Lediga jobb i Emmaboda

Sök totalt 34 lediga jobb i Emmaboda

Stödassistent inom LSS

Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker efter en ny medarbetare inom funktionsstöd vuxen. Tjänsten som innefattar tjänstgöring dag, kväll samt sovande jour är förlagd både till vecko- och helgarbete. Tjänsten innebär arbete i en gruppbostad enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS. I ditt uppdrag som stödassistent ska du stödja och vägleda personer med funktionsnedsättning i deras vardag. Vi arbetar utefter genomförande plan och särskild arbetsplan för att uppnå goda och likvärdiga insatser. Ditt arbete sker utifrån enskildas mål samt de måluppdrag som verksamheten har. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning motsvarande undersköterska eller barn- och fritidsprogrammet alternativt högskoleutbildning som vi bedömer som relevant inom socialt arbete, pedagogik eller beteendevetenskap. Du ska ha kunskaper inom intellektuell funktionsnedsättning, lågaffektivt bemötande samt att du känner dig trygg med att använda dig av dessa kunskaper i ditt arbete som stödassistent. Vidare ska du ha erfarenhet av att ha arbetat med omvårdnadsarbete. Det är meriterande att ha arbetet med psykiatriska diagnoser. Som person är du van vid att anpassa dig och ditt arbete till olika miljöer och situationer. Du har ett nyfiket förhållningssätt och alltid med individens behov i centrum. I ditt uppdrag som stödassistent ska du kunna utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter samt samverka med andra professioner. Du behöver ha goda färdigheter inom det svenska språket för att kommunicera och dokumentera. Tjänsten ställer krav på att du som person är trygg och säker i din yrkesroll och att du alltid har ett professionellt förhållningssätt till både kollegor, enskilda och anhöriga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp bestående av sju medarbetare med både erfarenhet och kunskap inom området. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Produktionsmedarbetare

Xylem |’zīləm| 1) En vävnad i växter som suger upp vatten från rötterna; 2) ett ledande bolag för vattenteknologi. Vi är ett globalt team som är enade runt ett gemensamt mål; att skapa avancerade teknologiska lösningar för världens vattenutmaningar. Vårt arbete är inriktat på att utveckla nya tekniker som förbättrar hur vatten används, bevaras och återanvänds i framtiden. Våra produkter och tjänster förflyttar, behandlar, analyserar, övervakar och återför vatten till miljön för allmännyttiga företag, industri, bostäder och kommersiella byggnader. Xylem är också ledande inom smart mätutrustning, nätverksteknik och avancerade analytiska instrument för vatten-, el och gas. Vi har starka långvariga relationer med kunder i över 150 länder som känner oss genom vår starka kombination av ledande varumärken och applikationsexpertis med en kraftig inriktning på att utveckla mångsidiga, hållbara lösningar. Om du tycker det låter spännande och vill vara med att lösa jordens vattenförsörjning, hör av dig! Produktionssiten i Emmaboda är den största inom Xylem-koncernen och vi är idag cirka 1250 anställda. I tillverkningen ingår alla moment från gjutning fram till färdig produkt. På siten finns det förutom kärnverksamheten inom produktion även distributionscenter, finansavdelning, produktutveckling, IT, HR med mera. Om tjänsterna Till vår tillverkning i Emmaboda letar vi nu efter kandidater för att kunna utöka vår personalstyrka inom flera områden. I tillverkningen ingår alla moment fram till färdig produkt: gjuteri, bearbetning, montering, målning, provning, packning och statortillverkning till våra elmotorer. Samtliga tjänster är på heltid och arbetstiden är i huvudsak 2-skift. Tjänsterna avser visstidsanställning. Ansvarsområden Som montör arbetar du med slutmontering av våra produkter inom respektive process. Det fysiska flödet består av montering av komponenter till komplett pump, materialhantering, provning, packning och målning av pumpar. Som statorlindare arbetar du i produktionsgrupper där komplett tillverkning av statorer sker. Statorn är motorn som driver vattenpumpen. Våra medarbetare inom materialhantering arbetar med truckkörning och in- och utleverans av ankommande gods. Som gjuteriarbetare arbetar du i huvudsak med efterbehandling av gjutgods vilket innebär rensning, blästring, avsyning samt materialhantering. Din bakgrund Vi söker dig om är tekniskt intresserad och vill jobba inom industrin. Du behöver vara godkänd i de grundläggande ämnena på gymnasienivå helst från en teknisk inriktning. Det är meriterande om du har relevant erfarenhet. Det är även meriterande om du har vana av att köra truck/ travers men det är inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. På Xylem lägger vi stor vikt vid säkerheten och du förväntas liksom alla anställda bidra aktivt till att bibehålla en säker arbetsplats. Som person bör du ha lätt för att samarbeta, vara ansvarstagande och noggrann. Då vi verkar i en internationell miljö är det viktigt att du förstår både svenska och engelska i tal och skrift. Kontakt och ansökan Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webverktyg. Vid frågor, eller för mer information, vänligen kontakta Emilia Fridholm [email protected] Representant för IF Metall är Sofie Malmborg, 0471–24 71 62 Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast, dock senast den 1 maj. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Stödassistent, boendestöd

Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Som anställd inom socialförvaltningen i Emmaboda kommun så erbjuds du ett varierande arbete i en framåtsträvande verksamhet. Vårt boendestöd är organiserat under individ och familjeomsorgen och vi är en del av förvaltningens öppenvårdsteam. Som stödassistent arbetar du i brukarnas hem och enligt biståndsbedömda behov. Du är en viktig del i våra brukares liv och du stödjer dom individuellt genom att arbeta med uppsatta mål och delmål vars syfte är att brukarna ska bli självständiga. Till din hjälp så har du kompetenta kollegor och tillsammans med brukaren formar vi ett individuellt stöd. KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för tjänsten så har du tidigare arbetat med boendestöd och du är väl förtrogen med vad det innebär att arbeta med IBIC. Du har minst gymnasieutbildning där socialt arbete ingick i utbildningen. För att lyckas i ditt uppdrag så behöver du vara flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du behöver också ha lätt för att skapa nya relationer och underhålla befintliga. Körkort för bil är ett krav. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Erfarna svetsare sökes till högteknologisk kund

Vi söker erfarna och kvalificerade svetsare till vår kund. Om du har rätt kompetens, är självgående och trivs i en stimulerande arbetsmiljö, då är du precis den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Självständigt utföra svets- och sliparbete i stål, rostfritt och aluminium. Svetsprocesser inkluderar MIG, MAG, TIG, MMA, lödning, punktsvetsning och induktionssvetsning. Arbete med svetsning i löpande produktion, prototyptillverkning samt fixturtillverkning. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Erfarenhet av MAG och TIG-svetsning i material som är 1,5 - 20 mm tjockt. Förmåga att arbeta självständigt, noggrant och ha god samarbetsförmåga. Kunskaper i ritningsläsning och mätteknik är viktiga förutsättningar. Kunna läsa och förstå svenska. Uppnå kvalitetsnivå B enligt ISO 5817. Godkänd enligt företagets interna svetsarprövning i enlighet med ISO 9606-1 eller ISO 9606-2. Utbildning: Verkstads- eller industriteknisk utbildning med inriktning på plåt och svets eller motsvarande. Meriterande: Traverskort och certifikat från svetsarprövningar. OM TJÄNSTEN Tjänsten som svetsare är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. Efter en tids anställning hos Eterni övergår anställningen till vårt kundföretag.   ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

25 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Lärare i fritidshem / Fritidspedagog

Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. Johansfors skola ligger i norra kommundelen. Här finns skola F-6, fritidshem och bibliotek. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem eller fritidspedagog har du ansvar för att driva och utveckla det pedagogiska arbetet med eleverna inom skolans fritidsverksamhet under eftermiddagstid. Det innebär att du enskilt och gemensamt med kollegor planerar, utvärderar och följer upp fritidsverksamheten. Du skapar aktiviteter som leder till en meningsfull fritid för eleverna. Under skoltid undervisar du i idrott och/eller fungerar som stöd i de lägre årskurserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är lärare i fritidshem/fritidspedagog med behörighet att undervisa i ämnet idrott. Du är trygg och tydlig samt besitter en personlig mognad med goda ledaregenskaper och samarbetsförmåga. Vidare sätter du eleverna i centrum i alla situationer och har god förmåga att kommunicera med elever, föräldrar och kollegor. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Point Logistik söker sommarvikarier till Emmaboda

Vi är i full gång med rekrytering inför sommarn och söker nu nya distributörer! Intresserad? Tveka inte att ansöka via vår hemsida: www.pointlogistik.se Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten måndag till lördag (6 dagar i veckan). Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 02.00 och 06.30 på vardagar och mellan kl. 02.00 och 07.00 på helgerna. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!

25 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Serviceingenjör

Är du intresserad av att arbeta i en spännande och dynamisk bransch med erfarna och kompetenta kollegor, där vi har en härlig gemenskap? Vill du arbeta med samhällsviktig infrastruktur där varje sekund gör skillnad? Är du ansvarstagande och gillar att tänka nytt? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss. Nu söker vi en kvinnlig eller manlig Serviceingenjör med placering i Emmaboda eller Vislanda Om tjänsten Du kommer att ingå i ett team med kollegor som ansvarar för driftverksamheten och driftkvalitén av våra egna och våra kunders anläggningar inom Servicegruppsområde Syd. Arbetet innebär bland annat: -Förebyggande och avhjälpande underhåll på TV och radioantenner med tillhörande sändarsystem samt reservkraftsystem där batterier och elverk ingår. -Arbete med kritisk infrastruktur som till exempel Rakel-nätet. -Konfigurering eller felsökning av transmissionsnät inom DWDM eller radiolänknät. -Fastighetsteknik Rollen är bred och spännande med stor frihet under eget ansvar. Om dig Vi söker dig som har en bakgrund inom ett tekniskt yrke eller har liknande utbildningsbakgrund. Du har en stark förmåga att driva på och lösa de uppgifter som du ställs inför. Hos oss blir du del av en dynamisk grupp med gott samarbete och stark gemenskap. Servicegrupp Syd ansvarar för förvaltning, drift och underhåll på teknisk utrustning inom Skåne, Halland, Blekinge, Kronoberg samt södra delen av Västra Götaland Län. Arbetstiden är företrädesvis dagtid, i tjänsten förekommer det arbeten på annan ort där övernattning kan krävas. Även beredskap och arbeten på kvällar/helger kan förekomma. Vi söker dig som: Är ambitiös och har ett genuint intresse för teknik och problemlösningar. Du har god vana att jobba med datorer och har en grundläggande teknisk förståelse samt en nyfikenhet att lära sig mer om IP-nät, mobilnät, TV och radionät, reservkraft samt fiber- och transmissionsnät. Vi arbetar för en jämn könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten Formella krav: • Du innehar B-körkort. • Har praktisk erfarenhet av installationer och service på lågspänningsanläggningar. • Du klarar läkarundersökning och utbildning för arbete i mast då mastintyg är ett krav i tjänsten. • För anställning krävs att godkänd drog- och alkoholtest genomförs och att godkänd bakgrundskontroll liksom godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs, detta eftersom anställningen innefattar säkerhetsklassning. Med anledning av detta krävs även svenskt alternativt nordiskt medborgarskap. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och letar efter dig som är engagerad och serviceinriktad samt drivs av att göra ett bra arbete. Du arbetar systematiskt och lösningsorienterat och planerar dina dagar på ett effektivt sätt. Du är nyfiken på teknik och gillar att tänka nytt. Då det i rollen är vanligt med ensamarbete är det viktigt att du är en person som kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du har god prioriteringsförmåga och tar ansvar för ditt arbete och det du levererar. Naturligtvis är du också en person som identifierar dig med Teracom Samhällsnäts tre kärnvärden Ansvarstagande, Lösningsorienterade och Engagerade. Det är meriterande om du har: Eftergymnasial utbildning eller flerårig praktisk erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. · Jobbat som elektriker och har dokumenterad elkompetens. · Praktiska kunskaper om tv- och radioteknik, mobilnät, radiolänk, fibernät, rakel, likriktaranläggningar samt reservkraft. · Innehar BE, CE körkort. Din ansökan Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 9:e Maj 2024, ansökningarna behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor om oss eller tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Olsson, Servicegruppchef Syd på e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Teracom Samhällsnät Teracom samhällsnät bidrar till ett tryggare samhälle genom att våra tjänster ser till att information och kommunikation kan fungera för de allra viktigaste samhällsfunktionerna även i kris och krig. Våra uppdrag inkluderar utsändningen av public servicekanalerna för radio och tv, beredskapsuppdraget Viktigt Meddelande till Allmänheten och ansvaret för kommunikationssystemet Rakel (det svenska blåljusnätet). Vi utvecklar och levererar också allt fler beredskapstjänster samt olika typer av kommunikationslösningar till totalförsvarsviktiga aktörer. Vi är ett statligt bolag och i Sverige är vi ca 500 medarbetare som finns på ca 50 orter i landet. Vår vision är att vi, i samarbete med våra uppdragsgivare, ska göra Sverige tryggare där det behövs, när det behövs

