Vaktmästare till First Camp Är du händig, flexibel och redo att göra skillnad för både kollegor och gäster? Vi söker en Vaktmästare som brinner för att hålla våra lokaler och utomhusmiljöer i toppskick. Om du gillar att hugga i där det behövs och snabbt kan omvandla problem till positiva lösningar, då kan du vara den vi söker! Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja, vilket såklart förutsätter att våra gräsmattor är välklippta, att alla lampor lyser och att vi hela tiden månar om både helhet och detaljer. Våra destinationer hade förfallit utan våra vaktmästare, en oerhört viktig roll på varje destination! Vad innebär rollen? Som Vaktmästare på First Camp ansvarar du för det dagliga underhållet på destinationen, vilket innebär allt från gräsklippning och byte av lampor till enklare snickeriarbeten och fastighetsskötsel. Du hanterar också felanmälningar från gäster, där din servicekänsla och förmåga att snabbt rycka in gör stor skillnad. Med en positiv och lösningsfokuserad attityd skapar du trygghet och trivsel för alla som vistas hos oss. I grunden omfattar dina arbetsuppgifter allmänna vaktmästerisysslor, men vi förväntar oss även att du är flexibel och kan stötta andra områden när det behövs. Vi arbetar alltid med gästernas behov i centrum, och som en del av vårt team bidrar du till att möta och lösa vardagens utmaningar. Vem söker vi? Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av vaktmästeri eller fastighetsskötsel, även om det inte är ett krav. Du är händig, trivs med fysiskt arbete och uppskattar omväxlande arbetsdagar. Med ett öga för detaljer och en förmåga att snabbt anpassa dig till nya situationer, har du lätt för att skapa en överblick och prioritera arbetsuppgifter. Du ser lösningar där andra ser problem och är alltid redo att leverera det där lilla extra för våra gäster. Som person är du positiv och hjälpsam, gillar att bjuda på dig själv och uppskattar en god teamkänsla. Om du har en utbildning inom relevant område är det meriterande men inte ett krav. Vi förväntar oss att du kan kommunicera väl på svenska eller engelska för att hantera instruktioner och bemöta gästerna på ett trevligt och professionellt sätt. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
Utbildningsförvaltningen har som uppgift att fullgöra kommunens uppgifter inom det offentliga och frivilliga skolväsendet för barn och ungdomar samt omsorgsverksamhet för barn. Detta innefattar, förskola, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, fritidsgårdar, bibliotek och kulturskola. Viktoriaskolan i Borgholm söker nu en grundskollärare till mellanstadiet på Viktoriaskolan. Viktoriaenheten är en skola med förskoleklass, årskurs 1–6 samt fritidshem. Skolans upptagningsområde är förutom Borgholms tätort också Tryggestad, Räpplinge, Greby, Strandtorp och Borgehage. Skolan och fritidshemmet är centralt beläget med fantastiska förutsättningar till naturupplevelser i skog och vid hav. Samtidigt ligger skolan mitt i centrum vilket ger möjligheter till studiebesök i samhället. Vi på arbetar medvetet med att skapa en trygg och lugn miljö och vi anstränger oss för att hitta bra rutiner för detta. Ta gärna del av vårt arbete i vår Plan mot diskriminering och kränkande behandling där ni ser hur vi arbetar med denna viktiga fråga. Vi sätter kunskap och utveckling i centrum och arbetar målinriktat med de kunskapsmål som finns i läroplanen. Vi har ett nära samarbete på skolan mellan de olika yrkesrollerna och vi har höga förväntningar på våra elever och vi tror på ett nära och bra samarbete med elevernas vårdnadshavare. Ansök redan idag då vi intervjuar löpande! ARBETSUPPGIFTER Lärare i grundskolan är ett spännande och intressant uppdrag. Du utgör en viktig pusselbit och tillsammans skapar vi möjligheter för våra elever att växa och utvecklas i en trygg miljö. Kommande läsår kommer du att ansvara för undervisningen för en elev i årskurs 5. Du kommer att ha ett tätt samarbete med klasslärare och tillsammans planera undervisningen för eleven. KVALIFIKATIONER Du har adekvat utbildning för uppdraget. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT När sökande erbjudits anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Polismyndigheten. Blanketten kan hämtas på www.polis.se eller på närmaste polisstation. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker nu en vikarierande enhetschef över en längre tidsperiod, då en av oss i gänget går på föräldraledighet! Välkommen till oss på OFN! Vi arbetar för att främja jämlikhet i levnadsvillkor och full delaktighet i samhällslivet för de personer som finns i våra verksamheter enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Vi arbetar med fokus på brukarens förutsättningar och behov. Det är ett viktigt, självständigt och mycket givande arbete, där vi finns med vid såväl vid vardag som fest. Våra verksamheter består av grupp- och servicebostäder, daglig verksamhet, korttidsboende, daglig verksamhet, personlig assistans, boendestöd, avlösarservice i hemmet och ledsagning. Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande •äldreomsorg •kommunens hälso- och sjukvård •individ- och familjeomsorg •omsorg om funktionsnedsatta •administrativ enhet ARBETSUPPGIFTER Omsorgen om personer med funktionsnedsättning (OFN) i Borgholms kommun är uppdelat på fem områden. Att vara enhetschef inom OFN är ett utmanade och självständigt arbete. Med dina kollegor och medarbetare, ska du leda verksamheten utifrån tydliga mål. Genom ditt sätt att leda så skapar du tillsammans med dina medarbetare gemensamt bästa möjliga stöd och service utifrån de krav som ställs på vår verksamhet. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschef. Du ska stödja, leda, motivera och ge förutsättningar för medarbetarna att möta brukarnas behov av stimulans och utveckling. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du ansvarar för enhetens personal, budget, arbetsmiljö och enhetens kvalitet. Som enhetschef får du ett omväxlande och intressant arbete med stor frihet och möjlighet att driva och utveckla verksamheten. Vi eftersträvar ett öppet, ärligt, tillåtande och lärande arbetsklimat i förvaltningen, vilket vi vill att även du skall bidra till. En av enhetscheferna väntar tillökning och kommer vara borta en längre period. Därför letar vi nu efter en ersättare för ett av våra områden, vi letar efter den som kompletterar övriga enhetschefers kompetens. Våra styrkor är - Vi har fokus på bemötande och behov genom ett strukturerat arbete med genomförandeplaner och bemötandeplaner. - Vi arbetar med digitala redskap genom bland annat dokumentation och planering i Life Care. - Vi använder kultur och miljö i vårt arbete genom vår fritidsverksamhet. - Vi arbetar med förbättringsarbete i vardagen genom tydliga rutiner och handlingsplaner. KVALIFIKATIONER Dina styrkor är att - Du är socionom eller har annan relevant högskoleutbildning - Du har goda erfarenheter genom tidigare chefs- eller ledaruppdrag - Du har kunskap och erfarenhet inom verksamhetsområdet - Du är strategisk och målinriktad - Du har god kommunikativ förmåga och stimuleras av samverkan och teamarbete på alla nivåer Du tillämpar ett tydligt och nära ledarskap med ett strukturerat och strategiskt förhållningssätt. Du är driven, initiativrik, kommunikativ, pedagogisk och bekväm med att fatta beslut samt har lätt att anpassa dig utifrån nya förutsättningar. Du är en god förebild, lyhörd, prestigelös och empatisk. Vidare ser vi att du har en mycket god förmåga att samarbeta såväl, internt som externt, och kan uttrycka dig väl i tal och i skrift samt är bekväm med att arbeta med digitala verktyg och program. En förutsättning för att du ska trivas är att du är nyfiken på utveckling och förändring. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Körkort är ett krav för tjänsten. Har vi fångat ditt intresse ser vi fram emot din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företagen i Borgholms kommun är grunden för kommunens utveckling, varför dialog och möten med det lokala och regionala näringslivet är självklara delar av vår vardag. Expansion och utveckling i existerande företag och nya etableringar är i hög grad beroende av kommunens förmåga att samarbeta och samordna arbetet inom kommunen samt med andra organisationer. Här kommer du att spela en viktig roll att utveckla detta tillsammans med tjänstemän och kommunledning. Vi söker nu dig som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Vi intervjuar löpande i den mån vi hinner med under sommaren - så sök redan idag! ARBETSUPPGIFTER Som näringslivs- och landsbygdsutvecklare har du ett brett och varierat uppdrag där du arbetar för att skapa goda förutsättningar för näringsliv och landsbygd. Du kommer tillsammans med oss fortsätta utveckla vårt förhållningssätt gentemot våra företagare och ha en god dialog där kommunen kännetecknas av bra bemötande i Borgholms kommun. Du behöver därför vara operativ ute på besök bland våra företagare och vara kommunens öra mot rälsen så att vi kan fortsätta utveckla vårt näringslivsklimat, som redan idag är gott men vi vill mer! Du ansvarar för att planera och utveckla kommunens näringslivsråd, där du tillsammans med företagare och politiker arbetar för att stärka kommunens attraktivitet och tillväxt. Du koordinerar och genomför företagsbesök och arrangemang som företagsfrukostar och branschmöten med mera. Det här är ett uppdrag för dig som vill vara nära såväl näringslivet som den kommunala verksamheten, arbeta långsiktigt och samtidigt ha fötterna kvar i det praktiska arbetet allt med Borgholm kommuns utveckling i fokus. Vi tror att du gillar variation, tar egna initiativ och brinner för att skapa värde tillsammans med andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av näringslivs- och landsbygdsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har • Relevant utbildning och/eller erfarenhet av näringsliv- och landsbygdsutveckling • Erfarenhet av offentlig verksamhet och förståelse för politiska prioriteringar • God kommunikativ förmåga och stark social kompetens • Stark förmåga att arbeta självständigt och samtidigt samarbeta intern och externt i olika former • Förmåga att identifiera och främja tillväxtmöjligheter • Passion för att främja entreprenörskap och skapa innovativa mötesplatser ÖVRIGT Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och tre kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Före erbjudande om anställning ska ett utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen.
Vill du vara med och leda utvecklingen av socialtjänsten i en av Sveriges vackraste kommuner? I Borgholms kommun arbetar vi nära invånarna och varandra, med stort engagemang och en stark vilja att göra skillnad i människors liv. Vi söker nu en socialchef som tillsammans med oss vill driva Socialförvaltningen framåt med fokus på kvalitet, tillit och utveckling. Socialförvaltningen ansvarar för att erbjuda stöd, omsorg och förebyggande insatser till kommunens invånare. Vi arbetar för att främja social och ekonomisk trygghet, god livskvalitet och möjligheter till delaktighet i samhällslivet Verksamheten står inför både spännande möjligheter och utmaningar i en tid av förändrade behov och demografisk utveckling. Vi har påbörjat en utvecklingsresa där vi vill stärka det förebyggande arbetet, öka samverkan både internt och med externa aktörer samt arbeta mer datadrivet och processorienterat för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i våra insatser. Som socialchef är du en nyckelperson i detta arbete. Du leder förvaltningen tillsammans med en engagerad ledningsgrupp. I din roll ingår du också i kommunens ledningsgrupp, där vi gemensamt driver Borgholms utveckling framåt med fokus på hållbar välfärd och god service till våra invånare Hos oss får du arbeta i en kommun där det är nära mellan beslut och handling, och där vi värdesätter samarbete, transparens och mod att pröva nya arbetssätt. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen i Borgholms kommun omfattar cirka 650 medarbetare och är organiserad i fyra verksamhetsområden: vård- och omsorg, omsorgen för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Varje verksamhetsområde leds av en verksamhetschef. Som socialchef har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla förvaltningens verksamheter tillsammans med förvaltningens ledningsgrupp. Uppdraget är av strategisk karaktär och innebär att du, i nära dialog med politiken och i samverkan med verksamheten, driver utvecklingen av en socialtjänst som präglas av kvalitet, rättssäkerhet, effektivitet och god arbetsmiljö. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs i linje med kommunfullmäktiges och socialnämndens mål, visioner och budgetramar. En viktig del av uppdraget är att säkerställa att invånarna får behovsanpassade insatser av hög kvalitet, och att förvaltningens arbete genomsyras av transparens, tillit och professionalism. I rollen ingår ett nära samarbete med socialnämndens ordförande och presidium. Du ansvarar för att föredra ärenden, bereda underlag och återrapportera till nämnden, övriga politiska instanser samt till kommunchefen. Som en del av kommunens ledningsgrupp samarbetar du aktivt med övriga förvaltnings- och bolagschefer i frågor som bidrar till kommunens utveckling som helhet. I den regionala samverkan ingår du i både socialchefsnätverket och Länsgemensam ledning, där du medverkar till gemensamma utvecklingsinsatser och erfarenhetsutbyte över kommungränserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flera års erfarenhet som chef på strategisk ledningsnivå • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av att leda andra chefer • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: • Utbildning inom ledarskap och/eller förändringsledning • Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr socialtjänstens verksamhet Personliga egenskaper: Vi söker dig som har en passion för att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du är en strategisk och analytisk ledare med förmåga att se verksamheten i ett större sammanhang och att fatta beslut med långsiktig hållbarhet. Du har en prestigelös inställning och värdesätter samarbete och öppen dialog. Genom ditt ledarskap bygger du förtroende och skapar en kultur där lärande och utveckling är en naturlig del av vardagen. Vi ser gärna att du har ett särskilt intresse för kompetensförsörjningens utmaningar och möjligheter samt förmåga att tydliggöra verksamhetens uppdrag i en föränderlig omvärld. Hos oss blir du en viktig kraft i arbetet med att vidareutveckla en socialtjänst som möter framtidens behov på ett hållbart och innovativt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Bli en del av Borgholms kommun! Vi har korta beslutsvägar och engagerade medarbetare, kommunledning och politiker. Du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad. Vår arbetsgivarprofil satsar på friska arbetsplatser genom det innovativa "Friskorienterat arbetssätt". Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Som tillsvidareanställd i Borgholms kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Borgholms kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba som kock på Öland i sommar! Sommaren närmar sig och vi letar efter en rutinerad kock som vill kliva in i köket med oss. Vi söker dig som är utbildad kock och vill jobba på en restaurang på Öland i sommar. Det här är jobbet för dig som gillar att laga god mat till andra! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som kock kommer du att arbeta på en restaurang i Färjestadsområdet och spela en nyckelroll i köket under sommarsäsongen. Du ansvarar för att förbereda och tillaga rätter med fokus på kvalitet och smak. Du arbetar nära övrig personal i köket för att leverera en minnesvärd matupplevelse till våra gäster – både vardagar och helger. Tjänsten är placerad i Färjestaden och du kommer framförallt att arbeta på förmiddagar men även andra tider kan förekomma. Uppdraget sträcker sig över sommaren men med chans till förlängning. Din profil Du är utbildad kock Du har erfarenhet av att ha jobbat som kock Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta [email protected].
Vi har några lediga platser kvar till Ölands viktigaste arbete! Är du intresserad att sommarjobba inom hemtjänsten eller vård-och omsorgsboende och samtidigt njuta av ett soligt och festligt Öland? Som sommarjobbare hos oss kommer du få uppleva Öland och dess fantastiska natur, men också många fantastiska kollegor som tillsammans med dig ska ta om hand om våra äldre i sina egna hem. På Öland finns möjlighet till både fest och lugn - du väljer! Kombinera din semester med arbete och förläng din tillvaro på Öland. Varmt välkommen med din ansökan redan i dag då vi intervjuar löpande. ARBETSUPPGIFTER Att ta hand om äldre i deras egna hem. Du arbetar nära omsorgstagare i dennes hem och i team med kollegor, hemsjukvård, kommun rehab, biståndshandläggare och enhetschef. Arbetsuppgifter kan vara att städa, duscha, laga mat, ge medicin, ta upp respektive lägga sig i säng, gå på toaletten, gå promenader, samtala och må bra med de äldre m.m. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har körkort för bil (B-körkort), men cykel förekommer också. Utbildning och erfarenhet är meriterande, men är inget krav. Är du mellan 1872 år är detta din chans till ditt första-jobb eller helt enkelt förlänga sommaren på Öland och bidra i samhället. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet där bemötande, samarbetsförmåga och engagemang ingår. Du har ett öppet förhållningssätt, genom det kan du både förmedla och ta emot ny kunskap inom arbetsområdet. Är du nyfiken så kommer du få allt nödvändigt du behöver för ett bra jobb. ÖVRIGT Vi kan erbjuda dig boende om du har svårt att hitta. Boende finns i både Löttorp och i Borgholm som övernattningsrum (ofta delat med annan person). Att kombinera jobb med semester är en möjlighet som vi kan erbjuda. Vi tror på en förväntansfull sommar och vill ha dig som sommarjobbare hos oss. Välkommen! Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi på Ölandsfiskar´n söker dig! Spelar ingen roll om du är kille eller tjej, för vi behöver just dig. Vi tillsammans är ett lag som servar kundernas behag. Plocka disk och diska men även servera mat och ibland lägga upp fint på fat. Vi är ett glatt gäng som söker dig som inte är rädd för att ta ett tag! Vill du dig till norra Öland ta kan vi även erbjuda husrum under tak.
Vi söker nu en engagerad byggnadsinspektör för en tillsvidareanställning till Miljö- och Byggnadsnämnden. Här har du möjlighet att kombinera din servicekänsla och dina byggnadstekniska kunskaper med din förmåga att skapa struktur och effektivitet, och samtidigt bidra till en hållbar utveckling för Öland och Borgholms kommun. Miljö- och byggavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen, där du kommer att arbeta tillsammans med cirka 25 kunniga och engagerade kollegor inom Administrativa-, Bygg- och Miljöenheten. Du kommer att tillhöra Byggenheten. Borgholms kommun är en av landets populäraste platser för delårsboende med ett stort antal fritidshus. Under sommarhalvåret mångdubblas befolkningen och ett stort antal säsongsföretag inom besöksnäringen öppnar. Det finns också många lantbruk. Här har vi en betydande mängd ärenden inom bygglov, miljö- och hälsoskydd samt livsmedels- och serveringstillstånd. Borgholms kommun erbjuder högkvalitativ vård, omsorg och skola, samt all samhällsservice du behöver i en omgivning av fantastisk natur. Livet på Öland är en unik kombination av stad och landsbygd, där lugnet under vinterhalvåret skapar en vacker kontrast till den pulserande sommaren. Borgholms kommun rankas också som en av Sveriges tryggaste kommuner och många uppskattar den bekvämlighet och tillgänglighet som livet här erbjuder ARBETSUPPGIFTER Som byggnadsinspektör hos oss kommer du att arbeta med rådgivning och handläggning av inkommande bygglovsansökningar samt tillsyn enligt Plan- och bygglagen. Du kommer också att arbeta med de tekniska delarna i bygglovshandläggningen genom tekniska samråd, arbetsplatsbesök och slutsamråd. Du kommer att fatta beslut på delegation och föredra vissa ärenden för Miljö- och byggnadsnämnden. Höga värden för natur, kultur och friluftsliv och omfattande strandskydd och områdesskydd i kommunen gör att många aspekter måste beaktas i bygglovsprövningen. En hög grad av självständighet och initiativförmåga krävs, men du har också mycket dialog och samverkan med dina kollegor på enheten, avdelningen och övriga kommunledningsförvaltningen. Arbetet styrs utöver Plan- och bygglagen också av Kommunallagen, Förvaltningslagen och Offentlighets- och sekretesslagen, vilket innebär att du kommer att arbeta i ett regelstyrt och noggrant sammanhang. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning som byggnadsinspektör, byggnadsingenjör eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av handläggning av ärenden inom Plan- och Bygglagen. Du har goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet av att arbeta i elektroniska ärendehanteringssystem. Du är trygg i att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift och har grundläggande kunskaper i engelska. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och ansvarstagande, och du har lätt för att samarbeta med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Här får du chansen att bli en del av en trygg och utvecklingsinriktad arbetsmiljö, där din insats verkligen gör skillnad! ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Före erbjudande om anställning ska ett utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker dig som är registrerad mäklare eller befinner dig i slutskedet av din fastighetsmäklarutbildning och som vill utmana dig själv i mäklarrollen. DIN NÄSTA UTMANING Svensk Fastighetsförmedling på Öland söker nu efter en mäklare för att utveckla området vidare och fortsätta att leverera på våra kunders förväntan. Vi söker till båda våra butiker på Öland, i Färjestaden och i Borgholm. Hos oss kliver du rakt in i ett framgångsrikt och sammansvetsat team där energi, driv och samarbete står i centrum. Vi är ett gäng som brinner för Öland, för våra kunder – och för varandra. Här stöttar vi varandra, delar kunskap och firar varje framgång tillsammans. Vi har roligt på jobbet, men tar vårt uppdrag på största allvar. Med höga ambitioner och en stark lokal förankring har vi skapat ett rykte om oss att alltid leverera det lilla extra – både till säljare och köpare. Vi söker dig som är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att hitta nya vägar till framgång. Du är självgående och trivs med att ta stort eget ansvar. Som mäklare hos oss behöver du ha en stark passion för försäljning och ett genuint engagemang för att skapa en smidig och positiv kundupplevelse. Du värdesätter att bygga långsiktiga relationer samtidigt som du levererar resultat här och nu. KRAVPROFIL - Är registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning eller är i slutskedet på utbildningen till fastighetsmäklare - Bor på Öland Meriterande: - Har lyckats att driva igenom lyckade försäljningar. VI ERBJUDER - Marknadens största kundregister, ett lukrativt område och tyngden av att tillhöra ett etablerat och välkänt varumärke med över 85 års branscherfarenhet samt med stora samarbetspartners - Vår framgångsrika försäljningsmetod, kontinuerlig kompetensutveckling och moderna digitala system - Stöd från interna resurser, vad gäller ekonomi-, juridik-, marknad-, IT-, försäljning-, HR- och rekryteringsfrågor - En stark gemenskap och väletablerad erfarenhet som finns inom kedjan, landet runt Vi ger dig dessutom goda förutsättningar och verktyg för att du ska lyckas som mäklare. Detta genom att vi ligger i framkant vad gäller förändringar för att möta framtidens barriärbrytande mäklartjänst. OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se. KONTAKT Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta Sofia Sjöberg på 076 829 37 78 eller [email protected] eller TA-Partner Sofia Lundberg på [email protected], 076-771 92 32 eller skicka in din ansökan via knappen "Skicka ansökan". Naturligtvis behandlar vi din kontakt konfidentiellt. Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram
Välj ett jobb för att visa detaljer