Lediga jobb i Herrljunga

Sök totalt 42 lediga jobb i Herrljunga

Timvikarie som personlig assistent i Ljung!
God Assistans i Väst AB
Personliga assistenter

Är du en livsglad kvinna som har en positiv syn på livet, har hjärtat på rätt ställe och kan vara flexibel i ditt arbete? Vår kund är en kvinna söker dig som vill arbeta vid behov. Assistanstimmarna läggs efter kundens beslut och behov. Kvinnan är kristen och söker gärna någon likasinnad eller personer med stor förstående för olika religioner. Kvinnan sitter i rullstol och behöver hjälp med många olika saker i sin vardag. Du ska kunna vara behjälplig med förflyttningar, matlagning, städning, dusch men även vid dagliga aktiviteter som kvinnan har. Hon gillar att vara ute i skog och mark och hästar är hennes stora intresse. Hon besöker sina hästar ett par gånger per vecka. Du som söker behöver ha tidigare erfarenhet av hästar då en del av ditt arbeta går ut på att hjälpa henne även i stallet. Det finns även katt i hemmet så du får inte vara rädd eller ha allergi mot katter. För att söka tjänsten är de krav på körkort och tillgång till egen bil, om du inte bor i Ljung då är de endast körkort som krävs. Du som söker är en kvinna som pratar svenska flytande, du ska gilla att vara aktiv och även kunna anpassa dig om schemat behöver tillfälligt ändras. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personlig assistans men det är inget krav om du tror att du kan vara rätt för tjänsten. Arbetspassen är förlagda måndag-fredag 8:00-20:00 samt söndagar. Det förekommer även kortare arbetspass som 08.00-12.00 och 08.00-14.00. Vi ser gärna att du är tillgänglig under sommaren. OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Detta skall uppvisas innan anställning, detta skall uppvisas efter genomförd intervju. Du beställer själv registerutdraget på polisens hemsida. Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Handlingar som styrker rätt att arbeta i Sverige måste uppvisas vid eventuell intervju: - En svensk medborgare styrks t.ex. med pass eller personbevis från Skatteverket. - Även EU/EES-medborgare har rätt att arbeta i Sverige. Medborgarskapet styrks t.ex. med pass eller uppehållskort. - Tredjelandsmedborgare (utanför EU/EES) styrker sin rätt att arbeta i Sverige med beslut från Migrationsverket, UT-kort (både fram-och baksida) eller ett LMA-kort. Vi som arbetsgivare får inte begära att handlingar som styrker rätten att arbeta i Sverige mejlas till oss. .

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025
Allmänspecialist läkare Sökes i Herrljunga!
Omsorg & Behandling 1 AB
Specialistläkare

Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig: - Konkurrenskraftiga löner  - Bästa marginal när du fakturerar - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
29 april 2025
Säljare - Fast lön - Ingen erfarenhet krävs!
Key Solutions AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Är du redo för nya utmaningar och vill utvecklas inom försäljning? Vi har nu öppnat upp fler kontorsplatser! Är du vår nästa talang? Om oss Vi är ett av Sveriges största konsultföretag med över 200 anställda. Sedan starten 2008 har vi arbetat med storkunder såsom Google, Telia, Netflix m.fl. - Årets byrå 2019 (Telia) - Årets bästa återförsäljare 2018 & 2019 (EON) - Årets innovativa partner 2020 & 2021 (Global Connect) - En av Sveriges Bästa Arbetsplatser (Great Place to Work) Vad erbjuder vi ? Fast månadslön + marknadens bästa bonusar Goda chanser att klättra inom företaget Kontor i världsklass (kika på vår Instagram) Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika Tjänstebil och andra förmåner Hjälp med att ta körkort Vi avsätter minst en timme om dagen för din personliga utveckling Vi ser gärna att du som söker är... - En sann glädjespridare och har god social kompetens - Tävlingsinriktad och älskar att utvecklas - Pratar och skriver obehindrat på svenska - Har körkort (ej ett krav men det är meriterande) Inga tidigare erfarenheter krävs. Vi hjälper dig med personlig utveckling och att växa inom din karriär! Låter detta intressant?Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 april 2025
Personliga assistenter sökes till aktiv man utanför Herrljunga
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu två personliga assistenter till vår kund i Herrljunga. Arbetet innebär dygnspass som är förlagda både på vardagar och helger, med väntetid under natten. Vi söker dels dig som vill arbeta som timvikarie och hoppa in när det behövs, samt dig som vill arbeta på ett fast schema på cirka 87%. I den fasta tjänsten kommer du att arbeta två dygnspass per vecka. Arbetstiderna för båda tjänsterna är: Kl. 16:45 till 17:00 dagen efter. OM KUNDEN Kunden är en man i 40-årsåldern med autism och intellektuell funktionsnedsättning. Han är aktiv och tycker om att vara ute på långa promenader, oavsett väder. Som personlig assistent hos vår kund så stödjer man honom med de praktiska momenten i vardagen.  Arbetsuppgifterna kan exempelvis vara:  Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor och handling.  Assistera vid personlig hygien samt vid olika aktiviteter.  ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som brinner för arbete med människor samt likt vår kund, trivs med att spendera mycket tid utomhus. Vi ser gärna att du är en lugn och inkännande person. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  KRAV B-körkort och tillgång till bil, för att ta sig till arbetsplatsen.  Goda kunskaper i svenska tal och skrift.  Sysselsättningsgrad: Timvikariat.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025
Vi söker personliga assistenter.
Herrljunga kommun
Personliga assistenter

Välkommen till Herrljunga! Med ett strategiskt läge i Västra Götaland och närhet till större städer kan du enkelt pendla och ta del av storstadens utbud, samtidigt som du behåller småstadens charm och gemenskap. Med naturen nära till hands finns det dessutom gott om möjligheter till friluftsliv och rekreation. Hos oss får du chansen att arbeta i en stimulerande miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Vi sätter människan i centrum och strävar efter att varje medarbetare ska känna sig välkommen och sedd. Vill du vara med och forma framtidens Herrljunga? Bli en del av oss för att göra vår kommun till den bästa platsen att bo, leva och arbeta på. Tillsammans bygger vi ett Herrljunga med växtkraft! ARBETSUPPGIFTER Inom  jobbet som personlig assistans kommer du att arbeta med att ge omsorg och stöd i olika livssituationer, både i hemmet och vid aktiviteter utanför. Arbetet är omväxlande och uppgifterna kan bestå av pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad och hjälp med hushållssysslor som tvätt och matlagning. Personerna har varierande funktionsnedsättning som gör att deras behov av stöd varierar, många har ett stort omvårdnadsbehov. Som assistent spelar du en stor roll i att skapa en meningsfull vardag och bidrar till välbefinnande och även självständighet. Inom assistansen i Herrljunga, arbetar vi med samplanering vilket innebär att all personal kommer att vara i alla tre ärenden. Du kommer därför vara hos alla brukare som idag har kommunal assistans. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har fyllt 18 år • Behärskar svenska språket väl både i tal och skrift • Har goda datakunskaper  Körkort samt Bank ID Det är meriterande om du: • Är utbildad, eller har en pågående utbildning till undersköterska, barnskötare eller annan likvärdig utbildning. • Har erfarenhet av aktuell målgrupp sedan tidigare alternativt har några års arbetslivserfarenhet inom annat yrke. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är empatisk, engagerad, lugn och ansvarsfull samt har ett stort intresse för att arbeta med människor. Du har förmåga att samarbeta med andra för att utföra uppgifter och nå gemensamma mål. Med ditt intresse för att förstå och respektera andras perspektiv, bidrar du till att skapa ett positivt och respektfullt arbetsklimat. ÖVRIGT I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025
Sommarjobb som lokalvårdare – redo att göra skillnad med oss!

Inför sommaren 2025 söker vi flera engagerade kollegor till våra lokalvårdsuppdrag på olika platser i Sverige. Vill du ha ett sommarjobb där du både kan utvecklas och ha roligt, är Coor den perfekta arbetsplatsen för dig! Vi söker dig som älskar att ge det lilla extra. Hos oss på Coor får du chansen att vara en del av ett dynamiskt företag och skapa fantastiska upplevelser för våra kunder. Vad kommer du få arbeta med? Som lokalvårdare hos oss på Coor kommer du ha en viktig roll i att säkerställa en ren och trivsam miljö för våra uppdragsgivare. Tillsammans med ditt team kommer du att ansvara för att planera, genomföra och säkerställa kvaliteten på den dagliga lokalvården. Exempel på arbetsuppgifter: Hantering av städvagnar och material - Städning av hygienutrymmen, allmänna ytor, kontor och trappor - Maskinkörning, golvvård och fönsterputs Vi söker dig som har ett starkt servicefokus och trivs med både självständigt arbete och teamwork. Du är noggrann, ansvarstagande och har förmågan att snabbt kunna prioritera och lösa problem. Du är flexibel, pålitlig och har en positiv attityd. Vi söker dig: - Har ett intresse för lokalvård och städ - Kan uttrycka dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt - Erfarenhet av lokalvård är önskvärt - B-körkort är meriterande Ta chansen och bli en del av Coor! Här får du möjlighet att växa, skapa minnesvärda upplevelser och vara en del av ett team som stöttar och inspirerar varandra varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning/visstidsanställning (vikariat sommaren 2025). Arbetstid: Främst dagtid under vardagar. Kvällar och helger kan förekomma.  Du är tillgänglig för arbete mellan vecka 24 och 34 sommaren 2025. I vissa uppdrag kan introduktionen börja tidigare. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons. Vi genomför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. I dessa fall kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan anställning kan erbjudas.  Vi använder oss av personlighetstest i rekryteringen. Läs mer om vår rekryteringsprocess här:  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/ Vi ser fram emot din ansökan! På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Stjärnan. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Stjärnan kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Stjärnan Herrljunga är ett mellanstort apotek bredvid vårdcentral/tandvård/bvc. Det är enda apoteket i orten med många fasta kunder. Apoteket har fri parkering och ligger på 5 min gångavstånd från tågstation. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 09:00-17:30. Välkommen till Apoteket!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
18 maj 2025
Stödassistent Daglig verksamhet
Herrljunga kommun
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till Herrljunga! Med ett strategiskt läge i Västra Götaland och närhet till större städer kan du enkelt pendla och ta del av storstadens utbud, samtidigt som du behåller småstadens charm och gemenskap. Med naturen nära till hands finns det dessutom gott om möjligheter till friluftsliv och rekreation. Hos oss får du chansen att arbeta i en stimulerande miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Vi sätter människan i centrum och strävar efter att varje medarbetare ska känna sig välkommen och sedd. Vill du vara med och forma framtidens Herrljunga? Bli en del av oss för att göra vår kommun till den bästa platsen att bo, leva och arbeta på. Tillsammans bygger vi ett Herrljunga med växtkraft! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten som stödassistent på Daglig verksamhet: - stödja den enskilde i kontakter med dennes nätverk för att främja dennes delaktighet och självständighet, - tillämpa författningar och värdegrunder på ett etiskt försvarbart sätt i arbetet med den enskilde, - främja samverkan mellan Daglig verksamhet och Arbetsmarknadsenheten - självständigt tillägna sig ytterligare kunskaper och färdigheter för kontinuerligt lärande och professionell utveckling och reflektion inom arbetsområdet - vara aktiv i deltagarnas aktivitet. -främja deltagarnas utveckling och kreativitet - vara aktiv i arbetet med genomförandeplan och ta ansvar för dokumentation. - arbeta för den enskildes självbestämmanderätt - arbeta målstyrt i enlighet med upprättade planer för att säkerställa kvaliteten, - bidra till att utveckla verksamheten utifrån kvalitet och evidensbaserad kunskap inom området -arbetsuppgifter kan förläggas på Arbetsmarknadsenheten -EFTERLEVA VÄRDEGRUND SOM HERRLJUNGA KOMMUN ANTAGIT Du som stödassistent kommer att vara en del i arbetslaget med kollegorna på arbetsplatsen och del av din arbetstid kommer du arbeta "deltagarnära" med förekommande arbetsuppgifter inom Daglig verksamhet/Arbetsmarknadsenheten. Del av tjänsten kommer innebära arbete som stödassistent med ansvar för genomförande av insatser, uppföljning och kvalitet för den enskilde. Daglig verksamhet och Arbetsmarknadsenheten har arbetstiden förlagd måndag-fredag. Placeringen kommer att förläggas på både Daglig verksamhet i första hand men kan förekomma på Arbetsmarknadsenheten. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer som vi gärna ser att du besitter: Ha kunskaper: - om intellektuella, kognitiva och psykiska funktionsnedsättningar och vilka konsekvenser de får för den enskilde i vardagen, - om kommunikationsmetoder inom funktionshinderområdet, - om individanpassat stöd som bidrar till ökad livskvalitet för den enskilde, - om etik och professionellt förhållningssätt i arbete inom funktionshinderområdet, - om författningar som reglerar funktionshinderområdet, - i social dokumentation och - om hälsans betydelse för den enskildes livskvalitet. Vi ser gärna att du har körkort, meriterande. Adekvat utbildning och erfarenhet inom LSS-området och arbetsmarknadsfrågor är meriterande och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du som söker har utbildning inom området och erfarenhet. Det är meriterande att du har erfarenhet av arbete med individer som har en funktionsnedsättning. ÖVRIGT I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
9 maj 2025
Kommunikatör
Herrljunga kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Välkommen till Herrljunga! Med ett strategiskt läge i Västra Götaland och närhet till större städer kan du enkelt pendla och ta del av storstadens utbud, samtidigt som du behåller småstadens charm och gemenskap. Med naturen nära till hands finns det dessutom gott om möjligheter till friluftsliv och rekreation. Hos oss får du chansen att arbeta i en stimulerande miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Vi sätter människan i centrum och strävar efter att varje medarbetare ska känna sig välkommen och sedd. Vill du vara med och forma framtidens Herrljunga? Bli en del av oss för att göra vår kommun till den bästa platsen att bo, leva och arbeta på. Tillsammans bygger vi ett Herrljunga med växtkraft! ARBETSUPPGIFTER Är du vår nya kommunikatör?  Ja, om du om tycker om att ha kontakt med människor, har en kreativ ådra och gillar att vara en del av ett dynamiskt team som arbetar med både strategisk och operativ kommunikation. Vad gör du som kommunikatör hos oss? Vi letar efter en kommunikatör som inte bara är vass på att skriva texter utan kan också fånga upp de små och stora ögonblicken i verksamheterna. Vi söker någon som älskar att kommunicera med både chefer och medarbetare, kan förmedla kommunikation som träffar rätt och tycker att det är roligt att vara en del av ett kreativt, samarbetsinriktat team. Du kommer att ha en bred och varierad roll, där du får jobba med både intern och extern kommunikation. Ditt arbete sträcker sig från att skapa nyheter till att implementera strategier och utveckla vårt intranät. Du kommer vara med i utvecklingen av kommunens varumärke och jobba nära ledningsgrupper och våra verksamheter för att säkerställa att vi når ut med vårt budskap på rätt sätt. Hur ser en vanlig dag ut? • Producera innehåll till webb och sociala medier • Skapa och uppdatera text och grafik till intranät och externa kanaler • Vara vår kreativa motor i kommunikationsarbetet och utveckla nya idéer för att nå ut med vårt budskap • Föra dialog med medarbetare och chefer för att fånga upp aktuella händelser som vi kan göra nyheter av • Stödja och hjälpa till med kommunikationsstrategier, planer och material • Ha en aktiv roll i varumärkesarbetet och interna utvecklingsprojekt Kort sagt ingen dag är den andra lik, och det gillar du. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning inom medie- och kommunikation, journalistik eller annan utbildning inom relevant område. Erfarenhet är absolut en fördel, men vi lägger störst vikt vid din personlighet och din vilja att lära och utvecklas. Du är en social och engagerad person som tycker att det är kul att samarbeta med många olika människor. Du har lätt för att skapa relationer och trivs med att vara en länk mellan olika aktörer. Du är kreativ, lösningsorienterad och har ett öga både för detaljer och helhet, vilket gör att du kan se kommunikationen i ett större sammanhang samtidigt som du inte missar de viktiga små detaljerna. Du har också mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, och känner dig bekväm i att uttrycka dig på ett engagerande sätt. Erfarenhet av projektledning och arbete i digitala verktyg som InDesign, Photoshop, Sitevision eller SharePoint är meriterande. ÖVRIGT Vi värdesätter kreativitet, samarbete och modet att tänka nytt. Hos oss får du möjlighet att växa i din roll och jobba med kommunikation som verkligen når fram. Tillsammans med dina kollegor kommer du ta lead och hjälpa oss att driva kommunikationen framåt. Är det dig vi letar efter? Då vill vi gärna höra från dig. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss vänligen alla erbjudande om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
4 maj 2025
Timvikarie som personlig assistent i Ljung!
God Assistans i Väst AB
Personliga assistenter

Är du en livsglad kvinna som har en positiv syn på livet, har hjärtat på rätt ställe och kan vara flexibel i ditt arbete? Vår kund är en kvinna söker dig som vill arbeta vid behov. Assistanstimmarna läggs efter kundens beslut och behov. Kvinnan är kristen och söker gärna någon likasinnad eller personer med stor förstående för olika religioner. Kvinnan sitter i rullstol och behöver hjälp med många olika saker i sin vardag. Du ska kunna vara behjälplig med förflyttningar, matlagning, städning, dusch men även vid dagliga aktiviteter som kvinnan har. Hon gillar att vara ute i skog och mark och hästar är hennes stora intresse. Hon besöker sina hästar ett par gånger per vecka. Du som söker behöver ha tidigare erfarenhet av hästar då en del av ditt arbeta går ut på att hjälpa henne även i stallet. Det finns även katt i hemmet så du får inte vara rädd eller ha allergi mot katter. För att söka tjänsten är de krav på körkort och tillgång till egen bil, om du inte bor i Ljung då är de endast körkort som krävs. Du som söker är en kvinna som pratar svenska flytande, du ska gilla att vara aktiv och även kunna anpassa dig om schemat behöver tillfälligt ändras. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personlig assistans men det är inget krav om du tror att du kan vara rätt för tjänsten. Arbetspassen är förlagda alla måndag-fredag 8:00-20:00 samt söndagar. Vi ser gärna att du är tillgänglig under sommaren. OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Detta skall uppvisas innan anställning, detta skall uppvisas efter genomförd intervju. Du beställer själv registerutdraget på polisens hemsida. Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Handlingar som styrker rätt att arbeta i Sverige måste uppvisas vid eventuell intervju: - En svensk medborgare styrks t.ex. med pass eller personbevis från Skatteverket. - Även EU/EES-medborgare har rätt att arbeta i Sverige. Medborgarskapet styrks t.ex. med pass eller uppehållskort. - Tredjelandsmedborgare (utanför EU/EES) styrker sin rätt att arbeta i Sverige med beslut från Migrationsverket, UT-kort (både fram-och baksida) eller ett LMA-kort. Vi som arbetsgivare får inte begära att handlingar som styrker rätten att arbeta i Sverige mejlas till oss. .

10 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025