Lediga jobb i Borgholm
Sök totalt 31 lediga jobb i Borgholm
Vi erbjuder en trivsam arbetsplats med hjälpsamma och glada kollegor som sitter samlade på Ekbacka i Borgholm. Rehabenheten består av arbetsterapeuter, fysioterapeuter, hjälpmedelsassistenter och enhetschef. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta och företagsamma kollegor. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter inom ramen av din profession men också genom olika uppdrag beroende på vad du är intresserad av och vad du vill utvecklas inom. Vi tillämpar introduktionsprogram. Vi har ett självständigt jobb med många kontaktytor, där vi samverkar i team med andra professioner. Som många andra kommuner står Borgholms kommun inför demografiska utmaningar, men då vi har Sveriges äldsta befolkning, behöver vi särskilt vara på tårna och möta det behov som uppkommer. Det i kombination med stora geografiska avstånd ställer krav på oss som organisation och det är en utmaning som vi vill anta med just dig! Vi arbetar dagtid, måndag till fredag och har flextidsavtal. Vi har utöver vår kontorsmiljö möjlighet och teknik för att sköta administrativa uppgifter både ute på fältet och hemifrån. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra. Arbetsgivaren erbjuder friskvårdsbidrag 3 000:-/år, skobidrag 1000:-/år och möjlighet att köpa/hyra förmånscykel att använda privat. Sök redan idag, då intervjuer sker löpande! ARBETSUPPGIFTER I arbetet ingår att göra individuella funktionsbedömningar, utforma träning tillsammans med patienter samt handleda och utbilda personal. Vi besöker patienter som har behov av rehabilitering i sin hemmiljö. Det innebär att arbetet kan utföras i både ordinärt boende, vård- och omsorgsboende eller gruppbostad. Inom habilitering ansvarar kommunen för bashabilitering för vuxna med intellektuell/motorisk funktionsnedsättning samt inom socialpsykiatrin för rehabiliteringsinsatser för personer med psykiska funktionsnedsättningar. Vårt mål är att patienten ska kunna använda sig av sina egna förmågor i dagliga aktiviteter utifrån sina förutsättningar och behov. Du har ett nära samarbete med arbetsterapeut och tillsammans ansvarar ni för ett geografiskt område. I respektive område har ni ett större team som träffas kontinuerligt och samarbetar kring patienten. Teamet består av arbetsterapeut, fysioterapeut, omvårdnadspersonal, enhetschef, sjuksköterska och biståndshandläggare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut och intresserad av att arbeta inom kommunal rehabilitering inom äldreomsorg och/eller habilitering och socialpsykiatri. Du ska kunna arbeta självständigt, göra bedömningar och ta beslut. Att vara lagspelare och respektfull ser vi som viktiga egenskaper. Vi önskar att du är flexibel, ansvarsfull och har en positiv framåtanda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Yrkeserfarenhet är meriterande men är inget krav. B-körkort krävs. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi erbjuder en trivsam arbetsplats med hjälpsamma och glada kollegor som sitter samlade på Ekbacka i Borgholm och utgår därifrån. Vi har ett stort buffertförråd i Borgholm och ett litet i Löttorp. Rehabenheten består av arbetsterapeuter, fysioterapeuter, hjälpmedelsassistenter, kombinations-tjänster, larmtekniker och enhetschef. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta och företagsamma kollegor. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter inom ramen av din profession men också genom olika uppdrag beroende på vad du är intresserad av och vad du vill utvecklas inom. Vi tillämpar introduktionsprogram. Vi arbetar dagtid, måndag till fredag och har flextidsavtal. Vi har möjlighet och teknik för att kunna dokumentera ute på fältet och hemma. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra. Arbetsgivaren erbjuder friskvårdsbidrag 3 000:-/år, skobidrag 1000:-/år och möjlighet att köpa/hyra förmånscykel att använda privat. Trikumo vår personalklubb erbjuder aktiviteter och har erbjudande. Sök redan idag, då intervjuer sker löpande! ARBETSUPPGIFTER I arbetet ingår att göra individuella bedömningar i aktivitet. Utifrån bedömningen vidta arbetsterapeutiska åtgärder som kan bestå i att träna i aktivitet, informera och vägleda samt att bedöma behov av hjälpmedel som en kompensatorisk åtgärd. Utreda behovet av förändringar i den fysiska miljön i boendet och vid behov skriva intyg. I arbetet ingår också att handleda och utbilda närstående och personal relaterat till patienten. Vi besöker patienter som har behov av rehabilitering i sin hemmiljö. Det innebär att arbetet kan utföras i både ordinärt boende, vård- och omsorgsboende eller gruppbostad. Inom habilitering ansvarar kommunen för bashabilitering för vuxna med intellektuell/motorisk funktionsnedsättning samt inom socialpsykiatrin för rehabiliteringsinsatser för personer med psykiska funktionsnedsättningar. Vårt mål är att patienten ska kunna använda sig av egen förmåga i dagliga aktiviteter utifrån sina förutsättningar och behov. Du har ett nära samarbete med fysioterapeut och tillsammans ansvarar ni för ett geografiskt område. I respektive område har ni ett större team som träffas kontinuerligt och samarbetar kring patienten. Teamet består av arbetsterapeut, fysioterapeut, omvårdnadspersonal, enhetschef, sjuksköterska och biståndshandläggare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och intresserad av att arbeta inom kommunal rehabilitering inom äldreomsorg och/eller habilitering och socialpsykiatri. Du ska kunna arbeta självständigt, göra egna bedömningar och ta egna beslut. Teamarbete och ett bra bemötande ser vi som viktiga egenskaper. Vi ser att du är flexibel och tar ansvar, samt har god samarbetsförmåga och framåtanda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, erfarenhet är meriterande och B-körkort krävs. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tycker du om att arbeta med barn och unga, brinner för pedagogik och att hjälpa barn i deras utveckling? Är du student eller har en annan sysselsättning och letar efter ett flexibelt jobb? I samarbete med Mörbylånga kommun erbjuder vi på StudentConsulting ett givande arbete som vikarie i kommunens grundskolor/högstadier. Att arbeta i Mörbylångas kommunala skolor innebär ett roligt och varierande arbete där du kommer att ha stora möjligheter till att utvecklas tillsammans med dina egna förutsättningar. Skolorna i Mörbylånga arbetar ständigt med god kvalitet och utveckling i sitt arbete. Som vikarie kan dina uppgifter variera, men dina ansvarsområden innefattar att på olika sätt stötta upp i verksamheten på skolor i kommunen. Arbetet utförs på veckodagar under dagtid, där arbetstid och arbetsplats kan variera. Arbetet startar omgående eller enligt överenskommelse. Genom vår app eller hemsida får du enkelt tillgång till dina uppdrag som passar just dig, när, var och i vilka klasser som du vill jobba med och vi finns alltid personligen nära dig för stöttning och vidareutveckling. Du justerar enkelt din tillgänglighet utifrån vilka dagar du kan arbeta. För att få arbeta med barn och ungdomar krävs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Du ansöker om detta på Polisens hemsida. Att få ett utdrag tar ca två veckor så det är bra om du ansöker om utdraget i samband med att du skickar in din ansökan. Länken till blanketten: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är ute efter ett extrajobb. Kanske har du studier, ett eget företag eller är ålderspensionär med erfarenhet från att arbeta på skola eller förskola. Du bör vilja arbeta minst 2 dagar per vecka. Du kommer att ingå i en vikariepool där du har möjlighet att justera din tillgänglighet utifrån de dagar du kan arbeta. Du får därefter pass skickade till dig under de dagar som du registrerat att du är tillgänglig för arbete. Vi söker dig som är en ansvarstagande person med ett intresse för barn och ungdomars utveckling. Personliga egenskaper vi efterfrågar är: - god samarbetsförmåga - flexibel och serviceinriktad - självgående och ansvarstagande - lugn och empatisk Om du läser eller har läst en pedagogisk utbildning är det en fördel men vi kommer även att se efter andra kvalifikationer. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan i dag. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov hos vår kund i Borgholm. Arbetstiderna kommer att variera. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 70-årsåldern med intresse för snickeri och hockey. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har en ryggmärgsskada. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till vid förflyttningar (manuell rullstol och glidbräda finns tillhands). Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor och personlig hygien Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidare önskar kunden manliga sökanden. KRAV: Körkort (manuellt) Meriter: Erfarenhet av arbete som personlig assistent Bor i närheten av Borgholm För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För dig med Anställningsstöd Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Hantering av din ansökan Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia. Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Vi söker nu en engagerad bygglovshandläggare för ett tidsbegränsat uppdrag till Miljö- och Byggnadsnämnden. Här har du möjlighet att kombinera din servicekänsla med din förmåga att skapa struktur och effektivitet, och samtidigt bidra till en hållbar utveckling för Öland och Borgholms kommun. Miljö- och byggavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen, där du kommer att arbeta tillsammans med cirka 30 kunniga och engagerade kollegor inom Administrativa-, Bygg- och Miljöenheten. Du kommer att tillhöra Byggenheten. Borgholms kommun är en av landets populäraste platser för delårsboende med ett stort antal fritidshus. Under sommarhalvåret mångdubblas befolkningen och ett stort antal säsongsföretag inom besöksnäringen öppnar. Det finns också många lantbruk. Här har vi en betydande mängd ärenden inom bygglov, miljö- och hälsoskydd samt livsmedels- och serveringstillstånd. Borgholms kommun erbjuder högkvalitativ vård, omsorg och skola, samt all samhällsservice du behöver i en omgivning av fantastisk natur. Livet på Öland är en unik kombination av stad och landsbygd, där lugnet under vinterhalvåret skapar en vacker kontrast till den pulserande sommaren. Borgholms kommun rankas också som en av Sveriges tryggaste kommuner och många uppskattar den bekvämlighet och tillgänglighet som livet här erbjuder. ARBETSUPPGIFTER Som bygglovshandläggare hos oss kommer du att arbeta med rådgivning och handläggning av inkommande ansökningar samt tillsyn enligt Plan- och bygglagen. Du kommer att fatta beslut på delegation och föredra vissa ärenden för Miljö- och byggnadsnämnden. Höga värden för natur, kultur och friluftsliv och omfattande strandskydd och områdesskydd i kommunen gör att många aspekter måste beaktas i bygglovsprövningen. En hög grad av självständighet och initiativförmåga krävs, men du har också mycket dialog och samverkan med dina kollegor på enheten, avdelningen och övriga kommunledningsförvaltningen. Arbetet styrs också av Kommunallagen, Förvaltningslagen och Offentlighets- och sekretesslagen, vilket innebär att du kommer att arbeta i ett regelstyrt och noggrant sammanhang. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning som bygglovshandläggare eller byggnadsinspektör eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av handläggning av ärenden inom Plan- och Bygglagen. Du har goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet av att arbeta i elektroniska ärendehanteringssystem. Du är trygg i att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift och har grundläggande kunskaper i engelska. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och ansvarstagande, och du har lätt för att samarbeta med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Här får du chansen att bli en del av en trygg och utvecklingsinriktad arbetsmiljö, där din insats verkligen gör skillnad! ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att Kommunstyrelsen tar beslut efter anställningsprövning.
Become part of the Ekerum family! Come and share a unique experience in an unforgettable place, in the beautiful island of Oland’s landscape, just ten minutes from the town of Borgholm and twenty minutes from the city of Kalmar and its airport. Here you will experience your best days and create memories for life. Ekerum Resort is a complete resort with modern hotel rooms and activities all year round. We are a multicultural team with the unique ambition of surpassing our guests expectations and having fun doing that. We offer our guests everything from the tranquility of our luxurious spa and good food, to hiking in fabulous Rällaskogen and not least, a thrilling round on our award-winning golf course. We are now looking for talented Chefs for 2025! Tasks and requirements You prepare and cook main dishes, both cold and warm buffets. Everything from Swedish's classical dishes to À la carte menu and banquets are served. The kitchen's main focus is on Swedish cuisine with influences from the Mediterranean cuisine. We use local products and work close to our local producers. For the right person, we offer a stimulating and exciting job in a well-established kitchen, where culinary experiences for the guest is always at the center. We are looking for you, with a great passion for food. This position requires you to be genuinely interested in cooking and enjoy teamwork. You are positive, can work independently and have a good eye for details. You also are meticulous and used to work in a fast pace. You see constant opportunities for development and improvement and are fluent in English.
Vi behöver förstärka vårat team med Diskare/diskplockare till vår nya Restaurang på Ekerum Resort Öland för säsongen 2025. Vi serverar frukost, lunch och middag samt har olika event i våran eventsal. Du behöver vara stresstålig, glad och ordningsam .
Vi söker medarbetare till Restaurang Öland på Ekerum Resort. Som servispersonal kommer du arbeta med att servera restaurangens gäster frukost, lunch, middag och/eller andra tillställningar (bröllop, konferenser, fester). Vi söker dig som... Gärna har tidigare erfarenhet av servering Är bra på att samarbeta men kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ. Har stor passion för mat och service Pigg, glad och framåt Säsonganställning 2025
Vad krävs för tjänsten som Frukostvärd på Ekerum Stort värdskap, matintresserad, lätt att jobba i team, gilla ordning & reda , morgonpigg . Frukost dagens viktigaste mål enligt många
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 31 jobb