PR & Communications Manager

In collaboration with our partner, an innovative actor within the global automotive industry, we are looking for a PR & Communications Manager. You will be working in an international environment and support all markets with written communication, PR strategies, project and event management. This position is a great fit for you who have a strong creative side in combination with experience of working with earned media. The assignment is a parental leave cover until April 2025, with required start within the first half of May 2024. You will be located in Gothenburg. Main responsibilities Coordinate communications projects within the fields of performance, design and innovation Develop new (creative) concepts and support in amplifying events and campaigns in global retail spaces Develop narratives that elevate thought leadership and strengthen the brand Identify speaking opportunities and support brand spokespeople with messaging and media preparations Create and develop Q&A, briefing documents, press releases, etc. for planned activities, targeting non-automotive media groups Coordinate media outreach with markets and agencies ahead of big releases Your background Educational background within the field of PR and/or Communication At least 3 years of experience as PR Manager or as a Copywriter Excellent skills in English, both in written and orally It is not necessary with experience from the automotive industry. We are rather looking for you with a background within Lifestile, Fashion, Design or Tech in a greater aspect. It is potentially very interesting if you have previous experience of working internationally, abroad from Sweden. In order to be a great fit personally we are hoping that you have a strong creative side, both when it comes to creating content and finding new ways of working/strategies within PR and communication. You are open to change and adapt quickly in order to deliver value to the team and your markets. Since you will be having tight collaborations with local PR Managers around the world it is essential that you are a collaborative person. Other information This is a consultant assignment through OIO. Extent: Full time Start: May 2024 Location: Gothenburg Remember to submit your application promptly as we conduct ongoing candidate selection, and the advertisement may be closed before the position is filled if we have progressed to the selection and interview phase. About OIO Our passion is to help you find the right role and workplace. At the same time, we are aware of the fact that you are picky and choose carefully before taking your next career step, we would do the same. That is why we are dedicated in making sure we get to know you and your ambitions during the recruitment process. We believe that people in the right place have a greater chance of reaching their full potential. Through fair, uncomplicated employment conditions and a present leadership, we strive to help you grow professionally. In this way, we aim to become an obvious career partner for you. We are as picky as you are.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Erfaren redovisningsekonom till Awardit

Tillsammans med Awardit söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Rollen lämpar sig för dig som är bekväm med en bredd av uppgifter samt ett helhetsansvar för redovisningsflödet, inkluderat bokslut och årsredovisning. Du trivs i en föränderlig miljö där det finns goda möjligheter till effektivisering och utveckling. Här blir du del av en lättsam, öppen och entreprenöriell kultur. Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg där det finns flera kollegor i liknande eller andra ekonomirelaterade roller. Initialt under introduktion-/överlämningsperioden kommer du att spendera 2-3 dagar i veckan i Köpenhamn, Danmark. Detta på grund av att moderbolaget, åt de bolag som du sköter redovisningen för, ligger i Danmark. Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit. Om Awardit Awardit är en ledande operatör av kundklubbar, lojalitetsprogram, säljmotivationsprogram, digitala poängvalutor och poängshoppar, inriktad mot B2B- och B2C-kunder och är det största företaget och plattformen i Norden i branschen, med en framväxande marknadsledande position i DACH-regionen. Awardit erbjuder kompletta ekosystem av lojalitets- och presentkortslösningar som hjälper företag och organisationer att uppnå försäljningsmål och förbättrad lönsamhet genom ökad kundlojalitet och medarbetarmotivation. Awardit erbjuder även partnerskap och analyser för att optimera företagets affärsresultat. Med Awardit kan företag skapa engagemang och lojalitet hos sina intressenter.  Läs mer på Awardits hemsida. Om tjänsten Som redovisningsekonom får du ett helhetsansvar för två av de svenska bolagen inom Awarditkoncernen. Moderbolaget för dessa bolag ligger i Danmark där du kommer ha ett nära samarbete med dess Senior Business Partner. Du förväntas arbeta med stor proaktivitet och en ständig vilja att förbättra och effektivisera rutiner och processer. Tyngdpunkten i rollen kommer således ligga vid utveckling, snarare än förvaltning. Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande: Löpande bokföring (exempelvis registrering av transaktioner, utföra betalningar, kontoavstämningar) Månadsbokslut inklusive intercompany avstämningar Rapportera/deklarera moms för dina enheter Uppdatera/underhålla masterdata (exempelvis inköpsordrar, kund- och leverantörsregister) Årsredovisning och inkomstdeklaration Du kommer primärt att arbeta i Uniconta (ERP) samt Excel. Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot redovisning Har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning (inkluderat att självständigt ha utför bokslut) Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift (fördelaktigt om du även förstår danska) Goda kunskaper i Excel samt god erfarenhet att arbeta i olika ERP-system För att lyckas i rollen som redovisningsekonom ser vi att du är en initiativtagande person med stark förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du drivs av att förbättra, effektivisera och hitta hållbara arbetssätt. Med det sagt trivs du i en föränderlig miljö. Vidare är du en person med stark samarbetsförmåga. Du kommunicera med tydlighet, är lyhörd samt anpassningsbar till din omgivning. Då rollen är bred är du prestigelös och uppskattar en variation i dina arbetsuppgifter. Om anställningen Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit med en inledande provanställning. Omfattning: Heltid Start: Snarast möjligt/enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid Placering: Göteborg (med regelbundna veckovisa resor till Danmark under introduktion/överlämning) Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

10 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Revisorsassistent till MOORE

Nu söker MOORE en revisorsassistent till ett av deras två kontor i Göteborg. Har du studerat ekonomi på högskolenivå med inriktning mot redovisning och revision och nyligen tagit examen eller tar du examen nu till sommaren? Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten OIO söker nu en revisorsassistent till MOORE med start under hösten 2024. För dig som är utbildad inom ekonomi är detta en möjlighet att starta din karriär hos en globalt välrenommerad arbetsgivare med lokal förankring och stark sammanhållning på ett av våra två kontor här i Göteborg. Rollen kommer ha sitt fokus på revision av kundernas räkenskaper och förvaltning, men också konsultationer samt övriga tjänster anpassade efter kundens behov. Arbetet kommer innebära mycket kundkontakt där du tidigt kommer få arbeta under eget ansvar och få möjlighet att utveckla långsiktiga kundrelationer där du på sikt självständigt kommer få driva kundprojekt.  Höga ambitioner uppmuntras och vill du bli auktoriserad revisor och på sikt även sikta mot att bli partner är det mer än välkommet, MOORE vill växa! Sammanfattningsvis kommer du primärt som en del av ett team att arbeta med: Revision (ISA)  Enklare utredningar & konsultationer Div. övriga uppgifter kopplade till såväl revision som redovisning Vi söker dig som Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning/revision och uppfyller krav för att i framtiden bli auktoriserad revisor Har flytande svenska i tal och skrift Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt och känner hellre att du har en arbetsdag med stor variation än enformigt arbete. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat. Om MOORE MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt. Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 50 personer på våra kontor i moderna lokaler nära vattnet i centrala Göteborg. Om anställningen Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår partner. Omfattning: Heltid Start: Hösten 2024 Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka Kontaktperson: Elsa Jonasson Lön: Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

4 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Revisor till MOORE

Nu söker MOORE en revisor till ett av deras två kontor i Göteborg. Vi söker dig med erfarenhet inom revision och som nu är redo att ta nästa steg i karriären. Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen in med din ansökan! Om tjänsten OIO söker en revisor till MOORE med start efter sommaren. För dig som är utbildad inom ekonomi och har erfarenhet av revisorsyrket är detta en möjlighet att ta karriären vidare hos en global arbetsgivare med lokal förankring och stark sammanhållning på kontoret här i Göteborg. Rollen kommer ha sitt fokus kring revision av kundernas räkneskaper och förvaltning, men också konsultationer för att anpassa tjänsterna enligt kundens behov. Denna annonsen är riktad till dig som vill ha en ny utmaning och som vill ha en bredare tjänst med större ansvar. För MOORE är det viktigt att alla medarbetare får ihop livspusslet och därmed finns ingen övertidskultur. Höga ambitioner uppmuntras och vill du bli auktoriserad revisor och på sikt även sikta mot att bli partner är det mer än välkommet, MOORE vill växa! Arbetet kommer innebära mycket kundkontakt där du tidigt kommer få mycket ansvar över ditt egna arbete och möjlighet att utveckla långsiktiga kundrelationer där du driver respektive kundprojekt självständigt under eget ansvar. Sammanfattningsvis kommer du primärt som en del av ett team att arbeta med: Revision av kundbolag Enklare utredningar & konsultationer Skattefrågor Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet från att arbeta med revision Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning/revision och uppfyller krav för att i framtiden bli auktoriserad revisor Har flytande svenska i tal och skrift Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt och känner hellre att du har en arbetsdag med stor variation än enformigt arbete. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat. Om MOORE MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt. Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 30 personer på vårt kontor på Första Långgatan 30 i centrala Göteborg med direkt närhet till spårvagnstrafik samt övrig kollektivtrafik. Läs mer om bolaget genom att klicka HÄR. Om anställningen  Detta är ett rekryteringsuppdrag med direktanställning hos kund. Övrig info  Omfattning: Heltid Start: Hösten 2024 Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka Kontaktperson: Elsa Jonasson Lön: fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO  Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

4 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Redovisningskonsulter till MOORE

Nu söker MOORE två redovisningskonsulter/redovisningsekonomer till ett av deras två kontor i Göteborg. Vi söker en person med erfarenhet som redovisningskonsult som redan provat på konsultrollen och som nu är redo att ta nästa steg i karriären. Vi söker samtidigt en nyutexaminerad redovisningskonsult med relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning. Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen in med din ansökan! Om tjänsten OIO söker nu två redovisningskonsulter till MOORE. Arbetet utförs både på MOOREs och kundernas kontor, med en flexibilitet att även arbeta delar av arbetsveckan hemma. Utöver att arbeta med löpande bokföring, löneredovisning, månads- och årsbokslut, skatt/deklaration samt årsredovisning, kommer du också i rollen som erfaren medarbetare att ta en rådgivande roll mot såväl kunder som medarbetare. Genom att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer förvaltar du dina kunder och anpassar det dagliga redovisningsarbetet efter deras behov. Hur du utformar ditt dagliga arbete, vilka ansvar och projekt du tar dig an och de mål du vill uppnå har du möjlighet att påverka baserat på din personliga ambition och utvecklingskurva. Sammanfattningsvis kommer en vanlig arbetsvecka att innefatta följande arbetsuppgifter: Löpande bokföring Löneredovisning Skatt/deklaration Månads- och årsbokslut Årsredovisning Vi söker dig som Har en relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning Har flytande kunskaper i svenska i tal och skrift Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat. Om MOORE MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt. Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 30 personer på vårt kontor på Första Långgatan 30 i centrala Göteborg med direkt närhet till spårvagnstrafik samt övrig kollektivtrafik. Läs mer om bolaget genom att klicka HÄR. Om anställningen Detta är ett rekryteringsuppdrag med direktanställning hos MOORE. Övrig info Omfattning: Heltid Start: Hösten 2024 Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka Kontaktperson: Elsa Jonasson - [email protected] Lön: Fast månadslön med förmåner Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Ekonomiassistent för omgående start

Nu söker vi en ekonomiassistent i Borås för omgående start. Här ges du möjlighet att arbeta i nära samarbete med ytterligare två ekonomiassistenter, redovisningsekonomer samt en redovisningsansvarig. Rollen är bred och lämpar sig bäst för dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll. Vår partner är ett entreprenad- och projektutvecklingsbolag som utvecklar och bygger bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. Bolaget har cirka 500 anställda och är verksamma i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig minst 6 månader fram i tiden, med möjlighet till förlängning. Det är av största vikt att du är tillgänglig för omgående start, eller inom närtid. Om tjänsten I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att: Löpande hantera flöden inom både kund- och leverantörsreskontra Ansvara för påminnelse- och inkassohantering Genomföra avstämningar av kund- och leverantörsreskontra Eventuellt vara delaktig i visst bokslutsarbete, årsredovisning och inkomstdeklaration (om erfarenhet finns) Hantera reseräkningar Administrera och beställa företagskort Systemen du kommer arbeta i är Vitec 3L Pro, Ascendo – Scancloud, Pricka Bokslut, Cognos Controller och Capego. Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Har minst två års erfarenhet av liknande roll med fokus på både kund- och leverantörsreskontra Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Finns tillgänglig för start omgående Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i entreprenad- och/eller projektutvecklingsbolag. För att trivas och vara framgångsrik i denna roll, är det viktigt att du är driven, social och bekväm med att interagera med kollegor och externa parter. Här värdesätts din kommunikativa förmåga och flexibla inställning. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann i ditt arbete och har inga problem med att stötta dina kollegor när det behövs. Vår partner ser gärna att du som medarbetare vågar ta initiativ och är engagerad i att föreslå förbättringar och effektiviseringar. Som en del av vår partners växande företag kommer du att få uppleva korta beslutsvägar och njuta av en sund företagskultur - bland annat erbjuds du frukost varje dag! Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag genom OIO på minst 6 månader med möjlighet till förlängning. Omfattning: Heltid, 07:30-16:30 Önskat startdatum: Omgående Placering: Borås Lön: Fast månadslön  Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.  Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

1 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
HR Business Partner inom fordonsindustrin

I samarbete med vår partner, ett bolag inom fordonsindustrin, söker vi nu en HR Business Partner. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig över 12 månader. Vi söker efter dig som har erfarenhet av en bred roll som HR partner samt är van vid att arbeta med arbetsrättsliga frågor på en strategisk nivå, både mot kollektiv- och tjänstemannasidan. Här ges du möjlighet att arbeta i en innovativ miljö, med både utveckling och produktion i Sverige. Bolaget är dock internationellt och har verksamhet även i andra länder.  Om rollen Som HR Business Partner kommer ditt huvudsakliga uppdrag vara att stötta organisationen i HR relaterade frågeställningar på en strategisk nivå. Du kommer att vara extra fokuserad till arbetsrättsliga frågeställningar, processer och strategier. Nedan följer några exempel på ansvarsområden som ingår i rollen: Hantera frågor och strategier gällande kollektivavtal Agera rådgivare/stöd till ledare inom HR-relaterade ämnen, specifikt inom arbetsrättsliga frågeställningar Arbeta nära bolagets ledningsgrupp och VD i HR-relaterade frågor, behov och projekt Driva förändringar/projekt inom ramen för dina ansvarsområden Ta fram utbildnings- och informationsmaterial vid behov/implementeringar/förändringar Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område Har minst 5 års tidigare erfarenhet av en HR Business Partner roll (eller likvärdig roll med annan titel) Besitter mycket god arbetsrättslig kunskap - på en strategisk nivå Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Du förväntas vara tillgänglig för start senast i maj/juni, med möjlighet till tidigare start. För att passa i rollen som HR Business Partner förväntas du vara en person som utstrålar trygghet och trovärdighet. Du är van vid att arbeta strategiskt och har en förmåga att förstå, omsätta samt leverera på verksamhetens långsiktiga behov. Du är bekväm i sociala sammanhang och har en förmåga att hantera olika typer av personligheter och yrkesroller/befogenheter med stor skicklighet. Utöver detta är du strukturerad och van vid att driva ditt egna arbete framåt. Du tar egna initiativ samt driver dina projekt och uppgifter med framgång, även då det innefattar att involvera andra nyckelpersoner inom verksamheten. Om anställningen Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO. Behovet grundar sig i ett vikariat på 12 månader. Omfattning: Heltid, kontorstider Start: Senast i maj/juni - möjligt tidigare Placering: Centrala Göteborg Lön: Fast månadslön Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Transportplanerare till Martin & Servera

Om tjänsten: Nu söker Martin & Servera efter sin nya kollega i Göteborg till rollen som Transportplanerare. Avdelningen består av två produktionsledare som driver varsitt skift och som har ett nära samarbete till transportkontoret med fyra medarbetare som nu vill utöka styrkan. Avdelningen har satt nya rutiner på arbetet och har idag sitt fokus på att optimera sina transporter. Man arbetar i transportsystemet pinDeliver och lagersystemet Servo, för att på bästa sätt optimera körningarna och ha en så god leveransprecision som möjligt. Arbetstiderna varierar och medarbetarna på transportkontoret startar sitt arbete i omgångar mellan 05 - 10 för att sedan arbeta 8h framåt i syfte att täcka alla körningar som ska planeras. Under en vanlig arbetsdag hanterar man avvikelser, förseningar och kundärenden under morgonen för att sedan hantera beställningar och turer som ska gå ut nästkommande dag. Du har dagligen tät dialog med kundtjänst, sälj och chaufförer som kör ut leveranserna. Martin & Servera har idag tre egna chaufförer, men hyr också in lastbilar via en partner som sitter i närheten, där man byggt upp ett starkt samarbete över tid. Utöver ovan nämnda arbetsuppgifter kommer du också att uppmuntras till att komma med nya idéer, ta initiativ till förbättring av processer och rutiner samt förväntas våga utmana gamla arbetssätt i syfte att ni tillsammans ska bli bättre. Sammanfattningsvis kommer du att: Boka och planera transporter Hantera frågor och lösa problem i samarbete med kundtjänst och sälj Sköta fraktadministration Arbeta med att vidareutveckla processer och rutiner Vi söker dig som: Har en logistik-eller transportutbildning på YH eller högskolenivå, alternativt relevant arbetslivserfarenhet Har tidigare dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med planering av effektiva transporter Talar och skriver flytande svenska och god engelska God datorvana där tidigare arbete i transportledningssystem och Excel är starkt meriterande Besitter en hög logisk förmåga och proaktivt kan agera för att lösa problem Har en stark kommunikativ förmåga som främjar ett fint samarbetsklimat För att lyckas i rollen behöver du främst ha rätt inställning och en genuin vilja till att lära. Det finns många duktiga kollegor med lång erfarenhet på avdelningen som du kan ta rygg på och bli en än duktigare transportplanerare. Johan som är chef på avdelningen söker någon som har hög logisk förmåga och kan se mönster och lösa problem på ett bra sätt. Det är inte alltid det finns en självklar lösning på ett problem, men du förväntas kunna agera lösningsorienterat och ta initiativ för att lösa situationen som uppstått. Han vågar ge sina anställda mandat till att fatta beslut, men det blir upp till dig att våga vara kreativ och tänka utanför ordinarie arbetssätt. Då du har kontakt med både kollegor och kunder dagligen kommer god kommunikation och servicekänsla vara centralt i rollen och något vi fäster stor vikt vid under urvalet. Om vår partner: Detta säger Martin & Servera om sin organisation: Var med och gör varje dag lite godare! "Martin & Servera-gruppen är Sveriges ledande grossist för restauranger och storkök. Oavsett om du driver en restaurang, ett bageri, en skolrestaurang i kommunal regi eller representerar en rikstäckande kedja så har vi de produkter och lösningar som du behöver." Genom att klicka här kan du läsa mer om Martin & Servera gruppen som helhet, verksamheten och frågorna de brinner för. Och här kan du läsa om hur det är att arbeta på Martin & Servera. Anläggningen i Göteborg ligger i Agnesberg och man är idag 28 medarbetare. Merparten arbetar i produktion och man har ett transportkontor som växer och ska bli fem medarbetare. Arbetet ger dig en flexibilitet att styra vardagen, men där det ställs krav på att transporterna hanteras och går ut enligt plan. Du behöver vara öppen för att arbeta flexibelt under veckodagarna där du kan börja tidigt och sluta tidigt, men även börja lite senare och sluta vid 18. Då man har verksamhet som startar tidigt på måndagar behöver du också vara tillgänglig för arbete en helg i månaden mot att du är ledig annan dag under kommande vecka i stället. Man har roligt tillsammans och det bjuds på mycket skratt under en arbetsdag, dock med högt engagemang och ansvar inför uppgiften man ska utföra. Du kommer att bli utmanad och ha möjlighet att växa mycket under Johans ledning och kollegornas stöttning, men det blir upp till dig att driva din egen utveckling och att ta för dig. Om anställningen: Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir direkt anställd hos Martin & Servera Logistik AB och samtliga anställningsvillkor förhandlas er emellan. Martin & Servera använder sig av personlighetstest samt tillämpar bakgrundskontroll vid rekrytering. Anställningen inleds med en introduktion till arbetet för att därefter följas upp med att du går bredvid och får lära dig verksamheten. Du förväntas vara nyfiken, ställa frågor och utmana gamla mönster. Ditt stora fokus blir att planera effektiva transporter samt bidra till ett gott arbetsklimat och fint kollegialt utbyte. För Martin & Servera är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att deras alkohol- och drogpolicy efterlevs utför de slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser. Övrig information: Omfattning: Heltid, vardagar + en helg i månaden Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Placering: Göteborg, Agnesberg Kontaktperson: Dino Segetalo Lön: fast månadslön, marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Produktionsledare med fokus på ledarskap och utveckling

Om tjänsten: Martin & Servera söker en duktig ledare till rollen som Produktionsledare under deras dagskift. Vi söker en ledare som inte bara är en chef, utan också engagerad, strukturerad och en inspiratör för sitt team. Vi värdesätter en ledare som kan leverera med en omtanke till sin personal, du kommer att ha ansvar för att coacha och utveckla medarbetarna, stötta dem i deras personliga och professionella tillväxt samt skapa en miljö där alla känner sig motiverade att göra sitt bästa. Då Martin & Servera är ett bolag som alltid strävar efter att bli bättre uppmuntras du att dela idéer och komma med förbättringsförslag. Johan som är chef på terminalen välkomnar förbättringsinitiativ och hjälper dig mer än gärna att implementera processer som kan optimera verksamheten och öka både resultat och trivsel. I ditt arbete blir du terminalchefens förlängda arm och arbetar med att planera och leda arbetet för terminalens produktionspersonal på rangeringen och dess chaufförer. Du ser till att delegera ansvar och uppgifter i syfte att säkerställa rätt prioritering och optimala flöden. Avdelningen har idag verksamhet som löper både dag- och nattetid vilket gör att du kommer att ha ett nära samarbete till produktionsledare nattetid för att se till att ni löser de problem som kan uppstå och planerar för verksamhetens- och kundernas bästa. Du kommer också att ta ett helhetsansvar för de personalfrågor, sköta medarbetarsamtal, hålla i lönesamtal och arbeta med att utveckla dina medarbetare m.m. Totalt rör det sig i nuläget om 5 medarbetare i produktion och 3 egna chaufförer. Du säkerställer också att man följer uppsatta arbetsmiljökrav där skyddsronder, städrutiner och ansvar för fordonen etc. är en del av arbetsuppgifterna. Sammanfattningsvis kommer du att: Leda och fördela arbetet Sköta medarbetarsamtal, utvecklingssamtal och lönesättning Ta ansvar för arbetsmiljön Arbeta med att driva förbättring avseende arbetssätt och rutiner Delta operativt i det dagliga arbetet Vi söker dig som: Har tidigare flerårig erfarenhet från liknande roll i produktionsmiljö där du haft ett personalansvar och förstår flödet i en terminalverksamhet Har god systemvana och tidigare arbetat med personalplanering Är en duktig ledare med förmåga att driva förändrings- och förbättringsprocesser Besitter god kommunikativ förmåga samt talar och skriver flytande svenska Har förmåga att skapa teamkänsla och bidra till ett gott samarbetsklimat Är duktig på uppföljning och planering Har du kunskaper i Lean och arbete med ständiga förbättringar är det starkt meriterande Vi söker en dynamisk och driven produktionsledare som inte bara är skicklig på att leda och organisera, utan som även brinner för att utveckla och inspirera sitt team. Hos oss är produktionsledaren en viktig förebild, en som inte bara driver verksamheten framåt, utan också aktivt arbetar med att stödja och utveckla medarbetare för att nå deras fulla potential. Vi ser att du är en lagspelare som själv bidrar med ett operativt engagemang. Här förväntas du inte enbart att sitta på kontoret utan även vara involverad i den dagliga verksamheten. Man pratar med varandra och är tydliga i sin feedback, på så vis lägger man varje dag grunden till ett gott samarbetsklimat och fina relationer. Martin & Servera vill att alla bidrar till att helheten ska bli så bra som möjligt och i förlängningen göra varje dag godare. Detta ställer krav på förmågan att hålla tidsramar och att arbetet planeras på ett effektivt sätt. Om vår partner: Detta säger Martin & Servera om sin organisation: Var med och gör varje dag lite godare! "Martin & Servera-gruppen är Sveriges ledande grossist för restauranger och storkök. Oavsett om du driver en restaurang, ett bageri, en skolrestaurang i kommunal regi eller representerar en rikstäckande kedja så har vi de produkter och lösningar som du behöver." Genom att klicka här kan du läsa mer om Martin & Servera gruppen som helhet, verksamheten och frågorna de brinner för. Och här kan du läsa om hur det är att arbeta på Martin & Servera. Terminalen i Göteborg ligger i Agnesberg och man är idag 28 medarbetare på arbetsplatsen. Arbetet på dagen är fördelat på arbetspass som börjar mellan 05:30 och 09:30 för att därefter sträcka sig 8 timmar framåt. Du har även kollegor i liknande roll som arbetar i Halmstad och Malmö där du kan hämta inspiration och dra i trådar för att skapa forum för ett kollegialt utbyte. Om anställningen: Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir direkt anställd hos Martin & Servera Logistik AB och samtliga anställningsvillkor förhandlas er emellan. Martin & Servera använder sig av personlighetstest samt tillämpar bakgrundskontroll vid rekrytering. Anställningen inleds med en introduktion till arbetet för att därefter följas upp med att du går bredvid och får lära dig verksamheten. Du förväntas vara nyfiken, ställa frågor och utmana gamla mönster. Ditt stora fokus blir att bygga goda relationer till dina kollegor och på så vi skapa en effektiv verksamhet med god trivsel. För Martin & Servera är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att deras alkohol- och drogpolicy efterlevs utför de slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser. Övrig information: Omfattning: Heltid, vardagar - 06.30 - 15.00 Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Placering: Göteborg, Agnesberg Kontaktperson: Dino Segetalo Lön: fast månadslön, marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Speditör till Elof Hansson

Tillsammans med Elof Hansson söker vi nu en speditör för start under våren. Här ges du möjlighet att arbeta i en koordinerande roll i en internationell miljö. Rollen lämpar sig för dig som har utbildning inom logistik, spedition eller liknande samt önskvärt någon form av erfarenhet inom området. Behovet grundar sig i ett föräldravikariat på 10-12 månader. Om Elof Hansson Elof Hansson har hela världen som arbetsplats. Koncernen är global med ett brett och mångsidigt erbjudande som omfattar tre affärsområden: Trade – internationell handel med skogsprodukter International – globala projekt för en hållbar framtid Property – investerar i och utvecklar fastigheter i Göteborg Elof Hansson skapar mervärde för kunder och leverantörer inom områdena finansiering, marknadsföring, frakt och riskhantering genom att vara en kreativ och proaktiv affärspartner. Koncernen har ca 200 anställda runt om i världen, varav ca 100 arbetar på kontoret i Göteborg, och omsätter drygt 8 miljarder SEK. Läs mer på Elof Hanssons hemsida. Om tjänsten Som speditör kommer dina huvudsakliga ansvar vara att: Stötta de olika divisionerna i deras behov av frakt, primärt sjöfrakt Samordna bokningen av transporter med nyckelintressenter både internt och externt Kommunicera med försäljningsavdelningen, kundtjänst, leverantörer av varor (t.ex. pappers- och massa­fabriker), rederier, speditörer, terminaler, åkeriföretag, osv. i syfte att hitta de bästa fraktlösningarna Arbetet utförs primärt i affärssystemet Navision. Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition Har någon form av erfarenhet inom logistik eller spedition, gärna med inriktning mot sjöfrakt Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat i en internationell miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du behöver vara en flexibel person som drivs av att möta kundernas förväntningar samt erbjuda utmärkt service. Du kommunicerar med tydlighet, professionalism och är lyhörd för andras åsikter och behov. Du är van vid och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo, laganda och hög personlig ansvarsnivå. Du besitter en can-do-attityd, är resultatorienterad och en naturlig problemlösare. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO där behovet grundar sig i ett föräldravikariat på 10-12 månader. Omfattning: Heltid, kontorstider Önskat startdatum: Snarast möjligt (under våren) Lön: Fast månadslön Placering: Centrala Göteborg Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024