Företagspresentation Ingenjörsgruppen Ståhlkloo AB bildades 1972, vilket innebär att vi har över 50 års erfarenhet som teknisk konsult inom inom Energi- och Miljö. Första kontoret var Mora 1972 följt av Norrtälje 1986, Borlänge 1986, Falun 2004 och Leksand 2009. För närvarande har företaget ca: 20 st. medarbetare varav 18 st. är ingenjörer övriga 2 st. arbetar med administration. Idag är huvudkontoret beläget i Falun och alla kontor ligger under samma företag. Våra verksamhetsområden är och har från starten varit tekniska konsulttjänster inom bygg- och industrisektorn där vi arbetar med kontor, skolor, bostäder, hotell, köpcentra, sjukhus, laboratorium, industrier, ishallar, simhallar, i stort sett all tänkbar verksamhet. Våra tjänsteutbud utöver traditionell Energi- och VVS-konsulting med OVK-, radonbesiktning, entreprenadbesiktningar, kontroll, projektledning, kontrollansvarig enl. PBL, BAS P/U, installationssamordning, sprinklerprojektering. Utredningar inom alla fackområden, kyla, sprinkler, medicinska gaser och energideklarationer och energikartläggningar. Vi arbetar även inom miljösidan med miljöinventeringar och utför Miljöcertifiering av byggnader enligt Miljöbyggnad. Ingenjörsgruppen Ståhlkloo strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder god arbetsmiljö och flexibla anställningsformer. Vi har en flexibel arbetspolicy med möjlighet till arbete på samtliga våra kontor i Falun, Mora eller Norrtälje samt till viss del hemifrån när det passar dig och projekten. Vi erbjuder kompetensutveckling inom de områden som behövs och där intresse finns från våra medarbetare. Efterfrågan från våra kunder är stor och vi har många pågående intressanta uppdrag som behöver ytterligare förstärkning och flertalet nya medarbetare som kan erbjuda våra kunder kvalitativa tjänster. Vi kan erbjuda spännande arbetsuppgifter med stora idrottsanläggningar t.ex. ishallar och simhallar som är utmanande och tekniskt komplexa, vi har även många uppdrag i fastigheter med höga kulturhistoriska värden som innebär andra utmaningar. Våra kunder är huvudsakligen större offentliga beställare och vi har uppdrag som omfattar allt från tusentals timmar och sträcker sig över år till mindre utredningar som avslutas inom en vecka. Vi kan därför erbjuda roller som är anpassade till dina personliga egenskaper och önskemål! Om rollen Vi erbjuder en bred roll med stora utvecklingsmöjligheter och varierande arbetsuppgifter både vad gäller storlek på uppdrag och typ av uppdrag. Vi har ofta en framträdande roll genom hela processen från förstudier, utredningar, kalkyler, projektering till besiktning. Vi söker efter nya medarbetare med både längre och kortare erfarenhet, har du kortare erfarenhet förväntas du vara nyfiken och villig att utvecklas. En stor merit är om du har kunskap inom CAD-verktygen Autocad eller Revit med applikationen MagiCAD samt har viss erfarenhet av att projektera rör- och ventilationssystem. Vi söker även erfarna VVS-projektörer med erfarenhet av att leda projekt och ha kontakt med beställare och övriga konsulter och är trygg i rollen som uppdragsledare där man leder och delegerar arbetet och har kontakt med beställare. Meriterande är om du: · Kan projektera i Revit eller Autocad med MagiCAD · Har kunskap i IDA-ICE · Har erfarenhet av rollen som uppdragsledare · Är certifierad energiexpert · Har kunskap om sprinkler Kontaktuppgifter: t.f. kontorschef Wolfgang Rachbauer 070 - 336 84 00 [email protected] Tveka inte att höra av dig till oss om du tycker att det låter intressant!
Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Falun med omnejd, vilket betyder att du behöver ha körkort och tillgång till egen bil. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Falun med omnejd Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Falun med omnejd, vilket gör att du behöver ha körkort och tillgång till egen bil i tjänsten. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Falun med omnejd Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Prosperum erbjuder kvalitativa insatser till barn, unga och deras familjer. Våra tjänster präglas av kvalitét, flexibilitet och vi har alltid barnens och ungdomarnas perspektiv i centrum. Vi erbjuder familjebehandling, intensivutredning, omsorgsutredningar, träningslägenheter för ungdomar, särskilt kvalificerade kontaktpersoner, jour och familjehem samt specialinsatser. Prosperum har avtal med flera kommuner idag. Som medarbetare har du även ständig tillgång till erfarna handledare. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla och vara en del av Prosperums tillväxt. Hos oss får du göra skillnad, på riktigt! ARBETSUPPGIFTER Vi söker just nu personal till vår HVB verksamhet. Som behandlingspedagog ingår du i ett team med flera medarbetare. I din roll som behandlingspedagog stöttar och vägleder du ungdomar som kan befinna sig inom riskzon så som problem med kriminalitet, droger, psykosocial problematik, neuropsykiatriska funktionshinder, nedbrytande beteende samt psykisk ohälsa. Ditt huvudsakliga uppdrag är att arbeta nära och tillsammans med ungdomen för att denne ska nå sina mål. Tillsammans utformas uppdraget utifrån varje individs specifika behov. Du planerar och dokumenterar arbetet utifrån uppdraget från socialtjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är driven och har ett starkt engagemang för barn och ungdomar. Du är strukturerad, ansvarstagande, lösningsfokuserad och flexibel med stor vikt på de två sistnämnda. Du ska ha förmågan att stå kvar och hantera konflikter på ett lösningsfokuserad sätt samt härbärgera ungdomarnas olika känslolägen och vara tillgänglig för ungdomen när behovet finns. I denna tjänst krävs det att du är social och har en positiv inställning. Du kommer behöva samverka med andra externa aktörer som till exempel skola, polis, fritidsgårdar, frivillighetsorganisationer m.fl. Vi söker dig som: Har en utbildning som socialpedagog, behandlingspedagog, socionom eller likvärdig utbildning med minst 2 års erfarenhet av målgruppen och liknande arbete. Har tidigare erfarenhet av arbete med ungdomar gärna på HVB. Innehar B-körkort Har möjlighet att arbeta flexibelt Har kunskaper om aktuell lagstiftning och BBIC strukturen och ett gediget intresse och erfarenhet av dokumentationsarbete Arbetet sker delvis kvällstid, dagtid samt vissa helger. Arbetspasset innehåller sovande jour eller vaken natt. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot varumärke och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi söker dig somVi söker dig som vill spendera dina dagar ute hos våra kunder och arbeta med olika uppdrag. Du brinner för att bygga relationer och skapa förståelse för kundernas verksamhet och behov. Kundfokus är en självklarhet för dig, och du ser värdet i att skapa långsiktiga relationer genom att lyssna, förstå och leverera lösningar som gör skillnad. I rollen kommer du att ha mycket kundkontakt, både via telefon och på plats, och det är viktigt att du känner dig bekväm med detta. Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivers du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställer inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt. För att lyckas i rollen behöver du även: B-körkort Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Naturligtvis delar du vår vision och värdesätter ditt uppdrag att rädda liv tillsammans. Om rollenBrandskydd för oss är allt från: Förstahandsredskap Brandgasventilation Utrymningssäkerhet Nödljus Brandlarm Släcksystem Som brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Hos våra kunder monterar du utrustning, servar kundens brandskydd, underhåller första hjälpen-utrustning och säkerställer skyddsrum inför iordningställande. Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till nästa dag tex inventerar ett skyddsrum i en bostadsrättsförening. Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister i brandskyddet. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans. Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge. Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden. Kollektivavtal, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension. Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget. Vill du jobba tillsammans med oss? Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald. Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka i din ansökan idag! Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att behålla en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka i din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest. Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete på depå och eventuellt annat inom regionen. Vi tillhandahåller servicebil och anställning inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta Ida Bernhardsson Rekryterare på [email protected] Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.
Om oss Ottobock Care är en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter med kliniker på 20 orter runt om i Sverige, och tillsammans med Ottobock är vi en av världens ledande leverantörer inom ortopedteknik. Vi tar emot patienter via remiss såväl som privatpersoner som är i behov av proteser, ortoser, sitthjälpmedel och ortopediska skor eller inlägg. Utifrån våra unika samarbeten med medicinsk personal, patienter, anhöriga, brukarorganisationer och leverantörer är vår ambition att kunna erbjuda marknadens bästa möjliga helhetslösning för våra patienter och kunder. Vi vill skapa förutsättningar för ett aktivt liv och oavsett var du hittar oss, delar vi samma mission: Vi hjälper människor att bibehålla eller återfå sin rörelsefrihet. Ottobock Care har idag totalentreprenad på ortopedteknisk service inom Region Dalarna. Vi arbetar med alla förekommande typer av ortopedtekniska hjälpmedel och arbetet bedrivs i nära samarbete med sjukvården genom bl.a. teamsamverkan. Ottobock Care bedriver verksamheten på Falu lasarett med mindre mottagningar i Mora, Ludvika och Avesta. Om tjänstenSom Leg. Ortopedingenjör hos oss arbetar du med att förbättra livskvaliteten för människor genom att förbättra deras rörlighet och självständighet. Vi arbetar med alla typer av ortopedtekniska hjälpmedel, från ortopediska skor och inlägg till ortoser och proteser. Basen för vår verksamhet är den samverkan med övrig vårdpersonal och det teamarbete som bedrivs inom barn/vuxenhabilitering, ortopedi/neurorehabilitering, diabetesteam och protesmottagningar. Vi erbjuderVi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en miljö som präglas av god kunskap och hög yrkesstolthet. Du välkomnas in i vårt team och dina arbetsuppgifter anpassas med hänsyn till din kunskap och dina erfarenheter samt verksamhetens behov. Utöver detta erbjuder vi nyutexaminerade ortopedingenjörer en möjlighet att delta i ett tvåårigt introduktionsprogram. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Falun men även arbete på någon av våra närverkstäder i Mora, Ludvika eller Avesta ingår. Du kommer att rapportera till verksamhetschefen. Om digDu som söker har Legitimation och examen från Ortopedingenjörsprogrammet i Jönköping eller likvärdigt, vilket är ett krav för att ansökan skall behandlas. Undantag gäller dig som är nyutexaminerad och ännu inte fått legitimation från Socialstyrelsen. Du behärskar såväl svenska som engelska samt har god datorvana. Du som söker är nyfiken på nya utmaningar. Du har en god förmåga att organisera och planera ditt arbete och samtidigt hålla deadlines. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter, driver på dina egna processer och ser till att slutföra dem. Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och kan snabbt ändra ditt förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändring. AnsökanSista ansökningsdag 2025-06-30. Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Verksamhetschef Anna Mortimer, 073-803 20 16 eller på [email protected]. Urvalsprocessen sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ovan datum. Besök gärna våra hemsidor för mer information: www.ottobockcare.se | www.ottobock.se Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats, fri från diskriminering oavsett var i vår organisation du arbetar. Vi uppmuntrar olikheter och tillåter människor att ha olika erfarenheter, uttryckssätt och synsätt. Mångfald leder till nytänkande och vi anser att det utvecklar vår företagskultur och vårt sätt att arbeta till det bättre. Vi genomför standardiserade och likvärdiga rekryteringsprocesser. Alla sökande bedöms rättvist utan hänsyn till kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, ålder eller någon annan egenskap som skyddas av tillämplig lag. Välkommen till oss!
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation. Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen. Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder - Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning - Garantilön + provision - Möjlighet till ren provisionslön - Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar - Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar) Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 3-6 timmar i veckan i våra butiker i Borlänge och Falun. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company
EcoDataCenter har utsetts till världens mest hållbara datacenter. Med innovativ design och världsledande teknik bygger vi framtidens datacenter. EcoDataCenter är ett snabbt växande företag med ambitionen att vara ledande i Norden och förstahandsvalet när det gäller hållbara och säkra datacenterlösningar. Vår marknad är internationell, och vi har kunder från flera olika länder. I ryggen har vi kapitalstarka ägare som vill driva förändring inom branschen. Om rollen Som Business Controller har du en central roll i företagets ekonomistyrning och affärsutveckling. Du ansvarar för att analysera finansiella data, utveckla prognoser och stödja ledningen med beslutsunderlag. Rollen kräver en kombination av analytisk förmåga, affärsförståelse och god kommunikationsförmåga. Ansvarsområden och arbetsuppfifter Analysera och följa upp företagets finansiella resultat samt identifiera avvikelser och förbättringsområden Utveckla och underhålla finansiella modeller och processer för prognoser och scenarioanalyser Stötta ledningen med strategiska och operativa beslutsunderlag Driva och implementera effektiviseringsinitiativ inom finansiell planering och analys Samverka med olika avdelningar för att förbättra datainsamling och rapportering Säkerställa efterlevnad av finansiella riktlinjer och processer Utveckla och underhålla finansiella modeller och processer för prognoser och scenarioanalyser Rolling forecast uppdatering (skuldmodell/bolaget) Business Plan uppdatering (skuldmodell/strategi) Säkerställa noggrannhet och kvalitet i rapportering Stötta ledningen med strategiska och operativa beslutsunderlag Investeringsbeslut (infra, elhandel, IT etc etc) Beslutsunderlag kundkalkyler Din profil Vi söker dig som är en självgående person och trivs med att arbeta i en snabbfotad och dynamisk miljö. Du har en stark drivkraft att leverera kvalitativa resultat samt en utpräglad förmåga att prioritera och lösa problem. Utbildning: Ekonomisk utbildning på högskole-/universitetsnivå, exempelvis inom ekonomi, finans eller företagsekonomi Erfarenhet: Minst 3-5 års erfarenhet av finansiell analys, budgetering och prognosarbete. God förståelse för redovisning och finansiell rapportering Stark kunskap i Excel samt erfarenhet av BI-verktyg och finansiella system Erfarenhet av att arbeta i en dynamisk och affärsorienterad miljö Erfarenhet av att arbeta i ett snabbväxande eller scale-up-bolag är starkt meriterande. Personliga egenskaper: Analytisk och detaljorienterad med en god förmåga att identifiera trender och insikter Proaktiv och lösningsorienterad God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika funktioner i organisationen Affärsmässig och strategiskt inriktad Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt i en snabbföränderlig miljö Anställningsform Anställningsform: Tillsvidare. Tjänstgöringsgrad: 100% Tjänsteställe: EcoDataCenter i Falun/ Stockholm Kollektivavtal: Tekniktjänsteavtalet Resor i tjänsten: Kan förekomma Låter det som en intressant roll för dig? På EcoDataCenter erbjuds du möjligheten att vara en del av något större och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Ansökningstiden avslutas 2024-04-20, urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Personlighetstest, bakgrundskontroll samt drogtest är obligatoriska moment för våra slutkandidater och kommer därmed vara en del av rekryteringsprocessen i kommande steg. Vid frågor hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected] Välkommen med din ansökan!
