Starfinder AB jobb

Lediga jobb hos Starfinder AB

Reservdelsmedarbetare till södra Stockholm

Vi söker dig som har ett intresse för lager och reservdelar! I din roll som Reservdelsmedarbetare kommer du ingå i ett härligt gäng. Du kommer att axla en viktig roll i företaget och ansvara för reservdelslager, ordermottagning, beställning och reservdelsförsörjning till verkstadens tekniker samt kunder. Dina arbetsuppgifter: Rollen som Reservdelsmedarbetare innebär ett självständigt arbete i nära samarbete med teamet för att tillsammans överträffa interna och externa kunders förväntningar. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att arbeta med planering, reservdelsförsörjning, lagerbeställningar, returer samt inventering. Du kommer även arbeta med orderplock och inleveranser. Vi söker dig som har: B- körkort, truckkort är meriterande. Tidigare erfarenhet av lager eller reservdelshantering ses meriterande. Tidigare erfarenhet från fordonsbranschen ses som meriterande. God dator- och systemvana. Som person är du självständig med god samarbetsvilja, har högt servicefokus samt är effektiv och noggrann i ditt arbete. Det är viktigt att du tar initiativ och har ett strukturerat och flexibelt arbetssätt där verksamhetens gemensamma mål är i fokus. Viktigt är att du gillar högt tempo, är stresstålig och har god förmåga att organisera flera uppdrag samtidigt. Detta är en tjänst på heltid, och arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag. Start är till sommaren. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Amanda Svenberg, 076 009 77 46.Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Lager- och underhållsmedarbetare till norra Stockholm

Gillar du att arbeta fysiskt och har tidigare erfarenhet av lager eller annat fysiskt arbete? ArbetsuppgifterArbetet innebär att man ansvarar för att plocka, packa och sortera produkter på lagret. Det kommer även innebära att utföra kontroller samt lättare service och underhåll på företagets maskiner och verktyg.I din roll förekommer det en deltunga lyft och därför krävs en god fysisk form.Din profil- Gärna erfarenhet av lagerarbete eller annat fysiskt arbete.- God fysik och är inte rädd för att hugga i där det behövs.- Du behärskar svenska i tal och skrift. Stor vikt läggs vid din personlighet, där vi tror att du är en lagspelare med känsla för noggrannhet. Du kommer bli en del av ett härlig sammansvetsat team och där stora möjligheter till utveckling finns. Ansökan och tillträdeDetta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Arbetstiderna är förlagda under dagtid måndag-fredag, 7-16.Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig i ditt arbete. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Amanda Svenberg 076 009 77 46. Intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig, välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Kundservicemedarbetare till Eurotransport i Kungsängen

Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden. Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att: Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service Hantera bokningar via vår användarvänliga portal Bistå kunder med att erhålla nycklar vid utlämning Hantera reklamationer Ha kontakt med åkare och andra avdelningar för en smidig samordning. Rollen är stationerad i våra fina lokaler i Kungsängen och du rapporterar vill vår kundtjänstchef. För att matcha rollen tror vi att du har gymnasiekompetens samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare och arbetar strukturerat. Meriterande om du har erfarenhet av reklamationshantering från tidigare kundtjänstarbete. Du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort. Vår prioritet är att hitta en person vars personlighet både matchar och kompletterar oss. Vi sätter mycket stort värde på noggrannhet och struktur i vår arbetsmiljö och för att passa denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att lösa problem. Vi uppskattar medarbetare som sprider positivitet och glädje samtidigt som de har en stark känsla för service. Egenskaper som hjälpsamhet, flexibilitet och god ordningsförmåga är också av stor betydelse för oss. Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är vi säkra på att du kommer att trivas i vårt team. Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du blir rekryterad och anställd direkt av Eurotransport. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder 076777 67 62 och Susanna Haglund 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Servicerådgivare till premiummärke

Brinner du för kundservice och vill du varaansiktet utåt för ett premiummärke?Då söker vi dig! ArbetsuppgifterSom Servicerådgivare är din roll att ge verkstadens kunder ett professionellt och trevligt bemötande. Du har ansvaret att säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda och är den som håller kontaktenmed verkstadens kunder vid inlämning/utlämning av deras bilar.Dina arbetsuppgifter kommer innebära att boka in kunder på verkstadsbesök via telefon, ta emot samt lämna ut bilar och ta betalt.Ditt arbete sker i verkstadens datorsystem samt via telefon och mail. Din profilVi söker dig som jobbat med ett servicekrävande yrke tidigare.Viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är ett effektivt arbetssätt, kunna ta egna initiativ samt flexibel i sitt arbetssätt.I tjänsten kommer du att möta olika typer av utmaningar och olika situationer, men med din inställning hittar du alltid lösningarna som gör kundens dag.Du är lyhörd och anpassar dig efter varje människas personlighet och behov samt är en fena på attskapa en personlig relation med kunden.I detta urval kommer stor vikt att läggas vid din personlighet. Innehar B -körkort. Mycket goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift. God dator- och systemvana. Detta är en tjänst på heltid, med start så snart som möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag tillfredag. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Amanda Svenberg, 0760097746.Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Servicerådgivare till Hammarby

Du blir i rollen som kundmottagare ansiktet utåt för denna bilåterförsäljares verkstadsdel och du representerar företaget med ditt trevligabemötande. ArbetsuppgifterSom kundmottagare har du kontakt med verkstadens kunder vid inlämning/utlämning av deras bilar.En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande samt säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda.Dina arbetsuppgifter kommer innebära att boka in kunder på verkstadsbesök via telefon, ta emot samt lämna ut bilar samtta betalt.Ditt arbete sker i verkstadens datorsystem samt via telefon och mail. Din profilVi söker dig som jobbat med ett servicekrävande yrke tidigare. Det är av absolut största vikt att du har känslan för att gegod service och ett riktigt brakundbemötande.Viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är ett effektivt arbetssätt, kunna ta egna initiativ samt kunna vara flexibel i arbetet. Du klarar av ett högt arbetstempo och kan trots det ha flera ärenden igång samtidigt. Du är en person som brinner för att ge god service och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar.Som person är dusocial och har lätt för att samarbeta med andra. Du har enpositiv attityd som lätt smittar lätt av sig till dina kollegor och säkerligen även till dina kunder. I tjänsten kommer du att möta olika typer av utmaningar och olika situationer, men med din inställning hittar du alltid lösningarna som gör kundens dag.Du är lyhörd och anpassar dig efter varje människas personlighet och behov och du är en fena på attskapa en personlig relation med kunden.I detta urval kommer stor vikt att läggas vid din personlighet. Detta är en tjänst på heltid, med start så snart som möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag mellan 7-16/9-18. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Mycket stora chanser finns att bli rekryterad direkt till kundföretaget. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Amanda Svenberg, 0760097746.Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Maskinparksmedarbetare till Täby

Vår kund är en av Sveriges ledande maskinuthyrare. Varje dag förser dem den svenska bygg- och anläggningsbranschen med maskiner, liftar, bodar och vagnar, alltid med möjlighet att få dem utkörda till den plats som kund behöver. Hos dem hyr du allt från den lilla maskinen över dagen till full etablering. Här jobbar problemlösare med stort människointresse. Det betyder att de alltid gör sitt yttersta för att underlätta och förbättra kundens vardag. Hos kunden handlar mycket om maskiner, men alltid allra mest om människor och relationer. Vill du vara mycket ute i den friska luften och samtidigt arbeta med maskinhantering och planering är detta en tjänst för dig. Nu växer företaget och de söker en medarbetare tilltill sin depå i Norra Stockholm. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av tvätt och rengörning av maskiner samt atthantera maskinflödet som dagligen passerar på deras gård. Du ska se till att rätt maskin finns på rätt plats i rätt tid och det kräver ett stort fokus på planering, ordning och reda då ytorna inte alltid är stora. Din profil Kunden är alltid i fokus och ofta är du den person som möter kunden först vilket ställer krav på goda kommunikationsfärdigheter och ett trevligt bemötande. Personlighet är något vi lägger stor vikt vid val av kandidat. För att passa in på företaget bör du vara ansvarsfull, prestigelös och ödmjuk. De krävs att du har ett stort engagemang, samarbetsvillig och vill jobba mot en bra teamkänsla. Självklar behärskar du svenska och engelska både i tal och skrift. Truckkort och B-körkort är krav. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart som möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag-fredag, med arbetstid mellan 7-16. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder, 076777 67 62. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Detta är inte en chans du vill missa så ansök redan idag. Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Teamleader till Europeiska Motor i Rissne

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda ett engagerat team mot framgång? Vi söker en passionerad och motiverad individ för rollen som Teamledertill kundmottagningenhos Europeiska Motor / Toyota Center i Rissne. ArbetsuppgifterI rollen somteamleader fungerar du somarbetsledareför ca 5-6 servicerådgivare.Du leder ochinspirerar ditt team mot företagets gemensamma mål och resultat.Du hanterar onboarding och introduktion av ny personal samtsäkerställer att ni som teamarbetar enligt företagets riktlinjer.Du stöttar, coachar och motiverar dina kollegor samt säkerställer kundmottagningens bemanning.Du kommer även fungera som servicerådgivare och kommer att ha kontakt med verkstadens kunder genom hela serviceprocessen, hantera garantier och upprättaskadekalkyler samt sköta övrigadministration. Häranvänds verkstadens datorsystem Kobra och arbetet skeröver disk samt genomtelefon och e-post. Du kommer att jobba tillsammans med ett glatt ochkompetent team som har roligt tillsammans på jobbet. Kvalifikationer Duhar tidigare arbetslivserfarenhetifrån kundservice ochifrån en arbetsledande roll. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Krav är att du innehar B-körkort för manuell bil. Mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i ett CRM-system. Har du ett stort bilintresse ser vi det som ett plus. Personliga egenskaperFör att lyckas i rollen som teamleaderär det viktigt att duär kommunikativ och har förmåganatt kunna inspirera och coacha ditt team i ett stundtals intensivt arbetsklimat.Du har en fallenhet för struktur och koordinering av arbetsuppgifter samt kan hittalösningar på utmaningar som uppstår plötsligt. Du har förståelse för hur ni bör prioritera uppgifter och kan delegera på ett effektivt sätt.Du har en mycket god förståelse för kundservice och har en hög ambition ochmålsättning att ert team ska överträffakundernas förväntningar. Vi ser gärna att du är en person med ambitioner att växa och så småningom anta ännu större ansvar och roller inom företaget. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Varför välja oss? Erfarenhet och stabilitet: Med över 50 år i branschen har vi byggt upp en stark grund av erfarenhet och stabilitet. Framstående företagskultur: Vår arbetsplats präglas av en öppen och inkluderande företagskultur, där varje medarbetares åsikter värderas högt. Engagerade ledare och härliga kollegor: Arbeta sida vid sida med kompetenta ledare och stöttande kollegor som strävar efter gemensam framgång. The Toyota Way filosofin: Vi omfamnar "The Toyota Way", en hyllad filosofi som genomsyrar vårt arbete och bidrar till vår framgång. Möjligheter till utveckling: Vi tror på din potential och erbjuder ett brett utbud av vidareutbildningar samt karriärutveckling inom bolaget. Hälsosam arbetsmiljö: Vi värnar om ditt välmående och erbjuder förmåner såsom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Vi har även ettheltäckande miljöledningssystem och är certifierade enligtISO 14001. Ansökan och tillträdeTjänsten ärpå heltid, med start så snart det är möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag, där arbetspassen varierar mellan 7-16 samt 9-18. Anställningen blir direkt hos Europeiska Motor i Rissne.Frågor om tjänsten och processen besvaras av Starfinder ochCatrin Fjellström, 070-0744018. Gör ditt nästa karriärsteg hos oss – där du inte bara är anställd, utan en viktig del av en lång och framgångsrik historia. Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår växande och inspirerande arbetsgemenskap! Om företagetEuropeiska Motor grundades 1960 och är en avSveriges största enskilda auktoriserade återförsäljare av Toyotabilar. Företaget omsätter 1,6 miljarder kronor och har ca 165 medarbetare. Europeiska Motor är belägna i norra Stockholm där de har fullserviceanläggningar i Rissne, Vällingby, Täby, Arlandastad samten fullserviceverkstad påÖstermalm. Vår huvudanläggning i Rissne är vårt flaggskepp och här erbjuder vi försäljning av både privat-, företags- och transportbilar. Anläggningen har en modern fullserviceverkstad, där vi också säljer reservdelar.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Kundservicemedarbetare till Eurotransport i Kungsängen

Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden. Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att: Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service Hantera bokningar via vår användarvänliga portal Bistå kunder med att erhålla nycklar vid utlämning Hantera reklamationer Ha kontakt med åkare och andra avdelningar för en smidig samordning. Rollen är stationerad i våra fina lokaler i Kungsängen och du rapporterar vill vår kundtjänstchef. För att matcha rollen tror vi att du har gymnasiekompetens samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare och arbetar strukturerat. Meriterande om du har erfarenhet av reklamationshantering från tidigare kundtjänstarbete. Du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort. Vår prioritet är att hitta en person vars personlighet både matchar och kompletterar oss. Vi sätter mycket stort värde på noggrannhet och struktur i vår arbetsmiljö och för att passa denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att lösa problem. Vi uppskattar medarbetare som sprider positivitet och glädje samtidigt som de har en stark känsla för service. Egenskaper som hjälpsamhet, flexibilitet och god ordningsförmåga är också av stor betydelse för oss. Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är vi säkra på att du kommer att trivas i vårt team. Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du blir rekryterad och anställd direkt av Eurotransport. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder 076777 67 62 och Susanna Haglund 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Maskinparksmedarbetare till Täby

Vår kund är en av Sveriges ledande maskinuthyrare. Varje dag förser dem den svenska bygg- och anläggningsbranschen med maskiner, liftar, bodar och vagnar, alltid med möjlighet att få dem utkörda till den plats som kund behöver. Hos dem hyr du allt från den lilla maskinen över dagen till full etablering. Här jobbar problemlösare med stort människointresse. Det betyder att de alltid gör sitt yttersta för att underlätta och förbättra kundens vardag. Hos kunden handlar mycket om maskiner, men alltid allra mest om människor och relationer. Vill du vara mycket ute i den friska luften och samtidigt arbeta med maskinhantering och planering är detta en tjänst för dig. Nu växer företaget och de söker en medarbetare tilltill sin depå i Norra Stockholm. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av tvätt och rengörning av maskiner samt atthantera maskinflödet som dagligen passerar på deras gård. Du ska se till att rätt maskin finns på rätt plats i rätt tid och det kräver ett stort fokus på planering, ordning och reda då ytorna inte alltid är stora. Din profil Kunden är alltid i fokus och ofta är du den person som möter kunden först vilket ställer krav på goda kommunikationsfärdigheter och ett trevligt bemötande. Personlighet är något vi lägger stor vikt vid val av kandidat. För att passa in på företaget bör du vara ansvarsfull, prestigelös och ödmjuk. De krävs att du har ett stort engagemang, samarbetsvillig och vill jobba mot en bra teamkänsla. Självklar behärskar du svenska och engelska både i tal och skrift. Truckkort och B-körkort är krav. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart som möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag-fredag, med arbetstid mellan 7-16. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder, 076777 67 62. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Detta är inte en chans du vill missa så ansök redan idag. Välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Teknisk operatör till Stockholm

Letar du efter en spännande möjlighet att vara en del av en snabbväxande miljö inom teknik? Ett av Europas mest framstående och snabbväxande företag, expanderar och söker nu passionerade operatörer för montering av deras senaste innovativa batterier. ArbetsuppgifterI rollen som operatör kommer du att vara en nyckelperson i produktionsflödet och monteringslinan. Du får möjligheten att vara med och forma framtidens batterilösningar genom att montera och uppgradera avancerade batterier samt bygga kabinetter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att: Arbeta i produktionsflödet och monteringslinan Utföra montering och uppgradering av batterier Konstruera kabinetter för batteriinstallation Förvänta dig också att hantera tunga lyft i paketeringen av de uppgraderade batterierna. Profil:Vi söker en person med passion för teknik. Erfarenhet inom el är meriterande, men om du är nyfiken och har viljan att lära och växa i en snabbt föränderlig miljö är du precis den vi letar efter. Noggrannhet, stark arbetsvilja och en nyfiken inställning till arbetsuppgifter är egenskaper som vi värdesätter. Du behöver vara bekväm med att ta instruktioner på både engelska och svenska.Tillträde och ansökan:Detta är en tjänst på heltid, och arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag.Start är så start det är möjligt. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Amanda Svenberg, 076 009 77 46.Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan!Starfinder har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.

16 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024