Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på söndagar kl. 10.00-12.00 i Forsaängskolans idrottshall. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Om jobbet Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Adanella! Vi söker en pålitlig och noggrann städare som kan bidra till att skapa en ren och trivsam miljö för våra kunder. Som städare/lokalvårdare kommer du att spela en viktig roll i att upprätthålla vårt företags höga standard för renlighet och kund nöjdhet. Du kommer att leverera en högkvalitativ städtjänst för att skapa en säker och hälsosam miljö därför kräver vi viss erfarenhet. Din städning har en positiv inverkan på omgivningen. Vårt uppdrag i landet består av daglig städning, lokalvård hos vår kund El-giganten. Vad du kommer att jobba med: • Genomföra schemalagda städuppgifter • Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha • Påfyllning av förbrukningsmaterial Vad du bidrar med: • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete • God service känsla och förmåga att möta olika människor • Noggrann och strukturerad i ditt arbete • Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs • God förmåga att ta instruktioner • En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet Om tjänsten Semestervikarie Arbetstider måndag - lördag dagtid förmiddag butiksmiljö. Observera att vi endast tar emot ansökningar via mail. Och bakgrunds kontroll görs på alla samt utdrag från polisen efterfrågas innan anställning slutförs. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att söka denna tjänst då anställningar sker löpande.
Vi växer och söker dig som vill vara med och bygga en bättre framtid med oss! På Väg och anläggning bedrivs olika mark-, energi-, och anläggningsprojekt åt näringsliv, stat och kommun. Region Mellansverige består av fyra distrikt och ansvarar för Skanskas väg- och anläggningsarbeten i Sörmland, Östergötland, Bergslagen (Örebro, Dalarna, Västmanland) samt Uppsala/Gävleborg. Oavsett projekt är vårt mål alltid att leverera en produkt som gör både våra kunder och oss själva stolta. Distrikt Bergslagen befinner sig i en expansiv fas och behöver förstärkas med ytterligare en produktionschef. Om rollen Produktionschef på Skanska Väg och anläggning är en viktig roll där du har stor inverkan på faktor för projektets framgång. Rollen är bred och innebär att du arbetar från anbud, tidigt skede och med ansvar för resurs- och produktionsplanering, ekonomistyrning, kvalité samt arbetsmiljöfrågor. Vidare planerar och styr du framdriften av produktionen samtidigt som du trivs med att motivera och utveckla ditt team – där ni tillsammans når uppsatta mål. Vi jobbar som ett team och oavsett vilken roll vi har så delar vi ett gemensamt mål; att överlämna en produkt som gör oss och våra kunder stolta och nöjda. Dessutom har vi har roligt på vägen dit! Placeringsort för tjänsten kan vara Borlänge, Falun, Ludvika ellerHedemora. Exempel på några av de projekt som vi bedriver i distriktet är VA-ROT, nyförläggning VA och markarbeten skolor. Brinner du för produktionen och är redo för nya utmaningar? Du som passar i rollen produktionschef hos oss är en proaktiv, och resultatorienterad person med stort fokus på kvalitet, miljö, lönsamhet och säkerhet. Du är van att driva projekt inom väg och anläggning, är trygg i ditt ledarskap, har förmågan att prioritera och visar engagemang. Vi vill att du som ledare ger rätt förutsättningar för ditt team och skapar en inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig trygga med att dela med sig av sina tankar, samt att du bidrar till 100 % arbetsglädje. Din profil Vi tror att du har arbetat som produktionschef eller blockchef i några år, och detta inom väg- och anläggningsbranschen. Du har utbildning inom byggteknik eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är viktigt att du är har en hög ansvarskänsla och är duktig på att vårda relationer samt är en duktig kommunikatör då rollen innebär många kontaktytor och att du är en god representant för Skanska och våra värderingar. Du är lyhörd och har en god prioriteringsförmåga, där du kan se till helheten. Vidare vill vi att du har IT-vana och är duglig med digitala hjälpmedel. Du kommunicerar bra på svenska, både muntligen och skriftligen. Har du även erfarenhet av roll som arbetsledare och yrkesarbetare är det meriterande. Vidare ser vi erfarenhet inom VA-arbeten (mark) och grundläggning av hus som ett plus. Att du har B-körkort är ett krav, då resor förekommer i tjänsten! Välkommen med din ansökan innan den 30 juni! Om du är intresserad är du välkommen med din ansökan innehållande CV så snart som möjligt då vi kan komma att rekrytera löpande. Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Christer Danielsson, Distriktschef 010-449 21 22 eller Projektchef Magnus Asplund 010-448 35 75, Välkommen med din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Vill du vara med och säkra kundens kritiska verksamhet? Trivs du med att arbeta med engagerade och kunniga kollegor som delar med sig och hjälper varandra? Som Site Manager hos oss på Coromatic erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande jobb där du leder arbetet för att säkra kundens dagliga drift. Om rollen Rollen som Site Manager innebär ett stort ansvar i både operativ och strategisk bemärkelse, där du är den centrala länken mellan teknisk leverans, affärsutveckling och kundrelation. Vi söker nu en person med placering i Borlänge. I rollen har du övergripande ansvar för avtalet vilket innebär att resor kan förekomma. I rollen som Site Manager ansvarar du för: • Leveransen av vårt avtal med de kunder som du tilldelas, inklusive ett visst resultatansvar • Planering och uppföljning av dagligt arbete • Att identifiera och genomföra förbättringar • Kundrelationen Hos Coromatic blir du en del av ett starkt team med mycket engagemang som ställer upp för varandra 24/7. Att supportera kollegor från andra verksamhetsområden och vara en god arbetskamrat är för oss en självklarhet. Förutom förmåner som exempelvis generöst friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och förmånsbil erbjuds du även möjligheten att få arbeta på ett företag som värderar trivsel, utveckling och karriärmöjligheter. Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen som Site Manager behöver du: • Hög integritet och vara ansvarstagande • Hög social förmåga i samarbetet med kunder, kollegor och leverantörer • Vara handlingskraftig och kunna lösa komplexa utmaningar • Vara affärsdriven • God kommunikativ förmåga • Vara strukturerad och organiserad • Vara ödmjuk och lyhörd Rollen ställer krav på: • Eftergymnasial utbildning • Teknikintresse • Svenska och Engelska, flytande i tal och skrift • Goda kunskaper inom MS Office, specifikt Excel • B-körkort Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll. Säkerhetsprövning görs i enlighet med bestämmelser i Säkerhetsskyddslagen (2018:585) På Coromatic står utveckling i fokus – grunden för att vi ska kunna utföra vårt viktiga uppdrag är din kompetens och kompetensutveckling. Därför är ditt intresse och engagemang för ditt område viktigt för att trivas hos oss. Om Coromatic Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan. Coromatic har mer än 800 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen Vi lägger för denna befattning stor vikt vid personlig lämplighet. För denna rekrytering tillämpas löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt före aviserat datum för sista ansökan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef, Cihat Kaya, [email protected] Till alla rekryteringssäljare: Tack för att du tänker på och vill hjälpa oss. För att vi alla ska kunna använda vår tid på bästa sätt vill vi vara tydliga med att vi har kontakt med de samarbetspartners som vi behöver och i dagsläget inte är intresserade av fler.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Är du vår nya stjärna i Borlänge? MP Åkeritjänster – branschens ledande bemanningsföretag MP Åkeritjänster har huvudkontor i Borlänge. Vi är en bemanningskoncern för transport & logistik, och finns i dagsläget Dalarnas, Gävleborgs, Örebro, Jönköping och Skånes län. Vi har de närmaste åren ambitiösa planer och ska vara branschens ledande kompetensföretag och vara rikstäckande. Idag är vi ca 140 medarbetare varav merparten varit anställda hos oss i många år. Vi startade 2007 och är ett auktoriserat bemanningskoncern vilket är en trygghet för våra medarbetare och kunder. Nu är det dags att ta nästa steg och anställa en biträdande platschef i Borlänge. Om tjänsten I rollen som biträdande platschef hos oss erbjuder vi en tjänst som innebär en liten blandning av att arbeta som lastbilschaufför, med ordinarie bokningar, och av att hjälpa platschefen vid behov. Hos oss får du månadslön och självklart ser vi till att du får personlig utveckling genom ett ledarskapsprogram! Vi är idag ca 40 medarbetare i Boränge och vi växer! Vi söker en flexibel person som gillar att samarbeta och få saker gjorda! Vem är du? Du jobbar idag som lastbilschaufför eller i någon annan tjänst inom transport och logistik och vill ta nästa steg i karriären. Du känner att du har ledaregenskaper eller vill utvecklas mer, van att ta ansvar och gillar snabba puckar. Du är lösningsorienterad, initiativtagande och har förmågan att se helheten och ligga steget före. Ditt personal- och kundfokus är stort och du har hög social kompetens. Vår personal samt kunder är det viktigaste vi har! Du är trygg i dig själv, gillar ordning och reda och tar ett stort ansvar för att entusiasmera och motivera dina medarbetare och kollegor. Vi erbjuder Ett omväxlande jobb i en spännande och rolig bransch med engagerade och drivna medarbetare och goda utvecklingsmöjligheter för dig. Du har stor möjlighet att påverka din vardag, resultat samt utveckling av ditt lokalkontor tillsammans med platschefen. Du får också god support från MP-teamet samt koncernens alla platschefer genom digitala veckomöten. Då och då ses alla fysiskt i Borlänge. Vi har kollektivavtal med Almega / Kompetensföretagen. I rollen som biträdande platschef blir du tjänsteman hos oss med pensionsavtal på Collectum. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänsten. För tjänsten krävs körkort BECE, YKB, förarkort, truckkort. Meriterande med ADR. Vi har med oss vår värdegrund i vårt dagliga arbete: ”Detaljerna gör helheten, Vi är ett riktigt KAP (kvalité, ansvar, positivitet) Vill du vara med på en spännande resa? Varmt välkommen med din ansökan! Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Simon Mannegard 019-500 18 43 Urval och intervjuer sker löpande.
LC-Tec söker en blivande produktingenjör som kommer att ha det tekniska ansvaret för våra lanserade produkter, både i vår egen produktion och hos externa kontraktstillverkare. I rollen ingår även att fungera som teknisk projektledare vid överföring av produkter till våra internationella produktionspartners. Om tjänsten I rollen som Produktingenjör/Teknisk Projektledare blir du en nyckelspelare i ett nära samarbete med våra utvecklings- och processingenjörer. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt och ansvara för såväl befintliga produkter som industrialisering av nya lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Tekniskt ansvar för lanserade produkter som tillverkas både internt och hos externa kontraktstillverkare. Projektledning vid industrialisering av nya eller modifierade produkter, med fokus på producerbarhet och kvalitet. Beslut kring produktionsgodkännande, tillsammans med VD, chef för produktutveckling samt chef för prototyptillverkning och processteknik. Teknisk projektledning vid överföring till externa tillverkare, inklusive närvaro på plats vid uppstart för att säkerställa produktion enligt specifikation. Uppföljning av kalkyldifferenser samt initiering och genomförande av åtgärder för förbättrad produktivitet och ökad yield. Kontakter med kunder och leverantörer, där teknisk förståelse och god kommunikation är avgörande. Om dig Vi söker dig med en civilingenjörs- eller teknisk doktorsexamen inom fysik, eller närliggande område, samt erfarenhet från tillverkande industri – gärna med fokus på produkt- och/eller processutveckling. Tidigare erfarenhet som teknisk projektledare är meriterande. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, då rollen kräver förtroende och samarbetsförmåga i nära dialog med kollegor, kunder, leverantörer och ledning. Vi söker dig som är kommunikativ, ansvarsfull och har ett lösningsorienterat synsätt. Eftersom majoriteten av våra kunder, leverantörer och samarbetspartners är internationella, förekommer utlandsresor regelbundet. Därför är det ett krav att du behärskar engelska obehindrat i både tal och skrift. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du förväntas vara på plats vid LC-Tec:s anläggning i Borlänge flera dagar i veckan. Tillträde sker enligt överenskommelse och vi tillämpar kollektivavtal. Ansökan innehållande CV och personligt brev skickas till [email protected]. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Om LC-Tec Vi har mer än 30 års erfarenhet från utveckling och produktion av optiska komponenter baserade på flytande kristallteknik (eng. liquid crystal, LC). Vårt produktutbud inkluderar optiska slutare, elektroniskt varierbara optiska filter och polarisationsmodulatorer för en mängd olika applikationer, bl.a. kamera, AR/smarta glasögon och 3D. I våra lokaler i Borlänge finns tillgång till en modern produktionsanläggning samt avancerade elektrooptiska laboratorier. Mer information om oss hittar du på: www.lc-tec.se.
Dags att planera hösten/vintern! Vi söker just nu en sjuksköterska som vill arbeta i höst/vinter. Arbetet innefattar sedvanligt arbete inom boende. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period: v.36-52 Schema: Rotationsschema eller dag, kväll och helg Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha arbetat som sjuksköterska de senaste fem åren. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu
Vill du arbeta praktiskt med teknik samtidigt som du gör skillnad för miljön? Vi söker en driven vitvarutekniker med hjärta för återbruk! Hos oss spelar du en nyckelroll i vårt hållbarhetsarbete. Som vitvarutekniker ansvarar du för att ge nytt liv åt vitvaror som annars hade kasserats – från reparation och funktionstest till logistik och processutveckling. Om rollen Som vitvarutekniker hos oss får du ett varierat och meningsfullt uppdrag där du bland annat kommer att: Serva och reparera vitvaror hos våra kunder. Reparera och testa vitvaror för att säkerställa att de fungerar och kan återbrukas. Ansvara för återbruksinventering, dokumentation och registrering enligt våra rutiner. Organisera och hantera lagret – och se till att icke-återbrukbara produkter tas om hand på rätt sätt. Samordna transporter och logistik av vitvaror mellan våra lager och kunder. Stötta och ge råd till fastighetsvärdar och samarbetspartners kring återbruk av vitvaror. Vara med och utveckla våra interna arbetssätt och processer för ett effektivare återbruk. Vi söker dig som har: Goda el-kunskaper Förmåga att arbeta både självständigt och i team Problemlösningsförmåga och ett genuint intresse för hållbarhet God samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt Meriterande: Erfarenhet som vitvarutekniker eller annan erfarenhet vi anser likvärdig Erfarenhet av lagerhantering, logistik eller liknande. Krav: Mycket goda kunskaper i svenska, goda kunskaper i engelska samt B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Information och ansökan Välkommen med din ansökan snarast, på https://sokajobb.tunabyggen.se, dock senast 2025-08-10. Intervjuer kommer att ske löpande så tillsättning av tjänst kan komma att ske tidigare än sista ansökningsdatum, därför rekommenderar vi dig att söka snarast möjligt. För mer information om tjänsten, kontakta chef för fastighetsservice externa, Henrik Persson, tfn 0243-735 27. Facklig företrädare för Fastighetsanställdas förbund Ari Perdén, tfn 0243-733 75. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj. Läs mer på www.rekryteringslots.se Tunabyggen är ett av Dalarnas största bostadsföretag. Vi äger och förvaltar egna fastigheter och vi har också affärsuppdrag att förvalta Borlänge kommuns och andra externa kunders fastigheter. Vi är ca 100 medarbetare i vår organisation. Vi eftersträvar mångfald vad gäller ålder, kön och kulturell bakgrund bland våra medarbetare. Vår vision är att vara det självklara valet. Tunabyggen har inför rekryteringsarbetet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande. Se mer information om oss på www.tunabyggen.se
Vi söker dig som vill arbeta med miljöfrågor! Vill du arbeta med att säkerställa hållbara lösningar inom infrastrukturprojekt, då kan rollen som Samordnande miljöspecialist på Trafikverket vara rätt för dig! Samordnande Miljöspecialist Arbetsuppgifter Vi kan erbjuda dig ett spännande, varierande och utvecklande arbete. Som samordnande miljöspecialist hanterar du miljöfrågor i stora och små projekt. Du är ett stöd till projektledaren och vägleder projektorganisationen för att säkerställa att Trafikverket ställer korrekta och relevanta miljökrav, bidrar till mål för miljö och hälsa och en bra miljöanpassning. Arbetet innefattar att identifiera och bedöma miljöaspekter i projekten