24 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Administratör med inriktning lön och ekonomi till Lessebo ÅC

Är du en driven person som har erfarenhet av löpande lönehantering och ekonomiarbete? Nu har du chansen att vara en del av Lessebo ÅC:s fortsatta framgångssaga. Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Företaget expanderar och söker nu en engagerad och noggrann administratör med erfarenhet inom områdena lön, ekonomi och HR. Hos Lessebo ÅC får du inte bara ett jobb, du blir en del av en familjär arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos Lessebo ÅC. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Lessebo ÅC kommer du att vara spindeln i nätet för företagets administrativa processer. Du kommer ha en bred och varierad roll där du arbetar nära olika funktioner inom företaget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden såsom lönekörning, reseräkningar och traktamenten. Stödja i ekonomiska processer som exempelvis löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt supportera i andra delar av ekonomiarbetet såsom bokslut och årsredovisning. Stötta upp i rekryteringsprocesser, hantera anställningsavtal och planera onboarding av nyanställda. Hantera utbildningsadministration och tillbudsrapportering. Övriga förekommande administrativa uppgifter. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete inom områdena lön, ekonomi och HR. För att lyckas i rollen som administratör hos Lessebo ÅC är det viktigt att du är noggrann, driven och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett strukturerat tillvägagångssätt med förmågan att se till helheten samtidigt som du uppmärksamma detaljerna. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och trivs med att arbeta i en självständig roll där du tar egna initiativ. Vidare trivs du i att arbeta i en mindre arbetsgrupp där ni tillsammans når framgångsrika mål och har roligt på vägen. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.? Goda kunskaper i Office 365, främst inom Word och Excel. Erfarenheter som vi ser som meriterande för tjänsten är: Kunskaper inom arbetsrätt. Erfarenhet från att arbeta i lönesystemet Kontek. Tidigare erfarenhet från transportbranschen och dess kollektivavtal. Övrig information Placeringsort: Lessebo Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid Lön: Individuell lönesättning tillämpas Lessebo ÅC har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Vi är ett brett företag indelade i flera olika verksamhetsgrenar för att kunna stå våra kunder till tjänst. I organisationen sysselsätter vi idag cirka 90 personer, har 60 egna fordon av olika slag som varje år kör motsvarande 100 varv runt jordklotet. Vi är starkt präglade av mottot nöjda kunder är ett villkor för vår existens. Lessebo ÅC skall med hög kvalitet, service, kompetens och miljöhänsyn erbjuda och utveckla för kunden attraktiva lösningar avseende transporttjänster. Alla som blir berörda av vår verksamhet skall vara fast övertygande om att varje tjänst skall vara en rekommendation för kommande affärer.

24 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Diversearbetare på Möjligheternas Hus Ab med känsla för återbruk

Om tjänsten Möjligheternas hus AB söker Diversearbetare till vår verksamhet i förstahand till vår Secondhand. Vill du vara med och förbättra miljön? Då har du nu en möjlighet att göra det, samtidigt som du får ett roligt, meningsfullt och utmanande jobb! Vi söker efter en affärsinriktad person som kan förstärka vårt team. Övrigt Du arbetar nära dina kollegor och deltar i de dagligt förekommande arbetsuppgifterna med övriga kollegor på Möjligheternas Hus. Kvalifikationer Vi söker dig som har kundkänsla och pedagogisk förmåga att se den enskilde individen, både anställda och deltagare eftersom vi jobbar med arbetsmarknadsåtgärder. Erfarenhet inom området är meriterande Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Mycket god datavana. Personlig lämplighet är avgörande för att du ska trivas i rollen. Meriterande om du har pedagogisk erfarenhet och erfarenhet av handledning. Erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor kan vara meriterande. Erfarenhet inom försäljning och återbruk är meriterande. Om arbetsgivaren Möjligheternas Hus AB är ett helägt kommunalt bolag med 30 anställda. Möjligheternas Hus har i uppdrag att jobba med miljö och arbetsmarknadsfrågor. Vi arbetar med miljöledningssystemet ISO14001 och har upprättat handlingsplaner för varje verksamhet med fokus på Globala målen. Anställning: Tillsvidareanställning med 3 månaders provanställning. Tjänster kan vara från 75%-100%. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan snarast. Tillsättning sker efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Redovisningsekonom

Let´s Solve Water På Xylem arbetar 23 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Produktionssiten i Emmaboda är den största inom Xylem-koncernen och vi är idag cirka 1250 anställda. Finansavdelningen består idag av cirka 65 medarbetare inom flera områden, som arbetar både lokalt och globalt Är du en erfaren ekonom som letar efter ditt nästa steg i karriären? Har du dessutom erfarenhet av redovisning och vill arbeta i en stor organisation? Då kan tjänsten som Redovisningsekonom hos oss vara något för dig! Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är nyfiken och är intresserad av att fortsätta utvecklas tillsammans med oss. Du tillhör gruppen för Redovisning och rapportering som idag består av 20 personer, där ni ansvarar för redovisning, rapportering och compliance för 8 bolag. Vi har en supportande kultur där vi hjälps åt inom gruppen, där du får ta mycket eget ansvar samt vara med och bidra till gruppens fortsatta utveckling. Som Redovisningsekonom har du ansvar för implementering av processer och är drivande i arbetet med ständiga förbättringar. Du är även involverad i olika projekt och utredningsarbete. Vidare arbetar du med bokslutsarbete, löpande bokföring och kontoavstämningar, säkerställa att bokningar är korrekt utförda samt deltar i revisioner. Du arbetar från vårt kontor i Emmaboda men det finns goda möjligheter att arbeta delvis hemifrån. Din Profil Som person är du självgående med en god samarbetsförmåga, då vi jobbar med att supporta varandra i gruppen likväl som mot andra grupper. Du har en noggrannt arbetssätt och har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter samt finner det motiverande. Du är driven, gillar utveckling , ständiga förbättringar samt att effektivisera och standardisera processer. Vidare ser vi att du har flera års erfarenhet av arbete med ekonomi där redovisning varit en del av dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi som grund. Du har god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i olika system. Du behärskar excel bra, och kan jobba med allt från Pivoter till att bygga formler. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Allas lika värde Vi värdesätter olikheter. För oss är det viktigt att alla ska känna sig välkomna, inte bara på Xylem utan överallt i världen. För oss innebär mångfald mer än bara en policy eller en uppsättning metoder. Mångfald är en grundläggande del av vår företagskultur och en nyckel till långsiktig tillväxt. Övrig information Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en stor finansorganisation med cirka 65 kollegor. Du arbetar i en internationell miljö och det finns möjligheten att utvecklas tillsammans med oss. Välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-05-19. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du frågor är du välkommen att kontakta Daniel Långberg, Rekryterare, [email protected] alternativt Maria Lemon, Accounting Manager, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg. Representant för Unionen är Anna Skansfors, för Akademikerna/Sveriges Ingenjörer Jenny Johansson 0471-24 70 00.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024