Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid vår anläggning, i Ängelholm. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamheten Vårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen i Ängelholm, där denna roll är placerad, är vi 14 personer som ansvarar för den löpande driften av fjärrvärmeproduktionen vid Åkerslundsverkets fyra pannor (Returträ- och Skogsflisförbränning samt Bio-olja). Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt - året runt. Vi befinner oss i en spännande period med flera olika pågående projekt där vi moderniserar och utvecklar vår anläggning. Om tjänsten I rollen som Drifttekniker ingår du i ett skifteslag som ansvarar för drift, övervakning och problemlösning. Driftprocesserna är många; allt från bränslehantering/inmatning och drift/övervakning av våra olika förbränningspannor med tillhörande rökgasrening, till optimering av nivå i ackumulatortank. Vi styr även pumpning/trycksättning av Ängelholms hela fjärrvärmenät. Driften körs och övervakas med hjälp av vårt specialanpassade styrsystem (800xA från ABB) och din och teamets uppgift är att löpande övervaka, styra och optimera (även starta/stoppa) produktionen samt att hantera olika typer av driftstörningar och larm. Som Drifttekniker gör du också löpande ronderingar inom anläggningen och du analyserar, åtgärdar och dokumenterar i våra underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus/API Pro samt Wistbo). Arbetet sker i nära samarbete med dina driftskollegor, underhållstekniker, beredskapsgrupper och externa samarbetspartners. Som Drifttekniker är du ”spindeln i nätet”. Du är delaktig och säkerställer att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten. Gör riskanalyser, förbereder och planerar enligt våra arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner. (t.ex.: Heta arbeten). Vi erbjuder dig en mycket spännande yrkesroll i en verksamhet med stor teknisk bredd där du får mycket goda möjligheter att utvecklas. Tjänsten är placerad vid Åkerslundsverket, i Ängelholm, och du rapporterar direkt till Driftschefen för Åkerslundsverket. Om dig Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du behöver också trivas med eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort, och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-05-22. Vi ser fram emot din ansökan! Som anställd hos Öresundskraft kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM
Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Brinner du för att leverera förstklassig service och sätta kunden i fokus? På Mekonomen i Ängelholm är vi stolta över att erbjuda framtidens verkstad.Bli en del av vårt härliga team – Vi vill ha med dig på resan!Vi söker dig som vill vara en viktig del av vår framgång och som brinner för att leverera service i världsklass till våra kunder. I rollen som Personlig Servicetekniker erbjuder vi dig inte bara stort eget ansvar utan också möjligheten att arbeta i team. Tillsammans med dina kollegor hjälps ni åt, lär av varandra och skapar gemensamma framgångar. Vi tror att detta är nyckeln till att både du och vi når nya höjder! Vi söker dig som är tekniker. I det dagliga jobbet ingår allt som inryms i en serviceverkstad vad gäller bilägande med service och reparationer, kundkontakt, tidsbokningar samt fakturering. Vi tror därför att du som person är ansvarstagande, initiativrik och noggrann då du planerar din egna dag utifrån kundbokningar och siktar på 100% kundtillfredsställelse! Som person är du självgående och arbetar strukturerat och effektivt. Du har: - Erfarenhet av arbete som bilmekaniker/servicetekniker - Gymnasial utbildning inom fordonsteknik - God datorvana - Minst B körkort - Tidigare erfarenhet av kundkontakt - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder Som en ledande aktör i branschen erbjuds du ett spännande arbete i en innovativ koncern som värdesätter hög kvalitet. Med en effektiv logistikkedja kan vi erbjuda både konsumenter och företag lösningar för ett enklare och mer prisvärt billiv. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC).Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.
Är du intresserad av att arbeta med laboratorie-och kvalitetsarbete? Är du strukturerad och ansvarstagande, då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten: Som Labbassistent är du delaktig i det dagliga laboratorie- och kvalitetsarbetet. Arbetet sker i nära kontakt med två kollegor på kvalitetsavdelningen. Tjänsten är ett vikariat på 3månader, med chans till förlägning. Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten: Re-validera analysmetoder för HPLC/UPLC Utföra och dokumentera validering Utföra analyser enligt uppsatta krav Vara behjälplig på flera arbetsmoment inom området. Vem är du? Som person är du noggrann, strukturerad, målorienterad och strävar efter att skapa förbättringar. Andra viktiga egenskaper är du är ansvarstagande och har ett stort öga för detaljer. Krav för tjänsten: Relevant arbetslivserfarenhet från laborativt arbete Erfarenhet inom HPLC / UPLC Körkort och tillgång till bil (kollektivtrafik är ej möjlig) Meriterande: Erfarenhet inom Waters & Empower Validering av analysmetoder Högskoleutbildning inom relevant område För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Omfattning: Heltid, långsiktigt behov, arbetet sker dagtid. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.
Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.
Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.
Är du intresserad av att arbeta med laboratorie-och kvalitetsarbete? Är du strukturerad och ansvarstagande, då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten: Som Labbassistent är du delaktig i det dagliga laboratorie- och kvalitetsarbetet. Arbetet sker i nära kontakt med två kollegor på kvalitetsavdelningen. Tjänsten är ett vikariat på 3månader, med chans till förlägning. Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten: Re-validera analysmetoder för HPLC/UPLC Utföra och dokumentera validering Utföra analyser enligt uppsatta krav Vara behjälplig på flera arbetsmoment inom området. Vem är du? Som person är du noggrann, strukturerad, målorienterad och strävar efter att skapa förbättringar. Andra viktiga egenskaper är du är ansvarstagande och har ett stort öga för detaljer. Krav för tjänsten: Relevant arbetslivserfarenhet från laborativt arbete Erfarenhet inom HPLC / UPLC Körkort och tillgång till bil (kollektivtrafik är ej möjlig) Meriterande: Erfarenhet inom Waters & Empower Validering av analysmetoder Högskoleutbildning inom relevant område För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Omfattning: Heltid, långsiktigt behov, arbetet sker dagtid. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer