I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! Bräcke kommun främjar intern rörlighet och kompetensutveckling bland medarbetarna och då den befintliga gruppledaren har tagit sig an en ny utmaning inom organisationen letar vi efter en ny stjärna till vår grupp! ARBETSUPPGIFTER Som gruppledare för ekonomiskt bistånd och vuxen har du det övergripande ansvaret för myndighetsutövningen, d.v.s. handläggningen av ärenden enligt SoL och LVM. Arbetsgruppen består av 3 handläggare inom ekonomiskt bistånd och 2 handläggare inom vuxen. Ditt uppdrag är att fördela ärenden, ge handledning/metodstöd till handläggarna i enskilda ärenden och stödja verksamhetschefen i utvecklings- och förbättringsarbete. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med IFO, Arbetsmarknadsenheten och öppenvården. Vi arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt med syftet att öka kvalitén i myndighetsutövningen. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: • Arbetsleda arbetsgruppen • Fördela ärenden/arbetsuppgifter • Stöd i svåra ärenden • återkräva ekonomiskt bistånd • Vara verksamhetschefen och verksamhetsutvecklare behjälplig med statistik och enkäter • Arbete med verksamhetsplan tillsammans med ledningsgrupp samt arbetsgrupp • Omvärldsbevakning • Kontroller enligt egenkontrollplanen Delta i IFOs kvalitetsråd och bidra till kvalitetsutvecklingen • Ärendegranskning Ditt uppdrag kommer dessutom innebära ett deltagande i kommunens arbetsgrupp för nya socialtjänstlagen, som arbetar med att förbereda och ställa om organisationen till de nya lagkraven. Önskar du veta mer om arbetsplatsen och vill prata med dina framtida kollegor, går det bra att ta kontakt med: Renée Lindblom telefonnummer: 0693-161 91 Eleonor Nilsson telefonnummer: 0693- 161-93 Vi svarar på dina frågor under telefontiden på vardagar 9.00-9.45. KVALIFIKATIONER Ett krav är socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL. Det är meriterande med erfarenhet av LVM och att varit i gruppledande position. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och ett gott ledarskap Vi erbjuder En trevlig arbetsplats, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutbildning. Friskvård och god arbetsmiljö är något som vi prioriterar. Körkort och datorvana är ett krav. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! Bräcke kommun främjar intern rörlighet och kompetensutveckling bland medarbetarna och då en av våra socialsekreterare tagit sig an en ny utmaning inom organisationen, letar vi efter en ny stjärna till vår grupp! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en socionom till Individ- och familjeomsorgen-Barn och familj. Arbetsgruppen består av socialsekreterare samt en 1:e socialsekreterare. Arbetsuppgifter Myndighetsutövning inom barnavård och familjerätt d.v.s. handläggning av ärenden enligt SoL, LVU och FB. Är du nyfiken på vår arbetsplats och våra arbetsuppgifter och vill veta hur det är att jobba hos oss? Ring och prata med oss! Frej Åstrand,socialsekreterare: 0693-162 95 Malin Broberg Lenes, 1:e socialsekreterare: 0693-162 94. Vi svarar på dina frågor under telefontiden på vardagar 9.00-9.45. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi vill att du har socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och LVU. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjerätt och familjehemsvård. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och flexibilitet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Datorvana och körkort är ett krav Vi erbjuder En trevlig arbetsplats med bra pendlingsmöjligheter, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutveckling. Viss möjlighet till distansarbete finns om verksamheten så tillåter. Friskvård är något som vi prioriterar. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv Rekrytering kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdagen passerat så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som medicinsk sekreterare på Kälarne hälsocentral innebär journalskrivning, remisshantering, visst receptionsarbete, kassahantering, telefonservice samt för verksamheten övrigt administrationsarbete. Din roll är omväxlande och du blir spindeln i nätet. Vi arbetar i systemet Cosmic. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller vårdadministratör Du är serviceinriktad och flexibel och du har ett gott bemötande och ser patientkontakter som en berikande del i ditt arbete. Vi förväntar oss att du tillsammans med dina kollegor bidrar med din kompetens. Du trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat då du har initiativförmåga och ansvarskänsla. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Vi söker dig som vill arbeta för en god primärvård med hög tillgänglighet och kvalitet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Bli en del av mitt team – Vi söker engagerade personliga assistenter! Letar du efter ett omväxlande och meningsfullt arbete? Då kan detta vara jobbet för dig! Jag bor i Borgsjöbyn och ser gärna att du har möjlighet att ta dig hit på egen hand, då kollektivtrafiken är begränsad. Om dig Vi söker dig som är positiv, empatisk och har förmågan att arbeta självständigt. Du tar ansvar, är flexibel och kan fatta egna beslut. Lyhördhet, respekt för andras livsstil och en lösningsorienterad inställning är viktiga egenskaper. Social kompetens och personlig mognad värderas högt. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav. Om arbetet Som min assistent kommer du att stödja mig i vardagen, både i mitt hem och där jag befinner mig. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: Promenader Matlagning Städning Personlig hygien Arbetspassen är förlagda under dag-, kvälls- och nattid enligt schema. Arbetstiderna varierar mellan 08:00 och 06:00, med sovande jour under nattetid. Du behöver ingen specifik vårdutbildning, men det är meriterande. Det viktigaste är att vi fungerar bra tillsammans. Observera att det finns djur i hemmet, så du bör inte vara allergisk. Ansökan Känner du att du passar in i rollen? Sök redan idag! Gå in på www.a-assistans.se Skapa en profil Klicka på "Lediga tjänster" och ansök till denna tjänst Vi behandlar ansökningarna löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan även skicka din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 409). Vi ser fram emot att höra från dig!
Ofelia Vård AB är tillsammans med Skandinavisk Hälsovård, Svensk Närsjukvård, Doc Care, HLR Landslaget och Linguacom, en del av Skandinavisk Hälsovård Group. Ofelia Vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Med detta följer en garanti på att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet , Läkarförbundet och Unionen - det är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia Vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Vi är ett rikstäckande bolag med stort engagemang för våra konsulter. Vår målsättning är att du ska trivas, känna dig trygg och ha det stöd du behöver i ditt arbete. Din närmaste konsultchef finns alltid till hands för att lyssna, vägleda och hjälpa till med eventuella utmaningar. Vi strävar efter ett långsiktigt samarbete och värdesätter en varm och inkluderande arbetskultur där du står i fokus. Uppdraget gäller från 1 sep 2025 till 31 okt 2025Relevant kompetens: Distriktssköterska (krav) DSK (krav)  
Vi söker Sjuksköterskor till Bräcke. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta i vår bemanningspool innebär att du med kort varsel får arbeta allt från några timmar till en längre period. Våra vikarier är en mycket värdefull tillgång för oss som täcker upp vid ordinarie personals frånvaro. För att trivas som vikarie är det viktigt att du är flexibel och ansvarstagande. Du har en positiv inställning samt ett genuint intresse för människor. Oavsett vilket område du arbetar inom så förväntas du agera som en god företrädare för kommunen. Vi söker vikarier till våra verksamheter i Bräcke, Gällö och Kälarne, främst inom: • Vård och omsorg (undersköterskor, sjuksköterskor, vårdbiträden, personliga assistenter) • Skol och barnomsorg (förskollärare, fritidspedagoger, fritidsledare) • Skolkök (kockar, köks- och måltidspersonal) • Lokalvård (städare) Ansökningarna kommer att behandlas löpande. Varmt välkommen med din intresseanmälan! Upplysningar lämnas av Bemanningsenheten på telefon 0693-16346 eller 0693-16366 KVALIFIKATIONER • Har du relevant utbildning för exempelvis vård och omsorg, förskollärare, fritidspedagog, lärare är det meriterande. • Tidigare erfarenhet av arbete inom liknande verksamheter är meriterande. • För arbete inom hemtjänst och nattpatrull krävs B-körkort • Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift • För arbete inom skol och barnomsorg krävs ett utdrag ur belastningsregistret För att trivas som vikarie är det viktigt att du är flexibel och ansvarstagande. Du har en positiv inställning samt ett genuint intresse för människor. Du har lätt för att sätta sig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du är säker i osäkra sammanhang, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Oavsett vilket område du arbetar inom så förväntas du agera som en god företrädare för kommunen. ÖVRIGT Vi ser gärna att du bifogar CV och personligt brev och berättar lite om dig själv. Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 17 av 17 jobb