Säljkoordinator till Lifts All

Om företaget Lifts All AB är en svensk leverantör och tillverkare av komplett lyftutrustning för produkt- och materialhantering till industri, lager och pharma. Vi har tillverkat över 4500 olika lyftslösningar till våra kunder och återförsäljare världen runt. Med våra lyftsystem kan företag skapa en bättre arbetsmiljö genom att ersätta manuella lyft och reducera förslitnings- och arbetsrelaterade skador. Vi har en gedigen erfarenhet av skräddarsydda lyfthjälpmedel med försäljning, utveckling och produktion under samma tak i Stockholm. Vi erbjuder ett komplett och ergonomiskt lyftsystem som är snabbt, säkert och enkelt att använda. Om tjänsten I rollen som Säljkoordinator blir du en viktig del av organisationens försäljningsavdelning. Din vardag kommer präglas av ett projektbaserat arbetssätt, vilket innebär att du kontinuerligt kommer vara involverad i olika projekt och samordna resurser för att uppnå framgångsrika resultat. Du kommer bland annat att arbeta med offertgenerering, orderläggning, administration och uppföljning av offertrar/ordrar. Därtill arbetar du med att bygga en nära relation med våra kunder samtidigt som du säkerställer att de får sina leveranser i tid. Du jobbar i nära samarbete med andra avdelningar inom organisationen och kommunicerar med kollegor inom inköp, planering, produktion och sälj. Som Säljkoordinator kommer du att uppleva en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter att variera dina arbetsuppgifter. Här värdesätter vi rätt inställning, där en avslappnad och bekväm atmosfär präglar vår fantastiska företagskultur. Vi tror på att ha kul och skapa en arbetsplats där skratt och roliga skämt är en naturlig del av vardagen. Vår Säljkoordinator kommer inte bara att vara på rätt våglängd med kollegor, utan också med våra fyrbenta vänner. Med hundar på kontoret och möjligheten att ta med sin egen hund, om så önskas, blir arbetsdagen en ännu mer givande och glad upplevelse. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker en person som trivs med att jonglera med olika uppgifter och har goda datakunskaper framförallt i Officepaketet. Har du även erfarenhet av projektbaserat arbete är det meriterande. På Lifts All arbetar vi tätt med varandra vilket också möjliggör utrymme för personlig och professionell utveckling. Om du söker en engagerande och varierande roll där du kan kombinera arbete med passion för hundar och resor, så kan detta vara din drömarbetsplats! För att sammanfatta så söker vi någon som har: - Erfarenhet från en liknande administrativ tjänst - Goda kunskaper i Officepaketet - Goda datakunskaper På Lifts All är de personliga egenskaperna något vi värdesätter högt. Anpassningsförmåga och flexibilitet är nyckelkomponenter hos våra framgångsrika medarbetare, och vi värdesätter personer som kan hantera flera bollar i luften samtidigt. Vi tror på individer med driv, som inte bara ser arbete som en plikt utan som en möjlighet att växa och utvecklas. Att vara en del av vårt team innebär att vara redo för förändringar och att omfamna det oväntade med öppna armar. Om du är en anpassningsbar och driven person som kan jonglera med olika ansvarsområden samtidigt, då är du precis den vi söker! Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected] Om Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

8 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024
Interim Group Controller

Om företaget Vi på Asta Agency söker nu en Interim Group Controller till vår kund i Solna för att täcka upp för en föräldraledighet. Vår kund är en ledande aktör inom träförädling i Sverige. Företaget fokuserar på att producera högkvalitativa byggmaterial och bioprodukter med råmaterial från välhanterade skogar. Vår kund är en del av en större koncern och driver flera dotterbolag inom träindustrin och har ett betydande antal anställda. En stor del av deras verksamhet är export till internationella marknader, vilket gör dem till en stor spelare på den globala scenen. Om rollen: I rollen som Group Controller kommer du leda och driva arbetet kring koncernens redovisning och rapportering, både externt och internt. Det innebär att du ansvarar för framtagandet av årsredovisning och säkerställer att aktuella redovisningsprinciper (IFRS) tillämpas. Dessutom kommer du att delta i arbetet med budget och prognos samt genomföra regelbunden analys och uppföljning av ekonomiska nyckeltal. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Leda och driva arbetet kring koncernens redovisning och rapportering, både externt och internt. - Ansvara för framtagandet av årsredovisning och säkerställa att aktuella redovisningsprinciper (IFRS) tillämpas. - Delaktig i arbetet med budget och prognos samt regelbunden analys och uppföljning. - Upprätta kvartalsvisa konkurrensanalyser. - Ansvar för transferpricing. - Delaktig i cash management och finansieringsfrågor. - Kontaktperson för företagets dotterbolag i andra länder. I denna roll rapporterar du direkt till CFO. Rollen innefattar samarbeten med flera interna och externa aktörer inklusive revisorer, dotterbolag i andra länder och finansiella revisorer. Du kommer vara del av ett socialt och kommunikativt team på 15 personer. Kvalifikationer och egenskaper I rollen som Group Controller söker vi dig som är erfaren och proaktiv. Vi ser att du trivs i en bred roll där du kommer att vara en nyckelspelare i en koncern med många kontaktytor. Rollen innebär att ha kunskaper inom koncernredovisning och rapportering samt att arbeta med andra ekonomifrågor som budgetarbete och analys. För att lyckas i rollen krävs det att du har en hög personlig integritet och en stark vilja att utmana och ifrågasätta befintliga rutiner för att effektivisera arbetsflödena. En positiv attityd och hög energinivå är också viktiga egenskaper för att kunna göra skillnad i teamet. Kommunikationsförmågan är avgörande eftersom rollen innebär regelbundna internationella kontakter och samarbete med olika avdelningar. Vi ser även att du har: - Akademisk utbildning inom ekonomi eller relaterat område. - Flerårig erfarenhet från antingen redovisning/financial controll eller revision. - God kunskap om koncernredovisning och IFRS. - Erfarenhet av internationell rapportering och kommunikation. - Stark analytisk förmåga och förmåga att dra slutsatser av komplex information. - Tidigare erfarenhet av att arbeta med processförbättring och effektivisering. - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Övrig information - Start: Augusti 2024 - Plats: Solna - Omfattning: Visstidsanställning på heltid Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Applikationskonsult sökes till Effekt!

Om företaget Effekt är en affärssystemspartner med kontor i Stockholm och Skellefteå i Sverige och Warszawa i Polen. Vårt mål är att skapa system som är innovativa, funktionella, användbara och underhållande. För oss handlar det inte bara om teknik eller källkod - det som verkligen betyder något är våra kunders affärer och deras verksamhet. Vårt mål är alltid att öka våra kunders intäkter eller sänka deras kostnader samt att hjälpa dem att lyfta fram sina viktigaste tillgångar, deras kunder. Våra kunder finns i vitt skilda branscher - allt från finansbolag och tjänsteproducerande bolag till vårdcentraler och grossister. De erfarenheter vi dragit från våra uppdrag försöker vi alltid överföra till alla våra kunder. I vårt dagliga arbete jobbar vi efter tre ledord, Tydlighet, Professionalism och Nytta. Allt vi gör, från erbjudande och offert till projekt och leverans ska vara enkelt och tydligt att följa. Vi ska vara professionella i vårt bemötande mot våra kunder samt mot varandra. Vidare ska vi alltid sträva efter att leverera nytta i det vi gör till våra kunder. Om tjänsten Som Applikationskonsult hos oss är du expert på hur företagets produkter fungerar och du arbetar rådgivande i hur dessa kan hjälpa kunderna till en mer effektiv verksamhet. Applikationskonsulter hos oss jobbar med hela kedjan - från att förstå kundens behov till konfiguration, integration, utbildning och leverans. I rollen som Applikationskonsult är du väl insatt i både kundens verksamhet och vår produktportfölj. Arbetet sker nära tekniken, där du kommer arbeta i exempelvis Business Central och Bizzjoiner. Du arbetar i gränslandet mellan verksamhet och IT med både kunden och utvecklingsteamen. För att lyckas i rollen som Applikationskonsult hos oss behöver du ha en analytisk förmåga och framför allt tycka att det är roligt med teknisk problemlösning. Eftersom att du kommer arbeta nära kund så tror vi också att du är konsultmässig och agerar rådgivande mot ditt kontaktnät. I rollen kommer du arbeta både i team och självständigt, således är de viktigt att du har självledarskap och tar ansvar för dina projekt. Kvalifikationer och egenskaper För att passa in i rollen som Applikationskonsult ser vi gärna att du har minst ett par års erfarenhet från en liknande tjänst som har innefattat teknisk systemförståelse och projektledning. Som person ser vi gärna att du har en konsultmässig personlighet. Det vill säga att du är initiativrik, affärsmässig, strukturerad, proaktiv, driven och målinriktad. Du behöver vara kommunikativ och ha lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du trivs i en roll där du har daglig kundkontakt och motiveras av att skapa mervärde för kunden. Du trivs både med att arbeta enskilt och i projekt. Du tycker om utmaningar och har en god förmåga att se och förstå helhetslösningar utifrån kundens perspektiv. Sammanfattningsvis så ser vi gärna att du har god erfarenhet av: - Dynamics 365 Business Central - Projektledning - Skapa/underhålla kundrelationer - Implementationsprojekt Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected] Om Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

6 februari 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Affärsinriktad Account Coordinator till Protector Försäkring

Om Protector Protector Försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Sedan starten för 20 år sedan har de organiskt vuxit snabbt och stabilt till ett av de främsta bolagen i branschen. De verkar idag inom Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Företaget omfattar idag ca 500 anställda varav 140 sitter på deras kontor i Stockholm, vilket är beläget centralt i Tändstickspalatsets ståtliga lokaler. Protector erbjuder försäkringar till både den privata sektorn och offentlig verksamhet, och affärsidén och strategin är att göra detta via försäkringsförmedlare. Protectors viktigaste löfte är att de ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt attraktiva och att lita på. Detta har legat till grund för att de idag rankas som topp tre inom branschen av försäkringsförmedlare. De står för hög kvalitet, högsta service mot deras kunder och pålitlighet i deras samarbeten. De är stolta över att vara ett värderingsstyrt företag och hela verksamheten genomsyras av deras värderingar; trovärdig, innovativ, modig och engagerad. Om tjänsten I rollen som Account Coordinator tillhör du avdelningen Mäklarservice, som består av ca 30 engagerade medarbetare. Mäklarservice sköter den löpande kontakten med förmedlarna och strävar alltid mot att ge kunderna den absolut högsta servicen och kvaliteten. I din roll ansvarar du för kvalificerat arbete inom administration både kring nyteckningar och förnyelser av försäkringar. Du har löpande kontakt med mäklarhusen för att vårda och utveckla relationerna. I rollen kommer du även att arbeta med arbetsuppgifter som: - Genomföra enklare riskbedömningar och analysarbete - Utveckling av arbetsprocesser i kvalitetessyfte - Fakturering och offertskrivning - Skapa och uppdatera försäkringsbrev - Stötta Account Managers Du samarbetar dagligen med dina kollegor där du förväntas ta ett stort eget ansvar. Målet är att inom ditt första år kliva in i rollen som Account Manager, där du tar vid ett större eget ansvar för mäklarhusen. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper - Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller liknande - Någon form av tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning, ekonomi, administration eller liknande (kan vara heltid, deltids- eller sommarjobb) - Goda kunskaper i Excel - Mycket goda kunskaper i svenska - En bakgrund inom idrottande är ett plus Vi ser gärna att du nyligen är, eller under våren kommer att bli, nyexaminerad. Identifierar du dig som en ambitiös, relationsskapande och målinriktad person? Vi tror att du triggas av utmaningar och är serviceminded i ditt förhållningssätt. Utöver det är du analytiskt lagd och ansvarstagande i ditt arbete. Du ska gilla att du förväntas fatta egna beslut samt att det finns utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med att forma ramarna. Du ska trivas och vara trygg i en prestationskultur, där löpande uppföljning av kvalitet i arbetet och feedback är en del av vardagen. Här ges du en motiverande miljö, med såväl högt tempo i arbetet som gemensamma frukostfredagar, teamträningar, PT på gymmet och gemensamma padelmatcher. Övrig information - Start: Omgående, alternativt i mitten av juni - Plats: Stockholm, centralt (Tändstickspalatset) - Omfattning: Heltid - Lön: Fast lön + årsbonus Vi tillämpar löpande urval i denna process och vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Service and Network team lead to Temperature Sensitive Solutions

About the company Over the past 30 years, TSS has worked together with some of pharma’s most respected companies to ensure patient safety at every stage of the journey allowing the drug delivery process to be streamlined - saving cost and boosting sustainability. TSS’s SaaS, data loggers, and services are used by leading pharma companies such as Novartis and Astra Zeneca within the primary and secondary distribution of commercial products, end-2-end in clinical trials in +100 countries. Click here (https://www.tssab.com/) to read more about what we do at TSS! About the position In this position, effective communication is not just a skill, it's an expectation. The ideal candidate will excel in engaging with diverse stakeholders within our organization and external partners. Strong communication is the key to fostering successful collaborations and driving our collective goals forward. Furthermore, as Service and Network team lead, you’ll be responsible for delivering our growing service offerings related to our operations. This new position within TSS includes securing system performance, managing deployment of system upgrades, monitoring and follow-up on KPI and customer expectations as well as bringing valuable experience in system monitoring and practical database management. Qualifications: This position calls for a professional with a background in operations management, coupled with strategic thinking and leadership capabilities. If you embody these qualifications, we encourage you to explore this opportunity to contribute to our dynamic and forward-thinking team. We also believe you: - have the ability, on an operative level, to manage customer expectations in delivering a top-level SaaS - have the ability to drive continuous improvement of service practices and develop our Service offering - are experienced in running a service- and customer oriented team - technical knowledge and experience of managing external IT-solution - have excellent communication skills in English - are solution oriented with an attention to details - are well organized and structured with the ability to plan, prioritize and manage tasks and assignments independently - are used to work in a quality driven environment Meritorious experience: - Experience in quality-driven operations, preferably within Life Science/Medtech - Experience in sophisticated customer service and customer communication - Post-secondary education Learn more about working at TSS At TSS, we offer an inspirational and well-being working environment, an innovation-driven and fast-growing global company. We believe in offering flexibility through a hybrid workplace, keeping in mind that time together is essential for our company DNA. TSS head office is in Stockholm, Hagastaden, with local representation in North America, the UK, and UAE. We employ ongoing selection in this process, meaning the position may be filled before the final application deadline. Therefore, we recommend applying as soon as possible! If you have any questions about Asta Agency's recruitment process, feel free to contact us at [email protected]. About Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)is a staffing and recruitment company where you, as a job seeker, are the focus. We collaborate with attractive employers across the service sector in major cities. At Asta Agency (https://astaagency.se) you have the opportunity to work as a consultant or be recruited directly to our clients. We are your partner on the path to a successful career. If this isn't the right role for you right now, we encourage you to connect with us or explore more job opportunities on our website.

28 november 2023
Sista ansökan:
16 maj 2024