Lediga jobb i Emmaboda
Sök totalt 17 lediga jobb i Emmaboda
Lingon Energi är ett utav Sveriges snabbast växande elbolag. Vi har dessutom ett systerbolag i form av en mobiloperatör som heter Lingon Mobil som är en stor aktör på virtuell mobiloperatör marknaden. I dagsläget så jobbar det cirka 20st personer på våran Energi säljavdelning och vi har planer på att utöka det här teamet till 40st personer inom kommande halvåret. Produkten teamet säljer är Lingon Energis elavtal till privat personer. Vi söker därför efter kompetenta ledare med erfarenhet av dörr knack försäljning. Som vill vara med och bygga upp resande säljare team som jobbar över hela Sverige. Det innebär att tjänsten är till stor del på resande fot, med utgångsläge i din hemstad. När du reser tillsammans med ditt team så står företaget för alla resekostnader i form av hotell , tågbiljetter, bilar och bensin. Varje månad så har vi en Fest / Tillställning med tillhörande prisutdelning för Bästa Säljare , Bästa Teamleader och Bästa Kvalité. Under den festen så samlas hela företaget för ett mega partaj och därefter så får hela företaget en extra dag ledigt för en lång helg. Vad vi erbjuder: Garanterad lön på minst 30 000kr/mån 1200kr Provision / per eget sålt abonnemang 200kr Provision / per av teamet sålt abonnemang Firmabil till jobbet som får användas privat som förmån Arbetstider 13 - 21 Möjligheten till att se hela Sverige En ledarroll med stora möjligheter att växa Vad vi kräver utav dig: Är beredd på att sälja själv för att visa vägen för teamet. (Är du säljtrött så sök inte jobbet.) Du klarar av att jobba under budget press Du har giltigt B-körkort som kan uppvisas Du är beredd att resa måndag till fredag Arbetstider 13-21 Må - Tors , 13-19 Fre Du är en ansvarstagande person Positiv och framåt attityd Är en människokännare som har lätt för att komma överens med folk i din omgivning Har erfarenhet av dörr knackning (Måste inte vara el abonnemang , men såklart extra meriterande om du har sålt el mot privat personer) Hur man söker: Om du känner dig träffad och är redo att dig an ditt livs utmaning. Skicka i så fall in en ansökan via mail så hör våran rekryterings avdelning av sig inom kort. [email protected]
Vi söker dig som brinner för matlagning . Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och social. Du har lätt att jobba i ett team En viktig del av arbetsuppgifterna är även att upprätthålla hygienen och att hantera livsmedel på ett korrekt sätt. Det är meriterande om du har erfarenheter från köket sedan tidigare, men det är inget krav. Det viktiga är att du är villig att arbeta och vill ha dig som har planer att arbeta under lång tid. Det finns möjlighet att lära upp dig dina arbetsuppgifter på arbetsplatsen snabbt, om du är duktig. Vi söker dig som är stresstålig, har god samarbetsförmåga och kan ge hög service till våra matgäster. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker arbetare till röjning. Jobb med röjsågar. Viktig är att ha erfarenhet i röjning i Skandinavien. Vi ska gärna anställa hela grupper med erfarenhet.Jobb from idag i minst 3 månader. Till bra och duktiga arbetare vi kan erbjuda jobbet på längre tid, inklusive tillsvidareanställning. · Mycket bra hälsa, pga arbete kräver fysisk ansträngning. · Förmåga att arbeta i ett lag (2- 5 personer). · Ansvar och mycket god kvalitet på arbetet. · Lojalitet mot företaget. · Respekt för kollegor. · Stor fördel är erfarenhet av att arbeta i skogen och körkortet B. · Kunskaper i engelska och svenska är inte nödvändiga. · Gärna, personen interessade av långsiktigt samarbete. Det mesta av arbetet är timjobb, 40 timmar per vecka. Med möjlighet att arbeta lördagar också. Vi erbjuder heltidsjobb. Säsonganställning. Till bästa och duktiga arbetare vi kan erbjuda jobbet på längre tid, inklusive tillsvidareanställning. Vi tillhandahåller arbetskläder, arbetsredskap och transport till arbetet med företagsbil.
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Arbetet bygger på ett socialt synsätt och ett salutogent förhållningssätt. Den enskildes behov och livssituation påverkar hur arbetsuppgifterna ser ut och ska utföras. Arbetet innebär bland annat att - ge stöd och service utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. - aktivt delta i samverkansarbetet enligt samverkansavtalet såsom arbetsplatsträffar mm. - delta i gruppmöten, schemamöten mm. - samverka med övriga professioner inom och utanför den egna organisationen. - dokumentera i verksamhetssystemet. - upprätta och uppdatera genomförandeplaner tillsammans med en enskilde. - arbeta efter socialtjänstplanen, vilken är grunden för vårt dagliga arbete. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på ansvarstagande och flexibilitet. Det krävs också att du kan såväl samarbeta som arbeta självständigt. KVALIFIKATIONER För att trivas och utvecklas hos oss behöver du vara nyfiken och ha ett positivt synsätt. Erfarenhet av att jobba med social dokumentation och genomförandeplaner är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du ska ha en vilja att vara med och föra utvecklingen i gruppen framåt vad gäller dialog, reflektion och arbetssätt. Du ska även ha körkort för bil. Du ska vara utbildad undersköterska. Det är meriterande om du har utbildning inom och erfarenhet av arbete med personer som har demenssjukdomar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Stämmer detta in på dig? Tveka inte utan sök, det kan vara just dig vi letar efter. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du en skicklig CNC-operatör som söker nästa spännande utmaning? Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag, där du får arbeta självständigt och med varierande uppgifter? Då kan rollen som CNC-operatör hos Verktygsteknik Småland AB vara något för dig. För vår kund Verktygsteknik Smålands räkning söker vi på Maxkompetens nu en noggrann och ödmjuk person som kan stärka teamet och bidra till kvalitativt arbete i verkstaden. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsprocessen och du blir anställd hos Verktygsteknik Småland AB. Dina arbetsuppgifter Som CNC-operatör hos Verktygsteknik Småland kommer du att bidra till tillverkningen av precisionsdetaljer; styckvis och kortare serier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Självständigt utföra skärande bearbetning i en fleroperationsmaskin, vilket innefattar bland annat CNC-beredning och ställ. - Läsa och tolka ritningar - Manuell programmering: Redigera och justera CNC-program, samt läsa och förstå programkoder. Din profil Som CNC-operatör på Verktygsteknik Småland behöver du ha en god teknisk förståelse och erfarenhet inom CNC-operatörsarbete. Du bör kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara flexibel för att hantera olika arbetsmoment. Du är praktiskt lagd, noggrann och strukturerad i ditt arbete, och har en ödmjuk inställning till att utvecklas och lära dig mer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Minst 5 års dokumenterad erfarenhet som CNC-operatör/ställare - Goda kunskaper i CAM-beredning - Förståelse för och erfarenhet av manuell programmering - Goda kunskaper i ritningsläsning, inklusive förståelse för lägestoleranser och passningar - Materialkunskap inom metall och aluminium - Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Kunskap i Gibbs/Mastercam - Erfarenhet av trådgnistning - Materialkunskap i Uddeholms sortiment av verktygsstål och specialstål för olika tillämpningar. Vi erbjuder dig Som en del av Verktygsteknik Småland får du arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en trivsam och trevlig arbetsgrupp. Du erbjuds en trygg och stabil arbetsplats med positivt arbetsklimat och kompetenta kollegor. Verktygsteknik Småland erbjuder utveckling inom yrket i form av olika utbildningar. De tillämpar arbetstidsförkortning som kan tas ut vid klämdagar och är generellt mycket flexibla när det gäller behov av ledighet. Övrig information Placeringsort: Växjö Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Måndag-torsdag: 7-16.30, Fredag: 7-13.30 Lön: Personlig lönesättning Verktygsteknik Småland har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Pedersen på 073-4368102. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Verktygsteknik Småland AB är en ledande aktör inom verktygstillverkning, baserad i Växjö, Småland. Sedan starten 2010 har vi specialiserat oss på att leverera högkvalitativa klipp-, bock- och följdverktyg, samt precisionsdetaljer, som är skräddarsydda för att möta våra kunders specifika behov. Vår expertis sträcker sig även till utveckling av prototyper och fixturer, vilket gör oss till en komplett partner för dina behov. Med en passion för precision och innovation, arbetar vårt dedikerade team nära dig för att säkerställa att varje lösning vi levererar är både effektiv och kostnadseffektiv. Beläget i hjärtat av Småland, är vi strategiskt placerade för att betjäna kunder över hela Sverige. Vår starka ekonomiska grund och vårt engagemang för kvalitet och kundnöjdhet gör oss till en pålitlig partner för din verksamhet.
Vill du vara en del av ett framgångsrikt och expanderande företag med starka framtidsutsikter? Orthex Group, Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter, söker nu en engagerad och driven redovisningsansvarig till sitt team i Tingsryd. Orthex Group är ett växande, internationellt företag som förenklar vardagen för människor med funktionella och hållbara hushållsprodukter. Med kunder i över 40 länder på fyra kontinenter och tre egna fabriker, har Orthex ett tydligt mål: att bli ledande inom förvaringskategorin i hela Europa. Företaget har en stark tillväxtstrategi och satsar på innovation för att expandera ytterligare. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos Orthex. Dina arbetsuppgifter I rollen som redovisningsansvarig inom Orthex Group kommer du att ha en nyckelroll i att utveckla och effektivisera koncernens finansiella processer. Du kommer att arbeta nära företagets ekonomiteam på nio personer och rapportera direkt till företagets CFO i Finland. Rollen är bred och omväxlande, där dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvar för månads- och årsbokslut samt löpande rapportering. Budgetering, kostnadsuppföljning och prognostisering i samarbete med Business Controller. Personalansvar för en redovisningsassistent. Myndighetsrapportering och skatteplanering. Bolagsdeklarationer och kassaflödeshantering. Support till chefer och organisationen med ekonomiska rapporter samt utbildning av personal gällande tolkning och hantering av KPI och rapporter. Super User i affärssystem, exempelvis M3. Din profil Vi söker dig som är engagerad, strukturerad och proaktiv i ditt arbete. Du har en analytisk förmåga och drivs av att förbättra och effektivisera processer samtidigt som du utmanar organisationen i att tänka nytt. Du trivs med att arbeta självständigt, men har också lätt för att samarbeta och bygga relationer både internt och externt, genom ditt kommunikativa förhållningssätt. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:? Ekonomiutbildning, gärna med inriktning mot redovisning. Flerårig erfarenhet från en liknande roll med kvalificerat redovisningsarbete och rapportering. God dator- och systemvana samt utmärkta kunskaper i Excel. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet från ekonomiarbete inom tillverkningsföretag samt arbetat i affärssystemet M3 är det meriterande för tjänsten. Vi erbjuder dig Som en del av Orthex får du möjligheten att arbeta i en varierande och spännande roll i ett framgångsrikt och växande företag med starka varumärken och egna produkter. Här får du chansen att vara en del av en öppen och inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig välkomna. Arbetsgruppen inom ekonomi är liten med ett brett uppdrag, vilket ger dig möjlighet att påverka ditt arbete, utveckla processer och ta ett större ansvar. Orthex erbjuder fräscha lokaler samt en rad attraktiva förmåner såsom friskvårdsbidrag, matkuponger, massage på arbetsplatsen och arbetstidsförkortning. Övrig information Placeringsort: Tingsryd med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare med tillämpad provanställning Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag Lön: Individuell lönesättning tillämpas Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.? Orthex Group har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Elin Tornhed på telefon 0730- 56 55 54. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter som gör livet enklare för kunden.??Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år. Orthex Group har tilldelats den prestigefyllda internationella utmärkelsen Red Dot Design Award för sin harmoniska nordiska produktdesign.?Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), GastroMax (köksprodukter) och Orthex (ett stort urval av produkter för hemmet och trädgården). För närvarande har Orthex Group cirka 300 medarbetare och en total omsättning på 86 miljoner euro.?Läs mer på www.orthexgroup.com??
Säljare/lagerpersonal sysselsättningsgrad 100% Vi söker en serviceinriktad och driven säljare / lagermedarbetare till butiken i Emmaboda. Jobbet kommer att vara omväxlande och innefatta allt från kundsälj, administration av websida, lagerarbete samt att ta hand om utställningen. Vi söker en heltid som innefattar helgjobb varannan helg och med start omgående. Som innesäljare på Emmaboda Möbler är du delaktig i hela försäljningsprocessen. För de kunder som besöker butiken är du ofta den första kontakten där din uppgift är att hitta rätt möbler efter deras behov. Du svarar även på förfrågningar via telefon och mejl och sköter beställningar, reklamationer och kontakt med leverantörer. Vår ambition är att anställa en medarbetare som en till två dagar i veckan deltar i våra möbelleveranser till kund. Andelen lager/butiksarbete kommer att variera beroende på säsong. Vi söker dig som: • Har några års erfarenhet från ett yrke inom service och/eller försäljning och som brinner för att leverera grym service och god kvalitet • Har ett genuint intresse för inredning och design • Pratar obehindrat på svenska och engelska då du kommer i kontakt med såväl svenska som internationella kunder och leverantörer • Har god datavana • Har utbildning på minst gymnasial nivå • Har B-körkort Det är mycket meriterande om du: • Har C-körkort med YKB-utbildning Det är meriterande om du: • Har erfarenhet av försäljning från tidigare roller, gärna från butik eller uppsökande försäljning • Har eftergymnasial utbildning inom relevant område • Har erfarenhet av att jobba i komplexa Affärssystem/CRM-system • Har erfarenhet av marknadsföring i sociala medier • Kunskaper inom SEO Ytterligare information om tjänsten: • Anställningsform är heltid, lön enligt Handels kollektivavtal • Provanställning i 6 månader • Tillträde omgående • Tjänsten innefattar arbete helgtid, varannan helg Välkommen in med din ansökan: Kontakt: Kristofer Carlsson [email protected] 070-332 32 30
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en socialsekreterare till individ- och familjeomsorgens utredningsenhet i Emmaboda kommun. Vill du bli nästa medarbetare i vårt härliga team? Vi kan erbjuda en bra arbetsmiljö med en trygg och stabil arbetsplats med erfarna kollegor och närhet till arbetsledning. Hos oss får du både stöd och möjlighet att utvecklas i din fortsatta yrkesroll. Förutom en bra arbetsmiljö med kompetenta och erfarna kollegor är det för oss viktigt med en kontinuerlig kompetensutveckling. En bra introduktion på arbetsplatsen är viktig för alla. Är du ny i yrket kommer du dessutom få stöd av en erfaren kollega som fungerar som mentor för dig. Vi söker dig som vill arbeta med utrednings- och förändringsarbete inom den sociala barn- och ungdomsvården. Det sociala arbetet inom Individ- och familjeomsorgen i Emmaboda kommun är i ständig utveckling med ambitionen att utveckla ett kvalificerat utrednings- och förändringsarbete med barnet i fokus. Vi strävar mot ett evidensbaserat socialt arbete, men det ska även finnas öppenhet för okonventionella lösningar när så behövs. Det är viktigt med samarbete inom organisationen och med externa aktörer för att tillsammans kunna göra den bästa lösningen för barnet/ungdomen och familjen. Vi kommer att kalla aktuella kandidater löpande till intervju under ansökningstiden. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har kunskaper inom relevant lagstiftning. Du ska vara flexibel och ha en vilja att se möjligheter i det sociala arbetet. Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda kunskaper i dokumentation. Vi använder verksamhetssystemet Lifecare. Vi ser gärna att du har utbildning/erfarenhet av BBiC. Har du dessutom kunskaper om Signs of safety är det en fördel. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort för bil är ett krav. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.
IB-RENT Städservice växer! Vill du tillhöra vårt fantastiska gäng som tar hand om våra företagskunder runt omkring Kalmar? Vi har behov av 2 personer med varierande arbetstid. Stor möjlighet till fortsatt anställning efter årets slut. Tillträde enligt överenskommelse. Körkort är ett krav. Du behöver kunna läsa, tala och förstå svenska. Skicka in din ansökan via e-post.
Visar 1 till 10 av 17 jobb