Lediga jobb i Dals-Ed
Sök totalt 10 lediga jobb i Dals-Ed
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Vill du göra verklig skillnad i människors liv och samtidigt utveckla kvaliteten inom socialt arbete? Vi söker nu en engagerad och strategisk Socialt ansvarig samordnare (SAS) / Utvecklingsledare till vår Socialförvaltning i Dals-Eds kommun. I denna nyckelroll får du möjlighet att kombinera kvalitetsarbete, juridisk kompetens och utveckling av välfärdstjänster – alltid med brukaren i fokus. Du kommer ingå i förvaltningens ledningsgrupp och vara direkt underställd förvaltningschef. ARBETSUPPGIFTER: Som Socialt ansvarig samordnare (SAS)/utvecklingsledare kommer du att arbeta brett med frågor som rör kvalitet, rättssäkerhet och utveckling inom hela Socialförvaltningen. Du har ett särskilt ansvar för att säkerställa att verksamheten uppfyller lagstiftningens krav och att det systematiska kvalitetsarbetet håller en hög nivå. Du fungerar som ett kvalificerat stöd till enhetschefer i deras utvecklingsarbete och bidrar aktivt till att driva förbättringsprojekt och verksamhetsutveckling. I rollen ingår även att arbeta på uppdrag av förvaltningschef i både strategiska och operativa frågor. Du ansvarar för uppföljning, tillsyn och kvalitetsgranskning enligt bland annat SoL och LSS. Du samordnar arbetet med lex Sarah och andra avvikelsehanteringar, medverkar i framtagande och revidering av rutiner, riktlinjer och styrdokument samt agerar sakkunnig i frågor som rör lagstiftning, etik och brukarinflytande. I rollen samarbetar du med nyckelpersoner som Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och Systemförvaltare/verksamhetsutvecklare för digitalisering, och du förväntas delta aktivt i olika samverkansforum och nätverk – både internt inom organisationen och externt med andra aktörer. KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område och har god kunskap om de lagar som styr verksamheten. Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor och att du är van att stödja chefer i sådana processer. För att lyckas i rollen behöver du ha en god analytisk förmåga, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och känna dig trygg i att arbeta självständigt. Då rollen innebär mycket samverkan och dialog med såväl chefer som medarbetare och externa aktörer, krävs det att du har en mycket god samarbetsförmåga och är skicklig på att bygga och vårda relationer. Har du dessutom erfarenhet av arbete som SAS eller liknande strategisk funktion, projektledning eller handläggning av avvikelser och lex Sarah, ser vi det som meriterande. Vi värdesätter även kunskap inom process- och förändringsledning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. VI ERBJUDER DIG: • Ett meningsfullt och varierande arbete där du gör skillnad • Ett öppet och stödjande arbetsklimat med engagerade kollegor • Möjlighet att påverka och utveckla socialförvaltningens arbetssätt • Kompetensutveckling och stöd i din roll • Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete • Friskvårdsbidrag ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas • Tillträde snarast eller enligt överenskommelse • Sysselsättningsgrad 100% • Arbetet förlagd till dagtid ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske under ansökningstiden. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000 ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via epost eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-07-13 Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Hemsjukvården är tillsammans med Nattpatrullen och Kommunrehab en del av Socialförvaltningen i Dals-Eds kommun. Nu söker vi efter en legtimerad sjuksköterska till våra verksamheter. Vi erbjuder ett omväxlande och självständigt arbete och vi arbetar bland annat med introduktionsprogram och mentorskap. ARBETSUPPGIFTER: Som sjuksköterska i Hemsjukvården utför du alla förekommande hälso- och sjukvårdsuppgifter både i ordinärt boende, på korttiden och i särskilda boenden. Du har ett nära samarbete med övriga yrkeskategorier. Förutom ordinarie arbetsuppgifter har vi också ett avtal med Samverkande sjukvård. Det innebär att vi kan få uppdrag via 1177, assistansuppdrag via Hemtjänsten, ambulansen eller Närhälsan och IVPA (I Väntan På Ambulans). Alla som ska åka på IVPA uppdrag måste först gå en utbildning som erbjuds internt. KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du behöver: ● en god samarbets- och problemlösningsförmåga ● kunna arbeta självständigt och i team ● ett pedagogiskt och personcentrerat förhållningssätt ● förmåga att planera och strukturera ditt arbete ● goda kunskaper i svenska och datorvana för att kunna dokumentera väl ● B-körkort Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Visstidsanställning tom 260228, med eventuell möjlighet till förläggning • Tillträde 250901 eller enligt överenskommelse • Sysselsättningsgrad 100% • Arbetet förlagt till dag, kväll och helg både vardagar och helger ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande rekrytering i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske under ansökningstiden. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-08-31. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper, Vi söker en engagerad medarbetare som vill ta ansvar och som har god förmåga att strukturera upp sitt arbete. Du ser noggrannhet som ett medel för framgång samtidigt som du är stresstålig och motiveras av att arbeta mot deadlines. Vidare är du en positiv person som har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en trevlig stämning på arbetet. Urval sker löpande: Your role and responsibilities As an Internal Sales Advisor, you are the contact point for customers and prospects from the Nordics region. Together with your colleagues, you ensure a further expansion of the customer portfolio in this region. You have both in- and outbound contacts with customers and prospects You identify prospects (leads and own research) and you contact them You offer commercial support to the representatives and help building existing customer relationships You actively use promotions, actions and help think about the elaboration of regional actions You process replies from different departments within TVH and communicate these to the customer/prospect You collect market info and pass this on to determine the positioning of the own products You take care of the onboarding of new clients and follow up to ensure a successful collaboration. You contact former customers and you reactivate them You keep the CRM up to date at all times. How to succeed / Your profile Relevant experience in a (technical-)commercial function You have a very good knowledge of the Danish language. You have a good knowledge of English (oral and written) Technical knowledge of parts/machines is preferred. You are a strong relational sales agent focused on achieving results You are a team player and can work independently You are strong in outbound calling You are strong in follow-up and administration What's in it for you A competitive salary. Flexible working hours and a healthy work-life balance. Lots of support and an encouraging team of co-workers. An infectious ‘We Are One’ can-do mentality. A people-centric culture where your fitness and mental well-being matter. People are at our heart TVH is a global business with a family atmosphere, where people are at the center. We value clarity, mutual respect, kindness and open communication. Our people are down-to-earth, easy to work and engage with. We welcome differences and celebrate new ideas. About TVH TVH is a parts specialist for quality parts and accessories for material handling, industrial vehicles, and construction and agricultural equipment. Working at TVH is opting for a company that excels as an international market leader and is well-known for its unstoppable craving for innovation.
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Socialförvaltningen i Dals-Ed är en arbetsplats, där inga tankar idéer om hur man kan utveckla arbetet till nytta för kund, medarbetare och ekonomi är konstiga. Vi vill och behöver vara innovativa i hur vi kan finna smarta lösningar på de utmaningar vi står inför. Vi är den lilla kommunen som antar utmaningen att utveckla och bibehålla både hög kvalité och en smart resursanvändning. Du kommer att arbeta med lösningsfokuserade chefer och medarbetare där samarbete är en viktig framgångsfaktor. ARBETSUPPGIFTER: Till Socialförvaltningens förvaltningskontor söker vi nu en kombinerad Systemförvaltare och Digital verksamhetsutvecklare. I denna kombinerade roll får du möjlighet att arbeta i gränslandet mellan teknik och verksamhetsutveckling – alltid med medborgarens behov i fokus. Som systemförvaltare kommer du att arbeta med underhåll, förbättring och utveckling av Socialförvaltningens verksamhetssystem Life Care från Tieto samt andra system och som finns i verksamheten. I uppdraget ingår support av systemet Life Care. Arbetet som systemförvaltare innebär dialog med systemleverantörer om uppgraderingar, inköp av ev. nya moduler och support. I arbetet ingår även planering och genomförande av utbildning för användare. Att ta fram rapporter och statistik är också en del av arbetet. Som verksamhetsutvecklare för digitalisering kommer du tillsammans med förvaltningsledning och verksamhetsansvariga identifiera behov och möjligheter för att effektivisera och förbättra verksamheten – alltid med fokus på nytta för brukare, medarbetare och ekonomi. Du kommer att representera socialförvaltningen i det kommunövergripande digitaliseringsrådet och ansvara för att föra in förvaltningens perspektiv och behov i det gemensamma digitaliseringsarbetet. En viktig del av uppdraget är att, i samarbete med ledningen, bidra till kommunens övergripande IT-strategi och utifrån denna ta fram en konkret handlingsplan för socialförvaltningen. Arbetet innebär ett nära samarbete internt inom kommunen, särskilt med IT-enheten, enhetschefer samt andra systemförvaltare inom Dalsland och Fyrbodal. KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som har systemvetenskaplig högskoleexamen och/eller annan relevant högskoleutbildning och/eller förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren ser likvärdig. Meriterande är erfarenhet av systemförvaltning i verksamhetssystemet Life Care. Du bör ha erfarenhet med statistikhantering i verksamhetssystem, meriterande är om du arbetat med statistik i Life Care. Det är meriterande om du har erfarenhet av windowsbaserad servermiljö samt hantering av certifikat. Du bör ha erfarenhet av verksamhetsutveckling samt av att planera och genomföra utbildningar för chefer och andra roller i verksamheterna. Meriterande är om du har kunskap om de processer som förekommer i en socialförvaltning. T ex myndighetsutövning och verkställighet av beslut inom socialförvaltningens verksamhetsområden. Du är en utåtriktad person med ett positivt synsätt och har lätt att kommunicera såväl skriftligt som muntligt, samt är bra på att vara konkret och tydlig i sättet att förmedla information. Du tycker om och har förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra. Du är noggrann och strukturerad. Krav på B-körkort. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: - Tillvidareanställning - Tillträde snarast eller enligt överenskommelse - Sysselsättningsgrad 100% - Arbetet förlagd till dagtid ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000 ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via epost eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-07-06 Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vem är du: Vi ser gärna att du som söker har vana av att jobba som snickare/träarbetare samt goda referenser från tidigare anställningar. Då arbetsuppgifterna kan variera ser vi gärna att du har en bred kompetens från olika arbetsmoment snickeri. Du är serviceinriktad och intresserad samt har god samarbetsvilja med kollegor. Körkort typ B är ett krav
Är du en framåt person som har erfarenhet från snickeri- eller produktionsarbete? Gillar du att arbeta praktiskt och vill vara en del av tillverkningsprocessen? Då söker vi dig! Till vår samarbetspartner i Tanumshede söker vi nu produktionsmedarbetare för tillverkning av kundanpassade takstolar. Arbetet utförs i moderna produktionslokaler med delvis automatiserade arbetsprocesser, men även manuella stationer. I rollen kommer du, tillsammans med dina kollegor, att montera och tillverka takstolar utefter ritning. Du ansvarar även för kvalitetskontroller av färdigproducerade produkter samt övervakar produkt när de körs i maskin. Ditt arbete är avgörande för att säkerställa att produkterna håller högsta kvalitet och du blir en viktig del i produktionsflödet. Start: Omgående. Ansök redan idag, urval sker löpande Ort: Tanumshede Omfattning: Heltid, dagtid Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person kan det på sikt finnas möjlighet till anställning hos vår samarbetspartner förutsatt att allting fungerar bra. Din profil Krav: • Behärska svenska i tal och skrift • Erfarenhet från snickeri- eller produktionsarbete • Ritningsläsning Meriterande: • Truckkort A + B För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du är en framåt person som lägger ner stort engagemang i ditt arbete. Du är ansvarsfull och noggrann som person samt har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har arbetat ett par år inom snickeriyrket eller med någon form av produktionsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, anslutna till Almega och med kollektivavtal som garanterar att du får rätt lön, försäkringar och arbetsvillkor. Vi finns lokalt i Västsverige och samarbetar med attraktiva arbetsgivare inom flera olika branscher. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Vi söker Sjuksköterskor till Dals-ed. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Qura Care söker nu sjuksköterskor för högavlönade uppdrag med hög flexibilitet inom kommun (hemsjukvård och särskilt boende) och primärvård. Det finns både kortare och längre uppdrag vilket gör att du kan välja ett upplägg som passar just dig. Vi erbjuder dig: Uppdrag i hela landet Trygghet och frihet Boenden och resor i samband med uppdrag Tillgänglighet dygnet runt alla dagar i veckan Utvecklingsmöjligheter Utbildningsmöjligheter Egen kontaktperson Uppdragen tillsätts löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Du kan även skicka in en ansökan om du är nyfiken och vill veta mer. Mejla din ansökan till: [email protected]
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb