Lediga jobb i Dals-Ed
Sök totalt 17 lediga jobb i Dals-Ed
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Våra verksamheter inom LSS-enheten utgörs av gruppbostäder, dagliga verksamheter och personlig assistans. Vi arbetar för att tillgodose goda levnadsvillkor, delaktighet och meningsfullhet samt att våra brukare ska få stöd och hjälp utifrån deras egna behov och önskemål. Vårt uppdrag är att skapa goda relationer till våra brukare, kollegor och övriga aktörer. Vi som arbetar i verksamheterna har stort intresse och kunskap inom funktionshinderområdet och dess utveckling. Vi är stolta över våra verksamheter och arbetar med stort engagemang och ansvar för vår arbetsplats. Just nu söker vi två drivna och ansvarstagande stödassistenter med hemvist på vårt LSS-boende Galaxen. Du stöttar brukaren i sitt egna hem, du följer med på aktiviteter såsom ridning och bowling, och promenader, du stöttar brukaren i sina rutiner och vardagliga sysslor. ARBETSUPPGIFTER: Vi söker dig som är stödassistent och som vill arbeta på våra LSS-boenden. Vi får flera brukare till oss och våra arbetsgrupper växer. Det som genomsyrar LSS-verksamheten är att du behöver ha goda förmågor att skapa relationer med våra brukare. Ditt intresse för att skapa en fantastisk vardag för alla våra brukare är det som gör dig till rätt person för oss. Vi arbetar med ett lösningsfokuserat förhållningssätt med individanpassad pedagogik för brukarnas bästa. Du blir en del i ett team med kollegor där din kompetens kommer vara värdefull i det fortsatta förändrings-/utvecklingsarbetet inom våra verksamheter. KVALIFIKATIONER: • Stödassistentutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Du har god kunskap och erfarenhet inom LSS-området samt kompetens inom området autism, utvecklingsstörning samt tydliggörande pedagogik. Du ser varje individs behov av stöd. • Du har ett genuint intresse för LSS-arbete och verkligen brinner för att jobba med personer med funktionsnedsättning • Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med välfärdsteknik och digitala hjälpmedel. • Som person är du trygg, ansvarstagande, flexibel, förändringsbenägen, driven och effektiv samt gillar att vara fysiskt aktiv. • Du ser möjligheter istället för hinder, har lätt för samverkan, bidrar till verksamhetens utveckling och tar stort ansvar för ditt arbete. • Du har förmågan att prioritera och göra korrekta avvägningar och räds inte för att tänka nytt. • Du lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt vilket leder till att du skapar förtroende och samarbete. • Du är trygg i dig själv, van att snabbt anpassa dig till nya omständigheter och reflekterar över förbättringsåtgärder samt stresstålig. • Du har lätt för att samarbeta och lära känna nya människor. • Körkort är ett krav Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Visstidanställning t.o.m 251231 • Tillträde 250512 eller efter överenskommelse • Sysselsättningsgrad 100% • Arbetet förlagd till främst dag, kväll, sovande natt och helg ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande rekrytering i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske under ansökningstiden. Tjänsten/tjänsterna tillsätts om erforderliga beslut tas. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-05-05. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Våra verksamheter inom LSS-enheten utgörs av gruppbostäder, dagliga verksamheter och personlig assistans. Vi arbetar för att tillgodose goda levnadsvillkor, delaktighet och meningsfullhet samt att våra brukare ska få stöd och hjälp utifrån deras egna behov och önskemål. Vårt uppdrag är att skapa goda relationer till våra brukare, kollegor och övriga aktörer. Vi som arbetar i verksamheterna har stort intresse och kunskap inom funktionshinderområdet och dess utveckling. Vi är stolta över våra verksamheter och arbetar med stort engagemang och ansvar för vår arbetsplats. Just nu söker vi en driven stödassistent till våra LSS-boenden. Du kommer ha förmånen att arbeta på flera LSS-verksamheter med en grund tillhörighet på ett av våra fina LSS-boenden, Timmergården. ARBETSUPPGIFTER: Vi söker dig som är stödassistent och som vill arbeta på våra LSS-boenden. Vi får flera brukare till oss och våra arbetsgrupper växer. Det som genomsyrar LSS-verksamheten är att du behöver ha goda förmågor att skapa relationer med våra brukare. Ditt intresse för att skapa en fantastisk vardag för alla våra brukare är det som gör dig till rätt person för oss. Du tydliggör vardagen för brukaren med hjälp av olika tydliggörande metoder och hjälpmedel. Du arbetar för att brukaren ska ha en aktiv fritid. Du stöttar brukaren i hemmet med vardagliga hushållssysslor såsom inköp, tvätta och träna. Vi arbetar med ett lösningsfokuserat förhållningssätt med individanpassad pedagogik för brukarnas bästa. Du blir en del i ett team med kollegor där din kompetens kommer vara värdefull i det fortsatta förändrings-/utvecklingsarbetet inom våra verksamheter. KVALIFIKATIONER: • Utbildad stödassistent • Du har god kunskap och erfarenhet inom LSS-området samt kompetens inom området autism, utvecklingsstörning samt tydliggörande pedagogik. Du ser varje individs behov av stöd. • Goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. • Du har ett genuint intresse för LSS-arbete och verkligen brinner för att jobba med personer med funktionsnedsättning. • Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med välfärdsteknik och digitala hjälpmedel. • Som person är du ansvarstagande, flexibel, förändringsbenägen, driven och effektiv. • Du ser möjligheter istället för hinder, har lätt för samverkan, bidrar till verksamhetens utveckling och tar stort ansvar för ditt arbete. • Du har förmågan att prioritera och göra korrekta avvägningar och räds inte för att tänka nytt. • Du lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt vilket leder till att du skapar förtroende och gott samarbete. • Du är trygg i dig själv, van att snabbt anpassa dig till nya omständigheter och reflekterar över förbättringsåtgärder. • Du har lätt för att samarbeta och lära känna nya människor. • Körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Tillsvidareanställning • Tillträde 250801 eller efter överenskommelse • Sysselsättningsgrad 100% • Arbetet förlagd till dag, kväll och kan komma att innehålla sovande natt samt varannan helg. ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande rekrytering i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut tas. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-05-05. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för barnomsorg, grundskola, gymnasieskola, anpassat gymnasium, elevboende med internat, vuxenutbildning, kulturskola i Dals-Ed. Verksamheterna är av avgörande betydelse för samhällsmedborgarna. Med öppenhet och ansvarskänsla arbetar drygt 300 medarbetare inom förvaltningen med stor respekt för sina uppdrag. Korta beslutsvägar och ett gott samarbetsklimat skapar goda förutsättningar för utveckling med kvalitet. Läs mer om våra verksamheter på kommunens hemsida www.dalsed.se.Vi söker dig som, tillsammans med biträdande rektor och boendechef, vill vara med och leda och utveckla Utsiktens gymnasium, anpassade gymnasium och vuxenutbildning där vi är ca 60 medarbetare och ca 110 elever. Utsikten bedriver gymnasieprogram, introduktionsprogram samt individuella och nationella program inom den anpassade gymnasieskolan. De flesta av gymnasieskolans elever bor på vårt LSS-internatboende. Att kombinera studier med boende ger en unik möjlighet för eleverna att prova på ett eget boende och förbereda sig för livet efter skoltiden. Vuxenutbildningen bedriver SFI och enstaka grund- och gymnasiekurser på plats. Övriga kurser och yrkesutbildningar sker på distans eller med våra samverkanskommuner. Tillsammans med dina kollegor på Utsikten organiserar och utvecklar du Utsiktens verksamheter med eleven i fokus utifrån framtidens utmaningar och möjligheter. För mer information om Utsiktens gymnasieskola och boende besök www.utsikten.info Här kan du även ta del av en informationsfilm om vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER: I arbetet som rektor har du ett verksamhetsnära och tillitsbaserat ledarskap som sätter eleven i centrum när du tillsammans med övriga ledare och personal organiserar, driver och utvecklar verksamheten. Som rektor för Utsiktens gymnasium och vuxenutbildning har du tillsammans med biträdande rektor ansvar för skolans elever och du har självständigt ansvar för ca 30 medarbetare och har ett delat ansvar för hela Utsikten tillsammans med biträdande rektor och boendechef. Till ditt stöd har du olika stödfunktioner, elevhälsa och engagerade medarbetare. Ditt arbete består av rektorsuppgifter med såväl övergripande som verksamhetsnära frågor genom ett nära ledarskap för hela skolan liksom i samverkan med andra inom kommunen och externt med samverkansparter. Skolan bygger på extern elevrekrytering och samverkan med samverkansparter, varför en viktig roll i ditt uppdrag är att ha många externa kontakter och vara en ambassadör för skolan. Tjänsten ger dig stora möjligheter att organisera och tillsammans med dina kollegor utveckla Utsiktens gymnasium, anpassade gymnasium och vuxenutbildning. Som chef och rektor har du en nyckelposition som företrädare för arbetsgivaren och ansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. KVALIFIKATIONER: För att kliva in i rollen: • har du adekvat pedagogisk högskoleutbildning och är väl insatt i gymnasieskolans, anpassade gymnasieskolans och vuxenutbildningens styrdokument. • ser du elevernas, kollegornas och andras möjligheter framför hinder och alltid hittar framkomliga vägar i bemötande, kommunikation och ledning. • är du trygg, stabil, empatisk och stresstålig. • är du ansvarstagande och har förmåga att skapa och förmedla struktur och ordning och kan med god analytisk förmåga se och kommunicera kopplingen mellan ekonomi och verksamhet. • samarbetar du utan problem med andra och ser det som en självklarhet att ha en öppen och bra dialog med såväl elever, föräldrar och kollegor. • har du erfarenhet och kompetens kring ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning samt andra funktionsvariationer, t.ex. inom NPF. • har du företrädelsevis rektorserfarenhet och har genomgått/genomgår den statliga rektorsutbildningen. • behöver du ha körkort. Din personliga lämplighet och dina ledaregenskaper är mycket viktiga. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Tillsvidareanställning • Tillträde 2025-08-04 eller enligt överenskommelse. • Sysselsättningsgrad 100% ÖVRIGT: Intervjuer är inplanerade till 19 och 21 maj. Fördjupande tester planeras. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-05-11. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.seKanslienheten består av följande verksamhetsdelar: • Nämndsadministration och systemförvaltning • Kommunikation och utveckling • Plan och bygg • Bibliotek och kultur Nu söker vi en medarbetare med fokus på nämndsadministration. ARBETSUPPGIFTER: Som nämndsekreterare kommer du att vara en nyckelperson när det gäller att samordna, administrera och utveckla ärendeprocessen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. I uppdraget ingår att granska beredningsunderlag, sammanställa handlingar samt att föra protokoll på sammanträden. Du kommer att stödja förtroendevalda och handläggare i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen och dess administration. Du hanterar allmänna handlingar och sekretessprövning enligt gällande lagstiftning. Du har en central roll i diarieföring och kommer också att ha en större roll i arbetet vid allmänna val. Då vi är en liten kommun med stor variation i våra arbetsuppgifter kan det utöver dessa uppgifter även tillkomma andra uppgifter inom kanslienhetens uppdrag beroende på dina intressen och verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som kan arbeta självgående och har ett stort intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor. Du har förståelse för kraven på arbetet i en politiskt styrd organisation och det är meriterande med relevant utbildning och/eller erfarenhet från en liknande tjänst samt att du har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Det är viktigt att du är strukturerad och tar egna initiativ. Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift och är tydlig i din kommunikation. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Då sammanträden ibland sker utanför tätorten behöver du ha B-körkort. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Tillsvidareanställning • Tillträde snarast • Sysselsättningsgrad 100 % • Arbetet förlagt till dag men kvällsarbete förekommer, främst vid sammanträde kvällstid. ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande rekrytering i denna rekrytering, vilket innebär att tillsättande kan ske under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-05-14. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.seSocialförvaltningens organisation hemtjänsten Vår hemtjänst riktar sig i huvudsak till kommunens äldre medborgare. Vårt arbete karaktäriseras av ett stort engagemang för de individer som vi dagligen möter i vår verksamhet. Vi har hjärtat på rätta stället och söker dig som tillsammans med oss vill driva en framtidsbransch och skapa värde för våra brukare. Trivsel och arbetsglädje är något vi värdesätter och gruppen eftersträvar en kultur där vi tar ett stort gemensamt ansvar för vår helhet. ARBETSUPPGIFTER: Tjänsten förutsätter ett nära ledarskap och därför har vi nyligen utökat en enhetschef för hemtjänsten. Tillsammans med din chefskollega leder ni varsin grupp med tillsammans ca 40 kunniga och engagerade medarbetare. Du har ett fullt ansvar för din del av enheten genom personal-, ekonomi-, verksamhets-, och kvalitetsansvar. I vår ledningsgrupp ingår ytterligare sju kompetenta enhetschefer med höga ambitioner och där arbetar vi för att erbjuda en modern service med hög kvalitet. I uppdraget som enhetschef leder, motiverar och stimulerar du medarbetare till engagemang och utveckling, du skapar goda förutsättningar för känsla av sammanhang. Du tar vara på våra medarbetares potential, för att skapa förutsättningar till ett bra arbete utifrån uppsatta mål med verksamheten. Dialog och transparens inom verksamheten och organisationen är viktig. Samverkan med medarbetare, chefskollegor, skyddsombud och fackliga företrädare är viktigt för att säkerställa god kvalitet, en god arbetsmiljö och delaktighet. Dals-Eds kommun är måna om din hälsa och att du mår bra och erbjuder förmåner såsom flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Som chef har du även tillgång till flera olika stödfunktioner samt tillgång till en utbildningsportal för din kompetensutveckling. KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som har en adekvat akademisk utbildning för uppdraget som t. ex. socionom eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Erfarenhet från ledarskap inom hemtjänst eller annan vård- och omsorgsverksamhet är av stor vikt. Vidare ser vi det som positivt om du har erfarenhet av ett gemensamt ledarskap eller ett nära samarbete med chefskollegor. Det är meriterande om du har kunskap inom personal- och ekonomifrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensförsörjning samt god kännedom om socialtjänstlagen. Som person ser vi att du är kommunikativ, ser värdet av att uppmuntra till ett arbetsklimat präglat av samarbete, ansvarstagande och har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare till utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du kan balansera olika krav, behålla lugnet i svåra situationer och kan ta välgrundade beslut. Som ledare är du prestigelös, lyhörd för idéer och synpunkter från dina medarbetare genom att visa respekt, hänsyn och omtanke samt har lätt för att skapa relationer. För att lyckas i rollen ser vi att du är trygg i din ledarroll och har förmåga att självständigt prioritera och agera utifrån verksamhetens bästa. Du arbetar lösningsfokuserat och ser möjligheter. Med din förmåga att se helheten och engagera dina medarbetare att tillsammans nå verksamhetens mål tar ni er an framtidens utmaningar. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och hur du kan passa in och komplettera närmsta chefskollega samt övriga i ledningsgruppen. Körkort är ett krav. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Tillsvidareanställning • Tillträde snarast • Sysselsättningsgrad 100 % • Arbetet förlagt till dagtid ÖVRIGT: De första intervjuerna är planerade att genomföras den 14 maj. Rekryteringsprocessen innefattar även fördjupade tester. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersonen nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-05-04. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.seRäddningstjänsten ska förhindra och minimera skador på liv, egendom och miljö genom att bereda ett, med hänsyn till de lokala förhållandena, tillfredsställande och likvärdigt skydd för alla som bor och vistas i kommunen. Räddningstjänsten ansvarar även för samordning av kommunens säkerhets- och krisberedskapsarbete. Som Beredskapssamordnare kommer du att arbeta med att utveckla kommunens krisberedskap, säkerhetsarbete och trygghetsskapande. Vi arbetar tillsammans inom räddningstjänsten och i samverkan med kommunens förvaltningar, bolag och lokala aktörer. Räddningstjänsten ingår som en verksamhet inom kommunstyrelseförvaltningen i Dals-Ed. Härifrån samordnas kommunkoncernens arbete med civilt försvar, krisberedskap, säkerhetsskydd och trygghetsskapande. Det kommunala säkerhetsarbetet innefattar: • Krisberedskap och krishantering: Hur vi minimerar riskerna för, och konsekvenserna vid, en kris inom vår kommun och närområde. • Skydd mot olyckor: Hur vi skyddar liv, egendom och miljö. • Skade- och brottsförebyggande arbete: Hur vi förhindrar och sänker antalet brott och skador inom kommunen. • Hot- och våldsförebyggande arbete: Hur vi förhindrar och sänker antalet hot- och våldssituationer inom kommunen. ARBETSUPPGIFTER: Arbetet som beredskapssamordnare innebär att utifrån våra upprättade planer och styrdokument, praktiskt stötta kommunernas olika verksamheter i att planera, utveckla, följa upp, utbilda och öva våra olika förmågor för att minska sårbarheten och öka förmågan att hantera fredstida kriser och höjd beredskap. Arbetet är både strategiskt och operativt och förändras med omvärlden. Du förväntas kunna leda och driva egna projekt och processer, men också delta i och vara ett stöd i andras uppdrag. Du kommer att ha kontakt med offentliga och privata aktörer, frivilligorganisationer och allmänhet. Du kommer även ingå i kommunens krisledningsorganisation. Räddningstjänsten arbetar inom denna verksamhetsdel med kommunal krisledning, kontinuitetshantering, beredskapsplanering, samverkan och ledning, säkerhetsskydd, utbildningar, övningar och utvärderingar inom området. Våra arbetsuppgifter utformas och fördelas utifrån verksamhetens och kommunens behov, befintliga medarbetare och dina kunskaper och förmågor. KVALIFIKATIONER: Du har högre utbildning inom relevant område för uppdraget eller annan utbildning eller kunskap och erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Du har kunskaper inom krisberedskapssystemet eller erfarenhet av att arbeta med frågor kopplade till civil beredskap och säkerhetsskydd. Som person är du trygg, stabil och utåtriktad. Du arbetar strukturerat, noggrant och systematiskt. Du har god problemlösningsförmåga, är analytisk och har lätt att lära nytt. Du har en helhetssyn och förstår vikten av samverkan för att nå goda resultat. Det är viktigt att kunna se helheten före de enskilda delarna och analysera vad som är viktigast att prioritera utifrån den mindre kommunens förutsättningar. Vi söker dig som kan skapa förtroende såväl hos medborgare som medarbetare och har förmågan att engagera och kommunicera inom verksamhetsområdet. För dig är det lika självklart att tänka och planera strategiskt som att agera operativt. Verksamhetsområdet är föränderligt och behov finns om att vara anpassningsbar utifrån såväl nationella riktlinjer såsom lokala behov och förutsättningar. Vi är väldigt måna om att få en bra arbetsgrupp som fungerar och kompletterar varandra så vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Tillsvidareanställning • Tillträde efter överenskommelse • Sysselsättningsgrad 100% • Arbetet förlagt till dagtid ÖVRIGT: Tjänsten kräver en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) vilket innebär ett krav på svenskt medborgarskap. Ett krav är också att kunna ta till sig och kunna dela information, muntligt som skriftligt. Uppdraget medför resor i tjänsten varför du behöver ha körkort med behörighet B. Vi gör löpande urval under ansökningstiden. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-05-12. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Vi söker nu både stödassistenter och stödpedagoger till vårt internatboende Toppen inför höstterimen 2025. Eftersom verksamheten ändras nära inpå terminsstart avgörs antalet tjänster av verksamhetens behov och de kompetenser som finns bland de sökande. Utsiktens internatboende Toppen, är ett LSS-boende för elever som studerar på Utsiktens gymnasium. Idag finns sex internat kopplat till vår skola. Boendet är öppet under skolveckan, stängt under lov och helger. Som stödassistent arbetar du efter skoldagens slut tillsammans med ungdomarna i syfte att utveckla färdigheter som förbereder för ett meningsfullt vuxenliv vad gäller boende och fritid. För mer info om verksamheten se vår instagram “utsiktentoppen” eller vår facebooksida “Utsiktens internatboende Toppen”. ARBETSUPPGIFTER: Grunduppdraget i rollen som stödassistent innebär att förbereda, stödja, träna och hjälpa ungdomarna i all daglig livsföring för att utifrån sina förutsättningar klara vad som krävs för att leva ett så självständigt vuxenliv som möjligt. I grunduppdraget som stödpedagog, utöver stödassistentuppdraget, ingår det övergripande ansvaret för social dokumentation, genomförandeplan - ge stöd och råd till övriga i arbetslaget. Även stötta personal i utformandet av individanpassat vardagsstöd, kommunikationsstöd och tydliggörande pedagogiska material - både övergripande för internatet samt för individen, tex, schema, sociala berättelser, städ/dusch/tvättschema, övrigt bildstöd. KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som är positiv, kreativ, driven och jobbar för att ungdomen ska få ett värdefullt, individanpassat och ett bra liv. Du verkar för samarbete, utveckling och känner ansvar för ditt arbete. Du är utbildad stödassistent/stödpedagog. Meriterande är erfarenhet inom LSS-området, särskilt kring utmanande beteende, samt kunskap av NPF-diagnoser. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort och god datavana är ytterligare krav. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: Tillsvidareanställning Tillträde 2025-08-12 Sysselsättningsgrad, 100% Arbetet förlagd till kväll, natt ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande rekrytering i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-06-10. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi direktrekryterar en el-mekaniker/ industrielektriker till en av våra kunder i Mellerud Arbetsuppgifter : I rollen som el-mekaniker kommer Du erbjudas en omväxlande vardag där Du kommer att vara en viktig kugge i underhållsteamet. Tillsammans med produktionschefen planerar du alla de åtgärder för att lösa de olika fel och problem som kan uppstå på en industri. Tillser att olika schemalagda serviceuppdrag genomförs. Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av felsökningar, service, och samtidigt som Du hittar långsiktiga lösningar och förbättringar. Men även att man rycker in där det behövs när det behövs. Är man rätt person för arbetet kommer man att ha stora möjligheter att planera sin egen arbetsdag och sina egna arbetsuppgifter. Kvalifikationer : Vi söker dig som är händig och besitter kunskaper som elektriker men även har ett stort tekniskt intresse. För att passa in i rollen ser vi gärna att du har lägst en el-utbildning på gymnasienivå samt arbetslivserfarenhet av liknande tjänst. Har du dessutom erfarenhet från processindustri är detta meriterande. Du är praktiskt lagd, van att arbeta med händerna, är engagerad, drivs av att hela tiden utvecklas och hålla dig uppdaterad inom den senaste tekniken. Med din kunskap och erfarenhet som elektriker inom processindustrin kommer du att få vara med och utveckla och skapa förbättringar och förändringar i processens alla led. Som person ser vi att Du är flexibel, lösningsorienterad och driven i det Du tar dig an. Då arbetet snabbt kan skifta ser vi att Du har en förmåga att prioritera vad som behöver göras, samtidigt som Du är noggrann och effektiv i ditt arbete. Du är självgående och ser alla problem som dyker upp som utmaningar. För att lyckas i rollen som elektriker är det också viktigt att du har: Kunskaper inom El-Installationer, felsökning, underhåll. Kunskaper inom pneumatik/ styr och reglerteknik och robotar är meriterande. Kunskaper inom PLC är meriterande. Kunskaper och förståelse för elektronik inom Automation. God förståelse för processflöden. Är flexibel, både i sitt sätt att arbeta men också som människa och arbetskamrat. Vana att arbeta mot en uppsatt deadline. Väldigt god Svenska & god Engelska i tal och skrift.
Vilka är vi? Vida Nössemark ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1600 medarbetare och vi har 24 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vår kultur kännetecknas av gemenskap, entreprenörskap, handlingskraft och engagemang. Trots att vi vuxit mycket de senaste åren har vi fortfarande kvar det lilla företagets närhet och sammanhållning. Platt organisation och korta beslutsvägar är viktigt för oss. Vår vision är ”Att Växa”, och det gäller inte enbart bolaget utan även våra medarbetare. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga och få möjlighet att växa både kunskapsmässigt och inom bolaget. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär rollen? Vi söker nu en produktionschef som vill driva och utveckla vårt hyvleri på ett av Europas modernaste sågverk. Sågverket ligger i sydvästra delen av Dalsland i Nössemark. Det blir ditt ansvar att optimera produktion, flöden och utfall efter marknadens efterfrågan. Det kontinuerliga förbättringsarbetet är en viktig del av vår vardag och vi fokuserar inte minst på ett bra ledarskap som skapar engagemang och delaktighet och får människor att växa. Du rapporter till vd och ingår i företagets ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Framför allt söker vi en god ledare med ett stort engagemang när det gäller att utveckla människor, arbetssätt och teknik. Du har troligtvis en arbetsledande position inom industrin idag, men är nu redo för nästa steg i karriären. Hos oss får du utrymme att påverka och göra skillnad!
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Vill du vara en del av ett engagerat team där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad i människors liv? Vi söker nu två undersköterskor som vill bidra till en positiv och utvecklande arbetsmiljö, med stort fokus på omtanke och professionalism. Som undersköterska hos oss kommer du att arbeta nära våra brukare och stötta dem i deras dagliga behov. Vi söker dig som inte bara är yrkesskicklig utan också har ett genuint intresse för människor och deras välmående. Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. ARBETSUPPGIFTER: I ditt arbete som undersköterska kommer du att vara en viktig del i att genomföra biståndsbedömda insatser utifrån genomförandeplaner, där vi arbetar med personcentrerad omvårdnad. Detta innebär att du alltid har ett stort brukarfokus och ser till individens unika behov och önskemål i alla delar av ditt arbete. Tillsammans med biståndshandläggare och den kommunala primärvården säkerställer du att brukaren får den hjälp och vård som är anpassad efter deras specifika förutsättningar. Du kommer också att arbeta utifrån vårdplaner från hälso- och sjukvårdslagen (HSL), och du ser till att insatserna utförs med hög kvalitet och omsorg. Genom att arbeta nära andra yrkesgrupper skapar vi en helhetssyn på brukarens hälsa och välbefinnande, och du bidrar aktivt till att insatserna genomförs på ett sätt som respekterar brukarens integritet och självbestämmande. Ditt fokus på personcentrerad omvårdnad gör att du ser till hela individen och anpassar insatserna för att stödja deras fysiska, psykiska och sociala behov på bästa sätt. KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande tjänst och B-körkort. Du är flexibel och anpassar dig snabbt till nya omständigheter och förändrade förutsättningar. Du är öppen för nya idéer och ser förändringar som en möjlighet till utveckling. Du trivs i sociala sammanhang och har lätt för att skapa goda relationer med både brukare och kollegor. Genom att värdesätta ett nära samarbete bidrar du aktivt till en positiv arbetsmiljö, där du lyssnar på andra och är öppen för feedback. Du arbetar strukturerat och följer givna instruktioner och rutiner noggrant. I stressiga situationer behåller du lugnet och hanterar utmaningar med ett professionellt och stabilt bemötande. Du fokuserar på att leverera hög kvalitet i ditt arbete, alltid med brukarnas behov i centrum. Du har ett stort intresse för att lära dig och utvecklas inom ditt yrkesområde, och ser till att hålla dig uppdaterad med ny kunskap. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter för att bidra till organisationens utveckling. Med en kreativ och proaktiv inställning kommer du gärna med nya idéer och lösningar för att förbättra både arbetsprocesser och arbetsmiljön. Du har en god förmåga att uttrycka dig tydligt, både muntligt och skriftligt, och anpassar din kommunikation efter både situation och personer. Du är lyhörd och bygger långsiktiga relationer med brukare, kollegor och externa aktörer. Du ser värdet i att samarbeta och dela erfarenheter för att uppnå gemensamma mål. Dessutom har du en god förmåga att påverka och motivera andra, oavsett om det handlar om att medla i konflikter eller föreslå förbättringar. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Tillsvidareanställning • Tillträde efter överrenkommelse • Sysselsättningsgrad 100% • Arbetet förlagt till dag, kväll, helg ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-04-27. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb