Om rollen Vi söker nu en kemist för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. I rollen arbetar du med kemiska och fysikaliska analyser i ett välutrustat laboratorium. Du kommer att vara en viktig del av teamet som säkerställer att analyser genomförs med hög kvalitet och noggrannhet. Arbetsuppgifter Utföra traditionella våtkemiska och fysikaliska analyser Arbeta med ICP-MS Utföra instrumentunderhåll Dokumentera resultat Uppdatera metodbeskrivningar Kvalifikationer Teknisk utbildning med inriktning mot kemi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet – krav: Arbete i laboratorium Junior eller nyexaminerad kemist är välkommen att söka Erfarenhet – meriterande: Erfarenhet från ackrediterad verksamhet Tidigare skiftarbete Erfarenhet från säkerhetsreglerad bransch Systemkunskaper: Goda kunskaper i Microsoft Office Meriterande med erfarenhet av LIMS-system och SAP Personliga egenskaper Ansvarsfull och noggrann Självgående och initiativtagande Kvalitetsmedveten med god förmåga att prioritera Kommunikativ och tydlig Språkkunskaper Svenska: flytande i tal och skrift Engelska: goda kunskaper i tal och skrift Att vara konsult hos A-hub Som konsult hos A-hub blir du en del av ett engagerat och personligt konsultbolag där vi ser dig – inte bara din kompetens. Vi tror på långsiktiga relationer, utveckling i uppdragen och nära kontakt under hela din resa. Vi erbjuder trygga villkor, kollektivavtal och stöttning i varje steg, oavsett om du är i början av karriären eller söker nya utmaningar. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande! Har du frågor om rollen eller om hur det är att jobba som konsult via A-hub? Hör gärna av dig!
We are currently looking for a detail-oriented and technically skilled Certification Engineer for our client, an innovative player in the energy systems sector with a strong focus on sustainable solutions. This role is ideal for someone who enjoys working with both technical and administrative tasks and has experience with certification processes such as CE marking, and preferably UL standards as well. In this position, you will work with specialized tools used in the installation and maintenance of high-voltage equipment. You will be a key person in ensuring that these products comply with relevant regulations, both for new developments and updates to existing products. Your responsibilities will include maintaining technical documentation, collecting and updating supporting materials, and supporting the certification process by, for example, identifying replacement components and managing communication with external test laboratories and certification bodies. The work involves a high level of independence as well as close collaboration with project managers, development engineers, and suppliers, both nationally and internationally. We are looking for someone with: • Experience with CE marking and familiarity with relevant directives and standards • Preferably, experience with UL certification • Solid knowledge of electrical engineering, high-voltage knowledge is a plus • Ability to work in a structured manner with technical documentation • Experience participating in the entire certification process • Strong communication skills in English (Swedish is a plus) • Interest in regulations and quality assurance • A minimum of a vocational college (YH) education in a relevant field This is an exciting opportunity for someone who wants to combine technology, regulatory understanding, and international collaboration in a central and impactful role. Does this position sound like an interesting opportunity for you? Don't hesitate to apply today! We apply an ongoing selection. Other Start: after agreement Location: Ludvika, with the possibility to work remotely Employment type: You will work as a consultant for 12 months with the ambition to be employed directly by the client thereafter.
With the purpose to advancing a sustainable energy future for all our client bring power to homes, schools, hospitals, and factories. Now they are looking for you, who wants to join their team and collaborate with exceptional individuals and make a real impact on our communities and society. Our client Our client, who is a global and world leading actor within their domain, strongly believe in the long-term sustainability of HVDC (High Voltage Direct Current) technology. This technology facilitates energy transfer with direct current at high voltages, making it suitable for transmitting energy over long distances and connecting electricity networks with minimal losses. In addition to energy transfer, HVDC technology addresses electricity quality issues and contributes to the stabilization of connected power grids. For offshore wind power or long-distance underwater transmissions, direct current is the most realistic energy transmission alternative. About the role As a Control System Performance Engineer, you will support the development and delivery of control solutions for FACTS (Flexible AC Transmission Systems) converters. Your work will include analyzing customer requirements, defining control strategies, performing simulations (using PSCAD, RTDS, Hidraw), and supporting factory testing and commissioning. You will collaborate closely with R&D, project managers, and other engineering teams throughout the project lifecycle to ensure dynamic performance meets grid code requirements. The role requires working both independently and in a team within an international, multidisciplinary environment. Requirements for the job Master’s or PhD in Electrical Engineering or similar Extensive experience (ideally 15+ years) in power systems and control system analysis Strong knowledge of control theory for high-power converters Hands-on experience with PSCAD, RTDS, and control system development tools like Hidraw or equivalents Experience in project execution from tender phase to commissioning Fluent English, both written and spoken, knowledge of Swedish is considered an advantage Ability to work independently and collaboratively in a dynamic environment Other Information Location: You will primarily be based at the office in Västerås. There is possibility to work remotely from the Stockholm and Gothenburg offices. During certain parts of the project, you will need to be on-site at the office in Västerås on a daily basis for testing and commissioning Start date: Immediately Employment type: You will work as a consultant for 12 months before you have the opportunity to transition to employment with our client
