När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Furulundsskolan är en f-9 skola med ca 700 elever i de östra/centrala delarna av Halmstad. Skolan är populär och många elever söker sig hit. Furulundsskolans organisation är flexibel för att möta de olika behov som uppstår under läsåret. Alla lärare arbetar med elevernas språkutveckling. På Furulundsskolan tar alla ett gemensamt ansvar för elevernas trygghet samt för att eleverna når så långt det är möjligt i sin utveckling och lärande. Elevhälsoteamet arbetar nära arbetslagen i dessa processer. Vår verksamhet tar sin utgångspunkt från vår helhetsidé med verksamhetsidéer som är ett sätt att kvalitetssäkra vår undervisning. På Furulundsskolan är det kollegiala lärandet viktigt i vårt utvecklingsarbete. Vi söker nu en lärare för undervisning i engelska och SvA åk 7-9 Vill du vara med och fortsätta utveckla Furulundsskolan till att bli en skola där alla elever har möjlighet att nå så långt som möjligt, utifrån sina förutsättningar? Tjänsten erbjuder ett utmanande och stimulerande arbete där du får utvecklas i din profession och samtidigt ges möjlighet att bidra till förändring. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i engelska och SvA i åk 7-9. Mentorskap ingår i tjänsten. Som lärare är du med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet. Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån våra styrdokument och verksamhetens mål. Det pedagogiska ansvar som lärare har för att eleverna ska nå målen kräver ofta uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet. Du har höga förväntningar på eleverna och kan genom att tydliggöra målen och kunskapskraven för eleverna motivera dem så att de når goda resultat i skolarbetet. I uppdraget som lärare krävs god förmåga att analysera barnets behov och förmåga att använda en för eleven och gruppen väl anpassad metodik. Arbete ställer krav på samverkan med övriga kollegor på skolan, i en prestigelös anda. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare med behörighet för undervisning i engelska och SvA åk 7-9. Du har en stor förmåga att bygga positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är engagerad, lösningsfokuserad och ser möjligheter utifrån givna förutsättningar. Du tilltalas av vårt sätt att arbeta med skolutveckling, som finns att läsa om på hemsidan. Du har en förmåga och vilja att påverka vår skolkultur, och du har erfarenhet och kunskaper om hur IKT kan omsättas i undervisningen för att öka elevernas måluppfyllelse och lust att lära. Goda ledaregenskaper värdesätts högt. Du har höga förväntningar på oss. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta med en produkt som gör skillnad för både hälsa och miljö? Om tjänsten: Vi söker en driven och engagerad säljare som vill vara med och marknadsföra Clear Sky NTS – ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Med vår innovativa multimaskin kan du inte bara rena luften utan även skura golv, putsa fönster och kemtvätta helt utan kemikalier. Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta med en unik och framtidssäkrad produkt som gör skillnad i våra kunders liv. Arbetsuppgifter: Som säljare på Bright Nature AB kommer du att: Marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till både privatpersoner och företag. Arbeta självständigt med kundbesök och försäljning. Få förbokade kundmöten från vår bokningsavdelning. Genomföra rådgivande samtal och demonstrationer av produkten. Arbeta mot uppsatta mål och vara en del av ett sammansvetsat team. Vi söker dig som: Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Har körkort och tillgång till egen bil. Har erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C, men vi ser också att du har ett intresse och vilja att lära dig försäljning. Är målinriktad, självgående och har en positiv attityd. Är intresserad av långsiktig karriärutveckling, då vi gärna ser att våra säljare stannar och växer med företaget. Vi erbjuder dig: En fast lön plus rörlig En av marknadens högsta provisioner ovanpå din fasta lön. Trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. En grundlig certifierad säljutbildning som gör dig redo för rollen. Förbokade kundbesök av vår bokningsavdelning, så du kan fokusera på försäljning. Flexibla arbetstider som passar din livsstil. Löpande vidareutbildning och kontinuerlig feedback. Motiverande tävlingar och företagsresor, där vi ofta åker till varmare destinationer. Goda möjligheter att avancera inom företaget. Teambuilding och kick-offer för att stärka laget. Om Bright Nature AB: Bright Nature AB är ett företag som specialiserar sig på miljövänliga och effektiva lösningar för bättre inomhusmiljö. Vår produkt Clear Sky NTS renar upp till 99.9996% av alla partiklar i inomhusluften och erbjuder en rad funktioner som rengöring av golv, fönster, fordon och mycket mer, helt utan kemikalier. Vi har ett starkt engagemang för hållbarhet och erbjuder produkter som både är effektiva och miljövänliga. Villkor och anställning: Provanställning på 6 månader, som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes. Heltidstjänst med en fast lön plus en rörlig Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt framgångsrika team. Vi ser fram emot att höra från dig!
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Hallarna i Halmstad! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att kombinera synundersökningar i butik med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Sara Fornstedt på 070-271 49 51. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker engagerade och självgående HR-utvecklare som vill bidra till att stärka vårt team. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där vi värdesätter nära samarbete, omtanke om varandra och ett starkt fokus på vårt uppdrag och de vi stöttar. Vårt interna samarbete är en nyckelfaktor för att nå våra gemensamma mål och främja yrkesmässig utveckling i det dagliga arbetet. Som HR-utvecklare arbetar du nära verksamheten i ett aktivt partnerskap med chefer. Det dagliga arbetet är självständigt och du kommer att arbeta brett inom hela HR-området, vilket innebär en varierande vardag med både strategiska och operativa frågor. Ditt arbetsområde kommer omfatta: • Stöd till chefer: Arbeta nära verksamheten i ett aktivt partnerskap med stöd till chefer i HR-relaterade frågor. • Verksamhetsuppföljning och utveckling: Ansvara för uppföljning och utveckling av HR-processer och rutiner. • Omvärldsbevakning: Hålla sig uppdaterad om förändringar och trender inom HR-området och implementera relevanta åtgärder. • Arbetsrätt och samverkan: Hantera frågor inom arbetsrätt och samverkan, inklusive förhandlingar och avtal. • Arbetsmiljö och rehabilitering: Arbeta med arbetsmiljöfrågor och rehabilitering för att säkerställa en trygg och hälsosam arbetsplats. • Utvecklingsarbete: Driva utvecklingsarbete inom en eller flera HR-processer för förvaltningen. • Nätverk och arbetsgrupper: Delta i olika kommungemensamma nätverk och arbetsgrupper för att främja utveckling och kompetensutbyte inom HR-området. KVALIFIKATIONER Vi tror att du som söker är en person som ser möjligheter i förändring och som med trygghet och nyfikenhet tar dig an nya situationer. Du har lätt för att bygga förtroende, skapa engagemang och få andra att vilja vara med på tåget. För dig handlar inte samarbete bara om att jobba ihop - det handlar om att lyssna, dela med sig och bygga tillsammans. När tempot ökar behåller du lugnet, håller riktningen och hittar lösningar som gynnar helheten. Du har ett öga för vad som behöver göras och ett driv som får det att hända, med omtanke om både människor och verksamhet. För att lyckas i rollen ser vi att du uppfyller följande krav: • Högskoleexamen med inriktning mot HR, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. • Flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. • Erfarenhet av att driva processer och projektarbete samt en förståelse för hur HR bidrar till organisationens utveckling. • God vana av att använda administrativa systemstöd. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Utöver detta är det meriterande om du även har: • Gedigen erfarenhet och kunskap inom arbetsrätt. • Erfarenhet av införande av nya HR-system. • Erfarenhet av förändringsarbete eller utvecklingsprojekt inom HR. • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Vi erbjuder ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjlighet att bidra till både verksamhetens och människors utveckling. Hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av kommunikation, gott samarbete och en kultur där förtroende och goda relationer är en självklar del av vardagen. För oss är det naturligt att jobbet ska ge goda förutsättningar för balans i livet. Vi tillämpar flextid och har naturligtvis både friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. ÖVRIGT Intervjuer sker på plats under tisdag och onsdag vecka 29. Efter ansökningstidens slut går vi igenom ansökningarna och återkopplar till dig. Om du uppfyller kraven får du genomföra tester, följt av en telefonavstämning och kompetensbaserad intervju. Vid chefsrekryteringar ingår även facklig samverkan. Referenser tas alltid på slutkandidaten. Innan anställning behöver du visa att du har rätt att arbeta i Sverige enligt utlänningsförordningen. Det görs genom att styrka medborgarskap i EU/EES eller Schweiz, eller genom att visa upp arbetstillstånd eller undantag från det. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
Om jobbet Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Adanella! Vi söker en pålitlig och noggrann städare som kan bidra till att skapa en ren och trivsam miljö för våra kunder. Som städare/lokalvårdare kommer du att spela en viktig roll i att upprätthålla vårt företags höga standard för renlighet och kund nöjdhet. Du kommer att leverera en högkvalitativ städtjänst för att skapa en säker och hälsosam miljö därför kräver vi viss erfarenhet. Din städning har en positiv inverkan på omgivningen. Vårt uppdrag i landet består av daglig städning, lokalvård hos vår kund El-giganten. Vad du kommer att jobba med: • Genomföra schemalagda städuppgifter • Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha • Påfyllning av förbrukningsmaterial Vad du bidrar med: • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete • God service känsla och förmåga att möta olika människor • Noggrann och strukturerad i ditt arbete • Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs • God förmåga att ta instruktioner • En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet Om tjänsten 3ggr i veckan (4ggr under november och december månad). Ca 12h/veckan. Arbetstider måndag - lördag dagtid förmiddag butiksmiljö. Tider är från 08-12. Observera att vi endast tar emot ansökningar via mail. Och bakgrunds kontroll görs på alla samt utdrag från polisen efterfrågas innan anställning slutförs. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att söka denna tjänst då anställningar sker löpande. Skriv gärna om dig själv och din erfarenhet och din vana inom yrket.
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Bygg- och miljöförvaltningen ska genom sitt uppdrag möjliggöra en god livsmiljö för invånare, besökare och näringsidkare i ett växande Halmstad. Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede både gällande service och som en viktig aktör i att bygga en hållbar kommun. Vår förvaltning ansvarar bland annat för kartförsörjning, bygglov, lantmäteriförrättningar, miljö- och hälsoskyddsfrågor. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Halmstad. Vill du vara med och påverka? Halmstads kommun satsar stort på digital utveckling, hållbarhet och en smidig digital samhällsbyggnadsprocess. Idag fungerar inte detta utan en kompetent, driven, nyfiken och serviceinriktad GIS-grupp och det är till denna grupp vi hoppas att snart få hälsa dig välkommen som ny GIS-ingenjör. ARBETSUPPGIFTER På Geodataenheten jobbar vi med hantering av geodata i olika skeden, allt från mätuppdrag till systemutveckling. GIS-gruppen ansvarar för uppbyggnaden och ajourhållningen av vår geodatakatalog och våra webbkartor som används internt som verksamhetsstöd eller vänder sig till allmänheten. Dessutom jobbar vi med analys och visualisering av geodata i olika projekt, alltid i nära samarbete med våra kunder från Halmstads kommuns olika förvaltningar och bolag. Utvecklingen av webbkartjänsten HAJK sker förresten också in house genom vår egen GIS-utvecklare. Alla medlemmar i GIS-gruppen jobbar både tekniskt och i direktkontakt med kunder vilket ger en utvecklande och omväxlande arbetsmiljö. Vi är en kreativ och trevlig grupp om (just nu) 5 GIS-ingenjörer/samordnare/utvecklare som har högt i tak och lägger stort värde på service och kvalitet. KVALIFIKATIONER Nu söker vi dig som har utbildning om minst 180 högskolepoäng inom relevant område, alternativt har en relevant YH-utbildning i kombination med erfarenhet och kompetens inom området. Förutom erfarenhet inom analys, bearbetning och visualisering av geodata ser vi gärna att du har kunskap inom databaser och automatisering av geodatahantering. Vi arbetar i QGIS, PostGIS, Geoserver, FME (desktop och server) samt HAJK och ser erfarenhet inom dessa som särskilt meriterande eftersom du då snabbt och enkelt kommer in i våra rutiner. Vi söker nu dig som är självgående, nyfiken, gärna jobbar i team, är lyhörd mot kundernas behov, brinner för detta yrke och gärna sprider den glädjen och kunskapen till våra användare. Vi ser att du har förmåga att utrycka dig väl i både svenskt tal och skrift. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att erbjudas tjänsten krävs det en godkänd säkerhetsprövning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Högskolan i Halmstad Jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts! Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden. Sedan starten 1983 har verksamheten präglats av nytänkande och innovation. I dag har vi ett brett utbildningsutbud, cirka 14 000 studenter och cirka 700 medarbetare. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs i mångvetenskapliga innovations- och forskningsmiljöer inom Högskolans två fokusområden: Hälsoinnovation samt Smarta städer och samhällen. Högskolan deltar aktivt i samhällsutvecklingen genom omfattande och uppmärksammad samverkan med både näringsliv och offentlig sektor. Högskolan i Halmstad utlyser nu en anställning som universitetslektor i socialt arbete, på akademin för hälsa och välfärd. Akademin för hälsa och välfärd Högskolan består av fyra tvärvetenskapliga akademier och den aktuella tjänsten är förlagd vid Akademin för hälsa och välfärd (HOV). Dina blivande kollegor är innovativa samhällsaktörer för hälsa och välfärd. Akademin har ungefär 120 anställda och består av tre avdelningar, avdelningen för hälsa och idrott, avdelningen för hälsa och omvårdnad och avdelningen för samhälle och välfärd. HOV erbjuder utbildning på grund- och avancerad nivå, samt forskarutbildning inom området hälsa och livsstil. Forskningen inom akademin är mångvetenskaplig med målet att vara värdeskapande och bidra till ett gott liv i ett jämlikt och hållbart samhälle. https://hh.se/om-hogskolan/akademier/akademin-for-halsa-och-valfard.html Arbetsuppgifter De huvudsakliga arbetsuppgifterna avser undervisning, forskning och administration. Undervisningen bedrivs främst i socialt arbete, men undervisning inom andra ämnen kan också förekomma. Framförallt består undervisningen i att undervisa i de professionsnära och färdighetstränande delarna av utbildningen och på kurser inom juridik, handläggning och utredningsmetodik. Undervisningen sker på grund- och avancerad nivå inom program och fristående kurser och bedrivs företrädelsevis på svenska men undervisning på engelska kan också förekomma. I arbetsuppgifterna ingår även att bedriva utvecklingsarbete av kurser på grund och avancerad nivå. En central arbetsuppgift i anställningen är att bedriva forskning i socialt arbete – såväl inom den akademiska disciplinen som i dialog med andra närliggande områden. Som forskare förväntas du bidra till forskningsprojekt av hög vetenskaplig kvalitet. Du förväntas även samarbeta med andra forskare inom Högskolan i Halmstad, med nationella och internationella partners. Kvalifikationer Behörig att anställas som lektor är dels den som har visat pedagogisk skicklighet och dels har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen (Högskoleförordningen 4 kap 4 §). Övriga kvalifikationer För denna tjänst är behörighetskravet socionomexamen samt en doktorsexamen i socialt arbete alternativt angränsande område. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav. Kunskaper om eller intresse av forskning och undervisning inom det sociala arbetets juridiska delar samt handläggnings och utredningsmetodik är meriterande. Meriterande är även forskning inom något av det sociala arbetets centrala kunskapsområden ekonomisk utsatthet, missbruk, äldre eller barn. Den sökande ska vara självgående, ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och kunna inspirera andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet styrkta av referenser från tidigare arbetsgivare. Bedömningsgrunder "Som bedömningsgrunder vid anställning av en lektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet av anställning gälla. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden enligt första stycket (= den vetenskapliga kompetensen). Varje högskola bestämmer i övrigt själv vilka bedömningsgrunder som ska tillämpas vid anställning av lektor" (Högskoleförordningen 4 kap 4§). Högskolan i Halmstad har beslutat om följande övriga bedömningsgrunder vid anställning av lektor: - Ledarskapsförmåga och administrativ skicklighet samt - Förmåga att samverka med det omgivande samhället Ansökan https://hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss/att-soka-jobb-hos-oss.html Övrigt Om den som anställs inte har genomgått högskolepedagogisk utbildning eller har motsvarande kunskaper, så ska kompetensen förvärvas inom två år från anställningens början. Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet. Individuell lönesättning tillämpas, var god och ange ditt löneanspråk. Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. https://hh.se/om-hogskolan/fakta-om-hogskolan.html https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Vill du vara delaktig i att stärka och utveckla den tekniska kompetensen i Försvarsmakten inom strömförsörjning och elsäkerhet? I så fall har vi en plats för dig - Tillsammans utbildar vi Försvarsmaktens tekniska personal. Ledningssystemavdelningen på FMTS Utbildningsenhet arbetar med ledningssystem som används inom alla Försvarsmaktens stridskrafter och försvarsgrenar. Här finns djup teknisk kompetens inom teknikområden som t ex elsäkerhet, IT-säkerhet, radiosystem, krypto och radar/sensorer. Ledningssystemavdelningen består idag av 4 sektioner. Vi är en avdelning med stark avdelningsanda där samarbete är i fokus. Nu söker vi dig med driv och nyfikenhet: med teknisk bakgrund och erfarenhet som vill arbeta med utbildning inom strömförsörjning och elsäkerhet. Du kommer ha ansvaret att utbilda inom området för värnpliktiga, specialistofficerare och teknisk personal, tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär också att utbilda på materielspecifika system som t.ex. varmluftsaggregat, elverk samt kraftförsörjning i Försvarets Telenät. Vi internutbildar dig på försvarsmaktsspecifika system allteftersom du kommer in i rollen som lärare, utifrån dina färdigheter och det behov våra förband efterfrågar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Planera, administrera och genomföra teknisk utbildning inom strömförsörjning och elsäkerhet för Försvarsmaktens olika anställningskategorier (officerare, specialistofficerare, värnpliktiga och civila) • Kunna delta i utvecklingsarbete kopplat till utbildning på såväl nya som befintliga system och metoder • Kunna utgöra ett stöd och vara rådgivare inom dina tekniska specialområden • Kvalitetssäkra och följa upp inköpta kurser KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom elektro, teknik eller utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Körkort klass B • Praktisk erfarenhet med reparation och felsökning av teknisk utrustning inom exempelvis industrin eller Försvarsmakten • Goda kunskaper och förmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift Personliga egenskaper Som person är du initiativrik, social, ansvarskännande och en lagspelare. Du trivs med att se andra människor utvecklas. Du förstår sambandet mellan vad du förmedlar och hur det uppfattas och utvecklar andras förmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har en god förmåga att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. MERITERANDE • Utbildning i Elsäkerhet vid arbete – EvA • Erfarenhet av att planera och genomföra teknisk utbildning • Erfarenhet av arbete med spänning • Pedagogisk erfarenhet • Kunskap om lagar och förordningar inom arbetsmiljö och elsäkerhetsområdet. • Genomförd värnplikt/GMU Övrigt Detta är en tillsvidareanställning i en civilbefattning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen är placerad på FMTS i Halmstad och inleds med 6 månaders provanställning och tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd i Försvarsmakten. Resor nationellt och internationellt förekommer i befattningen. Vi kan bland annat erbjuda kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov, tre timmars fysisk träning i veckan på arbetstid, bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder och lönetillägg vid föräldraledighet och VAB. Vi kommer under rekryteringsprocessen att bedöma din pedagogiska förmåga genom att låta dig genomföra en provlektion och kunskapstest med anknytning till sökt befattning. Närmare upplysningar om befattningen lämnas av Sektionschef Enes Sopovic (Ledningssystemavdelningen). Nås via växelnummer 08-788 75 00. Fackliga företrädare Nås via växeln 08-788 75 00. SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Roland Kramer SEKO: Jörgen Jansson OFR-O: Anders Norén Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev där du ska motivera varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Nu söker vi en Nattreceptionist till Scandic Hallandia. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och vi säker någon som vill arbeta natt varannan vecka. Arbetstiderna är förlagda mellan 22:00-07:00 (vardagar och helger) Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid med start i början av augusti. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Arbetsgivare: Däckentusiasten Sverige AB / Däckskiftarna Plats: Halmstad – Flygstaden Omfattning: Heltid / Deltid, tidsbegränsad säsongsanställning Startdatum: Ca 16–19 oktober 2025 Slutdatum: Ca 10 december 2025 --- 🚀 Om jobbet Vill du jobba på en av Halmstads mest uppskattade däckstationer? Vi söker nu en utåtriktad och driven säljare till vår station på Flygstaden. Här möter du kunder i ett högt tempo varje dag och hjälper dem att hitta rätt lösning för deras däckbehov. Som säljare är du stationens ansikte utåt. Du: Tar emot kunder på plats och guidar dem genom våra tjänster Säljer däckhotell, nya däck och våra populära paket (Silver/Guld) Ger personlig service och ser till att varje kund lämnar nöjd Samarbetar tätt med montörer och platschef 💰 Bonus: Du får bonus på all försäljning du gör – ju mer du säljer, desto mer tjänar du. Ett perfekt extrajobb för dig med säljdriv och kundkänsla! --- 🧩 Vem är du? Du är social, positiv och har lätt för att prata med människor Du är trygg i att föreslå produkter/tjänster och tycker det är kul att sälja Du är stresstålig och gillar när det händer mycket Du gillar struktur, ansvar och att ta egna initiativ Tidigare säljvana är ett stort plus – men inget krav. Vi lär dig allt du behöver! --- 📍 Praktisk info Arbetstid: torsdag–söndag (eftermiddag/kvällar + helgdagar) Arbetsplats: Däckskiftarna Flygstaden, Halmstad Tidsbegränsad säsongsanställning med lön + försäljningsbonus Möjlighet till fortsatt samarbete under våren 2026
Välj ett jobb för att visa detaljer