Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som enhetschef inom Hemtjänsten i Botkyrka kommun har du ett övergripande ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och budget. Uppdraget innebär att du leder enheten utifrån kommunens mål, lagstiftning och processinriktade arbetssätt – med fokus på kvalitet, delaktighet och individanpassning. Du arbetar både strategiskt och operativt, och har en nyckelroll i utvecklingen av framtidens hemtjänst i kommunen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du: - leder, planerar och följer upp verksamheten utifrån politiska mål, riktlinjer och gällande lagstiftning - har personalansvar för medarbetarna på enheten, inklusive bemanning, medarbetarsamtal och kompetensutveckling - ansvarar för arbetsmiljöfrågor och skapar förutsättningar för en trygg och hållbar arbetsmiljö har budgetansvar och följer upp verksamhetens ekonomiska ramar - driver utvecklings- och kvalitetsarbete tillsammans med kollegor, verksamhetsutvecklare och verksamhetschef - samverkar med anhöriga, gode män, interna funktioner och externa aktörer bidrar till omvärldsbevakning och utveckling av nya arbetssätt, inklusive införande av välfärdsteknik Som enhetschef får du möjlighet att göra verklig skillnad – både för medborgare och för dina medarbetare. Hos oss får du ett ansvarsfullt och varierat uppdrag i en organisation som välkomnar dina idéer och ditt engagemang. Vi erbjuder dig Hos oss i Botkyrka kommun får du vara med och forma framtidens hemtjänst i en verksamhet som präglas av engagemang, mångfald och utvecklingsvilja. Hemtjänsten består av tio enheter – hemtjänst, servicehus, nattpatrull, larmgrupp, dagverksamhet och mötesplatser – där varje enhet leds av en enhetschef med ansvar för cirka 35 medarbetare. Vi är inne i en utvecklingsfas med fokus på valfrihet och välfärdsteknik, bland annat nyckelfri hemtjänst och trygghetskamera. Som enhetschef blir du en del av en dynamisk ledningsgrupp med åtta andra enhetschefer, verksamhetsutvecklare och verksamhetschef. Kulturen präglas av samarbete, öppenhet och kunskapsdelning. Du får ett meningsfullt chefsuppdrag där du bidrar till trygg och individanpassad omsorg, samtidigt som du leder och utvecklar dina medarbetare. I rollen får du stöd av kollegor och verksamhetsutvecklare, tillgång till digitala verktyg och möjlighet att aktivt bidra till förvaltningens kulturresa för stärkt arbetsmiljö, ledarskap och gemensamma arbetssätt. Du som söker till oss Du har en socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Därtill har du flera års dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en ledande roll inom vård och omsorg, där du haft ett samlat ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhetsutveckling. Övriga krav för tjänsten: - Arbetslivserfarenhet där du har arbetat i enlighet med socialtjänstlagen (SoL) och arbetsmiljölagen (AML). - Erfarenhet av att leda systematiskt kvalitetsarbete, bedriva strukturerat arbetsmiljöarbete och följa upp verksamhet inom offentlig sektor. - Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i digitala verksamhetssystem, där du självständigt har dokumenterat, följt upp och analyserat resultat utifrån mål och styrdokument. Det är meriterande om du har: - Arbetat som enhetschef inom hemtjänstverksamhet. - Erfarenhet av att implementera eller använda välfärdsteknik i praktiken. - Arbetat i en politiskt styrd organisation. Du är en strukturerad ledare med förmåga att planera, prioritera och driva arbetet framåt mot uppsatta mål. I en vardag med många parallella frågor behåller du fokus och arbetar resultatorienterat. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och ser möjligheter även i utmanande situationer. Som person är du samarbetsorienterad och bygger tillitsfulla relationer både inom organisationen och med externa aktörer. Genom ditt ledarskap skapar du engagemang, tydlighet och goda förutsättningar för medarbetare att utvecklas och trivas i sitt arbete.
