Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Transportledare till grönt och innovativt företag i nordvästra Skåne Gillar du att vara där det händer? Är du en problemlösare med snabba fingrar? Är du dessutom serviceinriktad med en positiv attityd – då ska du läsa vidare! Som Transportledare erbjuds du ett omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik. Du arbetar i ett kul och trevligt gäng på en etablerad och växande aktör i Helsingborgstrakten. Vår kund satsar mycket på hållbara transportlösningar och på sina medarbetare! Dina arbetsuppgifter är bl.a.: I din roll som Transportledare ansvarar du för att planera och koordinera transporter av in- och utgående gods på ett effektivt och hållbart sätt. Du har kontakt med kunder och chaufförer samt sköter administrativa arbetsuppgifter relaterade till transportledning. I rollen ingår även ekonomisk uppföljning samt kvalitets- och förbättringsarbete. Det är en stor fördel om du är intresserad av miljöarbete och hållbara transporter. Din Profil: Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller tidigare erfarenhet av transportledning eller logistik. Det är en fördel om du har erfarenhet av sälj och kalkylering och är van vid att arbeta i en digital miljö. Även erfarenhet som chaufför är ett plus. Körkort är ett krav. Som person är du positiv, strukturerad och lösningsorienterad. Du är självständig, trivs på en dynamisk arbetsplats och kan fatta snabba beslut när det krävs. Du är också kommunikativ och kan bemöta kunder med ett leende även i stressiga situationer. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-76 39 88. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker maskinoperatörer – är du den vi letar efter? Är du en positiv person med vilja att lära dig och trivs i en industrimiljö? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter maskinoperatörer som vill bli en del av teamet hos vår kund i Perstorp! Om tjänsten: Som maskinoperatör kommer du att arbeta i en varierande roll med ansvar för att övervaka och köra maskiner. Du blir en viktig del av produktionen och bidrar till att hålla hög kvalitet och ett jämnt flöde. Vi söker dig som: Har industrivana sedan tidigare Är flexibel och kan arbeta alla tider och skift (dag, kväll, natt, helg) Har en positiv inställning och god samarbetsförmåga Är lärvillig och inte rädd för att ta ansvar Har truckkort – meriterande men inget krav Vi erbjuder: Ett stabilt företag med god stämning i teamet Möjligheter till utveckling och vidareutbildning Skiftarbete med varierande arbetstider En arbetsplats där engagemang och vilja att lära värdesätts högt Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personliga assistenter till en man som är bosatt i Munka-Ljungby. Han är rullstolsbunden och behöver stöttning med mycket i sin vardag. Han kommunicerar och förklarar för dig vad han behöver hjälp med. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, dagliga rutiner, personlig hygien, på- och avklädning. Hjälpmedel som taklift finns på plats. Ett intresse är att åka på aktiviteter, vara ute och gå eller vara ute i trädgården. Om du också gillar att gå på promenader och har ett intresse för trädgårdsarbete, så är det ett stort plus! Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov. Det finns även möjlighet till fler timmar under sommaren. Arbetstiderna är fördelade på dagtid, kväll, nätter och helger. Man bör därför vara positiv till att kunna arbeta alla tider på dygnet. Arbetstiderna ser ut följande: 07:00 - 17:00, 16:00 - 07:00 (sovande & vaken jour) Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav är att du är Rökfri Har manuellt körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Meriterande om du har Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Omfattning: Extra vid behov. Det finns även möjlighet till fler timmar under sommaren under ordinarie semester. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi behöver fler duktiga sommarjobbare som ser till att våra hotellrum är städade och våra sängar bäddade. Vi söker dig som är noggrann och ansvarstagande vill ger gästerna det lilla extra är stresstålig ha en bra fysik prata svenska och/eller engelska kan jobba helger är tillgänglig från vecka 25 - 32 Är det dig vi leta efter? Tjänsten är på 50% med jobb varannan helg.
Om jobbet Då en av våra kollegor i trafikledningen tar sig an en ny roll i företaget vill komma i kontakt med trafikledaren som brinner för att vara en ledare inom transportbranschen. Att arbeta som trafikledare innebär att tillsammans med andra trafikledare, leder och planerar de dagliga transporterna som till största delen består av inrikes, tempererade lokal och fjärrtransporter. Som trafikledare hos oss ansvarar du för den dagliga driften. Arbetet innebär introduktion av nya chaufförer, optimering av fordon och uppföljning av chaufförers schema och arbetstider. Vikten av att ha en bra dialog med kolleger och chaufförer, samt följa lagar och regler är självklart hos oss. Arbetet innebär en viss kundkontakt och uppföljning av utförda uppdrag. I tjänsten ingår viss schemalagd jour. Vi erbjuder dig ett arbete i en dynamisk miljö och en ansvarsfull och spännande tjänst. Om dig Vi söker dig som är ansvarstagande och har ledarerfarenhet i branschen då du behöver ha god förståelse för kundens verksamhet och chaufförens arbetssituation. Du är flexibel, stresstålig och har en helhetssyn, därför har du också vana av att hålla god servicenivå i ett högt arbetstempo. Du har ledaregenskaper, problemlösningsförmåga, social kompetens och lätt för att samarbeta med andra. Du har blick för vad som måste göras och fullföljer dina arbetsuppgifter och uppsatta mål. För en perfekt match ser vi att du delar våra värderingar: Engagemang, Trovärdighet, Tillsammans. Just för denna tjänst Gällande den specifikt lysta tjänst är det stort fokus på teamwork och ledarskap. Daglig kontakt med chaufförer för styrning, planering och uppnå de mål som är satt för uppdraget. Kompetenskrav Erfarenhet från Åkerinäringen Erfarenhet av trafikledning eller transportplanering Gymnasiekompetens Svenska och engelska i tal och skrift. God datorvana, Officepaketet. Meriterande CE körkort och erfarenhet från inrikes fjärrtransporter och hantering av livsmedel. Eftergymnasial utbildning inom logistik eller trafikledning. Erfarenhet av TransPA och T5. Flerspråkig Om oss Tommy Nordberg Åkeri AB ingår i Tempcon koncernen och vi utför olika typer av logistikuppdrag, vår kärnverksamhet är tempererade livsmedelstransporter. Vi kombinerar det lilla åkeriets flexibilitet och personliga engagemang med det stora åkeriets utbud och konkurrenskraft. Med en kompetent och engagerad personal och med en modern fordonsflotta skall vi vara det självklara valet när fraktköpare väljer transportör. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande och tar därmed gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Frågor gällande tjänsten besvaras av Vice VD Linda Backlund [email protected] 0709-258902. Välkommen med ansökan via mejl till [email protected] märk din ansökan med ”Trafikledare” Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om anställningen Lön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Var ligger arbetsplatsen? Brovägen 6 26675 Hjärnarp Arbetsgivaren Tommy Nordbergh Åkeri AB https://tnordbergh.se
Säljpitch är ett snabbt växande säljbolag som riktar in sig på företag stora som små, men nu även privatpersoner. Vårt B2C-team består utav ett härligt gäng med både tjejer och killar. Teamet är ett resultat drivet gäng och stimuleras av ett högt arbetstempo. Teamet säljer mobilabonnemang för operatören 3. Vår atmosfär är familjär, och det är viktigt för oss att alla trivs och känner glädje på jobbet. Tidigare erfarenhet inom sälj är meriterande men inte ett måste, då vi utbildar och coachar våra medarbetare dagligen. Tjänsten erbjuder ett bra lyft i karriären och kommer ge er möjligheten till att bygga på kunskap inom företagsutveckling, försäljning och hur man arbetar strategiskt inom försäljningsprocesser. Är du i tankarna på att ta nästa steg i karriären eller vill veta mer om oss så tveka inte på att höra av er.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Vi söker en undersköterska till hemtjänsten i Ängelholm där vi arbetar individanpassat för att våra kunder skall känna en trygghet och självständighet i sitt eget hem. Vi ligger i centrala Ängelholm och är en mindre enhet med 13 anställda. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Beskrivning av tjänsten Timanställning vid behov Arbetstider under dag/kväll/helg Tillträdesdatum är omgående eller enligt överenskommelse Körkort är ett krav Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för omsorg. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Vid eventuella frågor går det bra att mejla till: [email protected]. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Vi söker en undersköterska till hemtjänsten i Ängelholm där vi arbetar individanpassat för att våra kunder skall känna en trygghet och självständighet i sitt eget hem. Vi ligger i centrala Ängelholm och är en mindre enhet med 13 anställda. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Beskrivning av tjänsten Tillsvidaretjänst 75% Arbetstider under dag/kväll/helg Tillträdesdatum är den 1/8 eller enligt överenskommelse Körkort är ett krav Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Som undersköterska inom hemtjänsten är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för omsorg. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Vid eventuella frågor går det bra att mejla till: [email protected]. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Hej Är du glad och tycker att vara ute? Då har vi perfekt tjänst för er som förare matleveranser i Ängelholm. Skicka din ansökan redan idag. Som bud kommer du att ansvara för att leverera mat från restauranger till kunder och sprida glädje. ------------------------ Are you an outdoor person and like to do cycling or drive? If yes, then we have a perfect job for you. We are hiring drivers for food deliveries. If you are interested then send your application today. As a courier, you will be responsible for delivering food from restaurants to customers. Task: Must have a smartphone Accept maximum orders on the app, received from restaurants, and deliver to the customers. Cannot deny any order on the app if it is shown. Qualifications: Driver's license for a passenger car (minimum B driver's license). Have a Car Or have a moped to deliver the food. Good driving habits and the ability to drive vehicles in a safe and responsible manner. Ability to navigate and plan routes using Google Maps. If you are interested and want to be part of our team then please send your application at: Skicka ansökan till: [email protected]
Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Vi utökar just nu vårt servicekoncept och söker därför efter nya hundfrisörer. Arken Zoo har toppfräscha lokaler anpassade för verksamheten och ligger i direkt anslutning till butiken, det betyder att du har potentiella kunder på tröskeln från dag ett. Arken Zoo är Sveriges största husdjurskedja med butiker i hela landet. Vi söker dig som vill driva eget företag som hundfrisör med franchisekoncept i ett lönsamt och snabbt växande företag. Alternativt arbeta som anställd. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Ängelholm. Vid franchisesamarbete planerar du din arbetstid i samråd med butikschef utefter butikens öppettider. Ersättning enligt bolagets gällande samarbetsavtal. Vid anställning är tjänsten på deltid eller heltid, slutgiltig anställningsgrad sätts i dialog mellan anställd och butikschef. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Som anställd gäller avtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. Arbetstider, dag och kväll efter schema. Tillträde Enligt överenskommelse Arbetsuppgifter Som utbildad hundfrisör driver du ditt eget företag under ett franchisesamarbete. Genom vårt franchisekoncept kan du fokusera på ditt yrke, och låta oss hjälpa dig med många andra delar som det innebär att driva egen verksamhet. Oavsett om du är egenföretagare eller anställd eftersträvar du den högsta graden av lönsamhet, service och kundnöjdhet varje dag. Kvalifikationer Vi söker dig som är en utpräglad servicemänniska och har ett genuint intresse för hundfrisörsyrket. Krav: Hundfrisörsutbildning Meriterande: Tidigare arbete som hundfrisör Tidigare arbete med kundkontakt/kundservice Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Frida Jönsson på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-06-29 Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer