Lediga jobb i Botkyrka

Sök totalt 482 lediga jobb i Botkyrka

Budbilschaufför - Timanställning
Måltidsfabriken AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Är du en person som värdesätter flexibilitet och ansvarstagande samtidigt som du har en fallenhet för ordning och reda? Är du dessutom en bilentusiast som alltid strävar efter att erbjuda den bästa servicen? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Vilka är Måltidsfabriken? Måltidsfabriken AB är ett företag som idag erbjuder måltidsservice till offentlig sektor och privata företag. Med verksamhet etablerad i 18 orter runt om i Sverige befinner vi oss i en mycket expansiv fas. Vårt företag utför främst måltidstransporter åt kommuner där vi har regelbundna transporter som kräver en hög grad av självständighet och eget ansvar. Vi söker nu efter en person som vill vara en del av vårt team och utföra dessa transporter på ett noggrant och effektivt sätt. Du kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa högsta kvalitet i våra leveranser och följa ett schema anpassat efter våra kunders behov. Erfarenhet av måltidsleveranser är meriterande men inget krav. Vi söker en kandidat som uppfyller följande krav: Ansvarstagande och plikttrogen med en stark arbetsmoral och förmåga att utföra uppgifter till högsta standard. Har en förmåga för att hantera flera bollar samtidigt och trivs med att lösa utmaningar. Drivs av att arbeta i högt tempo och trivs med en dynamisk arbetsmiljö. Följer processer och rutiner noggrant och effektivt för att säkerställa en smidig verksamhet. Flexibel för att hantera förändringar och snabbt anpassa sig till nya situationer. Fysiskt kapabel med förmågan att hantera tunga lyft om det behövs. Innehavare av ett giltigt B-körkort för manuell växellåda. Detta är en deltidstjänst som är färst förlagd på helger och kräver att du är tillgänglig minst en - två dagar i veckan och kan hoppa in mer än så vid behov. Vi söker någon som är flexibel, pålitlig och ansvarsfull, och som alltid sätter kunden i första hand. Om du tror att du är rätt person för denna position och vill vara en del av vårt team, tveka inte att skicka in din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
3 juli 2025
Flaggvakt
Ayvaa AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Om oss Ayvaa AB är ett växande företag specialiserat på vägunderhåll och säkerhetslösningar. Vi arbetar för att skapa trygga och framkomliga vägar genom ett professionellt utfört arbete, hög service och stort fokus på säkerhet. Vårt team består av engagerade medarbetare som tillsammans skapar en positiv och säker arbetsmiljö. Vi samarbetar med både privata och offentliga aktörer inom infrastruktur och vägprojekt. 👉 Läs gärna mer om oss på: www.ayvaa.se Om tjänsten Vi söker nu engagerade och pålitliga flaggvakter till våra projekt runt om i Stockholm. Arbetet sker utomhus, ofta under varierande väderförhållanden, och kräver god fysisk uthållighet. Som flaggvakt är du en viktig del av säkerhetsteamet på plats och ansvarar för att trafiken runt våra arbetsområden fungerar smidigt och säkert. Arbetsuppgifter Fungera som signalperson i riskzoner Dirigera trafik och fordon på ett säkert och effektivt sätt Kommunicera tydligt med transportförare och arbetsledning Följa säkerhetsföreskrifter och branschens rutiner Bidra till ett gott samarbete och en trygg arbetsmiljö Kvalifikationer God kommunikationsförmåga Förmåga att arbeta under press och ta ansvar Meriterande med tidigare erfarenhet av liknande arbete Du behöver vara punktlig, flexibel och ha en positiv inställning Körkort och tillgång till bil är meriterande Vi erbjuder Ett varierande och viktigt arbete i en växande bransch Möjlighet till kontinuerlig utveckling Trevliga kollegor och en arbetsgivare med stort fokus på arbetsmiljö och säkerhet Välkommen med din ansökan! Skicka CV och en kort presentation till: [email protected]

Idag
Sista ansökan:
25 juli 2025
Arbetsmarknadscoach till START
Botkyrka kommun
Arbetsförmedlare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker en driven och engagerad Arbetsmarknadscoach till vår enhet Arena, som består av Feriepraktiken, START och Arena. Vårt gemensamma uppdrag är att, genom vägledande och motiverande insatser, stärka kommuninvånarnas möjligheter att etablera sig på arbetsmarknaden eller påbörja studier. Vi samverkar brett med både offentliga aktörer och det privata näringslivet. Din roll kommer att vara specifikt inom START, en central insats som syftar till att ge individanpassat stöd för arbetssökande mellan 18–35 år med lindrig intellektuell funktionsnedsättning, autismspektrumtillstånd eller förvärvad hjärnskada i vuxen ålder. Arbetet utgår från den framgångsrika metoden Supported Employment och finansieras av Botkyrka kommun och Samordningsförbundet. En central del av ditt arbete är att aktivt samverka med kommun, Arbetsförmedling, Försäkringskassan och regionen hälso- och sjukvård för att ge bästa möjliga stöd till våra deltagare. Som arbetsmarknadscoach kommer du: - vägleda och stötta individer mot arbete eller studier genom kartläggning och riktade insatser, både individuellt och i grupp - upprätta och följa upp handlingsplaner med tydliga mål för varje deltagare - ge stöd till både deltagare och arbetsgivare, för att underlätta framgångsrika etableringar - bygga och underhålla relationer med arbetsplatser, skolor, socialtjänsten, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan samt etablera nya kontakter med privata företag och idéburna organisationer - säkerställa att uppdraget uppfyller fastställda mål och syften inom givna ramar - dokumentera och bistå med andra förekommande arbetsuppgifter kopplade till enheten. Huvudsaklig arbetsplats är Tumba/Botkyrka, men din roll kan även innebära resor inom berörda kommuner. Vi erbjuder dig Hos oss får du arbeta i ett engagerat team där vi tillsammans, genom samverkan med myndigheter, arbetsgivare och idéburna aktörer, skapar möjligheter för unga vuxna att etablera sig i arbetslivet eller börja studier – och därigenom bidra till ett mer inkluderande och hållbart samhälle. Du får möjligheten till att utvecklas både professionellt och personligt genom löpande handledning, erfarenhetsutbyte i teamet och tillgång till kompetensutveckling som stärker din roll inom arbetsmarknadsfrågor och vägledande insatser. Vi värdesätter nytänkande, samarbete och engagemang och ser till att du får de verktyg du behöver för att lyckas i din roll. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal samt flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Arbetsplatsen är belägen i Tumba, med smidig tillgång till kollektivtrafik. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart- arbetsgivarerbjudande Du som söker till oss Du som söker till oss Har en akademisk examen inom beteendevetenskap, sociologi eller annan relevant högskole-/universitetsutbildning som vi bedömer likvärdig. Övriga krav för tjänsten: - Erfarenhet av att skapa starka relationer och anpassa ditt arbetssätt utifrån individens förutsättningar, inklusive kulturell bakgrund, språk, ålder, funktionsnedsättningar och socioekonomiska förhållanden. - Erfarenhet av det svenska utbildningssystemet, arbetsmarknadens dynamik samt arbetsmarknadsfrågor som kompetensförsörjning och arbetslöshet. Meriterande: - Utbildning inom Motiverande Samtal (MI) - Utbildning inom Supported Employment (SE) För att lyckas i rollen som arbetsmarknadscoach inom START behöver du vara strukturerad och ha god förmåga att planera och följa upp ditt arbete. Du organiserar dina insatser utifrån verksamhetsplanen och säkerställer att målen nås inom givna tidsramar. Du arbetar metodiskt, håller fokus på uppdragets syfte och ser till att varje deltagare får ett individanpassat stöd mot arbete eller studier. Du är målinriktad och drivs av att se utveckling. Genom kontinuerlig uppföljning av handlingsplaner och justering av insatser vid behov, skapar du goda förutsättningar för framsteg – både för individen och för verksamheten. Din styrka ligger i din förmåga att skapa tillitsfulla relationer. Du bygger snabbt förtroende med deltagare och samverkansparter som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och arbetsgivare. Du möter människor med lyhördhet och respekt och anpassar ditt bemötande efter individens behov, vilket är avgörande för att lyckas med uppdraget. Vi ser också att du är en samarbetsinriktad lagspelare. Du arbetar nära kollegor inom enheten och i det tvärprofessionella samarbetet. Genom att dela med dig av kunskap och bidra till gemensamma lösningar stärker du både teamets arbete och den enskildes utveckling. Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

Idag
Sista ansökan:
9 juli 2025
Socialsekreterare med hjärta för barn
Botkyrka kommun
Socialsekreterare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. Tjänsten och arbetsuppgifterna Är kanske just du vår nya kollega? Just nu finns det en unik chans att prova på detta spännande arbete då vi söker en medarbetare till socialförvaltningen Vi har bestämt oss! Vi vill bli Din bästa arbetsplats – Kom till oss! För att bli Din bästa arbetsplats så satsar vi på arbetsmiljön för alla! För oss innebär det att både medarbetare och chefer ska ha bra förutsättningar för att kunna utföra sitt dagliga arbete på ett rättssäkert och tryggt sätt, vilket även medför att våra medborgare får möta en kompetent och modig socialtjänst. Vill du vara med och forma morgondagens socialtjänst och skapa framtidens Botkyrka? Vill du arbeta med barn och deras familjer på en enhet med mycket hjärta, prestigelöshet och hög rättssäkerhet? I så fall är du varmt välkommen till oss på Utredning barn och unga 2 och bli en del av vårt team. Vi är inne ett utvecklingsskede. Vi har gått från att ha varit specialistenheter, varav vår specialisering vart våldsutsatta barn, till att vi nu vara generalistenheter som arbetar med barn och unga där vi värnar om kontinuitet och relationer för våra familjer så att vi får så få avbrott och byten av socialsekreterare som möjligt. Vi arbetar för att alla barn och ungdomar ska leva under goda uppväxtförhållanden och utvecklas gynnsamt. Vi vill erbjuda den bästa möjliga socialtjänsten inom givna ramar och arbetar ständigt med barnet i fokus. Verksamheten består av två enheter för myndighetsutövning med varsin enhetschef. Varje enhet är uppdelade i två mindre team med 7 socialsekreterare som leds av en förste socialsekreterare. Enheterna har ett dagligt administrativt stöd och just nu håller utökar vi stödet genom införandet av nya tjänster avseende ett aktivt handläggarstöd. Vi har också ett nära samarbete med de utförare/behandlare som tillhör verksamheten och på vår enhet arbetar även kommunens Barnahussamordnare. Du har i ditt arbete kontinuerligt stöd både av din förste socialsekreterare och dina kollegor, genom regelbundna gruppmöten, enskilda ärendedragningar samt extern handledning. Hos oss får du också en verksamhetsnära enhetschef. Arbetsuppgifter Varje dag går vi till jobbet för att barn och familjer i Botkyrka kommun ska få stöd och hjälp, idag, imorgon och i framtiden! Som socialsekreterare hos oss utreder du barns behov av skydd och stöd. Tillsammans med barnet och föräldrarna planerar du insatser som du sedan följer upp. I vardagsarbetet utgår du från kunskap, beprövad erfarenhet samt barnets och föräldrarnas situation i kombination med önskemål. Du tar även hänsyn till aktuell lagstiftning, riktlinjer och rutiner samt fattar beslut enligt gällande delegationsordning. En viktig del i arbetet är samarbete för att tillgodose en familjs behov. Vi teamar mycket med våra kollegor från andra enheter på socialförvaltningen men också mellan olika myndigheter, till exempel polisen, skolor samt andra aktörer. Förutom ett stimulerande och viktigt arbete erbjuder vi dig olika former av kompetensutveckling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder dig När vi frågar våra medarbetare varför de arbetar på Utredning barn och unga 2 så svarar de bland annat: - Botkyrka har ett medborgarfokus. Låter inte resurserna styra behovet, utan man anpassar resurserna så det möter individens behov. - Bra kollegor. Hjälpsamma och kompetenta. - Frihet under ansvar. Inte så kontrollerande ledning, utan finns tillit till medarbetarna. - Vi har en ledning som satsar på personalen och som anser att kompetensutveckling är viktigt. https://www.botkyrka.se/dinbastaarbetsplats Du som söker till oss Kvalifikationer Vi söker dig som har - Socionomexamen. - Har dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning. Det är meriterande om: - Du är utbildad inom och har erfarenhet av att jobba enligt BBIC och Signs of Safety. - Du har arbetat med att utreda barn och unga samt erfarenhet av att möta våldsutsatta. Vi arbetar i en politiskt styrd organisation och det är viktigt att du förstår vad det innebär och hur det påverkar din vardagliga arbetssituation. Att du dokumenterar sakligt och korrekt är en förutsättning men vi vill också att du har förmågan att dokumentera på ett koncist och kärnfullt sätt. För tjänsten krävs att du skriver och talar svenska obehindrat. För oss är det viktigt att du är ansvarsfull och bemöter andra med respekt. Du är också bra på att kommunicera, samarbeta och genomföra fattade beslut. Struktur i arbetet är något vi värdesätter samtidigt som du har förmågan att vara flexibel. Är du en person andra känner tillit till samtidigt som du är öppen och nytänkande tycker vi att du ska söka till oss! Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Erfarenhet krävs. För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

Idag
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Generellt studiestöd
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Idag
Sista ansökan:
9 juli 2025
Planeringsofficerare till Tränings- och evalueringsenheten HvSS
Försvarsmakten
Officerare

Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad. Försvarsmakten eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet. I Försvarsmakten finns en värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa lyfts fram. Försvarsmakten erbjuder många interna karriärmöjligheter, friskvårdsmöjligheter och en rimlig balans mellan arbete, privat- och familjeliv. Hemvärnets stridsskola, HvSS, har uppgiften att leda chefsutbildning, utbildningssamordning och kvalitetsuppföljning avseende all utbildning riktad mot hemvärnsförband samt utveckling av utbildningsmetoder, organisation samt taktik och stridsteknik. Skolan är belägen i naturskönt område mellan Mälaren och Bornsjön ca 1,2 mil norr om Södertälje. Körkort och bil är en nödvändighet då vi saknar förbindelser med kollektivtrafik.Om tjänsten HvSS söker en rutinerad och erfaren förvaltare eller fanjunkare till HvSS Tränings- och Evalueringsenhet (ToE). Befattningen innebär en bred palett av uppgifter på högre ledningsnivå. Det yttersta syftet är att följa upp Frivilliga Försvarsorganisationer till gagn för Försvarsmaktens och Stridskraften Hemvärnets krigsförbandsproduktion. Detta sker i relation till och tillsammans med Rikshemvärnsstaben (RHS). Omvärldsutvecklingen ställer krav på att Försvarsmaktens krigsförband utvecklas och vidmakthålls. För hemvärnsförbanden är leveransen från frivilligorganisationerna i form av utbildade specialister mycket viktig. Produktion med vidmakthållande och utveckling av Hemvärnets militära förmåga måste vara fokuserad och avvägd, därför är uppföljning och evaluering av frivilligorganisationernas leverans central. Detta hänger intimt samman med övnings- och träningsmål – därför ingår även ansvaret att samordna stridskraftens evalueringsuppdrag i befattningens ansvarsområde. Som anställd i FM blir du krigsplacerad och förväntas uppnå kraven för fysisk träning Om HvSS och enheten Hemvärnets ökade betydelse för det markterritoriella försvaret innebär ökade krav på staber och förband, chefer och personal. ToE stödjer Rikshemvärnschefen och andra chefer inom stridskraften med beslutsunderlag, stödjer RHS med beredningar och analyser samt stödjer C HvSS med underlag för utveckling av utbildning och utveckling av taktik och teknik.Därmed är enhetens verkansområde stridskraftsgemensamt och spänner över flera ledningsnivåer. Ett tätt samarbete med RHS och MR-staber är centralt. Arbetsmiljön på HvSS, Vällinge är trivsam och personalen motiverad. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvuduppgifter kommer att vara följande: • Leda planering, genomförandet och utvärderingen av frivilligorganisationernas stöd till Försvarsmakten. • Samordna kravställning inom stridskraften gentemot frivilligorganisationerna samt stödja staber och förband då uppföljning sker genomförs. • Deltar i uppföljning av staber, krigsförband och i förekommande fall frivilligorganisationer. • Stödja samordning mellan ToE och Rikshemvärnsstaben. • Verka som allmän stabsofficer vid ToE.  Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är främst att leda och stödja övningsplanering, bland annat genom att • Stödja enhetschefen i planeringsprocessen • Stödja/leda tillfälligt sammansatta arbetsgrupper • Stödja/leda arbete med HvSS övningsplanering • Ingå som befattningshavare i olika övningsledningar Kvalifikationer • Officer förvaltare (OR8) eller fanjunkare (OR7). • Erfarenheter från stabstjänst på regional eller taktisk nivå eller högre. • Goda kunskaper i Office. • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. • Körkort B.  Meriterande • Tidigare erfarenhet från territoriell verksamhet. • Tidigare erfarenheter från tjänst vid krigsförband. • Tidigare erfarenheter från stabstjänst i produktion och vidmakthållande av förmåga. • Tidigare erfarenhet av uppföljning och evaluering. • • Personliga egenskaper Du har mycket god förmåga att dels arbeta självständigt och samtidigt kunna leda en tillfälligt sammansatt arbetsgrupp. Du har god kunskap i planering av komplexa uppgifter och förmåga att hantera planering i flera steg och vara förutseende. Du är engagerad, kommunikativ och stimuleras av att leda medarbetare mot en gemensam målbild.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställningen  • Tjänstgöringsform: Tillsvidareanställning • Arbetsort: Vällinge • Tjänstgöringsgrad: Heltid • Tjänsteresor förekommer • Tillträde: Efter överenskommelse, men vi ser gärna så snart som möjligt. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Åke Widing [email protected] Fackliga företrädare OFRO Lars-Erik Lindblad OFRS Lennart Klingare Samtliga nås via FM växel 08-5845 4000 Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Biträdande rektor till Kvarnhagsskolan (7-9 + AGR)
Botkyrka kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker dig som vill ingå i Albys skolledningsgrupp om består av två F–9-skolor, Grindtorpsskolan och Kvarnhagsskolan. På Kvarnhagsskolan finns även en anpassad grundskola för årskurs 1–9. I din roll ingår du i ett större sammanhang tillsammans med rektor, fyra andra biträdande rektorer samt en intendent. Ledningsgruppen träffas varje vecka för att tillsammans driva skolans utveckling framåt. Alby är en mångkulturell plats och vi söker dig som trivs och vill verka i vårt sammanhang. Som biträdande rektor kommer du att: - Ha personalansvar för årskurs 7–9 samt anpassad grundskola 1–9. - Ansvara för medarbetarsamtal och löneöversyn. - Implementera och följa upp det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbetet inom de områden som rektor tilldelar dig. - Leda och utveckla det pedagogiska arbetet på Kvarnhagsskolan, med ansvar för att stödja verksamheten i det dagliga arbetet. - Vara fysiskt närvarande på Kvarnhagsskolan. - Leda arbetslagsledare samt organisera och driva pedagogiska utvecklingsgrupper och processer tillsammans med förstelärare. Vi erbjuder dig En utvecklande och trygg arbetsplats med starkt fokus på Albys barn och deras framtid. Albyskolorna har funnits i över 50 år, och Botkyrka kommun satsar långsiktigt på Alby. Vi har bland annat en skolsocionom i nära samarbete med socialtjänsten, vilket visar på vårt helhetsarbete för elever och deras familjer. När nya initiativ tillkommer i kommunen kan du räkna med att Alby är med från början. Vår vision är 100 % gymnasiebehörighet, och vi erbjuder en arbetsplats där elevernas utveckling står i centrum. Vi har en lång väg framför oss för att nå vår vision så vi erbjuder dig ständiga utmaningar och vi vill fira alla segrar. I år har vi arbetat med att stärka de pedagogiska relationerna, och nästa läsår samarbetar vi med Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) för att vidareutveckla det pedagogiska arbetet. Skolverket har också valt ut Alby och kommer att leda våra förstelärare i resultat att bli bättre på att analysera resultat och skapa bra åtgärder. Hos oss får du kontinuerligt stöd och möjlighet att växa genom interna utvecklingsgrupper och externa samarbeten. Vi tror att din utveckling är avgörande för elevernas framgång. Genom att jobba tillsammans över skolgränserna får vi också stöd av varandra och kan ta till vara på allas kompentenser. Vårt ledord framåt är: "Det är viktigt för mig att det går bra för dig." Du som söker till oss För rollen som biträdande rektor krävs giltig lärarlegitimation för grundskolans senare år. Övriga krav: - Erfarenhet av skoladministrativa system och god IT-kompetens. - Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska för att kunna leda personal, dokumentera korrekt och kommunicera med elever, vårdnadshavare och kollegor Det är meriterande om du har: - avslutad eller påbörjad rektorsutbildning. - avslutat ledarskapsprogram hos huvudman. - ledarskapserfarenhet inom årskurs 7–9. - ledarskapserafarenhet inom anpassad grundskola. - erfarenhet av schemaläggning och tjänstefördelning. - erfarenhet av att arbeta med administrativa system såsom Stratsys, Vklass, Botlön, Prorenata, DF Respons och KIA. Du är samarbetsorienterad och skapar sammanhållning och samsyn i arbetsgruppen och ledningsgruppen, vilket är avgörande för ett effektivt skolledarskap. Du sätter höga mål för både dig själv och verksamheten och arbetar målmedvetet för att uppnå goda resultat, bland annat genom att följa upp elevers utveckling och skolans kvalitetsmål. Genom strukturerad planering och noggrant arbete håller du deadlines, vilket är viktigt för att hantera personaladministration, schemaläggning och uppföljning av arbetsmiljöarbetet. I din roll ser du möjligheter och driver förändring och utveckling utifrån verksamhetens behov, med fokus på medborgarnas bästa. Du är trygg och prestigelös, vilket skapar förtroende bland personal och elever. Din gedigna pedagogiska bakgrund och ditt engagemang bidrar till skolans fortsatta utveckling. Annonsen ligger uppe fram till den 27 juli. Vi kommer tillbaka efter semestern den 28 juli och återkopplar den veckan hur processen går. Välkommen med din ansökan! För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

Igår
Sista ansökan:
7 juli 2025
Jobba hemifrån - Deltid
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
Familjeläkarna Storvreten söker Leg. Läkare med möjlighet till ST plats.

När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnader och hjälpa människor. Verksamheten är alltid i fokus när vi kommunicerar där kunskap, lärande, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling ska spegla innehållet i kommunikationen. Vi på Familjeläkarna arbetar strukturerat med kvalité för att kunna ge våra patienter bästa möjliga vård. Om tjänsten: Vi ser att du har god medicinsk kompetens samt ett bra bemötande med patienten i fokus. Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats med möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Du bör vara flexibel och gilla snabba beslutsvägar samt ha ett intresse för att arbeta digitalt. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Möjlighet till ST tjänst finns. Du jobbar i läkargrupp med erfarna specialister. Heltid eller viss deltidstjänst. Storvretens vårdcentral är en familjär mottagning med ca 9 000 listade patienter, beläget i naturskön omgivning. Vi som arbetar här är ett sammansvetsat team beståendes av läkare, sköterskor och psykologer. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information!

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
Verksamhetschef Familjeläkarna i Storvreten
Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Familjeläkarna drivs av människor som själva arbetar inom vården och är en lagom stor vårdgivare, det tror vi gör skillnad. Vi har ett brett vårdutbud inom Primärvård, Äldrevård, Geriatrik och Palliativ vård. Vi vill följa våra patienter i alla livets skeden och ge den vård som vi vill ge vår egen familj. Familjeläkarna är en nyfiken och lärande arbetsgivare som hela tiden arbetar för att utveckla vården. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar, med god samverkan och gemenskap mellan våra verksamheter. Hos oss finns arbetsglädje och energi. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Familjeläkarna består idag av ca 1000 anställda som med sitt engagemang och kompetens skapat en varm och familjär arbetsgrupp. Familjeläkarna i Storvreten är en familjär vårdcentral med ca 9 000 listade patienter belägen i Storvreten, Tumba. Nära pendeltåg och bussförbindelse. Vi som jobbar här är ett sammansvetsat team bestående av läkare, sjuksköterskor, psykologer och undersköterskor. Om tjänsten Vi söker nu dig som söker efter nya utmaningar och som brinner för att leda och driva utveckling framåt. Som verksamhetschef kommer du att ansvara för att leda verksamheten utifrån gemensamt satta mål och överenskomna resurser. Du arbetar nära regionchef och primärvårdschef samt ditt team på mottagningen bestående av enhetschef, läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och psykolog. Även BVC och hemsjukvård ingår i mottagningens primärvårdsuppdrag. Du kommer ha personal- och kostnadsansvar samt driva utvecklingsfrågor med stöd från din chef och från centrala funktioner. Som person har du erfarenhet av ledarskap och har erfarenhet av hälso- och sjukvård. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid ett gott bemötande. Du är initiativrik, engagerad, driven och målinriktad. Du är också självgående, men har samtidigt lätt för att samarbeta. Du är tydlig i din kommunikation och är resultatorienterad. Du är även duktig på att organisera och leda utvecklingsarbete. Du kan hantera eventuella konflikter i personalgruppen. Du kan ge konstruktiv feedback till individer och du planerar för och utvecklar medarbetare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledarskap samt erfarenhet av arbete inom primärvården. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Stämmer denna beskrivning in på dig är du varmt välkommen in med din ansökan till oss. Intervjuer och urval sker fortlöpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025