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den på mejl. Kinab är ett företag som erbjuder helhetstjänster för rengöring och underhåll av återvinningsmiljöer åt bland annat livsmedelsbutiker, bostadsrättsföreningar och andra fastigheter. Med fokus på kundanpassade lösningar och en norrländsk själ strävar vi efter att skapa rena och trivsamma miljöer över hela landet, vilket bidrar till både verksamhetens framgång och en hållbar miljö. Vi har ett antal fullt utrustade lastbilar med påbyggd tvättutrustning som vi kallar för enheter. Arbetet på en enhet utförs av två personer som samarbetar, de har stöd från administrativ personal som hjälper till från kontoret. Just nu söker vi medarbetare till flera av våra enheter som utgår från Stockholm men arbetar i hela landet. Arbetsuppgifter: Tvätta kärl och återvinningsstationer enligt checklistan. Det handlar om att tvätta ungefär 100 kärl per dag uppdelat på 10-20 stopp. Kärlen och stationerna finns runt om i landet vilket innebär resande under veckorna. Dokumentera ditt arbete. Som medarbetare på en enhet kommer du att ansvara för att: Uppnå Kinabs kvalitetsmål och följa gällande regler och lagar för miljö och arbetsmiljö. Köra fordonet samt ansvara för att bilen och utrustningen fungerar och underhålls. Planera resrutten så att hanteringen av vatten, nycklar etc. blir så effektiv som möjligt och inte stoppar produktionen. Föra kommunikation med kunder via samtal, sms eller e-post och ha ansvar för kontakter med Kinabs produktionsledning. Vi har delat upp rollerna på enheten i ansvarsområden, och beroende på din kompetens kommer du att utföra en kombination av dessa ovanstående ansvarsområden. Önskad profil: Svenska i tal och skrift. C- körkort & YKB Fysiskt stark nog för att klara ett krävande arbete. Bekväm med att arbeta med avfall. Möjlighet att resa i arbetet och vara borta hemifrån några dagar i taget. Meriterande om du har: Kranförarkort. Övrigt: Start: Omgående Arbetstider: 40h/v men du har eget ansvar över hur du disponerar din tid. Utrymmena där kärlen ska tvättas är öppna mellan 7-22. Placering: Du utgår från vårt kontor i Stockholm men kommer köra landet runt i ditt arbete. Anställningsform: Heltid tillsvidare, 6 månaders provanställning Vid frågor om tjänsten kan du ringa Mats Öberg kvällstid mellan 18 - 21. Telefonnummer: 010-457 71 45 Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
Jag är en kille i 30-års åldern med Downs syndrom och autism. På vardagarna går jag på Daglig Verksamhet och jag bor tillsammans med min mamma i Norsborg. Mina intressen är musik, film, promenader, åka och bada i simhallen och att dansa. Nu letar jag letar efter en personlig assistent som gärna talar ryska. Du kommer att assistera mig med det mesta och vara min trygghet så jag känner mig lugn. Har du tidigare erfarenhet av yrket som personlig assistent är det ett stort plus, men för mig är det viktigaste att vi trivs tillsammans. Tjänst: Extra vid behov med möjlighet till fasta pass. Arbetstid: Mestadels kväll och natt med vilande jour men även kunna hoppa in vid andra tidpunkter på dygnet. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Junior Projektsäljare Vägjobb i Sverige AB är en ledande aktör inom trafiksäkerhetslösningar och arbetar med att skapa trygga och effektiva trafikmiljöer för entreprenad- och byggprojekt. Som projektsäljare får du möjlighet att växa i en affärsnära roll där du bygger upp din egen kundbas, arbetar långsiktigt med affärsutveckling och får stöd av ett erfaret tekniskt team. Detta är en roll för dig som vill kombinera kundkontakt, ansvar och utveckling i en bransch med stor samhällsnytta. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden löpt ut. - Placering: Stockholm (Botkyrka) - Omfattning: Heltid - Tillträde: Omgående - Resor i tjänsten: Ja (B-körkort krävs) Om tjänsten Vi söker en junior projektsäljare som vill ta nästa steg i sin karriär och bidra till tillväxt inom en samhällsviktig bransch. Tjänsten är placerad inom området trafiksäkerhetsanordningar (TA), där vi erbjuder tjänster och uthyrning till entreprenader och byggprojekt. Detta är en roll för dig som vill bygga upp din egen försäljning och kundbas från grunden. Du kommer att äga din kundstock i sin helhet och arbeta långsiktigt med affärsutveckling tillsammans med dina kunder. Du omges av ett erfaret och rådgivande team som ger dig tekniskt säljstöd och stöd i komplexa affärer. Rollen innebär stort eget ansvar, men också goda möjligheter till utveckling och stöd från organisationen. Arbetsuppgifter - Prospektera och identifiera nya affärsmöjligheter inom entreprenad- och byggsektorn - Arbeta med uppsökande försäljning, inklusive kalla samtal och kundbesök - Genomföra behovsanalyser och presentera kundanpassade lösningar - Driva affärsdialoger från första kontakt till avslut och uppföljning - Utveckla och fördjupa relationer med både nya och befintliga kunder - Arbeta långsiktigt med affärsutveckling inom din egen kundstock - Samarbeta med drift, produktion och projektteam för att säkerställa hög leveranskvalitet - Dokumentera och följa upp affärsaktiviteter i CRM-system - Hålla dig uppdaterad om gällande regelverk och branschutveckling inom TA Kvalifikationer - 1–2 års erfarenhet av arbete med kundkontakt i fysiska möten, gärna inom försäljning, service eller tekniska lösningar - Förmåga att arbeta självständigt och målinriktat - Grundläggande förståelse för affärslogik, ekonomi och lönsamhet - Erfarenhet av att arbeta i CRM-system och Office 365 - B-körkort är ett krav Personliga egenskaper Vi söker en resultatinriktad och initiativtagande person med stark drivkraft. Du trivs med att arbeta mot tydliga mål och motiveras av att skapa affärer. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och ser motgångar som möjligheter till lärande och förbättring. Du har god social förmåga, inger förtroende och bygger långsiktiga relationer med både kunder och kollegor. Du är prestigelös, strukturerad och bidrar till en positiv arbetsmiljö. - Hög egen drivkraft och initiativförmåga - Positiv attityd och stresstålighet - Vilja att utvecklas och lära av erfarenheter - God samarbetsförmåga och social kompetens - Affärsmässighet och struktur i arbetet - Trygg och förtroendeingivande personlighet Vad vi erbjuder Vi erbjuder en tjänst i ett företag som värnar om långsiktiga relationer – både med kunder och medarbetare. Du får möjlighet att växa i en framtidsbransch med goda villkor och tydliga karriärvägar. - Konkurrenskraftig grundlön - Årligt prestationsbaserat bonussystem - Friskvårdsbidrag - Möjlighet till kompetensutveckling - En arbetsmiljö präglad av samarbete, ansvarstagande och engagemang - Tillgång till tekniskt säljstöd och rådgivande kollegor Sammanfattning Vi söker en driven och engagerad junior fältsäljare som vill utvecklas i en roll med stort ansvar och tydliga möjligheter att påverka. Du kommer att arbeta i en organisation som tror på din potential och ger dig rätt förutsättningar att lyckas – med frihet, stöd och långsiktiga relationer i fokus. Vår rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Vägjobb i Sverige med B3 Personal AB och all kontakt sker genom B3 Personal AB. Urval och rekryteringsprocess sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas under pågående annonsering. Vi strävar efter en rättvis och inkluderande rekrytering där alla kandidater ges samma möjlighet att visa sin potential.
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker en säkerhetssamordnare med inriktning på krisberedskap och kontinuitetsplanering Som säkerhetssamordnare har du en central roll inom vård-och omsorgsförvaltningen, tillsammans med en kollega ansvarar ni för trygghets- och säkerhetsarbetet. I din roll som säkerhetssamordnare kommer du att samverka och samarbeta både inom den egna förvaltningen och med andra delar av kommunens organisation. Ett särskilt viktigt samarbete sker med den centrala avdelningen för trygghet och säkerhet, som är en strategisk partner i det gemensamma arbetet för en trygg och säker kommun. Du blir en nyckelperson i vårt arbete med att stärka säkerhet, beredskap och motståndskraft inom verksamheten. I din roll ansvarar du för att: - leda, genomföra och uppdatera risk- och sårbarhetsanalyser (RSA) - utveckla och implementera kontinuitetsplaner för att säkerställa verksamhetens fortlevnad vid kris - samordna arbetet med civil beredskap, inklusive utbildning, övning och samverkan med interna och externa aktörer - driva förändringsarbete inom säkerhet och beredskap genom förankring och engagemang i organisationen - delta i kommunens krisorganisation, inklusive arbete med säkerhetsskydd och civilförsvar - följa upp och utveckla rutiner och riktlinjer kopplade till säkerhets- och beredskapsfrågor. Uppdraget kommer även att inkludera andra relevanta arbetsuppgifter för området som tex brandskyddsarbete, välfärdsbrott och larmhantering (person- och fastigheter). I uppdraget samarbetar du med förvaltningens andra säkerhetssamordnare samt Trygg-och säkerhetsavdelningen som finns centralt i kommunen. Vi erbjuder dig Hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla ett nytt ansvarsområde inom trygghets- och säkerhetsarbetet. Du bidrar med din kompetens i uppbyggnaden av både arbetets innehåll och struktur. Rollen har en bred samverkansyta – särskilt inom kommunen – och du samarbetar nära HR, då funktionen organisatoriskt tillhör HR-enheten. Tillsammans med din kollega formar du förvaltningens trygghets- och säkerhetsarbete. Du blir en del av en kultur som präglas av samarbete över förvaltningsgränser, med stort fokus på gemensamt lärande och utveckling. För att du ska få en trygg start erbjuds du en mentor som introducerar dig i uppdraget, och du välkomnas av engagerade kollegor med hög kompetens. Arbetsplatsen är belägen i Tumba, på gångavstånd från pendeltåg och bussar. Vi arbetar både på plats i kommunhuset och på distans när det fungerar för verksamheten. Besök ute i våra verksamheter är en naturlig del av arbetet. https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande Du som söker till oss Vi söker dig som har en yrkeshögskoleexamen inom säkerhet eller krisberedskap, alternativt en akademisk examen inom samhälls- eller statsvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har arbetslivserfarenhet som kräver att du kommunicerar tydligt och professionellt på svenska i både tal och skrift. Detta är viktigt eftersom rollen innebär att du leder möten och utbildningar samt självständigt tar fram analyser, planer och styrdokument. Övriga krav för tjänsten: - Erfarenhet av att arbeta med risk- och sårbarhetsanalys (RSA), kontinuitetsplanering och/eller civil beredskap. - Erfarenhet av att leda förändringsprocesser och införa nya arbetssätt i en organisation. - Kunskap om relevant lagstiftning, exempelvis LEH (Lagen om extraordinära händelser), säkerhetsskyddslagen samt kommunens ansvar inom totalförsvaret. - Vana att kommunicera med och utbilda personal på olika nivåer inom en organisation. Meriterande: - Erfarenhet av att ha arbetat inom vård och omsorg eller annan samhällsviktig verksamhet. - Erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation. - Erfarenhet av samverkan med externa aktörer såsom Länsstyrelsen, MSB, Region Stockholm och andra kommunala verksamheter. - Övriga relevanta utbildningar eller certifieringar inom säkerhet, till exempel risk- och krishanteringsutbildningar. För att lyckas som säkerhetssamordnare är du strukturerad och analytisk, vilket är viktigt för att leda risk- och sårbarhetsanalyser samt utveckla kontinuitetsplaner. Du planerar och prioriterar systematiskt för att hantera komplexa uppgifter effektivt. I rollen samarbetar du brett, både internt och externt, och bygger förtroendefulla relationer med bland annat kommunens trygghetsavdelning och andra aktörer. Du trivs i team men arbetar också självständigt och målinriktat för att driva säkerhetsfrågor framåt. Med ett lösningsfokuserat förhållningssätt omsätter du strategiska mål i praktiska insatser och bidrar till att utveckla rutiner som stärker verksamhetens säkerhet och beredskap. Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.
behöver 1anställd till tvätteri. ni ska Jobba som tvättbiträde, ska hantera sortering av tvätt mangling vikning paketering städ och liknande uppgifter. som kan jobba i grupp och kan hantera stress med viss tunga lyft. ANSÖKAN endast via e-post!
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den på mejl. VS Stockholm är ett nytt bolag med välrenommerat rykte, som arbetar med service och entreprenad i hela Storstockholm. Vi erbjuder professionella VVS-lösningar för såväl privatpersoner som företag. Idag är vi ett sammansvetsat gäng på 5 personer som ställer upp för varandra, är professionella och har mycket kul tillsammans. Vi expanderar och söker nu en erfaren servicemontör som vill arbeta självständigt i en roll med frihet under ansvar. Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse. Du utgår hemifrån och arbetar självständigt ute på uppdrag med en fullt utrustad servicebil som kontoret har förberett. Arbetsledaren skickar ut uppdrag i förväg och finns tillgänglig för stöd och samordning vid behov. Som servicemontör kommer du bland annat: Utföra sedvanliga VVS-arbeten inom både service och entreprenad. Läsa och tolka arbetsbeskrivningar och ritningar. Säkerställa korrekt utförande enligt specifikationer. Självständigt hantera ombyggnationer, granska ritningar från kund och säkerställa korrekt utförande enligt specifikationer. Dokumentera arbetet med bilder i vår app samt föra timdagbok. Köra till grossist för materialinköp vid behov. Ansvarsområden Du ansvarar för att hålla ordning i din servicebil, följa våra rutiner för dokumentation och ha ett professionellt bemötande i alla kundkontakter. Du representerar VS Stockholm ute på fältet och är en viktig del i att våra projekt håller hög kvalitet och punktlighet. Önskad Profil: 5 års erfarenhet av VVS-arbete. Gymnasial VVS-utbildning eller motsvarande erfarenhet. B-körkort. Ritningskunskap. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi söker dig som... ...är självgående och ansvarstagande, med god materialkännedom och ett öga för ordning och reda. Du trivs med kundkontakt, är van att planera och kommunicera direkt med kund. Du är flexibel och lösningsorienterad, då arbetet varierar dag för dag – du behöver snabbt kunna anpassa dig till nya uppdrag och miljöer. Eftersom du jobbar självständigt är det viktigt att du kan fatta egna beslut, dokumentera ditt arbete noggrant och har ett strukturerat arbetssätt. Du gillar service, är händig och har en stark vilja att hitta lösningar även i oväntade situationer. Meriterande om du har: VVS ceritifikat Heta arbeten Säker vatten Övrigt: Start: enligt överenskommelse Arbetstider: 7-16 Placering: Startar hemifrån. Kontor i Hägersten Anställningsform: heltid med 6 månaders provanställning Kollektivavtal: Inte anslutna ännu, men uppfyller kraven och planerar att ansluta oss. Sök jobbet här! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den på mejl. Nyckeln Hemtjänst Vill du arbeta inom hemtjänst där omtanke och kvalitet står i fokus? Nyckeln Hemtjänst AB är ett privat företag som erbjuder professionell hemtjänst i Salem och Botkyrkakommun. Vi söker nu engagerade medarbetare för att förstärka vårt team och ge våra kunder en trygg och personlig omsorg i vardagen. Nyckeln Hemtjänst erbjuder: Personlig service och omsorg Ledsagning och avlösarservice Vi erbjuder även tjänster med RUT-avdrag, såsom städning, klädvård, fönsterputs, matlagning. Våra tjänster anpassas alltid efter varje kundens önskemål för att skapa trygghet, kontinuitet och respekt för individens livsstil och kulturella bakgrund. Vi arbetar aktivt för att förbättra villkoren för våra anställda. Vi söker nu fler undersköterskor till vårt team Nyckeln Hemtjänst har idag ett 40-tal medarbetare, och vi söker nu 10 undersköterskor på heltid för att fortsätta erbjuda välplanerad och trygg omsorg och service. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvård en timme i veckan på arbetstid. Våra tjänster utgår från vårt kontor i Norsborg, och du arbetar på en slinga som roteras beroende på språk och behov. Som undersköterska hos Nyckeln hemtjänst kommer du bland annat: Social dokumentation Personlig omvårdnad Förbereda måltider Promenera eller handla tillsammans med kunden eller handla ensam Ledsagning och social samvaro Hjälpa till med personlig hygien Utföra städning och andra hushållssysslor Bidra med socialt stöd Önskad Profil vi söker dig som har: Utbildning som undersköterska B-körkort Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Erfarenhet av att arbeta med äldre Vi söker dig som är: Professionell, lyhörd, empatisk och har ett respektfullt förhållningssätt. Du vill jobba heltid och bli fast anställd. Du är ärlig och kommunikativ för att arbetet ska fungera bra med kunder och dina kollegor. Du kan arbeta självständigt och i dubbelbemanning, samt kan köra elsparkcykel och bil. Meriterande om du har: Intyg på covid-19-vaccination (2 doser) Undersköterska med Socialstyrelsens licens Kunskaper i andra språk, gärna finska eller kantonesiska Övrigt: Start: Omgående Arbetstider: 15.30-22.00, med rullande schema Placering: Botkyrka Anställningsform: Inleds som timanställning, med möjlighet till fast anställning, vilket är vårt mål. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
Betongarbetare inom järnväg sökes till STH Spår & Entreprenad AB OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den via mejl. Om företagetSTH Spår & Entreprenad AB är ett tjänsteföretag inom järnvägsbranschen som grundades 2015 med målet att leverera högkvalitativa tjänster i och kring spårområdet, alltid med kvalitet och kunden i fokus. Vi är en del av Nordisk Bergteknik-koncernen, norra Europas största aktör inom berghantering och grundläggning. Vi utför projekt i hela landet, med särskilt fokus på Mälardalen, och våra kunder inkluderar Trafikverket, Infranord, Nykvarns Kommun, Implenia, Gävle Hamn, AB Stockholms Spårvägar, RV ALCISA, Strukton Rail, Eltel, Infrakraft, NRC, SWECO Sverige AB, Gnesta Bergbyggare AB och M3 Schakt. Vi söker nu erfarna betongarbetare för att stärka vårt team och säkerställa att våra projekt fortsätter att hålla högsta standard. Om tjänstenSom betongarbetare hos oss kommer du att: Utföra reparationer och förebyggande underhåll på järnväg. Arbeta med hela processen, från rivning till gjutning. Delta i planering och genomförande av betongarbete på järnväg. Säkerställa att betongarbetet utförs enligt högsta standard och givna säkerhetsföreskrifter. Arbetet är fysiskt krävande och innebär resor, att sova borta, främst inom Mälardalen men även i övriga delar av Sverige. Önskad profil Krav: Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete. Yrkesbevis att visa upp (certifierad utbildning). B-körkort. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, enligt krav från Trafikverket. God fysisk hälsa; läkarundersökning krävs innan anställning. Vi söker dig som: Är flexibel när det gäller arbetsuppgifter och arbetstider, och som drivs av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Du är stresstålig och hanterar kritiska situationer med lugn och fokus samtidigt som du har en stark yrkesstolthet och är en prestigelös lagspelare. Du är driven och gillar att prestera under tidspress, men det är lika viktigt att du alltid sätter säkerheten först. Du är en lagspelare och vill stanna på en trygg arbetsplats. Meriterande: Tidigare erfarenhet inom järnvägsbranschen. Övrigt Start: Omgående. Arbetstider: Måndag till fredag, 07:00 till 16:00. Obekväma arbetstider och resor är mycket vanliga. Placering: Varierande arbetsplatser inom Sverige, främst i Mälardalen. Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den via mejl. Ståthöga MA Teknik är ett väletablerat och växande industriföretag med huvudkontor i Norrköping och verkstäder runt om i Sverige – även i Tullinge. Vi erbjuder service, underhåll och reparation av pumpar och annan roterande utrustning till t.ex. värmeverk, vattenverk och reningsverk. Vi är stolta över vår höga kundservice, vårt engagerade team och vår stabila position på marknaden. Med egen verkstad, hög teknisk kompetens och kvalitetsprodukter är vi en trygg och långsiktig arbetsgivare. Nu behöver vi ytterligare servicetekniker/ mekaniker som vill växa med oss under 2025! Om tjänstenSom servicetekniker/mekaniker hos oss arbetar du både i verkstaden i Tullinge och ute hos kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Service och reparation av pumpar och roterande utrustning Demontering och felsökning av maskiner Reparation, rengöring och kompositbehandling Montering, funktionstest och återinstallation hos kund Svetsning och montering (gas, el, TIG, MMA) i verkstad och på plats hos kund Lagerhantering och materialplanering i samarbete med arbetsledare Du jobbar oftast i team om två och arbetsledaren ansvarar för materialbeställning och projektplanering. Önskad profil Minst 4–5 års erfarenhet av mekaniskt arbete, gärna inom industri God svenska i både tal och skrift Körkort B Stark och fysiskt frisk – arbetet är tungt och smutsigt emellanåt Svensk medborgare och godkänd bakgrund: våra kunder kräver medborgarskap, säkerhetsprövning inklusive utdrag ur belastningsregistret och kreditupplysning Vi söker dig som: Du är punktlig och självgående – det är viktigt att du kan ta ansvar för dina uppgifter, särskilt i ett litet team där din insats gör stor skillnad. Du är serviceinriktad och förstår vikten av att bygga goda kundrelationer eftersom det är en viktig del av vårt varumärke. Du trivs med praktiskt arbete, har ett tekniskt öga för detaljer och gillar att se resultatet av ditt arbete. Meriterande: Truckkort Säkra lyft Heta arbeten Mobila plattformar Övrigt Start: Omgående Arbetstider: Mån–tors 07.00–16.00, fredagar 07.00–14.30 Placering: Verkstaden i Tullinge (viss resor till kund förekommer) Anställningsform: Heltid med 6 månaders provanställning Förmåner: Kollektivavtal, friskvårdsbidrag, utbildningar i tjänsten Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten är hos Ståthöga MA Teknik. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer