Lediga jobb i Arjeplog
Sök totalt 26 lediga jobb i Arjeplog
Beskrivning Vid återvinningscentralen mottas och återvinns eller omhändertas avfall, arbetet säkerställer ett miljömedvetet omhändertagande. Verksamheten ansvarar också för tillsyn och skötsel av kommunens miljöstationer, avfallskärl samt egna fordon och maskiner. Avfallsinsamling i mindre omfattning förekommer också. Vi erbjuder ett varierande arbete med möjligheter till personlig utveckling. Materialhantering med hjullastare ingår i arbetet samt hantering av farligt gods. Då vi även är en verksamhet i ständig utveckling och arbeten utanför den egna verksamheten förekommer så kan även andra arbetsuppgifter inom avfallshantering och VA/gatuverksamheten bli aktuella. Delar av arbetsmomenten utgörs att fysiskt tungt arbete. I tjänsten ingår även arbete inom kommunal slamtömning, du följer med som andra hand och hjälper till med slangdragning och tömning. På sikt kommer du även att själv ansvara för tömning. Då merparten av kommunikation mellan fordon och kundtjänst görs genom vårt verksamhetssystem EDP Mobile och EDP Future och systemet även handhar tömningsordrar så kräver tjänsten även en god datorvana. Ensamarbete samt kvälls- och helgarbete förekommer. Kvalifikationer Du som söker tjänsten bör känna ett ansvar för ordning och reda och brett engagemang för kundservice, du bör även vara flexibel i din arbetsroll. Arbetet innebär nära kontakt med såväl näringsliv som kommuninvånare och förutsätter därför en god förmåga att kommunicera med olika grupper i samhället. God kommunikation på svenska i både tal och skrift. Tjänsten kräver: - B-körkort - C-körkort Meriterande är: - Erfarenhet av rep- och underhåll av maskiner och fordon. - om du sedan tidigare har erfarenhet inom kommunal slamtömning, både traditionell tömning med sugbil och avvattnande teknik med polymer. - tidigare erfarenhet inom ÅVC arbete. Erfarenhet inom EDP Mobile och EDP Future - God datorvana. Arbetsgivaren fäster stort avseende vid personlig lämplighet för tjänsten. Vi tror att tjänsten passar både kvinnor och män. Övrigt Tillträde snarast enligt överenskommelse Varaktighet tills vidare Sysselsättningsgrad heltid Provanställning kan komma att tillämpas Om du överväger att flytta till Arjeplog och har frågor eller behöver hjälp, är du varmt välkommen att kontakta vår inflyttningssamordnare Hilde Pape. Du når henne på telefon 0961-141 38 eller via e-post: [email protected]. Hilde ser fram emot att hjälpa dig med din flytt och att besvara dina frågor om livet i vår vackra kommun. Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.
Arjeplog Arvidsjaurs pastorat har en stor geografisk utbredning, från Glommersträsk i öster till norska gränsen i väster. I pastoratet ingår nio kyrkor och kapell. Verksamheten präglas av goda kontakter och samarbeten i lokalsamhället. Kyrkogårds- och fastighetsförvaltningen i pastoratet ansvarar bland annat för sex kyrkogårdar med ekonomibyggnader och maskiner, tre kyrkor med tillhörande församlingshem, tre mindre kyrkor och två kapell i utkanten av pastoratet samt två begravningskapell. Det finns även ett kapell i Västerfjäll som drivs av en egen kapellstiftelse. Du kommer ingå i det lokala arbetslaget och är underställd kyrkogårdsföreståndaren. Visst arbete kan ske pastoratsövergripande. Ansvarig för förvaltningen är pastoratets Kyrkogårds- och fastighetschef. Kyrkoherden är högst ansvarig för hela pastoratets verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Dina primära arbetsuppgifter handlar om lokalvård samt vaktmästaruppgifter i samband med gudstjänster och kyrkliga handlingar (dop, vigslar och begravningar). Viss tjänstgöring innefattande kyrkogårdsarbete ingår också. Helgtjänstgöring förekommer regelbundet samt snöberedskap. VI SÖKER DIG SOM · Har en relevant kunskap för befattningen förvärvad genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet · Har god samarbetsförmåga och tycker om att jobba i team tillsammans med andra medarbetare och kompetenser · Är serviceinriktad, självgående och strukturerad. · Har god social förmåga · Har B-körkort · Är medlem i Svenska kyrkan och lojal med dess tro och tradition Tidigare arbete inom lokalvård och vaktmästeri, Traktorvana är meriterande. Bifoga ett personligt brev till din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan med CV, relevant meritförteckning, kort personligt brev och referenser skall vara oss tillhanda senast 2025-05-12. Tjänsten är tillsvidare och vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse.
Är du en samhällsengagerad projektledare som får saker att hända? Vill du bidra till en stark svensk livsmedelsproduktion? Har du erfarenhet av regional samordning kring konkreta och aktuella utmaningar? Då kan du vara den vi söker. Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Enheten entreprenörskap arbetar för att förbättra förutsättningarna för blivande och befintliga företag inom branscher och grupper där det finns en outnyttjad potential. Tillväxtverket har en samordnande roll i genomförandet av Sveriges livsmedelsstrategi. I uppdraget är samverkan mellan den nationella och regionala nivån central för att stärka livsmedelskedjans konkurrenskraft i syfte att öka den svenska livsmedelsproduktionen. Regeringens nyligen beslutade livsmedelsstrategi 2.0 innehåller förstärkta insatser till den regionala nivån som kan få långsiktig bäring på den nationella livsmedelsproduktionen. Målet är att bidra till en ökad svensk livsmedelsproduktion som är hållbar och konkurrenskraftig på lång sikt. Om tjänsten I rollen ingår att vara med och utveckla en nära samverkan mellan regionala aktörer på livsmedelsområdet, samtidigt som du förstärker länken mellan relevanta aktörer inom livsmedelsområdet på regional och nationell nivå. Du ansvarar för att se helheten och bedöma hur vi inom samordningsrollen bidrar med det största mervärdet för att tillsammans kunna nå målen i livsmedelsstrategin. Syftet med ditt arbete är att öka förutsättningarna för regionala och nationella framsteg på livsmedelsområdet, sammanföra relevanta aktörer, förstärka det regionala samarbetet, sprida kunskap och erfarenheter för att stärka det gemensamma genomförandet inom ramen för Sveriges livsmedelsstrategi. Du ingår i ett prestigelöst och samhällsengagerat team, där högt i tak, arbetsglädje, ett agilt arbetssätt, nätverkande och strävan efter att nå konkreta resultat är ledstjärnor för ett framgångsrikt teamarbete. Vi arbetar inom en föränderlig sektor, där externa faktorer kan ändra förutsättningen för de aktörer vi samverkar med. Det är därför viktigt att du har förmåga, samt att du sporras av, att kunna ställa om, tänka nytt och se möjligheter och lösningsförslag när sådant sker. Arbetsuppgifterna kommer att innebära nära samarbete med andra avdelningar, myndigheter, regionala aktörer, branschföreträdare och andra organisationer. Arbetsuppgifterna kan omfatta t.ex. projekt- och processledning, framtagning av strategiska dokument eller rapporter, arrangera och leda interna och externa möten, upphandling av tjänster samt handläggning av ärenden och andra administrativa sysslor. Ditt tjänstgöringsställe är: Malmö, Östersund, Luleå, Stockholm eller Arjeplog Vi söker dig som har: • Minst tre års utbildning från universitet eller högskola inom samhällssvetenskap, humaniora, juridik eller andra för tjänsten relevanta områden. • Minst fem års relevant erfarenhet från arbete inom verksamhets-/ämnesområdet på myndighet, organisation eller i näringslivet. • Dokumenterad och relevant erfarenhet av att proaktivt navigera i, driva eller samordna komplexa projekt eller processer med flera privata och offentliga aktörer. • Kunskap om och erfarenhet av att arrangera insatser som sker nationellt, regional och lokalt för att främja företagande och regional utveckling. • God förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt på svenska och engelska i tal och skrift. • Erfarenhet av att hålla presentationer, seminarier, workshops. Följande är meriterande: • Kunskap och erfarenhet av samarbete med regionala aktörer. • Kunskap om och erfarenhet av arbete med aktörer och insatser som främjar livsmedelssektorns utveckling, till exempel branschorganisationer och företagsfrämjare. • Relevant nätverk inom livsmedel eller andra näringar av betydelse för livsmedelssektorn. Som person söker vi dig som är inititativrik, målinriktad, lyhörd och nätverkande med god samarbetsförmåga. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Anställningsform och sista ansökningsdag Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning är brukligt. Sista ansökningsdag är 11 maj Mer information och kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta rekryterande chef Omar Mustafa, tfn 08- 681 93 87. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Sara Påhlsson tfn 08-681 94 62. Fackliga företrädare nås på [email protected] och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller [email protected] Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid! I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Är du en samhällsengagerad projektledare som får saker att hända? Vill du bidra till turismens och besöksnäringens hållbara utveckling i Sverige? Har du erfarenhet av att driva strategiska frågor i politiskt komplexa miljöer? Då kan du vara den vi söker. Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Enheten ansvarar för myndighetens uppdrag för samordning och kunskapsutveckling inom turism och besöksnäringen. Till denna verksamhet söker vi nu en handläggare. Besöksnäringen finns i hela landet och bidrar till attraktiva samhällen, har betydelse för landsbygdsutveckling samt skapar viktiga jobb. Företagen inom besöksnäringen delar i stort sett samma utmaningar som andra företag men en skillnad för dessa företag är dess platsbundenhet och vikten av ett fungerande system kring denna, något som ligger utanför företagets egen påverkan. Det är denna ingång som myndigheten har i dessa frågor. Enheten ansvarar också för den officiella turismstatistiken. Vi utvecklar och använder kunskap för att påverka, bygga relevanta nätverk och ge stöd till insatser som bidrar till den förändring vi vill åstadkomma. Arbetet sker såväl på strategisk som operativ nivå och i nära samverkan med andra insatser som adresserar besöksnäringen. Insatserna ska bidra till en långsiktigt konkurrenskraftig besöksnäring med växande företag och fler attraktiva, konkurrenskraftiga och hållbara platser. Om tjänsten Tjänsten innebär att du kommer leda strategiska processer, projektleda och driva policyutvecklingsfrågor med fler aktörer involverade. Ditt arbete ska leda till att stärka vår roll som expertmyndighet inom turism och besöksnäring i ett mindre team. Utifrån kunskap om näringens behov kommer du tillsammans med kollegerna driva insatser för att förbättra förutsättningarna för en konkurrenskraftig besöksnäring. Ditt arbete bidrar till relevant kunskapsutveckling, starka nätverk med områdets aktörer och du arbetar med ständig omvärldsbevakning. Arbetsuppgifterna kommer att innebära nära samarbete med andra avdelningar, myndigheter, regionala och kommunala aktörer, branschföreträdare, andra organisationer och internationella organ, Arbetsuppgifterna kan omfatta t.ex. projekt- och processledning, framtagning av strategiska dokument eller rapporter, arrangera och leda interna och externa möten, upphandling av tjänster samt handläggning av ärenden och andra administrativa sysslor. Ditt tjänstgöringsställe är: Malmö, Östersund, Luleå, Stockholm eller Arjeplog Vi söker dig som har: • Minst tre års utbildning från universitet eller högskola inom samhälssvetenskap, humaniora, juridik eller andra för tjänsten relevanta områden. • Minst fem års relevant erfarenhet från arbete inom verksamhets-/ämnesområdet på myndighet, organisation eller i näringslivet. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå med turism- och besöksnäringsfrågor, hållbarhetsfrågor och/eller regionala utvecklingsfrågor. • Dokumenterad och relevant erfarenhet av att proaktivt navigera i, driva eller samordna komplexa projekt eller processer med flera privata och offentliga aktörer. • Dokumenterad och relevant erfarenhet av arbete med policyutveckling eller arbete i politiskt komplexa miljöer. Följande är meriterande: • Erfarenhet från kommunikationsarbete, projektledning och/eller analysarbete. • Kunskap om svensk näringspolitik, regional tillväxtpolitik och/eller hållbarhetsfrågor • Erfarenhet av att skriva för och kommunicera med myndigheter och allmänheten. • Erfarenhet av internationell samverkan. • Erfarenhet av handläggning på statlig myndighet Som person söker vi dig som är en drivande lagspelare som är duktig på att nätverka och verka i en flexibel miljö. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Anställningsform och sista ansökningsdag Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning är brukligt. Sista ansökningsdag är 11 maj Mer information och kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta rekryterande chef Omar Mustafa, tfn 08- 681 9387. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Sara Påhlsson tfn 08- 681 94 62. Fackliga företrädare nås på [email protected] och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller [email protected] Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid! I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Är du vår nya enhetschef på särskilda boendet Björkbacken? Här får du möjlighet att göra skillnad och erbjuda äldre vård och omsorg av bra kvalitet. Har du erfarenhet av ett enhetschefsjobb sedan tidigare? Eller är du sugen på att byta karriär? Då är du välkommen med en ansökan. Beskrivning - Budget, verksamhets- och personalansvar. - Leda och fördela arbetet inom ingående verksamheter mot uppställda mål och under dygnets alla timmar. - Verkställa beslut från kommunens biståndshandläggare (Ä.O). - Att arbeta med utvecklings- och framtidsfrågor inom ansvarsområdet. - Handleda medarbetare i det dagliga arbetet. - Bedriva arbetsmiljöarbete enligt arbetsgivarens arbetsmiljöpolicy inom verksamhetsområdet. - Följa arbetsgivarens personalpolitiska program och övriga styrande dokument/policys. - Tillse att samtliga omsorgstagare inom sitt verksamhetsansvar har genomförandeplaner som också följs upp. - Arbeta med budgetarbetet enligt arbetsgivarens budgetprocess. - Genomföra personalplanering. - Genomföra verksamhets-, personal- och ekonomiadministration enligt fastställda rutiner. - Ha formell anhörigkontakt - Andra av chef tilldelade arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för området är meriterande. - Kunskap om lagstiftningen (SoL) och arbetserfarenhet inom ansvarsområdet. - Erfarenhet från tidigare chef- och ledarbefattningar är meriterande. - Goda IT-kunskaper och förmåga att snabbt sätta sig in i stödsystem. - Körkort klass B - Stor vikt läggs på goda ledaregenskaper, samarbetsförmåga och personlig lämplighet. - Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och följande kompetenser: Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och som självständig driver du ditt arbete framåt. Du är lyhörd för enhetens idéer och har en mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att leda andra. Övrigt Tillträde enligt överenskommelse Varaktighet tills vidare Sysselsättningsgrad heltid Provanställning kan komma att tillämpas Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Om du överväger att flytta till Arjeplog och har frågor eller behöver hjälp, är du varmt välkommen att kontakta vår inflyttningssamordnare Hilde Pape. Du når henne på telefon 0961-141 38 eller via e-post: [email protected]. Hilde ser fram emot att hjälpa dig med din flytt och att besvara dina frågor om livet i vår vackra kommun. Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman. I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.