samt följa miljöarbetet genom projektens alla skeden, från tidigt planskede till byggskede. Du säkerställer att miljöarbetet genomförs i enlighet med miljölagstiftningen och verksamhetens krav och mål. Det kan t.ex. innebära att säkerställa framtagandet av handlingar till anmälningar och tillståndsansökningar, medverka i upphandlingar av konsulter och entreprenörer samt att genomföra mottagningskontroller av konsulternas och entreprenörernas leveranser. Du deltar i möten, samarbetar och har kontakter med projektledning, kollegor och andra specialister, konsulter, entreprenörer och myndigheter. Du arbetar i ett antal olika projekt samtidigt. Du blir en del av en nationell miljöenhet med ca 145 miljöspecialister inom verksamhetsområdet Investering på avdelningen Teknik och Miljö. Detta ger dig stora möjligheter till samarbete med och stöd från andra miljöspecialister samt kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte inom den egna organisationen. Du får också möjlighet att delta i det strategiska arbetet med utveckling av Trafikverkets miljöarbete inom olika ämnesområden. Du kommer tillhöra en sektion med ca 20 medarbetare placerade i Borlänge, Gävle, Eskilstuna, Uppsala och Örebro som stöttar både stora program och investeringsprojekt. På sektionen finns både ämnesspecialister och samordnande miljöspecialister. Vi har ett öppet och prestigelöst samarbetsklimat, där vi stöttar varandra och har god gemenskap. Övrig information Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Vänligen bifoga ett uppdaterat CV då det ligger till grund för urvalet i den här processen. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vi söker dig som har: universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120p) inom miljöområdet med teknisk eller naturvetenskaplig inriktning, alternativt annan utbildning som tillsammans med relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdigt flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom miljöområdet, med arbete kopplat till miljöbalken flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom arbete med miljökonsekvensbeskrivningar, miljöutredningar, miljökontroll och/eller uppföljning körkort för personbil goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom naturmiljö och/eller masshantering i planering- och entreprenadskede aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av miljöarbete kopplat till planering och projektering av väg- och/eller järnvägsprojekt aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av miljöarbete vid entreprenad-/byggskede av väg- och/eller järnvägsprojekt Som person är du strukturerad och analytisk med förmåga att se helhet och samband i komplexa frågeställningar. För att bli framgångsrik i rollen har du förmåga att tänka strategiskt där du ser till helheten utifrån flera aspekter såsom teknik, miljö, juridik, ekonomi och samhällsbyggande. Du är mål- och resultatorienterad och trivs med såväl grupparbete som ensamarbete och att ha en samordnande och stödjande roll. Du har förmåga att självständigt strukturera ditt arbete och tar ansvar för framdriften av dina frågor samtidigt som du är flexibel och kan omprioritera bland uppgifter när situationen kräver det. Arbetet som samordnande miljöspecialist innebär en ledande roll med många kontaktytor, såväl internt som utanför Trafikverket. Du har därför lätt för och tycker om att samordna en grupp, och att samarbeta både med kollegor, leverantörer och andra intressenter. Du har förmågan att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt och du anpassar din kommunikation utifrån mottagaren och bidrar till välfungerande samarbete i alla sammanhang. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer