Bromöllabolagen söker nu en maskinförare för säsongsanställning! Är du en person som gillar att arbeta utomhus och vill vara med och skapa trivsamma utemiljöer för våra hyresgäster? Då kan det vara dig vi söker! Som maskinförare hos oss kommer du framför allt att ansvara för gräsklippning och trimning i våra bostadsområden. Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans sköter om den yttre miljön – med fokus på ordning, skötsel och service. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att köra åkgräsklippare. Tycker det är viktigt att det är snyggt och välskött omkring dig. Är serviceinriktad och bemöter människor med respekt och ödmjukhet. Trivs med att jobba både självständigt och i team. Tar ansvar och har ett öga för vad som behöver göras. Krav: B-körkort (manuell växel) God svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av parkanläggning eller grönyteskötsel Om tjänsten: Säsongsanställning på 50% Start i juni eller enligt överenskommelse till och med 29 augusti Placering: Bromölla Om oss: Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för de kommunala bolagen Bromöllahem, Bromölla Energi & Vatten, Bromölla Fjärrvärme och Bromölla Fritidscenter. Vi delar resurser och kompetens för att skapa trygga och trivsamma miljöer för våra kunder och hyresgäster. Skicka din ansökan till [email protected] och skriv "Maskinförare" i ämnesraden. Sista ansökningsdag: Omgående, urval sker löpande – skicka in din ansökan redan idag!
Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med att forma och utveckla Alvikenskolan som är en F-6 skola med ca 380 elever. Du kommer att ha ett tätt samarbete med ditt arbetslag och vi tror på det kollegiala lärandet. Du har ett stort engagemang och är väl medveten om skolans uppdrag. I tjänsten ingår mentorskap och du kommer att samarbetar på en skola som har som mål att ge elever trygghet och goda kunskaper genom ett tydligt ledarskap i klassrummet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad grundskollärare med behörighet i åk 4-6 eller 1-7 • leder och organiserar arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas • gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära • reflekterar över det praktiska arbetet på ett systematiskt sätt, både enskilt och tillsammans med kollegor • tillägnar dig resultatet av aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete • ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny kunskap Som person är du trygg och stabil samt har ett tydligt ledarskap. Du samarbetar bra, lyssnar och har god förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, kan fatta snabba beslut och visar gott omdöme i uppkomna situationer. Du har även god förmåga att bedöma och anpassa undervisningen utifrån effekten av olika undervisningsstrategier samt erfarenhet av att arbeta med formativ bedömning och att ta ansvar för den egna kompetensutvecklingen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
Om Kry Storgatan i Bromölla Hos Kry Storgatan BVC, med både vårdcentral och barnmorskemottagning i samma hus, tror vi på att kombinera traditionell och digital vård för att skapa en mer lättillgänglig och kvalitativ vårdupplevelse för våra patienter. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla våra medarbetare kan växa och utvecklas tillsammans med oss i hälso- och sjukvårdens framkant. Hos oss arbetar engagerade och kunniga medarbetare inom flera olika professioner för att tillsammans skapa den bästa primärvården för våra listade patienter. Vårt fokus är alltid kvalitet, trygghet och personligt bemötande – för patienter i alla åldrar. Vi har ett tätt team som samarbetar tvärprofessionellt och arbetar kontinuerligt för att utveckla både digital och fysisk vård. Nu söker vi dig som vill vara med och stärka vårt Barnavårdscentralsteam! BVC-sköterska – Arbetsuppgifter och ansvar på Kry Storgatan i Bromölla Genomföra hälsobesök och vaccinationer enligt nationella riktlinjer för barnavårdscentral. Identifiera, följa upp och prioritera barns och familjers fysiska, psykiska och sociala behov. Erbjuda stöd, vägledning och rådgivning till vårdnadshavare om barns utveckling och hälsa. Arbeta förebyggande för att främja barns hälsa i nära dialog med hela familjen och aktuella samarbetspartners. Utföra administrativa och digitala uppgifter kopplade till BVC, exempelvis journaldokumentation och tidbokning. Samarbeta med övriga professioner på vårdcentralen för att erbjuda helhetsbaserad vård med hög patientsäkerhet. Delta aktivt i kvalitetssäkring och utveckling av rutiner och arbetssätt inom BVC. Kvalifikationer och personliga egenskaper – BVC-sköterska Kry Storgatan Legitimation som sjuksköterska, med vidareutbildning till distriktssköterska eller specialistutbildning inom barn- och ungdom. Erfarenhet från arbete på barnavårdscentral är meriterande, men inte ett krav. God digital kompetens och intresse för att kombinera fysiska och digitala arbetssätt i vården. Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Ytterligare språk ses som ett plus. Professionellt, inkluderande och respektfullt bemötande gentemot både patienter, anhöriga och kollegor. Flexibel, initiativtagande och trygg i din yrkesroll och i kontakt med barn och deras familjer. Engagerad i verksamhetsutveckling och vill bidra till ständig förbättring av BVC:s arbete. Vad vi erbjuder dig som BVC-sköterska på Kry Storgatan i Bromölla Möjlighet att arbeta i en innovativ vårdcentral med fokus på kvalitet, utveckling och patientsäkerhet. Stöd från engagerade och kompetenta kollegor inom flera olika yrkesprofessioner och från hela Kry-nätverket. Kombination av digitala och fysiska patientmöten för att möta framtidens vårdbehov. Löpande introduktion, utbildning och kompetensutveckling inom ditt område. Friskvårdsbidrag och kollektivavtal. En inkluderande, jämställd och öppen arbetsmiljö där samarbete och arbetsglädje är centralt. Praktisk information – BVC-sköterska Kry Storgatan Bromölla Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Enligt överenskommelse Arbetstider: Vardagar, dagtid Plats: Kry Storgatan, Bromölla Kontakt och ansökan till tjänsten som BVC-sköterska på Kry Storgatan i Bromölla Rekrytering sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt via vårt digitala ansökningssystem. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef på mail. Observera att vi med hänsyn till GDPR inte tar emot ansökningar via e-post. Läs gärna mer om Kry och våra värderingar på vår hemsida.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag som söker personlig assistent är en busig 19-årig kille med intellektuell funktionsnedsättning som gillar musik och teater! Jag bor i Valje med mina föräldrar och jag går nu sista året i anpassad gymnasieskola i Kristianstad. På helgerna gillar jag att hitta på saker som exempelvis att lyssna på musik, göra utflykter eller träffa mina äldre syskon och deras barn. På vardagarna efter skolan kan jag vara lite trött och då trivs jag bäst med att bara vara hemma och ta det lugnt tillsammans med min assistent. Som assistent till mig behöver du vara pigg, glad och socialt intresserad. Du behöver ha ett naturligt driv och stötta mig med olika saker i vardagen såsom att hjälpa mig att välja kläder, vilken mat som ska lagas samt vilka aktiviteter vi kan tänkas göra under dagen. Jag gillar att åka på utflykter men kan ha lite svårt att gå längre sträckor. Omfattning av tjänst Som anställd hos mig kommer du att jobba vid behov och som en start under kvällar och helger samt vid lov, sommarledigheter och när det uppstår sjukluckor. Vem är du som söker? Detta är ett jobb som passar bra för dig som till exempel studerar eller har någon annan sysselsättning och som vill ha ett extra jobb under kvällar och helger. Meriterande: - Erfarenhet av arbete med barn eller unga med funktionsnedsättning - Vana av att arbeta med alternativ kommunikation och bild/tecken som stöd - Erfarenhet av att ha arbetat med lågaffektivt bemötande Det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil. Tycker du att det verkar kul att jobba hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille som snart fyller 18år, som behöver extra stöd i vardagen, jag är aktiv och gillar att vara igång, musik och att vara ute är två viktiga inslag i mitt liv. Jag bor i egen lägenhet i Olofström, men jag tillbringar även tid på mina föräldrars gård utanför Jämshög med mina syskon. På gården bor också våra fyrfotade vänner såsom hästar, får, kaniner, hund och katt. På dagarna går jag i skolan där jag även har med en assistent. På min fritid tycker jag mycket om att röra mig ute i skog och mark. Min ”rulle” har ett tredje hjul så att jag kan ta mig fram lite överallt. Jag kan även stå på mina ben och gåträna. Eftersom jag inte har ett talat språk blir det ibland mycket frustration. Därför är det viktigt att du ser tecken och kan avleda mig i tid. På skola och fritids kommunicerar jag med bilder. För mig är det viktigt att jag vet vad som ska hända och känner mig förberedd. När folk inte förstår mig blir jag blixt-arg och kan slänga något i golvet eller veva med armarna. Då är det viktigt att du som assistent håller dig lugn och inte blir rädd. Lika snabbt kan jag bli glad igen. Jag har alltid en räv bakom örat och gillar humor och skratt. Det bästa jag vet är musik. Mina syskon är trötta på att höra samma låtar hela tiden men jag blir glad och lugn av musik. Jag är en aktiv kille som tycker om att vara utomhus. Vem är du som söker jobbet? Kille som tjej är välkommen att söka. Du får gärna gilla att vara aktiv men viktigt att du även kan ta det lugnt. I jobbet är det av stor vikt att hitta balansen mellan aktivitet och vila. Det är meriterande om du har någon typ av vårdvana sen tidigare. Viktigast är att du står stadigt på marken och har hjärtat på rätt ställe. Här har du en chans att hjälpa en ung kille ut i vuxenlivet. Tiderna kan variera men det är kväll , sovande jour och helger eftersom kunden går på skola och fritids. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka med en gång.
Sylvamo Nymölla Bruk söker vikarie som Utlastningsplanerare på Internlogistik Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper. Söker du ett intressant jobb med en blandning av service och kommunikation tillsammans med administration och koordinering, så kan det här vara möjligheten för dig! Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett varierat arbete som innehåller mycket kontakt med både interna kollegor och externa intressenter. Du får även möjlighet att jobba mot tydliga mål vad gäller leveranssäkerhet och servicenivåer gentemot kund. Om tjänsten I rollen som utlastningsplanerare ansvarar du för administration av in- och utgående transporter gällande färdiga produkter samt returer. Tjänsten innebär: att vara kontaktperson mot vårt servicecenter som även bokar våra transporter. att ta hand om logistik- och transportfrågor för avdelningarna inom konvertering och internlogistik. vara en kontakt mot vår produktionsplanering. ta emot och instruera chaufförer och koordinerar ankommande lastbilar till rätt utlastningsplats. Du är även den som administrerar kundreturer, tullklareringar/ärenden, fraktdokument och fakturor. Självklart medverkar du i det systematiska och dagliga arbetsmiljöarbetet på avdelningen samt deltar i skyddsronder och skyddsgruppmöten vid behov. Vem är du? Du har ett genuint intresse för service och administration och du trivs med att jobba med planering, ordning och struktur. Rollen kräver en hög flexibilitet då du snabbt kan hamna i situationer där du behöver växla mellan olika arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, utåtriktad, lösningsorienterad och du är en lagspelare som kan samarbeta med andra. Dina kunskaper och erfarenheter Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen där vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig. Har du även erfarenhet av arbete i industriell miljö och i produktionsprocesser och/eller en bakgrund inom transport- och logistik och tullfrågor är det meriterande. Rollen kräver att du obehindrat hanterar svenska och engelska i tal och i skrift samt att du har en god datorvana. I den här rekryteringen tar vi stor hänsyn till personlighet och lägger stor vikt vid dina förmågor inom kommunikation och organisering. Övrigt Tjänsten är ett vikariat på ca ett år och på heltid. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillsättning planeras 1 augusti. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Produktionschef Pär Nordenhielm på mejl: [email protected]. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Veronica Olsson på mejl: [email protected]. Sista ansökningsdag är den 22 juni men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering. Vi på Sylmvamo värdesätter att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Välkommen med din ansökan!
Om Kry Storgatan i Bromölla Kry Storgatan i Bromölla är en av Sveriges modernaste och mest nytänkande vårdcentraler. Hos oss arbetar engagerade och kunniga medarbetare inom flera olika professioner för att tillsammans skapa den bästa primärvården för våra listade patienter. Vårt fokus är alltid kvalitet, trygghet och personligt bemötande – för patienter i alla åldrar. Vi har ett tätt team som samarbetar tvärprofessionellt och arbetar kontinuerligt för att utveckla både digital och fysisk vård. Nu söker vi dig som vill vara med och stärka vårt Barnavårdscentralsteam! BVC-sköterska – Arbetsuppgifter och ansvar på Kry Storgatan i Bromölla Genomföra hälsobesök och vaccinationer enligt nationella riktlinjer för barnavårdscentral. Identifiera, följa upp och prioritera barns och familjers fysiska, psykiska och sociala behov. Erbjuda stöd, vägledning och rådgivning till vårdnadshavare om barns utveckling och hälsa. Arbeta förebyggande för att främja barns hälsa i nära dialog med hela familjen och aktuella samarbetspartners. Utföra administrativa och digitala uppgifter kopplade till BVC, exempelvis journaldokumentation och tidbokning. Samarbeta med övriga professioner på vårdcentralen för att erbjuda helhetsbaserad vård med hög patientsäkerhet. Delta aktivt i kvalitetssäkring och utveckling av rutiner och arbetssätt inom BVC. Kvalifikationer och personliga egenskaper – BVC-sköterska Kry Storgatan Legitimation som sjuksköterska, med vidareutbildning till distriktssköterska eller specialistutbildning inom barn- och ungdom. Erfarenhet från arbete på barnavårdscentral är meriterande, men inte ett krav. God digital kompetens och intresse för att kombinera fysiska och digitala arbetssätt i vården. Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Ytterligare språk ses som ett plus. Professionellt, inkluderande och respektfullt bemötande gentemot både patienter, anhöriga och kollegor. Flexibel, initiativtagande och trygg i din yrkesroll och i kontakt med barn och deras familjer. Engagerad i verksamhetsutveckling och vill bidra till ständig förbättring av BVC:s arbete. Vad vi erbjuder dig som BVC-sköterska på Kry Storgatan i Bromölla Möjlighet att arbeta i en innovativ vårdcentral med fokus på kvalitet, utveckling och säkerhet. Stöd från engagerade och kompetenta kollegor inom flera olika yrkesprofessioner och från hela Kry-nätverket. Kombination av digitala och fysiska patientmöten för att möta framtidens vårdbehov. Löpande introduktion, utbildning och kompetensutveckling inom ditt område. Friskvårdsbidrag, kollektivavtal och attraktiva förmåner. En inkluderande, jämställd och öppen arbetsmiljö där samarbete och arbetsglädje är centralt. Praktisk information – BVC-sköterska Kry Storgatan Bromölla Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Enligt överenskommelse Arbetstider: Vardagar, dagtid Plats: Kry Storgatan, Bromölla Kontakt och ansökan till tjänsten som BVC-sköterska på Kry Storgatan i Bromölla Rekrytering sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt via vårt digitala ansökningssystem. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef på mail. Observera att vi med hänsyn till GDPR inte tar emot ansökningar via e-post. Läs gärna mer om Kry och våra värderingar på vår hemsida.
Om Kry Storgatan i Bromölla Kry Storgatan i Bromölla är en av Sveriges modernaste och mest nytänkande vårdcentraler. Hos oss arbetar engagerade och kunniga medarbetare inom flera olika professioner för att tillsammans skapa den bästa primärvården för våra listade patienter. Vårt fokus är alltid kvalitet, trygghet och personligt bemötande – för patienter i alla åldrar. Vi har ett tätt team som samarbetar tvärprofessionellt och arbetar kontinuerligt för att utveckla både digital och fysisk vård. Nu söker vi dig som vill vara med och stärka vårt Barnavårdscentralsteam! BVC-sköterska – Arbetsuppgifter och ansvar på Kry Storgatan i Bromölla Genomföra hälsobesök och vaccinationer enligt nationella riktlinjer för barnavårdscentral. Identifiera, följa upp och prioritera barns och familjers fysiska, psykiska och sociala behov. Erbjuda stöd, vägledning och rådgivning till vårdnadshavare om barns utveckling och hälsa. Arbeta förebyggande för att främja barns hälsa i nära dialog med hela familjen och aktuella samarbetspartners. Utföra administrativa och digitala uppgifter kopplade till BVC, exempelvis journaldokumentation och tidbokning. Samarbeta med övriga professioner på vårdcentralen för att erbjuda helhetsbaserad vård med hög patientsäkerhet. Delta aktivt i kvalitetssäkring och utveckling av rutiner och arbetssätt inom BVC. Kvalifikationer och personliga egenskaper – BVC-sköterska Kry Storgatan Legitimation som sjuksköterska, med vidareutbildning till distriktssköterska eller specialistutbildning inom barn- och ungdom. Erfarenhet från arbete på barnavårdscentral är meriterande, men inte ett krav. God digital kompetens och intresse för att kombinera fysiska och digitala arbetssätt i vården. Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Ytterligare språk ses som ett plus. Professionellt, inkluderande och respektfullt bemötande gentemot både patienter, anhöriga och kollegor. Flexibel, initiativtagande och trygg i din yrkesroll och i kontakt med barn och deras familjer. Engagerad i verksamhetsutveckling och vill bidra till ständig förbättring av BVC:s arbete. Vad vi erbjuder dig som BVC-sköterska på Kry Storgatan i Bromölla Möjlighet att arbeta i en innovativ vårdcentral med fokus på kvalitet, utveckling och säkerhet. Stöd från engagerade och kompetenta kollegor inom flera olika yrkesprofessioner och från hela Kry-nätverket. Kombination av digitala och fysiska patientmöten för att möta framtidens vårdbehov. Löpande introduktion, utbildning och kompetensutveckling inom ditt område. Friskvårdsbidrag, kollektivavtal och attraktiva förmåner. En inkluderande, jämställd och öppen arbetsmiljö där samarbete och arbetsglädje är centralt. Praktisk information – BVC-sköterska Kry Storgatan Bromölla Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Enligt överenskommelse Arbetstider: Vardagar, dagtid Plats: Kry Storgatan, Bromölla Kontakt och ansökan till tjänsten som BVC-sköterska på Kry Storgatan i Bromölla Rekrytering sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt via vårt digitala ansökningssystem. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef på mail. Observera att vi med hänsyn till GDPR inte tar emot ansökningar via e-post. Läs gärna mer om Kry och våra värderingar på vår hemsida.
Sylvamo, Nymölla bruk söker Tekniker till Konverteringen Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper. Vi söker dig som är en driven och lösningsorienterad Tekniker till Konverteringen! Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Sylvamo, Nymölla bruk får du möjligheten att arbeta i ett stort internationellt företag med en tydlig lokal förankring. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och trygghet genom goda förmåner, kollektivavtal och säkerhet som högsta prioritet i enlighet med vårt motto #peoplebeforepaper. Vi erbjuder dig en framtid inom en innovativ och hållbar industri där din tekniska expertis gör skillnad. Nymölla bruk präglas av en intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget. Du kommer ingå i ett team med engagerade kollegor och en arbetsplats där säkerhet och kvalitet står i fokus. Om tjänsten Konverteringen består av 4 arkmaskiner med tillhörande förpackningslinjer och packstationer med en kapacitet på ca 300 000 ton/år finpapper (A3/A4), det ingår även 1 förpackningslinje för rullar med en årlig produktion kapacitet på ca 160 000 ton. Under konverteringen ingår även all lagerhantering, inlagring och utlastning av allt färdigt gods. I rollen som tekniker arbetar du med drift, underhåll och optimering av produktionsflödet. Ditt huvudsakliga ansvar är att säkerställa att produktionen är säker, stabil och effektiv genom att snabbt identifiera och åtgärda tekniska problem tillsammans med vår underhållsavdelning samt samordna förebyggande underhåll och aktivt delta i förbättringsarbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med drift och underhållspersonal för att optimera processen, minimera driftstopp och maximera produktkvalitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övervakning och optimering av produktionen för att säkerställa hög drifttillgänglighet och kvalitet. Planera stopp på maskinerna tillsammans med vår underhållsavdelning. Felsökning och reparation tillsammans med underhållsteamet vid akuta driftstörningar. Delta i förbättringsprojekt och tekniska uppgraderingar av maskiner och system. Analysera produktionsdata och identifiera orsaker till avvikelser samt föreslå och genomföra förbättringsåtgärder. Leda det systematiska arbetsmiljöarbetet inom skyddsområdet, hålla i skyddsgruppsmöten, skyddsronder och arbeta i vårt rapporteringssystem PIA. Vara tekniskt stöd till operatörer och bidra till deras kompetensutveckling. Vem är du? Vi söker dig som är driven och har en god teknisk förståelse och problemlösningsförmåga. Rollen kräver att du är analytisk och lösningsorienterad och har ett engagemang för säkerhet och kvalitet. Du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team. För att lyckas i rollen behöver du även ha en god kommunikativ förmåga. Dina kunskaper och erfarenheter Du har en teknisk utbildning inom pappers/massa tillverkning, mekanik, automation, el, processteknik eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som kan anses likvärdig. 2 års erfarenhet av underhåll och-/eller drift inom processindustri, erfarenhet inom pappers- och/eller massaindustri är meriterande. Kunskap om mekaniska system, hydraulik, pneumatik och gärna styr- och reglerteknik. Goda IT kunskaper Det är meriterande om du har erfarenheter av LEAN och arbete med digitala underhållssystem som ex. SAP. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Giltigt B körkort Övrigt Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef Konverteringen Pär Nordenhielm på mejl: [email protected] Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Veronica Olsson på mejl: [email protected] Sista ansökningsdag är den 15 juni men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering. På Sylvamo värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille som snart fyller 18år, som behöver extra stöd i vardagen, jag är aktiv och gillar att vara igång, musik och att vara ute är två viktiga inslag i mitt liv. Jag bor i egen lägenhet i Olofström, men jag tillbringar även tid på mina föräldrars gård utanför Jämshög med mina syskon. På gården bor också våra fyrfotade vänner såsom hästar, får, kaniner, hund och katt. På dagarna går jag i skolan där jag även har med en assistent. På min fritid tycker jag mycket om att röra mig ute i skog och mark. Min ”rulle” har ett tredje hjul så att jag kan ta mig fram lite överallt. Jag kan även stå på mina ben och gåträna. Eftersom jag inte har ett talat språk blir det ibland mycket frustration. Därför är det viktigt att du ser tecken och kan avleda mig i tid. På skola och fritids kommunicerar jag med bilder. För mig är det viktigt att jag vet vad som ska hända och känner mig förberedd. När folk inte förstår mig blir jag blixt-arg och kan slänga något i golvet eller veva med armarna. Då är det viktigt att du som assistent håller dig lugn och inte blir rädd. Lika snabbt kan jag bli glad igen. Jag har alltid en räv bakom örat och gillar humor och skratt. Det bästa jag vet är musik. Mina syskon är trötta på att höra samma låtar hela tiden men jag blir glad och lugn av musik. Jag är en aktiv kille som tycker om att vara utomhus. Vem är du som söker jobbet? Kille som tjej är välkommen att söka. Du får gärna gilla att vara aktiv men viktigt att du även kan ta det lugnt. I jobbet är det av stor vikt att hitta balansen mellan aktivitet och vila. Det är meriterande om du har någon typ av vårdvana sen tidigare. Viktigast är att du står stadigt på marken och har hjärtat på rätt ställe. Här har du en chans att hjälpa en ung kille ut i vuxenlivet. Tiderna kan variera men det är kväll , sovande jour och helger eftersom kunden går på skola och fritids. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka med en gång.
Välj ett jobb för att visa detaljer