Systemingenjör till välkänt industriföretag i Linköping!

A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR. A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka! Just nu söker vi en Systemingenjörtill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping. OM ROLLEN Vi söker en Systemingenjör som kommer ageraLinuxspecialist och fokusera påförvaltning och utveckling av vår kundsIT-verktyg. Du kommer att få hantera affärsmässiga krav från internkunder och verksamhetsprocesser. I detta ingår förvaltning, felsökning, rättning och uppdatering av systemen. Baserat på vilka kunskaper du tar med dig in i rollenkommer det finnas möjlighet att få vara delaktig i IT-projekt för att införa nya tekniska lösningar samt ingå i ett förvaltningsteam som har uppdraget att se till att applikationerna körs med upprätthållen system- och informationssäkerhet. Fokus ligger initialt på Linux men kunskap inom verktyg som exempelvis Atlassian och Jenkins är relevanta för denna tjänst. ÖNSKADE KVALIFIKATIONER För att passa och trivas i tjänsten har du: Goda kunskaper iLinux Du är en driven lagspelare som gillar att jobba nära andra Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är även meriterande om du har kunskaper i: Atlassian Git Kubernetes Docker Jenkins Python För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde. VI ERBJUDER Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag. Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester. ÖVRIG INFORMATION Placering: Linköping Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på [email protected] eller Alice Lindell på [email protected] Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! OM A-HUB GROUP A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna. A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Automationsingenjör till världsledande företag

Har du några års erfarenhet som automationsingenjör och vill ta ett kliv upp i karriären? Vill du bli en av nyckelspelarna för en nystartad avdelning? Då har vi tjänsten för dig Om FöretagetFöretaget har en expertis inom att tillhandahålla skräddarsydda lösningar inom automation, elektrifiering och digitalisering för att hjälpa kunder att styra och optimera sina processer. Företaget är en global aktör och samarbetar med kunder inom energi, vatten, kemi, livsmedel och läkemedel över hela världen. Vid en intervju kommer mer information om företaget att tillhandahållas. Arbetsuppgifter Som automationsingenjör kommer du att ha en varierande tjänst med flexibilitet att arbeta hemifrån, från kontoret eller ute hos kund. Dina primära arbetsuppgifter inkluderar: Analysera och optimera befintliga system samt föreslå förbättringar och åtgärder hos kund Hantera tilläggsbeställningar och uppgraderingar av system samt ingå iprojektleveranser. Arbeta självständigt med uppdrag inom områden som applikationsförändringar, tillägg och felsökning av systemkomponenter. Delta i förändringsarbeten inom IT-system och arbeta inom sektorer som vattenkraft och kärnkraft i regionen Norrköping, inklusive tekniska verken och deras anläggningar. Skallkrav YH/Högskoleingenjör inom Automation 3 års erfarenhet som automationsingenjör Svenska och engelska i tal och skrift Körkort B Personliga egenskaper Självständig Driven Ansvarstagande Affärsmannamässig Flexibilitet och lösningsorienterad Övrigt Information Start: Enligt överenskommelseArbetstider: HeltidPlats: Norrköping HybridAnställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 12 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering. För frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Software Manager till Phoniro

