Kickstarta din säljkarriär – Är du vårt nästa stjärnskott?
QS Performance AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Är du en driven och engagerad person som vill göra skillnad och samtidigt utveckla din karriär inom försäljning? Vi söker just nu Brand Ambassadors till vårt fundraising-team där du får möjlighet att representera välkända och starka varumärken med ett tydligt syfte – att göra världen bättre! Vi erbjuder dig ett spännande arbete inom field marketing, fältförsäljning och fundraising med stora möjligheter till personlig utveckling och karriärsutveckling. Hos oss sätter du själv gränserna för din framgång med vår attraktiva lönemodell som består av fast hög provision och generösa bonusar. Vad vi erbjuder dig: En social och dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och regelbundna aktiviteter Individanpassad utbildning och personlig coaching från våra erfarna ledare Möjlighet att vinna spännande priser såsom resor, Apple-produkter och mycket annat Konkurrenskraftig ersättning med hög potential för provision och bonus Möjligheten att snabbt avancera och växa inom företaget Vi söker dig som: Är engagerad och utåtriktad med en stark vilja att påverka Har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer Är målmedveten och drivs av personlig utveckling Talar flytande svenska Meriterande: Kökort Anställningsform: Heltid, måndag till fredag Lön: provision + dagligbonus (10 000–50 000 kr/mån) Redo att göra skillnad och utvecklas med oss? Ansök redan idag!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
1015 Personlig assistent ca 85%.
Iustitia Assistans AB
Personliga assistenter

Passen kommer vara förlagda om kvällspass plus helg. På lovdagar är det även dagspass. Kombitjänst dag/-kväll och natt kan vara aktuellt Vi söker engagerade och trygga personliga assistenter till en 7-årig pojke med stort tillsynsbehov och visst omvårdnadsbehov. På grund av sin sjukdom har han svårbehandlad epilepsi, intellektuell funktionsnedsättning och autism. Han behöver tillsyn dygnet runt och en assistent som kan skapa en lugn och trygg vardag. Om pojken: Pojken är en glad och charmig kille som älskar att bada och lyssna på musik. Han kommunicerar delvis med ord och delvis med kroppsspråk. Tidigare har hans främsta språk varit tecken som stöd, vilket fortfarande är en hjälp för honom. Det är därför meriterande om du har erfarenhet av tecken som stöd. Hans humör kan skifta snabbt, och det är viktigt att du som assistent har en lugn och tålmodig personlighet. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande och att hantera utåtagerande beteende är meriterande. Om rollen: Som assistent behöver du vara uppmärksam och ligga steget före för att minimera risker och skapa en trygg vardag. Arbetet sker främst i hemmet, vilket kräver god samarbetsförmåga, kommunikation och ett respektfullt bemötande av både pojken och hans familj. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans och epilepsi, men personlig lämplighet är det allra viktigaste. Krav och meriter: ✔️ Du är lugn, trygg och lyhörd ✔️ Du har god empatisk förmåga och samarbetsvilja ✔️ Erfarenhet av lågaffektivt bemötande är meriterande ✔️ Erfarenhet av epilepsi och personlig assistans är meriterande ✔️ Kunskap i tecken som stöd är ett plus ✔️ Körkort är meriterande men inget krav Iustitia Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. I och med att du söker arbete hos Iustitia assistans ger du ditt medgivande för arbetsgivaren att även kontrollera dig i kronofogdens register. Iustitia Assistans har tillstånd från Socialstyrelsen och driver en rättvis, öppen och ärlig assistans med fokus på att ge våra kunder möjlighet till delaktighet och självbestämmande. Iustitia Assistans ska ge kunden de verktyg kunden behöver för att själv styra sitt liv och sin assistans.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Vi söker dig, studerande för extrajobb till paketterminal i Eskilstuna!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Lager- och terminalpersonal

Vill du jobba inom lager? Har du ett flexibelt schema och kan arbeta 2–3 vardagar i veckan under terminerna? För denna tjänst söker vi dig som är studerande eller har ett arbete på minst 50% och du ska kunna uppvisa intyg på detta. Vi ser gärna att du innehar erfarenhet inom lagerarbete, det är även meriterande om du har ett truckkort med behörighet A1-4, samt B1-B4. I rollen som lagermedarbetare kommer du att utföra sedvanliga lageruppgifter såsom paketering och sortering av paket. För att vara aktuell för tjänsten måste du vara mycket flexibel i din tillgänglighet och kunna arbeta minst 2–3 vardagskvällar / vecka. Arbetspassen är förlagda måndag till fredag främst kvällstid med varierande arbetstider. Starttiden är vanligtvis förlagd från kl. 15:00 och 16:00 med en passlängd på 4–6 timmar. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men kommer att vara uthyrd till vår kund. Du som söker bör se detta som ett långsiktigt extra arbete och inneha en hög arbetsmoral. Just nu rekryterar vi med start omgående. DETTA SÖKER VI Detta söker vi: För att vara aktuell för tjänsten är det KRAV att du har ett annat arbete eller studier på minst 50% och ha minst ett år kvar på dina studier. Vidare är det ett krav att du har: * God fysisk form då arbetet innebär tunga lyft. * Godkänt belastningsregister. * Mycket god förmåga att förstå och kommunicera på svenska. * Truckkort, A1-4/B1-4 Meriterande * Truckvana och erfarenhet av lagerarbete. I denna roll arbetar man efter högt uppsatta mål och coachas dagligen i utveckling, det är därför viktigt att man trivs i ett högt arbetstempo. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel, stark och arbetsvillig. Du tycker om att arbeta självständigt samt tar eget ansvar i ditt arbete. Vi kommer att begära ut polisregisterutdrag som en del av processen. Låter tjänsten intressant? Sök redan idag! Intervjuer och urval sker löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

17 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ortoptist till ögonmottagningen i Eskilstuna
REGION SÖRMLAND
Övriga specialistsjuksköterskor

Ögonkliniken Mälarsjukhuset Eskilstuna Vi söker en ortoptist till vårt barnteam i Region Sörmland! Om oss Ögonkliniken Sörmland är en regionklinik uppdelad på tre mottagningar placerade i Eskilstuna, Katrineholm samt i Nyköping. Vi utför bl a kataraktoperationer, polikliniska operationer, anti-VEGF behandlingar samt att vi kontrollerar patienter med olika kroniska ögonsjukdomar. På vår ögonmottagning arbetar ögonsjuksköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, optiker, ortoptister, medicinska sekreterare samt ögonläkare. Som ortoptist hos oss får du arbeta i ett länsövergripande barnteam med två barnoftalmologer och fyra ortoptister. Barnteamet har regelbundna konferenser då hela teamet samlas och diskuterar patientfall och allmänna frågor kring omhändertagandet av patienter. Deltagande i ortoptistmöten och barnögonmöten inom landet har hög prioritet. Dina arbetsuppgifter • Undersökning av barn och vuxna • Glasögonordination • Refraktionering • Amblyopibehandling • Undersökning och behandling av diplopibesvär • Neurooftalmologisk undersökning • FUS inför skelningsoperation. Din kompetens Du ska vara utbildad ortoptist. Tidigare erfarenheter är meriterande och vi sätter stort värde på samarbetsförmåga och flexibilitet då vi arbetar i ett länsövergripande barnteam. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Lillis Findén, 016-10 42 96, [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på ögonmottagningen! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-06 Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Produktägare – Kundportal, Stockholm/Eskilstuna
Swecon Anläggningsmaskiner AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en driven och engagerad person med passion för digital utveckling? Vill du vara med och forma framtidens kundupplevelser? Vi söker nu en produktägare till vår kundportal som kommer att spela en nyckelroll i att leda och utveckla vårt digitala kunderbjudande. Om du brinner för att skapa värde för slutanvändare och har erfarenhet av att arbeta i agila team, då är detta möjligheten för dig! Som produktägare för vår kundportal kommer du att inneha en central roll i att leda det dagliga och långsiktiga utvecklingsarbetet av kundportalen tillsammans med utvecklingsteam och verksamhet. Du stöttar utvecklingsteamet genom att självständigt, och tillsammans, med affärsägare driva igenom olika utvecklingsinitiativ mot landsorganisationerna. I rollen ansvarar du för utvecklingen av nya funktioner från idé till lansering, där du säkerställer att den följer uppsatta roadsmaps och skapar verkligt värde för Swecons kunder och verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Äga teamets backlog och prioritera för att skapa mesta möjliga värde för slutanvändarna. - Sätta roadmap och affärsplan tillsammans med affärsägarna i respektive marknad. - Analysera marknads- och kundbehoven för att utveckla nya värdeskapande funktioner i portalen. - Ansvara för lansering av nya uppdateringar och funktioner i kundportalen. - Följa upp satta KPI:er och budget för kundportalen. - Driva andra digitala utvecklingsprojekt relaterade till kundportalen. Vi söker dig som är en driven, strukturerad, analytisk person och som är öppen för att tänka i nya banor samt bra på att anpassa din kommunikation utifrån olika målgrupper, behov och utmaningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Relevant eftergymnasial utbildning inom till exempel Projektledning, IT eller Digitalisering samt 2–3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller som produktägare eller projektledare. - Erfarenhet från att leda det dagliga arbetet i tvärfunktionella team i enlighet med agila ramverk som exempelvis SCRUM. - Vana att arbeta i DevOps, JIRA eller motsvarande. - Kompetens inom stakeholder management och change management. - Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. - Erfarenhet från att driva eller medverka i utvecklingsprojekt och produktutveckling inom digitaliseringsområdet Meriterande är bland annat goda kunskaper i Tyska, kunskap i systemteknik, erfarenhet av BackEnd/FrontEnd utveckling, användarupplevelse samt certifiering inom produktägande och/eller ledarskap. Du kommer att ingå och välkomnas av ett team bestående av tre engagerade och motiverade kollegor och rapportera till Manager Digital Solutions. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Tjänsten är placerad antingen i Stockholm eller Eskilstuna. Vid placering i Eskilstuna förväntas du vara i Stockholm ungefär en dag varannan vecka. Tjänsten medför en del resor både inom Sverige och utomlands. KontaktpersonerPontus Jacobson, Manager Digital Solutions, 010-556 00 17Monica Strömberg, facklig kontaktperson Unionen, 010-556 34 66Noterbart är att hanteringstiden under sommaren kan komma att bli något längre på grund av semesterperioder. Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är auktoriserad återförsäljare för Volvo Construction Equipment, Volvo Penta Industri och Ammann i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 700 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 5,6 miljarder kronor.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Truckförare till vår kund i Bro

Vi söker en engagerad och flexibel truckförare till vår kund Centro Kakel & Klinker i Bro. Centro flyttar sitt lager till Eskilstuna och behöver din hjälp under övergångsperioden. Uppdraget i Bro kan sträcka sig till slutet av året, med goda chanser till förlängning och möjlighet att på sikt flytta med till Eskilstuna. Arbetsuppgifter – Truckförare, lager, logistik i Bro Köra skjutstativtruck för att hantera in- och utleveranser av gods Plocka och packa ordrar enligt kundens rutiner och kvalitetskrav Lägga upp varor systematiskt på lagerplatser samt inventera lager vid behov Samarbeta med kollegor för att säkerställa ett effektivt och tryggt arbetsflöde Arbeta med scanners och lagersystem för registrering och uppdatering av godsflöden Hålla arbetsplats och utrustning i gott skick samt rapportera eventuella avvikelser Krav och kvalifikationer – Truckkort, logistik, erfarenhet Truckkort A och B med dokumenterad erfarenhet av skjutstativtruck Minst 1 års erfarenhet av arbete inom lager, logistik eller liknande roll God kommunikationsförmåga på svenska, både i tal och skrift Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för egna arbetsuppgifter Ordningsam, noggrann och lösningsorienterad Fysisk uthållighet då tunga lyft förekommer körkort B & egen bil Meriterande egenskaper – Flexibilitet och samarbetsförmåga Erfarenhet av arbete med WMS/lagerhanteringssystem Van att arbeta i team och bidra till positiv arbetsmiljö Initiativrik och villig att hjälpa till där det behövs Erfarenhet från större logistikverksamhet eller distributionscenter är ett plus Arbetstider och placering – Lagerjobb i Bro Tjänsten är på heltid 7-16 med placering hos vår kund i Bro. Du kommer att bli ersatt för eventuell restid till & från arbetsplatsen.  Start omgående eller enligt överenskommelse. Ansökan – Sök jobb som truckförare i BroSkicka in din ansökan och CV via vår hemsida, inte via mejl. Vi går igenom ansökningar löpande och urval sker fortlöpande. Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via telefon eller e-post.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025
Biträdande rektor åk 4-6
Internationella Engelska Skolan i Sverige AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 43 schools and around 30,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. IES Eskilstuna is one of the largest schools in Sweden with 1,185 students enrolled in grades F-9 and approx 125 staff members. Biträdande rektor åk 4-6 Vill du vara med och leda en skola där elevernas kunskapsutveckling och trygghet står i centrum? IES Eskilstuna söker nu en engagerad och tydlig biträdande rektor till årskurs 4-6. Som biträdande rektor kommer du att ingå i skolans ledningsgrupp, samt ha huvudansvar för eleverna i årskurs 4-6. Det innebär att säkerställa att eleverna dels utvecklas och trivs i en trygg och spännande skolmiljö, och dels att vår undervisning håller högsta nivå. Du kommer vara en betydelsefull del i vårt systematiska kvalitetsarbete, vilket vi tillsammans utvecklar vidare. I din roll kommer du ha en viktig del i att bibehålla samt utveckla vår skolkultur där lärare kan undervisa och elever kan lära sig. Uppdraget inkluderar: • Ansvara för den pedagogiska verksamheten i årskurs 4-6 • Leda arbetet med kollegialt lärande, systematiskt kvalitetsarbete och formativ undervisningskultur • Du har ett viktigt uppdrag i att arbeta aktivt med elevhälsofrågor, trygghet och trivsel, i nära samverkan med skolans elevhälsoteam och arbetslag • Ansvara för arbete med anpassningar och särskilt stöd samt vara ett stöd för medarbetare i frågor som rör undervisningens kvalitet och arbete • Personalansvar för personal i årskurs 4-6 och säkerställa god arbetsmiljö • Bidra till skolans övergripande vision, mål och struktur • Ansvara för att bygga en kultur baserad på våra värderingar såväl som generell professionalism och IES ethos Kvalifikationer Du bör vara en synlig förebild med stark närvaro i den dagliga verksamheten av skolan och du besitter förmågan att engagera och inspirera både elever, vårdnadshavare och personal. Som ledare är du lösningsfokuserad och kan hantera komplexa situationer och du har en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Du bör ha erfarenhet av att implementera både förebyggande och beteendemässiga metoder och policyer inom skolor. Vi söker dig som har en ambition att arbeta långsiktigt och med fokus på att skapa stabilitet och utveckling i nära samarbete med skolans rektor. • Du delar Internationella Engelska Skolans värderingar och är en förebild för din omgivning • Du är utbildad lärare (eller motsvarande) med flera års erfarenhet av undervisning • Du har erfarenhet av ledarskap i skolan med goda resultat • Du har god kunskap om Skollagen och andra styrdokument • Du har gedigna kunskaper om betyg och bedömning enligt LGR 22 • Du är en god lyssnare och relationsbyggare med föräldrar, elever och personal • Du är en strukturerad och organiserad, samt driven och ansvarstagande lagspelare • Du kommunicerar väl i skrift och tal på både engelska och svenska • Du har erfarenhet av att arbeta med specialpedagogiska behov • Du har tidigare erfarenhet från att ha personal- och rekryteringsansvar eller motsvarande • Erfarenhet som biträdande rektor, gärna med påbörjad/avslutad rektorsutbildning eller annan chefsutbildning är meriterande Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start i augusti 2025. Rekryteringen sker löpande så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Lärare i textilslöjd årskurs 3-9
British Schools AB
Grundskollärare

Som medarbetare på British Junior får du möjlighet att vara en del av ett starkt värderingsstyrt team som arbetar mot högt ställda mål. Du är en viktig medspelare i ett lagarbete där vi alltid strävar efter att förbättra oss och utveckla vår verksamhet. Du agerar som en kulturbärare och en god representant för våra värderingar och är alltid ett gott föredöme för våra elever. Vi söker nu en lärare i textilslöjd för årskurs 3-9. Mentorskap ingår eventuellt i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarexamen och som är behörig att undervisa i textilslöjd i årskurs 3-9. Du har ett coachande förhållningssätt med förmågan att skapa en lärmiljö där varje elev blir sedd, och du brinner för att få alla eleverna att förstå och utvecklas så långt som möjligt. Du är lösningsfokuserad och har en positiv inställning till skolutveckling och till kollegialt lärande. Du ser arbetet i arbetslaget som en förutsättning för hög måluppfyllelse och försöker tillsammans med lärare och skolledning utveckla undervisningens innehåll och metoder på ett systematiskt sätt. Urval och intervjuer görs löpande under ansökningstiden och därför ser vi fram emot din ansökan idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Välkommen till British Junior!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Craft teacher åk 3-6 - vikariat

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 43 schools and around 30,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. IES Eskilstuna is one of the largest schools in Sweden with 1,185 students enrolled in grades F-9 and approx 125 staff members. Craft teacher - årskurs 3-6 vikariat Internationella Engelska Skolan Eskilstuna söker nu en legitimerad lärare i craft (trä- och syslöjd) till våra elever i årskurs 3-6, tjänsten är ett vikariat med start i Augusti 2025. Vi söker dig som är entusiastisk, positiv, engagerad och en samarbetsvillig lagspelare som tycker om att göra det lilla extra för elever och kollegor. Förutom att undervisa meningsfulla lektioner förväntas all personal vara välorganiserad, stolta över sitt mentorskap och övriga skoluppgifter samt vara förebilder för våra elever. Vi vill att du som söker har lärarlegitimation. Arbetsuppgifter: • Arbeta för en stimulerande klassrumsmiljö för effektiv undervisning och lärande • Upprätthålla skolans positiva etos och värdegrund, både i och utanför klassrummet • Ha kommunikation med vårdnadshavare om elevers utveckling, framsteg och prestationer • Upprätthålla god ordning och disciplin bland elever, i enlighet med skolans regler • Mentorskap för elever ingår i denna tjänst. Kompetenskrav Du har examen från lärarutbildning och lärarlegitimation. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån våra behov och förutsättningar. Intervjuer kommer att hållas löpande. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då rekrytering kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Du som söker bör ha mycket goda kunskaper (både tal och skrift) i både svenska och engelska. Träffa dina framtida kollegor här: https://www.youtube.com/watch?v=JZZeYmb7VjA Varmt välkommen med din ansökan!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sjuksköterska till infektions- och lungavdelningen
REGION SÖRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Infektions- och lungavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna Om oss Infektions- och lungkliniken är en länsklinik med verksamhet inom infektions- och lungsjukdomar samt specialiserad vuxenallergi. På vår slutenvårdsavdelning har vi just nu 18 fastställda vårdplatser och på dessa vårdar vi vuxna patienter med såväl akuta som kroniska sjukdomstillstånd samt vissa barn. Vi arbetar i vårdlag där varje vårdlag har 6-7 patienter. Hos oss arbetar du i team med undersköterskor och läkare. Vi har paramedicinsk personal kopplad till avdelningen, måltidsvärdar samt farmaceutiskt stöd. Hos oss har förändrings- och utvecklingsarbete stor betydelse och vi arbetar för att alla ska känna sig delaktiga i verksamhetens mål. Dina arbetsuppgifter Hos oss bedrivs vård dygnet runt och vi tar emot våra patienter från regionens akutmottagningar, mottagningar samt från andra regioner. Som sjuksköterska hos oss är du den som leder, prioriterar och utvärderar omvårdnadsarbetet. Det ingår medicintekniska moment som hantering av trakeostomi, ventilator, högflödesbehandling och dränage. I arbetet ingår att handleda studenter och ny personal tillsammans med våra huvudhandledare. Då vi vårdar både kroniska och akuta tillstånd kan arbetet och tempot växla under arbetspassets gång. Arbetstiderna är förlagda dag och kväll, vardag som helg. Nattarbete kan förekomma. Vill du vara en del av teamet där allas erfarenhet och kompetens bidrar till att patienterna får så god vård som möjligt? Sök då till oss! Din kompetens Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska. Det ses som meriterande om du har tidigare erfarenhet från slutenvårdsarbete. Vi ser att du är flexibel i att hantera varierande arbetsuppgifter och tillsammans med andra i ditt team behöver du prioritera och strukturera ditt arbete. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket då dokumentation och samtal ingår i arbetsuppgifterna. Vi förväntar oss att du, liksom vi, sprider engagemang och glädje och att vi tillsammans arbetar aktivt med våra värderingar. Vi hoppas att du som söker har intresse för infektions- och lungsjukvård och att du vill utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Stöd för dig Då du börjar arbeta hos oss kommer du att få en introduktion som är anpassad för dig. Det finns möjlighet för en introduktion på fem veckor, där fyra veckor är patientnära och en vecka är till för att hitta rutiner och träna på medicintekniska moment. Du kommer kontinuerligt erbjudas utbildningar för att ge dig ökad kunskap och stärka din känsla av trygghet samt för att du ska utvecklas i din roll som sjuksköterska. Vi har vårdledare som arbetar med rutiner, utbildningar och mentorskap. Du som sjuksköterska är ansvarig för utskrivningsprocessen, men får stort stöd av vår samordnare. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Camilla Järvinen, 070-522 82 49. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba med oss på infektions- och lungavdelningen! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-09. Intervjuer kan komma att ske löpande. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025