Beskrivning Tjänsten är en 3 årig projektanställning. Tjänsten är en delad tjänst, 50% enhetschef för individ och familjeomsorgen och 50% utvecklingsledare för arbete med införande av Nya Socialtjänstlagen. I uppdraget ingår implementering av nya Socialtjänstlagen i organisationen samt ledningsansvar för IFO för att i samstämmighet med nya Socialtjänstlagen kunna utforma en långsiktigt hållbar ledningsstruktur och organisation för IFO där även personal-, verksamhets- och ekonomiskt perspektiv kommer in. I chefsbefattningen ingår arbetsmiljö-, personal- och budgetansvar samt utvecklingsarbete inom funktionen. Som chef ansvarar du för att verksamhetens strukturer, implementera och följa upp gällande bemanning, kvalitetsledningssystemet (riktlinjer, rutiner och verksamhetsplan). Som enhetschef arbetar du nära andra enhetschefer och ingår i ledningsgrupp för vård och omsorg. Genom tydligt och inspirerande ledarskap vill du vara med och skapa trygga miljöer för både klienter och medarbetare. På ett självklart och engagerat sätt formar du verksamheten utifrån lagstiftning och de politiska beslut och riktlinjer som finns i kommunen och på enheten. I det viktiga arbete som du, dina kollegor och chefer inom Socialtjänsten utför, stöttar ni varandra genom utmaningar och hjälper varandra att tillsammans utveckla ännu bättre välfärd. I arbetet med införandet av Nya Socialtjänstlagen arbetar du med att implementera Nya Socialtjänstlagen. Du har ett nära samarbete med utvecklingsledaren inom vård- och omsorgsverksamheten. Kvalifikationer Vi ser att du har en socionomutbildning eller annan av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom Individ och familjeomsorgen, det vill säga ekonomiskt bistånd, barn och unga, missbruk, familjerätt, våld i nära, hedersvåld samt människohandel och dödsboanmälningar. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från biståndshandläggning både inom SoL och LSS. Du kan arbeta enligt en tydlig process, organisera och planera ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du är bra på att anpassa dig och hittar bästa lösningen för verksamheten genom att ha fokus på det gemensamma målet. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har ett gott bemötande i pressade situationer. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Tjänsten kräver körkort. Övrigt Tillträde snarast enligt överenskommelse 3 årig projektanställning Sysselsättningsgrad 100% Vi kommer att begära utdrag ur belastnings och misstankeregistret under rekryteringsprocessen. Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Om du överväger att flytta till Arjeplog och har frågor eller behöver hjälp, är du varmt välkommen att kontakta vår inflyttningssamordnare Hilde Pape. Du når henne på telefon 0961-141 38 eller via e-post: [email protected]. Hilde ser fram emot att hjälpa dig med din flytt och att besvara dina frågor om livet i vår vackra kommun. Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman. I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.
Lugnet Cafe & Restaurang öppnade för första gången sommaren 2024. Lokalen är ljus och rymligt. Och rymmer upp till 40 matgäster inomhus och ett antal utomhus på vår stora nybyggda veranda vid vattnet. Lokalen är modernt inredd och köket välutrustat. Vi söker nu en till två kockar för sommaren till vår sommarrestaurang Lugnet Cafe & Restaurang. Cafeet är öppet under dagtid med lättare rätter och bakverk på menyn. A la carte kommer att serveras under kvällstid 3-4 kvällar i veckan, under sommarmånaderna. Från ca mitten av juni till mitten av augusti. Vi söker dig som kan ansvara för A la carte menyn under sommaren. Du kommer ansvara för meny, matlagningen, förberedelser, beställningar och renhållning av köket. Vi söker helst efter dig med erfarenhet av yrket sedan tidigare och kan arbeta självständigt och flexibelt. Vi erbjuder personalboende i byggnaden under anställningstiden. Är du intresserad av fiske, friluftsliv, fantastisk natur och miljö, så är Arjeplog rätta platsen för dig. Välkommen in med din ansökan!
Typ av sommaranställningar och yrkesroller: Vi skulle vilja beskriva oss själva som ett hotell med hjärta för vårt samhälle som välkomnar besökare och gäster. Hotellet har 45 rum där även STF-vandrarhem är påkopplat under sommarhalvåret. Vi har även en stor konferenshall för plats med 145 sittande. Personliga egenskaper vi söker efter: Du är serviceinriktad och kvalitetsmedveten samt har god samarbetsförmåga. Du vill lära dig och utvecklas på området. Noggrannhet och finess är egenskaper som du värdesätter högt. Du ska klara av att prioritera och samarbeta även när det är lite hektiskt. Det du får av oss: -En fastighet med många rum, ytor och restaurang att värna om. -Ett familjärt team som välkomnar dig och hjälps åt. Om anställningen Vi söker en hotellmedarbetare med fokus på Frukost/städ och en del receptionistjobb. Detta är ett varierande arbete och man arbetar utefter där det finns behov. 75% sommarsäsong v.26 – v.32 2025 Alla våra medarbetare och personal på Hotell Lyktan ingår i hela vårt hotellteam och du kommer även jobba under en arbetsledare. Det vi önskar av dig är: - Genuint intresse för service till andra människor - Erfarenhet inom servering och hotellbransch är meriterande - Samarbete inom team - Flytande tal i svenska och engelska - B-körkort Lön enligt kollektivavtal Välkommen med din ansökan. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka din ansökan till: [email protected] Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Typ av sommaranställningar och yrkesroller: Vi skulle vilja beskriva oss själva som ett hotell med hjärta för vårt samhälle som välkomnar besökare och gäster. Hotellet har 45 rum där även STF-vandrarhem är påkopplat under sommarhalvåret. Vi har även en stor konferenshall för plats med 145 sittande. Personliga egenskaper vi söker efter: Du är serviceinriktad och kvalitetsmedveten samt har god samarbetsförmåga. Du vill lära dig och utvecklas på området. Noggrannhet och finess är egenskaper som du värdesätter högt. Du ska klara av att prioritera och samarbeta även när det är lite hektiskt. Det du får av oss: -En fastighet med många rum, ytor och restaurang att värna om. -Ett familjärt team som välkomnar dig och hjälps åt. Om anställningen: 75% sommarsäsong v.26 – v.32 2025, helgarbete ingår. Alla våra medarbetare och personal på Hotell Lyktan ingår i hela vårt hotellteam och du kommer även jobba under en arbetsledare. Det vi önskar av dig är: - Genuint städintresse och god förmåga att göra rent och snyggt - Erfarenhet inom städ och hotellbransch är meriterande - Samarbete inom team - Flytande tal i svenska - Lön enligt kollegtivavtal
Vill du bidra till konkurrenskraftiga företag i hela landet? Är du kvalitetsmedveten och brinner för service? Då kan du vara den vi söker! Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Tillväxtverket har regeringens uppdrag att ansvara för transportbidrag. Transportbidraget kan sökas av företag som förädlar produkter i de fyra nordligaste länen. Transportbidraget minskar deras kostnadsnackdelar och stärker därmed företagens konkurrenskraft. På detta sätt bidrar transportbidraget även till regional utveckling. Om tjänsten Vi söker nu en handläggare företag som vill arbeta med regionalpolitiska företagsstöd. Arbetet innebär främst beredning och beslut rörande ansökningar om transportbidrag. I arbetet ingår företagsbesök och andra kontakter med både företag och myndigheter. Arbetet utförs självständigt men i nära samarbete med resten av transportbidragsteamet och andra delar av myndigheten. Tjänsten innebär även att du kan komma att vara delaktig i prognos-, uppföljnings- och utvärderingsarbete samt att medverka i olika samverkansgrupper inom Tillväxtverket. Ditt tjänstgöringsställe är Arjeplog och resor ingår i arbetet. Vi söker dig som har: • Utbildning från högskola eller universitet motsvarande minst tre års studier inom samhällsvetenskap, ekonomi eller annat område som Tillväxtverket bedömer är relevant för tjänsten. • Relevant arbetslivserfarenhet från till exempel kommun, myndighet eller företag med frågor som rör exempelvis ekonomi, näringslivsfrågor, regional utveckling eller kvalificerad handläggning inom relevant område. • God förmåga att arbeta med kvalificerad handläggning • Kunskap och erfarenhet av att hantera digitala verktyg och att kunna arbeta i digitala miljöer • God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska Följande är meriterande: • Aktuell och dokumenterad handläggarerfarenhet • Kunskaper om företagsstöd och/eller handläggning av företagsstöd • Erfarenhet att självständigt strukturera och planera sitt arbete • Erfarenhet att kunna sätta sig in i och tolka regelverk för att kunna genomföra uppdrag • Kunskaper om logistik, transportsystem • Körkort Som person söker vi dig som är effektiv och kvalitetsmedveten. Du kan arbeta självständigt och ansvarstagande utifrån satta mål och levererar resultat enligt tidplan. Vidare har du god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är även bra på att hitta lösningar inom givna ramar och stimuleras av att skapa och underhålla kontakter med näringsliv och offentliga aktörer samt trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Anställningsform och sista ansökningsdag Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning är brukligt. Sista ansökningsdag är 1 maj Mer information och kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Charlotte Werner, tfn 08-681 94 70. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-partner Sara Påhlsson, tfn 08-681 94 62. Fackliga företrädare nås på [email protected] och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid! I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 26 jobb