Lediga jobb i Bengtsfors
Sök totalt 22 lediga jobb i Bengtsfors
. Vi har en 2 årig kille som behöver ha en 100% assistent. Start 1 aug. Han vill ha kvinnlig personal. Du får gärna ha omvårdande kunskaper samt kunskap om sondmatning. Han bor med sin familj i centrala Bengtsfors men familjen vill att man har körkort för att kunna hjälpa kunden vid sjukhusbesök mm. Rullande 4 veckors schema med arbete varannan helg, aktiv natt, dubbelassistans dagtid samt journätter. När man arbetar som personlig assistent så har man ett omväxlande arbete. Man lär känna nya personer och hamnar kanske i nya situationer. Arbetsuppgifterna kan vara allt från att assistera vid måltider, stötta, ta initiativ, sköta hygien, klä av och på sig samt sköta om hemmet, till att göra det möjligt för assistansanvändaren att kunna arbeta, studera, ägna sig åt sina fritidsintressen eller umgås med vännerna. Vi förväntar oss att du kan arbeta både ensam och i grupp. Du har körkort och bil, för att kunna ta dig till ett arbetspass. Du kan arbeta omväxlade arbetstider. Du är flexibel och du vill hjälpa andra människor. Du kan tala och skriva på flytande svenska. Du är över 18 år. Känner du igen dig? Vill du prova detta yrke? Ansök redan idag. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör vi använder oss av individuell lönesättning och har kollektivavtal med Kommual/Vårdföretagarna
Brinner du för att arbeta med utveckling? Vill du vara del i ett företag som fokuserar på säkerhet, ordning & reda, trivsel, motivation och kompetensutveckling? Då kan du vara den personen vi söker till rollen som Produktionstekniker hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Produktionstekniker hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ledningen inom pappersproduktionen för att nå uppsatta mål genom att utveckla maskiner, process och personal med fokus på förbättring av säkerhet, produktivitet, kvalitet och energiförbrukning. Du arbetar självständigt i nära samarbete med teknik- och underhållsorganisationen samt övriga inom produktionsorganisationen. Du är även en god förebild i företagets förbättrings- och säkerhetsarbete, du rapporterar till Produktionschef Pappersbruk. Exempel på arbetsuppgifter: - Daglig kontroll och uppföljning avseende mål - säkerhet, kvalitet och miljö. - Utredningar och framtagande av åtgärdsförslag samt korrigerande- och förebyggande insatser. - Återkommande FLT-rondering. - Medverka/leda projektarbete. - Delge information och körstrategi till operatörer, utbilda medarbetare mm. - Ersätta Linjechefer (vid kortare frånvaro) Vem trivs här? Vi söker dig som vill vill växa och utvecklas med företaget. Du har en hög energi, är positiv och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål, med intentionen att arbetet ska präglas av effektivitet, kontinuerligt utveckling och arbetsglädje. Med ett starkt fokus framåt, är du nytänkande, tar vara på idéer och vågar "gå före". Du har goda ledaregenskaper - är rak och ärlig i din kommunikation samt behandlar dina kollegor rättvist och med respekt. Du är lugn och trygg även i oförutsedda situationen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Bakgrund Vi ser gärna att du har en process- eller teknisk utbildning samt goda kunskaper inom maskiner, processer och kvalitetskrav. Du har en god datavana samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet från papperstillverkning är meriterande men inget krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur, korta beslutsvägar i en handlingskraftig organisation. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta tillvara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetarna med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Den dagliga arbetsplatsen är i fabriken i Billingsfors, beredskap ingår i tjänsten. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Vår omsättning 2024 var cirka EUR 3.0 miljarder på årsbasis och antalet medarbetare är cirka 6800. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. På det integrerade bruket i Billingsfors tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till tunnpapper samt Spantex och levereras till kunder runt om i världen. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständigt utvecklas, ett lag och omtanke. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde enligt ök. Urval och intervjuer påbörjas först i Augusti. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via RekryteringsHuset på: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/what:job/jobID:835855/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset som nås på mobil: 0727164381 alternativt via e-post: [email protected].
Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av produktionsplanering och ett gott öga för detaljer? Vill du arbeta i en innovativ organisation där du kan göra skillnad? Då är du den vi söker! Om tjänsten Som produktionsplanerare ansvarar du för att skapa effektiva kapacitets-, order- och leveransplaner. Du arbetar med prognoshantering, distributionsplanering samt lageranalys och inkurans/kassation. I rollen ingår även att delta vid inventeringar i fabriken och att driva olika projekt för att förbättra våra processer. En viktig del av arbetet är att förmedla budskap och information tydligt i organisationen, så att alla är på samma sida.Vi använder ERP-systemet Monitor för att stötta våra processer, och du kommer att ha en central roll i att utveckla och optimera användningen av detta system. Din profil Högskoleutbildning inom inköp, logistik eller motsvarande. Erfarenhet av produktionsplanering, gärna inom tillverkande industri. God kunskap i engelska, både i tal och skrift. Stark datorvana, inklusive erfarenhet av ERP-system, gärna Monitor. Förmåga att förmedla budskap tydligt och effektivt i organisationen. Personliga egenskaper Utmärkt kommunikativ förmåga och prestigelös. Ansvarsfull, noggrann och strukturerad. En lagspelare med hög serviceförmåga. Självständig med initiativförmåga. Flexibel och förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Problemlösare med affärsmässighet och social kompetens. Vad vi erbjuder Heltidsanställning. En innovativ arbetsplats med engagerade kollegor. Möjlighet att utveckla och förbättra vårt ERP-system Monitor. En arbetsmiljö där dina idéer och initiativ värdesätts.
Bengtsfors kommun – en plats att trivas och växa i! I hjärtat av Dalsland, omgiven av sjöar och vacker natur, ligger Bengtsfors kommun. Här kombineras livskvalitet med utvecklingsmöjligheter i en trygg och välkomnande miljö. Bengtsfors är kanske mest känt för sina natursköna omgivningar och sina (399) sjöar som täcker cirka 17 procent av arean samt Dalslands kanal som rinner genom flera orter i kommunen. Kommunen har fem tätorter varav Bengtsfors är centralorten. De övriga orterna är Dals Långed, Billingsfors, Bäckefors och Skåpafors. Bengtsfors kommun är kommunens största arbetsgivare och tillsammans arbetar vi för att skapa en hållbar och attraktiv kommun för våra medarbetare, invånare och företagare. Vi värdesätter glädje i arbetet och strävar efter att skapa en attraktiv arbetsmiljö med hög trivsel och engagemang - dessutom på en av Sveriges mest natursköna platser. Välkommen till Bengtsfors kommun! Bli en del av vårt engagerade team i Bengtsfors kommun där du kan göra en verklig skillnad i människors liv! Vi söker nu en erfaren stödassistent som vill bidra till medborgarnas välbefinnande och säkerhet, både i deras vardag och långsiktigt. Om rollen Som stödassistent kommer du att spela en central roll i att stödja och främja tryggheten för våra medborgare, oavsett ålder. Din huvudsakliga uppgift blir att arbeta för att skapa en självständig och trygg vardag för en specifik individ. Du kommer att arbeta i daglig verksamhet men ingå i en liten grupp med fokus mot en specifik deltagare. Det kommer krävas fullt fokus på deltagaren och vana kring lågaffektivt bemötande samt att kunna anpassa sig snabbt efter olika förutsättningar och skiftningar. Ditt ansvar inkluderar: • Assistera och stötta medborgare i varierande dagliga aktiviteter. • Planera och genomföra individuella omsorgsplaner för att tillgodose olika behov. • Implementera strategier för att hantera lågaffektivt och utmanande beteende. • Arbeta aktivt för att förbättra livskvaliteten och skapa trygghet genom omtanke och engagemang. Kvalifikationer • Minst två års arbetslivserfarenhet som stödassistent, särskilt med fokus på lågaffektivt och utmanande beteende. • Relevant utbildning inom vård och omsorg. • Positiv attityd samt förmåga att arbeta både självständigt och som en del av ett team. • God kommunikativ förmåga i svenska och empati för medborgarnas olika behov. En möjlighet att göra skillnad Din ansökan är inte bara ett steg mot ett nytt jobb, utan också en möjlighet att bli en del av något större. Tillsammans kan vi skapa en trygg och utvecklande framtid för Bengtsforsborna. Är du redo för ett nytt kapitel i karriären och har en passion för att stödja andra? Vi ser fram emot att höra från dig!
Bengtsfors kommun – en plats att trivas och växa i! I hjärtat av Dalsland, omgiven av sjöar och vacker natur, ligger Bengtsfors kommun. Här kombineras livskvalitet med utvecklingsmöjligheter i en trygg och välkomnande miljö. Bengtsfors är kanske mest känt för sina natursköna omgivningar och sina (399) sjöar som täcker cirka 17 procent av arean samt Dalslands kanal som rinner genom flera orter i kommunen. Kommunen har fem tätorter varav Bengtsfors är centralorten. De övriga orterna är Dals Långed, Billingsfors, Bäckefors och Skåpafors. Bengtsfors kommun är kommunens största arbetsgivare och tillsammans arbetar vi för att skapa en hållbar och attraktiv kommun för våra medarbetare, invånare och företagare. Vi värdesätter glädje i arbetet och strävar efter att skapa en attraktiv arbetsmiljö med hög trivsel och engagemang - dessutom på en av Sveriges mest natursköna platser. Välkommen till Bengtsfors kommun!Om socialtjänstens samverkan Mellerud och Bengtsfors vågar tänka nytt och slår in på nya banor för att lösa framtidens kompetensförsörjning och säkra socialtjänstens utvecklingsarbete! Kommunerna har en gemensam styrning och ledning av det sociala området. Sociala området för Mellerud och Bengtsfors leds av socialchef och delas in i fem verksamhetsområden; individ och familjeomsorg, vård och omsorg boende, vård och omsorg, stöd och service (LSS och socialpsykiatri) samt stab och administration. Vi arbetar enligt devisen "Vi är i framkant och har en unik samverkan där individen alltid är i centrum". Varmt välkommen att bli en del av vårt lag! Om verksamheten Biståndsenheten i Bäckefors är en del av individ- och familjeomsorgen i Bengtsfors- och Melleruds kommuner. Enheten är, tillsammans med vuxenenheten, samlokaliserad till Dalslands sjukhus i Bäckefors och är i en spännande utvecklingsfas. Du kommer ingå i ett team om 10 handläggare, med uppdraget att arbeta med myndighetsutövning inom Socialtjänstlagen riktat mot vård- och omsorg. Det finns två arbetsledande funktioner i form av en förste biståndshandläggare och en enhetschef. I arbetsgruppen finns det en bra blandning av handläggare, några som har arbetat länge samt några handläggare med kortare erfarenhet. Det gör att det finns en stor erfarenhet och trygghet men också ett nytänkande. Vi arbetar mycket med kollegial handledning och vi hjälps åt i teamet att lyckas i vårt uppdrag. Vår målgrupp är personer över 18 år och uppåt men merparten av våra omsorgstagare är över 65 år. Arbetsuppgifter I rollen som biståndshandläggare har du ett helhetsperspektiv och utgår från individens behov. Du utreder, beslutar och följa upp enligt metodiken IBIC. Det ingår i dina arbetsuppgifter att utreda om behoven kan tillgodoses på annat sätt samt om insatsen behövs för att uppnå en skäliga levnadsförhållanden. För att kunna ha ett helhetsperspektiv behöver du vara lyhörd, skapa en god kontakt med omsorgstagare samt samverka med anhöriga och andra yrkeskategorier både externt och internt. I uppdraget som biståndshandläggare ingår att: - Ta emot ansökningar, utreda och fatta beslut om insatser, samt att följa upp besluten, enligt Socialtjänstlagen. Det kan till exempel vara beslut om hjälp i hemmet genom hemtjänst, korttidsboende eller särskilt boende. - Planera hem personer från sjukhus för en trygg och säker vårdövergång - I arbetet ingår att kalla till eller delta i SIP möten, göra hembesök, ha digitala möten samt att göra enklare utredning genom telefon. - Samverka internt inom kommunen och externt med exempelvis hälso- och sjukvård och andra myndigheter. - Ge relevant information och vägledning inom ramen för vår serviceskyldighet. - Vara delaktig i att utveckla enhetens arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som är van vid att samarbeta men också van vid att ta egna initiativ. Du är lösningsorienterad, stresstålig och kan hantera utmaningar på ett konstruktivt och flexibelt sätt. Din personlighet är viktig och du bör ha en fallenhet för att bygga relationer då du kommer att ha många samverkanspartners, både internt och externt. Du måste tycka om att arbeta i team men också att arbeta självständigt. Du bidrar till vårt team genom att vara öppen, inkluderande och positiv med ett gott humör, även under press. Du behöver vara duktig på att arbeta strukturerat och rättssäkert, på att göra prioriteringar i arbetet samt tycka om att skriva utredningar. Du vill bidra till verksamhetens utveckling samt arbeta för att vi tillsammans ska uppnå våra mål. För att arbeta hos oss behöver du ha en socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning inom det sociala området. Det är ett krav att du har datakunskaper och att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du måste ha B-körkort. Det är meriterande om du har : Erfarenhet av myndighetsutövning och arbetet som biståndshandläggare. Erfarenhet av arbetssättet IBIC Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare VoO Erfarenhet av arbete i vårdplaneringsystem Samsa. Erfarenhet av att arbeta med SIP-möten Sista ansökningsdag 22 juni 2025, intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi ser fram emot din ansökan! Kontaktperson Jenny Mabäcker Enhetschef 0531-526600 [email protected]
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Välkommen till Jourcentralen i Bäckefors. Vårt uppdrag är att ge god vård då ordinarie vårdcentraler är stängda. Hos oss söker patienter med både lättare och allvarligare akuta besvär som inte kan vänta till nästkommande dag då vårdcentralerna är öppna. Allt ifrån sår- och brännskador, misstänkta frakturer, allergier, andningsbesvär till olika typer av infektioner. Arbetet på jourcentralen är förlagt kvällar och helger. Verksamheten är öppen vardagar klockan 17-22, helger och röda dagar klockan 10-22. Vi bemannar med två sjuksköterskor och en läkare varje pass. Här kan du läsa mer om fördelar och förmåner som ingår i din anställning i Närhälsan: https://www.narhalsan.se/om-narhalsan/jobba-hos-oss/fordelar-och-formaner/ Om arbetet Dina arbetsuppgifter på jourcentralen spänner sig över ett brett arbetsfält och omfattar det allmänmedicinska området där du möter patienter i alla åldrar och situationer. Du arbetar med triagering och mottagningsarbete, men även övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en jourcentral såsom telefontriagering, provtagning, såromläggning, läkemedelsadministrering samt EKG- och blodtrycksmätning. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet från akutsjukvård, vårdcentral, jourcentral eller liknande verksamhet. Vi söker dig som tar initiativ i arbetet och är trygg med att fatta egna beslut. Du är noggrann, har en god problemlösande förmåga och kan på ett effektivt sätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. I arbetet möter du många patienter i akuta situationer därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har en vilja att hjälpa andra. Du ska kunna jobba självständigt men det är även det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga kontakter. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Denna rekryteringsprocess avser två tjänster, en tillsvidareanställning och ett vikariat fr.om. augusti till årsskiftet 2025-2026. Intervjuer på jourcentral kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på mottagningen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Välkommen till Närhälsan Bäckefors vårdcentral, hos oss arbetar 17 engagerade medarbetare inom olika professioner och nu söker vi dig som vi komplettera vårt team. Bäckefors vårdcentral ligger i Dalsland, nära gränsen till Norge och området erbjuder vacker natur och goda boendemöjligheter, med närhet till Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla. Vi arbetar med glesbygdsmedicin och värnar om att ha långa relationer med våra nästan 4000 listade patienter. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar och mentorskapsprogram. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete för att ständigt förbättra arbetssätt och på bästa sätt möta våra patienters behov. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen spänner sig över ett brett arbetsfält och omfattar det allmänmedicinska området där du möter patienter i alla åldrar och situationer. Du arbetar hälsofrämjande, rådgivande och behandlande i första linjens vård, både via telefon, hembesök, digitala vårdmöten och på mottagningen. Arbetet sker genom både akut och planerad verksamhet. Du arbetar till stor del självständigt med egen mottagning där du triagerar, behandlar och följer upp patienter. Ett nära samarbete sker med dina kollegor på enheten och tvärprofessionellt i teamet, men även tillsammans med andra aktörer såsom hemsjukvård och annan specialistvård. Tillsammans med vårdcentralsledningen ansvarar ni för att utveckla och driva verksamheten framåt. Att utbilda framtidens kollegor är en viktig och givande del av vårt uppdrag, därför ingår även handledning av studenter som del i din roll på vårdcentralen. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning till distriktssköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom primärvård och/eller har handledarutbildning 7,5 hp, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. Vi söker dig som tar initiativ i arbetet och är trygg med att fatta egna beslut. Du är noggrann, har en god problemlösande förmåga och kan på ett effektivt sätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. I arbetet möter du många patienter därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har en vilja att hjälpa andra. Vi tror också att du trivs med teamarbete och har en naturlig förmåga att samarbeta med kollegor och övriga kontakter i ditt arbete. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift, samt är en engagerad och god lyssnare vid så väl digitala möten som besök på mottagningen. Vi ser gärna att du har ett intresse för digitalisering och verksamhetsutveckling. Ett professionellt arbetssätt och ett gott bemötande gentemot kunder, patienter och kollegor är en självklarhet för dig. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden; Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Resor i tjänsten förekommer, B-körkort erfordras. Intervjuer på vårdcentral kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar aktuella kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på vårdcentralen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Bengtsfors kommun – en plats att trivas och växa i! I hjärtat av Dalsland, omgiven av sjöar och vacker natur, ligger Bengtsfors kommun. Här kombineras livskvalitet med utvecklingsmöjligheter i en trygg och välkomnande miljö. Bengtsfors är kanske mest känt för sina natursköna omgivningar och sina (399) sjöar som täcker cirka 17 procent av arean samt Dalslands kanal som rinner genom flera orter i kommunen. Kommunen har fem tätorter varav Bengtsfors är centralorten. De övriga orterna är Dals Långed, Billingsfors, Bäckefors och Skåpafors. Bengtsfors kommun är kommunens största arbetsgivare och tillsammans arbetar vi för att skapa en hållbar och attraktiv kommun för våra medarbetare, invånare och företagare. Vi värdesätter glädje i arbetet och strävar efter att skapa en attraktiv arbetsmiljö med hög trivsel och engagemang - dessutom på en av Sveriges mest natursköna platser. Välkommen till Bengtsfors kommun!Vår gemensamma värdegrund är Gott bemötande, delaktighet, respekt, glädje, professionalism. Vi vill att du gör skillnad i sommar Vi söker just dig som vill bli vår nästa sommarvikarie inom vård och omsorg i Bengtsfors kommun. Har du ett stort hjärta och gillar att göra skillnad för andra? Då har vi jobbet för dig! Det här är vi Bemanningsenheten är en central enhet som ansvarar för rekrytering och tillsättning av vikarier inom det sociala området. På bemanningsenheten har du möjlighet att få arbeta inom olika verksamheter - utvecklande och lärorikt! Vi försöker alltid att matcha dina kvalifikationer med det arbete vi tycker passar dig bäst. Våra verksamheter är placerade i Bäckefors, Billingsfors, Dals-Långed och Bengtsfors. Du kan jobba inom Vård och omsorg – hemtjänst, särskilt boende eller korttid. Stöd och service (LSS) - bostad med särskild service (boende), personlig assistans, korttidsvistelse för barn och vuxna. Socialpsykiatrin – boendestöd Det här är ditt jobb Att arbeta hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Hur stödet ser ut beror på personernas behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med personlig omvårdnad, hygien, inköp, tvätt, städning eller aktiviteter av olika slag. I arbetet ingår även att utföra insatser på uppdrag från sjuksköterska samt att dokumentera. Oavsett var du jobbar så är ditt uppdrag att tillsammans med stöttande kollegor arbeta för att skapa fina dagar och en trygg och glädjerik tillvaro för dem vi är till för. Vad vi erbjuder dig • Ett flexibelt arbete där vi skapar en trygg vardag för våra brukare genom god vård och omsorg. • Värdefull arbetslivserfarenhet inför ditt framtida arbetsliv • Kunniga och stöttande kollegor • Introduktion med utbildningar som passar till ditt uppdrag • Möjlighet att arbeta som timvikarie även andra delar av året Arbetstider som passar dig Du har stor möjlighet att jobba upp till heltid. Eftersom verksamheterna är i gång dygnet runt, varje dag, finns det stor variation i arbetstider och schema. Arbetspassen är förlagda på dag/kväll, helger och för vissa tjänster även natt. Det här söker vi i dig Vi söker dig som har ett gott bemötande, vilja och förmåga att hjälpa andra och att kunna möta brukarens behov. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar ansvar för din uppgift och lägger ner tid och engagemang i ditt arbete. Du följer verksamhetens rutiner och brukarens genomförandeplaner. För att du ska lyckas och trivas i ditt arbete som vikarie behöver du ha ett intresse för att hjälpa andra och en hög arbetsmoral. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer • Du har fyllt 18 år • Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn – och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Du har god datorvana och vana av att hantera mobiltelefon samt andra digitala verktyg och system • Du ska ha god kunskap i svenska språket, tal och skrift • Inom vissa av våra verksamheter är B-körkort ett krav • Har du har tidigare erfarenhet i liknande arbete ser vi det som meriterande. Hur ser vår rekryteringsprocess ut? • För att kvalitetssäkra vår hantering av ansökningar behöver du skicka in din ansökan med CV digitalt, via vårt rekryteringssystem. • Du ska uppge referens till nuvarande eller senaste chef och/eller handledare med namn, telefonnummer och mailadress. Har du ingen tidigare arbetserfarenhet? Lämna en av dina lärare på din gymnasieskola som referens. • Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. • Du behöver lämna utdrag ur polisens belastningsregistret innan du kan påbörja en anställning hos oss. Du kan få ditt utdrag som digital post om du har en digital brevlåda. Saknar du digital brevlåda behöver du beställa ditt utdrag med god framförhållning. Via länken kan du beställa utdrag från belastningsregistret HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten Ansök redan idag Känner du dig redo att gå med i vårt team och göra skillnad, tveka inte på att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig.
Vi söker dig som vill sommarjobba i våran kiosk/gatukök samt är intresserad av helgjobb både före och efter sommaren. Skåpakiosken är en kiosk/gatukök som ligger utanför Skåpafors samhälle och som har säsongsöppet. I år beräknar vi ha öppet från juni till oktober, eventuellt längre. Är du serviceinriktad, har social kompetens och förmåga att samarbeta med andra under stressiga förhållanden? Då kan detta vara något för dig. Vi säljer mat (från våran grill), godis, dricka, glass, kaffe, tidningar mm. I arbetsuppgifterna ingår allt ifrån att förbereda till att servera kunden i kassan, fylla på varor, hålla ordning i hyllorna till att städa. Eftersom vi tillreder och serverar mat så är hygien A och O. Du bör också ha ett gott sinne för "siffror". Kassavana är ett plus. Eftersom vi har en del utländska turister på sommaren så är det bra om du kan engelska. Då arbetstiderna varierar måste du kunna ta dig till arbetsplatsen, då det inte fungerar att åka kollektivt. Våra öppettider kommer att vara 11-19 till att börja med. Arbetstiden är både dag- och kvällstid, och även helger (varannan). Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens utgång. Vi undanber oss kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Skåpakiosken är en kiosk/gatukök som ligger utanför Skåpafors samhälle och som har säsongsöppet. I år beräknar vi ha öppet från juni till oktober, eventuellt längre. Vi söker dig som vill arbeta i våran kiosk/gatukök. Är du serviceinriktad, har social kompetens och förmåga att samarbeta med andra under stressiga förhållanden? Då kan detta vara något för dig. Vi säljer mat (från våran grill), godis, dricka, glass, kaffe, tidningar mm. I arbetsuppgifterna ingår allt ifrån att förbereda till att servera kunden i kassan, fylla på varor, hålla ordning i hyllorna till att städa. Eftersom vi tillreder och serverar mat så är hygien A och O. Du bör också ha ett gott sinne för "siffror". Kassavana är ett plus. Eftersom vi har en del utländska turister på sommaren så är det bra om du kan engelska. Tempot blir periodvis mycket högt hos oss så det är viktigt att du trivs under sådana förhållanden. Vi söker dig som bor i närområdet och inte dig som bara söker för arbetsförmedlingens skull. Du skall även kunna jobba kortare pass. Då arbetstiderna varierar måste du kunna ta dig till arbetsplatsen, då det inte fungerar att åka kollektivt. Våra öppettider kommer att vara 11-19 till att börja med. Arbetstiden är både dag- och kvällstid, och även helger (varannan). Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Arbetsomfattningen under upplärningstiden kan variera. Under sommaren finns det möjlighet att jobba 100%. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens utgång. Vi undanber oss kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 22 jobb