Lediga jobb i Forshaga

Sök totalt 10 lediga jobb i Forshaga

Behandlingssamordnare
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Klarälvsgården tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Vi har i uppdrag att ta emot pojkar med ett utökat behov av psykiatriska insatser. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingssamordnare hos SiS ett meningsfullt arbete. Utgångspunkten i vårt behandlingsarbete är att motivera människor till nya och mindre destruktiva sätt att leva. Du arbetar i ett team av engagerade kollegor och med er samlade kompetens har ni möjlighet att nå goda resultat. Som behandlingssamordnare kommer du att planera, genomföra och följa upp programverksamhet. Du håller behandlingssamtal och har ett särskilt ansvar för dokumentation och de formulär och instrument som används i behandlingen. Du samverkar med olika funktioner kring kartläggning, upprättande och uppföljning av behandlingsplaner. I uppdraget som behandlingssamordnare ingår även ett extra ansvar för att handleda nya medarbetare och praktikanter. En del av rollen kommer också innebära familjearbete. Arbetsuppgifterna kan innefatta familjeterapeutiska interventioner, psykoedukativa insatser och föräldrautbildningar i syfte att utveckla föräldrarnas egen förmåga att anpassa sitt föräldraskap i förhållande till ungdomens behov formulerade i behandlingsplanen. Att i vardagen arbeta i tät kontakt med ungdomarna och övrig personal på institutionen i syfte att skapa intresse och motivation för deltagande i familjebehandlande insatser är en viktig del av ditt arbete. Arbetet bedrivs i team där psykolog, behandlingssekreterare, gruppledare, sjuksköterska och lärare ingår. Ett viktigt gemensamt uppdrag för alla medarbetare är att bidra till att skapa en trygg miljö och säkerställa att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt rutiner. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.  Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.   Förmåner Som statligt anställd hos oss får du flera förmåner, exempelvis har du fler semesterdagar än de 25 dagar som finns i semesterlagen: • 28 dagar semester till och med det år du fyller 29 • 31 dagar semester från och med det år du fyller 30 • 35 dagar semester från och med det år du fyller 40 Du får dessutom ett friskvårdsbidrag varje år att nyttja till träning eller annan friskvård som passar dig, viss ersättning för läkarbesök och läkemedel som omfattas av högkostnadsskyddet och möjlighet att göra läkarbesök på betald arbetstid. Läs gärna mer om våra förmåner på: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, är empatisk och kan skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också en god förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. I din roll som behandlingssamordnare kommer du ha eget ansvar för flera insatser i behandlingsplanen samt ansvar på avdelningen som kräver erfarenhet och förmåga att samordna det arbetet. Du behöver då vara bara på att planera och strukturera ditt arbete, kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Då behandlingsarbetet dokumenteras och diskuteras med flera olika aktörer ställs höga krav på god svenska i såväl tal som skrift. Du ska även ha:  • Lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, socialpedagog eller annan vård/beteendevetenskaplig utbildning, alternativt eftergymnasial utbildning som t.ex. behandlingspedagog, med gedigen erfarenhet av programverksamhet.  • Erfarenhet av att bedriva motivations- och behandlingsarbete enskilt och/ eller i grupp. • Erfarenhet av arbete med ungdomar eller familjer i utsatta situationer. • God svenska i tal och skrift. • B- körkort Det är meriterande om du: • Är instruktör i ART, återfallsprevention eller PULS.   På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 250410. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

Idag
Sista ansökan:
7 april 2025
Socialsekreterare
Forshaga kommun
Socialsekreterare

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Förvaltningens uppdrag är att erbjuda vuxna vägledning och utbildning i det livslånga lärandet. Inom förvaltningen finns också vägledning och stöd till vuxnas individutveckling mot en egen försörjning. Förvaltningen ansvarar för integration och samordnar även arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Individ och familjeomsorgen, IFO återfinns inom förvaltningen Lärande och Arbete tillsammans med Individ och utveckling, Vuxenutbildningen och kommunens Lärcenter. Det är en bredd av verksamheter som har många beröringspunkter, där samarbetet dem emellan är viktigt. Samarbetet inom Lärande och Arbete och kommunen i stort är en framgångsfaktor. Ett av förvaltningens viktigaste uppdrag är att fortsätta skapa positiva effekter av vår samverkan för de vi är till för. Individ och familjeomsorgen, IFO, i Forshaga kommun handlägger myndighetsutövning för vuxna och barn enligt SoL, LVU och LVM och utför öppenvård och arbete med våra uppdragstagare, samt ett öppet stöd. Sammanlagt arbetar ca 35 personer inom dessa verksamheter.  Vi har nu en ledig tillsvidaretjänst och föräldravikariat som socialsekreterare i vår Barngrupp. Inom IFO har vi ett familjeorienterat och lösningsfokuserat arbetssätt. Vi värdesätter delaktighet och kompetensutveckling, och vi har extern handledning. Beskrivning Hos oss får du möjlighet att jobba med ambitiösa och kompetenta medarbetare, där vi har ett tydligt fokus på de vi är till för. Vi arbetar med delaktighet och kvalitet på ett respektfullt sätt både inom och utom enheten och gentemot våra klienter. IFO har en Barngrupp, en Vuxengrupp och en gemensam Öppenvård som hanterar familjebehandling och beroendebehandling. Inom Öppenvården ryms också öppet föräldrastöd och ungdomskurator. Barngruppen är nybildad och består av 12 medarbetare varav en har mottagsfunktion. Barngruppen har två ärendehandledare som stöttar och handleder i vardagen. Som ny socialsekreterare får man också en kollega som mentor under den första tiden. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare i Barngruppen arbetar man med att myndighetsutövning för barn och unga, där man utreder och bedömer kring barns behov, samt följer upp öppenvårdsinsatser och placeringar. Några av tjänsterna i Barngruppen innehåller också en del som är inriktad till att rekrytera, utreda och handleda våra uppdragstagare. Kvalifikationer Du är socionom eller annat som arbetsgivaren bedömer är likvärdigt och har gärna erfarenhet av arbete inom barnavård. Du har goda kunskaper gällande lagstiftning och erfarenhet av BBIC. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B körkort är ett krav. Villkor Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Intervjuer sker löpande och tillsättning snarast eller enligt överenskommelse så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Idag
Sista ansökan:
6 april 2025
Säljjobb med fri schemaläggning i Forshaga
Finance Systems Sweden AB
Företagssäljare

Hej alla hungriga säljare där ute! Vi söker efter dig med egen drivkraft och en positiv inställning för att ansluta till vårt vinnande team. Vårt företag har funnits sedan 1992 och har alltid varit en ledande kraft på marknaden. Vi utbildar våra säljare från grunden, så ingen tidigare erfarenhet behövs. Vi tror att viljan att lyckas är allt du behöver för att bli en toppsäljare, och vi kommer att förse dig med alla verktyg och resurser som krävs för att du ska nå ditt fulla potential. 🙌 Våra tävlingar är legendariska, med priser som sträcker sig från VIP-resor till extra bonusar. Vi drivs av att se våra säljare ta sig till nya höjder och vi belönar hårt arbete och framgång. 💰 Vi är också ett miljövänligt företag, och vi tar vår planet på allvar. Våra produkter är alla miljövänliga och vi strävar efter att minska vår påverkan på miljön. ♻️ Vi söker personer som brinner för försäljning och som har den självsäkerhet och beslutsamhet som krävs för att bli en toppsäljare. Om du har drivet att nå framgång och om du inte är rädd för en utmaning, så är du precis den typen av person som vi söker. 🧐 Så om du är redo att ta ditt säljande till nästa nivå och ansluta till vårt vinnande team, ansök nu! Vi letar efter dig. Lön, bonusar och förmåner Du har en garantilön på 24 500 kr i månaden när du jobbar heltid. Utöver detta har du provision på allt du säljer. Provisionen ökar hela tiden beroende på prestation och det finns ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna på en månad, men du har alltid din grundtrygghet att falla tillbaka på. För att du som anställd ska känna extra trygghet omfattas du av både trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Du har körkort, tillgång till bil och kan börja omgående. Inom säljbranschen går ansökningsprocesserna snabbt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Ett par röster om jobbet: "Jag har aldrig jobbat med försäljning tidigare och ändå har jag på bara några månader blivit företagets säljledare. Flexibiliteten i arbetstiderna gör att jag kan kombinera jobbet med mitt stora hästintresse.” – Minna, 21 år ”Det här är det bäst betalda jobb jag haft med mest fritid. Jag är inne på mitt femte år i företaget och trivs så bra att jag även rekryterat in min respektive. Jag har en mycket god lön och mitt enda fokus är att alltid vinna företagsresorna. – Robin, 44 år Om Produkten Produkten vi marknadsför tillverkas för hand i Tyskland med hög kvalitet och miljön i åtanke. Maskinen har lång livslängd, unika garantier, är 100% återvinningsbar och har en mängd olika funktioner och användningsområden. Produkten är designad av Christoph Böhler från B/F Design, Nürnberg, Tyskland. Mr Böhler är en berömd designer inom bilindustrin, där han bland annat designat för Audi och Bugatti. Han har även designat produkter åt Timberland, Zeiss, etc. Välkommen in med din ansökan! Säljare, flexibelt schema, garantilön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

11 dagar sedan
Sista ansökan:
5 april 2025
Jobba som personlig assistent i Forshaga i sommar!

Våra assistansanvändare runt om i Forshaga söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Karlstad/Säffle: Redovisningsekonom som kan jord & skogsbeskattning
Jobbakuten Väst AB
Redovisningsekonomer

Vi erbjuder 45 000 i grundlön + ytterligare förmåner för rätt person. Du kan jobba hybrid på våra kontor i Karlstad eller Säffle Om dig  3-4 års erfarenhet som redovisningsekonom inom jord och skogsbeskattning, med särskilt fokus på deklarationer. Har goda kunskaper i bokslut och löpande redovisning Är van att arbeta självständigt och ta ansvar för ditt arbete Har erfarenhet av att använda redovisningssystem (meriterande om du har erfarenhet av Fortnox eller Wolter Kluwer) Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Personliga egenskaper: Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Du trivs med att arbeta i ett team, men tar också gärna eget ansvar. Du är kommunikativ, relationsskapande och har ett starkt kundfokus. Om jobbet Som redovisningsekonom hos Säffle Ekonomerna kommer du att vara en viktig del av teamet och ha daglig kontakt med kunder. Ditt primära fokus kommer att vara deklarationer, ett område där vi söker någon med gedigen erfarenhet och kunskap. Du kommer också att vara ansvarig för den löpande redovisningen och bokslut, samt ge kunderna råd och stöd i deras ekonomiska frågor. Om oss Säffle Ekonomerna är en personlig och erfaren redovisningsbyrå som grundades 1993. De består av ett litet men dedikerat team som arbetar med bokföring, bokslut, deklarationer, administration och rådgivning. Verksamheten riktar sig främst till små och medelstora företag, erbjuder ett helhetsstöd för att hjälpa kunder med alla delar av deras ekonomiska behov. Företagskulturen präglas av samarbete och öppenhet. Som ett mindre företag spelar varje medarbetare en avgörande roll för både framgång och utveckling. Säffle Ekonomerna tror på att skapa en arbetsmiljö där alla trivs, utvecklas och känner sig delaktiga i deras resa framåt.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

20 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

20 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Personlig assistent till man i Forshaga, sommarvikariat
Rullarnas Personliga Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en sommarvikarie till ett av våra uppdrag i Forshaga.   Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann och självständig. Du ska kunna utföra de sysslor som vanligtvis förekommer i ett hem med noggrannhet och ansvar. Som personlig assistent ska du vara den assistentberättigade behjälplig med allt förekommande i det dagliga livet och ha förståelse för att din arbetsplats är uppdragsgivarens hem.  Personlig lämplighet är mycket viktigt och du som söker bör vara en mogen och lugn person, samt tycka om att vara utomhus då uppdragsgivaren tycker om att vara aktiv.  Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom annan omvårdnad är meriterande. Både manliga och kvinnliga sökande välkomnas, du bör vara rökfri och ha körkort.   Arbetspassen är delade turer under dagen. Rullarnas är lokalt förankrade med kontor i Torsby sedan 2004 och i Karlstad sedan 2014 men verkar över hela Sverige. Ca 65 assistansberättigade har valt Rullarnas som utförare och verksamheten har totalt ca 350 anställda. Rullarnas har sedan 2011 tillstånd av IVO, Inspektionen för Vård och Omsorg, att utföra personlig assistans. Rullarnas mål är att ge både uppdragsgivaren och personal bästa möjliga förutsättningar för att känna sig trygga i sina roller. Rullarnas vision är att erbjuda fler uppdragsgivare personlig assistans av hög kvalitet där de personliga assistenternas kompetens och utveckling är högt prioriterad. Rullarnas ska anordna personlig assistans enligt LSS intentioner och vara måna om att utföra en assistans med högsta kvalitet och alltid respektera uppdragsgivarens önskemål och assistenternas anställningsförhållanden. Krav: Körkort: * B (Personbil)

24 dagar sedan
Sista ansökan:
18 april 2025
Säljjobb med fri schemaläggning i Forshaga
Finance Systems Sweden AB
Företagssäljare

Hej alla hungriga säljare där ute! Vi söker efter dig med egen drivkraft och en positiv inställning för att ansluta till vårt vinnande team. Vårt företag har funnits sedan 1992 och har alltid varit en ledande kraft på marknaden. Vi utbildar våra säljare från grunden, så ingen tidigare erfarenhet behövs. Vi tror att viljan att lyckas är allt du behöver för att bli en toppsäljare, och vi kommer att förse dig med alla verktyg och resurser som krävs för att du ska nå ditt fulla potential. 🙌 Våra tävlingar är legendariska, med priser som sträcker sig från VIP-resor till extra bonusar. Vi drivs av att se våra säljare ta sig till nya höjder och vi belönar hårt arbete och framgång. 💰 Vi är också ett miljövänligt företag, och vi tar vår planet på allvar. Våra produkter är alla miljövänliga och vi strävar efter att minska vår påverkan på miljön. ♻️ Vi söker personer som brinner för försäljning och som har den självsäkerhet och beslutsamhet som krävs för att bli en toppsäljare. Om du har drivet att nå framgång och om du inte är rädd för en utmaning, så är du precis den typen av person som vi söker. 🧐 Så om du är redo att ta ditt säljande till nästa nivå och ansluta till vårt vinnande team, ansök nu! Vi letar efter dig. Lön, bonusar och förmåner Du har en garantilön på 24 500 kr i månaden när du jobbar heltid. Utöver detta har du provision på allt du säljer. Provisionen ökar hela tiden beroende på prestation och det finns ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna på en månad, men du har alltid din grundtrygghet att falla tillbaka på. För att du som anställd ska känna extra trygghet omfattas du av både trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Du har körkort, tillgång till bil och kan börja omgående. Inom säljbranschen går ansökningsprocesserna snabbt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Ett par röster om jobbet: "Jag har aldrig jobbat med försäljning tidigare och ändå har jag på bara några månader blivit företagets säljledare. Flexibiliteten i arbetstiderna gör att jag kan kombinera jobbet med mitt stora hästintresse.” – Minna, 21 år ”Det här är det bäst betalda jobb jag haft med mest fritid. Jag är inne på mitt femte år i företaget och trivs så bra att jag även rekryterat in min respektive. Jag har en mycket god lön och mitt enda fokus är att alltid vinna företagsresorna. – Robin, 44 år Om Produkten Produkten vi marknadsför tillverkas för hand i Tyskland med hög kvalitet och miljön i åtanke. Maskinen har lång livslängd, unika garantier, är 100% återvinningsbar och har en mängd olika funktioner och användningsområden. Produkten är designad av Christoph Böhler från B/F Design, Nürnberg, Tyskland. Mr Böhler är en berömd designer inom bilindustrin, där han bland annat designat för Audi och Bugatti. Han har även designat produkter åt Timberland, Zeiss, etc. Välkommen in med din ansökan! Säljare, flexibelt schema, garantilön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

28 dagar sedan
Sista ansökan:
19 mars 2025
Sommarvikarier inom vård och omsorg - Forshaga kommun
Forshaga kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Du är efterlängtad - varmt välkommen till oss! Vi erbjuder vikariat till våra särskilda boenden, inom hemtjänst och funktionsstöd. Inom vård och omsorg finns cirka 500 medarbetare som varje dag arbetar med att ge livskvalitet för dem vi är till för. Vi är stödjande och stöttande, ser till det friska och vi arbetar rehabiliterande. Vi vill att du ska kunna arbeta på flera arbetsplatser och i flera av våra verksamheter. Under sommaren arbetar du på schema, det vill säga dag, kväll, helg eller natt. Möjlighet finns att börja arbeta redan nu eller senare eftersom vi har stort behov av timvikarier löpande under året. Vi söker dig som kan konsten att skapa goda möten och vill ha ett aktivt och varierat jobb. Vi erbjuder sommarvikariat inom följande områden: Hemtjänst och särskilt boende inom äldreomsorgen Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra. Arbetet innebär att du stöttar våra brukare till en fungerade vardag och finns som stöd/hjälp vid personlig omvårdnad, stöd med hygien, medicinering, måltider, social samvaro och aktiviteter. Arbetet utgår från individens behov och vi arbetar med att ta tillvara individens egna resurser och förmågor.  Vi söker undersköterskor/vårdbiträden till - Äldreboendet Lintjärn som är vårt omvårdnadsboende/demensboende i Forshaga och Ullerudsgården som är vår motsvarighet i Deje. - Hemtjänsten i Forshaga och Deje. Funktionsstöd och socialpsykiatri Du arbetar som personlig assistent. Våra personliga assistenter assisterar individer med olika funktionsvariation så att denne kan leva sitt liv så normalt som möjligt. Det innebär att vi arbetar tätt tillsammans med den som behöver hjälp med det som funktionsnedsättningen begränsar. Stödet ges både på grupp-servicebostad, i den enskildes hem eller på daglig verksamhet och finns på två orter Forshaga och Deje.  Vi söker habiliteringsassistenter/boendestödjare till - Boende enligt LSS - Socialpsykiatriboende - Boendestödjare inom socialpsykiatrin  - Daglig verksamhet - Personliga assistenter till brukare med beslut om assistans enligt LSS - Korttidsvistelse för barn och unga med funktionsnedsättningar Vem är du? Vi letar efter dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor och med ditt engagemang skapar en trygg och välbefinnande vardag för vårdtagarna. Vi ser att du har en förmåga att ta egna beslut och tar ansvar för dina uppgifter. God samarbetsförmåga är avgörande. Vi värdesätter din förmåga att arbeta smidigt och lyhört med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och har en naturlig serviceinriktning med viljan att hjälpa andra.  I våra verksamheter är det viktigt med kommunikation, och därför behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift. Du ska ha läst svenska årskurs nio. Det är en fördel om du har B-körkort. Innan erbjudande om anställning inom vissa delar av funktionsstöd begär vi att få se utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Det är meriterande om du har en lämplig utbildningsbakgrund inom exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning men det är inget krav. Har du erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är det en fördel. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.  Vad vi kan erbjuda dig Vi kan erbjuda dig ett aktivt och varierande jobb som ger dig erfarenheter för livet. Det finns också stora möjligheter att jobba kvar som vikarie efter sommaren om vi trivs med dig och du med oss. En bra möjlighet för dig som studerar och vill jobba extra hos oss.  För dig som inte bor i kommunen finns pendlings­möjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Vid behov kan vi även erbjuda dig möjligheter till boende/övernattning under din anställning. Vid anställning ingår även utbildning i förflyttningsteknik, vårdhygienisk kompetens samt i dokumentationssystemet treserva. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet.  Vi utgår från individens bästa och arbetar för ett hållbart samhälle. Vi förbättras och utvecklas genom att lära av goda exempel. Vi har ett tillåtande klimat med respekt för varandra. Tillsammans gör vi skillnad - varje dag! Nu behöver vi dig - varmt välkommen! Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

64 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juni 2025