Phoniro är en ledande aktör inom välfärdsteknik och e-hälsa. Här får du vara med och driva utvecklingen av framtidens välfärdsteknik inom bland annat digital nyckelhantering och larmsystem. Vår äldre befolkning växer och efterfrågan på funktionella digitala lösningar ökar snabbt. Inom affärsområdet Senior Care får du vara en viktig del av att utveckla framtidens tekniska lösningar som skapar stort värde för både samhället och våra äldre. Phoniro utökar nu sitt produktutvecklingsteam och söker en framåtlutad Software Manager till Norrköpingskontoret! OM ROLLEN Som Software Manager på Phoniro kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla Software-teamet i Norrköping som består av cirka 13 medarbetare. Stort fokus ligger på ledarskapet där du vill arbeta nära teamet i en coachande roll samtidigt som du möjliggör för medarbetarna att göra ett bra jobb. Du vill med stolthet lyssna in och förstå medarbetarna för att bidra till deras utveckling och bygga en positiv kultur i teamet. I rollen som Software Manager kommer du även: Leda regelbundna teammöten och aktiviteter Ansvara för resursplanering Utveckla processer och arbetssätt Driva interna förbättrings- och implementeringsprojekt Samarbeta med andra delar av produktutvecklingen inom organisationen Ha ansvar för mjukvara och system Ha budgetansvar Du erbjuds en spännande roll med mycket ansvar samt möjlighet att både leda andra och påverka hur teamet ska arbeta framöver. Du erbjuds även möjligheter att forma rollen på sikt, exempelvis om du vill jobba närmare kund, med mer strategiska delar eller driva projekt inom innovation och produktutveckling. DIN BAKGRUND Vi söker dig som är en trygg ledare och har tidigare erfarenhet av att leda utvecklingsteam. Du värdesätter att vara en närvarande chef där du har regelbundna avstämningar med både ditt team och dess medlemmar. I rollen som Software Manager är du lönesättande chef och en viktig del är att utveckla medarbetarna. Du kommer även involveras i rekrytering och onboarding av nya teammedlemmar. Som sökande ser vi att du har erfarenhet av nyutveckling med modern teknik. Du trivs i en framåtlutad organisation där du får bidra brett med en helhetssyn över arbetet och där du har stort mandat att påverka krav och tekniska beslut. Phoniro värdesätter din erfarenhet och ser gärna att du med din kompetens bidrar till att forma både team och verksamhetens lösningar. Får att trivas och passa i rollen har du även: Stor vana av modernt och agilt utvecklingsarbete Erfarenhet av att driva förändringsarbete Kunskap/erfarenhet av mjukvaruutveckling, molnlösningar och drift av kritiska system Mycket goda kunskaper i svenska och engelska VEM ÄR DU? Vi söker dig som är en engagerad ledare med starka ledarskapsfärdigheter och en förmåga att inspirera ditt team till framgång. Som en driven och kommunikativ ledare är du skicklig på att bygga starka relationer och skapa en positiv arbetsmiljö. Du är även lyhörd och har förmågan att hantera komplexa utmaningar med lugn och beslutsamhet. OM PHONIRO Phoniro är ett teknikdrivet bolag med stort hjärta som tillhör det växande affärsområdet Senior Care inom den globala ASSA ABLOY-koncernen. Vi utvecklar hård- och mjukvara inom väldfärdsteknik som innefattar digital nyckelhantering, larmsystem för särskilda boenden, digital tillsyn samt tid- och insatsuppföljning. Merparten av verksamhetens lösningar är utvecklade och tillverkade i Sverige. Lösningarna finns i 200 av Sveriges kommuner och totalt görs mer än 85 miljoner hemtjänstbesök varje år med stöd av Phoniros lösningar. Läs mer påwww.phoniro.se Phoniro har kontor i Norrköping samt Halmstad och har cirka 120 medarbetare. På Business Development som tjänsten Software Manager tillhör, jobbar cirka 30 medarbetare. I Norrköping är 25 medarbetare stationerade och du erbjuds en härlig arbetsmiljö med högt i tak, gott samarbete och mycket kreativitet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Upplägg: Anställning direkt hos Phoniro. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på [email protected] Placering: Tjänsten är placeradpå Phoniros fina och nyrenoverade kontor i centrala Norrköping. Du erbjuds flexibla arbetstider samt möjlighet att jobba hybrid. Start: Omgående eller enligt överenskommelse

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Junior Skadereglerare till Van Ameyde

Trivs du i en roll som kombinerar administration och kommunikation? Är du nyfiken på försäkringsområdet och vill växa tillsammans med en framstående organisation? Om ja, så kan detta vara karriärmöjligheten för just dig! Om Van Ameyde och teametVan Ameyde Sweden är ett globalt, ledande konsultföretag inom skadereglering, med passionerade medarbetare på kontoren i Kallinge, Malmö, och Stockholm. Deras team växer och därför söker A-hub efter dig som vill växa inom rollen som Junior Skadereglerare och jobba som konsult hos Van Ameyde med chans till direktanställning hos bolaget. Du erbjuds En möjlighet att utvecklas professionellt inom administration och ärendehantering som en del av ett sammansvetsat team. Värdefull erfarenhet inom skadereglering i försäkringsbranschen. Friskvård och kollektivavtalad lön och förmånspaket som konsult hos A-hub. Uppdraget som Junior Skadereglerare Som Junior Skadereglerarehos Van Ameyde kommer du att erbjudas en central roll i att säkerställa en smidig skaderegleringsprocess. Du kommer att vara en kontaktpunkt för kunder och ha ansvar för att hantera inkommande ärenden. Genom dessa ansvarsområden kommer du att vara viktig del i servicen gentemot kunderna. Vanligt förekommande uppgifter i kundprojekten innefattar: Hantera kundfrågor över telefon. Verifiera olika inkommande fakturor. Registrera nya skadeärenden. Om dig Vi letar efter dig som effektivt planerar och utför ditt arbete, som engagerar dig i kunders ärende, som samarbetar väl med kollegor och som trivs med att analysera och fatta underbyggda beslut. Du håller koll på siffror och detaljer och du har obehindrade språkfärdigheter både i svenska och engelska. För den här rekryteringen så lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser eftersom de har en direkt påverkan på matchningen för rollen och teamets framgång. Praktisk informationStart: omgående – sök gärna direkt. Arbetstider: alternerande 08:00-16:45 & 09:15-18:00. Anställningsform: konsult hos A-hub med potentiell överrekrytering på sikt. Placering: Kallinge, Blekinge.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Projektsäljare hos Forbo Flooring

Forbo Flooring Systems är en global aktör på golvmarknaden och erbjuder golvbeläggningar av framförallt linoleum, vinyl och textil. Företaget ingår i den schweiziska Forbo-koncernen och har filialer i 36 länder. Vi söker nu rätt person att fylla rollen som projektsäljare i vårt Norrlandsteam. Lämplig bostadsort är Gävleborg, Dalarna eller Värmland. Som säljare hos Forbo Flooring kommer du att vara ansvarig för att hantera befintliga kundrelationer samt att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom olika marknadssegment, inklusive kommersiella fastigheter, offentliga lokaler och till viss del detaljhandel. Ansvarsområden: Proaktivt bearbeta och utveckla relationer med befintliga och potentiella kunder. Tjänsten innefattar till största delen aktiv projektbearbetning. Förstå och tillgodose kundernas behov genom att erbjuda golvlösningar baserade på vårt produktsortiment. Genomföra produktpresentationer och demonstrationer. Tjänsten kräver ett bra samarbeta inom teamet, inklusive marknadsföring och teknisk support. Löpande arbeta med offertförfrågningar och uppföljning av dessa. Kvalifikationer: Erfarenhet av försäljning, företrädesvis inom bygg- eller inredningsbranschen. Starkt affärssinne och förmåga att förstå och kommunicera tekniska produktfördelar till olika målgrupper. Utmärkta förhandlings- och relationsbyggande färdigheter. Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt. Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Koncernspråk är engelska. Körkort B. God datavana med erfarenhet att arbeta i Office miljö samt CRM. Förmåner: Marknadsmässig lönesättning med bonusmöjligheter baserat på prestation. Tjänstebil och övriga förmåner relaterade till jobbet. Möjlighet till utbildning och utveckling inom företaget. Vara en del av ett globalt erkänt varumärke med starka värderingar kring prestanda, hållbarhet och innovation. Hoppas att vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIG INFORMATION Start: Efter överenskommelse. Arbetstider: Heltid Plats: Gävleborg, Dalarna eller Värmland Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut, se till att söka direkt. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Forbo Floorings önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub. Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josefine Uno, [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Junior Elkonstruktör - ElproCAD

Är du en ambitiös och driven Elkonstruktör med passion för elektrisk design och CAD-teknik? Vill du ta dina första steg inom branschen och vara en del av spännande projekt inom elektrifiering och hållbara lösningar? Missa inte denna chans! Som Junior Elkonstruktör kommer du att få möjlighet att arbeta nära erfarna ingenjörer och delta i utvecklingen av elektriska konstruktioner för olika projekt. Vi söker dig som har: Har en examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område. Besitter grundläggande kunskaper inom elkonstruktion och elteknik. Har erfarenhet eller utbildning i ElproCAD. Har förmåga att arbeta både självständigt och i team för att lösa komplexa utmaningar. Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning eller överrekrytering. Du blir anställd av A-hub och arbetar som konsult ute hos en av våra kunder.

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Systemutvecklare till A-hub

Systemutvecklare med erfarenhet sökes till A-hub A-hub är en innovativ aktör som ständigt strävar efter att ligga i framkant av teknologisk utveckling inom vår bransch. Vi tror på människors potential att genom innovation och teknik skapa positiv förändring i samhället. Nu söker vi ensystemutvecklare som kan bidra med sin tekniska kompetens och sitt engagemang för att fortsätta driva vår utveckling framåt. Vem är du? Du har ett par årserfarenhet av systemutveckling och en stark teknisk bakgrund. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med varierade projekt. Du är en lagspelare som värdesätter samarbete och kunskapsdelning. Du har god erfarenhet av programmeringsspråk såsom Java, .NET, C#, eller Python. Du är innovativ och gillar att tänka utanför boxen för att hitta de bästa lösningarna. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Ansvarsområden: Utveckla och implementera högkvalitativa lösningar som möter såväl kunders som interna krav. Löpande förbättra och optimera befintliga system och applikationer. Samarbeta med andra avdelningar för att uppnå de bästa tekniska lösningarna. Du erbjuds: En dynamisk och innovativ arbetsplats som ständigt letar efter nya talanger att addera till vårt team. Vi tror på att rekrytera individer och personligheter som kan bidra till vår gemensamma framgång. Vi är alltid öppna för att träffa ambitiösa och passionerade personer som vill vara en del av vårt äventyr! Plats: Luleå. Hybridarbete är en möjlig arbetsform efter överenskommelse. Startdatum:Enligt överenskommelse. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt. Typ av anställning:Tillsvidare med initial provanställning. För frågor och ansökningar:Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar din ansökan till A-hub, där din erfarenhet som systemutvecklare kan bidra till vår framgång!

19 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
IT-tekniker till UCS IT Solutions!

Drivs du av att utvecklas och ständigt lära dig om nya tekniker? Trivs du i en miljö där du får chansen att ta eget ansvar, visa driv och servicevilja? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions - ett innovativt och familjärt bolag fyllt av möjligheter! OM UCS IT SOLUTIONS UCS IT Solutions är ett modernt bolag som drivs av ett genuint intresse för kundernas verksamheter. De arbetar utifrån ett digitalt och proaktivt arbetssätt som möjliggör närhet till kundernas utveckling. UCS IT Solutions består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Linköping, Norrköping och Vimmerby. Kulturen och värderingarna har bidragit till bolagets starka tillväxt, och de är måna om att hitta rätt individer till sitt team. Värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang präglar organisationen och verksamheten. Välkommen till en arbetsplats där du får trivas och utvecklas! OM TJÄNSTEN Som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions ser du till att allt fungerar! Dessutom arbetar du ständigt för förbättring. Du drivs av att lösa problem och hjälpa användare med ditt tekniska kunnande. Med rollen kommer ett stort ansvar, vilket ställer krav på engagemang, driv och servicevilja. Du kommer arbeta brett med en stor variation av arbetsuppgifter; bland annat systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i kundernas IT-miljöer. Förutom det ingår även att hjälpa kunderna med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten. VEM ÄR DU? Vi tror att du som söker har ett antal års arbetslivserfarenhet inom IT-branschen och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows Server-miljöer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill hålla dig uppdaterad på nya tekniker. Vi tror därtill att du har en utbildning inom IT, antingen från yrkeshögskola eller på högskole-/universitetsnivå, men det är inte ett krav. Vidare tror vi att du som söker har erfarenhet inom några av dessa områden: Storage och backup VMware Citrix Exchange/Microsoft 365 Active Directory Nätverk, VPN, mobilt bredband Azure/AWS Netapp och Veeam Switchar, routing och brandväggar Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du drivs av att göra ett bra arbete och göra kunderna nöjda. Din erfarenhet har gjort dig trygg i att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du är en lagspelare som trivs bra med att arbeta i team. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. VAD ERBJUDER VI? Som anställd hos UCS IT Solutions erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa! Bolaget har samarbeten med många attraktiva organisationer i Östergötland, såväl stora som små. Du får själv vara delaktig i vilka uppdrag och åtaganden du tar dig an utifrån eget intresse. Uppdragens karaktär kan också variera utifrån egna önskemål. Kanske trivs du med längre uppdrag hos samma kund, eller så drivs du av att testa dina vingar på kortare uppdrag hos olika kunder. Du får ständigt chansen att utvecklas vidare i din yrkesroll, lära dig nya tekniker och utmanas på spännande uppdrag. UCS IT Solutions satsar på dig som anställd! Genom nära samarbete med driftorganisationen och övriga konsulter får du möjlighet till stöttning och kompetensöverföring från erfarna kollegor. Du sätter upp en personlig utvecklingsplan utifrån personliga mål tillsammans med din chef. UCS IT Solutions är måna om att du får chansen att ta dig dit du vill i din karriär. UCS IT solutions ser alltid medarbetarna som sin främsta resurs och verkar för en inbjudande och familjär kultur där alla får vara med och påverka. De anordnar veckovisa avstämningar för att känna pulsen på medarbetarna och följer upp hur du som anställd trivs. Du som anställd erbjuds roliga aktiviteter på arbetstid, så som paddelturneringar och kundevent. UCS IT solutions uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och fritid. Dessutom erbjuds du en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar, ute hos kund eller i de egna fräscha lokalerna. Vad passar dig bäst? ÖVRIGT Anställning: Anställning direkt hos UCS IT Solutions. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontaktaLove Fransson på [email protected] Placering: På UCS IT Solutions kontor i Linköping. Möjlig placering är även i Norrköping och Vimmerby. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Ta chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa! Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

19 april 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Infrastructure Engineer - Biltema

ABOUT THE POSITION AND THE COMPANY With a wide range of products for the entire family, Biltema is a strong brand with more than 160 stores across the Nordic region, and plans for further expansion. The success and vision are based on a simple concept that has been refined over the years; To make it economically easier for people to have cars, boats, homes, tools, and leisure articles of high quality, thereby creating a richer leisure time for these people. They choose their own path and have therefore decided to invest in their own operations and development of systems and technical solutions, among other things. Biltema Nordic Services is a service company within Biltema with various departments that together deliver a complete solution for the department stores' assortment and operations. The IT department in Helsingborg provides systems and digital solutions in collaboration with Biltema's other companies within the group for our Nordic markets. You will be part of a large team of colleagues who, together with the entire IT department, develop, manage, and support both proprietary products and systems, as well as well-known systems from market-leading suppliers. Together with your colleagues, the mission is to develop, integrate, and automate Biltema's over 150 digital platforms and systems. YOU ARE OFFERED · To work for a company with healthy values and play an important role in the future development of Biltema's systems. · Work in an organization with clear leadership and a clear and long-term vision. · The opportunity to work at a well-managed and very prosperous company that values entrepreneurship and simplicity. WORK TASKS & RESPONSIBILITIES · Design, install, configure, and maintain Citrix environments, including XenApp, XenDesktop, StoreFront, NetScaler and Provisioning Services both on-premise and cloud. · Manage and administer SCCM, including software deployment, patch management, inventory, reporting and compliance. · Manage and administer Windows servers, Active Directory, DNS, DHCP, Group Policy and other core services. · Monitor and optimize the performance, availability and security of the IT infrastructure using various tools and best practices. · Troubleshoot and resolve complex IT infrastructure issues and provide root cause analysis and recommendations. · Document and update IT infrastructure policies, procedures and standards. · Research and evaluate new technologies and solutions to improve the IT infrastructure. · Provide technical support and guidance to end users and other IT staff. · Manage and administer infrastructure environment with focus on Biltema retail shops. EXPERIENCE · At least 3 years of experience in IT infrastructure engineering, administration or support. · Strong knowledge and experience with Citrix technologies, such as XenApp, XenDesktop, StoreFront and Provisioning Services. · Strong knowledge and experience with SCCM, including software deployment, patch management, inventory, reporting and compliance. · Strong knowledge and experience with Windows servers, Active Directory, DNS, DHCP, Group Policy and other core services. · Strong troubleshooting and problem-solving skills. · Good communication and documentation skills. · Ability to work independently and as part of a team. · Certifications in Citrix, SCCM and other relevant cloud technologies are a plus. · Experience in Citrix NetScaler technology is a plus ADDITIONAL INFORMATION Start: By agreement Working hours: Standard office hours with the possibility for hybrid work. Location: Helsingborg Type of employment: This assignment is a recruitment, and the employment will be directly with our client. Salary, terms, and conditions are discussed separately. The recruitment process is managed by A-hub. Therefore, Biltema Nordic Services requests that all inquiries regarding the position be directed to A-Hub.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
IT Service Desk Technician - Biltema

ABOUT THE POSITION AND THE COMPANY With a wide range of products for the entire family, Biltema is a strong brand with more than 160 stores across the Nordic region, and plans for further expansion. The success and vision are based on a simple concept that has been refined over the years; To make it economically easier for people to have cars, boats, homes, tools, and leisure articles of high quality, thereby creating a richer leisure time for these people. They choose their own path and have therefore decided to invest in their own operations and development of systems and technical solutions, among other things. Biltema Nordic Services is a service company within Biltema with various departments that together deliver a complete solution for the department stores' assortment and operations. The IT department in Helsingborg provides systems and digital solutions in collaboration with Biltema's other companies within the group for our Nordic markets. You will be part of a team with X number of colleagues who, together with the entire IT department, develop, manage, and support both proprietary products and systems, as well as well-known systems from market-leading suppliers. Together with your colleagues, the mission is to develop, integrate, and automate Biltema's over 150 digital platforms and systems. YOU ARE OFFERED · To work for a company with healthy values and play an important role in the future development of Biltema's systems. · Work in an organization with clear leadership and a clear and long-term vision. · The opportunity to work at a well-managed and very prosperous company that values entrepreneurship and simplicity. WORK TASKS & RESPONSIBILITIES · Respond to user requests and inquiries via phone, email, chat, or ticketing system. · Diagnose and resolve technical problems related to IT systems and services, such as computers, printers, software, network, and email. · Escalate complex or unresolved issues to the appropriate level of support. · Document and update user issues and solutions in the ticketing system. · Follow up with users to ensure issue resolution and customer satisfaction. · Maintain and update knowledge base and FAQ resources. · Provide basic training and guidance to users on IT systems and services. · Perform routine maintenance and updates on IT systems and equipment. · Adhere to IT policies and procedures and comply with security and confidentiality standards. · Provide both level 1 and level 2 support from the whole organization. EXPERIENCE · High school diploma or equivalent. · Minimum one year of experience in IT service desk or technical support role. · Knowledge of IT systems and services, such as Windows, Office, Active Directory, VPN, etc. · Ability to troubleshoot and resolve technical issues in a timely and professional manner. · Excellent communication and customer service skills. · Ability to work independently and as part of a team. · Ability to multitask and prioritize tasks. · Certification in ITIL, CompTIA, Microsoft, or other relevant fields is a plus. ADDITIONAL INFORMATION Start: By agreement Working hours: Standard office hours with the possibility for hybrid work. Location: Helsingborg Type of employment: This assignment is a recruitment, and the employment will be directly with our client. Salary, terms, and conditions are discussed separately. The recruitment process is managed by A-hub. Therefore, Biltema Nordic Services requests that all inquiries regarding the position be directed to A-Hub.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024