Med öppenhet, nyfikenhet och transparens vill vi skapa värde för oss och våra kunder. Är du en teknikintresserad person som trivs med att tillhöra ett team? Då vill vi att du blir en del av oss! Om dig Vi ser att du har en bakgrund inom produktionsteknik eller produktionskvalitet. Önskvärt är att du har några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom tillverkningsindustrin. Vi söker en person med stor vilja och engagemang. Du är noggrann, starkt lösningsorienterad och tekniskt nyfiken. Du har initiativförmåga och vilja att lära och utvecklas. Meriterande Tidigare arbetat som maskinställare eller processtekniker Industriteknisk utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet Automationsutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet El kunskap Pneumatik kunskap Truckkort Goda kunskaper i svenska och engelska Om rollen Huvudsakliga uppgifter är att byta formverktyg i maskiner och ställa in kringutrustning, göra maskinjusteringar samt åtgärda driftstopp och avvikelser för produktionen. Det ingår också att säkerställa optimal process och kvalité, vara behjälplig med provkörningar och internutbildningar. Du kommer arbeta nära produktionen och samarbeta med operatörer för att säkerställa en effektiv och problemfri process. Du tar eget ansvar och arbetar självständigt under lägre tid. Arbetet är mycket varierande. Arbetstid 3-skiftsschema Förmiddag Mån-Tors 05.50-14.00 Fre 05.50-15.50 Natt Mån-Tors 21.50-06.00 Eftermiddag Mån-Tors 13.50-22.00
. Vi har en 2 årig kille som behöver ha en 100% assistent. Start 1 aug. Han vill ha kvinnlig personal. Du får gärna ha omvårdande kunskaper samt kunskap om sondmatning. Han bor med sin familj i centrala Bengtsfors men familjen vill att man har körkort för att kunna hjälpa kunden vid sjukhusbesök mm. Rullande 4 veckors schema med arbete varannan helg, aktiv natt, dubbelassistans dagtid samt journätter. När man arbetar som personlig assistent så har man ett omväxlande arbete. Man lär känna nya personer och hamnar kanske i nya situationer. Arbetsuppgifterna kan vara allt från att assistera vid måltider, stötta, ta initiativ, sköta hygien, klä av och på sig samt sköta om hemmet, till att göra det möjligt för assistansanvändaren att kunna arbeta, studera, ägna sig åt sina fritidsintressen eller umgås med vännerna. Vi förväntar oss att du kan arbeta både ensam och i grupp. Du har körkort och bil, för att kunna ta dig till ett arbetspass. Du kan arbeta omväxlade arbetstider. Du är flexibel och du vill hjälpa andra människor. Du kan tala och skriva på flytande svenska. Du är över 18 år. Känner du igen dig? Vill du prova detta yrke? Ansök redan idag. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör vi använder oss av individuell lönesättning och har kollektivavtal med Kommual/Vårdföretagarna
Brinner du för att arbeta med utveckling? Vill du vara del i ett företag som fokuserar på säkerhet, ordning & reda, trivsel, motivation och kompetensutveckling? Då kan du vara den personen vi söker till rollen som Produktionstekniker hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Produktionstekniker hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ledningen inom pappersproduktionen för att nå uppsatta mål genom att utveckla maskiner, process och personal med fokus på förbättring av säkerhet, produktivitet, kvalitet och energiförbrukning. Du arbetar självständigt i nära samarbete med teknik- och underhållsorganisationen samt övriga inom produktionsorganisationen. Du är även en god förebild i företagets förbättrings- och säkerhetsarbete, du rapporterar till Produktionschef Pappersbruk. Exempel på arbetsuppgifter: - Daglig kontroll och uppföljning avseende mål - säkerhet, kvalitet och miljö. - Utredningar och framtagande av åtgärdsförslag samt korrigerande- och förebyggande insatser. - Återkommande FLT-rondering. - Medverka/leda projektarbete. - Delge information och körstrategi till operatörer, utbilda medarbetare mm. - Ersätta Linjechefer (vid kortare frånvaro) Vem trivs här? Vi söker dig som vill vill växa och utvecklas med företaget. Du har en hög energi, är positiv och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål, med intentionen att arbetet ska präglas av effektivitet, kontinuerligt utveckling och arbetsglädje. Med ett starkt fokus framåt, är du nytänkande, tar vara på idéer och vågar "gå före". Du har goda ledaregenskaper - är rak och ärlig i din kommunikation samt behandlar dina kollegor rättvist och med respekt. Du är lugn och trygg även i oförutsedda situationen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Bakgrund Vi ser gärna att du har en process- eller teknisk utbildning samt goda kunskaper inom maskiner, processer och kvalitetskrav. Du har en god datavana samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet från papperstillverkning är meriterande men inget krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur, korta beslutsvägar i en handlingskraftig organisation. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta tillvara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetarna med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Den dagliga arbetsplatsen är i fabriken i Billingsfors, beredskap ingår i tjänsten. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Vår omsättning 2024 var cirka EUR 3.0 miljarder på årsbasis och antalet medarbetare är cirka 6800. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. På det integrerade bruket i Billingsfors tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till tunnpapper samt Spantex och levereras till kunder runt om i världen. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständigt utvecklas, ett lag och omtanke. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde enligt ök. Urval och intervjuer påbörjas först i Augusti. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via RekryteringsHuset på: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/what:job/jobID:835855/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset som nås på mobil: 0727164381 alternativt via e-post: [email protected].
Konfektyrfabriken Aroma AB grundades i Stockholm 1921 och har genom sina 100 år lanserat godisklassiker som Gröna grodor, Sega råttor och hallon/lakritsbåtar. Aroma har en ledande position som producent av lösgodis på den svenska marknaden. 2019 köpte Aroma Dals Konfektyr AB i Bengtsfors. Dals producerar flera storsäljare som bl a skumbanan, skumtomte och Dals gräddkola. Fabriken har ca 40 anställa med en stadigt ökande produktion. Vi förändrar mycket i vårt sätt att arbeta. Inte enbart för att höja kvalité och effektivitet utan även för att stärka oss själva som medarbetare, företag och organisation. PROCESSOPERATÖR TILL DALS BENGTSFORS Dals Konfektyr AB växer och vi behöver därför förstärka vår produktion med en eller flera processoperatörer till vår produktion i Bengtsfors. Vi har stort fokus på effektivitet, kvalité och arbetsmiljö och du kommer fylla en viktig roll i vår ambition att göra Dals till en ännu bättre arbetsplats. Vi har idag tre produktionslinjer där du kommer att arbeta på en av våra två moguler. Uppgifter och ansvarsområden · Man arbetar parvis på maskinen och tillsammans med din kollega gjuter ni skumgodis vilket är fabrikens huvudprodukt · Tillsammans ansvarar ni för att produkterna håller rätt kvalité och att effektiviteten är så hög som möjligt · Vi är certifierade enligt FSSC22000 som är en tuff och bra livsmedelsklassning. Det är därför extremt viktigt att man förstår vikten av att följa instruktioner och att dokumentera på rätt sätt · Vi tillverkar flera produkter som är mycket populära både i Sverige och utomlands. Det är därför viktigt att du förstår att din arbetsinsats gör skillnad och att den är viktig både för oss och våra kunder Vi tror att du har: · Utbildning och/eller erfarenhet som Processoperatör eller liknande · Truckvana, vilket är en absolut fördel då våra produkter hela tiden körs mellan maskin och torkrum · Erfarenhet från livsmedelsproduktion och kvalitetssystem meriterande · Arbetsmomenten är varierande. Vissa moment är fysiska så du bör ha god fysik, andra är mer övervakande där man styr maskinen via kontrollpaneler. Enklare mekaniska åtgärder förekommer också. · Flytande svenska i tal och skrift är ett krav Som person är du noggrann, lyhörd och problemlösningsorienterad. Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och hög närvaro. Du är också en person med driv för att göra jobbet och du får gärna vara nyfiken på att lära dig hur olika processer fungerar. Inom livsmedel så arbetar vi med tydliga regler för hur vi ska producera, vilket är viktigt att du också förstår. Vi tillämpar arbetsrotation så mycket det är möjligt för att öka flexibilitet och motivation men även för att förbättra arbetsmiljön. Vi bygger en arbetsplats med varierad besättning, så kvinna som man, ung som rutinerad spelar mindre roll. Det som verkligen spelar roll är hur du är som person, så även om du känner att alla ”krav” inte uppfylls så kan du absolut vara personen vi söker! För frågor och ansökan, kontakta: Arbetsledare (i första hand) Platschef Dan Lindahl Jonas Holmgren Email: [email protected] Email: [email protected]
Vi söker Sjuksköterskor till Bengtfors. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Våra Assistansanvändare runt om i hela Sverige söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Bengtsfors kommun är en av fem kommuner i Dalsland. Här bor närmare 10 000 människor. Bengtsfors kommun är en livskraftig kommun genom samarbete och individuell utveckling. Vi vill att våra medarbetare får vara nyfikna och lära i arbetet. Vi ska känna arbetsglädje, sammanhållning och yrkesstolthet så att vårt engagemang och kreativitet växer på uppdraget. Tillsammans gör vi det bättre för kommunens invånare, från våra allra minsta till våra äldsta. Du är varmt välkommen till oss!Vår kommun söker en engagerad fysioterapeut till vår Kommunala Primärvård i Bengtsfors! Vill du vara en del av vårt team inom kommunal primärvård och bidra till att främja hälsa och välbefinnande? Vi söker nu en passionerad fysioterapeut som brinner för att ge högkvalitativ vård och stöd till våra invånare. Arbetsuppgifter: - Utföra bedömningar och behandlingar inom fysioterapi - Utforma individuella träningsprogram och rehabiliteringsplaner - Samarbeta nära med andra vårdprofessioner för en helhetsorienterad vård Kvalifikationer: - Legitimerad fysioterapeut - Erfarenhet inom den kommunala primärvården är meriterande - God kommunikationsförmåga och empatiskt bemötande Arbetsplats: Vår moderna och välfungerande primärvårdsenhet ligger centralt i kommunen och erbjuder en inspirerande arbetsmiljö. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår vision om att främja god hälsa och livskvalitet för alla invånare i vår kommun. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Är du en driven relationsbyggare med intresse för skogsindustrin? Vill du arbeta med marknadsledande produkter i en dynamisk roll där kvalitet, service och långsiktiga kundrelationer står i fokus? Då kan det här vara tjänsten för dig! Forest Technology Group (FTG), en ledande aktör inom skogsvagnar och skogskranar, söker nu en Key Account Manager med ansvar för försäljningen av Mowi-sortimentet till återförsäljare. Hos FTG får du arbeta med ett välkänt varumärke inom skogsindustrin, med produkter som är synonymt med kvalitet och innovation. Vi fortsätter att driva branschen framåt genom tekniska framsteg och starka kundrelationer. OM TJÄNSTEN Som Key Account Manager hos FTG ansvarar du för att utveckla och vårda relationer med återförsäljare och konsumenter, främst i södra Sverige. Du kombinerar operativ försäljning med strategiskt marknadsarbete, för att analysera trender och skapa tillväxtmöjligheter. I dina arbetsuppgifter ingår: Förhandla och upprätta avtal med kunder samt säkerställa kundnöjdhet och lönsamhet. Nära samarbete med interna avdelningar som sälj, marknad, produktion och R&D. Analysera marknadstrender och konkurrenter för att kunna rådgöra kunder på bästa sätt. Kundbesök och deltagande i kundaktiviteter, vilket innebär resor ca 40–50% av tiden. Stöd till återförsäljare gällande produktutvecklingar, tekniska lösningar mm. Arbetsplatsen är på kontoret i Bäckefors, där våra produkter också tillverkas. Då rollen innefattar en hel del resor finns möjlighet att utgå från hemmakontor på annan ort. Det är ett självständigt och fritt arbete där du får möjlighet att forma och utveckla framgångsrika kundrelationer själv. OM DIG Vi söker dig som är resultatorienterad och har en dokumenterad erfarenhet av försäljning inom B2B och av tyngre konstruktioner. Du bör ha stor vana vid hantering av nyckelkunder, gärna återförsäljare och en stark vilja att nå uppsatta mål. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har ett tekniskt intresse och gärna kompetens inom skogsbruk och/eller skogsindustrin. Är strukturerad, självgående och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Talar och skriver flytande på svenska och engelska. Har B-körkort och är villig att resa i tjänsten. Kunskap inom skogsindustrin eller närliggande områden är meriterande men inte ett krav. KONTAKT I den här rekryteringen samarbetar Forest Technology Group med Committo. Välkommen att kontakta Linda Samuelsson på +46 702 163 752 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM FTG FTG har varit synonymt med skogsvagnar och skogskranar sedan 1960-talet i Sverige och sedan början av 2010-talet även i övriga Europa, med sina tre varumärken Mowi, Moheda och Källefall. En lång tradition, hög kvalitet och teknisk kompetens har bidragit till att göra FTG till en ledande aktör inom branschen. FTG har varit en ledande aktör inom skogsvagnar och skogskranar sedan 1960-talet i Sverige och har sedan början av 2010-talet etablerat sig starkt även på den europeiska marknaden. Med sina tre välkända varumärken – Mowi, Moheda och Källefall – kombinerar FTG en lång tradition av hög kvalitet och teknisk kompetens. Detta har gjort företaget till en självklar partner för skogsindustrin. Forest Technology Group (FTG) bildades 2005 och består av de två systerbolagen FTG Cranes i Bäckefors och FTG Baltic i Litauen. I Bäckefors och Trollhättan utvecklas och tillverkas FTG Moheda och FTG Mowi produkter som tillsammans står för cirka 40 % av marknadsandelen i Sverige. I Vilnius, Litauen, tillverkas FTG Källefall som har sin främsta marknad i övriga Europa. I Bäckefors startade en gång tillverkningen av den innovativa Mowi-kranen, som uppfanns av Wiking Gunnarsson, som hade sina rötter i området. FTG Cranes och FTG Baltic är en del av Bruks Siwertell Group, en global ledare inom system för hantering av torra bulkmaterial. Gruppen erbjuder innovativa lösningar till en rad olika industrier, inklusive hamnar, sågverk, pappersbruk, biobränslefabriker och bioenergikraftverk. Sedan 2018 ägs Bruks Siwertell Group av JCE Group och Cargotec, två aktörer med starka rötter inom industrin och en tydlig vision för hållbar tillväxt.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 20 av 20 jobb