Lediga jobb i Enköping

Sök totalt 269 lediga jobb i Enköping

Systemutvecklare – projektledning backend
Enköpings kommun
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb På Teknik- och serviceförvaltningen i Enköpings kommun arbetar vi för att skapa en hållbar och väl fungerande vardag för Enköpingsborna – både idag och i framtiden. Med ansvar för fastigheter, allmän plats, VA, måltidsservice och servicefunktioner är vi en nyckelspelare i kommunens utveckling. Hos oss får du möjlighet att påverka, samarbeta och bidra till att nå en hållbarare och attraktiv kommun. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och förverkliga goda idéer – är du en av dem? I din nya roll blir du en del av förvaltningens verksamhetsstöd som arbetar på staben. Här har vi olika spetskompetenser men arbetar tillsammans som ett team. Vi i Enköpings kommun tycker hälsa är viktigt och därmed erbjuder vi ett friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har flera års erfarenhet av backendutveckling och som trivs med att utveckla och implementera lösningar som kopplar samman olika system och tjänster. Som person är du självgående, analytisk och lösningsorienterad med en förmåga att arbeta strukturerat. Din starka samarbetsförmåga och goda kommunikationsförmåga gör att du bidrar effektivt i team. Du är flexibel och öppen för att lära dig nya teknologier och arbetsmetoder, samtidigt som du är självgående och proaktiv med en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du har förmågan att leda dig själv mot uppsatta mål och strukturera ditt vardagliga jobb. Hos oss blir du en viktig del av vårt utvecklingsarbete där du kommer att både ta fram och implementera lösningar i projektform. Därför vill vi att du har erfarenhet av projektledning och projektmetodik. Som kollega hos oss kommer du att arbeta med: • Utveckla och driva implementation av tekniska lösningar/system/digitala arbetssätt utifrån projektdirektiv, aktiviteter eller en behovsbild. • Utveckla och underhålla skalbara och robusta backend-lösningar utifrån behovsbild och aktuella projektdirektiv. • Ansvar för att utforma IT-arkitektur och systemarkitektur utifrån beslutade effektmål och förvaltningsplaner EM3. • Säkerställa smidiga integrationer och API:er mellan våra verksamhetssystem och externa system. • Samarbeta med vår IT-driftleverantör för att säkerställa en integrerad och högkvalitativ IT-miljö • Upphandling av IT-system samt implementering av dessa i verksamheterna. • Säkerställa krav och lagar kopplade till cybersäkerhet för respektive verksamhetsområde. • Avveckling/utfasning av IT-system och applikationer. Tjänsten är en säkerhetsklassad projektanställning som pågår under ett år. KVALIFIKATIONER ·       En relevant högskoleutbildning inom datavetenskap, informationsteknologi eller motsvarande. ·       Erfarenhet av att utveckla API:er och backendtjänster. ·       Erfarenhet av att bygga integrationer som kopplar ihop olika digitala system, inklusive fastighetsstyrning och IoT-lösningar. ·       Erfarenhet av att leda och driva projekt självständigt. ·       Förmåga att kommunicera effektivt på svenska i både tal och skrift. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fysioterapeut
Joylife Healthcare AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Är du nyutexaminerad från skolan, har arbetat några år som anställd eller är en rutinerad företagare som drivit egen klinik. Hos Joylife finns en given plats för alla och ett tydligt NÄSTA STEG. Vi blir aldrig färdigutbildade eller slutar utvecklas. Därför arbetar vi kontinuerligt med utbildning och utveckling. Vi vill att DU ska växa med oss.

Idag
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vi söker C-Chaufförer inom distribution till sommarjobb i Enköping
Simplex Bemanning AB
Lastbilsförare m.fl.

Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Enköping. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Perioden för arbetet gäller under sommaren mellan V.25-V.35 med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som C-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom distribution och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

Idag
Sista ansökan:
25 juli 2025
Ekonom med fokus Personalekonomi till Arméstaben
Försvarsmakten
Ekonomiassistenter m.fl.

Ett av arméstabens fokusområden är att bygga, och leda, den nya armén. En armé som har fokus på arméns förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Arméstaben utvecklar och produktionsleder arméns ingående krigsförband samt underställda organisationsenheter som utgörs av förband och skolor. Armén – när och där det avgörs!  Befattningen erbjuder Hos oss får du ett ansvarsfullt arbete där du är en del av arméns ekonomifunktion i en tid av militär tillväxt.  Denna befattning är tänkt att arbeta med planering, uppföljning, analys och återrapportering med fokus på personalekonomi i första hand. Personalekonomi i Försvarsmakten innebär löner, och många olika typer av tillägg för till exempel övningar, jour mm.  Om enheten Planeringsavdelningen på Arméstaben har som främsta uppgift att leda och styra arméns förband, skolor och centra i produktionen av krigsförband på kort och lång sikt. Här finns kompetenser inom flera områden utöver ekonomi som t.ex. personal, utbildning, infrastruktur samt övning/träning och består av både officerare och civila. Arbetet sker i nära samarbete med övriga funktionsavdelningar inom Arméstaben.  Huvudsakliga arbetsuppgifter • Delta i planerings- budgeterings- och prognosarbete för armén bland annat genomföra sammanställningar, analyser och avstämningar med fokus personalekonomi (lönekostnader och övriga personalrelaterade kostnader) • Delta i arbetet med framtagande och analys av relevanta nyckeltal inom personalekonomiområdet • Utveckla metoder inom området personalekonomi tillsammans med över-, sido- och underordnade enheter bland annat arméns 18 förband • Stödja Arméns HR-funktion i funktionsöverskridande ekonomifrågor • Genomföra ekonomisk internkontroll • Vid behov ta fram rutinbeskrivningar och utbildningsmaterial avseende ekonomi samt genomföra interna utbildningar inom armén • Samt andra uppgifter som faller inom ekonomirollen  KRAV Kvalifikationer • Minst gymnasial ekonomisk utbildning samt minst fem års arbetslivserfarenhet innehållande uppgifter som budgetering och uppföljning avseende personalekonomi • Goda kunskaper i Excel, Word och Powerpoint • Mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort Personliga egenskaper För att passa in och trivas i den här befattningen ser vi att du är tydlig, kommunikativ och flexibel som person. Du ser vad som behöver göras, samt har förmågan att arbeta strukturerat även då arbetet sker i högt tempo. Vårt arbete är till delar periodiskt styrt så förmåga och möjligheten att i perioder vara mer arbetsintensiv är viktigt. Då kontaktytan är bred ser vi vidare att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer på alla nivåer inom organisationen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.   Meriterande • Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från statlig eller på annat sätt politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av Försvarsmakten • Erfarenhet av arbete med personalekonomi För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare, inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd inom Försvarsmakten. Befattningen är Civil. Sysselsättningsgrad: 100 % Arbetsort: Enköping Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontaktas: Senior controller Linda Brandt Arméns ekonomichef Ulrika von Knorring För information om rekryteringsprocessen kontaktas: HR-specialist Maria Törnqvist  Fackligaföreträdare AST OF: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin Saco-S: Karin Gällmo SEKO: Benny Augustsson Samtliga nås via växel 0171-15 70 00  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  Urvalsprocessen kommer att påbörjas i mitten av augusti efter semesterperioden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Ekonom med fokus infrastrukturekonomi till Arméstaben
Försvarsmakten
Ekonomiassistenter m.fl.

Ett av arméstabens fokusområden är att bygga, och leda, den nya armén. En armé som har fokus på arméns förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Arméstaben utvecklar och produktionsleder arméns ingående krigsförband samt underställda organisationsenheter som utgörs av förband och skolor. Armén – när och där det avgörs!    Befattningen erbjuder Hos oss får du ett ansvarsfullt arbete där du är en del av arméns ekonomifunktion i en tid av militär tillväxt. Tillgång till ändamålsenlig infrastruktur (lokaler) är väsentlig för arméns tillväxt och armén har under 2025 fått större ansvar för att planera för, och följa upp sin lokalförsörjning. Det görs även omfattande investeringar inom andra områden.   Om enheten Planeringsavdelningen på Arméstaben har som främsta uppgift att leda och styra arméns förband, skolor och centra i produktionen av krigsförband på kort och lång sikt. Här finns kompetenser inom flera områden utöver ekonomi som t.ex. personal, utbildning, infrastruktur samt övning/träning och består av både officerare och civila. Arbetet sker i nära samarbete med övriga funktionsavdelningar inom Arméstaben.    Huvudsakliga arbetsuppgifter • Arbeta inom arméns planerings-, budget- och återrapporteringsprocess med fokus infrastrukturkostnader • Delta i planerings- budgeterings- och prognosarbete för armén bland annat genomföra sammanställningar, analyser och avstämningar • Ansvara för arméns ekonomiska strukturer för verksamhets- och samhällsinvesteringar inkl. infrastruktur • Stödja infrastrukturhandläggarna inom ekonomiområdet med planering och uppföljning på kort och lång sikt • Stödja ekonomifunktionerna vid arméns 18 förband • Genomföra ekonomisk internkontroll • Vid behov ta fram rutinbeskrivningar och utbildningsmaterial avseende ekonomi samt genomföra interna utbildningar inom armén. • Andra uppgifter inom ekonomirollen.   KRAV Kvalifikationer • Minst gymnasial ekonomisk utbildning samt minst fem års arbetslivserfarenhet innehållande uppgifter som budgetering och uppföljning • Goda kunskaper i Excel, Word och Powerpoint • Mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort Personliga egenskaper För att passa in och trivas i den här befattningen ser vi att du är tydlig, kommunikativ och flexibel som person. Du ser vad som behöver göras, samt har förmågan att arbeta strukturerat även då arbetet sker i högt tempo. Vårt arbete är till delar periodiskt styrt så förmåga och möjligheten att i perioder vara mer arbetsintensiv är viktigt. Då kontaktytan är bred ser vi vidare att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer på alla nivåer inom organisationen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.s   Meriterande • Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från statlig eller på annat sätt politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av infrastrukturekonomi på övergripande nivå • Erfarenhet av Försvarsmakten   Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare, inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd inom Försvarsmakten. Befattningen är Civil Sysselsättningsgrad: 100 % Arbetsort: Enköping Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontaktas: Senior controller Linda Brandt Arméns ekonomichef Ulrika von Knorring För information om rekryteringsprocessen kontaktas: HR-specialist Maria Törnqvist   Fackligaföreträdare AST OF: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin Saco-S: Karin Gällmo SEKO: Benny Augustsson Samtliga nås via växel 0171-15 70 00  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Urvalsprocessen kommer att påbörjas i mitten av augusti efter semesterperioden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Enhetschefer till LSS & Socialpsykiatrin
Enköpings kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi söker nu engagerade och inspirerande enhetschefer till tre olika områden inom LSS och Socialpsykiatri i Enköpings kommun. Oavsett inriktning blir du en del av en organisation som arbetar långsiktigt för att alla invånare ska ha en trygg och meningsfull vardag. Här får du möjlighet till personlig utveckling och en chans att göra verklig skillnad för dem som lever och verkar i Enköping. Vi värdesätter kompetens, nyfikenhet och ett ansvarstagande ledarskap. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt som stärker individens egna resurser. Vår förvaltning omfattar stöd till personer med funktionsnedsättningar, psykiatriskt stöd och äldreomsorg. Läs mer om oss som arbetsgivare: https://enkoping.se/jobb Om de tre tjänsterna: Kortidsvistelse för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning - här ansvarar du för att leda det dagliga arbetet på två enheter. Vår kunder med funktionsnedsättning kan behövas vistas utanför sitt eget hem under kortare eller längre perioder och därför finns denna verksamhet för våra kunder.  Socialpsykiatri - Socialpsykiatrin ger stöd till personer med psykisk ohälsa som påverkar deras funktion. Den omfattar två särskilda boenden inriktade på psykiatri och samsjuklighet, samt boendestöd baserat på beslut enligt både LSS och SoL. LSS-boende - Bostäder med särskild service för vuxna erbjuder stöd, service och vård dygnet runt. Dessa bostäder inkluderar fritidsverksamhet och kulturella aktiviteter, och kan vara i form av servicebostad, gruppbostad eller annan särskilt anpassad bostad. ARBETSUPPGIFTER Får du tjänsten som enhetschef hos oss har du ett helhetsansvar. Du leder och fördelar arbetet, säkerställer god kvalitet, följer upp resultat och driver utveckling tillsammans med dina medarbetare och chefskollegor. Enhetscheferna arbetar också tillsammans med legitimerad personal, både internt och med regionen, som är en viktig del i arbetet. En enhetschef har ansvar i att bedriva en trygg och säker vård och har personal med delegering ute i verksamheterna. Som enhetschef inom LSS och Socialpsykiatrin kommer du bland annat ansvar för följande: • Verksamhet, personal, ekonomi och arbetsmiljö • Att leda och fördela arbetet samt säkerställa god kvalitet • Utveckla rutiner, processer och arbetsmetoder • Samverka med interna och externa aktörer (region, skola, socialtjänst, närstående m.fl.) • Dokumentation, uppföljning och rapportering enligt kommunens styrmodell • Delta i lednings- och kvalitetsgrupper för att driva utvecklingsfrågor inom förvaltningen KVALIFIKATIONER För alla tjänster ser vi gärna att du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande (LAB) och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Vi ser även att du har: • Akademisk examen som socionom, beteendevetare eller likvärdig utbildning • Erfarenhet som chef eller ledare inom LSS, psykiatri eller närliggande område • Goda kunskaper i relevant lagstiftning (SoL, LSS, HSL) • B-körkort • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande: • För korttidsvistelse: Erfarenhet av LSS barnverksamhet • För socialpsykiatri: Erfarenhet av psykiatriskt stöd och samverkan med regionens psykiatrivård • För LSS-boende: Erfarenhet av arbete med vuxna med funktionsnedsättning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och värdesätter att du är: • Mål- och resultatinriktad, flexibel och lösningsfokuserad • Leder, motiverar och coachar dina medarbetare • Är lyhörd och har god samarbetsförmåga • Har förmåga att hantera konflikter konstruktivt • Tänker kreativt och har en god helhetssyn Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! I vissa rekryteringar arbetar vi med löpande urval och du kan därför komma att höra ifrån oss innan angiven sista ansökningsdag.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. För att säkerställa trygghet för kunder och klienter inom Vård- och omsorgsförvaltningens verksamheter krävs ett utdrag från belastningsregistret innan anställning. Beställ utdraget via polisens webbplats (länk nedan), handläggningstiden är cirka tre veckor.  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/   Om du ska arbeta med barn inom LSS, beställ särskilt utdrag: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/  Om du redan har ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Igår
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Lärare i fritidshem Korsängsskolan
Enköpings kommun
Fritidspedagoger

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb Inom utbildningsförvaltningen i Enköpings kommun erbjuder vi invånarna pedagogisk omsorg, förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning av hög kvalitet. Som anställd inom verksamheten får du möjlighet att arbeta och utvecklas i en stimulerande miljö med livslångt lärande som målsättning. Om det är en inställning som passar dig är du välkommen att söka! Till den kommunala grundskolan i Enköping söker vi dig med vilja och mod att göra skillnad. Verksamheten på våra tolv skolor står aldrig still, och det är så vi vill ha det. Med transparens och öppenhet strävar vi efter att utveckla skolsystemets struktur eftersom en ny tid kräver metoder och förhållningssätt anpassade till samtid och framtid. Vi söker dig som vill bidra aktivt i det arbetet. Du är bekväm med att elevernas uppnådda resultat är ditt resultat och du är övertygad om att bra resultat inte har med tur och tillfällighet att göra – välkommen till Enköpings kommunala grundskolor! Korsängsskolan är en skola med årskurserna F-9 med drygt 800 elever. Skolan ligger i centrala Enköping med ett blandat upptagningsområde, som omfattar både delar av centralorten och till viss del landsbygd. Skolan invigdes 1948 och har varit i drift sedan dess, under åren har till- och ombyggnationer gjorts. Skolan är populär med högt söktryck och de flesta elever går alla sina 10 år på Korsängsskolan. Alla verksamheter i skolan genomsyras av att "Vi har ett kompromisslöst fokus på elevens bästa, vilket innebär ett steg i taget och alltid framåt". Vi har en väl utbyggd elevhälsa med skolsköterska, skolkurator och skolpsykolog. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem gör du stor skillnad för eleven. Du finns med under hela dagen och får en helhetsbild kring hur eleven och gruppen fungerar i klassrummet och i fritidsverksamheten. Det ger fantastiska möjligheter att analysera elevens behov, och för dig som pedagog möjlighet att jobba med aktiviteter som stärker eleven och gruppen i deras skolgång. Eleverna står i fokus, men ditt uppdrag innebär också att du samarbetar nära med andra yrkesgrupper på skolan. Du samverkar mycket med övriga pedagoger och elevhälsoteamet, men också med föräldrar och ibland med myndigheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet för arbete i fritidshem. Du är en trygg vuxen som brinner för att skapa engagemang hos våra elever. Det är meriterande om du sedan tidigare har arbetat i fritidsverksamhet, skolverksamhet eller med barn och unga. För att kunna utveckla lärandet i fritidshemmet behöver du känna dig bekväm med att använda digitala verktyg och utrustning som surfplattor, interaktiva program och appar. Din goda planeringsförmåga och lösningsfokuserade inställning är viktig för att du aktivt ska kunna koppla fritidsverksamheten till LGR22 och klassrumsundervisningen. Vi arbetar hela tiden för att utveckla vår fritidsverksamhet och vill att du har ett driv och engagemang att vara en del i detta. I den här rekryteringen kommer vi att be dig om utdrag ur belastningsregistret. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Igår
Sista ansökan:
27 juli 2025
Strategisk inköpare/Entreprenadupphandlare
Enköpings kommun
Inköpare och upphandlare

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet. På förvaltningen arbetar cirka 190 medarbetare utifrån målsättningen att ”Vi ska leda och samordna utvecklingen med fokus på nyttan för de vi är till för.” Inköpsavdelningen är centralt placerad på kommunledningsförvaltningen och består av totalt 17 medarbetare inklusive inköpschef. Avdelningen arbetar tillsammans i två team som leds av varsin teamledare. I team Upphandling arbetar de strategiska inköparna och i team Inköp och analys arbetar inköpsamordnare, e-handelssamordnare, e-handelsadministratör och inköpscontroller. Inköpschefen ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Avdelningens uppdrag är bland annat att ansvara för och utveckla kommunens inköpsprocess, genomföra upphandlingar åt kommunens förvaltningar, strategiskt hantera kommunens inköpsvolym samt förvalta och utveckla kommunens elektroniska inköpssystem. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en strategisk inköpare som har ett genuint engagemang för sitt arbete, med en stark vilja att leverera och som har ett lösningsfokuserat förhållningssätt med fokus på de vi är till för. Vill du arbeta för goda affärer och ett affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete för att uppfylla kommunens mål samtidigt som du bidrar till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling? Som strategisk inköpare med inriktning mot entreprenadupphandling är ditt uppdrag att genomföra upphandlingar av främst entreprenader och tekniska konsulter, men även andra upphandlingar kan bli aktuellt. Ditt ansvar blir att genomföra upphandlingar och leda dessa genom hela upphandlingsprocessen, från tidig dialog med marknaden fram till att avtal är tecknat och överlämnat till verksamheterna. Du arbetar med flera upphandlingar parallellt, och i nära samarbete med verksamheterna. I de upphandlingar du ansvarar för har du en ledande, sammanhållande och drivande funktion. I rollen kommer du möta medarbetare och chefer som behöver din expertkompetens. Du är serviceinriktad med ett intresse av att hjälpa andra då du agerar rådgivare till interna beställare, informerar om upphandlingsregler samt aktivt medverkar till att utveckla inköpsprocessen. Hos oss bidrar vi alla till utveckling och förbättring av våra arbetssätt, varför utvecklings- och förbättringsarbete är en del av arbetsuppgifterna. Självklart håller du dig även uppdaterad om upphandlingslagstiftning, rättspraxis och omvärldsbevakning inom området. Förutom de många interna kontakterna kommer du även ha kontakt med näringslivet och övriga intressenter. Du blir även förvaltningsansvarig mot en förvaltning som du har ett nära samarbete med. KVALIFIKATIONER Du har arbetslivserfarenhet av att självständigt och med gott resultat genomföra entreprenad- och konsultupphandlingar enligt upphandlingslagarna. Du har utbildning från högskola/universitet alternativt yrkeshögskola eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i LOU liksom i Allmänna Bestämmelser AB04, ABT06, ABK09 och/eller ABFF. Du har god förmåga att använda IT-stöd för upphandlingsprocessen samt goda kunskaper i att använda Office 365. Erfarenhet av arbete inom upphandling från en politiskt styrd organisation ses som meriterande. För att lyckas i rollen som strategisk inköpare behöver du vara driven och ansvarstagande samt ha ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann och har en god analytisk förmåga och kan planera och prioritera ditt arbete.  Arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt, så du behöver vara en stabil person med mycket god pedagogisk förmåga för att på ett tydligt sätt kunna förklara upphandlingsreglerna för verksamheterna. Som person behöver du vara flexibel och kunna fokusera på att hitta lösningar som för arbetet framåt. Du har även en mycket god samarbetsförmåga där du är lyhörd för verksamhetens behov. Du har förmågan att skapa effektiva möten samt delaktighet och engagemang i de arbetsgrupper du leder. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig korrekt på svenska i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Hos oss kommer du att tillhöra en grupp med god sammanhållning och stort engagemang och drivkraft för att göra nytta. Vi är ett härligt gäng som bollar frågor och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Om det här låter som en beskrivning av dig hoppas vi att vi har väckt ditt intresse för oss. Ange löneanspråk i din ansökan. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! I vissa rekryteringar arbetar vi med löpande urval och du kan därför komma att höra ifrån oss innan angiven sista ansökningsdag.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vi söker skickliga plattsättare – Enköping
CERAMO AB
Murare m.fl.

