Lediga jobb i Bollnäs

Sök totalt 79 lediga jobb i Bollnäs

Lärare i gymnasiet - samlingsannons
Friskolan Nytorp AB
Gymnasielärare

Nytorp som skola har funnits sedan 1946 och präglas av en trygg, familjär anda. Vi är ett litet glatt gäng som jobbar nära eleverna för tillgänglighet, delaktighet och måluppfyllelse. Skolan erbjuder tre gymnasieinriktningar; Naturbruk, inriktning lantbruk och naturturism samt Bygg och anläggning, inriktning anläggningsfordon. Som vi ser det har skolan förutom det generella kunskapsuppdraget, en viktig samhällsfunktion i att utbilda unga till jobb inom hållbart jordbruk och levande landsbygd eller möta ökade krav på duktiga maskinister inom entreprenad. Detta ger spännande möjligheter för dig som lärare att jobba integrerat på riktigt då vi försöker färga alla ämnen mot elevernas egna yrkesintressen. Skolan befinner sig i ständig utveckling och eftersom skolan är liten har man som medarbetare stor påverkansmöjlighet och chans att skapa nära relationer med både elever och kollegor. Känns det som en miljö du kan bidra med din unika kompetens så finns följande lärartjänster lediga med tillträde 1 augusti -25 eller enligt överenskommelse. Engelska - 40% Historia - 20% Idrott - 25% Samhällskunskap - 12% Observera att angiven sysselsättningsgrad i procent är ungefärlig då lärarens behörighet och kompetens samt gruppernas storlek påverkar omfattningen. Vi söker dig som är legitimerad lärare och har behörighet för att undervisa på gymnasiet. Kurserna kan kombineras efter sökandens kompetenser, meddela vid ansökan vilka kurser du söker. För tjänsten som skolbibliotekarie är det önskvärt med examen inom biblioteks- och informationsvetenskap, i andra hand annan relevant akademisk examen. Skolan tillämpar semestertjänster. Kollektivavtal finns. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker från 1 augusti, eller enligt överenskommelse. Urval kan ske löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Idag
Sista ansökan:
9 juli 2025
Vi söker nu en ställföreträdande varuhuschef till vår nyöppning i Bollnäs!
Jula AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du en engagerad och driven ledare som brinner för att inspirera och utveckla andra? Då är det dig vi letar efter! Vi söker nu en ställföreträdande varuhuschef till vår nyöppning i Bollnäs! Som Ställföreträdande Varuhuschef på Jula jobbar du tillsammans med varuhuschefen för att skapa en fantastisk arbetsmiljö och ett välfungerande varuhus. Du är en viktig förebild för medarbetarna och hjälper dem att växa och nå sin fulla potential. Tillsammans med Varuhuschefen skapar du förutsättningar för att både medarbetare och kunder ska trivas.  Hur ser en vanlig dag ut som Ställföreträdande? Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor, kassaarbete samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. När Varuhuschefen inte är på plats företräder du Jula som arbetsgivare och har det yttersta ansvaret för personal, varuhusdrift och resultat.  Genom kommunikation och feedback utvecklar du medarbetarna och bygger team. En typisk dag innebär många skratt tillsammans med dina kollegor och kunder. Du arbetar sida vid sida med teamet och det är i det dagliga arbete du coachar och utvecklas medarbetarna genom att stöttar upp där det behövs. Tillsammans med varuhuschef planerar ni verksamheten och driver arbetet för att ert team ska kunna maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset. Du gillar att följa upp resultat och nå uppsatta mål tillsammans med teamet. Det är ni tillsammans som levererar ett säljstarkt varuhus och en fantastisk köpupplevelse för kunden.  När dagen är slut känner du stolthet över vad ni åstadkommit tillsammans och ser fram emot nya utmaningar. Vad finns i ditt CV För att lyckas i rollen ser vi att du har en ledande personlighet med god självinsikt. Du har förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du har erfarenhet av att arbeta som ledare och är det inom detaljhandeln är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska, då vi är en internationell koncern kan vissa utbildningar ske på engelska så du behöver ha förståelse för engelska. Du har sifferförståelse och van att arbeta mot satta mål samt god datorvana, särskilt i Microsoft Office.  Har du ett truckkort är det meriterande men inget krav.  Är detta du? Är du en ledare som älskar att utveckla dina medarbetare, driva försäljning och har en passion för kundmötet? Är du nyfiken och uppmuntrar nya idéer? Tror du på kraften i teamwork och på att bygga ostoppbara team? Du lockas av att vara en del av ett internationellt företag. Vi älskar att göra bra affärer och att få våra kunder att känna att de får bra värde för pengarna när de handlar hos oss. Det triggar dig också. Att växa och få utmaningar är som ljuv musik för dig. Du är en fena på att prioritera, vilket gör att du kan hantera hektiska perioder.  Du tar dig tid att lyssna på ditt team för att alltid kunna levererar ett gott kundbemötande med ett leende på läpparna. Då kan du vara en ledare för oss på Jula! Vad erbjuder vi? Att vara på en ostoppbar resa innebär förändring – och du är välkommen att påverka den. Från de uppgifter du utför till hur vi designar våra varuhus, dina åsikter, handlingar och nya idéer spelar roll. På Jula kan du själv forma din karriär och nå dina mål med de möjligheter vi har att erbjuda. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket skratt och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och vi stöttar dig i din personliga och professionella utveckling. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt fantastiska team? Skicka in din ansökan idag! Bra att veta Placering Bollnäs. Tjänsten som ställföreträdande varuhuschef är på heltid och gäller tillsvidare med sex månaders provanställning. Tjänsten innebär att du arbetar dagtid, kvällar och helger. Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt!  Sista ansökningsdag för tjänsten är den 27 juli.  Intervjuer för tjänsterna kommer att ske under vecka 34 och kalleser kommer att ske via mejl så glöm ej att kolla mejlkorgen i sommar, tillträde till tjänsterna blir under hösten 2025. Frågor om tjänsten besvaras av [email protected].

Idag
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vi söker nästa stjärna till vårt team till vår nyöppning i Bollnäs!
Jula AB
Butikssäljare, fackhandel

Älskar du att möta människor och leverera goda kundmöten. I så fall har du nu möjligheten att bli medarbetare i vårt team och delaktig i vår ostoppbara resa. En typisk dag innebär många skratt tillsammans med dina kollegor och kunder. Din fingertoppskänsla för kundservice kommer att locka fram leende på kundernas läppar då du med din expertis hjälper dem i butiken. Det är du tillsammans med dina kollegor som sköter allt från att bemanna kassan till att fylla på hyllorna. Du hjälper kunderna med returer eller att hitta rätt vara. Eftersom vi är på en resa kan du räkna med att vi även vill att din personliga resa ska påbörjas. Oavsett om du jobbar extra eller om du väljer att arbeta hos oss till pension  vill vi att du ska utvecklas. Bli inte förvånad om du får möjligheten att bygga upp exponeringar av kampanj- och säsongsprodukter, ta ansvar och lära nytt. Vi vet att kundernas behov ändras snabbt – och nu har du alla möjligheter att bli en del av vårt fantastiska team och hjälpa oss att anpassa oss ännu snabbare. Vad finns i ditt CV? Du har troligen arbetat med service eller inom detaljhandeln tidigare. Du skriver och talar bra svenska (engelska är ett plus) och har god datorvana, särskilt i Microsoft Office. Om du har ett truckkort är det ett plus men inte ett krav. Vem är du? Framför allt är du en nyfiken person som trivs i att arbeta i team. Du lockas av att vara en del av ett entreprenöriellt och internationellt företag. Vi är prisfighters som älskar att göra bra affärer och att få våra kunder att känna att de får bra värde för pengarna när de handlar hos oss. Det triggar dig också. Du älskar att sälja, är serviceinriktad och trivs när du kan hjälpa kunden att hitta precis det de behöver. Du är nyfiken och vill lära dig. Att växa och få utmaningar är som ljuv musik för dig. Du är en fena på att prioritera,  vilket gör att du kan hantera hektiska perioder. Du tar dig tid att lyssna på kunden för att alltid kunna levererar ett gott kundbemötande med ett leende på läpparna. Du är engagerad, positiv och älskar att Jula är ett större team- vilket gör det möjligt för dig att alltid vara dig själv. Bra att veta Placering Bollnäs. För att ansöka om rollen bör du vara minst 18 år gammal. Som Varuhusmedarbetare arbetar man dagtid, kvällar och helger. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på deltid 12,5%, 50% och 75% med 6 månaders provanställning.   För att kunna öppna varuhuset så börjar anställningen cirka 6 veckor innan varuhuset öppnar. Under de första veckorna gör du praktik i något av våra närliggande varuhus och därefter hjälper till att färdigställa varuhuset med dess alla produkter. Under dessa 6 veckor arbetar vi heltid måndag till fredag och när varuhuset öppnar blir arbetstiderna utefter varuhusets öppettider och våra olika sysselsättningsgrader. Vi söker även dig som kan tänka dig att arbeta under varuhusets uppbyggnad, det är en visstidsanställning på fem veckor och det finns chans till förlängning när varuhuset har öppnat. Skriv i din ansökan vilken av tjänsterna du söker till. I den här processen kommer du också att få spela in en video i din ansökan.  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt! Sista ansökningsdag för tjänsten är den 27 juli. Intervjuer för tjänsterna kommer att ske under vecka 34 och kalleserna kommer att ske via mejl så glöm ej att kolla mejlkorgen i sommar, tillträde till tjänsterna blir under hösten 2025.

Idag
Sista ansökan:
27 juli 2025
Projektledare med fokus på digital transformation
Bruks AB
Övriga civilingenjörsyrken

OM FÖRETAGET Bruks AB ingår i Bruks Siwertell Group och är en marknadsledande leverantör av bulkhanterings- och träbearbetningssystem. Med tusentals installationer över hela världen hanterar våra maskiner våra kunders råvaror från skog, fält, stenbrott och gruvor, upprätthåller kritiska funktioner för tillverkare, fabriker, kraftverk och hamnar. Vi konstruerar, producerar och levererar system för lastning, lossning, transport, lagring av torra bulkmaterial, tillsammans med utrustning för flisning, sållning och bearbetning av trä för biobränslen, sågverk, massa- och pappersindustri. Vi är globala och lokala. Du hittar våra kontor i USA, Sverige, Tyskland, Kina, Filippinerna, och Taiwan. Läs gärna mer om oss på www.bruks-siwertell.com Vill du vara med och forma framtidens digitala lösningar i ett internationellt företag med stark lokal förankring? Vi söker nu en engagerad och drivande projektledare som vill ta en nyckelroll i vår digitala transformation. Det här är en möjlighet för dig som brinner för innovation, affärsutveckling och teknik – och som vill göra verklig skillnad genom att leda initiativ inom områden som e-handel, uppkopplade maskiner och AI. Vi söker en person som förstår att digital transformation inte bara handlar om teknik, utan om att bygga verkligt värde genom kundupplevelser och att skapa lösningar som förbättrar både användarnas och affärens resultat. Hos oss kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla och implementera digitala initiativ som förbättrar hela kundresan – från första kontakten till långvarig relation. DINA ARBETSUPPGIFTER Som projektledare inom digitalisering hos oss kliver du in i en central roll där du leder, strukturerar och driver interna projekt framåt – från idé till genomförande. Du arbetar aktivt med den digitala utvecklingen av våra produkter, tjänster och arbetsmetoder, i nära samarbete med både interna och externa intressenter. Ditt ansvar sträcker sig från idégenerering och behovsanalys till att leda initiativ och genomföra projekt med fokus på affärsnytta och användarvärde. Du leder projekt inom områden som e-handel, uppkopplade maskiner (IoT) och AI, där du kombinerar teknik, innovation och kundinsikt för att skapa framtidssäkra lösningar. Vi ser kundupplevelse som en central del av vår affärsstrategi, och vi vill att våra digitala lösningar ska ge både värde och engagemang för våra kunder. Som projektledare kommer du att vara drivande i att utveckla och implementera lösningar som förbättrar användarupplevelsen och skapar långsiktig kundnytta. Din förmåga att balansera tekniska möjligheter med en stark användarfokus kommer att vara avgörande för att bygga hållbara och framgångsrika digitala lösningar. Förutom enheten i Arbrå kommer du att arbeta tätt tillsammans med andra enheter i koncernen i frågor som rör digitalisering, och bidrar till att skapa förutsättningar för ett mer datadrivet och effektivt arbetssätt. Rollen kräver att du har förmåga att se både helhet och detaljer – från övergripande strategier till konkreta roadmaps och lösningar. Du är en viktig kugge i vår fortsatta tillväxtresa och arbetar nära verksamheten för att identifiera behov, förbättra processer och bidra till en mer datadriven och digital organisation. Varför arbeta på Bruks? Fredrik Norman, Produktionschef Bruks: ”Det är en fantastisk arbetsplats med stora fina varma lokaler, och trevliga arbetskollegor. Arbetet är väldigt omväxlande och utvecklande, och vi bedriver en generös personalpolitik med fokus på balans och hållbarhet.” VI ERBJUDER DIG Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett internationellt företag med ett starkt framtidsfokus. Du blir en del av en dynamisk och utvecklande miljö där innovation, samarbete och ständigt lärande står i centrum. Vi erbjuder goda möjligheter till professionell utveckling och karriärvägar – oavsett om du vill fördjupa din kompetens eller ta nya kliv i din roll. Vårt nyrenoverade kontor ligger i hjärtat av idylliska Hälsingland, en miljö som kombinerar naturnära livsstil med ett modernt och inspirerande arbetsklimat. Här får du det bästa av två världar – lokal närvaro och globala möjligheter. DIN PROFIL Vi söker dig som förenar struktur med nyfikenhet och driv. Du har ett naturligt intresse för innovation och en vilja att arbeta både med utveckling av teknik och affär. För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk utbildning, gärna som högskole- eller civilingenjör och har troligen arbetat några år inom projektledning, produkt- eller verksamhetsutveckling, gärna i sammanhang där digitala initiativ stått i fokus. Du har ett tydligt engagemang och ett genuint intresse för innovation och digital utveckling. Vi tror att du har en förmåga att växla mellan strategiska och operativa perspektiv – från att formulera långsiktiga digitala mål och roadmaps till att ta ansvar för det digitala genomförandet på en mer detaljerad nivå. Du är van att navigera i tvärfunktionella miljöer och samordna olika intressenter med varierande behov och mål. Din kommunikativa skicklighet, strukturerade arbetssätt och analytiska förmåga gör att du kan driva förändring med både tydlighet och engagemang. Mångfald och inkludering i vårt arbetsklimat Vi värnar om mångfald och inkludering och ser det som en styrka i vårt team. Vi välkomnar sökande från alla bakgrunder och erfarenheter, och vi uppmuntrar en bred målgrupp att söka. Vi tror att mångfald är en nyckel till kreativitet, innovation och framgång, och vi vill skapa en arbetsmiljö där alla känner sig välkomna, respekterade och kan bidra med sina unika perspektiv. ANSÖKAN Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast den 10 augusti 2025. Det är ett fantastiskt tillfälle att bli en del av vårt team, och vi vill gärna höra från dig! Tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten eller om du har några frågor, vänligen kontakta Business Developer, Martin Eskilsson via [email protected]   Vi svarar gärna på alla dina funderingar. Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig och dina erfarenheter bättre!

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Gymnasielärare i Matematik

Naturlära Ridgymnasium är en liten skola som erbjuder inriktningen Naturbruk – Hästhållning. Vårt mål är att alla elever ska ha möjlighet att nå både en yrkesexamen och vara förberedd för vidare studier. Vi håller till på en hästgård och befinner oss därmed mitt i verkligheten i branschen. Här erbjuder vi arbete i ett trevligt arbetslag, undervisning i små klasser och korta kommunikationsled. Vidare erbjuds du goda förutsättningar för att bedriva kvalitativ undervisning i dina ämnen. Nu söker vi dig som har lärarlegitimation och är behörig ämnet Matematik. Andra ämnen, även relevanta yrkesämnen i kombination med något ovanstående kan komma att vara aktuellt. Vi letar dig som har goda pedagogiska förmågor som du kan använda i din undervisning och som du kan använda för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och personal. Du behöver också vara öppen för att vidareutveckla din undervisning och delta i skolans utveckling. Är du intresserad och vill veta mer, kontakta [email protected] för vidare information. Urval görs löpande så hör av dig med cv och personligt brev omgående. Presentera dig, vem du är, vad kan du tillföra till vårt team och vilka ämnen som just du är intresserad av. Kom ihåg att bifoga din lärarlegitimation till ansökan. Tjänsterna tillträds i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skolan tillämpar ferietjänst. Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Jobba Hemifrån med Fastlön
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Personliga assistenter sökes till 24-åring i Alfta! Start omgående!
Kavon Care AB
Personliga assistenter

Personliga assistenter sökes till Fredrik, 24 år, i Alfta som kan börja jobba omgående och som kan jobba över sommaren. Möjlighet till fortsatt jobb i höst finns om allt funkar som det ska.  Är du en glad och positiv person med nära till skratt? Är du intresserad av att göra skillnad och bidra till en härlig människas vardag? Då har vi jobbet för dig! Men det är bråttom, Fredrik blir utskriven från sjukhuset nu på torsdag 26/6 och vi vill att han ska kunna åka direkt hem. Tanken är att passen kommer ligga som dygnspass. men med tanke på den korta varseln för start så kommer vi till en början vara flexibla då vår prioritet är att Fredrik ska få komma hem.  Fredrik är en 24-årig kille med ett stort hjärta och mycket humor, och han söker nu assistenter och en arbetsledare till sitt team. Sommaren 2024 vurpade Fredrik med en fyrhjuling och skadade sig så olyckligt att han nu är i behov av assistans hela sin vakna tid, samt jour på natten. Trots den tuffa situationen är Fredrik en positiv och energisk person som älskar livet och värdesätter skratt, gemenskap och glädje. Hans stora intresse är bilar och att skruva å vara i verkstaden så ett bilintresse är ett stort plus.  Vi söker - Assistenter: Du som assistent kommer att vara en viktig del av Fredriks vardag, där du hjälper honom med allt från personlig omvårdnad till vardagliga sysslor. Det är viktigt att du är en positiv och skön person som gärna bidrar till en avslappnad och skön atmosfär. Du ska kunna vara både vän och assistent, och vara flexibel och empatisk när det behövs. Och du ska kunna börja jobba omgående.  Vad vi söker hos dig: - Du är en social, glad och hjälpsam person med ett stort hjärta. - Du har nära till skratt och gillar att skapa en god stämning runt dig. - Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. - Du trivs med att arbeta i team och är en god lyssnare. - För arbetsledare: Du har erfarenhet av att leda och organisera team samt ett starkt engagemang för att skapa en bra arbetsmiljö. Vad vi erbjuder: - Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag. - En härlig arbetsplats med en fantastisk person – Fredrik! Vill du vara en del av Fredriks team och bidra till hans vardag på ett positivt och inspirerande sätt? Tveka inte att skicka in din ansökan som görs via länken. Bifoga CV och skriv ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför just du skulle passa för denna tjänst. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Start kommer att ske omgående, helts redan på torsdag!  Vi ser fram emot att höra från dig! Vi kommer kräva att man uppvisar ett utdrag från Polisens belastningsregister för HVB-hem redan vid intervjutillfället så klicka in på länken och beställ på en gång. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Arbetsgivare: Kavon Care AB, ett litet familjeägt assistansbolag som strävar efter att ge alla möjlighet att leva ett fritt och självständigt liv på sina egna villkor. Vi tillämpar individuell lönesättning och självklart finns kollektivavtal.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Är du vår nästa Företagrådgivare?
Växa Sverige Ekonomisk Fören
Specialister och rådgivare inom lantbruk m.m.

En unik möjlighet väntar dig i! Drömmer du om att arbeta i en roll där du gör skillnad varje dag, där du får möjlighet att utveckla lantbruksföretag och skapa en hållbar framtid? Då har vi drömjobbet för dig! Vi söker en engagerad och driven ekonom som företagsrådgivare till ett av Sveriges mest dynamiska företag, Växa Sverige. Om rollen Som företagsrådgivare kommer du att arbeta tätt tillsammans med våra kunder inom mjölk- och köttproduktion, och ibland även inom andra delar av lantbruksbranschen. Ditt uppdrag? Att bidra till deras framgång och hållbar utveckling genom att erbjuda förstklassig rådgivning inom företagsekonomi, lönsamhetsutveckling och affärsplanering. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: Direkt rådgivning: Besöka våra kunder och hjälp dem att förbättra deras verksamheter genom skräddarsydda råd och stöd. Gårdsråd tillsammans med andra rådgivarkompetenser, m.m. Ekonomiska analyser: Skapa investeringskalkyler, produktionskostnadsanalyser, budgetar och affärsplaner. Stödansökningar: Hjälpa kunderna med att ansöka om investeringsstöd och andra EU-stöd. Utbildning och utveckling: Hålla kurser för lantbrukare, delta i utvecklingsprojekt och arbeta med uppdrag från exempelvis Länsstyrelsen. Samarbete i team: Arbeta tillsammans med våra produktionsrådgivare, byggrådgivare, husdjurstekniker, avelsrådgivare och andra experter för att erbjuda helhetslösningar för våra kunder. Vi söker dig som Har en utbildning som agronom, lantmästare, civilekonom eller motsvarande akademisk utbildning. Är en mästare på Excel och har genuint intresse för ekonomi och företagande. Har ett stort personligt driv, är självständig och kan planera dina egna kundbesök. Är öppen, lyhörd och affärsmässig med en förmåga att skapa goda relationer. Har B-körkort och talar flytande svenska. Extra plus om du har Praktisk erfarenhet från lantbruk, gärna mjölk- eller köttproduktion. Arbetat som rådgivare eller säljare inom branschen Kunskap om projektledning, personalledning, LEAN eller liknande. Erfarenhet av att driva företag. Vi erbjuder En spännande tjänst på heltid eller enligt överenskommelse, med placering på en av våra driftsplatser Borlänge eller Bollnäs (Alternativa placeringsorter kan diskuteras). En tillsvidareanställning med lön enligt överenskommelse. Möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team där vi tillsammans driver utvecklingen framåt. Ansökan och kontakta För mer information om tjänsten, kontakta: Martina Westlund, Regionchef Rådgivning & Företagande, 010-471 05 84 Carl Andås, Facklig kontaktperson, 010-471 03 71 Skicka in din ansökan omgående, urval sker löpande. Ansökan senast 2024-08-03 Välkommen att bli en del av Växa Sveriges framgångssaga! Vi ser fram emot att höra från dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Industrilackerare
Wikan Personal AB
Lackerare och industrimålare

Industrilackerare till vår kund! Om företaget För kunds räkning så söker vi en industrilackerare. I den här annonsen har vi tillsammans med vår kund valt att inte gå ut med kundföretagets namn, men vi kommer att informera dig om det vid en första intervju. Dina arbetsuppgifter Vi söker lackerare som gärna har vana och erfarenhet av lackering/sprutmålning av produkter i stål, järn. Samt av moment som förutom lackering ingår i ett bra rostskydd såsom till exempel tvättning, slipning, maskering, blästring. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi tror att du som söker denna tjänst har tidigare erfarenhet, alternativt en stark vilja att lära dig detta hantverk. Du bör trivas med ett fysiskt krävande arbete där du också förväntas ta mycket eget ansvar. Du är trygg i din yrkesroll, självgående, flexibel och noggrann. Meriterande är om du har truck- och/eller traverskort. Härdplastutbildning. Din läs- och hörförståelse i svenska är så pass god att du kan ta till dig arbets- och säkerhetsinstruktioner. Information och kontakt Omfattning: Heltid Om du har frågor kring tjänsten, kontakta endera Catrine Pehrsson via epost, [email protected] eller ring på 0278- 52 33 12, eller Magnus Jonsson via e-post, [email protected] eller ring på 0278-52 33 11 Om Wikan Personal Wikan Personal kan bland annat erbjuda dig: - Att arbeta för en ledande leverantör inom eltjänster. - Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och löner. - En lokal och närvarande konsultchef. - Friskvårdsbidrag årligen efter 6 månader. - Kollektivavtal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025