Vill du vara med och driva utvecklingen i en global industrikoncern med starkt hållbarhetsfokus? Xylem i Emmaboda söker nu en analytisk och affärsnära controller som vill arbeta nära vår produktion i Emmaboda. Om rollen Som controller på Xylem har du en nyckelroll i att stötta verksamheten med finansiell analys och rådgivning. Du arbetar tätt tillsammans med bland annat processchefer och produktionsledare i Emmaboda för att säkerställa att vi når både finansiella och strategiska mål. Du bidrar med ekonomiskt stöd till specifika funktioner och för att trivas i rollen behöver du vara intresserad av verksamheten och ha förståelse för de behov som finns. Dina arbetsuppgifter innefattar att ta fram och analysera finansiell information, rapportera relevanta insikter och rekommendationer till ledning, samt följa upp prestation i förhållande till nyckeltal. Du identifierar avvikelser, hanterar risker proaktivt och är med och driver förbättringsinitiativ. I rollen är du en del av det lokala controller-teamet och dessutom förekommer samarbete med den globala finansorganisationen inom Xylem. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi/finans och 4–5 års erfarenhet av controllerarbete, gärna i tillverkande industri. Du har god systemvana, mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med budget, prognoser och ekonomiska analyser. Erfarenhet av att arbeta i SAP är meriterande. Vi tror att du är en person som: Är analytisk, affärsmässig och strukturerad Kommunicerar tydligt och kan förklara ekonomiska samband för olika målgrupper Trivs i en föränderlig miljö där du får arbeta både självständigt och tillsammans med andra Har god samarbetsförmåga och engagemang i verksamhetens utveckling Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Information Välkommen med din ansökan via vår hemsida! Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] alternativt [email protected]
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Ledare med hjärta och driv? Bli enhetschef inom äldreomsorgen i Emmaboda. Vill du vara med och forma framtidens äldreomsorg i en kommun där närhet, kvalitet och engagemang står i centrum? Emmaboda kommun söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad enhetschef. Vi står inför flera spännande förbättringsarbeten med målet att skapa en verksamhet där individens behov alltid är i fokus och där våra medarbetare ges rätt förutsättningar att hålla över tid. Här får du ett meningsfullt uppdrag där du leder med hjärta, struktur och framtidstro. Som enhetschef ansvarar du för att: • Leda och utveckla verksamheten inom hemtjänst och särskilt boende • Säkerställa att omsorgen bedrivs enligt SoL, HSL och andra relevanta regelverk • Implementera och följa upp ett personcentrerat och kvalitetssäkrat arbetssätt • Driva systematiskt kvalitetsarbete och arbeta aktivt med arbetsmiljöfrågor • Vara en närvarande, stödjande och inspirerande ledare som skapar engagemang och arbetsglädje Du blir en viktig del av ett ledarteam där vi tillsammans driver förbättringsarbete och utveckling med fokus på långsiktighet, hållbarhet och individens bästa Vi erbjuder • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag • Möjlighet att påverka och utveckla en verksamhet i förändring • Ett nära och stöttande ledarskapsteam • Kompetensutveckling och stöd i din chefsroll • Ett meningsfullt och varierat arbete där du får göra skillnad för både enskild och medarbetare • Stöd från kollegor, HR och ledningsgrupp • Möjlighet till kompetensutveckling och ledarskapsutbildningar • Friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider Välkommen med din ansökan! Tillsammans skapar vi en trygg, värdig och modern äldreomsorg i hjärtat av Emmaboda kommun. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Har en relevant högskoleutbildning, exempelvis som socionom, sjuksköterska eller annan utbildning som bedöms likvärdig och relevant för uppdraget • Har erfarenhet av ledarskap, gärna inom äldreomsorg eller offentlig sektor • Har god kännedom om lagstiftning och styrdokument inom äldreomsorg • Är strukturerad, kommunikativ och har ett genuint intresse för människor och utveckling • Trivs i en roll där du får vara både strategisk och operativ Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse ÖVRIGT Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Sparbanken Eken är inte en vanlig bank. Vi är kundnära och enkla att ha att göra med. Vi är en lokal bank som finns nära våra kunder genom livets alla faser. Att vi är lokalt ägda och gillar att ge tillbaka till närsamhället skapar stolthet, både hos våra medarbetare och kunder. Ditt nästa äventyr kan börja, hos oss. Om tjänsten I rollen som privatrådgivare kommer du att jobba med att utveckla och fördjupa både befintliga och nya kundrelationer. Du kommer att arbeta med bankens samtliga kunder som du utvecklar genom hög kontaktfrekvens med aktiva affärsförslag i syfte att skapa volymtillväxt, lönsamhet och kundnöjdhet. Du identifierar kundbehov avseende krediter, placeringar, betalningar, försäkringar och genomför anpassade affärslösningar. Du hjälper, guidar och inspirerar dina kunder i alla våra kanaler och möter kunden personligen på kontoret, via telefon och/eller digitalt. Om dig Du är driven och ambitiös och gillar nya utmaningar, du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Att ge bra service är en självklarhet för dig. Du har god initiativförmåga och vill ta till dig nya kunskaper och arbetssätt. Du har goda ekonomiska kunskaper, gärna akademisk examen eller liknande som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har tidigare jobbat med rådgivning inom bank och har en SwedSec-licens för rådgivare och bolån. Det är meriterade om du har IDD licens då vi tillhandahåller både liv- och sakförsäkringar. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder dig Hos oss är varje medarbetare viktig. Vi tror att du växer som mest när du får förtroende, möjlighet att påverka och ett tydligt syfte i ditt arbete. På Sparbanken Eken får du allt detta – i en framtidsinriktad fullservicebank med stark lokal närvaro och höga ambitioner. Här är du med och driver utvecklingen för både våra kunder och för den region vi verkar i. Därför erbjuder vi dig: Ett meningsfullt uppdrag – du är med och förverkligar idéer och drömmar för människor och företag i vår region. En hållbar arbetsmiljö – ett generöst friskvårdsbidrag, regelbundna hälsokontroller och massage på arbetstid. Trygghet och förmåner – du erbjuds sjukvårdsförsäkring, förmånliga villkor på bankens produkter och tjänster samt vår resultatbaserade bonus "Guldeken". Möjlighet att påverka – vi är en platt organisation där idéer välkomnas och beslut tas nära verksamheten. Ett samhällsengagemang att vara stolt över – sedan starten 2008 har vi delat ut över 50 miljoner kronor till lokala projekt inom utbildning, kultur och föreningsliv. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% Placering på vårt kontor i Långasjö eller Älmeboda. Ansökningar hanteras av vår HR-ansvariga Cecilia Turnstedt, [email protected], telefon 072-235 41 29 Frågor om tjänsten besvaras av kontorschef Linda Dempsey, [email protected] telefon 072-454 73 66 Vid önskad kontakt med facklig kontaktperson hör du av dig till HR-ansvarig Cecilia Turnstedt som hänvisar dig vidare till rätt person. Sista ansökningsdag är den 31 augusti på grund av den stundande semesterperioden. Vi kommer dock att genomföra urval och intervjuer löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Skicka in CV och Personlig Brev till [email protected] Läs mer om hur det är att jobba hos oss. Välkommen med din ansökan!
Sparbanken Eken är inte en vanlig bank. Vi är kundnära och enkla att ha att göra med. Vi är en lokal bank som finns nära våra kunder genom livets alla faser. Att vi är lokalt ägda och gillar att ge tillbaka till närsamhället skapar stolthet, både hos våra medarbetare och kunder. Ditt nästa äventyr kan börja, hos oss. Om tjänsten Som Kundrådgivare arbetar du i vår kassa/kundtjänst under våra öppettider där du är bankens viktiga ansikte utåt. Du hjälper både privat- och företagskunder med vanligt förekommande kassaärenden som betalningar, inlåningskonton, guidning i våra digitala miljöer och övriga vardagsärenden. Du har även tillsammans med Sparbanken Ekens Privatrådgivare gemensamt ansvar för en del av bankens privatsegment där du ansvarar för att utveckla kundens affärsrelationer med banken. Du jobbar i nära samarbete med Sparbanken Ekens övriga rådgivare genom slussning av affärer. Om dig Som medarbetare hos oss förutsätts det att du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Att ge bra service är en självklarhet för dig. Du har god initiativförmåga och vill ta till dig nya kunskaper och arbetssätt. Du har minst en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller eftergymnasial utbildning. Swedseclicens, Bolånelicens eller erfarenhet av liknande arbete är meriterande. För att klara arbetet krävs goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder dig Hos oss är varje medarbetare viktig. Vi tror att du växer som mest när du får förtroende, möjlighet att påverka och ett tydligt syfte i ditt arbete. På Sparbanken Eken får du allt detta – i en framtidsinriktad fullservicebank med stark lokal närvaro och höga ambitioner. Här är du med och driver utvecklingen för både våra kunder och för den region vi verkar i. Därför erbjuder vi dig: Ett meningsfullt uppdrag – du är med och förverkligar idéer och drömmar för människor och företag i vår region. En hållbar arbetsmiljö – ett generöst friskvårdsbidrag, regelbundna hälsokontroller och massage på arbetstid. Trygghet och förmåner – du erbjuds sjukvårdsförsäkring, förmånliga villkor på bankens produkter och tjänster samt vår resultatbaserade bonus "Guldeken". Möjlighet att påverka – vi är en platt organisation där idéer välkomnas och beslut tas nära verksamheten. Ett samhällsengagemang att vara stolt över – sedan starten 2008 har vi delat ut över 50 miljoner kronor till lokala projekt inom utbildning, kultur och föreningsliv. Ansökan Tjänsten är en visstidsanställning på 100% Placeringsort är vårt kontor i Långasjö. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Ansökningar hanteras av vår HR-ansvariga Cecilia Turnstedt, [email protected], telefon 072-235 41 29 Frågor om tjänsten besvaras av kontorschef Linda Dempsey, [email protected] telefon 072-454 73 66 Vid önskad kontakt med facklig kontaktperson hör du av dig till HR-ansvarig Cecilia Turnstedt som hänvisar dig vidare till rätt person. Sista ansökningsdag är den 31 augusti på grund av den stundande semesterperioden. Vi kommer dock att genomföra urval och intervjuer löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt Skicka in CV och Personligt Brev till [email protected] Läs mer om hur det är att jobba hos oss på sparbankeneken.se/ jobb Välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta i ett av europas mest moderna gjuterier som satsar på framtiden? Vill du dessutom bli en del av ett kompetent team av elektriker och mekaniker? Då kan tjänsten som industrielektriker vara något för dig! Underhållsavdelningen är en central funktion för teknisk service och support av produktionsutrustningar i våra verkstäder där positiv anda och ett högt engagemang präglar teamet. Vi erbjuder en modern anläggning med hög teknisk nivå med stort fokus på maskintillgänglighete För att säkerställa detta investerar vi kontinuerligt i den senaste maskintekniken. Vi vidareutbildar personalen regelbundet inom ett flertal områden såsom inom exempelvis teknik, PLC programmering, säkerhet mm. Vad kan vi erbjuda dig? Industrielektriker är ett brett yrke med stora möjligheter till personlig utveckling. Du kommer att ingå i en grupp med erfarna medarbetare där ni tillsammans utvecklar arbetssätt, kompetens och utrustning. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar såväl akut felsökning som delaktighet i projekt och förebyggande underhåll. Din profil Vi ser att du har en stark förmåga att lösa olika sorters problem. Vidare har du även en god samarbets- och initiativförmåga och har lika lätt för att arbeta i grupp som självständigt. Du har lätt för att kommunicera med personer såväl internt som med externa leverantörer. Som person känner du igen dig i företagets värderingar vilka är respekt, ansvar, integritet och kreativitet. Vidare söker vi dig som har: · En avslutad gymnasieutbilding inom el/automation. · Goda kunskap i svenska och engelska, tal och skrift. Meriterande är även om du har erfarenhet av installation, underhåll och kontroll samt felsökning av industriella elektriska installationer. Villkor Tjänsten avser heltid och tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är främst 2-skift samt natt men även andra tider förekommer. Kontakt Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-07-06. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Billy Landin, chef; 0471-24 80 29 eller Daniel Långberg, rekryterare; 0471-24 74 57. Representant för IF Metall är Sofie Malmborg, 0471-24 70 00.
Arbetsbeskrivning Tjänsten är placerade inom personalavdelningen i Emmaboda och är en specialistroll med självständigt ansvarsområde inom Xylem. Arbetsuppgifterna innefattar ansvara, underhålla samt vidareutveckla system, rutiner och som tillhör processen lön och förmåner. Vidare ingår även att bevaka och tillhandahålla data med myndigheter, organisationer och övriga externa samarbetspartners. Avdelningen är under utveckling och vi ser gärna att du med och skapar framtiden HR service funktioner för våra interna kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av: Genomföra samt kontrollera lönekörningar, bevakning, sammanställning och uppdatering i lönesystem och tidredovisningssystem. Färdigställa underlag till bankutbetalningar. Ansvara och färdigställa underlag till arbetsgivarutgifter samt ge support till anställda, produktionsledare och chefer. I rollen igår även att du tillsammans med dina kollegor arbetar med personaladministrativa frågor, b.la arbete med att uppdatera med vårt personalsystem (Workday), samt lag och avtalsfrågor. Inom gruppen ges även möjlighet till projektarbete. Erfarenhet Vi söker dig med gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi eller motsvarande utbildning där du har jobbat med tal och siffror. Önskvärt är att du har erfarenhet av lönearbete samt goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom erfarenhet av databashantering är även det meriterande. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift. Inom gruppen arbetar vi med de nordiska länderna och det är ett plus om du behärskar danska, norska eller finska i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga och är ansvarsfull. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt. Villkor Tjänsten är en visstidsanställning till den 28 februari 2026. Kontakt Välkommen in med din ansökan, dock senast 2025-06-22. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta Daniel Långberg, HR Talent Aquisition tel. 0471-24 74 57. Representant för Unionen är Anna Skansfors, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du arbeta i ett globalt företag som bidrar till att lösa världens vattenutmaningar? Xylem i Emmaboda söker nu en engagerad och systemvan redovisningsekonom som vill vara en del av vårt professionella ekonomiteam. Vi söker dig som är nyfiken och är intresserad av att fortsätta utvecklas tillsammans med oss. Arbetsbeskrivning Som redovisningsekonom hos Xylem arbetar du brett med redovisning och ekonomisk rapportering. Du ansvarar för löpande bokföring, kontoavstämningar, moms- och skattedeklarationer samt medverkar vid månads- och årsbokslut. Du är delaktig i implementering av processer och är drivande i arbetet med ständiga förbättringar. Du är även involverad i olika projekt och utredningsarbete. Du tillhör gruppen för Redovisning och rapportering som idag består av 20 personer, där ni ansvarar för redovisning, rapportering och compliance för 8 bolag. Vi har en supportande kultur där vi hjälps åt inom gruppen, där du får ta mycket eget ansvar samt vara med och bidra till gruppens fortsatta utveckling. Du arbetar från vårt kontor i Emmaboda men det finns goda möjligheter att arbeta delvis hemifrån. Din Profil Som person är du självgående med en god samarbetsförmåga, då vi jobbar med att supporta varandra i gruppen likväl som mot andra grupper. Du har ett noggrant arbetssätt och har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter samt finner det motiverande. Du är driven, gillar utveckling, ständiga förbättringar samt att effektivisera och standardisera processer. Vidare ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med ekonomi där redovisning varit en del av dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi som grund. Du har god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i olika system. Du behärskar excel bra, och kan jobba med allt från Pivoter till att bygga formler. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Övrig information Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en stor finansorganisation med cirka 65 kollegor. Du arbetar i en internationell miljö och det finns möjligheten att utvecklas tillsammans med oss. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du frågor är du välkommen att kontakta Daniel Långberg, Rekryterare, [email protected] alternativt Samuel Rehn, Accounting Manager, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg. Representant för Unionen är Anna Skansfors, för Akademikerna/Sveriges Ingenjörer Jenny Johansson 0471-24 70 00.
Vi hjälper nu ett företag som söker en pålitlig och arbetsvillig individ som kan axla rollen som diskare på en restaurang i Emmaboda på deltid (50%). Som diskare kommer du att vara en viktig del av restaurangens team och ha ansvar för diskning samt enklare köksuppgifter. Arbetsuppgifterna inkluderar huvudsakligen diskning av köksredskap och porslin samt att hjälpa till med mindre köksuppgifter vid behov. Arbetstiderna kommer att variera och fastställas enligt schema, vilket ger flexibilitet för dig att planera enligt dina behov. Tjänsten kommer att inledas enligt överenskommelse för att säkerställa en smidig övergång. Erfarenhet/Kvalifikationer: Restaurangen är öppen för att anställa personer som har rätt till nystartsjobb eller introduktionsjobb via Arbetsförmedlingen Punktualitet, noggrannhet och vilja att arbeta är viktiga egenskaper för att trivas i rollen Tidigare erfarenhet inom restaurangbranschen är meriterande, men inget krav Om du är redo att ta itu med denna position och har rätt inställning för att göra ett gott jobb, uppmanar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför löpande rekrytering, så var inte sen med din ansökan! Om företaget Om Jobhunter Jobhunter är en jobbförmedling och rekryteringspartner kopplad till Arbetsförmedlingens Rusta och Matcha program. Vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och företag att hitta rätt personal. Genom rekryteringsträffar och individuell matchning skapar vi möjligheter för anställning. Vår tjänst är kostnadsfri för arbetssökande och företag.
SVETSARE TILL KUND I TINGSRYD ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi svetsare till en av våra kunder i Tingsryd. Hos vår kund får du jobba i en modern miljö med högteknologiska maskiner, god sammanhållning och utvecklande arbetsuppgifter. Här får du möjlighet att växa – både i rollen och som person. Arbetsuppgifterna innefattar främst MAG-svetsning samt självständigt svets- och sliparbete i stål, rostfritt och aluminium. Tjänsten är initialt förlagd till dagtid, men kan på sikt övergå till kvällsskift. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av MAG-svetsning och som kan arbeta självständigt, noggrant och med god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen krävs att du har kunskaper i ritningsläsning och mätteknik samt att du kan läsa och förstå svenska. Vi ser gärna att du har en verkstads- eller industriteknisk utbildning med inriktning mot plåt och svets, eller annan likvärdig bakgrund. Har du dessutom traverskort och certifikat från tidigare svetsarprövningar är det meriterande. OM TJÄNSTEN Tjänsten som svetsare är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vi söker just nu busschaufförer för linjetrafik- och närtrafiksuppdrag i Emmaboda! Inom denna tjänst ska du utföra linje- och närtrafik inom Kalmar Län. Du kommer vara stationerad på vår depå i Emmaboda. Vi söker dig som har yrkeskompetensbevis, är flexibel och lösningsorienterad och vi ser gärna att du tidigare arbetat inom något serviceyrke. God svenska är en förutsättning samt att du bemöter stressiga situationer med lugn och trygghet. Erfarenhet inom detta eller liknande uppdrag samt taxiförarlegitimation är meriterande. Tjänsten har varierande arbetstider och startar enligt överenskommelse. Gärna så snabbt som möjligt.
Välj ett jobb för att visa detaljer