Vi söker erfarna och engagerade plattsättare i Enköping för uppdrag inom nyproduktion och renovering.  Rekryteringen sker på uppdrag av en seriös byggfirma  med kollektivavtal. Anställning sker direkt av byggfirman, ej uthyrning/bemanning.   Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Goda villkor enligt kollektivavtal Varierande och utvecklande arbetsuppgifter Våra krav:    Du måste tala flytande svenska eller engelska.  Yrkesbesvis eller minst 3 års erfarenhet inom plattsättning, tätskikt och relevanta arbetsuppgifter, helst i Sverige Noggrannhet och uppmärksam på detaljer Positiv attityd och lagspelare som även kan arbeta självständig Vilja att utvecklas och alltid vara en hjälpande hand till de som behöver det Lojalitet mot bolaget och respekt mot kunder och kollegor Erfarenhet från träarbete/snickeri är meriterande B-körkort är meriterande Goda referenser    Ansökan: Välkommen med din ansökan redan idag! Skicka in en komplett ansökan via e-post. Observera att vi inte hanterar ansökningar via telefon. Vi kontaktar kandidater som går vidare till nästa steg i rekryteringen.

Igår
Sista ansökan:
26 juli 2025
Auktionsmäklare
Blinto AB
Företagssäljare

Vi söker nu en auktionsmäklare med placering runt Enköping, Upplands-Bro och Håbo. Läs mer om rollen nedan.  Om Blinto och vår tjänst Att arbeta mot hållbarhetsmål har blivit en allt viktigare del för många företag i vårt samhälle och att fortsatt kunna återbruka funktionsduglig utrustning. Nätauktion har blivit det självklara valet för företag vid försäljning/avyttring av maskiner/utrustning som inte längre används i deras verksamhet av olika anledningar. Marknaden förutspås ha en fin tillväxt kommande år! Med en omsättning på drygt 1 miljard i bruttoomsättning per år är Blinto är en av de största nätauktionsaktörerna på den Svenska marknaden och samarbetar med tusentals företag över hela landet. Vi är idag ett 50-tal mäklare och vi är nu i behov av att utöka vår mäklarkår med fler medarbetare! (Våra mäklares bakgrund är ex. maskinsäljare, bil-/lastbilssäljare, säljare/ & fältsäljare, maskinförare, .....) Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare så få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren få till en affär som alla parter är nöjda med. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort samt tala och skriva svenska flytande. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Vi kommer att ha en semesterpaus under veckorna 27-32 och vill därför informera om att vi inte kan garantera någon återkoppling förrän i mitten av augusti/början på september.  Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
12 december 2025