Laboratorietekniker till ALS Scandinavia
Als Scandinavia AB
Laboratorieingenjörer

ALS Scandinavia AB är ett företag inom ALS Group, ett av de största uppdragslaboratorierna för kemiska analyser i världen. I Norden är vi ca 420 anställda inom ALS med laboratorier i Sverige; Luleå, Stockholm, Landskrona, Danmark; Humlebæk, Odense samt i Oslo och Helsingfors. Laboratoriet i Stockholm, Danderyd fokuserar på analyser med korta svarstider. Primärt analyseras för organiska föreningar, metaller och fysikaliska kemiska parametrar i jord och vatten. Läs mer på www.alsglobal.se Vi behöver förstärka vårt team med två laboratorietekniker Om tjänsten Arbetet består av provupparbetning och analys av jord-, bygg- och vattenprover med avseende på organiska parametrar såsom PAH:er, PCB:er, alifater samt metaller. Vid analys används GC-MS, ICP-MS och/eller andra analystekniker. Vattenprover analyseras även för fysikaliska kemiska parametrar som bland annat pH, alkalinitet och turbiditet. Som laboratorietekniker tar man även hand om laboratorieutrustning genom diskning, tömning av provvialer och hjälper till att sortera och slänga gammalt provmaterial. Vi är ett ackrediterat laboratorium, enligt ISO 17025, som erbjuder våra kunder korta leveranstider vilket innebär att arbetet ska utföras effektivt och med god kvalitet. Egenskaper Vi söker dig som har en avslutad naturvetenskaplig utbildning från gymnasiet med vana att laborera alternativt har naturvetenskaplig utbildning från högskola/ universitet. För att trivas med arbetsuppgifterna bör du vara: flexibel, kvalitetsmedveten och resultatinriktad ha förmåga att driva arbetet självständigt, strukturerat och effektivt ha lätt för att lära, kommunicera och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper i att läsa och förstå svenska texter då mycket av vår dokumentation är på svenska. Arbetstider Arbetet är uppdelat i olika pass och arbetstiderna för de olika passen är: dagpass (8:00-16:00), eftermiddagspass (10:00-18:00) och kvällspass (13:00-21:00) ALS erbjuder Vi erbjuder en spännande miljö med omväxlande arbetsuppgifter i en grupp med mycket gott samarbete. Vi erbjuder även möjlighet att påverka och utvecklas i ett internationellt företag med fokus på goda värderingar, ansvarstagande och viljan att lyckas. Tjänsterna avser tillsvidareanställningar med sex månaders provanställning Intresserad? Skicka din ansökan innehållande CV och personligt brev till oss senast den 27 juni 2025 till [email protected] Vi kommer att hålla intervjuer löpande under ansökningstiden. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är avslutad. Ange referens Laboratorietekniker Danderyd i din ansökan. För närmare upplysningar angående tjänsten kontakta Livyar Aziz, Teamleader, [email protected] Facklig representant, Unionen: Christine Eriksson, [email protected]

17 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Idrottspedagoger
Hirely AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Stockholm Sport Academy söker nu nya idrottspedagoger med start i augusti. Vi är ett trevligt tränarteam som arbetar med barn och ungdomsträning, nybörjare till avancerad. I rollen som idrottspedagog är du med och undervisar i sporterna akrobatik och/eller parkour. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet från sporterna, men du ska ha vara öppen och ha en vilja att lära dig. Det finns möjlighet att arbeta flera dagar i veckan (2-8 timmar/vecka). Vi bedriver träningar i utvalda idrottshallar i och runt om Stockholm. Vi erbjuder: Utbildning (Idrottskoncept, HLR och metodik) Personlig utveckling med möjlighet att avancera Trevliga kollegor Möjlighet att jobba på flera platser runt om i Stockhol Ledarskapsmerit till CV Om dig Vi söker dig som har ett brinnande intresse för idrott och som vill vara med och utbilda andra inom olika sporter. Vi har inget krav på att du tidigare ska ha jobbat som tränare då du kommer få utbildning inom ledarskap och metodik från oss. Om oss Stockholm Sport Academy är Stockholms största sportskola. Vi erbjuder träning inom tennis, parkour, multisport, friidrott, akrobatik och fotboll till barn, ungdomar och vuxna. Utöver terminsträning erbjuder vi även lägerverksamhet på lov och ledighet vilket även ger dig som tränare möjlighet att jobba när det passar dig.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Leg Logoped till neurorehab
Olivia Personlig Assistans AB
Audionomer och logopeder