ABOUT THE COMPANY ZetaDisplay is an award-winning, European leader in digital visual transformation. Operating at the forefront of digital signage development, they create market-leading solutions in partnership with their clients. As one of the largest full-service digital signage solution partners in Europe, ZetaDisplay empowers businesses to captivate, connect, and influence their audiences through meaningful visual experiences worldwide. ZetaDisplay works closely with leading global brands, supporting their journey of digitizing physical spaces, connecting big data, and delivering insights while aligning marketing and business technologies to cutting-edge visual experience solutions. With ~250 employees across eight European countries and over 100,000 installations in 50+ markets, ZetaDisplay is a dynamic force in the industry. Learn more about the company here. ABOUT THE ROLEZetaDisplay is on an exciting growth journey, with multiple acquisitions creating a complex landscape of IT systems, tools, and processes across the group. As IT Director, you’ll play a key role in driving transformation and creating a unified, secure, and scalable IT environment that supports the business at every level. This is a highly strategic yet hands-on role. You’ll work closely with the executive team to develop and execute an agile IT roadmap, while also staying actively involved in the day-to-day operations—whether that’s driving infrastructure projects, supporting enterprise system integrations, or leading your team through change. You'll be responsible for ensuring the organization has modern, reliable, and future-proof IT systems. That means simplifying the current tech stack, aligning systems with business needs, and ensuring everything from support to security runs smoothly. Key responsibilities include: Developing and executing a scalable IT strategy and roadmap aligned with business goals Managing infrastructure, IT budget, and technology procurement Overseeing the design and implementation of enterprise systems and integrations Leading the IT support function and ensuring a secure, high-performance environment Driving information security initiatives, including ISO27001 certification Building and mentoring a high-performing IT team WHO ARE YOU? To thrive in this role, we believe you have: A university degree in a STEM field (Science, Technology, Engineering, Mathematics) Proven experience as an IT Director or in a similar senior IT leadership role A hands-on background across areas such as infrastructure, security, system architecture, and user support Strong experience in IT transformation initiatives and enterprise system implementation Solid understanding of budget planning, procurement, and vendor management Excellent communication skills and the ability to influence at all levels of the organization Proficiency in Swedish and English PERSONAL ATTRIBUTES A strategic thinker who understands how IT enables business success Calm under pressure, pragmatic, and able to make sound decisions A natural leader who empowers teams while also rolling up their sleeves when needed Passionate about continuous improvement, security, and delivering end-user value Comfortable navigating complex environments and driving change across borders OTHER INFORMATION Location: Malmö (HQ). Travel: Some travel is required within Europe. Work model: Hybrid – majority of time expected onsite in Malmö. Employment: Full-time, permanent role.
With the purpose to advancing a sustainable energy future for all our client bring power to homes, schools, hospitals, and factories. Now they are looking for you, who wants to join their team and collaborate with exceptional individuals and make a real impact on our communities and society. Our client Our client, who is a global and world leading actor within their domain, strongly believe in the long-term sustainability of HVDC (High Voltage Direct Current) technology. This technology facilitates energy transfer with direct current at high voltages, making it suitable for transmitting energy over long distances and connecting electricity networks with minimal losses. In addition to energy transfer, HVDC technology addresses electricity quality issues and contributes to the stabilization of connected power grids. For offshore wind power or long-distance underwater transmissions, direct current is the most realistic energy transmission alternative. Join us in driving efficient administrative processes and engaging internal customers to meet current needs effectively. As as an Administrator in Material Planner, you'll play a significant role in ensuring smooth operations in various administrative areas. About the Role As an Administrative Material Planner, you will oversee material administration. While support will be provided, your role will involve creating purchase orders and managing associated tasks. You will work in the SAP S/4HANA business system. You will work in the Control & Protection department, where advanced control and protection systems for energy distribution and power transmission are developed and implemented. We're looking for individuals who are detail-oriented, adept at networking, and skilled in listening and understanding signals. If you're ready to make a meaningful contribution to there team and grow in a dynamic environment, apply now! Requirements for the job Administrative work experience, preferably as a materials planner in the industrial sector System experience in SAP, preferably in SAP S/4HANA Fluent in English, both written and spoken. Additional languages, such as Swedish, are advantageous It is considered an advantage if you also have an educational background in materials planning, logistics or similar. Other information Location: Ludvika Availability: Start date 15 August Employment type: You will work as a consultant for 12 months before you have the opportunity to transition to employment with our client A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Vår kund Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! Om rollenI rollen som Kundsupportmedarbetare skapar du en positiv kundupplevelse och är ansiktet utåt för Stena Recycling. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under deras pågående systembyte med chans till förlängning. Din primära uppgift är att hantera inkommande ärenden, samtal och mail, via ärendehanteringssystem. Du strävar efter att lösa kundens ärende redan vid första kontakt eller vid behov kopplar ihop kunden med rätt kollega internt och följer kundens ärende från start till slut med löpande återkoppling. Du kommer också att kontakta företagets kunder proaktivt via telefon för att säkerställa kundnöjdhet och potentiell utveckling av samarbetet. Dagligen hjälper du kunder att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice där du ser helheten och hittar långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. I rollen som Kundsupportmedarbetare arbetar du nära kollegor i andra roller på filialen samt har ett tätt samarbete med dina närmsta kollegor i supportteamet. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! Exempel på andra arbetsuppgifter du kommer att utföra: Orderläggning för inleveranser via affärssystemet Lägga upp nya kunder via affärssystemet Hantera och dokumentera kundreklamationer Delta och aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse Proaktivt arbeta med att digitalisera kunderna via kundportalen Om dig För att lyckas i rollen som Kundsupport ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att bygga och förvalta relationer. Du har lätt för att kommunicera, är lyhörd i ditt bemötande och gör ditt yttersta för att skapa en god kundupplevelse. Som person är du självständig samtidigt som du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt. Vidare är du en person som gärna tar ägarskap och har god förmåga att prioritera samt skapa struktur i ditt arbete. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. Kvalifikationer Minst 10 års arbetslivserfarenhet av service och löpande kundkontakt samt arbete med ärendehanteringssystem Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av innesälj Övrig information Start: Omgående Plats: Arbetet sker från kontoret i Hallstahammar, Olbergavägen 8 Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdrag tom 31/12 med möjlighet till förlängning Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Har du ett tekniskt öga för detaljer, ett intresse för maskinbygge och vill vara med från idé till färdig funktion? Som elkonstruktör med automationsfokus får du en viktig roll i att bygga och förbättra lösningar som faktiskt används, på riktigt! Här väntar en bred och varierad roll där du får kombinera planering, konstruktion och test. Om rollen I den här rollen får du arbeta med hela kedjan inom elkonstruktion och automation, från val av komponenter till installation och funktionstest. Du kommer att: Arbeta med elkonstruktion och pneumatik Välja komponenter och göra automationslösningar Programmera HMI och jobba med felsökning och koppling Arbeta i system som Siemens PLC och Beckhoff Göra riskanalyser och systemberäkningar Vara delaktig i montage, installation och funktionstest Jobba med maskinbygge, och gärna ha ett extra intresse för området Du kommer även att arbeta med projekttidplanering och ha koll på hur du fördelar din tid. Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är en erfaren ingenjör som gillar att ta ansvar, har tekniskt självförtroende och uppskattar att vara nära tekniken. Du är inte rädd för att ta initiativ, och du gillar kombinationen av kontorsarbete och praktiskt genomförande. Vi söker dig som har: Högskole eller civilingenjör inom elkonstruktion/automation Minst 5 års erfarenhet som ingenjör inom elkonstruktion Tidigare jobbat i automationsprojekt Erfarenhet av Eplan eller EproCAD Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av maskinbygge för större industrier Förståelse för mekanikkonstruktion och tillhörande komponenter Erfarenhet av Beckhoff-system Pneumatikkonstruktion Vana att uppskatta och följa upp egen projekttid Som person är du: Öppen, kommunikativ och teknikintresserad Ansvarstagande och trygg i din tekniska kompetens Van att ta lead i projekt och få saker att hända Övrig Information Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Heltid Plats: Stockholm med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 9 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering. För frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected]
Vill du vara med och skapa en bättre morgondag? Sigma Industry Development befinner sig i en spännande expansionsfas! Nu letar vi efter dig som vill tillhöra Sveriges bästa konsultbolag där din personliga utveckling står i fokus! Om Sigma Du kommer att tillhöra Sigmas kontor i Stockholm där företagskulturen är öppen och varm. Tillsammans strävar Sigma efter att bli ett av Sveriges mest välskötta ingenjörsinriktade konsultbolag. Du kommer att få arbeta med allt från startups till de största företagen i Svensk industri vilket kommer att ge dig stor variation i din vardag! Arbetsuppgifter Arbetet kommer vara varierande där du succesivt kommer få ta mer ansvar. Du kommer ingå i projekt inom elektrifiering, batteriteknik, autonoma system, robotik, hårdvaru-/mjukvarudiagnostik, mjukvaruutveckling och projektledning. Dina arbetsuppgifter kommer innebära kodning, test & verifiering, metodutveckling, elektronikkonstruktion och systemdesign inom hårdvara/mjukvara. Du kommer även få en gedigen introduktion samt få en tilldelad mentor som bollplank. Skallkrav Högskoleingenjör - eller Civilingenjör inom Mekatronik, inbyggda system, Datavetenskap eller annan relevant bakgrund Minst 5-10 års relevant arbetserfarenhet inom mjukvara Engelska i tal och skrift Matlab C/C++ Meriterande Kunskap inom Machine Learning /AI Svenska i tal och skrift Personliga egenskaper Professionell Engagerad Flexibel Lösningsorienterad Kommunikativ Övrig Information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Stockholm Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 9 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering. I denna process samarbetar Sigma Industry med A-hub. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub.
VI söker nu efter en Mekanikkonstruktör till uppdrag inom kärnkraftsindustrin. Rollen passar dig som vill arbeta med tekniska utmaningar i komplexa projekt och bidra till framtidens energilösningar. Om Företaget AFRY är en ledande aktör inom kärnkraftssektorn, med uppdrag som sträcker sig från reaktorsäkerhet och säkerhetsanalyser till tekniska utredningar och projektledning. Företaget har en stark och långsiktig relation till sina kunder, och arbetar ofta i nära och förtroendefulla samarbeten. Uppdragen varierar i storlek och omfattning från tidiga förstudier till avancerade anläggningsändringar och moderniseringar. Den breda kompetensen inom organisationen gör det möjligt att erbjuda både kund och kollegor ett starkt utvecklingsstöd. Om Tjänsten AFRY söker en mekanikkonstruktör som vill arbeta i tekniskt krävande och utvecklande uppdrag inom kärnkraft. Rollen innebär att arbeta både självständigt och i team, och inkluderar bland annat följande arbetsuppgifter: Framtagning av konstruktionsunderlag Kravställning och dimensionering av mekaniska system Tekniska analyser av konstruktioner på komponent- och systemnivå Framtagning av tekniska specifikationer och kvalificering av komponenter Deltagande i upphandlingar Möjlighet att verka som provdriftsledare i vissa projekt Skallkrav Vi söker dig som är en nyfiken och driven ingenjör med stort intresse utav Mekanik. Vi ser även att du har med dig följande: Högskole/Civilingenjör inom maskinteknik eller annan relevant bakgrund Svenska och engelska i tal och skrift 5 års arbetserfarenhet inom mekanikkonstruktion B-körkort Tjänsten är säkerhetsklassad. Innan anställning inleds kommer drogtester och säkerhetsprövning att genomföras. Meriterande: Tidigare erfarenhet från kärnkraftsbranschen eller liknande bransch med höga säkerhetskrav Personliga egenskaper Samarbetsinriktad och målmedveten Nyfiken, självgående och initiativtagande Strukturerad och flexibel Övrigt Information Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Heltid Ort: Uppsala/Forsmark Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 12 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering.
Vi har en spännande möjlighet för dig som vill arbeta med produktionsplanering, bli en del av vår kunds team! Om rollen Till vår kund i Västerås söker vi nu en högt motiverad person som kan ta rollen som produktionsplanerare inom rotortillverkning. Tjänsten erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att bidra inom produktionsplaneringen. Du kommer att få stöd av flera erfarna kollegor som för närvarande arbetar med liknande uppgifter. Arbetsuppgifter Generera detaljerade produktionsplaner för att maximera resursanvändningen och uppfylla produktionskrav och tidsscheman Fastställa sekvensen och ledtiden för varje operation för att möta behovet och leveransernas deadlines genom produktion och i linje med den övergripande planen Övervaka prestanda, identifiera orsaker till avvikelser och genomföra relevanta förbättringar Samarbeta med produktionschefer genom tydlig kommunikation om eventuella kapacitetsproblem och detaljer om materialtillgänglighet Kvalifikationer En högskole eller YH-examen inom produktionsplanering, logistik eller liknande Arbetslivserfarenhet inom produktionsplanering, gärna inom industri Flytande kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt Goda kunskap i Excel och företrädesvis kunskaper i SAP Personliga egenskaper Förmågan att identifiera och lösa problem på ett lämpligt och professionellt sätt Goda kommunikationsfärdigheter Du är flexibel och trivs i dynamiska och snabbt föränderliga miljöer Förmåga att hantera flera uppgifter åt gången och prioritera mellan dessa Övrigt Start: Enligt överenskommelse Plats: Västerås, 100 % på plats från kontoret Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda dagtid Anställningsform: Tillsvidareanställning, konsultuppdrag under 12 månader med ambitionen att bli anställd av vår kund direkt efter det Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy
Välj ett jobb för att visa detaljer