Om tjänsten: Jag söker en ansvarsfull och mogen personlig assistent som kan hoppa in extra vid behov för att täcka upp ordinarie personals frånvaro. Jag är en driven och nyfiken kvinna bosatt i Boxholm, och jag har intressen inom inredning, mat, serier, poddar och ljudböcker. Virkning och pyssel är också något jag tycker mycket om, och jag uppskattar humor, goda samtal och ärlighet. Delar du mina intressen så är det ett stort plus! Då jag är sängliggande och har en förlamning behöver jag hjälp och stöttning i min vardag. Det är viktigt att du kan anpassa dig efter mig och mitt mående, eftersom vissa dagar är bättre än andra. Det är också en fördel om du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Kommunikation och samspel kommer att utgöra centrala delar av arbetet. Det är lätt att ta sig hit, jag bor endast 5 minuter bort från pendeln, som nås från hela länet. Tjänsten avser en behovsanställning för att täcka upp ordinarie personals frånvaro. Det innebär att det inte finns en fast schemarad, utan arbetet kräver att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. Arbetsuppgifter: Ingen dag är den andra lik och därför är det viktigt att du är en flexibel och följsam person. En stor del av dina uppgifter kommer bestå av att vara ett socialt stöd och att hjälpa till att skapa och upprätthålla en trevlig och ordningsam hemmiljö enligt mina önskemål. Att hjälp mig att sköta min personliga hygien kommer också att vara en central del ditt arbete. Vem är du? Jag söker dig som är en flexibel och ordningsam person. Du är mogen och har gärna erfarenhet eller en relevant utbildning inom vård och omsorg – det är en merit men inget krav. Det är viktigt att vi trivs bra med varandra, därför kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Du bör behärska svenska flytande i både tal och skrift eftersom du kan behöva föra min talan vid olika sammanhang. Bemötande med värdighet och respekt samt en god förståelse för människors varierande behov är också viktiga egenskaper. God kroppsfysik för att kunna hantera praktiska moment i arbetet. Tål pälsdjur då det finns katt i hemmet. Grundläggande kunskaper i svenska, både tal och skrift. Omfattning: Behovsanställning för att täcka upp ordinarie personals sjukdom och ledighet. Assistansbehovet sträcker sig över dygnets alla timmar inklusive nätter med jour. Arbetstiderna kräver flexibilitet och kan inkludera helgarbete. Innan du börjar arbeta kommer du att ha inskolning där du får möjlighet att se hur arbetet fungerar och känna efter om rollen passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Söker skogsarbetare med erfarenhet av att jobba med röjsåg. Arbete sker i västra delen av Östergötland.
Vår medarbetarresa På Ovako tror vi att arbetet är mer än bara ett jobb - det är en möjlighet att vara en del av något meningsfullt. Vi främjar en öppen och vänlig atmosfär där varje individ är värdefull och där det finns möjligheter till personlig och professionell utveckling. Många av oss finner tillfredsställelse i vetskapen om att vårt arbete bidrar till att göra världen till en bättre plats. Som en nordisk global ledare inom hållbart stål är Ovako inte bara en arbetsplats, det är en gemenskap som formar en bättre framtid. Medan vissa kanske kallar oss blygsamma, är sanningen den att vi inser att verklig förändring börjar med oss själva. Följ med oss på denna förändringsresa, där naturens skönhet bara är runt hörnet. Var en katalysator för positiv förändring på Ovako. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som Mekaniker arbetar du dagligen med exempelvis: - Förebyggande underhåll, felsökning, reparationer och renoveringar på Ovakos anläggningar i Boxholm - Felsöka genom schemaläsning, byta felaktiga komponenter på hydrauliska/pneumatiska anläggningar - Svetsning med olika metoder som t. ex. el- och migsvets - Ansvara för att verkstadens maskiner hålls i bra skick, hålla ordning och reda inom arbetsområdet. - Medverka i projekt om så krävs. - Följa skydds- och ordningsföreskrifter, samt våra kvalitet-, miljö- och energiledningssystem. - Hålla en bra dialog med övrig personal - Arbeta aktivt i underhållssystemet API Önskvärd kompetens: - Maskinteknisk-/fordonsteknisk utbildning alternativt erfarenhet inom området - Kunskaper kring hydraulik/pneumatik - Svetsningskunskaper - Traverskort – Truckkort - Grundläggande datakunskaper Personliga egenskaper: - Du sätter alltid säkerheten först - Du är en samarbets- och initiativtagande person med gott omdöme. Det är naturligt för dig att ta ansvar för ditt arbete och att vara serviceinriktad. - Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper där intresset och viljan att lära sig arbetet är viktigt. Du ser också långsiktigt på att arbeta hos oss och vill utvecklas tillsammans med oss. - Möjlighet till kompletterande utbildning kan ges av företaget beroende på omfattning. Arbetstid: Skiftgång Närmare upplysningar: Närmare upplysning om tjänsten lämnas av Peter Gustafsson, avd. chef Underhåll, tel.nr. 0142–293707 eller David Knutsson, sektionschef Mek 0142-290045 . Facklig företrädare för IF Metall är Bo Nilsson, 0142–293616. Ansökan: Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Om Ovako På Ovako specialiserar vi oss på rent, högkvalitativt specialstål, skräddarsydda efter behoven hos våra kunder inom lager, transport och tillverkningssektorer. Vårt högkvalitativa stål, baserat på 97% återvunnet stål, säkerställer lätta och tåliga produkter samt möjliggör mer hållbara och miljövänliga lösningar. Med 2600 dedikerade medarbetare och en global närvaro som sträcker sig över 30 länder samt cirka 1,1 miljarder euro i omsättning står Ovako, ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en stolt medlem av Nippon Steel Corporation, i framkant av stålindustrin. Vårt syfte är tydligt: Tillsammans skapar vi stål för ett hållbart samhälle. Upptäck mer om våra innovativa lösningar på www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp och www.nipponsteel.com.
Företagspresentation Vill du vara med och forma framtidens VA- och renhållningsarbete i en kommun där korta beslutsvägar och engagemang står i centrum? Som VA- och renhållningschef får du leda ett sammansvetsat team genom spännande utvecklingsprojekt och viktiga investeringar, samtidigt som du bidrar till att skapa en hållbar och välfungerande kommunal service. Företagspresentation AB Boxholmsteknik är dotterbolag till AB Boxholmshus, ett allmännyttigt bostadsbolag som äger och förvaltar bostäder, lokaler, skolor, äldreboenden samt sport- och kulturanläggningar i Boxholms kommun. Koncernen omsätter cirka 115 Mkr och har omkring 40 anställda, varav VA- och renhållningsavdelningen står för cirka 30 Mkr och 10 medarbetare. Här råder en familjär organisation med korta beslutsvägar och en kultur som präglas av samarbete, ansvarstagande och vilja till utveckling. Just nu står verksamheten inför en intensiv fas, bland annat med införandet av nya EU-direktiv och fyrfacks-sortering med nya sopbilar och omlastningsstation. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som VA- och renhållningschef får du det övergripande ansvaret för både drift och utveckling av verksamheten. Ditt uppdrag omfattar: - Personal-, budget- och ekonomiansvar - Att leda och driva projekt, upphandlingar och utvecklingsinitiativ - Ansvar för investeringar och tekniskt underhåll inom VA och renhållning - Säkerställande av lag- och myndighetskrav, inklusive miljörapportering och provtagning - Samarbete och kommunikation med ledningsgrupp, VD, fastighetsavdelningen, externa aktörer och kommunala instanser - Skapande av god arbetsmiljö och engagemang i arbetsgruppen Din profil Vi söker dig som har minst gymnasieexamen tillsammans med bred kompetens inom VA/avfallsbranschen och/eller erfarenhet av miljörapportering och myndighetsrapportering. Du har en god ledarskapsförmåga som projektledare, chef eller liknande i kombination med teknisk förståelse för drift av VA-verk och/eller avfallsanläggningar. Du har även god datorvana och administrativ förmåga, är flytande i svenska samt innehar körkort. Som person är du måldriven, kommunikativ, samarbetsvillig och ödmjuk. Du uppskattar en organisation där du kan vara med och påverka. Du är en person som brinner för att uppnå mål som grupp och där man hjälper varandra vid behov. Du anpassar dig efter situation och skapar en trevlig och engagerande arbetsmiljö i gruppen. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande och processen kan därmed stängas innan sista ansökningsdag. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Anastasia Almasidis, [email protected] eller 0790-984164 Frida Stern och nås på [email protected] eller på 0704-106395 Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
Om tjänsten: Jag söker en ansvarsfull och mogen personlig assistent som kan hoppa in extra vid behov för att täcka upp ordinarie personals frånvaro. Jag är en driven och nyfiken kvinna bosatt i Boxholm, och jag har intressen inom inredning, mat, serier, poddar och ljudböcker. Virkning och pyssel är också något jag tycker mycket om, och jag uppskattar humor, goda samtal och ärlighet. Delar du mina intressen så är det ett stort plus! Då jag är sängliggande och har en förlamning behöver jag hjälp och stöttning i min vardag. Det är viktigt att du kan anpassa dig efter mig och mitt mående, eftersom vissa dagar är bättre än andra. Det är också en fördel om du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Kommunikation och samspel kommer att utgöra centrala delar av arbetet. Det är lätt att ta sig hit, jag bor endast 5 minuter bort från pendeln, som nås från hela länet. Tjänsten avser en behovsanställning för att täcka upp ordinarie personals frånvaro. Det innebär att det inte finns en fast schemarad, utan arbetet kräver att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. Arbetsuppgifter: Ingen dag är den andra lik och därför är det viktigt att du är en flexibel och följsam person. En stor del av dina uppgifter kommer bestå av att vara ett socialt stöd och att hjälpa till att skapa och upprätthålla en trevlig och ordningsam hemmiljö enligt mina önskemål. Att hjälp mig att sköta min personliga hygien kommer också att vara en central del ditt arbete. Vem är du? Jag söker dig som är en flexibel och ordningsam person. Du är mogen och har gärna erfarenhet eller en relevant utbildning inom vård och omsorg – det är en merit men inget krav. Det är viktigt att vi trivs bra med varandra, därför kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Du bör behärska svenska flytande i både tal och skrift eftersom du kan behöva föra min talan vid olika sammanhang. Bemötande med värdighet och respekt samt en god förståelse för människors varierande behov är också viktiga egenskaper. God kroppsfysik för att kunna hantera praktiska moment i arbetet. Tål pälsdjur då det finns katt i hemmet. Grundläggande kunskaper i svenska, både tal och skrift. Omfattning: Behovsanställning för att täcka upp ordinarie personals sjukdom och ledighet. Assistansbehovet sträcker sig över dygnets alla timmar inklusive nätter med jour. Arbetstiderna kräver flexibilitet och kan inkludera helgarbete. Innan du börjar arbeta kommer du att ha inskolning där du får möjlighet att se hur arbetet fungerar och känna efter om rollen passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Var gör människor det de älskar att göra, och får göra det som de gör bäst? På Swisslog såklart! Våra medarbetare är hjärtat i ett världsledande robotföretag som använder teknologins kraft för att forma framtidens intralogistik. Resultatet? Vi omvandlar prestanda och effektivitet hos våra kunder runt hela jorden och ger dem den avgörande fördelen på deras marknader. Gör skillnad Kartlägga system och användning av dem idag och förstå hur de hänger ihop Föreslå förbättringar i dagens upplägg Ta fram fakta och trender för att ledning och kollegor ska fatta rätt beslut Ta fram Best Practice och utbilda kollegor Ta fram målbild och väg framåt Driva förbättringar, små och större i projektform Nätverka och samarbeta för att ligga i teknikens framkant Vad du tar med dig för att lyckas Kompetens inom systemteknik Kunskap om användning av affärssystem utifrån ett tillverkningsperspektiv Systematisk problemlösning God kommunikationsförmåga Vårt löfte till dig Swisslog är en värld av möjligheter för personer som kan leverera banbrytande uppdrag: Att driva framtiden för intralogistik genom att forma en era av robot- och datastyrda automatiserade lösningar som skapar exceptionellt kundvärde. Kom med oss på resan och du kommer vara en viktig del av ett globalt företag som är stolta över sina schweiziska rötter – och väldigt entusiastiska över de världsomspännande möjligheter som är öppna för alla inom Swisslog-familjen. Så kom och förverkliga din fulla potential i ett team som är förenat i passion och drivs av OneSwisslog-teamets anda. Om Swisslog Swisslog formar framtiden för intralogistik. Som en del av KUKA Group arbetar vi med de senaste teknologierna som omdefinierar logistikens värld. Vi är ett team av 3 000+ experter från 50 länder och vi arbetar med några av världens största och mest spännande varumärken. Tillsammans implementerar vi smarta och innovativa metoder – inklusive flexibla robotbaserade och datadrivna automatiseringslösningar som omvandlar försörjningskedjan. Så gå med i vårt team och dela ditt unika perspektiv! Kom med oss på resan! Om du tror att en karriär på Swisslog kan vara det du letar efter, då skulle vi verkligen uppskatta att höra från dig! Vi ser fram emot din ansökan!
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Sveda & Värk grundades av sjuksköterskor och som fortsatt är aktiva inom vårdbranschen. Just nu söker vi Familjerättssekreterare till uppdrag i Boxholm. Är du en självgående person som har lätt att samverka med andra och som brinner för en hållbar vårdappart. Är det dig vi söker? Vänta inte med din ansökan! Information om uppdraget Sedvanligt arbete för familjerättssekreterare för familjerättsutredningar gällande vårdnad-, boende- och umgänge -efter begäran från tingsrätten. Krav: Socionomexamen med tidigare erfarenhet av liknande arbete. Konsulten ska ha sin fysiska placering i Boxholm. Distansarbeta kan planeras efter dialog med ansvarig enhetschef. Var: Boxholm Omfattning: 100%, Period: 250401-250731, Arbetstider: Tjänstgöring enligt schema. Vi erbjuder dig En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schema lösningar i den mån det accepteras av kunden Marknadsmässig ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär Tjänstepension OB enligt SKR Relevanta försäkringar Friskvårdsbidrag Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jour tillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Ansökan: Skicka in din ansökan redan idag! Vill du veta mer om uppdraget eller har några frågor, tveka inte att ta kontakt med oss på [email protected] Av sjuksköterskor För sjuksköterskor
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Välj ett jobb för att visa detaljer