Migrationshandledare till transportgruppen i Flen

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Vi söker förvarshandledare till förvaret i Flen med placering i transportgruppen. Vid en försvarsenhet placeras frihetsberövade människor som fått ett avvisnings- eller utvisningsbeslut och som behöver finnas tillgängliga för verkställighet. En person kan också tas i förvar om rätten att vistas i landet eller identiteten behöver utredas. Förvaret är en sluten enhet och verksamheten bedrivs dygnet runt. Arbetet utgår från gällande lagstiftning där rättssäkerhet, värdighet och trygghet är viktigt. Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. På Migrationsverket gör du skillnad och bidrar till samhällsnyttan, samtidigt som du får en trygg och stabil anställning.  Vad gör en förvarshandledare? Som förvarshandledare i transportgruppen medverkar du huvudsakligen vid transporter av förvarstagna samt skötsel av bilar och utrustning. Transporterna kan t ex vara till flygplats i samband med verkställighet, till/från häkten, arrester, anstalter och andra förvar samt sjukhus. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att transporten genomförs på ett säkert sätt samtidigt som du förebygger och förhindrar rymning. Arbetet kan till viss del vara fysiskt krävande. Viss administration ingår också i tjänsten. I rollen ingår även att stötta andra enheter, vilket t ex kan innebära arbete inne på de låsta avdelningarna. På avdelningarna arbetar du bland annat med omvårdnad, bevakning, visitation och säkerhet. Det kan handla om att genomföra samtal vid till exempel in- och utskrivning samt för att informera om beslut, matservering och besökshantering. Vidare ser du till att det råder en lugn, trygg och säker miljö på förvaret genom utförande av bland annat säkerhetskontroller och visitationer. Sammanfattningsvis är rollen som förvarshandledare mångsidig, varierande och utvecklande och passar dig som vill arbeta i gränslandet mellan omvårdnad och säkerhet där ingen dag är den andra lik. Vem är du? Vi söker dig som tycker om att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har god självinsikt och kan skilja på det personliga och professionella. Samtidigt är du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Du är även strukturerad och kan självständigt planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut, och handlar i enlighet med fattade beslut, mål, policyer och riktlinjer. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt - Några års arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift - Goda kunskaper i engelska - B-körkort och god körvana - Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har - Transportutbildning - Erfarenhet av persontransport - Erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer - Erfarenhet av socialt arbete, såsom arbete med omvårdnad, mental hälsa, missbruk eller liknande - Erfarenhet av arbete i låst miljö, såsom förvar, kriminalvård, rättspsykiatri eller liknande verksamhet Anställningen kräver godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627). Om du inte blir godkänd för arbete på Arlanda airside kommer anställningen att avbrytas. Tjänsten kräver därmed svenskt medborgarskap. Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med provanställning samt vikariat av varierande längd Arbetstider: Schemalagd arbetstid dag/helg, tidiga morgnar och sena kvällar kan förekomma Placering: Flen Tillträde: Enligt överenskommelse Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Migrationsverket kan komma att göra kontroller i polisens misstanke- och belastningsregister inför beslut om anställning. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 21 april 2024. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Sjuksköterska redo att möta framtidens behov som pool på särskilt boende?

Hos oss får du påverka, göra skillnad och utveckla dina dagar så som det passar dig bäst. Ditt nya glada team ser fram emot att träffa dig som vill hoppa ombord och forma en god och säker vård tillsammans med oss. Vill du, efterlängtade kollega, hålla Sörmlands hjärta klappande med oss? Vi söker nu en sjuksköterska som arbetar pool på särskilt boende.   Din framtida utmaning Som poolsjuksköterska hos oss kommer ditt huvudsakliga ansvar ligga på täcka upp frånvarande kollegor med att planera, bedöma, åtgärda och följa upp hälso- och sjukvårdsinsatser för dem som bor på särskilt boende. Du leder och fördelar patientarbetet och har ett nära samarbete med andra yrkeskategorier. Dessutom ansvarar du för att utföra delegeringar vid behov, dokumentation samt journalföring. Vi arbetar med patienten i fokus.   Hur är stämningen på jobbet? Så här uttalar sig några av dina kollegor:   ”Ett härligt gäng som gör att tiden på jobbet går fort. Bred kompetens och varierande åldrar bland kollegorna.Vilket gör att man utvecklas varje dag.” “Varje fredag eftermiddag träffas samtliga för fika och rapport inför helgarbetet. Alltid trevligt att utbyta erfarenheter och skratta tillsammans.”   Fler saker som gör arbetet extra trevligt i Flens Kommun: • Mentorskap. • Kompetensutveckling på arbetstid i viss mån. • Friskvårdsersättning och läkarvårdsersättning. • Flexibla arbetstider i viss mån. • Endast helgarbete var sjätte. • Bra utvecklingsmöjligheter. • Pool-ersättning är på gång. Vem är du vår nya härliga kollega? Att du är legitimerad sjuksköterska är ett krav och skulle du ha vidareutbildat dig till specialistsjuksköterska inom vård av äldre/distriktssköterska och har erfarenhet av kommunal verksamhet blir vi extra glada. Som person tror vi att du är en självständig individ som är trygg i din arbetsroll och med att fatta egna beslut.   Flexibilitet är en förutsättning för pool-tjänsten. Är du dessutom en lagspelare som är noggrann i vad du gör, bra på att prioritera och alltid är lyhörd inför patientens och kollegors behov, borde vi verkligen ta en kaffe och snacka vidare!   B Körkort är ett krav.   Omfattning/varaktighet Tillsvidaretjänst, heltid 38,25 timmar per vecka fördelat på dag, enstaka kvällar och var sjätte helg. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.   Välkommen med din ansökan senast 240430.   Om Flens Kommun I Flens kommun – Sörmlands hjärta – lever och verkar ungefär 16 300 människor. Den till ytan stora kommunen är beläget mitt i Sörmland med närhet till allt. På mindre än 50 minuter med tåg når du södra Stockholm, Norrköping och Eskilstuna.

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sjuksköterska redo inom LSS och socialpsykiatrin?

Hos oss får du påverka, göra skillnad och utveckla dina dagar så som det passar dig bäst. Ditt nya glada team ser fram emot att träffa dig som vill hoppa ombord och forma en god och säker vård tillsammans med oss. Vill ni, efterlängtade kollegor, hålla Sörmlands hjärta klappande med oss? Vi söker nu en sjuksköterska inom området då vi utökar området.   Din framtida utmaning  Som sjuksköterska hos oss kommer ditt huvudsakliga ansvar ligga på att planera, bedöma, åtgärda och följa upp hälso- och sjukvårdsinsatser för dem som bor på särskilt boende LSS och inom socialpsykiatrin samt daglig sysselsättning. Du leder och fördelar patientarbetet och har ett nära samarbete med andra yrkeskategorier. Dessutom ansvarar du för att utföra delegeringar, dokumentation samt journalföring. Vi arbetar med patienten i fokus.   Hur är stämningen på jobbet? Så här uttalar sig några av dina kollegor:  "Lagom kommun att jobba i. Lättare till samarbete mellan olika instanser " "Bra kommunikation och förtroende mellan chef och medarbetare. Ett fritt arbete under eget ansvar". "Bra arbetstider med utrymme för flexibilitet. Bra samarbete och avslappnad stämning" (just inom funktionsnedsättningsområdet).”   Fler saker som gör arbetet extra trevligt i Flens Kommun: •  Mentorskap. • Kompetensutveckling på arbetstid i viss mån. • Friskvårdsersättning och läkarvårdsersättning. • Flexibla arbetstider i viss mån. • Endast helgarbete var sjätte vecka. • Bra utvecklingsmöjligheter. Vem är du vår nya härliga kollega? Att du är legitimerad sjuksköterska är ett krav och skulle du ha vidareutbildat dig till specialistsjuksköterska inom psykiatri och har erfarenhet av kommunal verksamhet blir vi extra glada. Som person tror vi att du är en självständig individ som är trygg i din arbetsroll och med att fatta egna beslut.   Är du dessutom en flexibel lagspelare som är noggrann i vad du gör, bra på att prioritera och alltid är lyhörd inför patientens och kollegors behov borde vi verkligen ta en kaffe och snacka vidare!   B Körkort är ett krav.   Omfattning/varaktighet  En tillsvidaretjänst, heltid 38,25 timmar per vecka fördelat på dag, enstaka kvällar och var sjätte helg. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan senast 240430. Om Flens Kommun   I Flens kommun – Sörmlands hjärta – lever och verkar ungefär 16 300 människor. Den till ytan stora kommunen är beläget mitt i Sörmland med närhet till allt. På mindre än 50 minuter med tåg når du södra Stockholm, Norrköping och Eskilstuna.

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

5 april 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Sjuksköterska redo att möta framtidens behov i hemsjukvården?

Hos oss får du påverka, göra skillnad och utveckla dina dagar så som det passar dig bäst. Ditt nya glada team ser fram emot att träffa dig som vill hoppa ombord och forma en god och säker vård tillsammans med oss. Vill du, efterlängtade kollega, hålla Sörmlands hjärta klappande med oss? Vi söker nu en sjuksköterska till hemsjukvården.   Din framtida utmaning  Som sjuksköterska hos oss kommer ditt huvudsakliga ansvar ligga på att planera, bedöma, åtgärda och följa upp hälso- och sjukvårdsinsatser för dem som bor i ordinärt boende och dagverksamheter. Du leder och fördelar patientarbetet och har ett nära samarbete med andra yrkeskategorier. Dessutom ansvarar du för att utföra delegeringar, dokumentation samt journalföring. Vi arbetar med patienten i fokus.   Hur är stämningen på jobbet? Så här uttalar sig några av dina kollegor:  ”Vi är ett kanonbra gäng som har mycket humor och hjälper varandra varje dag! Lagkänslan är hög och vi täcker varandras områden när vi är lediga. En annan sak jag verkligen uppskattar är att vår chef lyssnar på våra åsikter och står upp för oss.” ”Varje morgon träffas vi och fikar och rapporterar tillsammans. Vi kör även pilatesträning en gång i veckan. Julbordet och den årliga “kickoffen” varje höst ser man alltid fram emot och varje sommar kör vi sommarträff hos en arbetskamrat.”   Fler saker som gör arbetet extra trevligt i Flens Kommun: • Mentorskap. • Kompetensutveckling på arbetstid. • Friskvårdsersättning och läkarvårdsersättning. • Flexibla arbetstider i viss mån. • Endast helgarbete var fjärde vecka. • Bra utvecklingsmöjligheter. Vem är du vår nya härliga kollega? Att du är legitimerad sjuksköterska är ett krav och skulle du ha vidareutbildat dig till specialistsjuksköterska inom vård av äldre/distriktssköterska och har erfarenhet av kommunal verksamhet blir vi extra glada. Som person tror vi att du är en självständig individ som är trygg i din arbetsroll och med att fatta egna beslut.   Är du dessutom en flexibel lagspelare som är noggrann i vad du gör, bra på att prioritera och alltid är lyhörd inför patientens och kollegors behov borde vi verkligen ta en kaffe och snacka vidare!   B Körkort är ett krav.   Omfattning/varaktighet En tillsvidaretjänst, heltid 38,25 timmar per vecka fördelat på dag, kväll och var fjärde helg. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.   Välkommen med din ansökan senast 240430. Om Flens Kommun  I Flens kommun – Sörmlands hjärta – lever och verkar ungefär 16 300 människor. Den till ytan stora kommunen är beläget mitt i Sörmland med närhet till allt. På mindre än 50 minuter med tåg når du södra Stockholm, Norrköping och Eskilstuna.

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Jobba extra hemifrån - Kväll och helg

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Sommarvikarier och vikarier

Behandlingsassistent (Timvikariat och Sommarvikariat) Om företaget: Gårdsjöns HVB är en del av Sörmlands Stadsmission, en organisation som strävar efter att erbjuda stöd och vägledning till de mest sårbara individerna i samhället. Vi arbetar kontinuerligt för att skapa en trygg och stödjande miljö för våra klienter. Vi är dedikerade till att främja individens välbefinnande och utveckling. Besök vår hemsida gardsjo.se för mer information. Om tjänsten: Vi söker nu engagerade och empatiska behandlingsassistenter för både timvikariat och sommarvikariat på Gårdsjöns HVB. Som behandlingsassistent kommer du att spela en nyckelroll i att stödja och vägleda våra ungdomar, 13–20 år, mot en positiv förändring. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övrig personal för att skapa en trygg och terapeutisk miljö där varje individ kan känna sig respekterad och sedd. Arbetsuppgifter: -Genomföra individuella och gruppbaserade aktiviteter och samtal -Skapa och upprätthålla en strukturerad miljö -Ge emotionellt och praktiskt stöd till klienter i vardagen -Dokumentera och rapportera klienters framsteg och eventuella incidenter -Samarbeta med externa aktörer såsom socialtjänst och vårdgivare Kvalifikationer: -Relevant utbildning inom socialt arbete, psykologi, beteendevetenskap eller liknande område är meriterande -Erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta situationer är önskvärt -God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer -Flexibilitet och förmåga att arbeta både självständigt och i team -Kunskap om och förmåga att hantera konflikter och krissituationer på ett professionellt sätt -God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Anställningsvillkor: -Tjänsterna är timvikariat och sommarvikariat med möjlighet till förlängning -Arbetstiderna kan variera och omfatta dag-, kvälls- och helgtjänstgöring enligt schema -Tillträde enligt överenskommelse Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev via e-post till [email protected]. Märk din ansökan med "Behandlingsassistent - Timvikariat/Sommarvikariat". Sista ansökningsdatum är 31 maj 2024. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team på Gårdsjöns HVB, där varje individ räknas och där ditt arbete gör verklig skillnad i människors liv. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på 070 603 38 17. Om Sörmlands Stadsmission: Sörmlands Stadsmission är en ideell organisation som arbetar för att stödja och hjälpa människor i utsatthet. Vi bedriver verksamhet inom områden som socialt arbete, hälsa och integration för att skapa ett mer inkluderande och rättvist samhälle. Besök vår hemsida www.sormlandsstadsmission.se för mer information.

3 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Yrkesutbildning till Husdjurstekniker med garanterad anställning!

Vill du arbeta med Sveriges mjölk- och köttproducenter, utveckla service och rådgivning kring nötkreaturens fruktsamhet och vara en del i Växa Sveriges team? Ansök då till Växas yrkesutbildning till Husdjurstekniker hösten 2024med start 16 september 2024. Utbildningen avslutas den 6 december2024. Du får en yrkesutbildning med formell kompetens att arbeta som Husdjurstekniker. Om du antas till utbildningen och blir godkänd i slutprov så har du en garanterad anställningi Växa. Som husdjurstekniker arbetar du främst med fruktsamhetsarbete och service till våra kunder. Hos Växa finns det goda möjligheter för dig att utvecklas och specialisera dig till exempel inom embryotransfer, robotprovmjölkning och ultraljudsundersökningar. Tjänsten kan även innebära avbytartjänster såsom djurskötsel. Vi arbetar i team kring våra kunder där vi kompletterar och stöttar varandra. Du får kollegor som har kompetens inom avbyteri, avel, djurhälsa, produktionsrådgivning, bygg och växtodling med mera. Utbildningen sker delvis digitalt, delvis på fysiska träffar. Du kommer att få all information vid eventuell intervju.Praktik ingår i kursen och ordnas lokalt av Växa. Utbildningen genomförs av specialister inom bl.a. fruktsamhet, djurhälsa, avel och håller hög kvalitet. Vi har lediga tjänster på ett flertal platser i Sverige: Gotland, Falkenberg, Laholm, Eksjö, Vimmerby, Flen, Uppsala, Röbäcksdalen (Umeå) och Söderköping. Är du flyttbar är det ett plus. För att klara arbetet som Husdjurstekniker är följande personliga egenskaper viktiga: Initiativrik Lyhörd God samarbetsförmåga God säljförmåga Målinriktad Ansvarstagande Intresse för människor och kor Serviceinriktad Du måste ha goda kunskaper i svenska språket både muntligen och skriftligen. Vi tar emot ansökningar fram till den 21 April 2024. Intervjuer görs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Kontaktperson för mer information är Renate Martín OlofssonVid frågor kontakta:[email protected] Krav Lantbruksutbildning Erfarenhet från arbete i mjölk- och/eller köttproduktion Godkänt B-körkort Normalt färgseende Goda kunskaper i svenska språket både muntligen och skriftligen Meriterande Djurägarseminutbildning Rådgivningserfarenhet Säljerfarenhet

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Äldre kvinna som vill bli min personliga assistent

DVT Assistans har sedan starten 2005 anordnat personlig assistans åt människor med funktionsnedsättning. Vi arbetar runt om i Mellansverige utifrån ledorden Delaktighet, Värdighet och Tillgänglighet. Vi tror på individuella lösningar där kunden alltid är i fokus. Tillsammans möjliggör vi för människor med olika funktionsnedsättningar att leva som andra och själva bestämma över sina liv. I dag sysselsätter DVT ca 200 personliga assistenter. Är du en kvinna i dina bästa år? Kanske har du redan gått i pension, men känner att du har mer kvar att ge. Jag söker en äldre kvinna som kan jobba varannan helg kl. 9-15,30 samt jobba extra under 7 veckor i sommar (ej heltid) Jag är en äldre kvinna, som sitter i rullstol. Jag gillar bakning, utflykter och att gå på loppis. Jag hör lite illa på ena örat så du måste vara tydlig i din kommunikation med mig. Jag har en egen bil så du behöver ha körkort för att vi ska kunna åka iväg på roligheter. Större förflyttningar sker med hjälp av lyft, men jag har även en turner. Det är bra om du har erfarenhet av detta, men det mest viktiga är personkemin, att vi har något att prata om och att vi trivs tillsammans. Jag behöver hjälp med förflyttningar, hygien, matlagning, städning och ledsagning. Så om du tror att du skulle gilla att jobba hos mig, skicka in ett personligt brev där du berättar varför ´vi skulle passa ihop. Skicka även med ett CV och referenser. Hoppas vi hörs!!!

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024