EcoDataCenter är ett framgångsrikt företag i kraftig tillväxt. Vi är experter inom hållbara och säkra datacenterlösningar och befinner oss i en expansiv fas där vi söker Drifttekniker. Vi verkar på en internationell marknad och har starka ägare som stöder vår expansion. Rollbeskrivning Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där du får jobba med teknik i framkant, samtidigt blir du del av ett sammansvetsat team med kompetenta kollegor som brinner för det vi gör. Som skiftgående drifttekniker har du en nyckelroll i att säkerställa och utveckla driftsäkerheten så att högsta möjliga tillgänglighet kan garanteras för anläggningen åt våra kunder. Exempel på arbetsuppgifter är driftövervakning, Mekaniskt underhåll, rondering, utveckla rutiner och metoder, avvikelsehantering samt dokumentation. Exempel på arbetsuppgifter nedan: Att säkert och med god kompetens utföra underhåll/ förebyggande underhåll på utrustning. Utveckla rutiner och metoder inom eget ansvarsområde samt avvikelsehantering Bygga upp, strukturera, skapa ordning och reda samt dokumentation för driftövervakning Ta emot kunder och leverantörer. Tekniska/ mekaniska åtaganden Kunna läsa av BMS system för att förstå larm och förlarm (meriterande med erfarenhet av detta sedan tidigare). Följa uppsatta föreskrifter Rondering i anläggningen För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, sätter säkerheten först samt att du har ett starkt kundfokus och är service-minded. Våra skift är uppdelade i 12- timmars skift vilket innebär att du jobbar i snitt ca 12,5 pass per månad, fördelat på vardagar, helger samt nätter. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens datacenter. Du är lösningsorienterad och vill vara med och ta ansvar för utvecklingen av driftsäkerheten. Vi tror att du exempelvis är utbildad tekniker med goda kunskaper inom något eller några av följande områden: El, Kylsystem, kraftdistribution, mekanik/ automation, process, VVS eller värme. Har du dessutom erfarenhet från att ha jobbat som tekniker inom industrin eller från datacenterdrift är det ytterligare meriterande. För att lyckas i rollen krävs datorvana då en del av arbetet sker i våra system. Du är drivande i ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt. Du vet samtidigt att samarbete är nyckeln till framgång och du är duktig på att bygga relationer. Vidare, är du målfokuserad och strukturerad. Det är dock viktigast för oss att du delar våra värderingar och att dina personliga egenskaper matchar kulturen i vårt härliga team. Sist men inte minst har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Anställningsform Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: 100% Skift kontinuerlig drift Tjänsteställe: EcoDataCenter i Falun Kollektivavtal: Tekniktjänsteavtalet Att jobba på EcoDataCenter EcoDataCenter är under ständig utveckling, det kommer du också att vara när du jobbar hos oss. För oss är det viktigt att vi som jobbar här mår bra och att det finns en balans mellan arbete, familj och fritid. Dessa faktorer är viktiga för oss ur både ett socialt och ett hållbart perspektiv. Låter det som en intressant roll för dig? På EcoDataCenter erbjuds du möjligheten att vara en del av något större och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Ansökningstiden avslutas 2025-04-20 urval och intervjuer kan ska löpande. Bakgrundskontroll samt drogtest är obligatoriska moment för våra slutkandidater och kommer därmed vara en del av rekryteringsprocessen i kommande steg. Vid frågor hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer