Äventyrsguide sökes till Upzone Borås
Upzone Äventyrsparker AB
Guider och reseledare

Är du vår nästa stjärninstruktör som trivs lika bra på hög höjd som på marken? Vi tar även emot engelsktalande ansökningar. Om Upzone Upzone är idag ett vältjänt äventyrsbolag med flera äventyrsparker runt om i landet. Vi erbjuder aktiviteter och event för privatpersoner, grupper och företag i alla dess former. Både på höjden och på marken. Din roll - Äventyrs/eventguide med räddningsansvar behöver vara myndig för att kunna genomföra specifika arbetsuppgifter inom säkerhet. Att jobba som äventyrsguide med räddningsansvar, är ofta spännande och fartfyllda dagar som aldrig är den andra likt. Du arbetar utomhus i våra höghöjdsbanor och att klättra på hög höjd blir din vardag. Arbetet består till stor del av att coacha och instruera våra gäster i hur man använder vår utrustning och tar sig igenom våra banor. Ett stort ansvar du som äventyrsguide har är att vid behov hjälpa de deltagare som behöver, att ta sig ner från banan till marken igen. Utöver att jobba i vår höghöjdsbana kommer du också att bli utbildad i att hålla i våra andra upplevelser, såsom Escape games och andra lagaktiviteter detta ingår i din roll när du får jobb hos Upzone. Så därför är det extra viktigt att du tycker det är kul att hålla i spel och event för våra gäster. Det går att söka denna tjänst även om du ännu inte är 18 år, men du blir det under våren/ tidig sommar. För er under 18år kommer vi gå ut med en annons närmare sommaren där du kan söka till vår andra roll instructure utan räddningsansvar. Vi erbjuder En trivsam arbetsmiljö ute i naturen med glada och engagerade kollegor Ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter Ett utvecklande jobb i en spännande bransch Utbildning IAPA (International Adventure Park Association) Din profil Bekväm med att jobba på hög höjd och vill ha naturen som en arbetsplats, oavsett väder Ansvarstagande, har en god samarbetsförmåga och ser lösningar istället för problem Bekväm med att prata framför en grupp Serviceinriktad och vill ge det där lilla extra till våra gäster Fysisk aktiv Låter det här som en roll för dig? Vill du få möjligheten att både kunna påverka och bidra till Upzones framgång? Ansök idag! Arbetstid Vi erbjuder jobb från och med 1 april - till oktober. Vi har alltid öppet helger och röda dagar. Under lågsäsong April-Juni/September-Oktober Behöver vi dig även på vissa vardagar, när vi fått in bokningar från skolor/föreningar och företag. Därför är det bra att förbereda sig på att vara flexibel i sina arbetstider. Högsäsong Midsommar-Slutet på Augusti Efter midsommar är parken öppet varje dag och här kommer vi behöva dig tillgänglig minst 50-75%, men även här är det bra att kunna vara flexibel med sina arbetstider då vi öppnar upp parken efter behov från våra gäster. Vi kommer presentera ett färdigt grundschema, så du redan vet hur mycket du kommer få jobba som minst. Sen kan det självklart tillkomma fler arbetspass beroende på bokningsläge under säsongen. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du kan vara med på följande datum: Utbildning till Äventyrsguide: 29 och 30 Mars 2025 Anställningsdetaljer När: April 2025 - Oktober 2025 Omfattning: Säsongsanställning

107 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
IQOS Field Representative - Borås/Alingsås med omnejd
NRG Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Borås och Alingsås med omnejd. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

107 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Kökspersonal Brödernas Knalleland
Brödernas Group AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen och ett företag där det går snabbt att växa? Eller vill du bara ha ett extra jobb vid sidan av studierna? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränser. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Kökspersonal hos oss? Tjänsten innebär att du jobbar i köket och roterar mellan stationer som stekbord, fritering och sallad. Du ser till att det är rent i köket och att egenkontroller följs. Som kökspersonal på Brödernas arbetar du i team och det är därför viktigt att du är en lagspelare och förstår vikten av kommunikation och gruppsamverkan. Vem är du? Vi söker dig som gillar ett högt arbetstempo, är serviceinriktad och älskar att jobba med människor. Du tycker om att jobba med andra och vill ha en karriär i restaurangbranschen. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter att utvecklas med företaget. Rekryteringsprocessen När du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Syftet med att Hubert-intervjun är vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Vi ser fram emot att höra från dig! Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you eager for new challenges, a career in the restaurant industry and a company where you can grow fast? Or do you just want an extra job alongside your studies? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's borders. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a Kitchen staff with us mean? The service means that you work in the kitchen and rotate between stations such as frying tables, frying and salad. You make sure that the kitchen is clean and that self-checks are followed. As a kitchen staff at Brödernas, you work in teams and it is therefore important that you are a team player and understand the importance of communication and group collaboration. Who are you? We are looking for you who like a high work pace, are service-oriented and love working with people. You enjoy working with others and want a career in the restaurant industry. What do we offer? We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities to develop with the company. The recruitment process Once you have applied for the job, you will have access to a link for a digital interview with the robot Hubert, which takes about 20-30 minutes. The purpose of the Hubert interview is to give all candidates the opportunity to tell more about themselves and for us to ensure that all candidates are judged in the same way, regardless of gender, age and ethnicity. We are happy to see that you respond to this within 48 - 72 hours to quickly move forward in the process. You will then be contacted by one of our recruiters if you become relevant for a second interview. We look forward to hearing from you! Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!

107 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
IT-specialist med fokus på ekonomiprocesser och automatisering
TF Bank AB
Systemtestare och testledare

Nu finns chansen att söka ett av västsveriges roligaste jobb där man får hänga både med finans och IT-folk, ta fram lösningar som förenklar vardagen för våra medarbetare. TF Bank tillhandahåller kreditkort och betalningslösningar runt om i Europa. TF Bank har över över 350.000 aktiva kreditkortskunder i Tyskland, Norge, Österrike, Spanien och Italien. Under varumärket Avarda hanterar vi över 13 miljarder betalningar om året åt många av nordens största e-handlare. För att hålla ordning på varje enskilt köp och se till att varje öre hamnar rätt måste varje transaktion passera genom våra affärs- och ekonomisystem. Betalningar ska bokföras och stämmas av. Handlare ska betalas och kunder faktureras. Allt detta flödar genom bolagets huvudkontor i Borås där vår ekonomifunktion och IT-förvaltning är placerad. Nu söker vi en kreativ smartskalle som hjälper oss att öka graden av automatisering i våra betal- och bokföringsflöden. Du kommer att fokusera på våra finansiella processer – förbättra våra dagliga finaniella processer – betalningar, avstämningar, bokföring, fakturahantering, filintegrationer, rapportering, etc. I det dagliga kommer du att Arbeta i gränslandet mellan våra IT/Produktteam och ekonimavdelningen för att utreda fel och driva förbättrings- och automatiseringsarbete för att reducera mängden manuellt arbete. Bygga automateringsscript och verktyg för att förbättra processerna – själv med SQL, Power Automate eller andra automatiseringsverktyg – eller i samarbete med våra IT-utvecklingsteam och leverantörer. Hantera integrationer och leverantörsuppdateringar av IT system för affärsnära IT-system för ekonomi och Driva processförbättringar i våra operativa ekonomiprocesser Agera andra-linjen support kring IT-system som stödjer ekonomiprocesser. Vi tror att du: Har en utbildning inom IT och/eller erfarenhet av automatiserings/utvecklingsverktyg för att felsöka och automatisera affärsprocesser (SQL, Power Automate/scripting eller RPA/AI-verktyg). Du är självständig, tar initiativ och är kreativ. Du har en god serviceanda och kommunicerar väl. Meriterande även om du har: grundläggande förståelse för bokföring/finansiella processer. god kunskap om Microsoft-teknologier såsom Dynamics 365 Finance and Operations, Power Automate, Power BI samt minst ett traditionellt programmeringsspråk (C#, Python etc.). allmänna färdigheter inom mjukvaruutveckling, inklusive kunskap om DevOps-metodik och livscykel, erfarenhet av applikationsarkitektur, arbete med databaser, lagringslösningar och distribuerade applikationer/system. kunskap om andra verktyg för automatisering, datahantering och systemintegration är också värdefullt. tidigare erfarenhet av arbete med kärnbankssystem och processer inom kreditkort, utlåning och/eller sparande är meriterande men inte ett krav. Jobbet är baserat på kontoret i Borås men då vi har verkamhet över hela Europa kommer du dagligen arbeta med kollegor i flera länder. Vänligen bifoga CV på Engelska eller Svenska.

107 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Group Controller
TF Bank AB
Controller

As Group Controller, you are involved in several processes in the finance department and report directly to the Head of Group Controlling & Investor Relations. Your area of responsibility for the processes you are involved in is primarily focused on Controlling of our Ecommerce Solutions segment. Key Responsibilities: Internal Reporting Involved in the development of the process of preparing and quality-assuring financial reports to ensure accuracy and alignment with the company's goals and strategies: Segment, Market, Brand. Involved in the process of the Group's internal pricing: Allocation of interest costs and other shared expenses. Allocation documents between headquarters, branches and subsidiaries. Documentation of the Group's internal pricing models. Monthly Closing Involved in the monthly financial closing process with a focus on: Accrued costs. Preparation of balance sheets and income statements (internal) to ensure transparent reporting and consistency. Conducting a thorough variance analysis on Ecommerce Solutions markets to identify potential deviations from the budget and previous periods. Analysis and reporting of financial key performance indicators to evaluate the company's financial performance and identify areas for improvement and efficiency. Implement measures based on the analyses to ensure that financial goals are achieved. Communicate results and recommendations to management, country managers, and cost center responsibilities. Financial Forecasting Participate in the financial forecasting process to identify future trends and challenges to facilitate proactive decision-making. Also, evaluate and adjust forecasts. All segments and countries. Budget/Budget Monitoring Participate in the budget and budget monitoring process to ensure that the budget follows the company's overall strategy and financial goals. Identify and manage any deviations and take actions to achieve the set financial goals. Financial Analyses Involved in the process of analyzing in-depth financial data to identify opportunities for improvement and efficiency. Proactively provide insights and advice to optimize the business regarding Ecommerce Solutions. Other Duties Participate in various projects: Accounting principles. Group-wide projects. Qualifications and Experience: A qualification is a Bachelor or Msc in Business and Economics. 5-10 years of experience within Audit or Finance Industry. The position requires advanced analyctical skills as well as strong communication skills. The individual is used to work in teams and projects with tight deadlines and possess good knowledge in Excel and potentially other BI tools.

107 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Senior Accountant
TF Bank AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Vill du arbeta hos oss på TF Bank som Senior Accountant? Som Senior Accountant har du en spännande roll på redovisningsavdelning på TF Bank ABs huvudkontor i Pallashuset i centrala Borås och rapporterar till Head of Group Accounting. Redovisningsavdelningen är en koncernfunktion och hanterar bankens samtliga segment och marknader. Tjänsten är en tillsvidareanställning och din roll som Senior Accountant kommer så långt det är möjligt att anpassas utifrån dina kompetenser inom redovisningsområdet och bolagets behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på vilket område som blir just ditt fokus, men i grunden kommer det bland annat bestå i att ta fram rapporter, göra analyser och uppföljningar samt vara med och sätta upp rutiner och processer kopplade till redovisning både i affärs- och bokföringssystem. Du kommer vara delaktig vid bokslut och göra variansanalyser och avstämningar samt viss löpande bokföring. Din bakgrund Vi söker dig som har en ekonomiutbildning från universitet eller högskola och minst 5 års tidigare erfarenhet inom redovisning, revision, bolagsskatt, ekonomisystem etc. Du som person är driven, gillar att ta initiativ och vill vara med att bidra till utvecklingen inom gruppen. Du är van att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och arbetar bra i grupp. På TF Bank värdesätter vi teamkänsla och värnar om gruppdynamiken som finns i företaget idag. Därför handplockar vi medarbetare som kan bidra till gruppens bästa och gemensamma mål. ------------------------------------------------------------------------------------ Join Our Team as a Senior Accountant at TF Bank! As a Senior Accountant, you have an exciting role in the accounting department at the main office of TF Bank AB in Pallashuset, central Borås, reporting to the Head of Group Accounting. The accounting department is a group function and manages all segments and markets of the Bank. The position is a permanent employment, and your role as a Senior Accountant will, to the extent possible, be adapted based on your skills in the accounting field and the company's needs. Key Responsibilities: The tasks will vary depending on the specific area that becomes your focus, but fundamentally, it will involve creating reports, conducting analyses and follow-ups, and participating in the establishment of routines and processes related to accounting in both business and accounting systems. You will be involved in the financial statements, conduct variance analyses and reconciliations, as well as some ongoing bookkeeping Qualifications and Experience: We are looking for someone with an academic background in economics from a university or college and a minimum of 5 years of previous experience in accounting, auditing, corporate tax, financial systems, etc. As a person, you are driven, like to take initiative, and want to contribute to the development within the group. You are accustomed to structuring your work efficiently and work well in a team. At TF Bank, we value team spirit and care about the group dynamics present in the company today. Therefore, we handpick employees who can contribute to the group's best interests and common goals.

107 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Stödassistent till Åsahagsvägen
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Åsahagsvägen behöver utöka sin personalstyrka väldigt snabbt med två stödassistenter. Vi erbjuder därför två deltidsarbeten på 50-80% Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Ditt uppdrag I rollen som stödassistent utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Om Åsahagsvägen Verksamheten är ett gruppboennde inom LSS. Vi hjälper personer som tillhör personkrets 1, LSS-lagen och vår målgrupp är autism med samtida intelektuella funktionshinder. Verksamheten finns i en nybyggd fastighet i Viskafors. Vi är en härlig liten arbetsgrupp som värdesätter humor, kommunikation och samarbete. Gruppledare: Du har en ledare nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig. Stödpedagog: Du har en stödpedagog som delar sin tid verksamheten . Hon hjälper dig i ditt arbete och utvecklar dig Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: • har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor • är ansvarskännande och har en personlig mognad • trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen. Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: 20250324 eller vid överenskommelse Sista ansökningsdag: 20253023 . För mer information kontakta: Martti Järviniemi Verksamhetschef 0735101637, Aljona Markova, arbetsledare: 0735417941 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

108 dagar sedan
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Senior Fullstack Developer med intresse för arkitektur till Wioniq Nordi...
Oddwork Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta IoT-lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Hos oss blir du en del av ett tight, agilt team och spelar en nyckelroll i utvecklingen av vår IoT-plattform. Arbetsuppgifterna varierar stort – från databasdesign och backend-utveckling till att bygga moderna och användarvänliga gränssnitt. Du får vara med på hela resan från idé till färdig produkt och samarbeta tätt med kollegor från produktion, teknik och andra avdelningar för att säkerställa att vi möter våra användares behov. Vi söker dig som: Är en passionerad utvecklare med en naturlig nyfikenhet för teknikens möjligheter och en förmåga att snabbt greppa nya koncept. Du älskar att lösa problem – oavsett om det handlar om att optimera en databas, eller hitta den där eleganta kodlösningen som ingen annan såg. Självgående? Absolut. Men du vet också att de bästa idéerna föds när man bollar dem tillsammans. Vi letar efter dig som är positiv och engagerad – en person som bidrar med både kunskap och energi till teamet. För oss handlar utveckling inte bara om kod – det handlar om människor, innovation och att skapa något riktigt bra för framtiden tillsammans. Vi ser att du har: Flera års erfarenhet av Node.js, SQL, Typescript Van att arbeta med ramverk som React, Angular eller Vue, där Vue är meriterande Gedigna kunskaper i Tailwind och CSS Stort plus om du även har erfarenhet av .NET/C# Ett intresse för systemarkitektur och viljan att bygga hållbara tekniska lösningar. Detaljer eller helhet? Båda, tack! Du gillar att optimera databaser lika mycket som du gillar att skapa användarvänliga gränssnitt. Eftergymnasial utbildning inom Systemutveckling Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, är vi på Wioniq Nordic stolta över att vara en drivande kraft för att skapa mer hållbara och smarta städer, industrier och byggnader. Vi tror på teknikens förmåga att förenkla, förbättra och transformera – och det är precis vad vi gör. Genom våra IoT-lösningar hjälper vi redan över 400 bolag i Norden att optimera och övervaka sina kritiska system i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vår ambition är att göra det komplexa enkelt och ge våra kunder full kontroll, där varje beslut baseras på smarta insikter. Genom en kraftfull plattform och intelligenta enheter ser vi till att våra automatiserade lösningar möter kundernas behov i alla skeden – att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och skapar beslutsunderlag som sparar pengar, resurser och bidrar till en bättre miljö. På Wioniq är vi drivna av nyfikenhet, samarbete och viljan att förändra. Vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och bygga en mer hållbar och intelligent framtid för infrastrukturer runt om i världen. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

112 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Senior Frontend Developer med öga för design till Wioniq Nordic // Borås
Oddwork Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta IoT-lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Som Senior Frontend Developer hos oss får du en nyckelroll i utvecklingen av vår IoT-plattform. Ditt fokus? Att skapa moderna, responsiva och användarvänliga gränssnitt. Du kommer att arbeta i ett tight, agilt team där design och funktion går hand i hand, och där du får vara med under hela resan – från idé till färdig produkt. I din roll samarbetar du tätt med kollegor från produktion, teknik och andra avdelningar för att säkerställa att vi möter våra användares behov. Vi söker dig som: Är en passionerad utvecklare med en naturlig nyfikenhet för teknikens möjligheter och en förmåga att snabbt greppa nya koncept. Du älskar att lösa problem – oavsett om det handlar om att skapa ett responsivt och användarvänligt gränssnitt, optimera prestanda eller hitta den där eleganta CSS-lösningen som förbättrar upplevelsen. Självgående? Absolut. Men du vet också att de bästa lösningarna skapas genom samarbete och idéutbyte. Vi letar efter dig som är positiv och engagerad – en person som bidrar med både teknisk kompetens och kreativt tänkande till teamet. Vi ser att du har: Flera års erfarenhet av Frontendutveckling, gärna inom Typescript Erfarenhet av ramverk som React, Angular eller Vue, där Vue är meriterande Gedigna kunskaper i Tailwind och CSS Grundläggande UX/UI-kompetens och erfarenhet av att skapa design för vissa delar av applikationer Eftergymnasial utbildning inom Systemutveckling Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, är vi på Wioniq Nordic stolta över att vara en drivande kraft för att skapa mer hållbara och smarta städer, industrier och byggnader. Vi tror på teknikens förmåga att förenkla, förbättra och transformera – och det är precis vad vi gör. Genom våra IoT-lösningar hjälper vi redan över 400 bolag i Norden att optimera och övervaka sina kritiska system i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vår ambition är att göra det komplexa enkelt och ge våra kunder full kontroll, där varje beslut baseras på smarta insikter. Genom en kraftfull plattform och intelligenta enheter ser vi till att våra automatiserade lösningar möter kundernas behov i alla skeden – att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och skapar beslutsunderlag som sparar pengar, resurser och bidrar till en bättre miljö. På Wioniq är vi drivna av nyfikenhet, samarbete och viljan att förändra. Vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och bygga en mer hållbar och intelligent framtid för infrastrukturer runt om i världen. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

112 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Gruppledare till Nytida Borås
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Vill du ha ett varierat och meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad? Är du en driven och nyfiken person med ett coachande förhållningssätt? Då kanske du är vår nästa gruppledare på Trollgårdsgatan? Om rollen Som gruppledare jobbar du främst i verksamheten med omvårdnads- eller behandlingsarbete. Du har även administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, uppdatering av riskbedömningar, avvikelser och dokumentation. Du leder det dagliga arbetet genom att introducera, coacha och inkludera. Vidare säkerställer du god kvalitet på verksamheten och arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk i syfte att ge bästa möjliga stöd och förutsättningar till omsorgstagarna. Självklart bidrar du även till ett gott arbetsklimat samt goda relationer med verksamhetens kunder och anhöriga. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du rapporterar till verksamhetschefen och är med i verksamhetens ledningsgrupp. Anställningen avser 100% och du arbetar på rullande schema med helg- och kvällstjänstgöring. Om Trollgårdsgatan 1 Trollgårdsgatan är ett gruppboende för personer med intellektuella funktionshinder. Tillhör personkrets 1, LSS. Verksamheten ligger i stadsdelen Sjöbo, Borås. Din erfarenhet och kunskap Du har högskoleutbildning med inriktning pedagogik, socialt arbete eller vård och omsorg samt erfarenhet av målgruppen. Vidare talar och skriver du flytande svenska och har god datorvana. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av olika former av kognitivt stöd och lågaffektivt bemötande samt av arbetsledning. Du är tydlig, pedagogisk och drivs av att få personer att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Som person är du självständig, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har viljan och förmågan att leda och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du är initiativrik och lyhörd för omsorgstagarens behov och känner en naturlig respekt för andra människor. Aktivt ledarskap För att lyckas som ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer och ledare via vår egen utbildningsavdelning Läras ledarprogram. Vi vill ha ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Det är självklart att du som gruppledare lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Det här får du hos oss: Coachande och närvarande chefer En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga chefer och ledare Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Vi har även kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-14 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Valmir Tahiri Verksamhetschef [email protected] 073-530 69 23 Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

113 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025