Lediga jobb i Dals-Ed

Sök totalt 14 lediga jobb i Dals-Ed

💼Vi söker TEAMLEADER D2D 💼 Lönen: 30 000kr/mån + Höga Provisioner💸
Berry Invest AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Lingon Energi är ett utav Sveriges snabbast växande elbolag. Vi har dessutom ett systerbolag i form av en mobiloperatör som heter Lingon Mobil som är en stor aktör på virtuell mobiloperatör marknaden. I dagsläget så jobbar det cirka 20st personer på våran Energi säljavdelning och vi har planer på att utöka det här teamet till 40st personer inom kommande halvåret. Produkten teamet säljer är Lingon Energis elavtal till privat personer. Vi söker därför efter kompetenta ledare med erfarenhet av dörr knack försäljning. Som vill vara med och bygga upp resande säljare team som jobbar över hela Sverige. Det innebär att tjänsten är till stor del på resande fot, med utgångsläge i din hemstad. När du reser tillsammans med ditt team så står företaget för alla resekostnader i form av hotell , tågbiljetter, bilar och bensin. Varje månad så har vi en Fest / Tillställning med tillhörande prisutdelning för Bästa Säljare , Bästa Teamleader och Bästa Kvalité. Under den festen så samlas hela företaget för ett mega partaj och därefter så får hela företaget en extra dag ledigt för en lång helg. Vad vi erbjuder: Garanterad lön på minst 30 000kr/mån 1200kr Provision / per eget sålt abonnemang 200kr Provision / per av teamet sålt abonnemang Firmabil till jobbet som får användas privat som förmån Arbetstider 13 - 21 Möjligheten till att se hela Sverige En ledarroll med stora möjligheter att växa Vad vi kräver utav dig: Är beredd på att sälja själv för att visa vägen för teamet. (Är du säljtrött så sök inte jobbet.) Du klarar av att jobba under budget press Du har giltigt B-körkort som kan uppvisas Du är beredd att resa måndag till fredag Arbetstider 13-21 Må - Tors , 13-19 Fre Du är en ansvarstagande person Positiv och framåt attityd Är en människokännare som har lätt för att komma överens med folk i din omgivning Har erfarenhet av dörr knackning (Måste inte vara el abonnemang , men såklart extra meriterande om du har sålt el mot privat personer) Hur man söker: Om du känner dig träffad och är redo att dig an ditt livs utmaning. Skicka i så fall in en ansökan via mail så hör våran rekryterings avdelning av sig inom kort. [email protected]

3 oktober 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Säljdriven kundtjänstmedarbetare! - Start 25/11
Foundever Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Är du en positiv och härlig person som lockas av att ge kunder bra service? Är du en person brinner för försäljning och har ambitioner att bli en stjärnsäljare? Då ska du söka denna tjänst! Nu söker vi kundtjänstmedarbetare med stark servicekänsla och med ett intresse att sälja till vårt kontor i Ed! Där din personlighet är viktigare än arbetslivserfarenhet! På Foundever™ tror vi att attityd och personlighet betyder mer än tidigare arbetslivserfarenhet. Därför har vi inga krav på tidigare anställningar när vi söker framtida kundtjänstmedarbetare. När du anställs hos oss kommer du att starta tjänsten med en grundutbildning på heltid. Utbildningen är 6 veckor. Under utbildningen kommer våra duktiga utbildare att förbereda dig som nyanställd på allra bästa sätt så att du känner dig trygg i din nya arbetsroll. För att söka detta jobb måste du uppfylla följande: Ha en god kommunikativ förmåga. Tycka om att ge god service och en god kundupplevelse. Ha grundläggande datorkunskaper. Tycka om att arbeta mot uppsatta mål. Tycka om att arbeta med försäljning Dina arbetsuppgifter kommer bestå av: Svara på inkommande Norska samtal Försäljning av produkter under inkommande samtal. Enklare tekniska frågor Frågor rörande fakturor Vi erbjuder: En bra och betald grundutbildning Utvecklingsmöjligheter inom företaget Härlig arbetsmiljö Skiftarbete Grundlön efter kollektivavtal Du kan själv påverka din lön med provision I rollen som kundtjänstmedarbetare får du hjälpa kunder med information om produkter och andra kundtjänstrelaterade frågor. Som kundtjänstmedarbetare hos oss hanterar du inkommande samtal från våra kunder gällande beställningar, fakturafrågor och teknisk support. Din första uppgift är att besvara deras frågor och funderingar för att därefter lyssna efter deras behov och erbjuda dem våra produkter och tjänster som de saknar idag. Merförsäljning är en naturlig del av alla kundsamtal hos oss. I uppdraget ingår också att erbjuda kunderna andra produkter, utifrån deras behov och önskemål. Som kundtjänstmedarbetare är du duktig på att coacha kunden till rätt lösning. Fokus ligger på att skapa nöjda kunder och att svara på deras frågor genom ett trevligt och personligt bemötande. I rollen ingår även försäljning till befintliga och nya kunder som en naturlig del, vilket innebär att du har stor möjlighet att själv påverka din lön då vi tillämpar fast grundlön med tillhörande provisionsmodell. På Foundever finns stora möjligheter att utvecklas och göra karriär. Vi ger dig en flygande start, som följs upp med utbildning, coachning och kompetensutveckling. Utifrån tydliga mål arbetar du tillsammans med dina kollegor i ett engagerat team för att leverera kundservice i världsklass. Kundtjänsten har öppet mån-fre 08.00-19.00, lör 09:00-16:00, så arbetstiderna varierar. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Foundever™ är en global ledare inom branschen för kundupplevelse (CX). Med 170 000 medarbetare över hela världen är vi teamet bakom de bästa upplevelserna för +750 av världens ledande och digitala varumärken. Våra innovativa CX-lösningar, teknologi och expertis är utformade för att stödja operativa behov för våra kunder och leverera en sömlös upplevelse till kunderna i de ögonblick som betyder något. Vårt företagskultur genomsyras av vårt syfte: Create your best moments! Arbetsplatsen är: Nössemarksvägen 12, 668 31 Ed

3 oktober 2024
Sista ansökan:
20 november 2024
Timmertruckförare
Vida AB
Truckförare

Vilka är vi? Vida Nössemark ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 24 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vår kultur kännetecknas av gemenskap, entreprenörskap, handlingskraft och engagemang. Trots att vi vuxit mycket de senaste åren har vi fortfarande kvar det lilla företagets närhet och sammanhållning. Platt organisation och korta beslutsvägar är viktigt för oss. Hos oss arbetar både tjejer och killar med olika utbildningar och bakgrund. En vanlig fördom om sågverksbranschen är att det innebär tungt fysiskt arbete, men den bilden vill vi ändra på! Det tunga arbetet sköts till stor del av automatiserade maskiner, vilket kräver att vi har personal som övervakar och till viss del styr maskinlinjerna. Vår vision är ”Att Växa”, och det gäller inte enbart bolaget utan även våra medarbetare. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga och få möjlighet att växa både kunskapsmässigt och inom bolaget. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär rollen? Vi erbjuder dig ett roligt och självständigt jobb i ett härligt team där alla hjälps åt och drar åt samma håll. Du och en kollega kommer gemensamt att planera och hantera logistiken kring timmerhanteringen så att timmerlagren upprätthålls på rätt nivå. Vårt sågverk i Nössemark är en nyinvesterad anläggning med ny och modern maskinpark. Tjänsten innebär ständigt nattskift. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Du har erfarenhet av att köra större maskiner och fordon, gärna rundvirke, men det är inget krav. Kanske har du erfarenhet av annat arbete kopplat till skogen, men du kommer också långt med ett genuint skogligt intresse. Framför allt söker vi en positiv och engagerad lagspelare med en drivkraft och vilja att bidra i det dagliga förbättringsarbetet. Det viktigaste för oss är att du har en nyfikenhet, engagemang och tar ansvar för ditt arbete.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Kanslichef
Dals-Eds kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.seKanslienheten har i första hand ett externt fokus mot invånare, företag, föreningar, besökare och politiken, och från och med 1 januari 2025 består enheten av följande verksamhetsdelar: • Nämndsadministration och systemförvaltning • Kommunikation och utveckling • Plan och bygg • Bibliotek och kultur ARBETSUPPGIFTER:  Som kanslichef spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom kommunen. Du ansvarar för att leda, samordna och utveckla enhetens verksamheter enligt ovan och du är också en viktig resurs i den samlade ärendeberedningen i kommunen och länken mot politiken.  Du är direkt underställd kommundirektören och ingår i kommundirektörens ledningsgrupp, där du också förväntas ta en aktiv roll i att utveckla hela den kommunala verksamheten och upprätthålla ett kommunperspektiv. Tillsammans med engagerade medarbetare arbetar ni för att uppnå kommunens vision och utvecklingsmål och hanterar övergripande utmaningar för kommunens bästa.  I tjänsten har tidigare uppdraget som ställföreträdande kommundirektör ingått varför erfarenhet av den rollen är meriterande.  KVALIFIKATIONER:  Vi söker dig som har förmåga att engagera, kommunicera och skapa värdefulla möten med kommuninvånare, medarbetare och förtroendevalda. Uppdraget innebär att du behöver vara en god relationsbyggare och aktivt samarbeta med olika aktörer, internt inom kommunens verksamheter men också externt då enheten framförallt har ett externt fokus. För dig är samverkan ett självklart sätt att skapa delaktighet. Du agerar med helhetstänk för kommunens bästa och har förståelse för den mindre kommunens förutsättningar.  Uppdraget som kanslichef innebär att leda de aktuella verksamheterna inom enheten, identifiera och driva utvecklings- och förändringsarbete inom området samt förmåga att omsätta vision till verklighet i enlighet med politikens ambitioner. Du är väl förtrogen med administrativa och nämndjuridiska processer, politisk organisation, kommunal ekonomi, samt den lagstiftning som styr de olika verksamhetsdelarna.  Ditt ledarskap är tydligt, engagerande och förtroendeingivande. Du har fokus som ledare på att skapa en stimulerande och hållbar arbetsmiljö i en robust verksamhet, där medarbetare får möjlighet att bidra och vara delaktiga i att utveckla enheten utifrån uppdraget. Du får energi av att göra andra bättre och är prestigelös i din strävan efter måluppfyllelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  ANSTÄLLNINGSVILLKOR:  • Tillsvidareanställning  • Tillträde efter överenskommelse • Sysselsättningsgrad 100%  • Arbetet förlagt till dagtid.  ÖVRIGT: Tjänsten innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning. Vi gör löpande urval under ansökningstiden. UPPLYSNINGAR:  Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000.  ANSÖKAN:  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2024-10-13.  Välkommen med din ansökan!  Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Maskiningenjör - Pyrotek
Testhuset Urval & Utveckling AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Gillar du tekniska utmaningar inom ett unikt produktområde? Vi söker ytterligare en kollega som Maskiningenjör. Hos oss får du dagligen utveckla innovativa lösningar med ett kompetent team! Om tjänsten I rollen som Maskiningenjör kommer du ha fokus på konstruktion och arbeta produktionsnära för att både ta fram och skapa effektiva lösningar för våra kunder likväl som för vår produktion och anläggning i Ed. Du kommer arbeta i projektform med flertal pågående uppdrag av olika storlek och längd med målet att designa och tillverka verktygsmodeller utifrån ett hållbart, effektivt och lönsamt perspektiv där kvalitet och kundservice är ledord. Du har nära samarbete med övriga inom företaget och fungerar som teknisk support för säljteamet där du i offertförfrågningar bistår med ritningsunderlag. Tjänsten är placerad i Ed och resor kan förekomma till våra kunder. Arbetsuppgifter Konstruktion och modellering i 3D-CAD Hantera kundförfrågningar samt skapa tekniska ritningsförslag Produktionsberedning i form av verktygstillverkning och underhåll Samarbeta med säljare för att säkerställa hög kvalitet och service till kund Om dig Vi söker dig som har Ingenjörsutbildning Goda kunskaper inom 3D-modellering och konstruktion Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har Erfarenhet av verktygstillverkning och tekniskt underhåll Erfarenhet av Solidworks Tidigare arbetslivserfarenhet inom liknande roll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper Prestigelös och ödmjuk i din kompetens med en ständig strävan att kompetensutveckla dig samt utvecklas tillsammans med oss på Pyrotek Kommunikativ där du gärna arbetar i team och är lyhörd för andra interna och externa parter. Du har även en god förmåga att anpassa din kommunikationsstil sett till mottagare Lösningsorienterad och positiv där du ständigt ser lösningar och möjligheter. Ditt tekniska intresse bidrar till att du gärna tar dig an komplexa frågeställningar Självgående och driven med ett stort engagemang i ditt arbete. Du trivs med att ansvara för dina projekt och att få dem i mål. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Safia Jaouhari på 073-501 81 78 och Elin Skau på 073-529 69 67. Välkommen in med din ansökan, urval sker löpande!

24 september 2024
Sista ansökan:
21 oktober 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!
Berry Invest AB
Torg- och marknadsförsäljare m.fl.

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

16 september 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Undersköterska
Dals-Eds kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.seHemtjänsten söker nya medarbetare. Hos oss arbetar du i ett team där brukarens behov är i centrum. Vi finns på Hagalid och vår arbetsgrupp präglas av mycket skratt och högt i tak varvas med omtanke och hjälpsamhet.  ARBETSUPPGIFTER: Vi arbetar med att utföra beviljat bistånd för personer i ordinärt boende. Alla insatser vi utför ska präglas av respekt för den enskildes integritet, självbestämmande och delaktighet. Brukaren ska känna att den är i fokus. Du förväntas även arbeta med delegerade uppgifter från sjuksköterska/rehab samt följa gällande rutiner och riktlinjer. Vi arbetar även med att utveckla verksamheten inom flera områden, bland annat demens, teknik och dokumentation så erfarenhet och intresse från någon av dessa områden är meriterande. KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som är utbildad Undersköterska, har en pågående undersköterskeutbildning eller har intresse för och erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller annan vård och omsorg. Du trivs att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du har god förmåga att samarbeta och kommunicera med personer i olika yrkesroller samt mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Teknik och digitalt stöd är naturliga inslag i arbetet för oss vilket kräver att du kan hantera både datorer och telefoner med lätthet. Du tar ansvar för ditt uppdrag och du bör vara flexibel eftersom att arbetstiden på veckorna kan komma att ändras efter verksamhetens behov. Körkort är ett krav i vår verksamhet. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: • Tillsvidareanställning • Tillträde 2024-11-04 • Sysselsättningsgrad  100 % • Arbetet förlagt till dag, kväll, helg ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande rekrytering i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas. UPPLYSNINGAR: Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000. ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2024-10-14. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 september 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
Åmål: IT-tekniker till Resolutor
Jobbakuten Väst AB
Drifttekniker, IT

Är du en driven IT-tekniker?   Du har mycket goda kunskaper från flera av nedanstående områden:  Windows Server Windows Terminal Server Microsoft SQL Server VMwares olika virtualiserings produkter Ciscos produktsortiment  För rätt person erbjuder vi ett mycket stimulerande arbete. Möjligheten till personlig utveckling är stor och din roll är att aktivt påverka vår utveckling.  Följande egenskaper anser vi vara meriterande:  En entreprenörsanda där du gillar att vara med och påverka och ta ansvar samt arbeta i ett framgångsrikt team. Som person drivs du av problemlösning och tilltalas av att hjälpa andra med deras problem.  Resolutor AB tillhandahåller:  Lösningar kring affärssystemet PengVin Försäljning och installation av hård/mjukvara Molntjänster i egen regi  Tjänsten innebär uppdrag hos kund varför körkort är ett krav. Placeringsort: Åmål

16 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
80% tjänst hos kille i Ed
Inspirera Assistans AB
Personliga assistenter

. Vi söker dig som har förkunskaper i autism och som brinner för rutiner samt har barnasinnet kvar. Du bör vara en person som kan vara snabb i benen, tycka om att bada samt vara lyhörd för kundens behov. Du kommer att arbeta i ett arbetslag med många arbetskamrater. Ni är alltid minst 2 assistenter. Start 1 okt Du har ett rullande 4 veckors schema med arbete varannan helg. Passen är förlagda på 80% utlagt på dag, kväll, natt och helg. Dygnspass. Rekrytering sker löpande. Stor vikt lägges vid personkemi. Krav: goda svenska kunskaper både i tal och skrift. Och körkort och bil

13 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
80% tjänst hos kille i Ed
Inspirera Assistans AB
Personliga assistenter

. Vi söker dig som har förkunskaper i autism och som brinner för rutiner. Du kommer att arbeta i ett arbetslag med många arbetskamrater. Ni är alltid minst 2 assistenter. Start 1 okt Du har ett rullande 4 veckors schema med arbete varannan helg. Passen är förlagda på 80% utlagt på dag, kväll, natt och helg. Du bör vara en person som kan vara snabb i benen, tycka om att bada samt vara lyhörd för kundens behov. Rekrytering sker löpande. Stor vikt lägges vid personkemi. Krav: goda svenska kunskaper både i tal och skrift.

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024