Legitimerad Logoped sökes till neurorehab heltid 100%. Är du vår nya kollega? Vår verksamhet: Vill du arbeta med oss på Olivia Rehabilitering så finns vi i trivsamma lokaler med en stor välkomnande reception, fina behandlingsrum, grupprum och öppna träningsytor. Våran lokal är belägen nära Danderyds sjukhus tunnelbanestation och vi tar emot vuxna med neurologiska diagnoser. Vi arbetar i team bestående av logopeder, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kurator, psykolog, läkare och rehabassistenter och är i dagsläget ca 18 personer. Vi har avtal med Regionen inom specialiserad neurologi, logopedi och specialiserad fysioterapi. Ditt uppdrag: Vi söker nu ytterligare en logoped, helst med erfarenhet inom neurologi. Arbetsuppgifterna är omväxlande med både bedömningar och rehabiliterande arbetsuppgifter. Tjänsten gäller rehab i öppenvård och du arbetar med patientens nedsatta funktioner i tal, röst, språk och sväljningsförmåga. Vi ser gärna att du är idérik och positiv, gillar att arbeta tillsammans men även att du känner dig trygg i ett självständigt arbete. Vi erbjuder: Heltid 100% med start enligt överrenskommelse. Vill du veta mer? Låter detta intressant så kontakta oss på [email protected] eller telefon 08-522 509 31. Du kan läsa mer på vår hemsida: www.oliviarehabilitering.se

17 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Sjuksköterska Annebergsgårdens vård- och omsorgsboende, Danderyds kommun
Danderyds kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt. Annebergsgården har 40 platser med somatisk inriktning. Här upplever de boende att de får ett bra bemötande från personalen, är nöjda med sitt boende och känner sig trygga. Annebergsgården ligger i ett vackert skogsområde i Enebyberg och har nära till allmänna kommunikationer och god tillgång till parkeringsplatser. Är du sjuksköterska med ett genuint intresse för äldreomsorg? Vill du vara med och driva utveckling och förbättring i en verksamhet där din kompetens gör verklig skillnad? Vi söker nu en engagerad sjuksköterska till vårt vård- och omsorgsboende. Låt oss göra skillnad tillsammans - Välkommen att bli en del av oss! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss kommer du att vara omvårdnadsansvarig sjuksköterska för ca 20 boende och arbeta nära din sjuksköterskekollega. Du kommer arbeta tvärprofessionellt tillsammans med läkare, fysioterapeut, arbetsterapeut och omvårdnadspersonal. I din roll kommer du att leda hälso- och sjukvårdsinsatserna i omvårdnadsarbetet och ha ett nära samarbete med vår läkarorganisation. Kompetensutveckling är möjlig, via egen regis kompetensmodell för sjuksköterskor. I din roll ingår sedvanliga arbetsuppgifter såsom läkemedelshantering, delegering, dokumentation, rondarbete, planerade och akuta hälso- och sjukvårdsbedömningar. Du kommer arbeta preventivt inom riskområdena fall, trycksår, undernäring och munhälsa. Som sjuksköterska hos oss kommer du att vara delaktig i att driva förbättrings- och förändringsarbete med fokus på kvalitet och vård av personer med demens och andra kognitiva sjukdomar. Vi arbetar bl.a. med kvalitetsregistren Senior Alert och Palliativa registret. Vi har digital signering för HSL-insatser och delegeringar genom APPVA. HSL- och SoL-dokumentation utförs i Treserva, där även avvikelser registreras och följs upp. Vi är anslutna till NPÖ. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad sjuksköterska  • har erfarenhet av arbete som sjuksköterska • har erfarenhet inom äldreomsorgen • har goda IT- och dokumentationskunskaper • har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för äldre och en vilja att hjälpa andra. Arbetet kräver att du känner dig trygg i din yrkesroll, är självständig och kan ta beslut utifrån dina egna bedömningar. Vi är ett sammansvetsat team som stöttar varandra i de olika professionerna för att våra boende ska få den bästa omvårdnaden. Det är viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga, du är anpassningsbar och har ett prestigelöst fokus på verksamhetens gemensamma mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret (HVB-hem) innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se. Vi rekommenderar att du beställer digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Under sommaren har vi en något begränsad tillgänglighet, om du har frågor kring tjänsten kan du kontakta Mikaela Norlund från vecka 29. Tack för ditt överseende. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Chaufför sökes i Danderyd
Aura Personal AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Tycker du om att köra bil, träffa människor och se nya platser? Då kan du vara vår nästa chaufför! Vi söker i dagsläget chaufförer som kan tänka sig att jobba på heltid. Vi samarbetar idag med ett snabbväxande transportföretag inom fordonsbranschen. Din uppgift kommer vara att transportera personbilar av olika märken och modeller runt om i hela landet och även sköta viss kundkontakt. Det krävs att du innehar manuellt B-körkort och att du är flexibel med arbetstider då du ibland kommer att köra sena kvällar och eventuellt övernatta på förutbestämd ort. Vi söker dig som • Flexibel. • Stresstålig. • God körvana. • Erfarenhet från kundbemötande. • Manuellt B-körkort är ett krav. • Flyttande i svenska i både tal och skrift. Tillsättning sker löpande, tveka inte med att skicka in din ansökan idag så att du kan säkra en plats hos en aktör inom fordonsbranschen! Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!

21 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Leverans av tropiska växter
TerraPlants AB
Lastbilsförare m.fl.

Om jobbet Terraplants söker en medarbetare till vårt team för växtleveranser Terraplants hyr ut och sköter företagsväxter, växtväggar och utemiljö till kontor och offentliga miljöer. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda växtlösningar med service av högsta kvalitet och engagemang. Terraplants är ett familjeföretag som är beläget i Danderyd med erfarenhet inom branschen sedan 1967. Varje person fyller en viktig funktion för att kunna ge bästa resultat till kund. Om tjänsten Vi söker nu en person för heltidsanställning inom växtleveranser. Arbetet innefattar transporter av växtinredning, plantering av växter, montering av växtväggar och andra växtinstallationer, växtskötsel av tropiska växter så som vattning, beskärning och uppfräschning. Vi utgår från vårt kontor i Danderyd och levererar till hela Stockholm med omnejd, våra kunder består av företagsytor, kontor och offentlig miljö både inomhus och utomhus. I din roll ansvar du för leverans av växtinredning till kunder enligt schemalagda tider på ett effektivt sätt. Arbetet innebär mycket fysiskt arbete och många lyft, samt förmåga att läsa av order, ritningar och arbetsbeskrivningar för uppdraget. Detta utförs och planeras tillsammans med leveranschef och medarbetare, vi är alla tillsammans ett engagerat team med lång erfarenhet. Arbetstid vardagar 06.30-15.30. Om dig Vi söker dig som har ett intresse av att jobba fysiskt och samtidigt är serviceinriktad. Du ser kundens behov i första hand. Du är ordningsam, ansvarsfull och vid god fysisk hälsa. Du behöver vara lösningsorienterad och händig. Tidigare erfarenheter är meriterande så som transporter, trädgårdsvana, trädgårdsutbildning, erfarenhet inom blomsterhandel eller motsvarande, erfarenhet av att hantera verktyg och maskiner. C-körkort eller truckkörkort är ett plus. Krav B-körkort Tror du att du är rätt person för denna roll så ser vi varmt fram emot din ansökan! [email protected]

21 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
AI & Visual Content Intern
Piab AB
Bild- och sändningstekniker

About Piab Group: At Piab Group we improve our customers' productivity, sustainability, and safety through evolving industrial automation and have done so since 1951. We believe in an automated world where no resources are wasted, and no humans are injured. With annual sales of ~3 billion SEK and more than 1200 employees, Piab is a global organization, serving customers in more than 100 countries from a vast network of subsidiaries and channel partners. Since 2018, Piab Group has been owned by Patricia Industries, part of Investor AB. What awaits you at our company: Innovative Culture: Be part of a team that thrives on entrepreneurship and innovation. Global Impact: Work with a company that is a world leader in industrial automation Global Presence: You will work in a truly global company with employees in more than 27 countries Sustainable Vision: Contribute to an automated world, reducing resources waste and promoting safety Professional Growth: Access opportunities for continuous learning and international career advancement. Diverse and Inclusive: Join a workplace that values diversity and fosters an inclusive environment. Stable fast-growing employer: As part of Patricia Industries and connected to the Wallenberg family, Piab Group benefits from strong support and a commitment to long-term growth and sustainability. Job Mission: As an AI & Visual Content Intern, you will be instrumental in supporting our Group Communications and Learning team by managing visual content and exploring innovative AI tools. Your role will involve organizing and updating our visual assets, capturing new content, and assisting with creative projects to enhance visual storytelling. Additionally, you will investigate and implement AI technologies to improve content creation and productivity, guiding the team in their effective use. Key Responsibilities: Organize Piab Group’s existing visual content library. Capture new photos and videos as needed (e.g., for internal channels or event documentation). Support storytelling and communication with clear, visual materials. Create and publish content in Piab Group’s primary communication channels. Explore AI tools for content, design, and productivity, applying insights to improve content creation, communication, and brand asset management. Evaluate and present the usability and impact of selected AI tools. Preferred Competencies: We are looking for someone who: Has a passion for AI and emerging technologies in the creative or communication space. Possesses skills in image and video editing/management (e.g., Photoshop, Premiere Pro, Canva, or similar). Is curious, proactive, and enjoys sharing what they have learned with others. Is organized, detail-oriented, and good at structuring content. Communicates fluently in English. Experience and Education: Currently studying or recently graduated in media, communication, design, marketing, or a related field. This is what our employees say about us: "One of the many reasons to love Piab is the growth opportunity. With constant acquisitions, there's always room to develop and expand. #CareerGrowth #Piab" "Working in a collaborative environment where everyone's voice is valued, that's the difference. #Piab #Inclusivity #Teamwork" How to Apply: If you are passionate about innovation and want to make a difference in the world of automation, we would love to hear from you! Click the link to upload your CV in English. Please be advised that a valid work permit for the country we offer the open vacancy is required for non-EU citizens. Unfortunately, applications without a valid work permit cannot be considered.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Digital Learning & Development Intern
Piab AB
Marknads- och försäljningsassistenter

About Piab Group: At Piab Group we improve our customers' productivity, sustainability, and safety through evolving industrial automation and have done so since 1951. We believe in an automated world where no resources are wasted, and no humans are injured. With annual sales of ~3 billion SEK and more than 1200 employees, Piab is a global organization, serving customers in more than 100 countries from a vast network of subsidiaries and channel partners. Since 2018, Piab Group has been owned by Patricia Industries, part of Investor AB. What awaits you at our company: Innovative Culture: Be part of a team that thrives on entrepreneurship and innovation. Global Impact: Work with a company that is a world leader in industrial automation Global Presence: You will work in a truly global company with employees in more than 27 countries Sustainable Vision: Contribute to an automated world, reducing resources waste and promoting safety Professional Growth: Access opportunities for continuous learning and international career advancement. Diverse and Inclusive: Join a workplace that values diversity and fosters an inclusive environment. Stable fast-growing employer: As part of Patricia Industries and connected to the Wallenberg family, Piab Group benefits from strong support and a commitment to long-term growth and sustainability. Job Mission: As a Digital Learning & Development Specialist, you will be part of elevating the company’s digital learning experience, targeting our internal workforce as well as the extensive external workforce of our channel sales partners. You will contribute with knowledge on how to use digital learning to create growth and build competence for Piab Group and our partners across the globe. Key Responsibilities: Collaborate with subject matter experts across divisions to design, storyboard, and develop digital learning courses and modules, taking them from initial concept through to completion. Manage and optimize the Learning Management System (LMS) to ensure a seamless and efficient user experience. Support the migration of content by assigning appropriate attributes within the LMS database. Innovate and expand learning opportunities by exploring and implementing new methods and technologies. Effectively prioritize tasks, set deadlines, and allocate resources to maximize efficiency and ensure timely project execution. Preferred Competencies: To excel in this role, you should: Have a strong interest in instructional design, educational technology, or related fields such as education and curriculum development. Be proactive, taking initiative to make things happen and accepting responsibility for outcomes. Excel at building and leveraging networks of contacts and relationships to achieve objectives, collaborating effectively with others and sharing your knowledge and experience. Demonstrate commitment and determination in executing plans, consistently striving to achieve high-quality results. Act with integrity and self-confidence in all your endeavours. Pay attention to detail, maintaining thoroughness in your work. Be innovative, generating fresh and imaginative ideas and solutions. Be adaptable and unpretentious, capable of handling both operational and strategic tasks with ease Experience and Education: Is currently studying or recently graduated in instructional design, educational technology, education, curriculum and instruction, or a related field This is what our employees say about us: "One of the many reasons to love Piab is the growth opportunity. With constant acquisitions, there's always room to develop and expand. #CareerGrowth #Piab" "Working in a collaborative environment where everyone's voice is valued, that's the difference #Piab #Inclusivity #Teamwork" How to Apply: If you are passionate about innovation and want to make a difference in the world of automation, we would love to hear from you! Click the link to upload your CV in English. Please be advised that a valid work permit for the country we offer the open vacancy is required for non-EU citizens. Unfortunately, applications without a valid work permit cannot be considered.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Distriktssköterska/barnsjuksköterska till Danderyds BVC
REGION STOCKHOLM
Barnsjuksköterskor

Distriktssköterska/barnsjuksköterska till Danderyds BVC Det skall vara kul att gå till jobbet! Vi på Danderyds BVC söker nu dig, barnsjuksköterska eller distriktssköterska, då en av oss går på föräldraledighet. Danderyds BVC är en del av Danderyds Vårdenhet som består av BVC med Amningsmottagning, HLM och Rehab. Detta ger oss en unik möjlighet att arbeta tillsammans med och omkring patienten.  På Danderyds BVC är vi 6 BVC-sköterskor och vi samarbetar mycket med våra övriga enheter, så att det ska blir så bra som möjligt för våra familjer. 2021 öppnade Danderyds BVC även Danderyds amningsmottagning och 2022 startade vi även vår Familjecentral. Familjecentralen är ett samarbete mellan BVC, MVC, öppna förskolan och socialtjänsten i Danderyd, men även Danderyds bibliotek och Folktandvård är delaktiga i samarbetet för att kunna ge så bra stöd som möjligt till våra småbarnsfamiljer i Danderyd.  Vi är en trevlig arbetsplats belägen mitt i Mörby Centrum, Danderyd, ca 15 min med T-bana från T-centralen. Du kan läsa mer om oss på Danderyds BVC Vi erbjuder: Inom SLSO finns goda möjligheter för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. På vårt intranät finns information för dig som nyanställd som stöd i din introduktion när du börjar hos oss. Vi har ett antal obligatoriska utbildningar och utöver detta finns ytterligare möjligheter till kompetensutveckling. Vi erbjuder regelbundet olika utbildningar efter ditt behov och har även ett väl inarbetat introduktionsprogram. Vi erbjuder också våra medarbetare förmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, fri öppen hälso- och sjukvård samt tjänstepension mm. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsuppgifter: Som BVC-sjuksköterska arbetar du utifrån ett helhetsperspektiv med barnets hälsa i fokus. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat mottagningsbesök, hembesök, videobesök, telefonrådgivning, chatt, föräldragrupper, hälsofrämjande och föräldrastödjande samtal, allt i enlighet med barnhälsovårdens riktlinjer. Du får även kontinuerligt kompetensutveckling inom Barnhälsovårdens verksamhetsområde. På barnavårdscentralen och Amningsmottagningen arbetar även vårdcentralens läkare. Vi är en välfungerande arbetsplats som genomsyras av en god stämning och positiv arbetsmiljö. Vi är måna om att du ska känna dig trygg i din roll hos oss och vi kommer därför att anpassa din introduktion utifrån dina tidigare erfarenheter och din kompetens. Anställningsform: Vikariatsanställning t.o.m juli 2026. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Kvalifikationer: Vi söker Dig som är legitimerad sjuksköterska med VUB i barn och ungdom eller öppen hälso- och sjukvård. B-körkort.  Personliga egenskaper: Hos oss hjälps vi åt och vi värdesätter därför god samarbetsförmåga, ett stort engagemang samt ett gott bemötande mot såväl kollegor som patienter. Hos oss har vi högt i tak och nära till skratt! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det skall vara kul att gå till jobbet! Övrig information: Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

22 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Ekonomiassistent till Bogfelts
Bogfelts Street Lights AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du studerat ekonomi och har erfarenhet inom kund- och/eller leverantörsreskontra och vill ta klivet in i en ny roll med goda utvecklingsmöjligheter? Bogfelts är verksamma inom park- och vägbelysning och vi söker nu en flitig ekonomiassistent till vårt kontor i Danderyd. Hos Bogfelts har du alla förutsättningar för att bygga vidare din karriär så ta chansen och sök tjänsten redan idag! Om tjänsten Bogfelts är en välrenommerad, specialiserad och framgångsrik aktör på marknaden för park-och vägbelysning. Vi är i dagsläget verksamma i Stockholms län, Mälardalen och Växjö, med kontor i Danderyd och Örebro. Bogfelts har erfarenhet som sträcker sig tillbaka till 1989 när det gäller offentlig belysning. Bolaget har vuxit sig större med åren och har idag resurser att erbjuda sina kunder en totallösning. Bogfelts söker nu en flitig ekonomiassistent på kontoret i Danderyd. Ekonomifunktionen består i dagsläget av två personer och du kommer därför att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt från leverantörs- och kundreskontra och bokföring till faktura- och kvittohantering. För rätt person finns det goda möjligheter att på sikt ta på sig större ansvar inom redovisning. Du erbjuds En bred roll på en familjär arbetsplats där du kan växa både på ett personligt och professionellt plan Möjligheten att arbeta med engagerade kollegor i en platt organisation där goda utvecklingsmöjligheter finns för den som har ambitioner Arbetsuppgifter Kund- och leverantörsreskontra Bokföring av in- och utbetalningar Faktura- och kvittohantering Kontoavstämningar Övriga administrativa uppgifter Vi söker dig som har En utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi, främst kund- och leverantörsreskontra God förståelse för det ekonomiska flödet Förmåga att kommunicera och uttrycka dig väl på svenska och engelska Goda kunskaper inom Office-paketet God systemvana. Bogfelts arbetar i Visma Business, erfarenhet inom detta är meriterande För att lyckas i rollen ser vi det som avgörande att du som person är noggrann och har god förmåga att strukturera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även självgående och lösningsorienterad. Vidare ser vi att du har god samarbetsförmåga och har lätt för att knyta kontakter med andra. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Placering: Mörby Läs mer om Bogfelts på vår hemsida!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025