren för klimatomställningen och vi växer med den. Vi behöver förstärka vårt team av 12 passionerade och skickliga medarbetare i Dalstorp med ytterligare två personer för att fortsätta utvecklas. Ta chansen att göra verklig skillnad varje dag – bli en del av vårt vinnande team på Östra Kinds Elkraft idag! Vad erbjuder rollen? I denna roll får du en möjlighet att spela en avgörande roll i Östra Kinds Elkrafts utveckling och omstrukturering. Du kommer att vara nyckelpersonen i att utforma och implementera interna ekonomiska strukturer samt modernisera våra IT-system för att effektivisera ekonomihanteringen samt löpande ekonomiarbete. Genom ditt arbete kommer du att ha en direkt inverkan på vår ekonomiska effektivitet och bidra aktivt till att forma vår framtida tillväxtstrategi. Dina ansvarsområden omfattar bland annat: - Hantering av löneadministration och ansvar för den löpande redovisningen fram till årsbokslut. - Utveckling och implementering av nya ekonomiska strukturer och processer. - Granskning och förbättring av befintliga IT-systemlösningar för ekonomi. - Översyn av intern och extern fakturering, samt säkerställande av efterlevnad av specifika branschregler. Vem är du? Vi söker dig som har en stark analytisk förmåga och en förmåga att överblicka både detaljer och större sammanhang inom ekonomin. Du har en relevant ekonomiutbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet från liknande roller. Din erfarenhet innefattar djupgående kunskap i ekonomiska processer, såsom årsbokslut, löpande redovisning och lönehantering. Du är också van vid att arbeta med olika affärssystem och har en god systemförståelse. Dina kommunikationsfärdigheter på svenska, både i tal och skrift, är utmärkta. Erfarenhet från vår bransch och förmåga att navigera i en reglerad miljö är meriterande. Som person trivs du i en dynamisk och föränderlig miljö där du ser förändringar som möjligheter till förbättring och utveckling. Du har en proaktiv inställning och en stark vilja att bidra till vår organisations framgång genom innovation och strategiskt tänkande. Din förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med både kollegor och externa partners är avgörande för att tillsammans nå våra mål. Är detta din perfekta match? Hos Östra Kinds Elkraft är vi stolta över vår lokala närvaro och gemenskap. Som ett av Sveriges minsta energibolag erbjuder vi en unik arbetsplats där snabba beslut och agil verksamhetsstyrning är vardag, och där vi tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål – att göra skillnad för samhället. Vi är en ekonomisk förening som återinvesterar varje krona i bolaget, vilket ger oss möjlighet att inte bara växa tillsammans utan också att bidra med viktiga tjänster till alla. Om du längtar efter en plats där alla hjälps åt, där ditt arbete har en verklig samhällsnytta och där du kan vara en del av något större - då kan detta vara starten på en spännande resa tillsammans med oss. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på [email protected] eller Kajsa Larsson på [email protected] Sökord redovisning, bokföring, controlling, budget, lön, payroll

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Executive Assistant till Lyreco

Vill du bli en avgörande länk i vår organisation och ge administrativt stöd till vår VD? Som Executive Assistant arbetar du nära VD för Lyreco Sverige och bidrar till att han kan fokusera mer effektivt på sitt strategiska och ledande arbete. Vi ser fram emot att arbeta med dig, en person som trivs i en roll där du får utöva både självständighet och teamwork. Din framtida arbetsgivare Lyreco är ledande i Europa och världens tredje största leverantör av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder får ”a great working day”, varje dag. Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd. Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg, Stockholm och Malmö samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi näst störst inom e-handel. Idag är vi omkring 600 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den bästa kundupplevelsen och den högsta servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är. Välkommen till oss på Lyreco! Vad erbjuder rollen? Som Executive Assistant är du en avgörande länk i vår organisation där du erbjuder omfattande administrativt och organisatoriskt stöd till vår VD. Din roll är mångsidig och omfattande, vilket kräver en person som kan navigera i en dynamisk miljö med begränsad framförhållning. Dina ansvarsområden inkluderar i urval: • Koordinera och hantera VD:ns kalender, inklusive planering av möten, resor och arrangemang. • Hantera kommunikation och korrespondens, filtrera information och prioritera ärenden som kräver VD:ns uppmärksamhet. • Administrera styrelse- och ledningsgruppsprotokoll samt kommunikation med vårt globala huvudkontor i Frankrike. • Involverad i forum kring internkommunikation och möjlighet att driva projekt av olika karaktär. • Hantera övrig administration och dokumentation inom ramen för rollen. Du kommer även att arbeta nära ledningsgruppen som är ett sammansvetsat lag och som en del av Lyrecos team bidrar du till att skapa en arbetsplats där välbefinnande och professionalism går hand i hand, oavsett uppdrag. Din placering är på huvudkontoret i Borås och du förväntas ha en hög närvaro på vårt svenska huvudkontor. Oregelbundna arbetstider förekommer, men i regel dagtid. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från en assistentroll på ledningsnivå, alternativt erfarenhet av liknande arbete. Du har en god vana att koordinera och arbeta brett inom administration i en snabbrörlig miljö, gärna från ett internationellt privat bolag. Har du erfarenhet inom projektledning är det starkt meriterande. För att lyckas i rollen är du en kommunikativ och driven person med stark förmåga att prioritera och hantera många uppgifter samtidigt utan att förlora fokus på detaljer. Du värdesätter integritet och diskretion högt och besitter en förmåga att med gott omdömme fatta beslut inom ditt ansvarsområde. Du har starka interpersonella färdigheter och en förmåga att interagera med medarbetare på alla nivåer i företaget. Vidare ser vi att du har en god planerings- och organisationsförmåga. Värdet i att agera supporterande och vara behjälplig andra är i fokus för dig. Du har god vana av digitalt arbetssätt och är en van användare av Microsoft Office, i synnerhet Excel och PowerPoint. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på ett professionellt sätt i såväl tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Är detta din perfekta match? Lyreco erbjuder en långsiktig och meningsfull karriär i ett globalt företag som värnar om sina medarbetare. Vi erbjuder en stabil och långsiktig arbetsplats. Vi sätter hälsa och välmående högt genom förmåner och vi investerar aktivt i vår personals utveckling och uppmuntrar till personlig och professionell tillväxt. Hållbarhet är en central del av vårt arbete, vi tar vårt sociala ansvar på allvar och arbetar mot hållbara mål. Trots vår storlek känns vi som en familj med positiv atmosfär och utvecklingsmöjligheter. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 9 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Vehniäinen på [email protected] eller Kajsa Larsson på [email protected]

19 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Apputvecklare till 365id

Hos 365id får du arbeta brett med utveckling, både i team och självständigt. Du är del av hela kedjan - designa, utveckla och implementera appar för olika plattformar med fokus på användarupplevelse och funktionalitet. Välkommen till 365id - ett agilt bolag där du har stora möjligheter att påverka. Din framtida arbetsgivare 365id är en ledande aktör inom utveckling och försäljning av id-verifieringslösningar världen över. Fokus ligger på att leverera säkra lösningar för digital identitet och autentisering. 365id hjälper företag att öka säkerhet och effektivitet i sina digitala processer och tjänster. Kunderna är allt från internationella biluthyrare, hotell och banker, till den lokala bilförsäljaren. 365id är ett ungt entreprenörsföretag som redan lyckats etablera marknadsnärvaro i stora delar av världen med fler än 1000 kunder. Förutom företagets innovativa och egenutvecklade 365id Scanners har portföljen utökats med ytterligare id-verifieringslösningar i form av appar och SDK. Kontor finns i både Malmö och Halmstad. Vad erbjuder rollen? Du kommer att vara en viktig del av utvecklingsteamet som för närvarande består av nio personer. En del av utvecklingen är inriktad mot mobila enheter med bland annat Android och iOS. Arbetsplatsen präglas av en entreprenöriell anda med högt i tak och företagets mål är att fortsätta att utveckla och utvecklas. Företaget arbetar i grunden efter Scrum-modellen men har modifierats till att ha en målbaserad approach. Det är ständigt flera spännande projekt på gång, allt ifrån att integrera system för hotellbokningar till att skapa unika lösningar för kontroll av ID-handlingar. Projektlängd varierar och kan sträcka sig allt ifrån en vecka till flera år. Projektets bryts ner i mål tillsammans, där du är med och påverkar hela vägen. Tekniken är vedertagen men företaget är unikt genom att använda molntjänster för att verifiera id-handlingar. 365id är inne i en tillväxtfas och det finns goda förutsättningar för individuell utveckling, så som möjlighet att vara roterande teamledare för utvecklarna. Vem är du? Vi tror att du idag jobbar aktivt i projekt kopplade till iOS och/eller Android-utveckling och är redo att ta nästa steg. Du vill jobba med att leverera lösningar till flera olika verksamheter med en bredd av utmaningar. Vi stirrar oss inte blinda på ditt CV utan tycker att det är minst lika viktigt att du är en trevlig, kreativ och nyfiken person. Utöver din personlighet så behöver du ha kunskap av nedan: - Flutter, - iOs/Swift, - Android/Kotlin. - C# - MAUI eller Xmarin. Vidare tror vi att du gillar att skapa attraktiva och funktionella användargränssnitt och det är därmed ett plus om du har kunskap i UX verktyg, Mockup och Grafisk design. Skicka in din ansökan redan idag, du kommer att bli en del av ett härligt utvecklingsteam. Företaget har högt i tak, satsar på att ha kul tillsammans och håller sig i form med löpning samt gemensam träning. Kontoret i Malmö ligger vid centralstationen och huvudkontoret finns i Halmstad. Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12/5 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Angelica på [email protected] eller Madeleine på [email protected] Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord Flutter, iOS / Swift, Android / Kotlin, C#, Xamarin, Grafisk design, Ux vertyg, Mockup

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Logistik- och inköpskoordinator till Signcore

Är du redo att ansluta till ett dynamiskt företag där snabba beslut, personlig utveckling och inflytande står i fokus? Utforska en ny nyckelroll hos Signcore som logistik- och inköpskoordinator. Här får du chansen att forma och effektivisera våra logistik- och inköpsprocesser. Läs vidare för att upptäcka hur du kan spela en central roll i vår framtida tillväxt hos Signcore. Din framtida arbetsgivare Signcore AB är ett nystartat entreprenörsdrivet bolag inom framförallt den grafiska industrin. Vi i bolaget är rutinerade inom vår bransch och har precis tagit över en verksamhet med en befintlig kundbas och leverantörsrelationer med världsledande varumärken. Hastighet, innovation och att våga pröva nytt ligger oss varmt om hjärtat och samtliga ägare är aktiva i bolaget. Vårt huvudkontor med lager ligger i Borås och våra 6 medarbetare agerar inom hela Sverige. Vi har en ambition att växa och kommer på sikt även ta oss utanför Sveriges gränser. Vad erbjuder rollen? I rollen som logistik- och inköpskoordinator blir du en nyckelperson i Signcores dynamiska arbetsmiljö. Du ansvarar för att optimera logistikflöden och inköpsprocesser, allt från leverantörsförhandlingar till effektiv lagerhantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden omfattar bland annat: - Koordinera logistiken och inköpen av nödvändiga förbrukningsmaterial samt delta i strategiska inköp - Hantera olika logistikprocesser, inklusive bokningar och tulladministration samt koordinera in- och utleveranser för att säkerställa en smidig drift - Sköta dagligt plock- och packarbete, ordermottagning och övriga nödvändiga uppgifter i bolaget Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen som logistik- och inköpskoordinator bör du ha erfarenhet av flera av de arbetsuppgifter som nämnts, gärna med fullt ansvar för några av dessa processer. Du är van vid att navigera i olika system, behärskar svenska flytande och har god förmåga i engelska. B-körkort är ett krav. För att trivas hos oss är du en social person som värdesätter en öppen arbetsplats med högt i tak. Du trivs med att inneha en central roll inom organisationen och är van vid att arbeta självständigt. Ditt beslutsamma och initiativrika tillvägagångssätt gör att du kan hantera de snabba svängningarna i vår verksamhet, och vi värderar din förmåga att ta initiativ och lära dig av dina misstag. Är detta din perfekta match? Hos Signcore får du möjligheten att vara med och aktivt bidra till formandet av företaget. Här värderas din förmåga att agera snabbt och ditt engagemang att vara med och påverka. Du kommer att ha insyn i och vara delaktig i stora delar av organisationen, vilket ger en unik möjlighet att verkligen göra skillnad. Med ambitiösa tillväxtmål och planer på att bredda sig geografiskt, erbjuder Signcore stora utvecklingsmöjligheter för dig som är redo att växa tillsammans med företaget. Om du drivs av möjligheten att vara en del av en dynamisk och snabbrörlig miljö där dina idéer och insatser erkänns, då kan detta vara din perfekta match. Ta chansen att vara med på en spännande resa där du inte bara blir en del av vår framgång - utan också formar den. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected] Sökord logistik, inköp, bokningar, logistikprocesser, tulladministration

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Ytmontör sökes till kund

Är du en person med stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av arbetet som ytmontör? Gillar du att arbeta på ett litet entreprenörstyrt företag med korta beslutsvägar och fokus på framtiden? Då är detta kanske jobbet för dig? Vad erbjuder rollen? Vi söker nu en ytmontör till vår kunds produktionsanläggning i Alingsås. Du arbetar med en modern maskinpark, där ytmonteringsmaskinerna kommer från Mydata. Som ytmontör arbetar du med: -förbereder och riggar maskiner i produktionen -bestyckning av kretskort -avsyning - Heltidstjänst med arbetstiderna 14.00-22.00, förlagt måndag till torsdag. I dina dagliga arbetsuppgifter kör du produktionen enligt färdiga program. Du ställer in och riggar maskiner och har inga problem att ändra i program och sköta underhållet för maskinerna. Programmeringsvana är meriterande, men inget krav. Vem är du? Vi söker en person som är praktiskt lagd men stort intresse för tekniska lösningar. Vi söker dig som tidigare arbetat som ytmontör. Du är van att arbeta i datorsystem samt med maskiner. Erfarenhet från Mydata är meriterande. Hos vår kund jobbar man prestigelöst, ansvarstagande och gränsöverskridande. Du kommer ingå i ett mindre team så egenskaper som ansvarstagande, noggrannhet men också positiv inställning och laganda är egenskaper vi letar efter. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med goda chanser till förlängning. Varmt välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten kontakta Madeleine på [email protected] Sökord Ytmontör, produktionsledare, produktionstekniker, produktion, Hålmontör, elektronikmontör, Mydata, montör

18 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Operatörer till AC Floby

Vill du vara en del av ett företag med en stark historia och ännu starkare framtid? På AC Floby har du möjligheten att ansluta till ett dedikerat team som spelar en nyckelroll i tillverkningen av komponenter för världsledande bilmärken. Vi söker nu operatörer till NAV-avdelningen. Här blir du en viktig del av fabrikens förmåga att leverera samtidigt som omställningen mot tillverkning av elmotorer pågår. Skicka in din ansökan idag och bli en del av AC Flobys framgångssaga! Om företaget Automotive Components Floby AB (AC Floby) är en aktör inom fordonsindustrin som utvecklar och tillverkar komponenter såsom vevstakar, bromsskivor och nav. Deras kunder är bland annat Volvo AB, Volvo Cars, Ford och Jaguar med flera. AC Floby är ett helägt dotterbolag till Volvo Cars. Vi erbjuder våra globala kunder tillverkning av produkter enligt fordonsindustrins högsta standard inom kvalitet, precision och miljöpåverkan. Produkterna levereras med glädje och stolthet från fabriken i Floby där stolta medarbetare med stort engagemang, bred erfarenhet och hög kompetens arbetar. AC Floby strävar efter ett vara en attraktiv och hållbar arbetsgivare genom att bl.a. erbjuda en rad olika förmåner. Mångfald ser vi som en tillgång då vi kan nyttja olika kompetenser, erfarenheter och bakgrund för att på bästa sätt driva verksamheten framåt. AC Floby har en ljus framtid och står inför ett nytt steg i riktningen mot att fortsätta vara en hållbar och växande organisation. Efter årsskiftet startar arbetet med att börja tillverka elmotorer på plats i Floby, något som genomsyrar hela företaget med motivation och stolthet. Läs gärna mer på: https://www.acfloby.se/ Vad erbjuder rollen? Som operatör kan du arbeta i olika roller inom metallbearbetning eller montering. Vilken roll just du placeras i beror på din tidigare kompetens och vart behoven finns. Självklart spelar din vilja att utvecklas och lära nytt också in! Som konsult på AC Floby har du chansen att få varierande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Exempel på dessa är: - Maskinövervakning - Montering - Kvalitetskontroller och mätning - Truckkörning - Omställning av maskiner Vi letar efter engagerade operatörer till avdelningen NAV, men över tid kan din roll i fabriken ändras och utvecklingsmöjligheterna är många. Arbetet är schemalagt i skift, där samtliga skifttyper kan förekomma. Om du är redo för en spännande och utvecklande karriär inom industrin har du hittat rätt bolag och vi på Effektiv ser vi fram emot din ansökan! Vem är du? Vi letar efter dig som är tekniskt intresserad och redo att bli en viktig del av AC Flobys team av engagerade medarbetare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom industrin eller en gymnasial utbildning med teknisk inriktning. Körkort och tillgång till bil är en förutsättning för rollen. Eftersom effektiv kommunikation är en viktig del av arbetet och säkerheten, förväntar vi oss att du kan kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift. B-körkort och tillgång till bil är ett krav. Truckkort är meriterande, skriv gärna dina behörigheter i din ansökan. Personligheten är viktig för oss. Vi söker en lagspelare som är drivande och vill utvecklas. Flexibilitet och förmågan att ta sig an olika arbetsuppgifter är också avgörande som konsult. Om du dessutom är noggrann och plikttrogen kommer du att trivas i verksamheten. Vi värdesätter personlig lämplighet högt och anser att rätt personlighet för rollen är avgörande. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Christina Björsell på [email protected] eller Elias Daoud på [email protected] Sökord AC Floby, industri, truck, maskinoperatör, Montör, operatör, Floby, Falköping, Herrljunga, Vara, elmotor, elmontör, tillverkningsindustri, cnc, cnc-operatör, elbil

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024