När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Vallåsskolan är en F-9 skola med ca 700 elever belägen i de centrala delarna av Halmstad. På Vallåsskolan tar vi alla ett gemensamt ansvar för elevernas trygghet samt för att eleverna når så långt det är möjligt i sin utveckling och i sitt lärande. På Vallåsskolan utvecklar vi undervisningen tillsammans för att höja måluppfyllelse, trygghet och studiero. Vi har ett elevhälsoteam bestående av rektorer, specialpedagoger, kuratorer, skolsköterskor, studie- och yrkesvägledare samt integrationssamordnare. Elevhälsoteamet arbetar nära arbetslagen för att i samverkan med personalen utveckla en tillgänglig lärmiljö för alla elever. Vi har även tillgång till central elevhälsa med skolpsykolog och skolläkare. ARBETSUPPGIFTER Som specialpedagog tar du ett övergripande ansvar för det specialpedagogiska arbetet i verksamheten framför allt med inriktning mot åk 4-9, tillsammans med en annan specialpedagog. Du arbetar nära ledningen med skolutveckling, uppföljning och utvärdering av kartläggningar och särskilt stöd. Du blir också ett viktigt bollplank och stöd till vår resursorganisation som innehåller flex, SPU och SUND. Du har en viktig roll i samverkan med ledning, övrig personal och vårdnadshavare. Du förväntas vara en aktör i arbetet med att utveckla tillgängliga lärandemiljöer för alla elever. Du tar ett helhetsansvar för hela processen kring arbetet med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram. Du utvecklar skolans elevhälsoarbete tillsammans med övriga professioner i elevhälsan. Du förväntas leda och hålla möten med vårdnadshavare och elever. Vi vill att du är med och påverkar vårt ständiga arbete med att utveckla Vallåsskolan vår skola till en ännu bättre skola. KVALIFIKATIONER Du är utbildad specialpedagog med grundskollärarutbildning och har erfarenhet av undervisning. Du har tydliga tankar om hur elever i behov av särskilt stöd ska kunna optimera sin utveckling och sitt lärande samt kan omsätta dem i praktiken. Du möter elever utifrån deras behov och inser att du tillsammans med kollegorna har ansvaret för att eleverna lyckas. Du är medveten om ditt bemötande påverkar din omgivning och anpassar det efter olika situationer och förutsättningar. Du behöver ha en mycket god samarbetsförmåga, vara flexibel och kommunikativ. Du är bekväm i din roll som specialpedagog och medveten om utmaningarna som kan uppstå i och med olika behov och problematik i skolmiljön. Du är trygg i att bidra med dina perspektiv och kunskaper i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du ser möjligheten i att tillsammans med elever, vårdnadshavare och kollegor hantera de utmaningar som behöver hanteras. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas i ditt uppdrag. Vill du arbeta på en arbetsplats där den ena dagen aldrig är den andra lik ska du söka till oss! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer och rekrytering sker fortlöpande, sök gärna snarast. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter Som Svetsare hos vårt kundföretag kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara svetsning i rostfritt material och svartstål. I produktionen kommer du huvudsakligen att arbeta med TIG och MIG/MAG utefter ritningar. Du utför arbetet utifrån höga kvalitéts -och miljökrav och kommer att ha ett varierande arbete där du tillverkar kundspecifika produkter. Övrigt verkstadsarbete, ritningsläsning och kontrollera produkterna så att de håller kundföretagets standard ingår också i arbetsuppgifterna. Arbetet är förlagt till dagtid. Bakgrund och personliga egenskaper Du har i grunden en utbildning inom svets, verkstad, fordon eller industri samt ett stort intresse för teknik. Ett krav för tjänsten är att du tidigare har arbetat med TIG svetsning och har kunskap om olika material. Licenser inom svetsning är meriterande. Vidare har du erfarenhet av ritningsläsning samt goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Önskvärt är om du har truckkort, traverskort, heta arbeten och/eller säkra lyft. Som person gillar du att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och i grupp. Du tycker om att ta ett stort ansvar då det ställs höga krav på kvalitet, finish och precision i det arbete du utför. Du är fokuserad och engagerad och ser det som en självklarhet att hålla tider och respekterar deadlines. Du har inga problem med att ta direktiv och du förstår vikten av att vara uppmärksam och fokuserad. Vidare ser vi att du har god fysik och trivs med ett fysiskt arbete. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vi ser fram emot din ansökan!
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER I arbetet hos oss utgår vi från den enskilde kundens behov och önskemål för att utforma god och nära vård och omsorg. Detta sker i nära samarbete med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. En dag hos oss innebär vård och omsorgsuppgifter, delegerade insatser och service tillsammans med härliga kollegor. Som undersköterska utför du kvalificerade arbetsuppgifter som ingår i undersköterskearbetet såsom delgivning av läkemedel, insulin och dialys. Vi har digitala lösningar för att registrera våra insatser hos kunder, att signera givna läkemedel och att dokumentera i vårt verksamhetssystem och kvalitetssäkringssystem. Vi använder oss av digitala nycklar för ett säkert och tryggt arbetssätt. Våra digitala lösningar i arbetet innebär att du förväntas kunna använda både dator, mobiltelefon och tillhörande digitala hjälpmedel. Vi tillhandahåller och kör både automatväxlade elbilar och manuella bilar samt el- och traditionella cyklar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde, gärna med erfarenhet av äldreomsorg. Det är vidare till en fördel om du är van vid system som Intraphone, Life Care och Appva. Digitala hjälpmedel används dagligen och du förväntas kunna lära dig att navigera i de digitala systemen vi använder. Du bör kunna ta dig fram med cykel och har ett B-körkort. För att kunna ta dig till arbetsplatsen behöver du ha tillgång till bil. Vi arbetar under alla veckans dagar och du förväntas kunna jobba varannan helg. Arbetstiderna är dag- och kvällstid. Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med, du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du behöver vara engagerad och flexibel i arbetsrollen för att trivas och utföra ett gott arbete. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift på svenska och du trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla samt att du arbetar efter hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden tillit, respekt och ödmjukhet. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du intresserad av att arbeta med publikationstjänst- och informationsområdet inom teknisk tjänst? Utvecklingsenheten söker en kreativ och nytänkande publikationshandläggare. Befattningen innebär informationskoordinering och produktionssamordning av publikationer samt hantering av digitala informationsmängder. Utvecklingsenheten (UtvE) vid Försvarsmaktens tekniska skola (FMTS) bedriver utvecklingsarbete inom logistik och teknisk tjänst. Utvecklingsarbetet syftar främst till att skapa den framtida militär förmåga inom logistiken, den tekniska tjänsten samt vid FMTS krigsförband. Verksamheten vid utvecklingsenheten indelas i tre huvudområden: rekrytering av teknisk kompetens, utveckling av koncept och krigsförband. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Analysera och utarbeta strategier och planer utifrån långsiktiga publikationsdirektiv • Samordna ämnesexperter och roller med ansvar inom berört materiel- och funktionsområde för produktion • Leda redaktionellt arbete utifrån Försvarsmaktens publikationsprocess • Granska produktion utifrån bl.a. grafiska och språkliga anvisningar • Delta i centrala möten för Försvarsmaktens publikationstjänst • Stödja utvecklingen inom informationsområdet med nya hård- och mjukvaruanpassade produktionsmiljöer • Stödja enheten inom kommunikationsområdet KRAV Kvalifikationer • Examen på högskole-/universitetsnivå inom relevant område som exempelvis informationsvetare alternativt motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Relevant arbetslivserfarenhet inom publikationstjänst, dokument- och ärendehantering för offentlig sektor • Kunskap och erfarenhet av att ta fram och hålla i skriftliga och muntliga presentationer • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska • Goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort Personliga egenskaper Som person är du drivande, initiativtagande och strukturerad i ditt arbete. Du är lyhörd och har kommunikativ kompetens. Du har lätt för att samarbeta effektivt med andra, både inom enheten och externt. För att trivas i rollen är du social och har förmåga att vara flexibel utan att tappa fokus på uppgiften. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av att genomföra utbildningar, föredrag och presentationer • Arbetat i Försvarsmakten eller annan statlig myndighet inom berört ämnesområde • Erfarenhet av Försvarsmaktens interna stödsystem • Erfarenhet av projektledning eller ledning av arbetsgrupper • Erfarenhet av foto och rörliga bilder • Erfarenhet av Photoshop och Indesign • Erfarenhet av mjukvaruapplikationer inom AI-området Övrigt Anställningsform: Civil befattning, tillsvidare anställningsom inleds med sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Halmstad Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse Arbetstid: Dagtid men kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma. För upplysningar om befattningen kontakta: Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta chef konceptavdelningen, Mj Lars-Åke Johansson, via växeln 08-7887500. Fackliga företrädare, nås via växel 08-7887500: SACO: Nermina Dzanic OFR-S: Roland Kramer SEKO: Ulrica Lundh HSOF: Anders Norén Sista ansökningsdag Din ansökan senast 2025-07-01. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Vill du jobba med digital försäljning – på riktigt? Plats: Halmstad Tjänst: Heltid Roll: Account Manager – Digital marknadsföring & industriell annonsering Det här är Industritorget Sweden AB Industritorget har i över 20 år varit en naturlig knutpunkt för industriföretag i Sverige. Vår plattform, industritorget.se, är idag landets mest besökta industrisajt – en etablerad sajt där företag syns, söker och gör affärer. Men för några år sedan såg vi ett behov vi inte längre kunde ignorera. Våra kunder efterfrågade mer än bara synlighet på vår plattform – de ville ha hjälp med sin digitala närvaro i stort. Det var startskottet för vår webbyrå. Sedan dess har vi byggt upp ett komplett erbjudande inom SEO, Google Ads, webbproduktion, företagsfilm och sociala medier – särskilt anpassat för industriföretag. Tillväxten har varit kraftig, men aldrig på bekostnad av kvalitet eller människorna bakom den. Nu söker vi nästa kollega till vårt team i Halmstad – en viktig nyckelspelare i vår fortsatta expansion. En roll med både djup och bredd Som Account Manager hos oss blir du en del av både vår webbyrå och vårt utbud via industritorget.se. Det ger dig en sällsynt möjlighet att arbeta med helhetslösningar – i en bransch där digitalisering ofta är ett nytt område för kunden. Du kommer att: - Ta kontakt med nya potentiella kunder och bygga din egen portfölj - Arbeta rådgivande för att hitta rätt digital strategi för varje företag - Följa kunderna genom hela affären – från behovsanalys till uppföljning - Ansvara och utveckla din kundportfölj - Samarbeta tätt med vårt tekniska team bestående av SEO- & Google Ads-Specialister, webbdesigners och contentproducenter - Ha en tydlig och stödjande onboarding – vi vill att du ska lyckas Det här är inte ett jobb för dig som söker nästa transaktion. Det är för dig som vill bygga något varaktigt – både med kunder och i din karriär. Vem tror vi att du är? Du behöver inte kunna allt från start. Men du bör ha en känsla för affärer, en lyhördhet i samtal och en vilja att göra det lilla extra. Vi tror att du: - Har arbetat med försäljning (gärna inom digitala tjänster eller B2B) - Är nyfiken på hur företag växer digitalt – och vill vara en del av den resan - Trivs med eget ansvar men vet värdet av samarbete - Har ett professionellt och empatiskt bemötande – både internt och externt För oss är personlighet och inställning viktigare än perfekta meriter. Det viktigaste är att du vill framåt – och att du trivs i ett företag där det händer saker. Därför ska du välja oss Vi tror att människor presterar bäst när de får påverka sin vardag. Därför får du hos oss: - Tre lönemodeller att välja mellan, beroende på hur du vill balansera trygghet och resultat - En tydlig struktur, bra verktyg och ett starkt varumärke i ryggen - En kultur där tillväxt inte bara mäts i siffror – utan i teamkänsla och utveckling - Ett kontor där man skrattar mycket, jobbar hårt och firar tillsammans med resor och AW - Friskvårdsbidrag och träning på arbetstid – allt för att du ska må bra Vi finns i Halmstad, Göteborg, Stockholm och Spanien. Tjänsten utgår från vårt kontor i Halmstad. Låter det som något för dig? Skicka ditt CV och ett par rader om dig själv till: [email protected] Märk ämnet med “Ansökan Account Manager – Halmstad” Vi intervjuar löpande och är nyfikna på vem du är – oavsett bakgrund. Vill du jobba med digital försäljning på ett bolag där du får både påverka, växa och trivas? Välkommen till Industritorget.
Är du tekniskt intresserad och trivs i en miljö där struktur, kvalitet och teknik går hand i hand? Vi söker nu en teknisk operatör som vill vara med och bidra till en modern och effektiv produktion – med arbetstid på dagtid, måndag till fredag. Hur kommer dina arbetsdagar se ut? I rollen som produktionsmedarbetare kommer du att ha en central roll i vår dagliga produktion. Ditt arbete handlar i grunden om att hålla maskiner och processer igång på ett säkert, effektivt och kvalitetsmedvetet sätt. Vanliga arbetsmoment är att förbereda material, fylla på komponenter, övervaka produktionen och göra justeringar vid behov. Du ansvarar också för att kontrollera att produkterna håller rätt mått och kvalitet genom mätningar och visuell granskning – allt enligt fastställda instruktioner. Utöver själva produktionen är det vanligt att du som operatör även får ta ansvar för daglig skötsel av maskinerna. Det kan till exempel handla om att rengöra utrustning, byta slitdelar, utföra enklare underhåll. Arbetet sker ofta i nära samarbete med både kollegor på golvet och arbetsledare, där kommunikation och noggrannhet är avgörande. Även truckkörning är ett dagligt arbetsmoment. Vem är du? Du har troligtvis erfarenhet från industri- eller tillverkningsmiljö, gärna med inslag av teknik eller maskinhantering. Kanske har du arbetat som operatör, montör eller inom någon annan typ av produktion. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att läsa instruktioner, följa rutiner och hantera både manuella moment och automatiserad utrustning. Som person är du ansvarstagande, noggrann och har ett öga för detaljer. Du trivs i en strukturerad miljö där ordning och säkerhet är en självklarhet. Samtidigt är du lösningsorienterad, och gillar att förstå hur saker fungerar. Ett tekniskt intresse och viljan att lära sig nytt är egenskaper vi värdesätter högt. Vi ser att du har Arbetsvilja och inte rädd för att lära dig nya saker Industrierfarenhet är meriterande God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift Truckkort A+B samt dokumenterad erfarenhet. Placeringsort: Halmstad Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag. Arbetstider kan komma att ändras eller variera. Omfattning: Heltidsanställning Tillträde: Enligt överenskommelse, eventuellt efter semesterperioden. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Robin Larsson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Om jobbet Vi är en liten företagsgrupp som består av tre företag där alla är verksamma inom försäljning av verkstads produkter/industriförnödenheter . Pro Seal AB som grundades 1999 marknadsför och och säljer handverktyg, mindre maskiner samt industriförnödenheter i med egna fabrikat samt ett antal externa varumärken. Försäljningen sker genom ett återförsäljnings nätverk i Skandinavien och Tyskland. 2019 när Covid-19 så startade vi upp företaget Orange Nordic AB och registrerade varumärket XL Industri samt köpte ett antal domän namn i Sverige samt Europa för att börja sälja svetsprodukter på internet genom våra tre butiker i Sverige, Polen samt Tyskland. Vårt lager och kontor på Söndrums Industri i Halmstad. För ett tag sedan så sa vår tidigare grafiska designer upp sig efter att han hade tagit ett beslut om att han ville börja studera och vidare utbilda sig. Så detta är anledningen till att vi nu söker en positiv, glad kille/tjej som kan tänka sig att ersätta honom. Arbetet är varierande grafiker hos oss kommer vara varierande men består i huvudsak i att producera mindre kataloger, utskick, art work till förpackningar och etiketter för våra varumärken och ibland till våra kunder. Men även en hel del produkt fotografering och och foto redigering till våra förpackningar, broschyrer och hemsidor. Kan du du även ändra och lägga till bilder och text på våra produkter som är gjorda i Wordpress/Woo -commerce så är det helt klart en fördel. Vi är ett litet glatt företag där man får bidra med vad man kan. men givetvis ingen kan allt och då har vi backup från externa företag som kan hoppa in och hjälpa till. För tjänsten krävs följande: 1) Att du behärskar Svenska/engelska i tal och skrift. 2) Kunskap i följande adobe program Indesign Photoshop Illustrator Värt att nämna är att det krävs en hel del Infographic för att pedagogiskt förklara fördelarna med våra produkter på förpackningar och i broschyrer så att det blir säljande. Du kommer växelvis att både med Pro Seal AB samt med Orange Nordic AB.
Söndrum-Vapnö församling är en del av Svenska kyrkan. Vår grundsyn är att alla människor har lika värde oavsett etnisk och kulturell bakgrund, kön, sexuell läggning, ålder och funktionsnedsättning. 2019 mottog församlingen Regnbågsnyckeln för ett mer inkluderande sammanhang. Vi söker en engagerad medarbetare till vår förskola! Vill du vara med och skapa en trygg och inspirerande miljö för barn? Vi söker en förskole resurs på 60 % som vill bli en del av vårt team på Kyrkängens förskola under hösten-25, eventuellt med förlängning. Kyrkängens förskola drivs av Söndrum-Vapnö församling. Kyrkängen har en inspirerande miljö där barnen uppmuntras att tro på sin egen förmåga och ges möjlighet att utveckla ett livslångt lärande. Lokalerna är rymliga och det finns en underbar utemiljö för barnen att leka och utvecklas i. Vi söker dig som: · Har barnskötarutbildning (meriterande men inte krav) · Har erfarenhet av arbete med barn · Har ett stort engagemang för barns utveckling och lärande · Har förmågan att möta barn, kollegor och vårdnadshavare med glädje och entusiasm. · Är ansvarstagande, lösningsfokuserad och flexibel Önskvärt är att du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess värderingar. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intressen. Utdrag ur belastningsregistret måste uppvisas innan anställning. Tjänsten är på 60%. Tillträde: 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Tidsbegränsad anställning till den 31/12–25 med chans till förlängning. Intervjuer sker löpande så sök i tid. Varmt välkommen med din ansökan.
För kunds räkning söker vi en Ekonomichef med blick för ekonomistyrning och lönsamhet Vill du ha en central roll i ett växande och hållbart produktionsbolag med fullt ansvar för ekonomistyrning, planering och analys? Vi söker dig som vill vara med och driva vårt bolag framåt med tydlig ekonomisk riktning och affärsmässighet i fokus. Om rollen Som ekonomichef hos oss har du en nyckelroll i att säkerställa att vår verksamhet är ekonomiskt hållbar och långsiktigt lönsam. Du ansvarar för att bygga och leda en effektiv ekonomifunktion, där styrning, planering och uppföljning är kärnan. Du är ett strategiskt stöd till ledningen och bidrar med analyser som ser till att rätt beslut kan fattas i rätt tid. Du har personalansvar för en redovisningsekonom och leder det dagliga arbetet inom ekonomiavdelningen med både operativt och strategiskt fokus. Ditt uppdrag: Utveckla och leda ekonomistyrningen i bolaget från budgetarbete till strategisk planering Utföra djupgående lönsamhetsanalyser per projekt, kund och affärsområde Upprätta och följa upp resultatbudgetar, kassaflödesprognoser och ekonomiska nyckeltal Skapa finansiella modeller och beslutsunderlag för ledning och styrelse Driva ekonomisk effektivitet i hela organisationen Säkerställa korrekt redovisning, bokslut och rapportering i linje med gällande regelverk Ansvara för tidrapportering, lönehantering och personalrelaterade frågor Vara kontaktperson mot revisorer, myndigheter, banker och andra externa parter Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ekonomistyrning i en projektorienterad miljö, gärna från produktionsbolag. Du har en förmåga att omvandla siffror till insikter och skapa struktur i komplexa affärsflöden. Vi tror att du har: Akademisk examen inom ekonomi eller likvärdig utbildning Flera års erfarenhet av kvalificerat arbete med ekonomistyrning, analys och planering Vana att arbeta i projekt och lönsamhetsuppföljning Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att bygga finansiella modeller Starkt affärstänk och ett analytiskt förhållningssätt Erfarenhet av att leda eller bygga upp ekonomifunktioner God kommunikationsförmåga och trygghet i att presentera ekonomisk information för olika målgrupper Vi erbjuder Du får vara med och forma vårt ekonomiska ramverk och sätta riktning för hur vi arbetar med planering, lönsamhet och uppföljning. Vi erbjuder ett stort eget ansvar i en dynamisk miljö där din insats har direkt påverkan på verksamhetens utveckling. Vi tittar även på nya lokaler för vår produktion. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701 – 460390 och Andreas Nilsson 0701 – 460391. Vi kommer informera dig om tjänsten och bolaget om och när du blir kallad på intervju. Välkommen med din ansökan!
Hej! Vi på O Labs Halmstad söker nu en Program och mjukaruutvecklare som kan jobba på plats eller remote. Vi söker dig som är ambitiös och effektiv i sitt arbete. Vi värdesätter dig som kan vara problemlösare och allmänt lösnings orienterad. Du ska kunna arbete i grupp och ensam Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer