Malmö Personal söker fordonstekniker/bilmekaniker

Malmö Personal arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting samt Karriärändring. Malmö Personal är också samarbetspartners till Norlandias familjetjänster.Vi utgår från våra kontor i Malmö och Stockholm.Malmö Personal erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal. . Malmö Personal  söker fordonstekniker/bilmekaniker   Vi söker dig som kan jobba självständigt, är serviceinriktad och kan bidra till en kreativ och trivsam laganda på en väl fungerande arbetsplats som kommer att vara 3 personer framöver. Bakgrund och Erfarenhet: Fordonsteknisk utbildning, eller en erfarenhet och kunskap som kan prövas likvärdig. Gärna erfarenher av att ha arbetat med olika kommunala fordon. Körkort B, helst BE Arbetsuppgifter: Däckbyte, oljebyte och service m.m  till ett 60 tal kommunala fordon inom bl.a hemtjänsten Anställningsförhållanden: Du kommer att anställas av Malmö personal AB, arbetet kommer sedan att vara i någon av kranskommunerna kring Landskrona. Omfattning är inhyrning 100% under ca 6 månader till att börja med. Vi avser att anställa omgående, så fort vi hittar rätt person, så vänta inte med din ansökan utan skicka in den idag. Den här kategorin utannonserade arbeten brukar locka många sökande, vi kommer därför inte att hinna återkoppla din ansökning om du inte blir aktuell vilket vi ber om ursäkt för. Skicka din CV till länken nedan Eller ring Connie Winsborn 072 313 88 00 för mer information Lön/arvode: Anges senare

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Innesäljare B2B till växande mediaföretag i Lund, fast lön och provision

Är du en driven, social och målmedveten person som söker en fast trygg inkomst med möjlighet till provision? Då är tjänsten som innesäljare på Pauser Media rätt för dig! Pauser Media är ett lönsamt och växande mediaföretag som nu söker Eventsäljare till sitt team i Lund på Lilla Fiskaregatan 4A centralt i Lund. Heltidstjänst på plats måndag-fredag. I din roll kommer du att kontakta både befintliga- och nya kunder inom näringslivet och offentlig sektor och erbjuda dem prenumerationer med fördjupande strategisk kunskap. Vi arrangerar även ett stort antal konferenser årligen. Vi arbetar strukturerat mot tydliga mål och vi förser dig med de verktyg och det stöd du behöver för att utvecklas och lyckas i rollen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär: - Att tillsammans med ditt team jobba mot uppsatta mål och budget - Att arbeta med uppsökande försäljning - Bygga nya relationer och skapa kontakt med kunder via telefon och online - Vara en ambassadör och ansiktet utåt för Pauser Media Tjänsten som är en tillsvidareanställning på heltid är placerad på Pauser Medias kontor i Lund. Du kommer att få en fast kollektivavtalsenlig lön och provision. Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom kundrelationer såsom försäljning/telefonförsäljning/butikssäljare eller liknande. Du är en glad och kreativ person som tycker om att lösa problem och överträffa dina mål. Att du trivs med att arbeta proaktivt och uppsökande och kan snabbt sätta dig in i kundens verksamhet och förstå dess behov är viktigt för att lyckas i rollen. - Du är social, nyfiken och gillar att söka kontakt med nya människor. - Du är lyhörd och bra på att hitta lösningar. - Du är målmedveten och gillar att se resultat. - Du är driven och har viljan att utvecklas. Vi är villiga att investera i dig och lär gärna upp dig inom vårt område. Det viktigaste för oss är att du har rätt inställning och är högt motiverad att utvecklas. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: - Verktyg och personlig coaching för att du ska utvecklas och lyckas i rollen. - Fast lön enligt kollektivavtal och provision. - En familjär företagskultur och engagerade kollegor. - En central arbetsplats i ljusa lokaler, ett stenkast från Lunds centralstation. - Friskvårdsbidrag. - Aktiviteter såsom kickoffer, luncher och tävlingar. Ansökan: Välkommen att skicka din ansökan med cv till [email protected] Rekryteringen sker löpande, så skicka ditt cv och personliga brev redan idag. Om oss Pauser Media är medieföretaget som levererar strategisk kunskap till våra kunder. Vi ger ut tidningarna/nyhetstjänsterna Miljö & Utveckling, Telekom idag, Kvalitetsmagasinet, Vd-tidningen, Kvalitetsvård och Hållbart samhällsbyggande. Vi arrangerar även ett stort antal konferenser årligen. Pauser Media sysselsätter idag ett 40-tal personer och har kontor i Stockholm, Lund och Umeå. Kontoret finns på Lilla Fiskaregatan 4A, centralt mitt i Lund. Frågor besvaras av Gina Wallin Chef Verksamhetsstöd, 08-51795517 Vi ser fram emot din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Socialsekreterare beroende och socialpsykiatri

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? I socialförvaltningen arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Hos oss uppmuntras du till att reflektera, utveckla och utforska. Genom att våga pröva och ompröva bidrar vi till ny kunskap och nya arbetssätt. Så har vi aldrig gjort förr används som beröm Vill du vara med och forma ett helt samhälle med oss? ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare med inriktning socialpsykiatri och beroende möter du brukare från 18 år och uppåt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att utreda, bedöma behov samt fatta beslut om insatser i form av stöd, vård/ behandling utifrån lagstiftning enl. SoL och LVM. Du ansvarar för uppföljning av beviljade bistånd. I tjänsten ingår också att arbeta med att göra bedömningar och utreda vuxna som är utsatta för våld i nära relation. Det är ett omväxlande arbete där du kommer att samverka både internt och externt och det är viktigt att du har en god förmåga och vilja att samarbeta med andra enheter i socialtjänsten, externa vårdgivare, myndigheter och andra aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet inom socialt arbete och myndighetsutövning med några års arbetslivserfarenhet inom dessa områden. Det är önskvärt att du är insatt i gällande lagstiftning och dokumentationskrav avseende SoL och LVM. Det är meriterande om du har kunskaper inom samsjuklighet, psykiatri och beroende, har utbildning i FREDA samt att du har erfarenhet av arbete med våld i nära relation. Du har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift och kan skapa begriplighet även i komplicerade situationer. Som person behöver du ha en personlig mognad och vara trygg och stabil, du behöver ha en helhetssyn vilket innebär att du kan ta hänsyn till det större perspektivet i förhållande till din roll och uppdrag. Du behöver också vara tydlig i att kommunicera och förmedla ditt budskap till andra. I ditt arbete använder du forskningsbaserade metoder med målsättningen att rätt insats går till rätt person, i rätt tid. Du är intresserad av utvecklingsarbete och håller dig uppdaterad med aktuell forskning inom området självständigt och tillsammans med dina kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi arbetar i verksamhetssystemet LifeCare, B-körkort krävs. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. För att komma i fråga för en anställning inom Socialförvaltningen i Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först ivd erbjudande om anställning. Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

16 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
HR-partner

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? HR-avdelningen söker nu en fjärde kollega till vårt HR-team som idag består av en HR-chef, en HR-konsult och en HR-koordinator. HR-avdelningen är inne i en förändringsfas där vi arbetar med att formera oss till en ännu mer modern HR-avdelning. Uppskattar du en varierande arbetsvardag? Är du självgående och trygg i din HR-roll? Hos oss kan det svänga fort och vi behöver hela tiden anpassa oss efter verksamheternas behov. Det fina med att arbeta i en liten kommun som Bjuv (tycker vi) är att beslutsvägarna är korta och det kan därför gå (relativt) fort från tanke till beslut och genomförande. Vi sitter på kommunhuset i nyrenoverade kontor precis vid stationen med goda pendlingsmöjligheter. Vi sitter tillsammans med de andra stödfunktionerna som ekonomi och kommunikation och ibland kan det förekomma lite onsdagsdisco. ARBETSUPPGIFTER Som HR-partner har du ett operativt uppdrag som innebär att du stöttar, coachar och utmanar chefer. Utöver ditt operativa uppdrag arbetar du med något område på en mer strategisk nivå. Vad det exakt blir får du vara med att påverka, det finns kanske något som du tycker är extra spännande? När det gäller personalprocesser så vet du säkert att det ofta är något som behöver vändas och vridas på och det gör vi såklart tillsammans. I vår lilla grupp har vi väldigt olika erfarenheter och vi ser fram emot att höra om hur du kompletterar oss. KVALIFIKATIONER Du har en kandidatexamen i personal- och arbetsliv eller annan HR-utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är ett krav att du har erfarenhet från kommunal verksamhet och en god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vidare är det meriterande om du arbetat med Personec, Adato, Stella och WinLas. Du behöver vara flexibel och serviceinriktad men vara beredd på att stå stadigt i lagar och kollektivavtal. Du är också trygg i att coacha, lyssna och vägleda samtidigt att du är tydlig med när du själv inte vet och behöver hjälp. Du är en do:er och duktig på att planera och prioritera ditt arbete. Du är pedagogisk i din kommunikation och har enkelt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Eftersom vi ibland hanterar tuffa ärenden är det viktigt att vi kan skratta ihop, så det skadar inte om du har lite humor ;) Med det sagt så kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper utifrån arbetets karaktär men också för att du ska passa in i vår lilla grupp. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du får stor möjlighet att forma dina dagar själv. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer. Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Trygghetsvärdar semestervikariat

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Bjuvs kommun söker nu tre stycken trygghetsvärdar (semestervikariat) för att komplettera vårt team! Längtar du efter att arbeta operativt med trygghetsskapande och brottsförebyggande frågor? Som trygghetsvärd arbetar du förebyggande och är duktig på att bygga relationer med barn, unga och vuxna. Du är en god förebild, guidar barn och unga vidare till aktiviteter och skapar nätverk med olika aktörer i samhället. Målsättningen med ditt arbete är att öka den upplevda tryggheten i kommunen. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som trygghetsvärd ligger du organisatoriskt under kommunstyrelsens förvaltning och tillhör kommunens samhällsbyggnadsavdelning. Du arbetsleds av kommunens trygghetssamordnare. Uppdraget är varierande och ett arbetspass är inte det andra likt. Du arbetar för att skapa en ökad känsla av trygghet i kommunen och ditt främsta arbetsverktyg är ditt sätt att kommunicera, skapa kontakt och relationer. Ditt arbete är rörligt och uppsökande i offentliga miljöer runt om i kommunen och planeras så att du som trygghetsvärd närvarar i verksamheter och på platser som kommunens unga och vuxna besöker. Uppdragets innehåll kräver arbetstider på dagar, kvällar och helger. Under sommaren är majoriteten av arbetspassen förlagda på kvällstid/tidig natt. KVALIFIKATIONER Du har fullständigt gymnasiebetyg och vi ser gärna att du har erfarenhet från trygghetsarbete eller relationsskapande arbete. Det är starkt meriterande med eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten och/eller dokumenterad erfarenhet från socialtjänst, ungdomsinriktat arbete/socialt arbete, skola, bevakning och räddningstjänst. Som person är du ansvarsfull, trygg och lugn i pressade situationer. Du är utåtriktad och har god förmåga att bygga relationer med dem du är till för, vilket du gör med hjälp av din kommunikation och lyhördhet. Du trivs med att samarbeta med andra och kämpar på tills målet är uppnått. Du kommer arbeta nära dina kollegor, och det är viktigt att ni kommer överens. Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Du har god insikt i vad kommunens samhällsuppdrag innehåller. Tjänsten ställer krav på god svenska i tal och skrift, meriterande är om du dessutom hanterar andra språk. För att vara aktuell för tjänsten krävs B-körkort då arbetstiderna inte alltid stämmer överens med kollektivtrafikens tidtabeller. Utdrag från polisens belastningsregister måste uppvisas innan eventuell anställning kan påbörjas. Vi tillämpar löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Viss flexibilitet med datum kring påbörjad och avslutad anställning finns ifall det finns studier eller annat som kan påverka. ÖVRIGT Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Gemensamma timvikarier till fritidsgårdarna och trygghetsvärdar i Bjuvs kom

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? I Bjuvs kommun finns tre fritidsgårdar, en i varje kommundel - Bjuv, Billesholm och Ekeby. Fritidsgårdsverksamheten i Bjuvs kommun jobbar för att skapa meningsfull fritid för alla ungdomar i kommunen. Verksamheten är präglad av målgruppsfokus, verksamhetsutveckling och samarbete inom den egna organisationen samt resten av kommunen. Inom kommunen finns också trygghetsvärdar vars verksamhet arbetar trygghetsskapande och relationsbyggande genom uppsökande verksamhet ute i hela kommunen. Just nu har vi behov av att komplettera både fritidsgårdarnas och trygghetsvärdarnas verksamheter med timvikarier som kan hoppa in vid sjukdom eller andra verksamhetsförändringar. I sommar finns även behov av extrapersonal för att täcka upp vid semestrar och liknande. ARBETSUPPGIFTER Du stöttar upp fritidsgårdsverksamheten genom att komplettera bemanningen på någon av kommunens fritidsgårdar. Fritidsledarna är en arbetsgrupp på nio personer som tillsammans planerar verksamheten och bemannar fritidsgårdarna. Din uppgift är att genom aktiviteter och samtal bygga relationer med ungdomar och vägleda dom till kloka livsval. Våra fritidsgårdar är välbesökta och med arbetet följer höga krav på jämlikt bemötande, säkerställande av att rutiner och regler efterlevs, samt god kommunikation och samarbete med kollegorna. Gällande trygghetsvärdarnas verksamhet så arbetar man i ett team om två och två under kväll, helg och tidig natt. Man finns till för alla medborgare även om fokus är på barn- och unga inom kommunen. Genom närvaro, samtal och ibland aktiviteter (spontana så väl som planerade) ska man bygga relationer, stötta och skapa en trygg närvaro där barn- och unga finns. Som trygghetsvärd arbetar du uppsökande och som en rörlig resurs som förflyttar sig med fordon och till fots i hela kommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker en person som är kreativ, energifull, flexibel och lätt att samarbeta med. Du gillar att umgås med ungdomar och har tidigare erfarenhet av arbete som fritidsledare, föreningsarbete eller liknande arbete. Kanske har du sysselsatt dig som ungdomsledare inom dans, friluftsliv, teater, integrationsarbete, idrott eller liknande? Du sätter ungdomarna i första rummet och engagerar dig för det som engagerar ungdomarna. Krav för tjänsten som timvikarie är tidigare erfarenhet av att jobba med ungdomar, 12-18 år. Vi ser gärna att du studerar till, till exempel, fritidsledare eller annat socialt yrke. Vi ser gärna att du är boende i Bjuvs kommun och/eller har B-körkort och tillgång till bil då avstånden i kommunen kan bli stora. Kanske behärskar du även något av Bjuvs stora språk? Du behöver vara tillgänglig från klockan 14.00 på eftermiddagarna, fram till 22.30 när fritidsgårdarna stänger. För trygghetsvärdarna är det från kl. 13:30/15:00 fram till 22:30/00:00 beroende på arbetspass. Utdrag från polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställningen kan påbörjas. Vi söker flera timvikarier, gärna med olika bakgrund och erfarenhet, och kommer kalla till intervjuer löpande under kommande månader för en så snabb introduktion som möjligt. Tveka inte att skicka in din ansökan idag! ÖVRIGT Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Vikarierande Sjuksköterska till nattjänst hemsjukvården i Bjuv

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Inom Omsorg i Bjuv arbetar vi för kvalité, jämlikhet, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Vi arbetar tillsammans för att skapa en god vård och omsorg för invånarna i Bjuvs kommun. "Så har vi aldrig gjort förr" används som beröm. Vill du vara med att forma ett samhälle tillsammans med oss? Sedan våren 2021 organiseras verksamheterna inom vård och omsorg i ett kommunalt helägt bolag, Omsorg i Bjuv AB, som på uppdrag av förvaltningen ska arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att de invånare som behöver våra insatser kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska i Omsorg i Bjuv ingår du i vår sjuksköterskeverksamhet och har ansvar för patienter i både ordinärt och särskilt boende nattetid. I ditt arbete utgår du från patientens behov och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet. Som sjuksköterska har du en viktig roll att samordna hälso- och sjukvården utifrån individens behov. Du samverkar med närstående, personal och andra kontakter. Som sjuksköterska hos oss blir du en del i en grupp av sjuksköterskor som arbetar nära varandra. Här finns det en vilja att lära nytt och att hjälpa varandra inom gruppen, vi ser fram emot att få nya kollegor till vårt härliga team. Tjänsten är förlagd nattetid med viss helgtjänstgöring. Möjlighet finns även att arbeta dagtid/kväll om intresse finns. Eventuell möjlighet till förlängning till fast tjänst. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet inom kommunal hälso- och sjukvård. Har du vidareutbildning inom området är det meriterande. I ditt arbete utgår du från patientens behov och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet. Du är trygg i din yrkesroll med att fatta beslut och ta egna initiativ. Du ska vara trygg med att handleda och utbilda omvårdnadspersonal samt vara ett stöd för övriga professioner i teamet. Vi erbjuder dig en individuell introduktion och god möjlighet till kompetensutveckling. Vi är måna om att du skall må bra och erbjuder friskvårdsbidrag samt tillämpar rökfri arbetstid. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer. För att kunna komma i fråga för en anställning i Omsorg i Bjuv AB, Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digital via ansökningslänken. Bjuvs kommun, där Omsorg i Bjuv är en del av koncernen, är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känsla skapar Familjen Helsingborg. Vi är Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Privatrådgivare

Ekeby Sparbank Ekeby är en sparbank med stark lokal förankring och 20 anställda. I mer än 130 år har banken bidragit till utvecklingen av både Ekeby och regionen. Som en av Sveriges minsta sparbanker har vi en styrka i ett nära samarbete mellan alla medarbetare som varje dag gemensamt bidrar till att hjälpa våra kunder. Att vi dessutom finns nära många av våra kunder ger en stark relation och god möjlighet att fatta lokala beslut med stor förståelse för varje individ och företags förutsättningar. Nyligen har vi renoverat vårt kontor för att stå rustade för framtiden och ännu bättre kunna ta hand om våra kunder. Att ha bra möjlighet att välkomna våra kunder till oss är mycket viktigt och utgör en grundpelare för oss! Som många känner till ägnar vi en stor del av vårt engagemang åt det lokala föreningslivet och stöttar varje år med ekonomiska medel för att bidra till en levande landsbygd och en positiv utveckling i samhället. Sveriges cirka 58 sparbanker har något som är alldeles unikt och som vi har med oss sedan den första Sparbanken bildades 1820; Vår verksamhet är lokal. Sparbankerna finns runt omkring i landet på små och medelstora orter. Genom Sparbankernas samarbete med Swedbank är vi dessutom med och utvecklar ny teknik och nya produkter & tjänster som snabbt kommer våra kunder till nytta. För mer information, se www.ekebysparbank.se Rollen Nu söker vi en privatrådgivare som brinner för att överträffa kundens förväntningar och därigenom göra bra affärer både för kunden och för banken. Tjänsten innebär ett kundansvar för både nya och befintliga privatkunder. Ansvaret för att bygga och utveckla relationer till våra kunder är en viktig del i att kunna leverera bästa tänkbara service och att ha nödvändig kundkännedom. Du ansvarar för att handlägga och ge kvalitativa råd inom områdena sparande, pension, låna och personförsäkringar. Inom områdena sakförsäkringar och familjejuridik ansvarar du för att se över kundens behov och slussa vidare till rätt kompetens. Löpande proaktiv rådgivning likväl som när kunden får specifika behov är en viktig del i arbetet. Till det hör även att vägleda kunder i användning av de system och den teknik som kan underlätta deras bankrelaterade ärenden. Vår möjlighet att bidra bygger på en kombination av kompetens, förståelse och förtroende. Din profil och vår filosofi Utbildning, erfarenhet och intresse inom ekonomi ger dig bra förutsättningar för att bygga på med ytterligare kunskaper hos oss. Du är en person som gillar att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturera dem och hitta lösningar på problem som uppstår. Erfarenhet från arbete på bank är önskvärt, men behöver också kompletteras med en ambition om att utvecklas och lära sig mer efter hand. Du som inte har erfarenhet från motsvarande tjänst kommer att få stöd från erfarna kollegor och en grundlig introduktion för att växa in i rollen. Vi är mycket mån om att bygga relationer till våra kunder och att alltid erbjuda möjlighet till personliga möten, inte minst genom att kunderna kan besöka oss för att vi ska få bättre ömsesidig förståelse och därmed hitta bästa möjliga lösningar på olika behov. Därför är det viktigt att du trivs med och tar ansvar för relationsbyggande samt att tillse att alla kunder känner sig välkomna till oss. Du har liksom oss en stark tro på att kundnära och personlig service är ett vinnande koncept och att en lokal sparbank erbjuder mervärden som går hand i hand med digitalisering i stället för att helt ersättas av opersonliga distanskontakter. Anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du blir anställd av Ekeby Sparbank (inte av Lokal Bemanning). I din anställning omfattas du av kollektivavtal med Finansförbundet. Rekryteringen Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall stödjer Ekeby Sparbank i genomförandet av rekryteringen. Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Kristoffer på telefon 0430-71020. Syftet med rekryteringsprocessen är att ge möjlighet till ömsesidig förståelse och erbjuda ett bra beslutsunderlag för de som följer med på resan. Kontakter och ansökningar hanteras mycket diskret. Referenser kontaktas endast i sista fasen av rekryteringsprocessen, efter klartecken från dig. Din ansökan registrerar du senast 2024-05-01 via www.lokalbemanning.se

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Sommarvikarier sökes till LSS och Socialpsykiatri i Bjuvs kommun

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Inom vård och omsorg i Bjuv AB arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. VI är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Vi arbetar tillsammans för att skapa en god vård och omsorg för invånare i Bjuvs kommun. "Så har vi aldrig gjort förr" används som beröm. Sedan våren 2021 organiseras verksamheterna inom vård och omsorg i ett kommunalt helägt bolag, Omsorg i Bjuv AB, som på uppdrag av förvaltningen ska arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att de invånare som behöver våra insatser kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Ta chansen att prova på ett utvecklande arbete som Sveriges viktigaste vikarie genom att söka sommarjobb hos oss. Vi söker nu dig som vill vara med i vårt team under sommaren 2024. ARBETSUPPGIFTER Vår verksamhet är omväxlande och passar dig som är nyfiken, gillar utveckling och att möta människor. Vi arbetar för att skapa självständighet hos de personer vi arbetar för, vilket innebär att vi ser till varje individs behov och möjligheter. Vi söker nu sommarvikarier inom Område Funktionsstöd (LSS) och Socialpsykiatrin (SoL). Inom LSS kan du arbeta på gruppboende, serviceboende/boendestöd, korttidsvistelse/korttidstillsyn, daglig verksamhet eller inom personlig assistans. Här arbetar du med att ge personer ett individuellt och pedagogiskt stöd som bidrar till en meningsfull, trygg och utvecklande vardag. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att utifrån individens behov ansvara för stötta den enskilde i den dagliga livsföringen, personlig omvårdnad, vara ett stöd vid olika typer av aktiviteter och utifrån angivna beslut. Med anställningen tillkommer arbetsuppgifter som bland annat dokumentation och läkemedelshantering. Inom socialpsykiatrin arbetar du som ett mobilt stöd för personer med någon form av psykisk ohälsa. Här arbetar du stödjande och motiverande för att stärka den enskildes egna resurser till ett självständigt liv och ett aktivt deltagande i samhällslivet. Du ska kunna möta individen där denne befinner sig och förstå de svårigheter som finns i dennes livssituation. Med anställningen tillkommer arbetsuppgifter som bland annat dokumentation och läkemedelshantering. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som har omvårdnadsutbildning eller barn- och fritidsutbildning och även dig som är studerande inom dessa områden. Vi värdesätter även utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska behärska svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik / TEACCH samt AKK. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vid erfarenhet inom området. Du är en person som ser möjligheter och har god kommunikativ förmåga. Du är ansvarsfull, flexibel, har ett stort intresse för människor och är lyhörd för deras behov. Du ska ha fyllt 18 år och inneha B-körkort (vilket är ett krav inom våra verksamheter). Dina arbetstider kan variera mellan dag, kväll, natt och helg. Du kommer att behöva vara tillgänglig under hela sommarperioden (fr.om. vecka 26 t.om. vecka 33). I din ansökan behöver du ange inom vilket område du önskar att arbeta i. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer. För att kunna komma i fråga för en anställning i Omsorg i Bjuv AB, Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister samt ett giltigt arbetstillstånd uppvisas..Registerutdraget och arbetstillstånd uppvisas först vid erbjudande om anställning. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare till en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Bjuvs kommun, där Omsorg i Bjuv är en del av koncernen, är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känsla skapar Familjen Helsingborg. Vi är Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

9 april 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024